Seagull

B.R.

Erwin

"B.R." <radiom...@gmail.com> schreef in bericht
news:jkcdd4$1qdl$1...@nl-news.euro.net...
> http://www.radioseagull.com/news.html

Veel succes ermee. Die zender komt overdag de hoek niet om. Vanaf de
Trintelhaven ging het nog wel, maar vanaf die boot? Nee. Had het andersom
gedaan, s'avonds en s'nachts aan, en dan nog...Ben benieuwd wat het vermogen
gaat worden.

Erwin

Message has been deleted

Erwin

"Robin" <landp...@gmail.com> schreef in bericht

> Overdag komt de zender in ieder geval nog tot de hoek.
> Gedurende de donkere uren is de ontvangst zowel dichtbij als op
> afstand nog hopelozer.
>
> Vanaf Trintelhaven overdag uitzenden voor een lokaal publiek is het
> beste wat je kan doen, de rest is gerommel in de marge.
>

> Robin

Vraag me af wat dit toe moet voegen aan de 1602. Die 1395 AM is maar een
fractie sterker, maar echt veel zode aan de dijk zet die zender ook niet met
het vermogen wat ze tijdens de tests gebruikte.
Gerommel in de marge inderdaad...

Erwin

nico

bertvan...@zonnet.nl

Ja, ik ben blij dat er weer een extra frequentie in gebruik komt en
als lid van de discussiegroep ZEEZENDERS verheugt het me dat de zender
die gebruikt wordt op een schip staat. Natuurlijk steek ik de mensen
die doen in plaats van maar wat roepen een hart onder de riem.

Maar ja, ik heb natuurlijk ook niet zoveel verstand van zaken als
Erwin en Robin die al talloze zeer succesvolle stations hebben
opgericht, waarvan de meesten ook nog eens op een schip zitten en over
geheel Europa te ontvangen zijn. In al mijn bescheidenheid kan ik
glimlachen om wat de DOENERS toch telkens weer tot stand brengen zodat
de DROMERS (zoals ik) iets hebben om in discussiegroepen over te
schrijven.

Bert

B.R.

Op Thu, 22 Mar 2012 00:09:21 -0700 (PDT), "bertvan...@zonnet.nl"
<bertvan...@zonnet.nl> raaskalde:
Goed gesproken, helemaal eens.
Maar laten we tóch de datum van 1 april maar even afwachten :-)

--
Write signature

Erwin

"B.R." <fa...@fakeemail.com> schreef in bericht
Op hun website zeggen ze nadrukkelijk dat het hier niet om een 1 april grap
betreft. Wellicht gewoon iets voor tijdens de paasdagen, en meer
niet...Beetje freakerij dus, niets meer niets minder...

Erwin

WeetJijVeel

On 22 mrt, 11:43, "Erwin" <er...@nospam.hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Erwin- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Het is gewoon uitzendplicht.

Seagull wil graag die 1395 gebruiken, BigL heeft uitzendplicht. Dus
als Seagull nou eens bij AT daar iets van zegt, tja dan moet AT wel
iets doen, waarschuwinkje, dreigen met intrekking?
Seagull/Waddenzee is ook in staat 1395 aantoonbaar in de lucht te
krijgen, dus BigL kiest eieren voor zn geld. Laat die jongens daar
maar op freaken, dan is de intrekking van de baan.

Het vermogen zal niet groot zijn, maar moet minimaal 1,56 kW effectief
zijn (dat is dus aanmerkelijk meer stoken) om aan de
verplaatsingsvoorwaarden te voldoen. Tenzij een suikeroom (uit UK?)
zich heeft gemeld, de ouderwetse buizenzender vreet energie, zelfs bij
gebruik van net electriciteit (Diesel op volle zee is al helemaal geen
optie, wel eens de laatste tijd aan de pomp geweest?)
In 2005 komen daar de kosten voor verplichte digitale uitzendingen
bij.

Tja, als ik Harlinger was zou ik de zaak in de verhuur (evenementen
bijvoorbeeld) gooien, dan hou je het veel langer vol.

nico

hans knot

Heeft Ruud het over 'freaken' van goede programmamakers als die van
Seagull? Ze zorgen met goede programma's voor een goed radiostation.
Ik waardeer dit ten zeerste, of het nu op een boot of vanaf land komt
maakt niet uit. Er zijn ons andere vormen van radiomaken bekend
En voor die andere doemdenker wil ik het advies geven eerst rustig af
te wachten alvorens onnodig kritisch naar buiten te treden
groet Hans Knot

Erwin

"hans knot" <hans...@gmail.com> schreef in bericht
Nou veel geluk met je 1 kw bakje, trieste toestand.

