Gelezen, Hond brengt zwaar letsel toe aan 13-jarige scholier:

n.n@zeelandnet.nl An

Phoenix wrote:
> Bron, De krant
>

> http://www.dekrant-info.nl/algemeen.asp#3
<knip>

Crisis wat een eng verhaal zeg.....
Als het echt zo gegaan is als het er staat, had ik de hond gelijk laten
inslapen....(komakomakomakoma)
Je neemt toch zeker geen risico dat je hond nog een slachtoffer
maakt....???

An

Tillie

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht
Zo denk ik er ook over.
Ik zou me niet meer lekker voelen bij zo'n hond, ook niet als baasje.

Til
> An

Message has been deleted

Sentinel69

"Phoenix" <p.schippe...@chello.nl> schreef in bericht
news:b3la3v$1nukv4$3...@ID-183962.news.dfncis.de...> Hond brengt zwaar letsel toe aan 13-jarige scholier: verjaardagsbezoek
werd
> voor Amanda Postma nachtmerrie
>

> RODEN - Wat een gezellig verjaardagsbezoekje aan een familielid moest
> worden, eindigde voor de dertienjarige Amanda Postma in een ware
> nachtmerrie. Amanda ging tezamen met haar ouders en haar jongere zus
Melissa
> op bezoek bij familie in Nieuw Roden. Bij de voordeur werden ze hierbij
> enthousiast verwelkomd door de ook aldaar aanwezige hond van het ras
Golden
> [...]
de
> oogkas had beet gehad, was deze flink toegetakeld. Nadat het was losgerukt
> beet de hond ook nog eens door de laars van Amanda in haar hak. Toen de
hond
> op een slaapkamer was gebracht ging deze nog steeds gevaarlijk tekeer. Na
> het zien van de verwondingen was er voor de aanwezigen geen enkele twijfel
> mogelijk en werd niet meer de huisarts gebeld maar direct 112. Vrij snel
> ("het duurt altijd te lang," zegt moeder Yvonne met betraande ogen) was de
> ambulance ter plaatse en pijlsnel was de reis naar het Academisch
Ziekenhuis
> [...]
> er zo'n veertig hechtingen moesten worden gemaakt, bleek al snel dat de
reu
> de in groep acht zittende De Marke-scholiere flink in oogkas en voorhoofd
te
> pakken had gehad. Van de chirurg mocht moeder Yvonne bij de twee uur
durende
> operatie aanwezig zijn terwijl vader Jacob met een grote spanning in de
> wachtkamer op een hopelijk redelijk goede afloop zat te wachten. Deze
afloop
> viel echter zwaar tegen want niet alleen liepen de verwondingen tot
Amanda's
> [...]
geplaatst
> vlakbij het oog. Hierbij was zelfs de traanbuis geheel door de hond
> verscheurd. Er werd aangifte bij de politie gedaan en in overleg tussen
> politie, een dierenarts en een medewerker van de gemeente Noordenveld werd
> besloten dat de hond niet de kans moest krijgen om iets dergelijks voor
een
> tweede keer te doen. Daar de eigenaar na een gesprek met de politie hier
> echter niet mee instemde en een Retriever niet valt onder het ras
> gevaarlijke hond bleef het laten inslapen achterwege. (Vader Postma:
"omdat
> [...]
> gevoelig. Beter hadden zij dan ook gevonden dat een dierenarts de hond in
> overleg met de eigenaar had laten inslapen.
> Ook is de familie Postma niet erg gelukkig met een artikel in een dagblad
> waarbij de kop luidt 'Agressief gedrag zelden schuld van de hond.' In dit
> artikel stelt de heer Wientjes van het Diergeneeskundig Centrum Hopmans in
> Roden dat een hond niet ten allen tijde moet worden afgemaakt wanneer hij
> een mens aanvalt. "Wat moet een hond dan wel met je kind doen om hier
> afdoende maatregelen tegen te nemen" is de vraag van de ouders.
Desgevraagd
> deelt de heer Egidius Wientjes mee dat hij in dit geval de hond niet kent
> alsook niet de situatie. "Een hond is in principe niet vals maar reageert
op
> een situatie. Wanneer ik in dit geval zowel de hond als de situatie zou
> kennen, zou mijn advies echter best kunnen zijn dat de hond moet worden
> afgemaakt, laat hier geen enkele twijfel over bestaan" zegt de heer
Wientjes
> [...]
> zien dan, hoewel het al weer zo'n twee weken is geleden, het gehele
voorval
> nog steeds weer voor onze ogen gebeuren. Gelukkig is er sinds kort toch
ook
> nog een positief bericht. Hoewel bij Amanda waarschijnlijk een aantal
> littekens blijvend zullen worden gezien, gaan de doktoren, waar wij alle
lof
> voor hebben, er vanuit dat het gezichtsvermogen van haar weer geheel goed
> komt. Dit laatste houden we ons dan maar aan vast."

