Heroes - 4x07

1 view

Niek

Ook al een aflevering in Halloween-sfeer. Daar houden ze wel van in de USA.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4x07 Strange Attractors

Samuel krijgt een steeds stevigere grip op de personages die wij al
enige seizoenen kennen. Ik zit me nu af te vragen wat hij in die tijd
eigenlijk aan het doen was.

Noah schakelt Tracey in om Jeremy uit de cel te halen. Dit loopt anders
dan ze verwachten. Jeremy wordt uiteindelijk gedood door een sneaky
agent die hem achter een politieauto aansleept tot hij er geweest is.
Nogal heftige taferelen maar wellicht wel passend voor een dorpje.
Samuel neemt wraak en nu zien we hem ook echt het gebouw in de grond
doen zinken. Eerst hadden we alleen het resultaat als beeld. Hiermee is
toch wel heel duidelijk gemaakt dat hij niet aan zijn familie laat komen
zonder gevolgen.

Tracey lijkt behoorlijk onder de indruk van de kermis. Ik denk dat ze
daar dan ook wel gaat belanden. Al heeft ze wel zo haar eigen idee�n en
of die overeen gaan komen met die van Samuel is nog maar de vraag.

Matt gaat de strijd aan met Sylar in zijn hoofd en verliest. Zijn vrouw
ziet het gebeuren. Zullen ze hem opsluiten? Lijkt me verstandig.

Claire wordt samen met Gretchen door de zustergemeenschap 'ontvoerd' om
in een spookhuis een Halloweenspel te spelen. Het wordt steeds
duidelijker dat het de bedoeling is om Gretchen te vermoorden. Iets wat
Gretchen alleen maar nog meer bij Claire doet komen te staan. Dat kan
nog wel eens wat gaan worden tussen die twee. Tenminste daar zijn ze wel
naar toe aan het werken, al twijfelt Claire nog.
Ik ben even de naam kwijt van het meisje dat zich onzichtbaar kan maken,
zij pakt het in ieder geval niet erg slim aan. Ik zou die twee scheiden
in dat huis en haar dan ombrengen. Dat valt minder op. In ieder geval is
zo onthuld en hebben ook anderen gezien wat voor een gave ze heeft.

Een duidelijke wordt vervolgd.

Geen spetterende aflevering maar wel boeiend genoeg om op voort te borduren.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Ook al een aflevering in Halloween-sfeer. Daar houden ze wel van in de USA.

Helaas begint ook hier de commerce omtrent Halloween. :-/

Wachten op Het Lot? :-)

> [...]
> doen zinken. Eerst hadden we alleen het resultaat als beeld. Hiermee is
> toch wel heel duidelijk gemaakt dat hij niet aan zijn familie laat komen

Toch wel een fantastische sc�ne waarin we te zien krijg hoe Samuel wraak
neemt en het gebouw met de grond gelijk maakt.

Wat Jeremy betreft: mij was het niet heel echt duidelijk of ie nu �cht
spijt had of dat ie een seriemoordenaar in de maak was. Was er ook niet
sprake van dieren die hij mishandeld/gedood zou hebben?

> Tracey lijkt behoorlijk onder de indruk van de kermis. Ik denk dat ze
> daar dan ook wel gaat belanden. Al heeft ze wel zo haar eigen idee�n en
> of die overeen gaan komen met die van Samuel is nog maar de vraag.

Ze heeft in elk geval spijt dat ze Jeremy niet naar Samuel/de kermis
heeft gebracht. Dat leek me wel duidelijk. In elk geval, ALS ze naar de
kermis gaat, hoe loopt het dan af met Sylar?

> Matt gaat de strijd aan met Sylar in zijn hoofd en verliest. Zijn vrouw
> ziet het gebeuren. Zullen ze hem opsluiten? Lijkt me verstandig.

Matt is echt een watje. Met zijn gave kan ie mensen laten doen wat ie
wil en wat doet ie? Hij gaat naar meetings voor (drugs)verslaafden.

W-A-T-J-E

> [...]
> nog wel eens wat gaan worden tussen die twee. Tenminste daar zijn ze wel
> naar toe aan het werken, al twijfelt Claire nog.

Hoewel ik er niet echt tegen ben (ik ben een vent :-) vind ik het een
beetje goedkoop.

> Ik ben even de naam kwijt van het meisje dat zich onzichtbaar kan maken,

Vicky

> zij pakt het in ieder geval niet erg slim aan. Ik zou die twee scheiden
> in dat huis en haar dan ombrengen. Dat valt minder op. In ieder geval is
> zo onthuld en hebben ook anderen gezien wat voor een gave ze heeft.

Ik voel een optreden van The Haitian aankomen... Niet alleen hebben ze
de gave van Vicky gezien, maar ook die van Claire. Nu ja, het lijken me
wel serieuze bimbo's, dus als Claire zou zeggen dat het opgezet spel is,
dan zullen ze het wellicht wel geloven.

