[DL] Heroes 4x05

1 view

s|b

Onder het motto 'Het moet niet altijd Niek zijn, al kan die dat wel
beter dan ik.' :-)

.spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.spoiler

Chapter Five 'Hysterical Blindness'

Sylar flikt even een 'Return of the Living Dead', maar doet er niet lang
over om opgepikt te worden door een of andere flik. Omdat Sylar
blijkbaar in shock is roept ie er een psychiater bij. Heel leuk moment
als ze hem vraagt de ogen dicht te doen waarna Sylar merkt dat haar
horloge te snel loopt. Altijd fijn dat getik.

Intussen laat Samuel aan zijn "family" weten dat er die dag nog iemand
zich bij hun zal aanvoegen.

Peter redt het dove meisje waarna hij haar gave (zij "ziet" geluid)
overneemt. Heel h��l flauw, want Peter kust zijn moeder als afscheid,
maar neemt haar gave niet over. En ook de gave van Samuel heeft ie niet
onbewust overgenomen. Heel h��l flauw dus...

Iets minder flauw: het dove meisje speelt met de cello totdat er een
barst in de muur komt. Misschien toch niet zo'n tamme gave?

Verder is Claire pion in Samuels spel; de 'Afro-American' chick die in
een 'sorority' zit probeert Claire te isoleren op verzoek van Samuel.
Iets wat lijkt te lukken, niet in het minst doordat die griet zich
blijkbaar onzichtbaar kan maken.

Bijna vergeten te vermelden hoe Gretchen Claire binnendraait en wie de
"extented version" daarvan wil zien:
<http://www.nbc.com/heroes/video/clips/claires-kiss-extended-version/1165417/>

:-)

Tot slot: Sylar ontsnapt en wordt opgepikt door Samuel, waarna die hele
'carnival' in het niets lijkt op te gaan. Wat mij betreft was het wel
duidelijk (vanaf het moment dat de zoveelste tattoo op de rug van dat
mens niet werd getoond) dat Sylar degene zou zijn die zich bij Samuel
zou aansluiten.

Op naar de volgende!

Heb ik iets vergeten, Niek? ;-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

s|b wrote:
> Onder het motto 'Het moet niet altijd Niek zijn, al kan die dat wel
> beter dan ik.' :-)

Dank je, dank je, dank je. :-)

Ik verwachtte steeds dat Sylar alles zou doorzien, nog even de onwetende
zou spelen en dan zijn slag zou slaan. Dat tikken was inderdaad mooi,
daar houd ik wel van.
Die agent was duidelijk ervarener dan die psych en wilde al niets met
hem te maken hebben. Die psych was wel heel erg na�ef. Ok�, het is haar
eerste zaak maar toch.

> Intussen laat Samuel aan zijn "family" weten dat er die dag nog iemand
> zich bij hun zal aanvoegen.

Dat zat ook mooi in elkaar want ik zat de halve aflevering me af te
vragen wie dat zou zijn. Uiteindelijk had ik het wel door voordat het zo
ver was.

> [...]
> maar neemt haar gave niet over. En ook de gave van Samuel heeft ie niet
> onbewust overgenomen. Heel h��l flauw dus...

Daar zeg je wat! En begreep ik nu goed dat hij zijn snelheidsgave kwijt
is? Dus als hij een gave overneemt dat hij de vorige niet meer heeft?
Dat is onhandig.

> Iets minder flauw: het dove meisje speelt met de cello totdat er een
> barst in de muur komt. Misschien toch niet zo'n tamme gave?

Dat stukje heb ik zelfs even teruggespoeld om zeker te weten dat zij dat
deed. Zal zij de geluidstrillingen kunnen versterken?

> Verder is Claire pion in Samuels spel; de 'Afro-American' chick die in
> een 'sorority' zit probeert Claire te isoleren op verzoek van Samuel.

Die had ik ook niet zo snel aan zien komen. Wel wat vertragend dat ze
helemaal ging uitspellen wat deze Rebecca gedaan had.

> Iets wat lijkt te lukken, niet in het minst doordat die griet zich
> blijkbaar onzichtbaar kan maken.

En zich ook snel kan verplaatsen want zij switchen heel makkelijk heen
en weer tussen de kermis en de campus.

> Bijna vergeten te vermelden hoe Gretchen Claire binnendraait

Binnendraait? Leuke uitdrukking.
Goeie onthulling, had ik ook al niet gedacht. Een aflevering vol
verrassingen.

> [...]
> duidelijk (vanaf het moment dat de zoveelste tattoo op de rug van dat
> mens niet werd getoond) dat Sylar degene zou zijn die zich bij Samuel

Dat had ik dus niet. Ben heel erg benieuwd hoe Sylar en Samuel samen
verder gaan. Het zijn twee personages die de regie willen voeren dus dat
kan een aardige strijd geven.

