allemaal a's

Ridder

Noem eens een woord met 11 a's:
Paashaasschaamhaarverzamelaar

Gigasurfer

"Ridder" <Rid...@wilgeenspam.nl> wrote in message
news:4d87e50f$0$30032$dbd4...@news.wanadoo.nl...

> Paashaasschaamhaarverzamelaar

Is dat een erkend beroep?
Lijkt me wel een leuke job. Moet ik maar 1 dag per jaar werken.

Toeternietoe

> Is dat een erkend beroep?
> Lijkt me wel een leuke job. Moet ik maar 1 dag per jaar werken.

Moet ik je wel teleurstellen.
1: er zijn in deze niet seculiere wereld 2 paardagen.
2: de kertsman, sinterklaas en weet ik niet wie moetenm ook meer dan 1 of 2
dagen werken.
3: mijn gevoel geeft aan: op de dag van de arbeid moet je werken, de andere
dagen niet.
Maar het zit toch iets anders in elkaar

Gigasurfer

"Toeternietoe" <helemaal...@xs3all.nl> wrote in message

> 2: de kertsman, sinterklaas en weet ik niet wie moetenm ook meer dan 1 of
> 2 dagen werken.

Zijn de kerstman en sinterklaas geen paashaasschaamhaarverzamelaars? Dat
haar zouden ze goed kunnen gebruiken voor hun baard.
Het is vooral voor sinterklaas belangrijk dat hij een hele baard heeft.

Noya

"Gigasurfer" wrote in message news:imb27l$2mp5$1...@nl-news.euro.net...

Daar ben ik het helemaal mee eens, al die paashaasschaamhaartjes kan hij
goed gebruiken,
zeker als er een meisje op schoot komt zitten met specifieke wensen.

Leon

Op 23-3-2011 15:48, Noya schreef:

> "Gigasurfer" wrote in message news:imb27l$2mp5$1...@nl-news.euro.net...
>
> "Toeternietoe" <helemaal...@xs3all.nl> wrote in message
>
> Zijn de kerstman en sinterklaas geen paashaasschaamhaarverzamelaars?

Ja ze gebruiken een paashaasschaamhaarschaar.

Pietje & Rietje

Niet een paashaasschaamhaarschaafstaal?

Leon

Op 23-3-2011 17:19, Pietje & Rietje schreef:
Klaar!

Leon

Op 23-3-2011 18:08, Leon schreef:

Hoewel: de paashaasschaamhaarschaafstaalpaal de paal is waar de
paashaasschaamhaarschaafstaal aan hangt

Pietje & Rietje

Mis.
Het paashaasschaamhaarschaafstaal staat in een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaard, en de
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardbaas ziet erop toe dat ie goed staat,
volgens de regels van de paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschap.

Limbabwaan

Op 23-3-2011 18:53, Pietje & Rietje schreef:

> [...]

Ik denk, dat die paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardbaas van die
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschap een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapmap heeft om alle info in
op te slaan.
--
Met vriendelijke groet,

Limbabwaan

Pietje & Rietje

Nee hoor.
Daar heeft ie gewoon een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapopslagapparaat voor, en een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapaap als
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaaf.

Jodijk

On 23 mrt, 19:30, "Pietje & Rietje"

<pietjeenrietjewillengeens...@ziggo.nl> wrote:
> [...]

En omdat die op 3e paasdag eindelijk een dag vrij is staat de dinsdag
na Pasen bekend als
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdag

F.Verbeek

Op 24-3-2011 10:06, Jodijk schreef:
> [...]

En dat is dan ook de enige dag van het jaar dat die een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmassagestaaf
kan gebruiken.

Limbabwaan

Op 24-3-2011 16:31, F.Verbeek schreef:

En als iemand hem in dat gebruik belemmerd belemmerd, zal hij vast een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmassagestaafaanslag
plegen, op degene die dit waagt.

Pietje & Rietje

Dat klopt niet helemaal, want
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmassagestaafaanslag
is een lichtgroene substantie, die echter gemakkelijk van een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmassagestaaf te
verwijderen is met
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmassagestaafaanslagpa
sta.

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje" schreef:
>paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdag-
> massagestaafaanslagpasta.

Fout!
Dit woord staat niet in het Groene Boekje.

Pietje & Rietje

Dat klopt. Er is ergens iets mis gegaan.

Om de draad weer op te pakken waar het verkeerd ging:
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labak.

