[DL] Heroes - 4x10

1 view

Niek

Ondanks de stilte met andere series had ik deze ook nog even laten
liggen maar nu toch eindelijk gekeken.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4x10 Thanksgiving

Ze zijn er dol op met die series om iets erin te brengen dat met de tijd
van uitzenden te maken heeft. Van mij hoeft dat niet zo omdat het bij
een herkijk zo gedateerd wordt.

Noah is op liefdespad en stalkt Lauren. Ook al is haar geheugen gewist,
zij heeft toch nog belangstelling voor hem. Ze werken niet meer voor
dezelfde zaak dus dit zou nog wel wat kunnen worden.
Het diner met nieuwe geliefde van moeders die de nieuwe komische noot
lijkt te zijn geworden en van mij zo weer weggeschreven mag worden samen
met de bekentenis van Claire dat ze van school wil waarop Noah Gretchen
uit de kast trekt, was wel heel erg kazig.

Nee, neem dan de verhaallijn van Hiro die samen met Lydia teruggaat in
de tijd en ziet hoe Samuel zijn broer Joseph vermoord waarna hij de
macht grijpt op de kermis.
Samuel is niet van plan Charlie terug te geven aan Hiro waardoor deze
aan het lijntje wordt gehouden en niets kan doen. Arme Hiro. De
messengooier heeft Hiro laten verdwijnen en die zie ik nog wel
terugkomen in het plot waarbij Samuel het loodje zal leggen.
Grappig wel hoe Hiro zijn geheugen werd gewist op commando van Samuel
waarna Hiro verdween en Samuel nu helemaal geen grip meer op hem heeft.
Daar had hij duidelijk niet op gerekend, hahahahaha.
Alleen zitten we nu wel weer met een Hiro met een gewist geheugen wat
hem wellicht weer de komische noot gaat maken. Ik vind hem serieus
interessanter.

Nathan/Sylar aan tafel met Angela en Peter had wel wat. Vooral het
moment waarop Sylar het overnam deed de spanning stijgen. Ik dacht dat
er nu twee superschurken rond gingen lopen maar nee. Nathan nam toch het
heft in handen. De vraag is natuurlijk of hij dat kan blijven doen en of
hij Sylar uiteindelijk uit kan gaan bannen naar het grote niets.

Geen klapper van een aflevering maar toch nog redelijk vermakelijk.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Ondanks de stilte met andere series had ik deze ook nog even laten
> liggen maar nu toch eindelijk gekeken.

Ik dacht al dat ik een bespreking van je gemist had, Niek! ;-)

En omdat Thanksgiving hier geen enkele betekenis heeft (toch niet voor
mij).

> Noah is op liefdespad en stalkt Lauren. Ook al is haar geheugen gewist,
> zij heeft toch nog belangstelling voor hem. Ze werken niet meer voor
> dezelfde zaak dus dit zou nog wel wat kunnen worden.

Weten we nu eigenlijk al welke kracht Lauren heeft? Ik meen dat er een
hint was in de richting dat ze goed was in mensen overtuigen of zo?

> [...]
> met de bekentenis van Claire dat ze van school wil waarop Noah Gretchen
> uit de kast trekt, was wel heel erg kazig.

Ik had zo gehoopt dat we Gretchen niet meer zouden terugzien, maar
eigenlijk verwachtte ik wel dat het /toch/ zou gebeuren... :-/

> Nee, neem dan de verhaallijn van Hiro die samen met Lydia teruggaat in
> de tijd en ziet hoe Samuel zijn broer Joseph vermoord waarna hij de
> macht grijpt op de kermis.

Nu weten we dus 100% zeker dat het Samuel was die Joseph vermoord heeft.
De rest van de carnival is blijkbaar in de waan dat het 'the man from
the government' (Suresh) was.

> [...]
> messengooier heeft Hiro laten verdwijnen en die zie ik nog wel
> terugkomen in het plot waarbij Samuel het loodje zal leggen.

Dat Samuel Hiro aan het lijntje zou houden was wel te verwachten. Zijn
eigen time traveler is de pijp uit en uiteraard wil Samuel zoveel
mogelijk mensen met krachten om zich heen.

