[DL] Heroes - 4x06

1 view

Niek

Hoofdstuk vijf maar toch seizoen vier om het ons gemakkelijk te maken.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4x06 Tabula Rasa

Interessant wat ze met Sylar doen dit seizoen. Ik had verwacht dat hij
de big bad zou zij binnen enkele afleveringen maar het lijkt toch heel
anders te gaan verlopen. De Nathan-imprint zit er behoorlijk diep in.
Hij kan zich steeds meer herinneren maar dat zijn herinneringen van
Nathan en niet van Gabriel. Mooi gedaan.
De spiegelkamer met de herinneringen van Sylar vond ik ook zeer gaaf
weergegeven.
Sylar is de leeuw die niet kan doden. Samuel ziet dat wel zitten, vindt
het interessant maar de messenman kan Sylar zijn bloed wel drinken. Die
gaat dit seizoen vast niet overleven.
De doping tot broeder ging wel wat ver maar als je aan Samuel denkt is
dat ook wel weer gepast.

Hiro laat Emma inzien dat haar gave geen straf is maar een cadeautje die
je moet koesteren. Hierbij geef ik toe dat ik de scene met de tovershow
van Hiro werkelijk ontroerend vond. Ik glimlachte erbij terwijl ik Hiro
de laatste afleveringen juist te veel de clown heb gevonden.
Hiro verdwijnt naar drie jaar geleden om Charlie te redden. Ik ben
benieuwd wat hij daar aan gaat treffen. Haar echt redden kan ik me bijna
niet voorstellen.

Peter schakelt Noah in om de jongen te vinden die kan genezen om zijn
gave over te nemen. Hierbij vindt Noah zijn nieuwe zingeving, hij gaat
heroes helpen om te gaan met hun gave in deze harde wereld. Hmmmmmmm.
Dat is wel heel erg soft opeens.

De beelden van de kermis waren heel sfeervol en lieten een behoorlijke
indruk achter. Ja, ik kijk nog steeds uit naar de volgende aflevering.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Hoofdstuk vijf maar toch seizoen vier om het ons gemakkelijk te maken.

Deze haal ik pas vannacht binnen; downloadlimiet en tussen middernacht
en 10u. telt de boel maar voor 50%. Erg, maar dat is Vlaanderens
internet... (Bovendien heb ik vandaag al naar 'Dexter' gekeken. :-) Ik
ga 'm morgen proberen te kijken.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Lieven Marchand

Niek <Ni...@nksf.nl> writes:

Ja ze hebben een mooie manier voor een restart gevonden. Dat moest ook
bijna wel want een Sylar die zich bewust is van al zijn gaven is een
veel te sterk karakter.

> [...]
> drinken. Die gaat dit seizoen vast niet overleven.
> De doping tot broeder ging wel wat ver maar als je aan Samuel denkt is

Ik vind het helemaal in de stijl van Samuels familie. Ik denk dat we het
debat over zijn goede bedoelingen wel kunnen sluiten. Hij denkt geen
twee keer na om gewone mensen op te offeren voor zijn plannen.

> [...]
> tovershow van Hiro werkelijk ontroerend vond. Ik glimlachte erbij
> terwijl ik Hiro de laatste afleveringen juist te veel de clown heb

Ik ook. Een van de beste Hiro momenten. Je moet gewoon wel meegaan met
zijn enthousiasme.

> Hiro verdwijnt naar drie jaar geleden om Charlie te redden. Ik ben
> benieuwd wat hij daar aan gaat treffen. Haar echt redden kan ik me
> bijna niet voorstellen.

Ik begin bijna te hopen van wel.

> De beelden van de kermis waren heel sfeervol en lieten een behoorlijke
> indruk achter. Ja, ik kijk nog steeds uit naar de volgende aflevering.

Stukken beter dan het vorig seizoen.

--
[The beginner] should not be discouraged [...] if he finds that he does not
have the prerequisites for reading the prerequisites. Paul Halmos

s|b

Niek schreef:

> Hoofdstuk vijf maar toch seizoen vier om het ons gemakkelijk te maken.

Je bent 'Episode 6' nog vergeten! ;-)

Ja, toen ie de eerste keer in het spiegelpaleis stond dacht ik dat ie de
boel volledig ging opblazen. Had wel leuk geweest,met al die spiegels...