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje":

> Dat klopt. Er is ergens iets mis gegaan.
> Om de draad weer op te pakken waar het verkeerd ging:

> paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdag-
> maskaradraadgaarmaakslabak.

LUL!
Sorry: ik bedoel LOL

Limbabwaan

Op 24-3-2011 20:04, Pietje & Rietje schreef:
> [...]

En die op drie keer de woordwaarde!

Limbabwaan

Op 24-3-2011 21:20, NIEUWSGROEPLEZER schreef:

Zulke vergipsingen maken je een betere nieuwsgroeplezer dan
nieuwsgroepschrijver.

Jodijk

On 24 mrt, 20:04, "Pietje & Rietje"

Vragen over het afwassen van de
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabak
kan je stellen aan de
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaak .

Pietje & Rietje

Ben je niet bang dat je dan te maken krijgt met het
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafapparaat?

Jodijk

On 25 mrt, 15:08, "Pietje & Rietje"

Nee, want het
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaat
was stuk, en de postkamer heeft een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldag .

Rudolpho

Op 24-3-2011 21:20, Limbabwaan schreef:

Dat moet 3^10 maal de woordwaarde zijn.
--

Groetjes,
Rudolpho

Rudolpho

Op 24-3-2011 21:31, Limbabwaan schreef:

Daar moet je de lul van inzien :-)

Pietje & Rietje

Een echt
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafapparaat
gaat nooit stuken is *altijd
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafparaat.
En meestal is een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldag
alleen maar een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraak, waar niemand zich
aan houdt.

Jodijk

On 25 mrt, 17:25, "Pietje & Rietje"

De
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaal!
Aan
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaal
met hem.

Pietje & Rietje

Waarna we het met een dansje en een drankje kunnen afsluiten in de
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldans
zaal?

Jodijk

On 25 mrt, 18:55, "Pietje & Rietje"

Allleen als je er een stukje over schrijft in de krant. Dan ben je de
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldanszaaldagbladman(*).

(*) Of
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldanszaaldagbladvrouw,
maar ja.

Pietje & Rietje

Maak er dan
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaaks
labakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldans
zaaldagbladmanschaft van, dan ben je van alle problemen "af".

Jodijk

On 25 mrt, 20:11, "Pietje & Rietje"

Goed
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaarmaakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldanszaaldagbladmanschaftplan !

Bijvoorbeeld Jan Smit

"Ridder" schreef in bericht

Noem eens een woord met 11 a's:
Paashaasschaamhaarverzamelaar

Da's nog eens een eitje...
ben ik nu het haasje?

Leon

Op 25-3-2011 20:55, Jodijk schreef:

> [...]
apparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldanszaaldagbladmanschaftplan-
gaanslaanbaanwaanslaagkans

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje" schreef:

> [...]
>labakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldans
>zaaldagbladmanschaft van, dan ben je van alle problemen "af".

Eh...doet mijn keniis van ene Sint Nicolaas, een schoot, een meisje en een
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard
er nog toe?

Larie & Wiesje

On Sat, 26 Mar 2011 15:06:24 +0100, "NIEUWSGROEPLEZER"
<nieusgr...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard

In dier voege, dat we (als nl.humor) ons aanbevolen houden voor een
set glijlagers (lagerschalen) voor de baardwikkelmachine.

--
Larie

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> In dier voege, dat we (als nl.humor) ons aanbevolen houden voor een
> set glijlagers (lagerschalen) voor de baardwikkelmachine.

Zijn "we" nl.humor?
Hier geldt als altijd: spreek alleen namens jezelf.

--

(rietje namens pietje)

Jodijk

he wat leuk, een
paashaasschaamhaarschaafstaalstandaardmaatschapslaafpaasdagmaskaradraadgaar
maakslabakafwasvraagbaakklantafblafapparaatafhaalbaaldagafspraakvandaalschandpaaldanszaaldagbladmanschaftplangaanslaanbaanwaanslaagkansgast.

Larie & Wiesje

On Sat, 26 Mar 2011 20:45:57 +0100, "Pietje & Rietje"
<pietjeenrietje...@ziggo.nl> wrote:

>Zijn "we" nl.humor?
>Hier geldt als altijd: spreek alleen namens jezelf.

