[DL] Heroes - 4x15

Niek

We denderen door in het avontuur van de Heroes.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4x15 Close to You

Noah wil Claire niet om hulp vragen om Samuel te vinden. Hij valt grof
uit tegen Lauren die dit niet pikt maar aan het einde van de aflevering
weer terugkeert en ze elkaar gelukkig in de armen vallen. Hmmm, niet
heel erg boeiend deze relatie.
Vanessa wordt gevonden, de geliefde van Samuel (en gespeeld door
dezelfde actrice die Ellen was in BSG (2003) waardoor ik nogal afgeleid
werd ondanks ze toch een ander type neerzette). Ze lokken Samuel naar
haar toe met als gevolg dat hij haar ontvoerd en ze het spoor weer
bijster zijn.
Noah is weer ouderwets manipulatief bezig door Matt in te zetten om
Vanessa mee te laten werken. Dat Matt daar niet blij mee is, kan ik zeer
goed begrijpen. Alleen laat hij Noah op zijn gevoel inspelen waardoor
hij twijfelt of hij een lafaard is. Die Noah kan dan wel voor grijs
doorgaan, ik vind hem toch echt meer niet dan wel zuiver op de graad.
Komt ie ook nog even bij Claire voor de deur slijmen! Brrrrrrr.

Samuel wil graag dat Lydia aan zijn kant van de strijd komt staan. Ik
denk dat die Lydia nog wel eens een cruciale rol in zijn ondergang kan
gaan worden. Zij lijkt hem steeds minder te moeten. Zij ziet in Peter de
mogelijkheid tot een volgende Joseph, een man met compassie.
Maar weet zij wel hoe beschadigd Peter is?

Het geraaskal van Hiro over Dr Watson blijkt over Mohinder te gaan. De
oplossing dat Ando hem electroshockt met zijn gave waarna hij weer in
orde is, gaat opeens wel heel snel. Ze blijven de komische noten van de
serie terwijl met name Hiro toch een belangrijke rol te spelen heeft.
Hebben wij trouwens gezien hoe Hiro Mohinder in de inrichting heeft
gestopt? En ik dacht dat Mohinder geen gave meer had maar die blijkt
supersterk te zijn. Een gat in mijn geheugen?

Angela droomt dat Emma vele doden op haar geweten zal hebben en is dan
ook niet blij met dat Peter met haar omgaat. Peter neemt de gave van
toekomstdromen over en droomt hetzelfde. Hij slaat Emma haar cello stuk.
Zeer begrijpelijk maar er zullen toch wel meer cello's op de wereld
bestaan. Wellicht was het logischer geweest als hij een duidelijke
uitleg had gegeven.

Wel een redelijk grappig einde met Lauren in de armen van Noah en de
drie kleine kleutertjes die binnenkomen zappen uit een andere tijd? plaats.

Vermakelijk maar er zit niet heel veel vaart in het verhaal op dit moment.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

Sowieso al niet echt besteed aan mij...

> [...]
> werd ondanks ze toch een ander type neerzette). Ze lokken Samuel naar
> haar toe met als gevolg dat hij haar ontvoerd en ze het spoor weer

Wat me dan afvroeg: hebben ze die GSP-zender onklaar gemaakt of bevindt
de kermis op een "onzichtbare" plaats?

> [...]
> doorgaan, ik vind hem toch echt meer niet dan wel zuiver op de graad.
> Komt ie ook nog even bij Claire voor de deur slijmen! Brrrrrrr.

Eens onbetrouwbare HRG, altijd onbetrouwbare HRG...

> [...]
> mogelijkheid tot een volgende Joseph, een man met compassie.
> Maar weet zij wel hoe beschadigd Peter is?

Hoe bedoel je, "beschadigd" ? Zijn drang om "goed te doen" met zijn
gave? Of dat gedoe met Nathan?

> Het geraaskal van Hiro over Dr Watson blijkt over Mohinder te gaan.

Toch wel een beetje blij dat dat nu eindelijk duidelijk is.

> De
> oplossing dat Ando hem electroshockt met zijn gave waarna hij weer in
> orde is, gaat opeens wel heel snel.

Had ie dat niet wat eerder kunnen doen? :-\

> [...]
> gestopt? En ik dacht dat Mohinder geen gave meer had maar die blijkt
> supersterk te zijn. Een gat in mijn geheugen?

Dat is idd een gat in je geheugen. Mohinder werd normaal gezien door
Samuel gedood, maar Hiro heeft dit kunnen voorkomen. De bedoeling was
dat Mohinder zich daarna zou verschuilen, maar omdat ie dat niet echt
van plan was teleporteerde Hiro hem naar een psychiatrische instelling.

En die gave van Mohinder, superstrek zijn, die heeft ie nu toch al even,
dacht ik. Er is vast wel een of andere Wiki-pagina die daar een datum op
kan plakken.

> Angela droomt dat Emma vele doden op haar geweten zal hebben en is dan
> ook niet blij met dat Peter met haar omgaat. Peter neemt de gave van
> toekomstdromen over en droomt hetzelfde.

Het leek me wel heel duidelijk dat Emma hiertoe gedwongen werd door die
kale dikzak, die 'puppet master'. Haar bewegingen kwamen niet echt
natuurlijk over en haar gezicht sprak boekdelen.

> Hij slaat Emma haar cello stuk.
> Zeer begrijpelijk maar er zullen toch wel meer cello's op de wereld
> bestaan. Wellicht was het logischer geweest als hij een duidelijke
> uitleg had gegeven.

