Hmm ... hvorledes ser de ud ?

Dette spørgsmål forekommer mig utrolig vigtigt for mange UFO-entusiaster.

Men er det i grunden så vigtigt, hvordan man ser ud ?

Man kan jo eksempelvis være gift med en smuk kvinde, men hvad nytter det,
hvis hun er en narkoluder ? - Eller sæt nu ægtemanden er et maffia-medlem ?

I Bibelen står der, at ...

(DK-autoriseret oversættelse 1992)

Du (Gud har gjort det (Mennesket) kun lidt ringere end Gud
(Salme 8,6)

I 1931-oversættelsen står der:

Du gjorde ham lidet ringere end Gud* ...
* = den græske oversættelse: englene

Men den mest korrekte oversættelse er nu denne:

(King James version)

For thou hast made him (Mankind) a little lower
than the angels, ...
(Psalm 8,5b)

I Strong's Exhaustive Concordance har ordet 'angels' fået nummeret 430 og
betyder på *original*-sproget hebraisk el-o-heem'. Og kommentaren hertil er
følgende:

430 el-o-heem'; plur. of 433; gods in the ordinary sense; but spec.
used (in the plur. thus. esp. with the art.) of the supreme God;
occasionally applied by way of deference to magistrates; and
sometimes as a superlative: -angels, X exceeding, God (gods)
(-dess, -ly), X (very) great, judges, X mighty.

430-nummeret benyttes da således også i forbindelse med Salme 82 vedrørende
*skabninger* (hvorunder mennesket og engle hører ifølge den interne
Bibel-definition), see perhaps ...
2197 news:hdmrc.1205$Vf.2...@news000.worldonline.dk

Bibelen på hverdagsdansk (fra 1992), som på mange områder er en mere korrekt
*Bibeltro* oversættelse, gengiver da også skriftstedet med ordene:

Og dog, du har skabt ham kun en smule ringere end englene...
(Salme 8,6a)

ET-Break:
(2007-02-06, Monday, CET 10:03, GMT 09:03)
- "Amen."

:-)

Og på baggrund af fundet af the-ET-Star-map-inside-the-Bible, kunne meget
godt tyde på, at også denne information er *deres* udsagn. Vi er næsten lig
dem ... :-)

Sjovt nok står der i Jobs Bog, at ...

... hos sine (dvs. Guds) Engle finder han Fejl,
(Job 4,18b)

Og det giver således en meget god forklaring på Paulus ord fra
Korinterbrevet ...

Ved I ikke, at vi skal dømme Engle? endsige da i timelige Ting!
(1.Kor. 6,3)

Apropos *Nobody* is above the law ... :-)

Einem narkoluder order einem maffiose ?

Næ - og gudskelov for det - Vi har her at gøre med et væsen, som elsker
lov og ret (retfærdighed fremfor uret) og *forventer*, at du ligeledes
træder ud af the monkey-world ... :-)

Hmm ... Hebr. 13,2 on ?...

ET-Break:
(2007-02-06, Monday, CET 10:26:11, delay 0)
- "Bestemt."

Vær en smule gæstfri, Mankind. Udvis lidt galaktisk høflighed ... :-)

-

Last file-OUTPUT:
6028 news:fXVxh.7$GR...@news.get2net.dk

Info: 5965 news:3hEfh.94$Yz5...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6029

"Jesus-loves-you" skrev
6029 news:3YXxh.16$ub5...@news.get2net.dk

[ ... ]

> [...]
>
> Næ - og gudskelov for det - Vi har her at gøre med et væsen, som elsker
> lov og ret (retfærdighed fremfor uret) og *forventer*, at du ligeledes

(2007-02-06, Tuesday, CET 10:45, GMT 09:45)
- "Play with me."

The ET-music ...
5791 news:tu5Yg.225$UQ1...@news.get2net.dk

> Harmony, CD1, Track06, Johann Pachelbel, Canon.mp3
... was on (at that time).

10:47
- "Please."

