[DL] Heroes - 4x08

Niek

4x08 Once Upon a Time in Texas

Een complete Hero-aflevering die zich afspeelt in een tijd en plaats
waar we al veel meer van gezien hebben in een vorig seizoen. Of het
allemaal klopt weet ik niet, te lui om het uit te pluizen maar voor mij
zag het er gaaf uit.

Leuk hoe ze een aantal zaken in elkaar lieten vallen zonder de tijdlijn
werkelijk te schaden.

En dan het gegeven dat Charlie ongeneeslijk ziek was en Sylar haar door
hulp van Hero heeft gered. Nog even een echtelijke ruzie om daarna
gelukkig verder te leven. Maar dan toch weer niet want Samuel heeft het
anders bedacht.
Heel leuk al die verschillende twisten in het verhaal.

Tussendoor ook nog wat meer over Noah in die tijd. Zijn collega Lauren
(ik heb me rot zit denken waar ik haar van ken en ben met imdb eruit
gekomen dat zij die agente was in Angel) flirt met hem wat hij niet
onplezierig vindt. Er gebeurt uiteindelijk niets tussen hen en zij laat
zich zelfs door de Hatiaan helpen door gebeurtenissen met Noah te wissen.
Geen heel boeiend gedeelte maar onderhoudend genoeg.

Het grootste moment is natuurlijk als Samuel bekent Hiro nodig te hebben
om een fout recht te zetten die hij 8 weken geleden begaan heeft. Een
ernstige fout want hij laat Charlie in de tijd vangen (was dat die
vreemde sc�ne opeens tussendoor met de messenman?) om Hiro tot
medewerking te dwingen.
Wat blijkt? Mohinder ligt voor dood op de grond waarbij Samuel zijn
diepste spijt betuigt.

Wat kan Mohinder voor belangrijke rol spelen in Samuel zijn spel om in
leven gehouden te moeten worden? Waar heeft hij Mohinder voor nodig?

Prachtig einde.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Halloween is voorbij. :-)

Eindelijk! >-)

Je zou ook bijna kunnen zeggen Hiro-aflevering. :-)

> die zich afspeelt in een tijd en plaats
> waar we al veel meer van gezien hebben in een vorig seizoen. Of het
> allemaal klopt weet ik niet, te lui om het uit te pluizen maar voor mij
> zag het er gaaf uit.

Mij leek het wel te kloppen, maar ben ook te mottig om het na te gaan.

> Leuk hoe ze een aantal zaken in elkaar lieten vallen zonder de tijdlijn
> werkelijk te schaden.

Het blijft puzzelen.

> En dan het gegeven dat Charlie ongeneeslijk ziek was en Sylar haar door
> hulp van Hero heeft gered.

Hiro! ;-)

> Nog even een echtelijke ruzie om daarna
> gelukkig verder te leven. Maar dan toch weer niet want Samuel heeft het
> anders bedacht.
> Heel leuk al die verschillende twisten in het verhaal.

Wel wat jammer voor Hiro. Een fijne tijd met Charlie is hem duidelijk
niet gegund...

> [...]
> zich zelfs door de Hatiaan helpen door gebeurtenissen met Noah te wissen.
> Geen heel boeiend gedeelte maar onderhoudend genoeg.

Wat ik me wel afvroeg: met Noah was het altijd 'one of them, one of us'.
Welke gave had zijn collega Lauren dan? Weten we dat nog uit vorige
seizoenen of zo?

> [...]
> ernstige fout want hij laat Charlie in de tijd vangen (was dat die
> vreemde sc�ne opeens tussendoor met de messenman?)

Ja, die heb ik ook gezien: "And now, the Heroes interactive story: Slow
Burn". Blijkt een online verhaal te zijn waar men Lydia (?) volgt.

> om Hiro tot
> medewerking te dwingen.
> Wat blijkt? Mohinder ligt voor dood op de grond waarbij Samuel zijn
> diepste spijt betuigt.

En wat heeft Mohinder aan? Het lijkt een beetje op een kogelvrij vest
(Samuel heeft er precies ook eentje aan?), maar het is het niet.