> De Nathan-imprint zit er behoorlijk diep in.
> Hij kan zich steeds meer herinneren maar dat zijn herinneringen van
> Nathan en niet van Gabriel. Mooi gedaan.

En het steekt Samuel ook duidelijk tegen dat er nog een derde
persoonlijkheid in het spel zit.

> De spiegelkamer met de herinneringen van Sylar vond ik ook zeer gaaf
> weergegeven.

Sylar die zit te huilen zoals een baby... ik had dus toch iets anders
verwacht, maar ze doen het duidelijk wat kalmer aan wat Sylar betreft.

> Sylar is de leeuw die niet kan doden. Samuel ziet dat wel zitten, vindt
> het interessant maar de messenman kan Sylar zijn bloed wel drinken. Die
> gaat dit seizoen vast niet overleven.

Redshirt? :-)

> De doping tot broeder ging wel wat ver maar als je aan Samuel denkt is
> dat ook wel weer gepast.

Ik vind het toch maar een raar kliekje. En van de ene kant kan ik het me
wel inbeelden, maar langs de andere kant vraag ik me wel een beetje af
hoe ze iets vernomen hebben over Sylars reputatie.

> [...]
> van Hiro werkelijk ontroerend vond. Ik glimlachte erbij terwijl ik Hiro
> de laatste afleveringen juist te veel de clown heb gevonden.

Ik vond het leuk, maar vroeg me een beetje af waarom Hiro niet opnieuw
een bloedneus of zo kreeg. Zou hij dan /toch/ zichzelf kunnen genezen
door iets recht te zetten uit zijn verleden?

> Hiro verdwijnt naar drie jaar geleden om Charlie te redden. Ik ben
> benieuwd wat hij daar aan gaat treffen. Haar echt redden kan ik me bijna
> niet voorstellen.

Ik was alweer vergeten wie dat was, maar toen ik dat wegrestaurantje zag
begin er toch iets te dagen.

> [...]
> gave over te nemen. Hierbij vindt Noah zijn nieuwe zingeving, hij gaat
> heroes helpen om te gaan met hun gave in deze harde wereld. Hmmmmmmm.

Wie had vorige keer het idee geopperd dat men wel eens een 'healer' zou
kunnen inschakelen voor Hiro? Desnoods met het bloed van Adam? Wel flauw
dat bijv. Claires bloed een hersentumor zogezegd niet kan genezen...

> De beelden van de kermis waren heel sfeervol en lieten een behoorlijke
> indruk achter. Ja, ik kijk nog steeds uit naar de volgende aflevering.

Ik kijk er ook wel naar uit. Ze doen het duidelijk wat langzamer wat
betreft Sylar, maar dat mag wel van mij. En Hiro is zonder Ando niet
meer zo'n karikatuur (als is ie wel grappig :-). Ook leuk.

Niek

s|b wrote:

> Je bent 'Episode 6' nog vergeten! ;-)

Oei wat slordig van mij, hihi.

[Sylar]

> Ja, toen ie de eerste keer in het spiegelpaleis stond dacht ik dat ie de
> boel volledig ging opblazen. Had wel leuk geweest,met al die spiegels...

Eigenlijk had ik geen idee wat hij zou doen en dat maakt dat ik dit
seizoen een stuk interessanter vind.

> En het steekt Samuel ook duidelijk tegen dat er nog een derde
> persoonlijkheid in het spel zit.

Later ziet hij daar toch ook de voordelen van.

> Sylar die zit te huilen zoals een baby... ik had dus toch iets anders
> verwacht, maar ze doen het duidelijk wat kalmer aan wat Sylar betreft.

Het is dan ook niet Sylar maar eerder Nathan die we zien.

> Redshirt? :-)

Hahahaha, het zou me verbazen als het niet zo zou zijn.

> Ik vind het toch maar een raar kliekje. En van de ene kant kan ik het me
> wel inbeelden, maar langs de andere kant vraag ik me wel een beetje af
> hoe ze iets vernomen hebben over Sylars reputatie.

Die Samuel houdt de wereld behoorlijk in de gaten. Ik neem aan dat hij
wel zo zijn bronnen heeft om die informatie te kunnen verkrijgen.

> Ik vond het leuk, maar vroeg me een beetje af waarom Hiro niet opnieuw
> een bloedneus of zo kreeg. Zou hij dan /toch/ zichzelf kunnen genezen
> door iets recht te zetten uit zijn verleden?