> [...]
> Alleen zitten we nu wel weer met een Hiro met een gewist geheugen wat
> hem wellicht weer de komische noot gaat maken. Ik vind hem serieus

<AOL>

Me too!

</AOL>

> [...]
> heft in handen. De vraag is natuurlijk of hij dat kan blijven doen en of
> hij Sylar uiteindelijk uit kan gaan bannen naar het grote niets.

Als Sylar terug (deels) in zijn eigen lichaam zit, dan is de weg terug
vrij voor Matt Parkman om zijn kracht uit te oefenen. Tenminste, als ie
terug genezen is van zijn schotwonden...

> Geen klapper van een aflevering maar toch nog redelijk vermakelijk.

Het blijft toch nog boeien, vind ik. (Toch m��r dan SGU. :-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

s|b wrote:

> Ik dacht al dat ik een bespreking van je gemist had, Niek! ;-)

*g*

Voor mij ook niet.

> Weten we nu eigenlijk al welke kracht Lauren heeft? Ik meen dat er een

> hint was in de richting dat ze goed was in mensen overtuigen of zo?

Huh? Ben je niet in de war met iemand anders? Lauren is een ex-collega
van Noah, zo eentje die op jacht was naar mensen met een gave.

> Ik had zo gehoopt dat we Gretchen niet meer zouden terugzien, maar
> eigenlijk verwachtte ik wel dat het /toch/ zou gebeuren... :-/

Toen ik haar zag moest ik al aan je denken en zag je bedenkelijk
wegtrekkenende gezicht. :-)

> Nu weten we dus 100% zeker dat het Samuel was die Joseph vermoord heeft.

Niet echt een verrassing, toch?

> Als Sylar terug (deels) in zijn eigen lichaam zit, dan is de weg terug
> vrij voor Matt Parkman om zijn kracht uit te oefenen. Tenminste, als ie
> terug genezen is van zijn schotwonden...

Dat kan vast wel even iemand regelen.

> Het blijft toch nog boeien, vind ik. (Toch m��r dan SGU. :-)

Hahahahahaha.

--
Niek

s|b

Niek schreef:

> Huh? Ben je niet in de war met iemand anders? Lauren is een ex-collega
> van Noah, zo eentje die op jacht was naar mensen met een gave.

Ben je alweer vergeten hoe het in elkaar zat? ;-)

'One of us, one of them.'

> Niet echt een verrassing, toch?

Niet echt, maar toch leuk om te zien hoe het bevestigd werd. :-)

Niek

> Ben je alweer vergeten hoe het in elkaar zat? ;-)

Blijkbaar. Met mijn geheugen kan het bijna ook niet anders.

> 'One of us, one of them.'

Werkelijk? Staat me niets meer van bij. Vreemd.

--
Niek

Sander Nijdam

De Heroes wiki zegt het volgende over Lauren:
'Per Company policy, typically a normal person is partnered with an
evolved individual. There is no indication what power, if any, Lauren
has. Nor is there any indication who her partner was.'

Ze was dus misschien helemaal niet de 'one of them' waarmee Noah op
missie ging, maar een 'gewone' collega.

Sander...

Niek

Ha, die Sander. Wat gezellig dat je ook nog meekijkt.

Dat idee heb �k dus.

--
Niek

s|b

Sander Nijdam schreef:

> [...]

8< knip >8

> [...]
> has. Nor is there any indication who her partner was.'
>
> Ze was dus misschien helemaal niet de 'one of them' waarmee Noah op

Ah, ik was echt in de waan dat ze een ex-partner van HRG was...

Wouter Valentijn

De partner van Noah was de Ha�tiaan. Noah is de 'one of us' daarin en de
Ha�tiaan de 'one of them'.
Lauren was dus een 'one of us'. Maar we weten niet wie haar 'one of them'
was.
Denk ik.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Buffy: This is the Initiative Xander. Military guys and scientists do not
make out with each other.
Xander: Well maybe that's what's wrong with the world. Ever think about
that?

