[DL] Heroes - 4x16

1 view

Niek

Jaja, het is alweer eentje van een week geleden, ik weet het.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.

4x16 Pass/Fail

Niet alleen een late bespreken maar ook heel erg laat gekeken. Ik merk
dat ik er niet meer zo'n zin in heb en hoop dan ook werkelijk dat dit
het laatste seizoen zal zijn. Zo niet, dan ga ik er toch mee stoppen,
het is meer me er doorheen slepen dan dat ik nog heel erg voor mijn
plezier kijk. Ik wil wel het seizoen afkijken om de story arc van dit
hoofdstuk te af te zien.

Dit keer gedoe met Claire en Sylar. Sylar had Claire op zijn arm zien
verschijnen bij Samuel en heeft het idee dat zij het antwoord kan geven.
En wat is het antwoord? Zoals ik het begreep: Geef je gaven op en ga een
normaal leven leiden.
Ook nog wat dramatisch emotionele ontwikkeling bij Claire op het
toelaten van mensen in haar leven vlak. Het deed me werkelijk niets. Dat
is toch ook erg?

Verder nog Hiro die in zijn doodstrijd zichzelf berecht ziet worden voor
het veranderen van de tijdlijn voor eigen gewin.
Leuk om al die oude personages weer te zien.
De uitkomst flauw en voorspelbaar.
Wel weer mooi dat zijn moeder hem geneest.

Toch is het allemaal niet genoeg om weer enthousiast te worden.

Nog drie te gaan? Vreemd aantal, 19?

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Jaja, het is alweer eentje van een week geleden, ik weet het.

Ik had 'm wel al gezien, maar vond 'm zo tegenvallen dat ik er zelf geen
bericht over ben begonnen.

Ik heb bijna hetzelfde gevoel. Dit is helemaal niet meer de 'Heroes' die
we in het eerste seizoen gezien hebben. Ze hadden beter gedaan wat ze
oorspronkelijk van plan waren ("van horen zeggen"): praktisch de
volledige cast inruilen voor een nieuwe set 'heroes' met dan nu en dan
een gastrolletje voor die van seizoen 1.

> [...]
> verschijnen bij Samuel en heeft het idee dat zij het antwoord kan geven.
> En wat is het antwoord? Zoals ik het begreep: Geef je gaven op en ga een

Ik had eerder de indruk: maak dat je niet alleen achterblijft. Sylar en
Claire verschillen blijkbaar niet veel wat betreft menselijke relaties.
Ook Claire sluit iedereen af, omdat ze niet gekwetst wil worden.

Soit, dit hele emo-gedoe is niet echt aan mij besteed.

> Ook nog wat dramatisch emotionele ontwikkeling bij Claire op het
> toelaten van mensen in haar leven vlak. Het deed me werkelijk niets. Dat
> is toch ook erg?

Dit maakt de weg vrij voor een tweede (goedkope) lesbo-kus. Zouden daar
dan echt zoveel mensen op aan het wachten zijn? (Misschien in het
aRmerikaanse testpubliek; die zijn immers niet veel gewoon...)

> [...]
> Leuk om al die oude personages weer te zien.
> De uitkomst flauw en voorspelbaar.
> Wel weer mooi dat zijn moeder hem geneest.

Vond ik ook wel, maar dat hele toneel vond ik wat overbodig.

> Toch is het allemaal niet genoeg om weer enthousiast te worden.
>
> Nog drie te gaan? Vreemd aantal, 19?

En toch is het zo. :-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

s|b wrote:

> Ik had 'm wel al gezien, maar vond 'm zo tegenvallen dat ik er zelf geen
> bericht over ben begonnen.

Ah, we zitten behoorlijk op een lijn.

> En toch is het zo. :-)

Dat scheelt dan weer. :-)

--
Niek

Jacqueline

"Niek" <Ni...@nksf.nl> schreef in bericht

> Ah, we zitten behoorlijk op een lijn.

Ik heb me bij deze aflevering eigenlijk weer prima vermaakt. Ik vond het erg
leuk dat Sylar Claire voor de gek hield en zo erachter komt hoe hij kan
voorkomen om alleen te blijven en alleen te sterven. Maar of hij voor zo'n
leven kiest. Nah......dat denk ik niet. Maar waarom staat ie ineens bij Matt
voor de deur? En dan de opmerking van Matt's vrouw.....'kennen wij elkaar?
':-)

De rechtzaak van Hiro vond ik heel erg leuk. Al was de uitkomst wel
voorspelbaar. Inderdaad leuk om Adam en de vader van Hiro weer te zien. En
de genezing door zijn moeder.

Samuel gaat helemaal door het lint. Aangezet door het verlies van zijn
liefje Vanessa. Hij laat het hele dorp wegzinken in de aarde.

Ik blijf benieuwd naar waar Charlie uithangt.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> [...]
> of hij voor zo'n leven kiest. Nah......dat denk ik niet. Maar waarom
> staat ie ineens bij Matt voor de deur? En dan de opmerking van Matt's

Nudge, nudge, wink, wink. :-D

Het emo-gedoe an sich... Bleh... Maar Sylar is echt niet meer de oude
Sylar. Al blijft het een enorme engerd.

> De rechtzaak van Hiro vond ik heel erg leuk. Al was de uitkomst wel
> voorspelbaar. Inderdaad leuk om Adam en de vader van Hiro weer te
> zien. En de genezing door zijn moeder.

Was dat de 'overlevende energie' van zijn moeder (of zoiets?). Of was het
misschien een aspect van Hiro zelf dat vocht voor zijn eigen leven. Dat deel
van Hiro dat vond dat hij recht had op overleven.
En inderdaad gaaf om vader Nakamura te zien en Adam Munroe. Althans hier
natuurlijk delen van Hiro's eigen psyche. Een veel gebruikt script in
Hollywood. Ik herken het van 'Dark Justice' en 'Deep Space Nine'.

> Samuel gaat helemaal door het lint. Aangezet door het verlies van zijn
> liefje Vanessa. Hij laat het hele dorp wegzinken in de aarde.

Arme serveerster! Dat arme kind kon er toch ook niks aan doen?

> Ik blijf benieuwd naar waar Charlie uithangt.

Ik ook.
Ik zit ook nog steeds te wachten op die Ierse vriendin van Peter. Maar ik
vrees dat we die nooit meer terug zien omdat de tijdlijn waarin ze strandde
niet meer bestaat.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail