[DL] Heroes - 4x19 Seizoensfinale

Niek

En wat mij betreft de allerlaatste Heroes die ik ooit gezien heb, ook al
stond er wordt vervolgd als laatst in beeld.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4x19 Brave New World

Wat een ongelooflijk voorspelbaar einde van de story arc van dit seizoen.

Claire en Noah worden gered door Tracey die zich water een weg weet te
banen. Verder zien we niets meer van Tracey wat ik nogal flauw vind.

Matt weet de multiplier zo te bewerken dat hij zich Samuel gaat keren.
Sylar en Peter redden Emma en ontmantelen Samuel.
Dat Emma door Doyle werd bespeeld was hier al voorspeld.

Samuel zijn mensen blijf ik enorm naief vinden en zijn wel heel
makkelijk om te praten. Wel een leuk effect was het dat op het moment
dat Hiro ze had verplaatst, Samuel opeens machteloos was. Iets wat toch
ook weer niet helemaal klopt want hij kon dat dorpje wel vernietigen
zonder dat al die mensen met gaven in de buurt waren. Of waren ze
destijds dicht genoeg in de buurt? Hmmmmmm.

Sylar is opeens de goeie held geworden. Blijft ook wat eeeeeeek.

Nog wel een klein mooi verhaaltje met Hiro en Charlie die 65 jaar ouder
is en een mooi leven blijkt te hebben gehad.

Het einde met Claire die de wereld haar gave laat zien en daarmee de
brave new world start, spoort mij niet aan om nog meer te willen zien.

Voor mij het einde van Heroes. Jammer dat een serie dat zo fabuleus
begon, zo is ingezakt.

--
Niek

Bart Van Hemelen

On Tue, 09 Feb 2010 22:12:00 +0100, Niek <Ni...@nksf.nl> wrote:

>En wat mij betreft de allerlaatste Heroes die ik ooit gezien heb, ook al
>stond er wordt vervolgd als laatst in beeld.

De serie is nog niet hernieuwd, en gezien de kijcijfers echt
dramatisch slecht zijn, zou het inderdaad verbazen als d'r nog een
volgend seizoen komt.

--
Bart Van Hemelen [at] GMail [dot] com
"Space is disease and danger wrapped in darkness and silence!"

Niek

Bart Van Hemelen wrote:

> De serie is nog niet hernieuwd, en gezien de kijcijfers echt
> dramatisch slecht zijn, zou het inderdaad verbazen als d'r nog een
> volgend seizoen komt.

Er waren toch wel geruchten over een volgend seizoen. Maar ja, dat
kunnen ook slechts geruchten zijn geweest.

--
Niek

Bart Van Hemelen

On Wed, 10 Feb 2010 11:33:41 +0100, Niek <Ni...@nksf.nl> wrote:

>Er waren toch wel geruchten over een volgend seizoen. Maar ja, dat
>kunnen ook slechts geruchten zijn geweest.

Tja, het is op NBC, dus theoretisch kan alles. Misschien zijn de
inkomsten van 't buitenland + DVD sales goed genoeg?

http://tvbythenumbers.com/2010/02/08/will-heroes-be-renewed-or-will-it-be-canceled/41410

Tonight is the season finale for Heroes. Will it also be its series
finale?

The ratings have been so poor this season that even on lowly NBC its
numbers would lean towards cancellation. But NBC is in such turmoil
it will likely at least consider renewing the show anyway.

I know people will talk about DVD sales, international licensing, etc.
and while they might aid its status, on a healthier NBC, I don�t think
those factors would come into play.

However, things are in such turmoil at NBC that I can easily imagine a
world where NBC would bring it back for another season anyway either
as a relaunch of what NBC perceives as a popular and solid brand, or
for one final season as a send off.

Er wordt daar in de comments ook gesproken over hoe de serie 100 eps
moet hebben om in syndication te gaan, maar ik vermoed dat dit getal
helemaal niet zo'n dealbreaker is.

Bovendien moet Heroes dan nog een vol seizoen (22 afleveringen)
krijgen, wat toch een flinke investering is.

s|b

Niek schreef:

> En wat mij betreft de allerlaatste Heroes die ik ooit gezien heb, ook al
> stond er wordt vervolgd als laatst in beeld.

