Ordet til dig i dag er: Overgiv alt til Gud + Heaven-break: Gå Ham i møde - Re: 2019 uge 11 (news samlet)

Ordet til dig i dag er: 'Overgiv alt til Gud' + Heaven-break:
Gå Ham i møde

File 21.317 ...
Jerusalem:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/jerusalem/21-xxx/21-317
The second coming of Jesus Christ (Jesu Kristi genkomst):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-second-coming/21-xxx/21-317
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/2-coming/21-xxx/21-317
Close Encounters of the Third Kind (Nærkontakt af 3. grad);
(Dating, Stævnemøde):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-317
The BIG Wedding (Det STORE Bryllup):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wedding/21-xxx/21-317
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/the-wedding/21-xxx/21-317

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-317

"Other" news:

US calls Golan ‘Israeli-controlled,’ drops all mention of West Bank
‘occupation’

-

Interrupt from ...

The *word* of God (Ordet, Hebr. 4,12), Deadlines (Tidsfrister):

https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/the-word-of-god/deadlines/21-291
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/deadlines/21-291

> Deadline 1:
> 2019-03-13, Wednesday, day no 72, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 2:
> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

=>

Time now
2019-03-14, CET around 10:00

Time to Deadline 2:
days and 9 hours

Time to Deadline 3:
13 days and 9 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+38&version=BPH

Jeremias 38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jeremias smides i en tom cisterne

Zidkija spørger endnu en gang Jeremias til råds

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+3.18-4.5&version=BPH

1 Korinterne 4:6-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Det er Guds sag at bedømme sine tjeneres arbejde, fortsat)

Ydmyghed udelukker selvros

Den menneskelige visdom og Guds visdom

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-03-13, CET 10:3x, GMT 09:3x:

"The coming of the Son of Man can be illustrated by the story
of a man going on a long trip. When he left home, he gave each
of his slaves instructions about the work they were to do, and
he told the gatekeeper to watch for his return."
Mark 13:34

Kommentar:

På dansk står der:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+13.34&version=BPH

Markus 13:34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger vedr. Himmeriget:)

Det er som med en mand, der skulle ud på en lang rejse og
overlod huset til sine tjenere. De fik hver deres
ansvarsområde, og dørvogteren fik besked på at holde vagt.

NB!
Bemærk at Skriftstedet° *synkroniserer* med resten af
budskabet fra Himlen til i dag (således som jeg ser Himlen
*subjektivt* fra min synsvinkel af), apropos ...

Subject: [Kaldet til soldat i Frelsens Hær (1)] -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Fri, 8 Mar 2019 16:42:50 +0100, GMT 15:42
21290 news:5c828d7f$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-290
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/-WVYdU9uBgAJ

(Frelsens Hær er den del af en større Hær: *Frelserens* Hær!)

Guds folk er ét!

Amen?

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE nogle dage med
on-line teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(
)

Andagtsteksten *synkroniserer* i dag:

=== citat start ===

Ordet for 2019-03-14

Overgiv alt til Gud (1)

"Jeg lever ikke mere selv, men Kristus lever i mig ..."
Gal 2,20

John Calvin definerede overgivelse således: "Ikke at have
nogen anden vilje eller visdom end Herrens og at følge Herren,
hvorhen han fører én."

For at gøre dette skal du se din største frygt i øjnene: Hvem
skal styre i dit liv? Det er ret praktisk at have Jesus på
passagersædet, når vi har brug for hans hjælp. "Herre, jeg har
et helbredsproblem, og jeg har brug for din hjælp. Det er
hårdt på mit arbejde, og jeg vil gerne se en forandring. Jeg
er bekymret, og jeg vil gerne have, at du giver mig ro i
sindet. Jeg er ked af det, og jeg vil gerne have et lille håb.
Jeg står over for døden, og jeg vil gerne være sikker på, at
jeg kommer til himlen."

Men når det handler om at forlade rattet og lade Jesus
overtage det, så føler vi os ikke længere så sikre, for det
betyder jo, at vi ikke er længere har kontrol over kørslen.
Hvis han styrer, er du fx ikke længere 'herre over' dine
betalingskort. Du kan ikke sige: "Jeg giver nogen gange, når
jeg føler mig gavmild, men jeg forbeholder mig retten til at
beholde det, jeg vil have til mig selv." Nu er det Jesu'
penge. Når du lader Jesus køre, er du ikke længere 'herre
over' dit ego. Du har ikke længere ret til at tilfredsstille
enhver selvcentreret ambition. Nu er det hans liv.

