[DL] Heroes - 4x17

1 view

Niek

Toch iets meer over te zeggen dan de vorige.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4x17 The Art of Deception

Nu had ik de titel gezien en zat me steeds af te vragen wie de boel nu
voor de gek zat te houden. Knap gedaan want ik had werkelijk niet door
hoe Samuel de boel dit maal manipuleerde.

Het vernietigen van het dorp wordt hem niet in dank af genomen. Toch
vind ik die kermisbewoners wel erge makke schaapjes dat ze Samuel niet
aangeven of hem eruit smijten. Lydia zegt wat er over hem gedacht wordt
maar is zelf ook niet sterk genoeg om tegen hem in te gaan.

Peter droomt ondertussen dat Sylar Emma zal redden. Leuke wending.
Het hele gebeuren tussen Matt en Sylar vond ik ook wel weer spannend.
Bij Sylar verwacht ik altijd wel een wending in de slechte richting en
die kwam maar niet Hij lijkt werkelijk van zijn gaven af te willen. Dat
Matt hem in wilde metselen is wel weer wat on-Matts. De redding van
Sylar door Peter had ik ook al niet aan zien komen.
Maar waar Peter nu is, begreep ik niet helemaal. Zal hij nu in zijn
eigen nachtmerrie gevangen zitten?

Maar het mooiste was toch wel de poets die Samuel bakte. Hij wist dat
Noah in de buurt was met een wapen en laat de multiplier Lydia en
zichzelf neerschieten. Lydia is mooi opgeruimd en de kermismensen staan
weer aan zijn kant. Zelfs Emma is gekomen.

Wat hij alleen niet weet is dat Lauren er ook nog is, gewond en wel. Zal
Tracey komen?

Ja, leuke aflevering weer.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Toch iets meer over te zeggen dan de vorige.

Ik vond het anders maar (weer) een (f)lauwe aflevering...

H�? Dat was toch overduidelijk, vond ik. Niet te geloven dat de hele
kermis zich opeens weer achter hem schaarde. Belachelijk gewoon...

> [...]
> aangeven of hem eruit smijten. Lydia zegt wat er over hem gedacht wordt
> maar is zelf ook niet sterk genoeg om tegen hem in te gaan.

Ongelooflijk. Samuel brengt hun hele (verborgen) bestaan in gevaar en
het enige wat ze doen is hem scheef bekijken. Met al die (verenigde)
krachten die ze hebben? :-?

> Peter droomt ondertussen dat Sylar Emma zal redden. Leuke wending.
> Het hele gebeuren tussen Matt en Sylar vond ik ook wel weer spannend.

Ik zie Matt niet meer zo graag en zijn plan lag ook wel wat voor de
hand. Het werd hoog tijd dat ie zoiets deed. Dit trucje heeft ie immers
al lang geleden geleerd van zijn vader.

> Bij Sylar verwacht ik altijd wel een wending in de slechte richting en
> die kwam maar niet Hij lijkt werkelijk van zijn gaven af te willen. Dat
> Matt hem in wilde metselen is wel weer wat on-Matts.

Dat niet alleen, maar hij wil hem inmetselen _in zijn *eigen* huis_ !?
WTF? :-O

> De redding van
> Sylar door Peter had ik ook al niet aan zien komen.
> Maar waar Peter nu is, begreep ik niet helemaal. Zal hij nu in zijn
> eigen nachtmerrie gevangen zitten?

Volgens mij zit ie verborgen in de nachtmerrie van Sylar. Ik ergerde me
overigens *opnieuw* aan de na�viteit van Peter. Opnieuw (zie Emma)
stormt ie zonder nadenken bij iemand binnen om een idiote stoot uit te
halen.
- zuchtje -
/Zo/ irritant...

> [...]
> zichzelf neerschieten. Lydia is mooi opgeruimd en de kermismensen staan
> weer aan zijn kant. Zelfs Emma is gekomen.

Het mooiste? Ik vond dit gewoonweg belachelijk. De kermis wordt
beschoten "door een agent" (die "toevallig" Lydia vermoordt) en opeens
staan ze terug als ��n man achter Samuel? H�!? Zijn ze dan vergeten dat
dit nog altijd de man is meer dan 200 onschuldige levens op zijn naam
heeft staan? :-?