Ik kan dit alleen maar dieptriest noemen....elke hond die zoiets
verschrikkelijks zonder enige aanleiding doet moeten ze naar mijn mening in
laten slapen vССr dat het nog een keer gebeurd.

grtzz
Irene

YoY

"Sentinel69"
<dank voor het volledige bericht>

Afmaken, die moet haast wel zeker iets in het koppetje mankeren.

Groet FRee

Lieske

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht

Kweetniet. Dat kan je nou wel zeggen maar ik denk dat je pas daar een
besluit over nemen kan als je zelf in die situatie zit. En of het zo gegaan
is weet je ook niet.

--
Shalom,

Liesbeth

Sj'ma Jisraeel, ha-Sjeem Elokenoe, ha-Sjeem Echad.
(Hoor Israël, de Eeuwige is onze God, de Eeuwige is Eén.)
~Die Katze lässt das Mausen nicht~

..:: Pro ::..

"Phoenix" <p.schippe...@chello.nl> schreef in bericht

Ben blij dat er ook eens melding gemaakt wordt van een degelijke gezinshond!
Met alle respect voor slachtoffertje...

Rest my case...

..:: Pro ::..

"YoY" <ge...@mail.nu> schreef in bericht

Je bent er niet bij geweest... En hebt niets gezien niet eens de mensen
gesproken...

Inslapen Okay... Misshien heb je gelijk... Maar veroordeel niet standaard de
hond

n.n@zeelandnet.nl An

Lieske wrote:
> "An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht

> Kweetniet. Dat kan je nou wel zeggen maar ik denk dat je
> pas daar een besluit over nemen kan als je zelf in die
> situatie zit. En of het zo gegaan is weet je ook niet.

Daarom zeg ik ook, als het zo gegaan is als beschreven werd, en boven dien
zei ik, ALS het mijn hond was....

An

YoY

"..:: Pro ::.."

Maar veroordeel niet standaard de
> hond

*/* Niet standaard, maar aan de hand van het stukje.

Overigens, al zou het meisje iets verkeerd gedaan hebben, dan nog heeft een
hond niet in het gezicht te bijten. In je hand ala, maar zich vastbijten in
een oogkas?

Klinkt niet als een gezonde hond.

Groet FRee

Andries de Waard

..:: Pro ::.. schreef
> "Phoenix" schreef
>
> Ben blij dat er ook eens melding gemaakt wordt van een degelijke
gezinshond!
> Met alle respect voor slachtoffertje...

Staat die zogenaamde degelijke gezinshond niet bovenaan op de lijst van
bijtincidenten?

Verder vind ik het wel frappant dat iedereen de hond direkt wil laten
afmaken, al is het onder voorbehoud dat het zo gegaan moet zijn als in het
stukje staat, maar ik hoor niemand over de eigenaar. Die moet aangepakt
worden. Een hond houden die mensen kan aanvallen moet strafbaar worden.
Eveneens een hond opvoeden op een manier dat hij iemand aanvalt moet ook
strafbaar worden.

--
Vr. Groeten,
Andries

Tom, Jerry & Otto: http://www.pinscher.nl/udh
Pinscher.nl - over de kortharige pinschers: http://www.pinscher.nl/
Blässli - over de Appenzeller Sennenhond: http://blaessli.filternet.nl/

Message has been deleted

Andries de Waard

Andries de Waard <a.de...@kpn.com> schreef in artikel
<01c2df1b$39722c50$5dfd1fac@HKTUT0003301207>...

> [...]
> worden. Een hond houden die mensen kan aanvallen moet strafbaar worden.
> Eveneens een hond opvoeden op een manier dat hij iemand aanvalt moet ook

Ook ben ik erg benieuwd naar of deze hond afkomstig is uit een puppyfabriek
of uit een nest van een serieuze fokker.

Kruimel

Phoenix wrote:

> [...]

Ik heb begrepen dat het zonder aanleiding zou zijn en dit niet het normale
gedrag van de hond is.

> is een bietje moeilijk denk ik...je zal toch uitzonderingen moeten
> maken dan voor politiehonden en honden die bewakingtaken hebben zoas
> de honden bij de luchtmacht en zo voorts..

Die werken m.i. op commando en 'denken' niet voor zichzelf.

Kruimel

Andries de Waard wrote:

> [...]

Is die lijst procentueel gemaakt? Als het per incident gaat kan ik het me
voorstellen, het is een van de meest voorkomende rassen in Nederland.

Wanneer dit totaal onverwacht gebeurde voor iedereen is er misschien een
knopje bij de hond omgegaan, dit hoor je wel meer. Ik kan me voorstellen dat
de eigenaar hierdoor is gestraft.

