Ildkugle over Bangkok. Blev den 2kastet" med fuld overlæg? - (Videnskab news samlet fra 2015-11-02, uge 45)

Science Newsfiles DATA-arkiv ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/000-files/

-

Astronomibladet.dk http://www.astronomibladet.dk/ or
Videnskab.dk http://videnskab.dk/ skriver, at ...

Ur-supergalaksehob

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Galakser
Oprettet: 5. november 2015
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/galakser/ur-supergalaksehob.html

-

Nu kan ESO se vand i universet

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Interstellart stof
Oprettet: 5. november 2015
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/interstellart-stof/nu-kan-eso-se-vand-i-universet.html

-

Mars atmosfære forsvinder

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Mars
Oprettet: 6. november 2015
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/mars/mars-atmosfaere-forsvinder.html

-

C-vitamin dræber kræftceller
9. november 2015 kl. 16:05 - Kilde: sciencemag.org
http://videnskab.dk/kort-nyt/c-vitamin-draeber-kraeftceller

Du ved måske allerede, at C-vitamin er godt for
immunforsvaret, men nu indikerer ny forskning, at C-vitamin
også kan dræbe celler med en kræftfremkaldende mutation
inde i svulster. Det skriver sciencemag.org.

-

Ny teori: Livet kan sprede sig som en virus i galaksen
10. november 2015 kl. 12:46
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/ny-teori-livet-kan-sprede-sig-som-en-virus-i-galaksen

Livet kan have spredt sig rundt i galaksen som en
virusepidemi, der smitter flere og flere planeter, mener en
gruppe fysikere. En spændende og ikke usandsynlig tanke,
mener danske forskere.

[ ... ]

Meteornedslag kan sende liv tilbage ud i Universet

Kommentar:

Såfremt der er noget om snakken, da vil det biologiske liv
i så fald har ***fælles*** oprindelse!

Og dét leder så tanken hen på:

https://sites.google.com/site/setiv103/home

(Videoen)

http://www.youtube.com/watch?v=CstC8SB0-DY

-

Astronomer finder hidtil fjerneste dværgplanet i vores solsystem
11. november 2015 kl. 09:37 - Kilde: ScienceMag.org
http://videnskab.dk/kort-nyt/astronomer-finder-hidtil-fjerneste-dvaergplanet-i-vores-solsystem

Astronomer har fundet det objekt, som befinder sig allerlængst
ude i kanten af vores solsystem. Det skriver Sciencemag.org.

Det drejer sig om dværgplaneten V774104, der befinder sig tre
gange så langt væk som Pluto. Forskerne mener, at den er et sted
mellem 500 og 1.000 kilometer i omkreds, men det tager endnu
et års tid, før de kan finde frem til dens kredsløb.

-

Ildkugle over storby

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Asteroider
Oprettet: 11. november 2015
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/asteroider/ildkugle-over-storby.html

I går aftes oplystes himlen over Bangkok og store dele af
Thailand, af lyset fra en ildkugle, da en meteor ramte
atmosfæren.

Lyset som var lige så klar som den Russiske
Tjeljabinsk-meteor, men der er endnu ikke nogen rmeldinger
om skader eller nedslag. Lyset var tydeligt grønligt, som
angiveligt skyldes et højt indhold af Krom.

Kommentar:

Øh ...

Forleden dag blev en anden hovedstad "ringet" op, men fordi
der ikke også kom et ordentlig bang, tror jeg ikke, at -
hvis "stenen" er blevet kastet med fuld overlæg af nogle
væsener ligesom os jordboere - signalet er et alarm-opkald;
apropos tsunami-jordskælvet den 26 dec 2004. Dengang blev
jo hovedstaden i Indonesien "ringet" op 7 dage forud den 19.
dec 2004 (med et kraftigt meteor-bang).

Eller er der noget, som jeg har misforstået, Mr. "Robot" ?

Hmm ...

Nej! Det var sørme den selvsamme hovedstad! ...

Sent: Wednesday, November 04, 2015, CET 07:04, GMT 06:04
Subject: Afghansk 19-åring stenad till döds -
Re: 2015 uge 45 (news samlet)
18742 news:n1c71u$utv$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/oTHgQiDhgLY/22lDS7D8EQAJ

> VIDEO Her kaster meteor kraftigt lys over Bangkok
> kl. 10:46
> http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/video-her-kaster-meteor-kraftigt-lys-over-bangkok
>
> Thaiere kunne se måbende til, da et naturfænomen kom til
> syne på aftenhimlen over det nordlige og centrale Thailand,
> herunder hovedstaden Bangkok, i aftes.
>
> En ildkugle kom ved 21-tiden flyvende og sendte et grønligt
> lys over byen.

Og dét er en lille smule besynderligt!

Hmm ... (input memory from) ...

http://www.bangkokpost.com/news/general/752984/astronomer-fireball-was-from-outer-space

Astronomer: Fireball was from outer space
3 Nov 2015 at 13:20

Nå!

Det viser sig at være selvsamme begivenhed!
(Redaktionen er vist bare lidt langsom nu og da på Astronomibladet)

Men vi må vist hellere lige gøre et opkald til The Mothership ang. spørgsmålet ... :-)

-

See perhaps also ...

How to build Your own radio-telescope and radio-lighthouse
Sådan bygger du dit eget radio-teleskop og radio-fyrtårn
https://sites.google.com/site/kallast08/

Og knæk evt. SETI-koden ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home
(Signalet skal snart "affyres" ud i Rummet til bl.a. Andromeda-tågen,
vor nærmeste nabo-galakse, M31.)

Meget af koden er allerede brudt, så opgaven er forholdsvis nem!

Den, der kommer først til mølle, vinder hovedpræmien på 10.000 dask!
(Der kan også vindes 1000 dask på mindre del heraf!)

Så ... Why not (tjene nogle hurtige penge) ? ... :-)

Last OUTPUT: 18634 news:mtb2nt$5a6$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18756