'Buffy the Vampire Slayer 4x14: Goodbye Iowa'

liam=mail

Wouter Valentijn

Ik vind dat geen enkel probleem. Ik vind het zelfs leuk. :-)

> Noah is op liefdespad en stalkt Lauren. Ook al is haar geheugen
> gewist, zij heeft toch nog belangstelling voor hem. Ze werken niet
> meer voor dezelfde zaak dus dit zou nog wel wat kunnen worden.

En misschien ook een driehoek met Tracy?

> [...]
> samen met de bekentenis van Claire dat ze van school wil waarop Noah
> Gretchen uit de kast trekt, was wel heel erg kazig.

Heerlijke sc�nes waarvan ik volop genoot.
Gawd wat een droel waar mama Bennett mee was aankomen zetten. Daar kun je
geen enkele oorlog mee winnen. Maar misschien vergis ik me en wordt de droel
op een gegeven moment even cool als Wesley bij Angel werd. Maar die kans
acht ik hier verschrikkelijk klein.

> [...]
> messengooier heeft Hiro laten verdwijnen en die zie ik nog wel
> terugkomen in het plot waarbij Samuel het loodje zal leggen.

Of andersom.

> Grappig wel hoe Hiro zijn geheugen werd gewist op commando van Samuel
> waarna Hiro verdween en Samuel nu helemaal geen grip meer op hem
> heeft. Daar had hij duidelijk niet op gerekend, hahahahaha.

'Beam me up Scotty'! lol

> Alleen zitten we nu wel weer met een Hiro met een gewist geheugen wat
> hem wellicht weer de komische noot gaat maken. Ik vind hem serieus
> interessanter.

Wie weet waar hij nu opduikt?
Een Star Trek conventie?

> [...]
> het heft in handen. De vraag is natuurlijk of hij dat kan blijven
> doen en of hij Sylar uiteindelijk uit kan gaan bannen naar het grote

Twee superschurken?
Je bedoelt Sylar en Samuel?

> Geen klapper van een aflevering maar toch nog redelijk vermakelijk.

Met binnen Sylar een soort Jekyll en Hyde verhaal lijkt het wel.

Jacqueline

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> En misschien ook een driehoek met Tracy?

Huh? Ik denk dat Tracy meer een vriendin is. Geen love interest (meer).

> Heerlijke scčnes waarvan ik volop genoot.

Ik vond het ook 'kazig'. Sorry. ;-) Ik vind Claire een beetje een zeurpiet
worden en om haar gave dan ook weer aan de grote klok te gaan hangen.
pffff....

> [...]
> droel op een gegeven moment even cool als Wesley bij Angel werd. Maar die
> kans acht ik hier verschrikkelijk klein.

Ik denk niet dat deze man een verdere rol gaat spelen. Ik kan me een heel
klein beetje voorstellen dat Sandra iets met hem heeft. Ze delen de hondjes
hobby en hij is lekker simpel en open. Niet zo duister en gecompliceerd als
Bennet.

> Of andersom.

Maar we zien toch hoe Hiro hier wat meer touwtjes in handen krijgt. Hij
geeft aan dat Samuel niet met hem kan blijven spelen. Samuel heeft Hiro
nodig. Ik ben benieuwd wie van de twee uiteindelijk het sterkst is. Vond het
wel leuke om eens weer een sterke Hiro te zien. Die niet met zich laat
sollen. Of is dat de volgende aflevering. hm...

> 'Beam me up Scotty'! lol

Inderdaad....erg onverwachts en grappig.

> Wie weet waar hij nu opduikt?
> Een Star Trek conventie?

hihi...

Jacqueline

Wouter Valentijn

Jacqueline wrote:
> "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Huh? Ik denk dat Tracy meer een vriendin is. Geen love interest
> (meer).

Ik mag blijven dromen. :-)

<knip>

> [...]
> heel klein beetje voorstellen dat Sandra iets met hem heeft. Ze delen
> de hondjes hobby en hij is lekker simpel en open. Niet zo duister en

Ja, afgrijselijk!

> [...]
> heeft Hiro nodig. Ik ben benieuwd wie van de twee uiteindelijk het
> sterkst is. Vond het wel leuke om eens weer een sterke Hiro te zien.

Dat is altijd beter.

<knip>