Wil je dan dat die machine naar de gallemiezen gaat? Voel nou es aan
die lagers! Dat is geen woord speling, dat is een zin speling. Onze
machine heeft nu al haarscheurtjes, en met iedere haarkloverij wordt
dat erger. Als we niet tijdig een nieuwe set lagerschalen hebben, dan
slaan over acht maanden (Rekent u even mee?) de zuigers vast.

En die lagerschalen zijn heel zeldzaam: die worden al jaren niet meer
gemaakt (behalve heel misschien in dat roemruchte grensgebied van
Afghanistan en Pakistan, omdat daar misschien nog baarden gewikkeld
worden; maar vind daar eens iemand die een set lagerschalen wil
leveren naar Nederland).

Modernere baardwikkelmachines hebben kogellagers. Daarvoor zijn nog
wel kogeltjes te krijgen, maar ook die machines hebben al
antiekwaarde. En ik durf te wedden dat niemand van jullie wil lappen
voor zo'n machine. Dus moeten we (als nl.humor) ons met die oude
behelpen.

Laten we (als nl.humor) nou komende Koninginnedag goed speuren naar
mensen die tussen alle zoldertroep van die lagerschalen aanbieden.
Als je die vindt, mail mij dan maar plaats en prijs (het gestotter uit
mijn adres verwijderen), dan regel ik het verder wel.

Geloof mij nou, Rietje en Pietje en allemaal, we (als nl.humor) kunnen
niet zonder!!!

Ik wייt waarover ik praat! Wij (Wiesje en ik) hebben hier ook een
baardwikkelmachine staan, maar dat is een kleine. Daarmee zit het voor
/mijn/ grapjes wel snor, maar voor de echte ouderwetse bakkenbaarden
is die gewoon veel te licht. Dan breken de tanden van de baardkam, en
die is niet los te verkrijgen.

--
Larie

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> Wil je dan dat die machine naar de gallemiezen gaat?

Dat soort antiek (ooit de nieuwe prullaria van de keizer) kun je rustig in het
honderd laten lopen, en zelfs daarna door Tussen kunst en kitsch tot iets
buitengewoon onzeldzaams laten bombarderen. Zelfs op koninginnedag raak je 't
aan de straatstenen niet kwijt.

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje"

> [...]
> buitengewoon onzeldzaams laten bombarderen. Zelfs op koninginnedag raak je

Deze posting verbijstert mee. Een baardwikkelmachine 'een soort antiek'
noemen, laat mij sprakeloos achter.
Wat zou ik moeten doen zonder baardwikkelmachine?
Zie http://www.ditisrotjeknor.nl/ba.jpg

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje

On Sun, 27 Mar 2011 09:56:52 +0200, "Pietje & Rietje"
<pietjeenrietje...@ziggo.nl> wrote:

Au, au, au! Welk een schrijnend gebrek aan waardering voor industrieel
erfgoed! Alleen al de geschiedenis van de baardwikkelmachine is zo
boeiend!