Ja, het is wel duidelijk dat ze er een vervolg aan willen draaien...
'Brave New World'.

Toch waren er een paar wendingen die ik niet had zien aankomen. Hiro en
Charlie en het feit dat Hiro Samuel niet teleporteerde, maar de hele
groep.

> Claire en Noah worden gered door Tracey die zich water een weg weet te
> banen. Verder zien we niets meer van Tracey wat ik nogal flauw vind.

Vond ik ook wel flauw ja. En de manier waarop de redding gebeurde? En
hoe wisten ze waar Claire en HRG waren?

> Matt weet de multiplier zo te bewerken dat hij zich Samuel gaat keren.
> Sylar en Peter redden Emma en ontmantelen Samuel.
> Dat Emma door Doyle werd bespeeld was hier al voorspeld.

Vond ik indertijd wel overduidelijk; het was aan haar gezicht te zien
dat ze niet uit eigen beweging aan het spelen was.

> Samuel zijn mensen blijf ik enorm naief vinden en zijn wel heel
> makkelijk om te praten.

Had ik ook al vermeld. Ze lijken wel een lichtschakelaar: aan, uit, aan,
uit, ...

> [...]
> zonder dat al die mensen met gaven in de buurt waren. Of waren ze
> destijds dicht genoeg in de buurt? Hmmmmmm.

Ik dacht van wel. Dat dorpje was vlakbij, niet?

> Sylar is opeens de goeie held geworden. Blijft ook wat eeeeeeek.

Heb ik vorige keer ook wel vermeld, denk ik. Het was een makkelijke
oplossing om van Sylar een "hero" te maken. Als "villain" kon het echt
niet dat hij zoveel krachten had. Ik vind het trouwens ook flauw dat
Doyle hem zomaar kon bespelen. Sylar had hem toch makkelijk de lucht in
kunnen slingeren met zijn krachten?

> Nog wel een klein mooi verhaaltje met Hiro en Charlie die 65 jaar ouder
> is en een mooi leven blijkt te hebben gehad.

Dat vond ik dan w�l weer leuk, alleen spijtig voor Hiro natuurlijk...

> Het einde met Claire die de wereld haar gave laat zien en daarmee de
> brave new world start, spoort mij niet aan om nog meer te willen zien.

Mij een klein beetje, al vond ik dit wel een heel lauw seizoen.

> Voor mij het einde van Heroes. Jammer dat een serie dat zo fabuleus
> begon, zo is ingezakt.

Ik blijf erbij dat ze hadden moeten doen zoals in het begin her en der
vermeld werd. Dat het tweede seizoen er eentje zou worden met een stel
andere 'heroes' en een ander verhaal natuurlijk. Eventueel met zo nu en
dan een gastrolletje voor de 'heroes' uit het eerste seizoen. DAT zou
pas vernieuwend zijn geweest!

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Wouter Valentijn

Niek wrote:
> En wat mij betreft de allerlaatste Heroes die ik ooit gezien heb, ook
> al stond er wordt vervolgd als laatst in beeld.

Voor mij niet. Ik vond dit een heel erg goed seizoen.

> 4x19 Brave New World

... That has such people in it.....

Yeah. :-)

> Wat een ongelooflijk voorspelbaar einde van de story arc van dit
> seizoen.

Je bent een miljoen keer intelligenter dan ik. :-)

> Claire en Noah worden gered door Tracey die zich water een weg weet te
> banen. Verder zien we niets meer van Tracey wat ik nogal flauw vind.

Ik wil best veel meer Tracy zien! :-D

> Matt weet de multiplier zo te bewerken dat hij zich Samuel gaat keren.

Multiplier was toch gewoon verslagen?
De Multiplier die je zag op het Carnaval in Central Park was dacht ik Sylar
in vermomming. Of spin ik nu...

> Sylar en Peter redden Emma en ontmantelen Samuel.
> Dat Emma door Doyle werd bespeeld was hier al voorspeld.

Geloofde ik eerst niet direct. Maar nu wel.