> Heb ik iets vergeten, Niek? ;-)

Bijna niets. :-)
Emma haar moeder geeft aan dat het zes jaar geleden is dat Christopher
overleden is en dat het tijd is dat Emma verder met haar eigen leven
gaat. Of het een losse opmerking tussendoor was, weet ik niet. En ik zie
ook nog niet wat zij en Peter samen gaan opbouwen.

Peter zegt weer contact met de mensen te willen maken, te beginnen met
zijn familie. Angela blijft even zuur als altijd. Hahahahaha.

Ik zit me wel te vermaken met dit seizoen.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Ik verwachtte steeds dat Sylar alles zou doorzien, nog even de onwetende

> zou spelen en dan zijn slag zou slaan. Dat tikken was inderdaad mooi,
> daar houd ik wel van.

Dat getik heb ik altijd al leuk gevonden; het is zo'n beetje "Sylar's
Theme". Maar ik had ook zo'n beetje verwacht dat ie zich alles zou
herinneren. Blijkbaar is zijn 'healing power' nog niet in gang geschoten
om zijn hersenen te herstellen (Peter was in het verleden ook al in
staat om op die manier het werk van 'The Haitian' ongedaan te maken.)

> Die agent was duidelijk ervarener dan die psych en wilde al niets met
> hem te maken hebben. Die psych was wel heel erg na�ef. Ok�, het is haar
> eerste zaak maar toch.

En dan laat ze Sylar/Gabriel ook nog eens lopen ook. :-o

> Daar zeg je wat! En begreep ik nu goed dat hij zijn snelheidsgave kwijt
> is? Dus als hij een gave overneemt dat hij de vorige niet meer heeft?
> Dat is onhandig.

Yup, hij kan maar ��n gave tegelijkertijd hebben. Samuel noemde Peter
eerder al een "empath". Blijkbaar is hij bekend met deze gave.

> Dat stukje heb ik zelfs even teruggespoeld om zeker te weten dat zij dat
> deed. Zal zij de geluidstrillingen kunnen versterken?

Zo kwam het bij mij wel over. Maar het is niet alleen dat. Eerder zagen
we haar op de cello spelen en er kwam een hoop mensen op af. Misschien
kan ze muziek ook gebruiken om mensen te manipuleren/hypnotiseren? :-?

> En zich ook snel kan verplaatsen want zij switchen heel makkelijk heen
> en weer tussen de kermis en de campus.

Ah, dat had ik niet zo begrepen. Misschien is het wel de kermis die zich
verplaatst en niet zozeer dat meisje? (Denk aan Sylar.)

> Binnendraait? Leuke uitdrukking.

'een tong draaien' of, op zijn Brusselmans, 'muilen'. <g>

> Goeie onthulling, had ik ook al niet gedacht. Een aflevering vol
> verrassingen.

Dat van die kus wist ik dus al. Ik weet al niet meer hoe, maar ik ben op
de screenshot terecht gekomen. De link naar nbc.com ben ik tegengekomen
op Facebook, waar ik me fan heb gemaakt van 'Heroes' Facebook.

> Dat had ik dus niet. Ben heel erg benieuwd hoe Sylar en Samuel samen
> verder gaan. Het zijn twee personages die de regie willen voeren dus dat
> kan een aardige strijd geven.

De vraag is hoe lang Samuel Sylar zal kunnen manipuleren, want als die
laatste eenmaal zijn geheugen terugheeft zou het idd wel eens kunnen
stuiven op de kermis...

Wouter Valentijn

Niek wrote:

> Dank je, dank je, dank je. :-)

s|b hoeft zich ook niet te schamen vind ik. :-)

Ik begin nu te geloven dat de Sylar in Matt geen copy&paste is, maar een
cut&paste.
In het lichaam van Sylar lijkt de Nathan Sim uitgewerkt, maar er is heel
weinig geheugen en persoonlijkheid van Sylar zelf aanwezig. Dat zal dan
inderdaad naar Matt gegaan zijn.

> Die agent was duidelijk ervarener dan die psych en wilde al niets met
> hem te maken hebben. Die psych was wel heel erg na�ef. Ok�, het is
> haar eerste zaak maar toch.

En ten opzichte van wat van Sylar over was gebleven had zij zelf misschien
meer gelijk.

> Dat zat ook mooi in elkaar want ik zat de halve aflevering me af te
> vragen wie dat zou zijn. Uiteindelijk had ik het wel door voordat het
> zo ver was.

Ik heb dat soort dingen bijna nooit door.

> Daar zeg je wat! En begreep ik nu goed dat hij zijn snelheidsgave
> kwijt is? Dus als hij een gave overneemt dat hij de vorige niet meer
> heeft? Dat is onhandig.