Du er ikke 'herre over' din mund længere. Du slipper ikke af
sted med at sladre, smigre, overtale, fordømme, lyve,
forbande, rase, snyde, skræmme, manipulere, overdrive og tale
udenom mere. Nu er det ikke din mund - det er hans mund. Du
kan altså ikke bare gøre, som du vil.

Så her er spørgsmålet: Har du inviteret Jesus med på turen? -
eller er det ham, der styrer?

Ordet til dig i dag er: Overgiv alt til Gud.

=== citat slut ===

(
De kommende dage, frem til og med mandag (5 dage i alt), er
overskriften den samme!
)

Jeg blev noget overrasket, da jeg læste denne overskrift,
fordi den jo passer PERFEKT ind i synkroniseringen mht. the
Deadlines und so weiter.

De fleste af Jer har jo sikket gættet, at jeg var til et
"rekrutteringsmøde" i går aftes klokken 19 hos Frelsens Hær!

Jeg havde ellers holdt mig LANGT væk fra dette af frygt for,
at jeg ville finde noget i deres troslære, som jeg - af
*samvittighedsgrunde* måtte tage afstand fra!

Men så skete det, at jeg var til et møde hos Frelsens Hær (FH)
et andet sted, end hvor jeg plejer! Og her under gudstjenesten
blev det så annonceret, at nogle af Kirkens medlemmer skulle i
den kommende tid til møde angånede soldatererklæringen. Se
evt. mere desangående dette ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290

Og pludselig uden at jeg havde tænkt nærmere over det, havde
jeg så også tilmeldt mig.

Og det første (stævne)møde var - som sagt - i går aftes.

Vi havde fået lektier for - Homeworks - så vi ikke behøvede at
drøfte alle detaljer i hæftet under selve mødet: Kapitel 1-6 i
hæftet "Kaldet til soldat i Frelsens Hær". Se evt. ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-292
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-299
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-306
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-311
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-312

Det blev en herlig aften, hvor vi kom ind på rigtig mange
emner, og som afslutning nævnte lederen omtrent noget i
retning af, at vi deltagere nu skulle gå ud i den kommende uge
og være Jesu lys og salt i den verden, som Gud har sat os i,
og være opmærksom på, at Gud måske kunne finde på at *bruge*
os som et redskab i Hans hånd.

Og så hændte det på vej hjem, mens jeg sat i toget klokken ca.
22:25 og læste i en kristen bog ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/2000-aar-med-helligaanden

2000 år med Helligånden
Hans P. Pedersen
ISBN 87-986510-13
Hans P. Pedersen & Forlaget Proskrift, 1999
http://www.proskrift.dk/shop/boeger/18-2000-ar-med-helliganden.html

bogkøb:

http://hosianna.dk/shop/25-naadegaver-og-helligaanden/297-2000-aar-med-helligaanden/

Anmeldelse:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sj%C3%A6l/hellig%C3%A5nden-er-blevet-sat-i-skammekrogen

... og netop lige havde læst på side 340-1 følgende:

=== citat start ===

Den ultimative anerkendelse af fornyelsen kom fra pave Paul
den 6. under en international konference i Rom. ...

[
Hacker-attack came ...
2019-03-14, CET 09:47, GMT 08:47
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
]

Rekonstruktion begin:

Den ultimative anerkendelse af fornyelsen kom fra pave Paul
den 6. under en international konference i Rom. I den første
tale fra en

(341)

pa...*1

*1:
Her *fastfrøs* computeren (og *slettede* dermed ALT, der ikke
allerede var blevet gemt på filer)!

(341)

pave nogensinde til en karismatisk samling, henviste paven til
den karismatiske fornyelses ...

END of Rekonstruktion.

den karismatiske fornyelses positive frugter og kaldte den "en
mulighed for kirken og verden."