Het baardwikkelen op zich gaat terug op het oude Japan. Het mijmeren
over een nieuw vers (verre voorzaat van de haiku) leidde tot de wens
om de vlasbaard te beteugelen.
Hier ontstond meteen al de scheiding der geesten. De overgrote
meerderheid (de schaar) verkoos het korthouden der baardharen middels
een schaar (schaarmes, enkelvoud: scheermes). Een kleine minderheid
(de enkeling, zonderling) verkoos het oprollen der baardharen middels
een voorwerp dat kan gelden als de voorloper van baardwikkelmachine,
krulspeld, wichelroede, wasknijper, vork en stemvork, misschien zelfs
ook de lier (muziekinstrument).
Zo'n vork werd (met gebruiksaanwijzing) aangeboden aan de keizer van
China. Die wilde graag zijn lange baard tonen, en bezoek subtiel
daarop wijzen als men hem een oude grap vertelde.
Een kamerheer zag echter wel iets in het voorwerp, en besteedde járen
van wachten op orders aan het ontwikkelen (afrollen van baardharen)
van een mechanische uitvoering. Deze "baardwikkelaar" kan gelden als
de voorloper van de baardwikkelmachine, het spinnewiel, de lijnbaan en
de Chinese Nachtegaal.
Geleidelijk raakte de baardwikkelaar bekend langs de gehele
Zijderoute. De zijdeverkopers sponnen er garen bij. Bovendien leefden
binnen het bereik van de Zijderoute verschillende volkeren die de
schaar afwezen voor het intomen van hun hoofdhaar, en waarvan de
oudere mannen graag hun welstand toonden door het tonen van
baardwikkelaars uit edele grondstoffen.
Ook verspreidde zich langs de Zijderoute de mie (deegwaar). Gehaaste
zijdehandelaren gunden zich tijdens de onvermijdelijke
lastdierwisselingen in de karavanserais slechts zo weinig tijd voor de
maaltijd, dat de waard baardwikkelaars beschikbaar stelde om de bami
(oost) of spaghetti (west) sneller naar binnen te kunnen werken. Het
begrip "fast food" stamt dus niet uit Amerika.
De grote verandering voltrok zich met de Industriële Revolutie, vanaf
eind achttiiende eeuw in Groot-Brittannië. Het lompenproletariaat had
geen geld voor een schaar of een baardwikkelaar, maar vertelde elkaar
tijdens de lange werkdagen steeds dezelfde grappen.
Ten tijde van het Continentale Stelsel ontwikkelden een Schot en een
Engelsman tegelijk de baardwikkelmachine. Nu was er eindeljk een
apparaat dat op industriële schaal gespreksdraden en de baarden van
grappen kon opwikkelen als men op stoom kwam.
De laatste stap in de ontwikkeling van de baardwikkelmachine vond
plaats in de Verenigde Staten. Dankzij de lopende band werd het
mogelijk om persoonlijke baardwikkelaars te maken, en die tegen een
redelijke prijs aan de man te brengen. Hierbij moesten de modellen op
stoomkracht het weldra afleggen tegen die op electriciteit.
In de westerse wereld heeft de schaar (scheermes en driekops
scheerapparaat inbegrepen) gezegevierd. Niemand wil nog baardharen
wikkelen, een enkele zonderling of rechtzinnig gelovige daargelaten.
Bovendien wordt door de massamedia zo'n vloed van nieuwe grappen over
de consumenten uitgestort, dat het onderling vertellen van grappen al
lang een kunst is die nog slechts weinigen beheersen, laat staan dat
die grappen een baard hebben.
Daarom zijn de ooit trotse fabrieken van baardwikkelmachines in
Glasgow en Newcastle-on-Tyne inmiddels gesloopt, staan in Detroit de
fabriekshallen op instorten, en is de vervaardiging van
baardwikkelmachines nu beperkt tot één plasticfabriek in Taiwan,
waarmee de cirkel geografisch gezien rond is.
En verder zijn er dus misschien nog ambachtslieden in Midden-Azië die
nog baardwikkelaars maken. Zelfs nog met glijlagers, want kogellagers
zijn te duur. Bovendien denkt men dáár bij "kogellager" eerder aan een
munitiedepot.

Maar voor zo'n niche als nieuwsgroep nl.humor is de aanwezigheid van
een betrouwbare baardwikkelmachine even geboden als de aanwezigheid
van een schaar in een kapsalon.

Uit de aard van de nieuwsgroep moet die baardwikkelmachine voortdurend
draaien. En dáárom is het zo belangrijk, dat we (als nl.humor) samen
zorgen voor een set vervangende lagerschalen.
Uit jouw woorden "Zelfs op koninginnedag raak je 't aan de
straatstenen niet kwijt." leid ik af, dat de prijs (die /ik/ desnoods
zal betalen, tot ons aller heil) geen beletsel zal zijn.

Ik verzoek jullie allen dus met klem, aanstaande Koninginnedag uit te
zien naar die set lagerschalen. (Het type-plaatje van de machine kan
ik van hier niet zien. Zit iemand van jullie er beter voor?)

--
Larie

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> Ik verzoek jullie allen dus met klem, aanstaande Koninginnedag uit te
> zien naar die set lagerschalen. (Het type-plaatje van de machine kan
> ik van hier niet zien. Zit iemand van jullie er beter voor?)

Ik zit er hier prima voor.
Meer dan wat aftandse tandwielen valt er niet te zien.

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje" beledigt mij tot de wortels van mijn schaamhaar:

Helaas is zij, die ik moest gehoorzamen, niet meer onder ons, maar zij zou
kunnen getuigen, dat dáár mijn probleem niet ligt.
Ook dáár is een baardhaarwikkelmachine volkomen overbodig!

Larie & Wiesje

Dank je!

Nou, dan moet ik maar gokken dat hopelijk aangeboden lagerschalen
passen.

