[DL] Heroes - 4x18

1 view

Niek

4x18 The Wall

Mooi verhaal van Peter en Sylar. En wat mij betreft heel mooi
weergegeven ook.
Opgesloten in de nachtmerrie van Sylar, beukend tegen de muur die Matt
opgeworpen heeft en er dan achter komen dat het Sylar is die denkt dat
misschien wel het beste is en zichzelf straft door daar te blijven.
Vervolgens Peter die Sylar niet echt kan vergeven omdat het betekent het
werkelijk loslaten van Nathan.
Dit was nou eens een keer heel goed neergezet zonder dat ik het gevoel
had dat het vals sentiment werd.

Het einde met de multiplier had van mij niet gehoeven maar dat is
natuurlijk nodig voor volgende week.

Claire en Noah is het andere verhaal waar ik dan wel weer wat meer
moeite mee heb. Al was het wel lollig om de jonge onschuldige Noah te
zien, de onhandige autoverkoper met een schattige vrouw die vermoord
wordt door een rovende heroe. Daar is het dus bij Noah allemaal mee
begonnen. Geen gekke verklaring.
Alleen dat na de onthulling van de manipulatie van Gretchen, Claire nog
steeds vast blijft houden aan haar loyaliteit voor Noah, is mij
werkelijk een raadsel. Ze loopt wel even boos weg maar is al snel weer
voor Noah en tegen Samuel.
Zo samen onder de grond verdwijnen in een kermiskar is dan wel weer een
goeie truc van Samuel die New York gaat laten zien wat zij, heroes,
werkelijk waard zijn.

Emma laat zich behoorlijk manipuleren door Samuel. Jammer.
Lauren weet te ontkomen aan de multiplier. Ik ben benieuwd hoe ze dat
voor elkaar heeft gekregen. En waar is Tracey?

Aardige aflevering maar nog steeds niet zo mond-openvallend als in het
eerste seizoen.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Eennalaatste aflevering? Wie weet.

Laten we het hopen...

Ik vond het maar idioot. Sylar zat er zogezegd al jaren, maar twijfelde
niet aan de echtheid van zijn wereld. Peter weet w�l nog het verschil,
maar ipv het mentaal te houden gaan ze alletwee als een gek kloppen
tegen die domme muur. H��l flauw vond ik dat.

> [...]
> werkelijk loslaten van Nathan.
> Dit was nou eens een keer heel goed neergezet zonder dat ik het gevoel

Ik vroeg me vooral af of dat zo ook zou blijven in de echte wereld. Maar
het is idd een mooie truc om Sylars karakter wat te veranderen.

> Het einde met de multiplier had van mij niet gehoeven maar dat is
> natuurlijk nodig voor volgende week.

Sylar maakt normaal gezien toch gehakt van die kerel. <eg>

> Claire en Noah is het andere verhaal waar ik dan wel weer wat meer
> moeite mee heb.

Onnodig tijdverdrijf. Konden ze nu echt niets anders vinden dan wat
idiote flashbacks? In zwart/wit dan nog!?

> Zo samen onder de grond verdwijnen in een kermiskar is dan wel weer een
> goeie truc van Samuel die New York gaat laten zien wat zij, heroes,
> werkelijk waard zijn.

Lauren is gaan lopen, dus die zal wel voor de redding zorgen, vermoed
ik.

> Emma laat zich behoorlijk manipuleren door Samuel. Jammer.

Ik erger me soms aan de lompheid van sommige karakters in 'Heroes'...
Lauren heeft een kogelwond; is Emma werkelijk zo lomp om niet wat verder
te denken? Wie denkt ze dat Lauren heeft neergeschoten? HRG? -zucht-

> Lauren weet te ontkomen aan de multiplier. Ik ben benieuwd hoe ze dat
> voor elkaar heeft gekregen. En waar is Tracey?

Zullen wel niet te zien (hoe Lauren...) krijgen, vrees ik. En ja,
Tracy! Die was ik glad vergeten! :-o

> Aardige aflevering maar nog steeds niet zo mond-openvallend als in het
> eerste seizoen.