Erwin

Rink

"WeetJijVeel" schreef ...
On 22 mrt, 11:43, "Erwin" wrote:
> [...]

Tja, als ik Harlinger was zou ik de zaak in de verhuur (evenementen
bijvoorbeeld) gooien, dan hou je het veel langer vol.

------

Als ik me goed herinner was er een 10kW zender aan boord.
Ik vroeg me toen al af waarom, want op 1602 mogen ze maar 2 kW.
Maar op 1395 mogen ze meer.
Verder is 1395 overdag een mooie schone frequentie, zeker in de zomer.

Dus ik zou zeggen: leg het schip bij de Trintelhaven en 10kW er op, dan kan
ik het ook ontvangen.

Rink

WeetJijVeel

> Rink- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Nee, Rink gaat niet gebeuren.
10 kW Trintelhaven betekent diesel stoken, en jij hebt kennelijk geen
auto?

nico

Hallo iedereen. De 1395 kHz was in de laatste testweek (dit was in de
tweede week van november jl.) zowel overdag alsook 's avonds
uitstekend te ontvangen te Gouda op mijn radiootje van 5 Euro in de
uitverkoop! Herlees ook de thread hierover op
http://groups.google.com/group/be.radio/browse_thread/thread/487304d9ce9eed2c/9d9c2147938eb659?lnk=gst&q=1395+kHz#9d9c2147938eb659
Ik neem hierbij nu aan dat er op zaterdag 31 maart een testuitzending
zal gaan komen en dat de 1395 kHz dan net zoals in november jl. het
gehele etmaal rond weer uitstekend te horen zal zijn te Gouda!

De 1602 kHz vanaf land en de 1395 kHz vanaf het schip is uiteraard
zendtechnisch geen enkel probeem.

Maar misschien kan de 1395 kHz-zender ook 's avonds na 7 uur en ook 's
nachts aanblijven maar dan met het signaal van BigL er op (is de
eigenlijke vergunninghouder van deze frequentie tot 1 september 2017).
Dan is BigL ook weer in de ether en hoeft men niet bang te zijn voor
diefstal van (koper)onderdelen van de zendinstallatie zoals dit vorig
jaar aan de Trintelhaven gebeurde.
Een e-mail hierover heb ik zowel aan Radio Seagull alsook naar BigL
gestuurd. Zodra ik antwoord hiervan heb van wie dan ook zal ik dit
z.s.m. hier meedelen! Nico.

nico

...deze e-mail heb ik zojuist verzonden: Nico.

Hello everyone of BigL, Transportradio, Radio Seagull and Radio
Waddenzee. I have a recommendation about the use of the 1395 kHz
transmitter from the First of April on the "Jenni Baynton".
My recommendation is not to switch off the 1395 kHz transmitter every
day on 6PM BST but let it on 24h/day so that every night from 6PM BST
till 6AM BST when Radio Seagull broadcasts on the 1602 kHz AM, BigL
can then use the 1395 kHz for its own so that every night also BigL is
on air again! But now not from the transmitter at the Trintelhaven,
but now from the "Jenni Baynton". It is known that at night the
receipt of the 1395 kHz is very much better in the UK than at daytime!
And there are NO thieves on the "Jenni Baynton" for to steal parts of
the 1395 kHz transmitter! Why is still stated on the website of BigL
http://www.bigl.co.uk/ in the upperleft corner BIGL 1395 am ?
Transportradio can then also return in the air on the 1395 kHz with
its programmes every day early in the morning as it did more than a
whole year ago!
Greetings of Nico from Gouda, the Netherlands.

nico

...ik was vergeten nog erbij te mailen: Nico.

Of course the 1395 kHz must be silent everyday from 7PM BST till 10PM
BST due to Radio Tirana which transmits on the same frequency!

nico

Rink

"WeetJijVeel" schreef ...
On 22 mrt, 21:43, "Rink" wrote:
> [...]
> Rink

Nee, Rink gaat niet gebeuren.
10 kW Trintelhaven betekent diesel stoken, en jij hebt kennelijk geen

----

Was ik even vergeten, Ruud.
Geen elektriciteitsaansluiting bij de Trintelhaven.