Dat is al enige tijd aan de gang.
In het begin kon hij gaven nog echt verzamelen.

Ik zei al: Dazzler! :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dazzler

> Die had ik ook niet zo snel aan zien komen. Wel wat vertragend dat ze
> helemaal ging uitspellen wat deze Rebecca gedaan had.

Ik vond het wel verhelderend.

> En zich ook snel kan verplaatsen want zij switchen heel makkelijk heen
> en weer tussen de kermis en de campus.

Ik dacht alleen onzichtbaarheid.... Maar misschien komt daar de volgende
keer meer duidelijkheid in.

> Binnendraait? Leuke uitdrukking.
> Goeie onthulling, had ik ook al niet gedacht. Een aflevering vol
> verrassingen.

?
Code voor meisje kust meisje?
Of denk je dat Claire nu tot het lesbianisme 'geturned' is?
Bedankt s|b voor die link! :-)

> Dat had ik dus niet. Ben heel erg benieuwd hoe Sylar en Samuel samen
> verder gaan. Het zijn twee personages die de regie willen voeren dus
> dat kan een aardige strijd geven.

Dat zal pas het geval zijn als Matt erbij komt vermoed ik. Dan zal Sylar
weer compleet zijn. Hij is nu een bouwpaket.

> [...]
> gaat. Of het een losse opmerking tussendoor was, weet ik niet. En ik
> zie ook nog niet wat zij en Peter samen gaan opbouwen.

En de moeder van Emma herkent als Kai Winn? :-)

> Peter zegt weer contact met de mensen te willen maken, te beginnen met
> zijn familie. Angela blijft even zuur als altijd. Hahahahaha.
>
> Ik zit me wel te vermaken met dit seizoen.

Ik ook! :-)

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> [...]
> In het lichaam van Sylar lijkt de Nathan Sim uitgewerkt, maar er is heel
> weinig geheugen en persoonlijkheid van Sylar zelf aanwezig. Dat zal dan

Zoiets dacht ik ook. Tijd dus om body en soul bij elkaar te brengen.

> En ten opzichte van wat van Sylar over was gebleven had zij zelf misschien
> meer gelijk.

Ben ik met je eens. Ik vond die psych echt niet naief.

Het stoorde me eigenlijk meer hoe die agent reageerde toen hij Sylar op de
weg zag strompelen. Eerst gaat ie ervan uit dat ie dronken is en daarna dat
ie gevaarlijk is. Op dat moment kent ie Sylar/Gabriel niet en had ie toch
ook kunnen denken dat deze man slachtoffer was? Van een ongeluk of overval
oid. Toch?

> Ik heb dat soort dingen bijna nooit door.

Ik had het ook niet door. Hoewel Sylar ook op de rug van die vrouw
verscheen.

Eigenlijk vind ik het behoorlijk slordig van de schrijvers. Van wie had
Peter trouwens die gave overgenomen dat ie zo snel kan rennen en ter plaatse
zijn? Was dat Daphne?

> En begreep ik nu goed dat hij zijn snelheidsgave kwijt is? Dus als hij een
> gave overneemt dat hij de vorige niet meer
>
> Dat is al enige tijd aan de gang.
> In het begin kon hij gaven nog echt verzamelen.

Toen ik die Cello zag dacht ik eerst nog dat die straatmuzikant bij haar had
ingebroken. Blijkbaar is deze vrouw heel muzikaal.

> Ik zei al: Dazzler! :-)
> http://en.wikipedia.org/wiki/Dazzler

Je zag duidelijk dat ze erg geemotioneerd raakte. Boos, gefrustreerd. En dat
versterkte haar gave. Leek mij!

> Ik vond het wel verhelderend.

Ik ook. En een onverwachte wending. Ik begon nl. meteen nog meer hekel aan
Gretchen te krijgen.

> Ik dacht alleen onzichtbaarheid.... Maar misschien komt daar de volgende
> keer meer duidelijkheid in.

Dat dacht ik ook, maar ze was wel weer heel erg snel terug op de campus.

Dit moment gaf mij een beetje het gevoel van de serie Taken. Wel apart zo'n
'moving' Carnival.

> Dat zal pas het geval zijn als Matt erbij komt vermoed ik. Dan zal Sylar
> weer compleet zijn. Hij is nu een bouwpaket.

Misschien gaat Samuel dit 'bouwpakket' wel anders in elkaar zetten. ;-)

> En de moeder van Emma herkent als Kai Winn? :-)

Wie is Kai Winn? Ik ken haar alleen maar als die bitch verpleegster uit One
flew over the cuckoo's nest.

Angela maakt zich grote zorgen om Nathan. Nathan was altijd al haar
lievelingetje.