Die bloedneuzen zijn wat ad random lijkt het wel. Hij krijgt ze
duidelijk niet iedere keer.

--
Niek

Wouter Valentijn

Ja, ik dacht dat hier wat meer Sylar zou ontwaken. Met al die beelden van
die moorden die had gepleegd.

> En het steekt Samuel ook duidelijk tegen dat er nog een derde
> persoonlijkheid in het spel zit.

Hij weet nog niet 100% precies wat te doen hiermee.

> Sylar die zit te huilen zoals een baby... ik had dus toch iets anders
> verwacht, maar ze doen het duidelijk wat kalmer aan wat Sylar betreft.

> Redshirt? :-)

O, ja, daar twijfel ik niet aan.

> Ik vind het toch maar een raar kliekje. En van de ene kant kan ik het
> me wel inbeelden, maar langs de andere kant vraag ik me wel een
> beetje af hoe ze iets vernomen hebben over Sylars reputatie.

Sylar werd ook officieel gezocht door de politie en wellicht dat er mutanten
zijn die dat soort dingen ook op andere manieren te weten komen. Plus je
hebt wellicht ook het roddelcircuit rond de koffiemachine.

> Ik vond het leuk, maar vroeg me een beetje af waarom Hiro niet opnieuw
> een bloedneus of zo kreeg. Zou hij dan /toch/ zichzelf kunnen genezen
> door iets recht te zetten uit zijn verleden?

Ik denk van niet....

> Ik was alweer vergeten wie dat was, maar toen ik dat wegrestaurantje
> zag begin er toch iets te dagen.

Foei!
Zo'n lief en charmant meisje.
Het is misschien onwaarschijnlijk maar ik zit voor Hiro en Charlie te
duimen.

> [...]
> zou kunnen inschakelen voor Hiro? Desnoods met het bloed van Adam?
> Wel flauw dat bijv. Claires bloed een hersentumor zogezegd niet kan

Inderdaad.

> Ik kijk er ook wel naar uit. Ze doen het duidelijk wat langzamer wat
> betreft Sylar, maar dat mag wel van mij. En Hiro is zonder Ando niet
> meer zo'n karikatuur (als is ie wel grappig :-). Ook leuk.

Volledig mee eens.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

Hij reageerde voor mij zoals ik had verwacht. Alleen jammer dat die
messenwerper Edgar in de buurt was. Dat had ik niet verwacht.

Zelfs de naam. 'Call me Nathan'.

> Hij weet nog niet 100% precies wat te doen hiermee.

Vooral ook omdat ie niet weet wie die andere persoon is. Nathan had ook zijn
slechte kanten. Daar kan Samuel misschien ook wel wat mee doen.

Veel heftiger eigenlijk. Zoals hij de de schedel opent. brrr..

> O, ja, daar twijfel ik niet aan.

Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er iets opbloeit tussen
Sylar en die vrouw. Edgar de messenman heeft volgens mij ook gevoelens voor
haar.

DAT deed me dus echt aan de serie Carnivale denken. Ik vond het overdreven.

> Sylar werd ook officieel gezocht door de politie en wellicht dat er
> mutanten zijn die dat soort dingen ook op andere manieren te weten komen.
> Plus je hebt wellicht ook het roddelcircuit rond de koffiemachine.

Ik denk dat ze de gangen van Sylar al veel langer volgden. Deze groep
bestaat al veel langer, maar had geen interesse in andere mutanten, tot
nu......na de dood van die Joseph.

Ik vond het ook een mooi moment.

> Ik denk van niet....

Het 'ontzichtbaar maken' van Emma was maar een kleine actie. En misschien
krijgt ie ook medicatie.

Trouwens, waar ik bij de vorige aflevering ook aan dacht was de cello waarop
Emma speelde toen ze thuis was. Die is dus NIET van haar. Wie heeft 'm daar
dan neergezet? En met wel doel?

Wat me ook opvalt is dat het 'muziek maken' van Emma mensen aantrekt. Ze
stoppen met wat ze doen en komen op haar muziek af. In het park zagen we dat
en nu weer in het ziekenhuis.

> Foei!
> Zo'n lief en charmant meisje.
> Het is misschien onwaarschijnlijk maar ik zit voor Hiro en Charlie te
> duimen.