> [...]
> vernietigen zonder dat al die mensen met gaven in de buurt waren. Of
> waren ze destijds dicht genoeg in de buurt? Hmmmmmm.

Dat zal het wel zijn.

> Sylar is opeens de goeie held geworden. Blijft ook wat eeeeeeek.

Kwam ook voor in een alternatieve toekomst waar hij een relatie had met
Claire Bear.

> Nog wel een klein mooi verhaaltje met Hiro en Charlie die 65 jaar
> ouder is en een mooi leven blijkt te hebben gehad.

Schattig ja. Tragisch voor Hiro persoonlijk. Maar hier kon hij niets meer
fixen. Dat zou ten koste gaan van Charlie en haar familie zoals die nu
ontstaan was.

> Het einde met Claire die de wereld haar gave laat zien en daarmee de
> brave new world start, spoort mij niet aan om nog meer te willen zien.

Mij juist wel.

> Voor mij het einde van Heroes. Jammer dat een serie dat zo fabuleus
> begon, zo is ingezakt.

Ik vond dat juist nu het oude niveau weer benaderd begon te worden.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Voor mij niet. Ik vond dit een heel erg goed seizoen.

Ik vond het een matig seizoen. Maar deze laatste afleveringen hebben er toch
voor gezorgd dat ik best wel meer wil zien.

> ... That has such people in it.....
>
> Yeah. :-)

> Je bent een miljoen keer intelligenter dan ik. :-)

Het was inderdaad voorspelbaar, maar het stoorde me niet.

> Ik wil best veel meer Tracy zien! :-D

Werd er niet gezegd dat HRG wist waar hij Tracy kon vinden als ie haar wilde
zien? Ik vond het wel mooi zo. Tracy had duidelijk gekozen om afstand te
nemen en blijkbaar aangegeven er alleen te willen zijn als ze haar nodig
hadden. Ze heeft haar belofte waar gemaakt en is weer teruggekeerd in de
anonimiteit oid.

> Multiplier was toch gewoon verslagen?
> De Multiplier die je zag op het Carnaval in Central Park was dacht ik
> Sylar in vermomming. Of spin ik nu...

Ja...je spint. :-) Het was echt de multiplier die door Matt gemanipuleerd
was. Om toe te geven dat hij Lydia had neergeschoten en zo aan te tonen dat
Samuel een leugenaar is en slecht. Het woord van Claire en messenman waren
niet geheel overtuigend. Dus zijn getuigenis was doorslaggevend.

> Geloofde ik eerst niet direct. Maar nu wel.

Oh....ik dacht dat Peter dat al had gezien via de gave van zijn moeder.

Volgens mij waren het bijna allemaal 'verloren' mensen voordat Samuel en
zijn broer zich over hen ontfermde. Hun naiviteit kan ik wel voorstellen.
Maar dat ze Samuel zo makkelijk in de steek laten, is wel opvallend.

> Wel een leuk effect was het dat op het moment
>
> Dat zal het wel zijn.

Ze waren niet echt in de buurt. Samuel stond in dat cafe en de Kermis op de
heuvel. Dat klopt dus inderdaad niet helemaal.

> Kwam ook voor in een alternatieve toekomst waar hij een relatie had met
> Claire Bear.

Daar moest ik ook aan denken. En ik vind het niet eeeeeeeeeeek....ik vind
het wel interessant, maar blijf op mijn hoede.

> Schattig ja. Tragisch voor Hiro persoonlijk. Maar hier kon hij niets meer
> fixen. Dat zou ten koste gaan van Charlie en haar familie zoals die nu
> ontstaan was.

Prachtig verhaal vond ik dat. En het klopt. In eerste instantie ging het
Hiro erom dat Charlie zou blijven leven. Daar heeft ie nou voor gezorgd. En
ze heeft een fijn leven gehad.

Zijn handkus en haar reactie vond ik erg mooi.

> Mij juist wel.

Ze heeft hiermee gedaan wat Nathan in het vorige seizoen (of het seizoen
daarvoor) wilde doen. Het bestaan van de mutanten bekend maken aan de
wereld.