> Wat kan Mohinder voor belangrijke rol spelen in Samuel zijn spel om in
> leven gehouden te moeten worden? Waar heeft hij Mohinder voor nodig?
>
> Prachtig einde.

Het roept in elk geval weer een pak vragen op. :-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

Hahahaha, wijsneus.

> Hiro! ;-)

Ik was ook wat mottig bij het typen. Hihihi.

> Wel wat jammer voor Hiro. Een fijne tijd met Charlie is hem duidelijk
> niet gegund...

En als kijker gun je hem dat juist wel. Daarom goed in elkaar gezet.

> Wat ik me wel afvroeg: met Noah was het altijd 'one of them, one of us'.
> Welke gave had zijn collega Lauren dan? Weten we dat nog uit vorige
> seizoenen of zo?

Naar mijn idee is zij er voor deze aflevering bij gesleept. Kan me niet
herinneren haar eerder gezien te hebben.

> Ja, die heb ik ook gezien: "And now, the Heroes interactive story: Slow
> Burn". Blijkt een online verhaal te zijn waar men Lydia (?) volgt.

Oh?!?!?!

> En wat heeft Mohinder aan? Het lijkt een beetje op een kogelvrij vest
> (Samuel heeft er precies ook eentje aan?), maar het is het niet.

Het zag er nogal doorzeeft uit.

> Het roept in elk geval weer een pak vragen op. :-)

Waardoor we toch weer blijven kijken (als een van de weinigen nog).

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Waardoor we toch weer blijven kijken (als een van de weinigen nog).

Denk je? Bij Medium zijn we precies ook de enigen die nog kijken... :-?
(Langs de andere kant zorgt dit er mss wel voor dat ik weer in de top 10
terecht kom. :-)

Lieven Marchand

"s|b" <m...@privacy.invalid> writes:

Ik volg Heroes ook nog, dus jullie zijn niet alleen. Ga door. Dit
seizoen vind ik trouwens stukken beter dan heel wat van het voorgaande.

--
[The beginner] should not be discouraged [...] if he finds that he does not
have the prerequisites for reading the prerequisites. Paul Halmos

Niek

Het lijkt er wel eens op maar ik weet dat er nog meer mensen naar Medium
kijken.

> (Langs de andere kant zorgt dit er mss wel voor dat ik weer in de top 10
> terecht kom. :-)

En dat is toch ook wel weer wat waard, toch? Hahahaha.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Het lijkt er wel eens op maar ik weet dat er nog meer mensen naar Medium
> kijken.

Ze durven het gewoon niet toegeven of zo? :-)

> En dat is toch ook wel weer wat waard, toch? Hahahaha.

LOL

Ja hoor, daar doe ik het allemaal voor. <g>

Niek

Lieven Marchand wrote:
> Ik volg Heroes ook nog, dus jullie zijn niet alleen. Ga door.

Gezellig. Wij gaan zeker door.

> Dit seizoen vind ik trouwens stukken beter dan heel wat van het voorgaande.

Ben ik helemaal met je eens.

--
Niek

Wouter Valentijn

"Niek" <Ni...@nksf.nl> schreef in bericht

> Halloween is voorbij. :-)
> .

Jammer! :-D

Tja.... Tijdreisafleveringen kloppen vaak niet op een fundamenteel
niveau....
Ik zit me af te vragen hoe het zit met de Hiro die nu eigenlijk een
alternatieve Hiro is. Eh, ik bedoel de Hiro die van heden/voorhemtoekomst
Hiro de opdracht kreeg om zes maanden naar het verleden te reizen zodat hij
op die foto terechtkwam. Dat moet aansluiten bij onze huidige Hiro.

> [...]
> door de Hatiaan helpen door gebeurtenissen met Noah te wissen.
> Geen heel boeiend gedeelte maar onderhoudend genoeg.

Elizabeth Rohm, ik herkende haar vrijwel meteen. :-)
Ik vermoed dat dit een insert retcon is. Dat die Lauren daar in het verhaal
is geschreven omdat ze later nog een keer moet opduiken en wij kijkers ons
dan niet hoeven af te vragen waar die nu ineens vandaan komt.

> [...]
>
> Wat kan Mohinder voor belangrijke rol spelen in Samuel zijn spel om in
> leven gehouden te moeten worden? Waar heeft hij Mohinder voor nodig?

Mohinder is de grootste deskundige op het gebied van mutanten.

> Prachtig einde.

Niet zo goed als bij de vorige aflevering, maar het maakt wel nieuwsgierig.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

Wat ik niet begrijp is dat de huidige Hiro tegen Ando zegt dat die op 'zijn'
Hiro moet wachten. Dat moet natuurlijk ook, maar als die dan terugkomt is
Charlie weg. Want die zou dan door huidige Hiro zijn meegenomen. Dan
'kwetst' huidige Hiro zijn eerdere zelf toch? hm....snap je me? Ik snap wel
dat hij Charlie wil redden, maar dan moet ie het daarna weer overlaten aan
de eerdere Hiro.

Dat Sylar Hiro ging helpen verbaasde me. Natuurlijk was deze Sylar niet
opgewassen tegen deze Hiro, maar toch. Wanneer Hiro hem vertelt dat ie in de
toekomst al zijn gaven zou kwijtraken en alleen zou sterven, zie je hem
verstarren. 'Gelukkig' wordt ie toch weer 'himself' zodra hij buitenstaat en
de groep cheerleaders hoort. :-)

Ik begreep de zin van dit verhaallijntje niet. Al was het wel opvallend dat
ook Noah en Claire (of was het Lauren) op de rug van Lydia verschenen, toen
Samuel op zoek ging naar Hiro en Charlie.

> [...]
> verhaal is geschreven omdat ze later nog een keer moet opduiken en wij
> kijkers ons dan niet hoeven af te vragen waar die nu ineens vandaan komt.

Is me ontgaan, deze scene.

> Mohinder is de grootste deskundige op het gebied van mutanten.

En Mohinder is een 'nep' mutant.

> Niet zo goed als bij de vorige aflevering, maar het maakt wel
> nieuwsgierig.

Verrassend om Mohinder weer te zien. Ook interessant om de verschillende
Hiro's te zien. Van jolig ventje naar een hele ernstige af en toe dreigende
jongeman.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

<knip>

> [...]
> hm....snap je me? Ik snap wel dat hij Charlie wil redden, maar dan
> moet ie het daarna weer overlaten aan de eerdere Hiro.

Dat doet hij voor een gedeelte toch? Die zes-maanden trip?

> [...]
> sterven, zie je hem verstarren. 'Gelukkig' wordt ie toch weer
> 'himself' zodra hij buitenstaat en de groep cheerleaders hoort. :-)

Ik weet niet of de huidige Sylar ook tegen Hiro op kan... Tenzij de
schrijvers herinneren dat ze ooit bedacht hebben dat Sylar in principe
hetzelfde kan wat Peter ooit kon, namelijk gaven overkopie�ren puur door de
nabijheid. In dat geval had Sylar eigenlijk al ook door tijd en ruimte
moeten kunnen springen. Maar de oude Sylar wist dat natuurlijk niet en
misschien zijn de schrijvers het voor de huidige Sylar vergeten.

> Ik begreep de zin van dit verhaallijntje niet. Al was het wel
> opvallend dat ook Noah en Claire (of was het Lauren) op de rug van
> Lydia verschenen, toen Samuel op zoek ging naar Hiro en Charlie.

Ja...
Voor waarom... Misschien de reden die ik hier opgaf.

De reden hierboven dus.
Lauren kan best nog wel een keer opduiken, en dan weten we gelijk wie ze is.

> Is me ontgaan, deze scene.

Mij ook.

> En Mohinder is een 'nep' mutant.

Dat ook. Maar dat is niet zijn belangrijkste aspect.

> Verrassend om Mohinder weer te zien. Ook interessant om de
> verschillende Hiro's te zien. Van jolig ventje naar een hele ernstige
> af en toe dreigende jongeman.

Wat tijd met mensen doet.