> Wat hij alleen niet weet is dat Lauren er ook nog is, gewond en wel. Zal
> Tracey komen?

Ik begrijp niet goed waarom HRG Tracey er weer wil bijhalen. Het is
immers niet alsof ze de laatste keer als vrienden uit elkaar zijn
gegaan.

> Ja, leuke aflevering weer.

Deze aflevering was zo mogelijk nog slechter dan de vorige. Ik hoop echt
dat er geen nieuw seizoen volgt...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

Iemand kan toch spijt hebben en zijn leven willen beteren? Jij vindt dat
onwaarschijnlijk? Dat de meute steeds zo makkelijk te manipuleren is,
zegt iets over hoe beschadigd ze zijn, denk ik dan maar.
Als we kijken naar het politieke klimaat IRL dan zie je toch ook hoe
politici met charisma (en dat heeft Samuel toch wel degelijk) de mensen
de ergste dingen kan laten aanhangen. Als ik zo denk, is het steeds
minder onwaarschijnlijk.

> [...]
> overigens *opnieuw* aan de na�viteit van Peter. Opnieuw (zie Emma)
> stormt ie zonder nadenken bij iemand binnen om een idiote stoot uit te

Peter ontwikkelt zich erg weinig, net zoals vele andere personages.
Daarom is de serie ook wat uitgeblust, denk ik.

> Ik begrijp niet goed waarom HRG Tracey er weer wil bijhalen. Het is
> immers niet alsof ze de laatste keer als vrienden uit elkaar zijn
> gegaan.

Als laatste strohalm?

> Deze aflevering was zo mogelijk nog slechter dan de vorige. Ik hoop echt
> dat er geen nieuw seizoen volgt...

Dat hoop ik dan ook.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

Ik vind het onwaarschijnlijk dat iemand een massamoordenaar blijkt te
zijn om dan het vertrouwen van zijn mensen te verliezen... en dan
opnieuw in een vingerknip (of enkele geweerschoten) dat vertrouwen
terugwint. Degene die zogezegd op hen schiet is een "agent", maar de
mensen die Samuel vermoordde waren onschuldige mensen.

> [...]
> politici met charisma (en dat heeft Samuel toch wel degelijk) de mensen
> de ergste dingen kan laten aanhangen. Als ik zo denk, is het steeds

Hitler heeft indertijd ook de verschrikkelijkste dingen gedaan, maar
toch waren er Duitsers die het (stilletjes?) niet met hem eens waren. Ik
kan me voorstellen dat een charismatisch iemand de mening makkelijker
naar zijn hand kan zetten, maar /iedereen/ van de groep? Niemand die
zich hardop vragen stelt? En dat allemaal in zo'n korte tijd? Nah, dat
gaat er niet in bij mij. ;-)

Wouter Valentijn

Doet me weer denken aan een stuk tekst uit 'You can't always get what you
want' van de Rolling Stones. :-)

Ik trapte er ook niet in. Samuel die plotseling keert? No way.
En toen die schoten vielen en arme Lydia 'toevallig' hierbij sneuvelde dacht
ik, dat komt die Samuel ook wel erg goed uit.

Ik ook. Daar is echt meer voor nodig.

> [...]
> terugwint. Degene die zogezegd op hen schiet is een "agent", maar de
> mensen die Samuel vermoordde waren onschuldige mensen.

Maar niet van hun eigen gemeenschap.

> [...]
> Niemand die zich hardop vragen stelt? En dat allemaal in zo'n korte
> tijd? Nah, dat gaat er niet in bij mij. ;-)

Van degenen die aan hem twijfelden was Lydia toch de voornaamste, en
Messenman misschien ook. Via haar.
Daarom was Lydia ook zo gevaarlijk en moest ze uit de weg geruimd worden.
Tegelijkertijd kon Samuel gelijk een mooie nieuw vijand naar voren brengen
(Noah Bennet en met hem de rest van de 'normalen') zodat hij hen kon
verenigen.
Vanessa zal hij nodig hebben om er zeker van te zijn dat ze bij hem blijven
en en misschien dat ze nog meer mensen met gaven naar hem toe zal lokken
zodat zijn krachten steeds sterker en sterker worden. Hij is wellicht iets
zeer gewelddadigs van plan. Iets op grote schaal. Het laten verdwijnen van
Californiė in de Oceaan misschien.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Wouter Valentijn

s|b wrote:

> Ik vond het anders maar (weer) een (f)lauwe aflevering...