Lijkt een beetje een self-fulfilling prophecy: door deze actie drijft
Peter Emma waarschijnlijk nog m��r in de armen van Samuel.

> [...]
>
> Vermakelijk maar er zit niet heel veel vaart in het verhaal op dit moment.

Inderdaad wel wat kalmpjes...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

> Wat me dan afvroeg: hebben ze die GSP-zender onklaar gemaakt of bevindt
> de kermis op een "onzichtbare" plaats?

Ik heb eerder het idee dat Samuel die plek kan verplaatsen en dat ze
daarom ook een kompas meekrijgen om de weg er weer naar terug te vinden.
Het kan overal zijn.

> Hoe bedoel je, "beschadigd" ? Zijn drang om "goed te doen" met zijn
> gave? Of dat gedoe met Nathan?

Eigenlijk alles wat hij heeft meegemaakt en dan vooral al het gelieg en
gemanipuleer om hem heen.

> Had ie dat niet wat eerder kunnen doen? :-\

Precies wat ik dacht. Dit soort dingen lijken op deze manier niet te werken.

> [...]
> dat Mohinder zich daarna zou verschuilen, maar omdat ie dat niet echt
> van plan was teleporteerde Hiro hem naar een psychiatrische instelling.

Aha, dat hij gered werd door Hiro weet ik nog wel maar niet dat hij naar
een psychiatrische instelling was gebracht.

> En die gave van Mohinder, superstrek zijn, die heeft ie nu toch al even,
> dacht ik. Er is vast wel een of andere Wiki-pagina die daar een datum op
> kan plakken.

Hij had ge�xperimenteerd maar toen werd hij een soort van insect. Er
stond me iets van bij dat door hem beter te maken, hij ook zijn gave
kwijt was. Nou ja, maakt ook niet zo heel veel uit.

> Het leek me wel heel duidelijk dat Emma hiertoe gedwongen werd door die
> kale dikzak, die 'puppet master'. Haar bewegingen kwamen niet echt
> natuurlijk over en haar gezicht sprak boekdelen.

Oh, natuurlijk. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> [...]

Die indruk had ik ook wel hoor. :-) Maar ik bedenk me net dat de zender
op die manier gewoon "buiten bereik" zou vallen als ze de kermis
teleporteren naar een andere plaats.

8< knip - Mohinder >8

> Aha, dat hij gered werd door Hiro weet ik nog wel maar niet dat hij naar
> een psychiatrische instelling was gebracht.

Ik meen zelfs dat die bepaalde aflevering zo ge�indigd is, met Mohinder
in de isoleer.

> Hij had ge�xperimenteerd maar toen werd hij een soort van insect. Er
> stond me iets van bij dat door hem beter te maken, hij ook zijn gave
> kwijt was. Nou ja, maakt ook niet zo heel veel uit.

Herinner je je niet dat ze allemaal (de ontvoerde 'heroes') in dat
vliegtuig zaten en dat Peter op een gegeven moment de pols van Mohinder
vastnam om zo die gave over te nemen?

> Oh, natuurlijk. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Samen komen we er wel, Niek! ;-)

Niek

> Herinner je je niet dat ze allemaal (de ontvoerde 'heroes') in dat
> vliegtuig zaten en dat Peter op een gegeven moment de pols van Mohinder
> vastnam om zo die gave over te nemen?

/me kijkt zeer dommig in de rondte
Eh nee. Heeft blijkbaar weinig indruk op me gemaakt.

> Samen komen we er wel, Niek! ;-)

Hahahaha, je bedoelt dat ik er met jouw hulp wel kom. Hihihihihi.
Dank in ieder geval.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Hahahaha, je bedoelt dat ik er met jouw hulp wel kom. Hihihihihi.
> Dank in ieder geval.

LOL

Neenee, /samen/. ;-)

Wouter Valentijn

"Niek" <Ni...@nksf.nl> schreef in bericht

> [...]

Ik had dit oorspronkelijk al voor een deel via BBC3 bekeken, maar er was wat
misgegaan bij het opnemen zodat ik moest wachten, wachten, en wachten op
BBC2. :-/

<knip>

Was dat ook niet een nummer van de Carpenters?

Ah, wacht... Mohinder is nu aan zijn /tweede/ gave bezig?

> /me kijkt zeer dommig in de rondte
> Eh nee. Heeft blijkbaar weinig indruk op me gemaakt.

Dus eerst veranderde hij in een insect, maar daar werd hij van genezen, dat
staat me nog bij.
De huidige was dus een secondaire mutatie, of een geheel nieuwe, dat ben ik
even kwijt.

> Hahahaha, je bedoelt dat ik er met jouw hulp wel kom. Hihihihihi.
> Dank in ieder geval.

Vereende krachten!
:-)

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Wouter Valentijn

"s|b" <m...@privacy.invalid> schreef in bericht news:4b537...@news4us.nl...
> Niek schreef:

<knip>

> [...]

GPS. :-)

> Die indruk had ik ook wel hoor. :-) Maar ik bedenk me net dat de zender
> op die manier gewoon "buiten bereik" zou vallen als ze de kermis
> teleporteren naar een andere plaats.

Ah! Dat zou de mooiste verklaring zijn.

> 8< knip - Mohinder >8
>

> Ik meen zelfs dat die bepaalde aflevering zo geëindigd is, met Mohinder
> in de isoleer.

Om hem te beschermen....

<knip>

> Samen komen we er wel, Niek! ;-)