> Een duidelijke wordt vervolgd.
>
> Geen spetterende aflevering maar wel boeiend genoeg om op voort te borduren.

Fantastisch einde ook wel. :-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

s|b wrote:

> Helaas begint ook hier de commerce omtrent Halloween. :-/

Ik geloof dat in alle series die ik van deze week bekeken heb Halloween
een rol speelde. Dat is toch wel iets te veel van het goede.

> Toch wel een fantastische sc�ne waarin we te zien krijg hoe Samuel wraak
> neemt en het gebouw met de grond gelijk maakt.

Het zag er waanzinnig spectaculair uit.

> Wat Jeremy betreft: mij was het niet heel echt duidelijk of ie nu �cht
> spijt had of dat ie een seriemoordenaar in de maak was. Was er ook niet
> sprake van dieren die hij mishandeld/gedood zou hebben?

Die agent was daar van overtuigd. Die vertrouwde Jeremy voor geen meter.
Ik zag Jeremy meer als een verwarde wanhopige puber die nog alle kanten
op kon gaan in zijn ontwikkeling.

[Tracey]

> Ze heeft in elk geval spijt dat ze Jeremy niet naar Samuel/de kermis
> heeft gebracht. Dat leek me wel duidelijk. In elk geval, ALS ze naar de
> kermis gaat, hoe loopt het dan af met Sylar?

Je bedoelt hoe hij op haar reageert? Hij scheen haar te herkennen vanuit
zijn herinneringen als Nathan.

[Claire en Gretchen]

> Hoewel ik er niet echt tegen ben (ik ben een vent :-) vind ik het een
> beetje goedkoop.

Wat is daar goedkoop aan? Zou je dat woord ook gebruiken als het om een
hetero-relatie ging?

> [...]
> de gave van Vicky gezien, maar ook die van Claire. Nu ja, het lijken me
> wel serieuze bimbo's, dus als Claire zou zeggen dat het opgezet spel is,

Dat laatste lijkt mij meer voor de hand liggen dan die Haitian. Die
hebben we immers al lang niet meer gezien en ik weet niet of Noah nog
wel contact met hem heeft.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Ik geloof dat in alle series die ik van deze week bekeken heb Halloween
> een rol speelde. Dat is toch wel iets te veel van het goede.

Dat het in de USA zo'n hype is, ok, maar nu proberen ze het ook al op te
dringen in Belgi�. Carrefour die bijvoorbeeld Halloween prularia
verkoopt, Halloween parties etc.

[Jeremy]

> Die agent was daar van overtuigd. Die vertrouwde Jeremy voor geen meter.
> Ik zag Jeremy meer als een verwarde wanhopige puber die nog alle kanten
> op kon gaan in zijn ontwikkeling.

Ik zag er toch eerder een seriemoorder in de maak in.

> [Tracey]

> Je bedoelt hoe hij op haar reageert? Hij scheen haar te herkennen vanuit
> zijn herinneringen als Nathan.

Neen, ik bedoel hoe zij op hem zou reageren als ze hem ziet. Tracy is
toch bekend met Sylar of vergis ik me?

> [Claire en Gretchen]

> Wat is daar goedkoop aan? Zou je dat woord ook gebruiken als het om een
> hetero-relatie ging?

Absoluut. Heel dat "romantische" gedoe hoeft voor mij niet. In 'Dexter'
heeft een (politie)sergeant een relatie met de vrouwelijke luitenant.
Tamelijk misselijk makend en compleet overbodig voor mij. 't Is gewoon
goedkope opvulling...

Wouter Valentijn

Niek wrote:
> Ook al een aflevering in Halloween-sfeer. Daar houden ze wel van in
> de USA.

Het was in /die/ tijd van het jaar. :-)
Dezelfde klacht kun je hebben over al die afleveringen die zich aan het
einde van december afspelen in Kerstsfeer.

Een eigen gemeenschap vormen. Zich afzonderen van die minderwaardige mensen
zonder krachten. Ik zie in hem een beetje de Magneto van de Heroes mutanten.

> [...]
> agent die hem achter een politieauto aansleept tot hij er geweest is.
> Nogal heftige taferelen maar wellicht wel passend voor een dorpje.

Afgrijselijk.

> [...]
> doen zinken. Eerst hadden we alleen het resultaat als beeld. Hiermee
> is toch wel heel duidelijk gemaakt dat hij niet aan zijn familie laat

Wraak voor de misdaad tegenover een soortgenoot. Inderdaad. Hij ziet
zichzelf denk ik in dit geval als een gerechtvaardigd aanklager, rechter en
beul.

> Tracey lijkt behoorlijk onder de indruk van de kermis. Ik denk dat ze
> daar dan ook wel gaat belanden. Al heeft ze wel zo haar eigen idee�n
> en of die overeen gaan komen met die van Samuel is nog maar de vraag.

Ik denk van niet. Tracey ziet alleen maar de warme positieve kanten. Samuel
kijkt er wel voor uit om haar nu al de volledige waarheid te laten kennen.

> Matt gaat de strijd aan met Sylar in zijn hoofd en verliest. Zijn
> vrouw ziet het gebeuren. Zullen ze hem opsluiten? Lijkt me verstandig.

Zijn vrouw ziet het gebeuren?
Nee, als ze al geloofd dat daar een Sylar zit die opspeelt denkt ze dat haar
man gewonnen heeft.
Sylar is in controle van Matts lichaam en laat iedereen geloven dat het Matt
zelf is die achter het stuur zit.
Zijn voornaamste doel is natuurlijk zijn eigen lichaam terug te halen.
Ik ben wel benieuwd hoe hij op Samuel zal reageren zodra hij merkt dat deze
hem probeert voor zijn eigen karretje te spannen.

> [...]
> kan nog wel eens wat gaan worden tussen die twee. Tenminste daar zijn ze
> wel naar toe aan het werken, al twijfelt Claire nog.

Ik twijfel zelf ook of dat echt gaat gebeuren.

> [...]
> geval
> is zo onthuld en hebben ook anderen gezien wat voor een gave ze heeft.

Hetgeen geldt voor al die verhaallijnen. :-)

> Geen spetterende aflevering maar wel boeiend genoeg om op voort te
> borduren.

Nog steeds een stijgende lijn wat mij betreft.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

jacqueline

Wouter Valentijn wrote:

> Het was in /die/ tijd van het jaar. :-)
> Dezelfde klacht kun je hebben over al die afleveringen die zich aan het
> einde van december afspelen in Kerstsfeer.

Ik vond het niet echt een Halloween sfeer. Meer de sfeer van een
'slasher' film.

> Een eigen gemeenschap vormen. Zich afzonderen van die minderwaardige mensen
> zonder krachten. Ik zie in hem een beetje de Magneto van de Heroes mutanten.

Ha, dat vind ik wel een leuke vergelijking. Misschien dat we in de loop
van het seizoen meer inzicht krijgen in wie hij is, waar ie vandaan
komt, waarom ie nu pas zijn gezicht laat zien. Ik hoop het!

Dat leek ook de reactie van Bennet en Tracey. Ik vind het maar vreselijk
dat zo iets zomaar kan.

> Afgrijselijk.

Inderdaad. Barbaars. KKK praktijken.

> Wraak voor de misdaad tegenover een soortgenoot. Inderdaad. Hij ziet
> zichzelf denk ik in dit geval als een gerechtvaardigd aanklager, rechter en
> beul.

Een 'hoera' voor Samuel.

Toch verbaasde het me een beetje dat Jeremy niet probeerde die man die
hem aanviel te genezen, zoals Bennet aangaf. Hij koos voor opsluiting en
straf. Hij voelde zich echt een moordenaar van zijn ouders ook al was
het niet opzettelijk. Daarom verzette hij zich ook niet toen ze hem ter
dood brachten. Beetje zwak! Zal we shock zijn.

> Ik denk van niet. Tracey ziet alleen maar de warme positieve kanten. Samuel
> kijkt er wel voor uit om haar nu al de volledige waarheid te laten kennen.

Samuel heeft behoorlijk sterke gaves. Die gave met de inkt, vernietigen
van gebouwen, dat wat ie doet met de kermis. Ja....wat doet ie eigenlijk?

> Zijn vrouw ziet het gebeuren?
> Nee, als ze al geloofd dat daar een Sylar zit die opspeelt denkt ze dat haar
> man gewonnen heeft.

Nou.....daar heb ik mijn twijfels over. Ze ziet duidelijk veranderingen
in Matt en aan haar gezicht te zien maakt ze zich zorgen.

Nou weet ik niet meer of Matt's vrouw op de hoogte is van zijn gave en
het hele Heroes gebeuren. :-(

> Sylar is in controle van Matts lichaam en laat iedereen geloven dat het Matt
> zelf is die achter het stuur zit.

Maar toch denk ik dat Matt's vrouw haar twijfels heeft. Vooral wanneer
hij dat appeltje in de lucht gooit.

> Zijn voornaamste doel is natuurlijk zijn eigen lichaam terug te halen.
> Ik ben wel benieuwd hoe hij op Samuel zal reageren zodra hij merkt dat deze
> hem probeert voor zijn eigen karretje te spannen.

Meer een 'SAW' spelletje. :-) Belachelijk die zustergemeenschappen.