Hmm ... memory on:

6017 news:Ji4xh.50$c%3....@news.get2net.dk

> Vi var engang så tæt
> jeg dansede kun for dig

Many of us will now play with You, friend ... :-)

It's a great song ...
5746 news:Gs6Sg.24$RH2...@news.get2net.dk
5827 news:Ri4_g.25$k21...@news.get2net.dk

> 004, Harmony, CD2, Track19, Time to say Hello, was: goodbye.

10:52
- "Yea ... :-) ... "

10:52
- "Don't You think so ?"

What was a question to You, Mankind ... :-)

-

Last file-OUTPUT:
[...]

File-number: 6030

> [...]

> ... Vi har her at gøre med et væsen, som elsker

> lov og ret (retfærdighed fremfor uret) og *forventer*, at du ligeledes

Øh ... hvilket sammenligningsgrundlag har vi ?

Tja ... den eneste eksistensform vi - videnskablig set - *bevislig* kender,
er liv-1; altså os selv, men nogle af naturlovene må være fælles:

Input memory ...

4375 news:JFOWe.68018$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Først og fremmest nødvendigheden af at have råstoffer i form at organiske
> molekyler til rådighed for at kunne kopiere sig selv. Uden denne
> selvkopiering, ingen evolution.
>
> Styringsprogrammet (DNA-koden) må altså være "programmeret" til at tilegne
> sig nye råstoffer, hvorfor den Darwinistiske læresætning om cellernes
> indbyrdes kamp for at overleve *også* må være relevant for udenjordiske
> organismer.
>
> Med andre ord er antagelsen berettiget (ind til videre), at en udenjordisk
> civilisation har måttet gennemleve atomalderen med de dertil hørende
> [...]

Ser vi på menneskets udvikling fra abe til menneske, da er det
bemærkelsesværdigt, at i chimpanse-flokke - vor nærmeste slægtning - der er
voldshandlingerne ca. 100 til 1000 gange større pga. såkaldte bøller.
Enkeltindividerne har altså IKKE haft mulighed for - *tids*mæssig set -
at tænke på så meget andet end umiddelbar overlevelse.

For Homo Sapiens vedkommende kan man derfor godt sige, at evolutionen er
muliggjort, fordi de svage i flokken "rottede" sig sammen og eliminerede
disse bøller.
Men de forekommer dog stadigvæk i menneskenes samfund i form af
psykopater og har i særdeleshed præget verdenshistorien med vold, mord, død
og ødelæggelse. Se fx ...
0305 news:7144a.89530$Hl6.8...@news010.worldonline.dk

Det må derfor antages (indtil videre), at Liv-2 har set sig nødsaget til at
*fjerne* disse elementer (for overhovedet at overleve deres atomalder).

Og viljen hertil har vi måske også et indirekte indicium på:

5942 news:ZxF8h.50$_K7...@news.get2net.dk

> 185.000

Samme Nat gik HERRENS Engel ud og ihjelslog i Assyrernes Lejr
185.000 Mand
(2.Kong. 19,35)

-

Last file-OUTPUT:
6033 news:Gogyh.13$__.1...@news.get2net.dk

Info: 5965 news:3hEfh.94$Yz5...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6034

"Jesus-loves-you" skrev
6034 news:BZgyh.19$PJ1...@news.get2net.dk

[ ... ]

> [...]
>
> 5942 news:ZxF8h.50$_K7...@news.get2net.dk

> Samme Nat gik HERRENS Engel ud og ihjelslog i Assyrernes Lejr

Et spørgsmål melder sig i denne forbindelse:

Jamen var alle krigerne (fra Assyrien) dengang da ligesom psykopater ?

Nej, det kan man på ingen måde sige, men hvis vi nu sammenligner det med
Nazisternes besættelse af Europa under 2. Verdenskrig, da kan man vel godt
sige, at den menige soldat (under nazisternes fane) kunne have deserteret;
altså rømmet.

Undskyldningen: "Jamen jeg var under *tvang*. Hvis jeg ikke makkede kæft,
trit og retning, da ville jeg eller min familie blive myrdet" var åbenbart
IKKE gyldig!

*Undladelsen* af at stikke af fra sin post eller tjeneste bevirkede, at
vedkommende var et legitimt mål.

Og på tilsvarende vis er det vel nu om dage fx. mht. massemordene i
Nordkorea osv.