--

/
*

(tandwiel met pal)

Pietje & Rietje

Dat is in wezen alleen van belang voor degenen die aan bakken met lange baarden
gebakken zitten.

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje" schreef:

> Dat is in wezen alleen van belang voor degenen die aan bakken met lange
> baarden
> gebakken zitten.

Verdulleme. Met zo'n reactie zit je wel met gebakken peren.

Larie & Wiesje

Al die willen de rapen garen
moeten bakken met baarden zijn.
Sint & meisje, pruim & tiet,
die hebben baarden, die hebben baarden.
Sint & meisje, pruim & tiet,
die hebben baarden, zij garen mee.

--
Larie

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> Sint & meisje, pruim & tiet,
> die hebben baarden, die hebben baarden.
> Sint & meisje, pruim & tiet,
> die hebben baarden, zij garen mee.

Waar is de gulle lach op heden gebleven, meneer Sonneberg, dat vraag ik U af.

Larie & Wiesje

On Tue, 29 Mar 2011 20:05:06 +0200, "Pietje & Rietje"
<pietjeenrietje...@ziggo.nl> wrote:

>Waar is de gulle lach op heden gebleven, meneer Sonneberg, dat vraag ik U af.

Ja, Wim Sonneveld was klasse!

--

/
*

(kroket met vork, kop-aanzicht)

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> Ja, Wim Sonneveld was klasse!

Inderdaad, absolute klasse.
(Die hoorde je bijv. niet een hele avond over één onderwerpje, en al zeker niet
een heel jaar.)

Larie & Wiesje

On Wed, 30 Mar 2011 09:07:14 +0200, "Pietje & Rietje"

>Inderdaad, absolute klasse.
>(Die hoorde je bijv. niet een hele avond over één onderwerpje, en al zeker niet
>een heel jaar.)

Waardering afhankelijkmaken van afwisseling in het onderwerp vind ik
onbillijk jegens bijvoorbeeld René Goscinny (schrijver van ondermeer
veel Asterix-verhalen) en het eam van Chuck Jones (dat de
Roadrunner-tekenfilms maakte).

--
Larie,
zich beperkend tot humor

NIEUWSGROEPLEZER

"Larie & Wiesje":

>Ja, Wim Sonneveld was klasse!
>--
> /
>*
>(kroket met vork, kop-aanzicht)

Petterdespetter en arme kinderen

Larie & Wiesje

>Petterdespetter en arme kinderen

Opeens wordt "mosterd na de maaltijd" veel wranger.

Zeg, dat valt mij nú pas op:

Wim Sonneveld werd (ondermeer) beroemd om deze kroketten,
Toon Hermans werd (ondermeer) beroemd om zijn gehaktbal,
maar had Wim Kan... - warempel, die had (ultimo 1976?) oliebollen.

En daabij bleef het niet. Alleen al in "Neerlands Hoop Express" kregen
we een hele mayonaisefabriek naar ons hoofd.

Geen wonder dat we dik voormekaar zijn!

--
Larie

Pietje & Rietje

Haal je er nu geen dingen bij die er niets mee te maken hebben?
En waarom zou waardering eigenlijk niet afhankelijk van afwisseling van
onderwerp mogen zijn? Herkauwen is op zich weinig waardering waard.

Edje & kadetje

On 30-03-11 13:27, Larie & Wiesje wrote:

> [...]

> En daabij bleef het niet. Alleen al in "Neerlands Hoop Express" kregen
> we een hele mayonaisefabriek naar ons hoofd.

Een klassieker: onze fraten >
Zeg maar ja tegen het leven, ja tegen het leven van je amen en ja glorie
en ja jozee.

NIEUWSGROEPLEZER

"Larie & Wiesje":

> [...]
> En daabij bleef het niet. Alleen al in "Neerlands Hoop Express" kregen
> we een hele mayonaisefabriek naar ons hoofd.

Je vergeet nu maar even, dat we geen Buckler meer mogen drinken.

Larie & Wiesje

On Wed, 30 Mar 2011 15:17:34 +0200, "Pietje & Rietje"
<pietjeenrietje...@ziggo.nl> wrote:

Blijkbaar zie jij slechts de herhaling, ook als die onderdeel is (of
wordt) van een running gag. Het zij zo. :-)

Dan verval ik *nu* in herhaling:

Ik tracht zelf vooral nieuws te brengen, eventueel voortbouwend op
iets ouders. Daarnaast herplaats ik zelf soms iets, omdat ik het door
tijdsverloop of verband met de actualiteit passend vind.