> Het wordt steeds duidelijker dat het de bedoeling is om Gretchen te vermoorden. Iets

> Ik twijfel zelf ook of dat echt gaat gebeuren.

Ik hoop dat het niet gaat gebeuren.

Rebecca, of te wel Becky. Geen Vicky! ;-)

> zij pakt het in ieder geval niet erg slim aan. Ik zou die twee

Ze had dan ook niet verwacht dat Claire een Buffy act zou opvoeren. :-)

Ik vond Claire's handelen ook niet echt handig wanneer ze van de muur
afkomt waaraan ze genageld was, terwijl die andere twee meisjes staan te
kijken. Nu weten die ook van haar gave af. Nou begrijp ik dat ze een
normaal leven wil, maar dit....nee....ik vind dat heel naief.

> Nog steeds een stijgende lijn wat mij betreft.

Ik vond 'm ook niet zo geweldig.

Het enige dat me nog echt boeit is Sylar.

Jacqueline

Niek

jacqueline wrote:
> Nou weet ik niet meer of Matt's vrouw op de hoogte is van zijn gave en
> het hele Heroes gebeuren. :-(

Ja, die is op de hoogte. In ieder geval van zijn gave.

--
Niek

jacqueline

Niek wrote:

Hah! Dank!

Jacqueline

Wouter Valentijn

jacqueline wrote:

> Ik vond het niet echt een Halloween sfeer. Meer de sfeer van een
> 'slasher' film.

En de film 'Halloween' is geen slasher film? :-)

[.... Samuel, een soort Magneto politiek gezien....]

> Ha, dat vind ik wel een leuke vergelijking. Misschien dat we in de
> loop van het seizoen meer inzicht krijgen in wie hij is, waar ie
> vandaan komt, waarom ie nu pas zijn gezicht laat zien. Ik hoop het!

Ja! Een goede achtergrondaflevering voor hem.

<knip>

> [...]
> was het niet opzettelijk. Daarom verzette hij zich ook niet toen ze
> hem ter dood brachten. Beetje zwak! Zal we shock zijn.

Of boetedoening. Ik moet even aan Faith denken.

<knip>

> Samuel heeft behoorlijk sterke gaves. Die gave met de inkt,
> vernietigen van gebouwen, dat wat ie doet met de kermis. Ja....wat
> doet ie eigenlijk?

Wat hebben inkt en zand gemeen?
Of is hij gewoon een telekineet?

<knip>

> Nou weet ik niet meer of Matt's vrouw op de hoogte is van zijn gave en
> het hele Heroes gebeuren. :-(

Niek gaf daar al antwoord op. Ik geloof dat zij het vorige hoofdstuk de
uitleg hierover kreeg.

> Maar toch denk ik dat Matt's vrouw haar twijfels heeft. Vooral wanneer
> hij dat appeltje in de lucht gooit.

We wachten geduldig af. :-)

<knip>

> Ze had dan ook niet verwacht dat Claire een Buffy act zou opvoeren.
> :-)

Ik had even de aandrang om op mijn stoel te gaan staan om enthousiast op en
neer te gaan springen. That line made my day! :-)
Ik negeerde die aandrang en mijn stoel is mij dankbaar.

> [...]
> te kijken. Nu weten die ook van haar gave af. Nou begrijp ik dat ze
> een normaal leven wil, maar dit....nee....ik vind dat heel naief.

Enige risico's zal ze voor lief willen nemen.

> Ik vond 'm ook niet zo geweldig.
>
> Het enige dat me nog echt boeit is Sylar.

En Samuel niet?
Of 'Dazzler'?
Of Hiro?

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> En de film 'Halloween' is geen slasher film? :-)

Je hebt gelijk. :-) Maar was dat de sfeer die Niek bedoelde?

> [.... Samuel, een soort Magneto politiek gezien....]

> Ja! Een goede achtergrondaflevering voor hem.
>

> <knip>

> Of boetedoening. Ik moet even aan Faith denken.

Boetedoening is het woord dat ik zocht, maar toch vond ik het een beetje
zwak van hem.

> <knip>

> Ik had even de aandrang om op mijn stoel te gaan staan om enthousiast op
> en neer te gaan springen. That line made my day! :-)
> Ik negeerde die aandrang en mijn stoel is mij dankbaar.

hahaha......

> En Samuel niet?
> Of 'Dazzler'?
> Of Hiro?

Tuurlijk wil ik wel weten hoe het met die mensen zit, maar Sylar is de enige
die me echt boeit.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Je hebt gelijk. :-) Maar was dat de sfeer die Niek bedoelde?

Laten we Niek erbij roepen.
NIEK???
Wat bedoelde je?

<knip>

Niek

Wouter Valentijn wrote:

> Wat bedoelde je?

Dat het een van de vele afleveringen die week was die refereerde aan
Halloween. :-)

--
Niek

Wouter Valentijn