-

Last file-OUTPUT:
[...]

File-number: 6035

> [...]

> hvis hun er en narkoluder ? - Eller sæt nu ægtemanden er et maffia-medlem

[ ... ]

> [...]
>
> Og på baggrund af fundet af the-ET-Star-map-inside-the-Bible, kunne meget
> godt tyde på, at også denne information er *deres* udsagn. Vi er næsten

Interrupt from ...

6636 news:Zjbei.42$gb5...@news.get2net.dk

Det er almindelig anerkende blandt kristne, at Højsangen (Song of Songs,
SgS) symbolsk kan betyde mere end blot kærlighed mellem en mand og kvinde.

Således udlægger fx. forfatterinden A. Madsen i en af hendes bøger, skridt
for skridt Højsangen udfra modellen: Forholdet mellem Gud og Menigheden.

Det nye her er så, at jeg har fremsagt en hypotese om, at ...

6094 news:3yxEh.17$x%4...@news.get2net.dk

I den forbindelse er det interessant at konstatere kvindens udsagn:

"Lad være at stirre på mig ... "
(Højs. 1,6 - på Hverdagsdansk)

"Se ej på mig, fordi jeg er sortladen, ... "
(Højs. 1,6 - den autoriserede oversættelse fra 1931)

"Look not upon me, because I am black ... "
(Song of Solomon 1,6 - King James version)

"Do not look upon me, because I am dark ... "
(Song of Solomon 1,6 - New King James version 1982)

"Don't look down on me, because of my color ... "
(Song of Songs 1,6 - Today's english version 1976)

Og hvorfor nu det ?

Er det i grunden hendes udseende, hun taler om her (i version 2) ?

Input memory:

> Men er det i grunden så vigtigt, hvordan man ser ud ?

I Liv-2 hypoten bliver hendes udsagn derfor omsat til noget for os mennesker
langt vigtigere, dersom vi stod overfor en udenjordisk civilisation (på
besøg i vort solsystem).

(Lad os lige standse op her.)

En sådan udenjordisk civilisation, som har rejst mange lysår gennem rummet,
hvilket vi jo IKKE kan gøre endnu, må være mere *intelligent* end os, kunne
vi (i situationen) resonere og derfor føle os *underlegne* og måske ligefrem
frygte dem!

Men bemærk nu igen, hvad det præcis ér kvinden siger:

Se ikke ned på mig, på grund af mit intelligens-niveau.

Don't look down on me, because of my intelligence-level-rate

Men husk nu på, at det altså givetvis er Liv-2, der er kommet med udtalelsen
(på hendes vegne), og således altså på en måde har proppet ordene i munden
på hende (dvs. os, Liv-1, arten Homo Sapiens, Menneskeheden), forudsat
selvfølgelig at Liv-2 er den egentlige forfatter af bogen Højsangen.

Og hvovfor har de nu gjort det ?

Salmernes Bog giver svarer:

> Og dog, du har skabt ham kun en smule ringere end englene...

ET siger altså (til os mennesker), at vi næsten er på højde med dem, so ...

Don't look down on me...

ET-Break:
(2007-06-20, Wednesday, CET 17:44, GMT 15:44)
- "Det gør vi heller ej."

Tje bra, mon amis ... :-)

22:54
- "Yea."

:-)

-

Coming up:

2.Thess also "infected" ... connected to
6634 news:Tb_di.67$ik5...@news.get2net.dk

Last file-OUTPUT:
6640 news:Mnfei.58$aw...@news.get2net.dk

Info: 6562 news:Nz%2i.95$7J5...@news.get2net.dk

File-number: 6641

"Jesus-loves-you" skrev
6641 news:pygei.67$Iy1...@news.get2net.dk

[ ... ]

Øh ...

Jeg må jo hellere fortælle det, som det er:

Her til aften blev der sendt en film på den danske tv-kanal TV2 fra klokken
21:00 til 22:55. Jeg tillagde den ej stor betydning, så jeg optog den
desværre ikke, men undervejs gik det op for mig, at den på en måde
illustrerede på en ganske god måde noget "lidt" i relation til hjernevask.

Filmen hed:

Hal's store kærlighed
(something like: Hal's big love)
Amerikansk romantisk komedie fra 2001
Medvirkende: Gwyneth Paltrow, Jack Black og Fason Alexander
Instruktør: Peter og Bobby Farrelly

Henimod slutningen af denne film kommer hovedpersonen ind på et hospital på
en brandsårsafdeling, hvor han møder en lille pige, som er slemt tilredt i
ansigtet på grund af brandsår. Og i det samme hører jeg ordene fra ...

... (the little girl, a patient with burns in her face) ...

ET-Break:
(2008-11-09, Sunday, day no 314, CET around 22:40-55, GMT 21:40-55)
- "You promise me ?"

(Sure, my sweet heart ... :-) ... )

Kanske (idet ordene blev udtalt som et spørgsmål) at der heri er en fin
lille hentydning til, *hvordan* de ser ud !

(Så er vi, Menneskeheden - med andre ord - forberedte.)

-

Coming up:

Object 05 found = Alderamin (Alfa Cep), Northstar the year 7525 a.Ch. ...
8169 news:geupif$kjj$1...@newsbin.cybercity.dk

Last OUTPUT: 8174 news:gf6hj5$nv1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8175

"Jesus-loves-you" skrev ...

8175 <news:gf7ns6$1aid$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/e1588d5fa9be11c0>

[ ... ]

> ... en lille pige, som er slemt tilredt i
> ansigtet p� grund af brands�r. Og i det samme h�rer jeg ordene fra ...

> ... (the little girl, a patient with burns in her face) ...
>
> ET-Break:
> (2008-11-09, Sunday, day no 314, CET around 22:40-55, GMT 21:40-55)
> - "You promise me ?"
>
> (Sure, my sweet heart ... :-) ... )
>

> Kanske (idet ordene blev udtalt som et sp�rgsm�l) at der heri er en fin

> lille hentydning til, *hvordan* de ser ud !
>

> (S� er vi, Menneskeheden - med andre ord - forberedte.)

N�vnes b�r det derfor nok ogs�, at ...

I Bibelen st�r der, at Jakob (Abrahams barnebarn, Isaks s�n) ligefrem sl�s
med Gud.

Og det virker som om, at Jakob faktisk er *st�rkere* fysisk end den anden
person, s� at denne ligefrem tvinges til at benytte "utraditionelle" metoder
(for at slippe fri).

Beretninger lyder s�ledes:

(Jakobs natlige brydekamp)

1.Mosebog (Genesis) 32,24-32

(Gen 32:24) Men selv blev Jakob alene tilbage. Da var der en, som br�des,
med ham til Morgengry;

(Gen 32:25) og da han s�, at han ikke kunde f� Bugt med ham, gav han ham et
Slag p� Hoftesk�len; og Jakobs Hoftesk�l gik af Led, da han br�des med ham.

(Gen 32:26) Da sagde han: "Slip mig, thi Morgenen gryr!" Men han svarede:
"Jeg slipper dig ikke, uden du velsigner mig!"

(Gen 32:27) S� spurgte han: "Hvad er dit Navn?" Han svarede: "Jakob!"

(Gen 32:28) Men han sagde: "Dit Navn skal ikke mere v�re Jakob, men Israel;
thi du har k�mpet med Gud og Mennesker og sejret!"

(Gen 32:29) Da sagde Jakob:"Sig mig dit Navn!" Men han svarede: "Hvorfor
sp�rger du om mit Navn?" Og han velsignede ham der.

(Gen 32:30) Og Jakob kaldte Stedet Peniel, idet han sagde: "Jeg har skuet
Gud Ansigt til Ansigt og har mit Liv frelst."

(Gen 32:31) Og Solen stod op, da han drog forbi Penuel, og da haltede han p�
Hoften.

(Gen 32:32) Derfor undlader Israeliterne endnu den Dag i Dag at spise
Hoftenerven, der ligger over Hoftesk�len, thi han gav Jakob et Slag p�
Hoftesk�len, p� Hoftenerven.

With kind regards,

Last OUTPUT: 8769 <news:4a0553a7$0$90263$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>