Ik vond ook deze aflevering maar niks... Te zien aan het aantal reacties
(heb ze nog niet gelezen) valt 'Lost' goed mee, dus dat is het volgende
wat ik ga bekijken.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Wouter Valentijn

Niek wrote:
> Eennalaatste aflevering? Wie weet.

Ik hoop van niet!
Ze zitten weer in de lift wat mij betreft.

Inspiratie door "The Wall" van Pink Floyd?

> Vervolgens Peter die Sylar niet echt kan vergeven omdat het betekent
> het werkelijk loslaten van Nathan.
> Dit was nou eens een keer heel goed neergezet zonder dat ik het gevoel
> had dat het vals sentiment werd.

Mee eens. Dit zou van Sylar misschien echt een Hero maken.

> Het einde met de multiplier had van mij niet gehoeven maar dat is
> natuurlijk nodig voor volgende week.

Dat gastje moet toch in no time verslagen zijn. Sylar en Peter behoren tot
de sterksten. Maar misschien is hij niet alleen...

> [...]
> zien, de onhandige autoverkoper met een schattige vrouw die vermoord
> wordt door een rovende heroe. Daar is het dus bij Noah allemaal mee

Logisch ja.

Het is overigens 'hero' :-)

> [...]
> nog steeds vast blijft houden aan haar loyaliteit voor Noah, is mij
> werkelijk een raadsel. Ze loopt wel even boos weg maar is al snel weer

Ik ben blij voor Claire. Ze is niet langer dat naïeve tutje.
Noah behoort nog altijd tot de goeien.

> Zo samen onder de grond verdwijnen in een kermiskar is dan wel weer
> een goeie truc van Samuel die New York gaat laten zien wat zij,
> heroes, werkelijk waard zijn.

New York moet het wel vaker ontgelden in deze serie.

> Emma laat zich behoorlijk manipuleren door Samuel. Jammer.
> Lauren weet te ontkomen aan de multiplier. Ik ben benieuwd hoe ze dat
> voor elkaar heeft gekregen. En waar is Tracey?

Misschien al in contact met Lauren. Misschien is Tracey wel degene waardoor
Lauren kon ontsnappen.

> Aardige aflevering maar nog steeds niet zo mond-openvallend als in het
> eerste seizoen.

Ik vond het echt één van de beste tot nu toe.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Inspiratie door "The Wall" van Pink Floyd?

Zou het niet weten.

> Mee eens. Dit zou van Sylar misschien echt een Hero maken.

Ik vond het ook een mooi verhaal dat van Peter en Sylar. Het lijkt net of er
toch nog een stukje van Nathan achtergebleven is. Die muur vond ik ook leuk
gedaan.

Maar Matt heeft het er toch heel moeilijk mee om Sylar als een hero te zien.
Heel begrijpelijk natuurlijk. Die twee hebben samen veel meegemaakt.;-)

> Logisch ja.

Maar toch had ook ik wat moeite met dat verhaallijntje. Waarschijnlijk omdat
ik het te uitgebreid vond.

> Ik ben blij voor Claire. Ze is niet langer dat na�eve tutje.

> Noah behoort nog altijd tot de goeien.

Mee eens. Claire laat zien dat ze Noah toch langer kent dan vandaag en vond
haar loyaliteit wel geloofwaardig.

> New York moet het wel vaker ontgelden in deze serie.

Laten zien wat zij, heroes, werkelijk waard zijn? Ik denk dat het een ego
trip is van Samuel.

New York is the place to be. :-)

Dat viel mij ook tegen van haar.

> Misschien al in contact met Lauren. Misschien is Tracey wel degene
> waardoor Lauren kon ontsnappen.

Dat lijkt me een goeie verklaring, want anders kan ik ook niet begrijpen hoe
Lauren ontsnapt is.

> Ik vond het echt ��n van de beste tot nu toe.

Ik heb me prima vermaakt!

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Zou het niet weten.

Je kent het album en die film?

<knip>

> Maar toch had ook ik wat moeite met dat verhaallijntje.
> Waarschijnlijk omdat ik het te uitgebreid vond.

Je vond dat dit korter kon?

<knip>

Jacqueline

>.