Jammer maar helaas.
Ik denk dat met 1 of 2 kW vanuit Harlingen er niet veel mensen naar de 1395
gaan luisteren. Het bereik is dan te klein.

Rink

Erwin

"Rink" <rink.hofh...@planet.nl> schreef in bericht
Mijn idee. Hoe zit dat met die SW zender op 6.150? Hoor dat ding helemaal
niet.

Erwin

nico

On 26 mrt, 11:10, "Erwin" <er...@nospam.hotmail.com> wrote:

> Mijn idee. Hoe zit dat met die SW zender op 6.150? Hoor dat ding helemaal
> niet.
>
> Erwin

...staat deze inmiddels nu wel aan? Nico.
Message has been deleted

nico

...ik heb zojuist dit idee verzonden: Nico.

Geachte Ad Bouman en Sietse Brouwer. Ik heb een idee voor jullie. Is
het mogelijk om alle 24 uren van de Beatlesdag die vorige maand
gehouden werd in Rockart uit te gaan zenden op de 1395 kHz AM?

Het zit als volgt: álle opnames van 29 februari 2012 staan op
http://www.norderney.nl/EE/index.php/forums/viewthread/1030/
en de 1395 kHz-zender gaat aan vanaf 1 april (géén aprilgrap!), zie
het tweede bericht op http://www.radioseagull.com/news.html
Deze zender wordt volgens dat bericht dagelijks uitgezet om 19 uur
Nederlandse tijd. Nu moet deze zender dagelijks uit staan van 20 uur t/
m 23 uur Nederlandse tijd i.v.m. mogelijke storingen van deze zender
op de zender van Radio Tirana dat op dezelfde frequentie uitzendt.
M.a.w. van 19 tot 20 uur kan i.p.v. dat deze zender uitgezet wordt om
19 uur, deze zender om 20 uur uitgezet worden en dan dagelijks één uur
van de Beatlesdag te Rockart laten horen. Na 24 dagen op 24 april om
20 uur zijn dan álle 24 uren van die dag afgespeeld.

Natuurlijk kan ook vanaf 23 uur dagelijks opnames van deze dag worden
afgespeeld, maar omdat de meesten van ons rond 23 uur gaan slapen (of
niet thuis zijn 's vrijdags en 's zaterdags) stel ik hierbij voor om
dán de 1395 kHz-zender uit te laten staan.
Dus: vanaf zondag a.s. de 1395 kHz-zender aan boord van de "Jenni
Baynton" dagelijks aan van 7 uur tot 20 uur Nederlandse tijd en dan
ook dagelijks van 19 tot 20 uur een uur van The Beatlesdag te Rockart
via deze 1395 kHz AM, dan kunnen degenen die op 29 februari jl. niet
te Rockart aanwezig konden zijn én daarnaast géén computer hebben om
deze 24 uur alsnog te kunnen beluisteren, dit dan alsnog deze dag in
geheel afluisteren!

Na 24 april dan dagelijks van 19 tot 20 uur Nederlandse tijd een
andere opname (misschien dan van de Beatlesdag dit op 29 februari 1972
werd uitgezonden op Radio Veronica).

Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

nico

...ook Radio Marina heb ik via e-mail op de hoogte gesteld dat
mógelijk via de 1395 kHz uitgezonden kan gaan worden indien Radio
Seagull dit toch niet wil. Tenslotte heeft Radio Marina getest vanaf
de "Jenni Baynton" op 30 en 31 juli jl. alhoewel toen via de 1485 kHz.
Nico.

nico

...overigens was vandaag in elk geval tot rond 14 uur (nog) niets te
horen op de 1395 kHz... Nico.

nico

...staat nu wel aan! Nico.

hwh

On 3/22/12 9:43 PM, Rink wrote:
> Ik vroeg me toen al af waarom, want op 1602 mogen ze maar 2 kW.

500 Watt maar. 1 kW en dan gehalveerd wegens verplaatsing.

gr, hwh

Rink

"hwh" schreef ...
Wat een onzin, alsof 10km verderop ineens zoveel meer storing in het
buitenland oplevert.
Dat maakt bijna niks uit en een halvering is stevig overdreven.

Rink

WeetJijVeel

Dat was standaard, zonder na te denken, beleid bij AT.
Is mij ook gebeurd, maar nu kreeg ik de suggestie toch weer naar 1000
te aan want dat levert AT meer op......