Ik wil ook best wel zien hoe het nu zal toegaan en zeker met Sylar als Hero.
Of wordt ie weer villain.

Nu maar afwachten of het verdergaat.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

<knip>

> [...]
> als ze haar nodig hadden. Ze heeft haar belofte waar gemaakt en is
> weer teruggekeerd in de anonimiteit oid.

Maar ze zal wel een tegenprestatie verlangen.

> [...]
> zo aan te tonen dat Samuel een leugenaar is en slecht. Het woord van
> Claire en messenman waren niet geheel overtuigend. Dus zijn

Okay.

<knip>

> Daar moest ik ook aan denken. En ik vind het niet eeeeeeeeeeek....ik
> vind het wel interessant, maar blijf op mijn hoede.

Het gebeurt om de haverklap bij The X-Men. Voormalige vijanden die ineens de
helden gaan steunen: Rogue, Emma, Mistique.
Opvallend genoeg allemaal babes. :-)
Vergeet ik ook nog even Quicksilver en de Scarlet Witch die eerst bij
Magneto zaten, maar daarna toetraden tot The Avengers.

Jacqueline

> <knip>

> Maar ze zal wel een tegenprestatie verlangen.

Waarom?

Als je je vrienden in nood helpt, hoef je toch geen tegenprestatie te
willen?

Dat doen je gewoon voor vrienden. En zeker Claire ziet ze als een vriendin.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Waarom?

Dat zei ze zo . :-)

"You owe me one."

> Als je je vrienden in nood helpt, hoef je toch geen tegenprestatie te
> willen?
>
> Dat doen je gewoon voor vrienden. En zeker Claire ziet ze als een
> vriendin.

Maar Noah blijft een open vraag.

Wouter Valentijn

Wouter Valentijn wrote:
> Jacqueline wrote:

[.... Noah owes Tracy...]

Ik bedenk ineens dat Tracy Noah misschien voor iets bijzonders nodig kan
hebben...
Haar derde zus hebben we denk ik nog nooit gezien. Misschien wil ze daar wel
mee in contact komen.
Misschien dat hij kan helpen daarbij.
Gewoon even een gedachte.

Jacqueline

> Dat zei ze zo . :-)
>
> "You owe me one."

Volgens mij is dat een standaard uitdrukking in het Engels.

Net zoals wij zeggen "graag gedaan".

Jacqueline

Wouter Valentijn

Nee, "graag gedaan" zou ik in het Engels vertalen met "You're welcome".
"You owe me one" betekent wel degelijk: "Je bent me wat schuldig." Ze zal in
de toekomst een tegenprestatie verlangen.
Als er een dankbaarheid is, dan is er sprake van een omgekeerde situatie.
Dan zou het bijvoorbeeld zijn: "(Thank you) I owe you one". Maar dat zou dan
Noah Bennet tegen Tracy moeten zeggen.

Bart Van Hemelen

On Wed, 5 May 2010 21:53:00 +0200, "Jacqueline"
<nob...@science.uva.nl> wrote:

>Ik vond het een matig seizoen. Maar deze laatste afleveringen hebben er toch
>voor gezorgd dat ik best wel meer wil zien.

[...]

>Nu maar afwachten of het verdergaat.

19 mei wordt de herfst-programmering van NBC bekend gemaakt.

In het nadeel van Heroes: schabouwelijke kijkcijfers. In 't voordeel:
het zou een van de weinige "oude" reeksen zijn die NBC nog heeft, dus
deze heeft alvast een publiek. (En ik denk dat de BBC nog altijd een
flinke som betaalt; geen idee hoe 't voor de rest zit met dvd-verkoop
en populariteit elders in de wereld.)

Chuck doet 't ook niet goed, maar ook hier: die reeks doet het nog
altijd een pak beter dan nieuwe reeksen die ze dit jaar gelanceerd
hebben (Trauma, Mercy,...).

Ik ben afgehaakt begin S3, en ik heb d'r eerlijk gezegd geen spijt
van, als ik in deze besprekingen nog steeds dezelfde personages zie
opduiken en nog steeds het spelletje "nu is X een goede" "nee,
eigenlijk is X toch slecht".