[ ... ]

Også pave Johannes Paul II gav sin velsignelse til det, som
sker, da at stort antal karismatiske ledere mødte ham i Rom i
maj 1981

=== citat slut ===

Og så hændte det, at en dame afbrød mig og spurgte interesseret
til den kristne bog, som jeg læste i. Noget lignende er IKKE
hændt før, endskønt jeg har rejst med tog 1-2 timer nogle dage
om ugen iefterhånden mange år og har medbragt denne
"ammunition" (som Guds Ord jo er), apropos ...
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/coming-up-books
... for at bruge tiden fornuftigt undervejs, og dermed have
min opmærksomhed rettet mod Ham, som jeg elsker og dermed
*hygge* mig med Herrens nærvær og modtage Hans undervisning og
vejledning og opdragelse und so weiter ... :-)

Ret hurtigt i vores samtale fortæller hun mig, at hun har været
gift med et Jehovas Vidne, men at denne vragede hende, fordi
hun ikke var troende!

Jeg ihukom Gouds Ord ...

Subject: Prophecy to God's People and the Muslim World 2019-03-13 -
Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Wed, 13 Mar 2019 09:46:58 +0100, GMT 08:46
21314 news:5c88c384$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-xxx/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-314
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-314
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/OQ_bseAjAAAJ

> Prøv fx. at lytte til profeten Malakias
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+2&version=BPH
>
> Malakias 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
[ ... ]
> 16 „Jeg hader skilsmisse!” siger Herren, Israels Gud.
> „Det er som at begå vold. Forstå, hvad der er Guds vilje,
> og svigt ikke din hustru.”

Og så sagde jeg til hende, at der er tale om *vranglære*.
Bibelen forkynder noget helt andet, at troende godt må have
ægteskab med ikke-troende!

STRAKS spurgte hun, om HVOR dét stod i Bibelen!

Normalt plejer jeg ikke at være "bevæbnet" med hele Guds Ord,
da Bibelen vejer ret meget og ikke kan være i en lomme. Så når
jeg er undervejs, har jeg blot en lille udgave, som jeg har
fået af KFUM, som driver mission blandt soldater.
Felttestamente kaldes denne bibel-udgave fra 1992 og kan være
i en lomme.

Og så fandt jeg Skriftstedet°, hvor der står følgende:

(Her Bibelen på hverdagsdansk:)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+7.12-13&version=BPH

1 Korinterne 7:12-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

12
Med hensyn til blandede ægteskaber har jeg selv en mening,
men ikke en direkte befaling fra Herren: Hvis en troende
mand er gift med en ikke-troende kvinde, som gerne vil
blive hos ham, så må han ikke gå fra hende.

13
Og hvis en troende kvinde har en mand, der ikke er troende,
men som er villig til at blive sammen med hende, så må hun
ikke gå fra ham.

Da hun hørte dette, tog hun resolut sin iphone og tog et
billede af denne side i Felttestamentet, for dét ville hun
*konfrontere* sin ex-mand med!

Og jeg ku' fornemme, at hun pga. af alt det onde, som sekten
Jehovas Vidner havde udsat hende for, var blevet efterladt med
en ubehagelig og væmmelig følelse af *forkastelse*!

Jeg ku' IKKE gøre mere for hende her og nu, men vi udvekslede
e-mail-adresser, så vi kunne fortsætte kontakten.

Hændelsen gav stof til eftertanke OGSÅ mht. *erobringstogtet*,
apropos ...

Operation Jerichö:

Subject: Re: Deadline-interrupt: Exekverüng Doom! -
Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Wed, 13 Mar 2019 11:43:55 +0100, GMT 10:43
21316A news:5c88def1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/banq-de-la-iblis/21-316
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-jerichoe/21-xxx/21-316
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/spkKK0MqAAAJ

Har Gud tænkt Sig at løbe disse sekter over ende?

I så fald:

Halleluja! Gud er stor! ... :-)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-14, torsdag: Luk 18,1-17 Lad de små børn komme til mig

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.1-17&version=BPH

Lukas 18:1-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tab ikke modet

Stolthed kontra ydmyghed

Hvordan man får adgang til Guds rige

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29
21301 news:5c860e58$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/PbpAemApCQAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 21300 news:5c8564b5$0$704$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/VhNbCQ1bCQAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21301

US calls Golan ‘Israeli-controlled,’ drops all mention of West Bank

Mange elever frygtes begravet under bygning i Lagos
13. mar. 2019, 13:34 Opd. 13. mar. 2019, 15:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-13-mange-elever-frygtes-begravet-under-bygning-i-lagos

En bygning i Nigeria er styrtet sammen. Over 100 børn befandt
sig i en skole i bygningen.