Ik vond deze toch ook weer leuker!

<knip>

> Ik zie Matt niet meer zo graag en zijn plan lag ook wel wat voor de
> hand. Het werd hoog tijd dat ie zoiets deed. Dit trucje heeft ie
> immers al lang geleden geleerd van zijn vader.

En het kan ongedaan gemaakt worden.

> Dat niet alleen, maar hij wil hem inmetselen _in zijn *eigen* huis_ !?
> WTF? :-O

Ik zou daar ook mijn bedenkingen bij hebben. :-)

> [...]

> me overigens *opnieuw* aan de naīviteit van Peter. Opnieuw (zie Emma)

> stormt ie zonder nadenken bij iemand binnen om een idiote stoot uit te

Dat ook weer wel.
Maar de grote kampioene van de Naīviteit moet wel Claire zijn. Ze heeft twee
gaven: Genees factor en extreme stupiditeit.

<knip>

> Ik begrijp niet goed waarom HRG Tracey er weer wil bijhalen. Het is
> immers niet alsof ze de laatste keer als vrienden uit elkaar zijn
> gegaan.

Dat viel uiteindelijk toch wel mee, meen ik me te herinneren.

> Deze aflevering was zo mogelijk nog slechter dan de vorige. Ik hoop
> echt dat er geen nieuw seizoen volgt...

Van mij mag er best wel een nieuw seizoen volgen. :-)

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Dat viel uiteindelijk toch wel mee, meen ik me te herinneren.

Ik ben alleen wel benieuwd wat Tracey voor hulp kan bieden.

> Van mij mag er best wel een nieuw seizoen volgen. :-)

Ik vond deze aflevering best wel goed, ik trapte ook in Samuels val en vond
de confrontatie tussen Matt en Sylar best wel spannend. Peter een beetje te
voortvarend en dom. Maar ben benieuwd waar hij nu is. Volgens mij
waarschuwde Matt hem wel. En dan Sylar...hij wilde een beter mens worden,
maar zal dat nu lukken nu Matt hem opnieuw heeft bedrogen?

Van mij hoeft er geen nieuw seizoen te komen, maar ik wil wel graag dat het
goed wordt afgerond.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Ik ben alleen wel benieuwd wat Tracey voor hulp kan bieden.

Hem bevriezen? Verzuipen?
Maar dat zal het wel niet zijn denk ik.

> [...]
> Volgens mij waarschuwde Matt hem wel. En dan Sylar...hij wilde een
> beter mens worden, maar zal dat nu lukken nu Matt hem opnieuw heeft

Dat kan verkeerd uitpakken. Maar het kan ook zo zijn dat Sylar te veel
besmet is met de 'geest' van Nathan en zijn verblijf in Matts hoofd.

> Van mij hoeft er geen nieuw seizoen te komen, maar ik wil wel graag
> dat het goed wordt afgerond.

Dat in ieder geval!

Niek

Jacqueline wrote:
> Van mij hoeft er geen nieuw seizoen te komen, maar ik wil wel graag dat het
> goed wordt afgerond.

Vandaag las ik een bericht dat er plannen zijn om een vijfde seizoen van
13 afleveringen te maken.

Het is jammer maar ik ben na dit seizoen definitief afgehaakt.

--
Niek

Jacqueline

"Niek" <Ni...@nksf.nl> schreef in bericht

> Vandaag las ik een bericht dat er plannen zijn om een vijfde seizoen van
> 13 afleveringen te maken.

Ah...plannen. Dat betekent dat seizoen 4 geen afgerond einde heeft. Jij weet
dat natuurlijk al. ;-) Nou ja....13 afleveringen kan ik nog best wel
volhouden.

> Het is jammer maar ik ben na dit seizoen definitief afgehaakt.

Zeker jammer. :-(

Jacqueline