Palestinian leaders, Jewish activists reject cameras on Temple Mount + ET-break - Re: 2015 uge 43 (news samlet)

18.723 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/temple-mount/18-723
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/18-723
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/18-723
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/brainwashing/18-723
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/temple-mount/18-723

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 19, 2015, CET 07:45, GMT 05:45
Subject: 2015 uge 43 (news samlet)
18705 news:n01vui$58b$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PYmaYeJ4Nc0/jDpS8V0SDQAJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2015-10-19, Monday, day no 292 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

Blair: Invasionen af Irak i 2003 banede vej for IS

-

DR S127 søn 25 okt 16:15:07
25.oktober dr.dk/nyheder 10:28

KRISTIAN JENSEN VIL PÅVIRKE KINA
Et dansk-kinesisk kulturcenter bliver
udenrigsminister Kristian Jensens (V)
indgangsvinkel til at tale om
ytringsfrihed og menneskerettigheder
under et besøg i Beijing.

- Danmark er et af de få lande
overhovedet, som får lov til at
etablere et kulturcenter i Beijing. Det
er en stor ting, at vi på den måde kan
være med til at skabe rum for dansk
kultur og vise nogle danske værdier,
siger han til Ritzau.

Kristian Jensen mener, at kulturcentret
er et middel til langsomt at få Kina
til at ændre holdning til blandt andet
ytringsfrihed.

Kristian Jensen vil påvirke Kina med nyt kulturcenter
kl. 10:28
http://www.dr.dk/nyheder/politik/kristian-jensen-vil-paavirke-kina-med-nyt-kulturcenter

Kommentar:

Du er naiv! Kommunister giver ikke magten fra sig frivilligt!
Ligesom psykopater tror de jo på voldens magt! ... :-(

Disse ***massemordere*** skal stilles for en international
domstol og straffes for deres forbrydelser! Jo før, jo bedre!

-

DR S131 søn 25 okt 16:15:07
25.oktober dr.dk/nyheder 11:42

VALG I UKRAINE SKÆMMET AF AFLYSNING
Søndagens lokalvalg i Ukraine forløber
ikke som planlagt, da indbyggerne i den
store havneby Marjupol med en halv
million indbyggere ikke får mulighed
for at stemme.

- Valgstederne er ikke åbnet i
Marjupol, da stemmesedlerne ikke er
klar, siger valgkommissær Natalija
Kasjtjij til nyhedsbureauet AFP.

Marjupol ligger tæt på den frontlinje,
hvor prorussiske separatister og
ukrainske regeringssoldater har været i
kamp efter separatisternes
uafhængighedserklæring i foråret 2014.
Præsident Petro Porosjenko håber, at
man kan afholde valg i byen i løbet af
de kommende uger.

Valg i Ukraine skæmmet af aflysning i stor havneby
kl. 11:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-ukraine-skaemmet-af-aflysning-i-stor-havneby

-

DR S135 søn 25 okt 16:15:08
25.oktober dr.dk/nyheder 13:45

BLAIR: INVASION BANEDE VEJ FOR IS
Krigen i Irak var med til at rydde
vejen for Islamisk Stat. Det siger den
tidligere britiske premierminister,
Tony Blair, i et interview med CNN.

I interviewet siger han, at "der er
elementer af sandhed i", at invasionen
i 2003 og fjernelsen af Saddam Hussein
var den primære grund til, at Islamisk
Stat er vundet frem i Irak.

- Selvfølgelig kan man ikke bare sige,
at de af os, som fjernede Saddam i
2003, ikke har et ansvar for
situationen her i 2015. Men det er
vigtigt at indse, at det arabiske
forår, der startede i 2011, også har
påvirket Irak i dag. Derudover rykkede
ISIS frem fra Syrien, ikke fra Irak.

Tony Blair: Irak-invasion banede vej for Islamisk Stat
kl. 13:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tony-blair-irak-invasion-banede-vej-islamisk-stat

-

Israelsk paraglider svæver ind i Syrien
kl. 17:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/israelsk-paraglider-svaever-ind-i-syrien

En arabisk israeler har angiveligt forsøgt at komme ind i
Syrien ved at svæve over grænsen i en paraglider. Det skriver
BBC.

Israles premierminister Benjamin Netanyahu har truet med at
inddrage mandens statsborgerskab.

- Enhver der slutter sig til Israels fjender for at bekæmpe
Israel, vil ikke være en Israelsk statsborger, sagde
Netanyahu.

Ifølge BBC spekuleres der i, at manden ønskede at tilslutte
sig syriske oprørsgrupper.

Politiets indgreb mod Tibet-flag kan være strafbar
Af Ritzau
25. oktober 2015, 11:13
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-10-25-politiets-indgreb-mod-tibet-flag-kan-vaere-strafbar

Det er vurderingen i Den Uafhængige Politiklagemyndighed
(DUP), hvor direktøren nu nuancerer en tidligere udtalelse
til pressen.

NRK:
25. oktober 2015 kl. 13:39
Storfamilie drept i russisk angrep
http://www.nrk.no/nyheter/1.12620742

En familie på 46 medlemmer er drept i et russisk flyangrep i
Syria, ifølge Human Rights Watch. Organisasjonen ber russiske
myndigheter etterforske hva som har skjedd. Blant de 46 var
det 32 barn, ifølge HRWs kilder.

-

25. oktober 2015 kl. 17:17

-

Palestinian leaders, Jewish activists reject cameras on Temple Mount

PA foreign minister, Hamas, and Jewish Temple Mount advocates
all denounce proposed surveillance measures, each for their
own reasons

By Elhanan Miller October 25, 2015, 1:24 pm
http://www.timesofisrael.com/palestinian-leaders-jewish-activists-reject-cameras-on-temple-mount/