Hiro was toch verliefd op haar? En werd zij niet door Sylar gedood?

Wat ik van Noah begreep is dat hij zich in het begin altijd ontfermde over
de mutanten en later pas op hen is gaan jagen.

> Inderdaad.

Zegt Noah niet dat dat te maken heeft met het herstel/aangroeien van
weefsel. Het bloed van Claire kan dus geen ziektes genezen. Ik vind dat niet
flauw.

> Volledig mee eens.

Hm....ik vond het deze keer iets te traag.

Jacqueline

Wouter Valentijn

[.... Sylar in het spiegelpaleis....]

> Hij reageerde voor mij zoals ik had verwacht. Alleen jammer dat die
> messenwerper Edgar in de buurt was. Dat had ik niet verwacht.

Het zou interessant zijn te weten wat er gebeurd zou zijn zonder die Edgar.

<knip>

> Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er iets opbloeit
> tussen Sylar en die vrouw. Edgar de messenman heeft volgens mij ook
> gevoelens voor haar.

Het lijkt me zelfs overduidelijk. :-)

<knip>

> Ik denk dat ze de gangen van Sylar al veel langer volgden. Deze groep
> bestaat al veel langer, maar had geen interesse in andere mutanten,
> tot nu......na de dood van die Joseph.

Ze willen 'hun tafel' compleet hebben. Wat zou dat precies betekenen?

<knip>

> Trouwens, waar ik bij de vorige aflevering ook aan dacht was de cello
> waarop Emma speelde toen ze thuis was. Die is dus NIET van haar. Wie
> heeft 'm daar dan neergezet? En met wel doel?

Daar heb ik niet eens bij stil gestaan.

> Wat me ook opvalt is dat het 'muziek maken' van Emma mensen aantrekt.
> Ze stoppen met wat ze doen en komen op haar muziek af. In het park
> zagen we dat en nu weer in het ziekenhuis.

Misschien omdat ze gewoon heel mooi speelt? Meer zoek ik daar niet achter.

> Hiro was toch verliefd op haar? En werd zij niet door Sylar gedood?

Ja en ja.
In het eerste seizoen deed hij ook al een poging om haar via tijdreizen te
redden.

> Wat ik van Noah begreep is dat hij zich in het begin altijd ontfermde
> over de mutanten en later pas op hen is gaan jagen.

Het was dacht ik oorspronkelijk zijn bedoeling dat hij zich ontfermde, maar
dat in de praktijk het toch anders uitpakte.

> Zegt Noah niet dat dat te maken heeft met het herstel/aangroeien van
> weefsel. Het bloed van Claire kan dus geen ziektes genezen. Ik vind
> dat niet flauw.

Haar bloed zou eerder de tumor stimuleren. Enige logica zit daar wel in.

> Hm....ik vond het deze keer iets te traag.

Ik schrik altijd als het einde van de aflevering komt. Ik denk dan: "Nu
al?!?"

Jacqueline

> [...]

[knip]

> Ze willen 'hun tafel' compleet hebben. Wat zou dat precies betekenen?

12 discipelen? Er werd ook gedoopt.

> Daar heb ik niet eens bij stil gestaan.

En wat ik nu ook duidelijk zag was dat alleen bij het aanraken/pakken van de
hand, neemt Peter de gave van een ander over. Zie hoe hij de hand van Hiro
pakt en je ziet een bepaalde 'verschijning', die aangeeft dat de gave wordt
overgenomen. Zag jij dat ook?

> Haar bloed zou eerder de tumor stimuleren. Enige logica zit daar wel in.

Precies. :-)

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> [knip]

> 12 discipelen? Er werd ook gedoopt.

Uhuh... Dus hij ziet zichzelf als een soort Mutanten Messias...? Zou kunnen.

> [...]
> hand van Hiro pakt en je ziet een bepaalde 'verschijning', die
> aangeeft dat de gave wordt overgenomen. Zag jij dat ook?

Nee, dat heb ik gemist. Maar ik zal er proberen op te letten de volgende
keer.

Jacqueline

> Nee, dat heb ik gemist. Maar ik zal er proberen op te letten de volgende
> keer.

Als ze het dan tenminste weer zo specifiek laten zien. Het was nu echt heel
opvallend.

Jacqueline