Kan www.google.nl en www.google.com niet bereiken

1 view

Jane Doe

Als ik de URL http://www.google.nl of http://www.google.com intyp
krijg ik de boodschap dat deze server niet bestaat. Dit gebeurt zowel
bij Mozilla als IE.
Als ik uit de bookmarks een eerdere opgeslagen zoekpoging aanklik, kan
ik wel gewoon bij Google komen. Bij de resultaten van die opgeslagen
zoekpoging dan. Van daaruit kan ik wel weer verder zoeken, maar het is
omslachtig en bovendien merkwaardig. Toch geen virus of zo ?
(Ik heb op spyware etc gescand, maar kan niets vinden.)
Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Alvast bedankt.

Gerard Bok

- Wis je tijdelijke internet bestanden
- Zoek eens (op je eigen PC) naar een bestand met de naam
'hosts'. Dat is een tekstbestand.
Wanneer daar regels in staan waarin het woord Google voorkomen
(dat zijn dan regels die beginnen met 127.0.0.1) dan moet je die
regels wissen. En onmiddellijk zorgen voor een behoorlijke
virusscanner!

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok

John Bokma

Gerard Bok wrote:

> [...]
> (dat zijn dan regels die beginnen met 127.0.0.1) dan moet je die
> regels wissen. En onmiddellijk zorgen voor een behoorlijke

Dat zou merkwaardig zijn, aangezien gebookmarkte Google zoekopdrachten wel
werken.

--
John Bokma Website design: http://johnbokma.com/websitedesign/
MSN tip: http://johnbokma.com/messenger/webcam-beelden-bewaren.html

Gerard Bok

On 30 Dec 2004 17:03:37 GMT, John Bokma
<postm...@castleamber.com> wrote:

>Dat zou merkwaardig zijn, aangezien gebookmarkte Google zoekopdrachten wel
>werken.

IP adres in de DNS cache geplaatst voordat een snoodaard in hosts
ging zitten klieren ?

John Bokma

Gerard Bok wrote:

google.com werkt niet
google.com/search?q=bla bla bla wel

Ik gok dat de browser niet het IP adres in een cache stopt (sterker hoop ik
niet). Als het in de DNS cache zit, zouden beiden moeten werken vzviw.

Jane Doe

On 30 Dec 2004 18:12:32 GMT, John Bokma <postm...@castleamber.com>
wrote:

> [...]
>niet). Als het in de DNS cache zit, zouden beiden moeten werken vzviw.

Alles geprobeerd. Ook de nieuwste virusdefinities (MacAfee)
Helpt niet. Een raadsel. Maar bedankt voor de informatie.

Erik Baas

Jane Doe wrote:

> [...]

Ik ontdek net iets vreemds: google.com en www.google.com hebben
verschillende IP-adressen.

D:\>ping google.com
Pinging google.com [216.239.57.99] with 32 bytes of data:
Reply from 216.239.57.99: bytes=32 time=190ms TTL=243

D:\>ping www.google.com
Pinging www.google.akadns.net [66.102.9.104] with 32 bytes of data:
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=30ms TTL=247

Wat geeft "ping" op jouw PC ? En, probeer deze links eens:

http://google.com
http://www.google.com
http://google.nl
http://www.google.nl

--
Erik.

Gerard Bok

On Fri, 31 Dec 2004 11:33:48 +0100, Erik Baas
<thisaddress...@hotmail.com> wrote:

>Ik ontdek net iets vreemds: google.com en www.google.com hebben
>verschillende IP-adressen.

Kijk, daar ga je al :-)

> D:\>ping google.com
> Pinging google.com [216.239.57.99] with 32 bytes of data:

216.239.37.99 google.com

216.239.59.99 www.google.akadns.net