Ennuh...die scene waarbij Samuel die zaadjes plant. Ook wel interessant.

En...vergeten we niet dat Hiro opduikt bij Peter? Kan Peter mooi Hiro's gave
overnemen. Of zal Hiro iets gaan aanpassen?

Jacqueline

Niek

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht
>
> Wie is Kai Winn? Ik ken haar alleen maar als die bitch verpleegster uit One
> flew over the cuckoo's nest.

Kai Winn was een van de big bad uit DS9. Gaat er een belletje rinkelen?

--
Niek

Jacqueline

"Niek" <Ni...@nksf.nl> schreef in bericht

hihi...wel bij DS9.

Ik heb van DS9 wel eens een losse aflevering gezien. Maar heb het verder
niet gevolgd. Kai Winn zal me dus niet zeggen.

Jacqueline

Wouter Valentijn

De Kai is de titel van de religieuze leider van de Bajorans. Zeg maar de
paus.
Kai Winn volgde de Kai Opaka op en ze was een manipulatief achterbaks
hypocriet.... [censuur].
Maar verder geen kwaad woord over haar. :-)

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

<knip>

> [...]
> en daarna dat ie gevaarlijk is. Op dat moment kent ie Sylar/Gabriel
> niet en had ie toch ook kunnen denken dat deze man slachtoffer was?

Denk aan de woorden van Phil 'Hill Street Blues' Esterhaus: "Let's be
/careful/ out there!"
Een agent is geen ambulancebroeder.

<knip>

> Eigenlijk vind ik het behoorlijk slordig van de schrijvers. Van wie
> had Peter trouwens die gave overgenomen dat ie zo snel kan rennen en
> ter plaatse zijn? Was dat Daphne?

Nee, van die messenman die voor Samuel werkt.

<knip>

> Je zag duidelijk dat ze erg geemotioneerd raakte. Boos, gefrustreerd.
> En dat versterkte haar gave. Leek mij!

Klopt. Emoties spelen een belangrijke rol bij al deze mutanten. Dat werd een
aantal seizoenen geleden al vastgesteld dacht ik.

<knip>

> Dit moment gaf mij een beetje het gevoel van de serie Taken. Wel
> apart zo'n 'moving' Carnival.

Ik moest vreemd genoeg denken aan 'Carniv�le'. :-)

> Misschien gaat Samuel dit 'bouwpakket' wel anders in elkaar zetten.
> ;-)

Maar zal Sylar dat leuk vinden, of gaat hij met zijn vinger wijzen? :-)

<knip>

> Angela maakt zich grote zorgen om Nathan. Nathan was altijd al haar
> lievelingetje.

Nathan is al dood.

> Ennuh...die scene waarbij Samuel die zaadjes plant. Ook wel
> interessant.
> En...vergeten we niet dat Hiro opduikt bij Peter? Kan Peter mooi
> Hiro's gave overnemen. Of zal Hiro iets gaan aanpassen?

Iets aangepast zal wel moeten. Anders sterft Hiro.
Peter heeft in het verleden al eens Hiro's gave gehad. Maar kan hem
natuurlijk weer terugkrijgen. Even.

W. "'Bo" Blake

"Wouter Valentijn"

> Kai Winn volgde de Kai Opaka op en ze was een manipulatief achterbaks
> hypocriet.... [censuur].
> Maar verder geen kwaad woord over haar. :-)

Kai Ratched, ook nog eens :-)

Bill
(gesouffleerd)

Jacqueline

> Denk aan de woorden van Phil 'Hill Street Blues' Esterhaus: "Let's be
> /careful/ out there!"
> Een agent is geen ambulancebroeder.

Als hij een vrouw in dezelfde situatie had zien strompelen, had ie beslist
anders gereageerd.

> <knip>

> Nee, van die messenman die voor Samuel werkt.

Oh, maar Peter was toch al die snelle paramedic voordat ie die messenman
ontmoette. Hij had die gave al eerder dacht ik.

[knip]

> Nathan is al dood.

Oh ja...natuurlijk. Nou ja ze maakt zich zorgen over de ontwikkeling van
Nathan/Sylar. Waarom komt ie niet opdagen.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Als hij een vrouw in dezelfde situatie had zien strompelen, had ie
> beslist anders gereageerd.

Misschien, misschien.... Als hij een beetje hersens heeft reageert hij dan
ook zo.

> Oh, maar Peter was toch al die snelle paramedic voordat ie die
> messenman ontmoette. Hij had die gave al eerder dacht ik.

Nee, hij begon dit hoofdstuk met de gave van Mohinder.

> [knip]

> Oh ja...natuurlijk. Nou ja ze maakt zich zorgen over de ontwikkeling
> van Nathan/Sylar. Waarom komt ie niet opdagen.

Inderdaad.