-

Mindst otte har mistet livet efter bygningskollaps
13. mar. 2019, 13:34 Opd. 13. mar. 2019, 23:26 ...

-

NRK:
13. mars 2019 kl. 10:31

-

Newsletter CET 19:52:

US calls Golan ‘Israeli-controlled,’ drops all mention of West Bank
‘occupation’

Administration denies choice of language in State Dep’t report
marks policy change; Netanyahu said pushing hard for Trump to
recognize Israeli sovereignty on Golan before elections

By Eric Cortellessa
13 March 2019, 8:47 pm Jerusalem-time
https://www.timesofisrael.com/us-calls-golan-israeli-controlled-drops-all-mention-of-west-bank-occupation/

+

Newsletter CET 19:54:

State Dept. no longer using phrase 'occupied territories' for Golan,
West Bank, Gaza

The US State Department changed its usual description of the
Golan Heights from "Israeli-occupied" to "Israeli-controlled"
in an annual global human rights report released on Wednesday.

By Tovah Lazaroff
March 14, 2019 00:00 Jerusalem-time
https://www.jpost.com/Israel-News/US-report-does-not-refer-to-Golan-West-Bank-Gaza-as-occupied-territories-583328

Kommentar:

Mens jeg havde min morgenandagt og bad og kom til at tænke på
disse nyheder from White House og ville skrive som en
kommentar:

Subject: Jerusalems status vakler stadig + ET-break -
Re: 2017 uge 49 (news samlet)
Date: Mon, 4 Dec 2017 09:52:56 +0100, GMT 08:52
20215 news:5a250cef$0$730$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/doomsday/20-215
Backup-system (aktiv om 2 dag): Input website + (0000 + x, x=2) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith00002/subject/doomsday/20-215
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/jerusalem/20-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-215
Backup-system (aktiv om 2 dag): Input website + (0000 + x, x=7) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40007/home/countries/israel/20-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/doomsday/20-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/jerusalem/20-215
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/jJF6BIkz8zg/yVnhzMD5BwAJ

+

http://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20peter%203.12&version=TNIV

http://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20peter%203.12&version=DN1933

+

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

> IKKE i al evighed får de onde lov at *tyrannisere* os andre!
>
> Der bliver sat en stopper for det en dag!
>
> Og denne Dag° er vi kristne åbenbart i stand til at
> *fremskynde*:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Pet+3.12&version=DN1933
>
> 2 Peter 3:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> idet I forvente og fremskynde Guds Dags Tilkommelse, ...
>

> (
> Jeg har således forsøgt at *fremskynde* Dagen° med mine
> UFO-rapporter, der alt i alt *vidner* om, at et intelligent
> [...]

Og mens jeg - som sagt - tænkte over dette, da hændte der
følgende:

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette *specifikke* tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(
My watch:
2019-03-14, Thursday, day no 73, CET 07:14:48, delay -00:00:25
Real time:
2019-03-14, Thursday, day no 73, CET 07:14:23, GMT 06:14:23
)
- "Gå ham i møde."

Hmm ...

Vi har *mistanke* om, hr. Præsident, at ligesom hvis vi rejste
ud til et nyt solsystem og der fandt en allerede eksisterende
civilisation, da ville vi nok ved vores *stævnemøde* med dem
INDDRAGE vores religiøse overbevisning. Det vil jeg i hvert
fald som personlig kristen! Og ligesom vi medbringer troen på,
at Skaberen åbenbarede Sig gennem Jesus og Hans død på Golgatas
kors, da KAN det godt være - hypotetisk set - at noget lignende
gør sig gældende for dem, som vi har mistanke om, befinder sig
derude i vort solsystem.
Vi kan altså IKKE udelukke, at *stævnemødet* kommer til at
inkludere foruden et biologisk face-to-face møde OGSÅ kommer
til at omfatte noget *overnaturligt*, således som mange af os
jordboere har oplevet det fx. gennem den karismatiske
bevægelse, som selv Pave Johannes Paul II har givet sin
velsignelse til!
De har nemlig (ligesom vi jordboere) nok opdaget det KÆMPE
*mysterium* som selve vor eksistens er! For vi kan IKKE
forklare det videnskabelig: Sewlve Universets opståen er
FORTSAT en *gåde*!

Amen?