Daarnaast uit ik maar weer mijn waardering voor het steeds opnieuw
vertellen van oude grappen door bijvoorbeeld Mr. Mystery, al heb ik
die inmiddels een tijd niet (onder die naam?) zien posten.

Tenslotte zou ik iedereen willen oproepen om hier vooral humor te
posten, in plaats van zure regen.

--
Larie

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> Blijkbaar zie jij slechts de herhaling, ook als die onderdeel is (of
> wordt) van een running gag. Het zij zo. :-)

Gewoon een ander woord voor herkauwen? Of voor afzagen?
(Overigens beantwoord je geen vraag.)

> Dan verval ik *nu* in herhaling:
>
> Ik tracht zelf vooral nieuws te brengen,

Als je dat nou ook hier zou doen ...

> [...]
> die inmiddels een tijd niet (onder die naam?) zien posten.
>
> Tenslotte zou ik iedereen willen oproepen om hier vooral humor te

Had je zelf al iets leuks?

Limbabwaan

Op 30-3-2011 17:11, Pietje & Rietje schreef:

> Had je zelf al iets leuks?

Je hebt zelf de humor niet bepaald aan je broek, makker.
Larie is hier een gewaardeerd oud gediende.
Dus maar snel een toontje lager lijkt me.

--
Met vriendelijke groet,

Limbabwaan

NIEUWSGROEPLEZER

Pietje & Rietje begrijpen niet echt de opzet van nl.humor! Het moet in het
(huidige) denkpatroon passen en daarna komt 'humor' pas.
Jammer!

Pietje & Rietje

Zie je wel!? Er is opzet in het spel.
Maar humor? Hier? Ho maar!

Limbabwaan

Op 30-3-2011 21:26, Pietje & Rietje schreef:

> Zie je wel!? Er is opzet in het spel.
> Maar humor? Hier? Ho maar!

Als je je abonnement wil opzeggen, kun je daar in het hoekje gaan staan
en op pagina 1 linksboven beginnen.*

--
Met vriendelijke groet,

Limbabwaan

* vrij naar de abonnementenservice van de Telegraaf.

Pietje & Rietje

Limbabwaan wrote:

> Als je je abonnement wil opzeggen, kun je daar in het hoekje gaan
> staan en op pagina 1 linksboven beginnen.*

Wat bevestigt wat ik zei.
(Zijn er eigenlijk meer dan 3 abonnees?)

Larie & Wiesje

Nee, bij mij noch bij degenen die mij nu te hulp komen is andere opzet
in het spel dan dat men zich hier aan het handvest houdt:
<quote>.
Wie klachten heeft over het grappigheidsgehalte van artikelen in
nl.humor, wordt verzocht zelf iets leukers te posten.
</quote>

Je hebt mij bewezen dat je mij tot waardering van je inbreng kunt
brengen, en ik heb je dat laten merken.

Ik zal het je nu anders (bitterder) vertellen:
Tenzij jouw afzonderlijke bijdragen méér dan "gewoon" leuk zijn
("gewoon" leuk is het peil waarop men geen reactie krijgt), zal ik je
met onmiddellijke ingang negéren. Je lokt domweg teveel off-topic
draden uit, die bovendien (naar mijn mening) van een zuurgraad zijn
die mensen hier wegjaagt. En humor moet (volgens mij) juist
verbroederen.

EOD

--
Larie

Pietje & Rietje

Larie & Wiesje wrote:

> [...]
> Tenzij jouw afzonderlijke bijdragen méér dan "gewoon" leuk zijn
> ("gewoon" leuk is het peil waarop men geen reactie krijgt), zal ik je

Jeetje.

> Je lokt domweg teveel off-topic
> draden uit, die bovendien (naar mijn mening) van een zuurgraad zijn
> die mensen hier wegjaagt.

Wie dan? Waarheen? Is er ergens anders nòg meer humor dan hier? Vertel!

> En humor moet (volgens mij) juist
> verbroederen.
>
> EOD

Explosieven Opruimingsdienst! Toe maar!

NIEUWSGROEPLEZER

"Pietje & Rietje" kunnen humoristisch zijn:

> Explosieven Opruimingsdienst! Toe maar!

Dit is lagge, chiere, brulluh!