Een hond houden die mensen kan aanvallen moet

Ik kan niet uit het artikel opmaken of er al eerder problemen waren met de
hond.

> Ook ben ik erg benieuwd naar of deze hond afkomstig is uit een
> puppyfabriek of uit een nest van een serieuze fokker.

Kan allebei naar mijn mening.

Andries de Waard

Phoenix <p.schippe...@chello.nl> schreef in artikel
<b3nh2v$1nmf9a$1...@ID-183962.news.dfncis.de>...

> [...]
dan
> voor politiehonden en honden die bewakingtaken hebben zoas de honden bij

Waarom is het dan moeilijk? De meeste wetten stikken van de
uitzonderingen, dus dat kan hier ook.

Andries de Waard

Kruimel schreef

> Ik heb begrepen dat het zonder aanleiding zou zijn en dit niet het
normale
> gedrag van de hond is.

M.i. is er altijd een aanleiding. Is het niet in het moment, dan wel in de
opvoeding of de fok.

Voor alle drie de aanleidingssoorten kan een mens verantwoordelijk worden
gesteld.

> Die werken m.i. op commando en 'denken' niet voor zichzelf.

Volgens mij zouden veel bijtinicenten voorkomen kunnen worden door een hond
te kopen bij een serieuze fokker en daarna je hond, evt onder begeleiding,
goed op te voeden.

n.n@zeelandnet.nl An

Andries de Waard wrote:
> [...]
> worden. Eveneens een hond opvoeden op een manier dat hij
> iemand aanvalt moet ook strafbaar worden.

Heb jij nooit gehoord van honden die nog nooit iets op hun geweten hadden en
die ineens aanvallen?
Ik wel, honden met een hersentumor bijvoorbeeld....dat kun je die baas niet
aanrekenen hé?

An

Andries de Waard

An schreef

Goeie vraag, maar waarom niet? Tumoren komen ook niet uit de lucht vallen.
Of wel? Vast weleens onderzoek naar gedaan. Maar als dat wetenschappelijk
niet vast te stellen is, kan een uitzondering worden gemaakt.

Helaas beantwoord je niet mijn vraag, waarom de eigenaar niet aanpakken? In
de VS word het wel gedaan. Daar worden geen hondenrassen in de ban gedaan,
maar daar word de eigenaar aangepakt, en met resultaat.

Hondeneigenaren moeten zich veel meer bewust worden van wat ze in huis
halen als ze een hond kopen. Daar moeten ze wat voor doen om dat goed te
laten verlopen.

n.n@zeelandnet.nl An

Andries toch, elk beest kan kanker ontwikkelen, net als een mens.
Dat honden kapot gefokt worden ben ik met je eens hoor, daar gaat het niet
over, maar een hersentumor kan elke hond krijgen.
Ik sta helemaal verbaasd over je....als een van jou pinschers nou een tumor
krijgt....en hij valt iemand zomaar uit het niks aan? Moet ik dan jou
straffen?
Kijk...als het een hond is met een verleden, waar ik niks over heb kunnen
vinden overigens...dan heb je gelijk, dan moet het baasje aangepakt worden,
want dan wist hij dus dat het beestje gevaarlijk was.
Maar een hond zonder verleden.....

An

Andries de Waard

Waarom niet, als zo'n tumor echt uit het niets ontstaat, of niet bekend is
hoe die ontstaat misschien niet, anderzins neem ik bij de aanschaf van een
hond zelf het risico.

> [...]
worden,
> want dan wist hij dus dat het beestje gevaarlijk was.

Blijft de vraag staan, waarom de hondeneigenaren nooit aanpakken?

cardozo

> [...]
> inslapen....(komakomakomakoma)
> Je neemt toch zeker geen risico dat je hond nog een slachtoffer

ik liep bracht hem gelijk weg om hem in te laten slapen,
ik hoefde er geen seconde over na te denken.

simone

Carmen

> RODEN - Wat een gezellig verjaardagsbezoekje aan een familielid moest
> worden, eindigde voor de dertienjarige Amanda Postma in een ware
> nachtmerrie.

Dit is een van de redenen dat ik mijn honden NOOIT alleen laat met mijn
kinderen van 8 en 5 jaar oud.

grt Carmen

..:: Pro ::..

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht

De kans dat een hond een hersentumor heeft is ontzettend klein... En een
hond die bijt heeft altijd een reden om te bijten, kleine nuance: die reden
hoeft voor ons geen goede reden te zijn of wij zien het incident (of
waarschuwingssignalen) helemaal niet aankomen.

Maar ik denk dat dit een heel andere discussie over hondengedrag gaat worden
dan.

Puur afgaand op het verhaaltje (een krantenartikel) bedenk ik me ineens dat
de media dit soort verhalen zeer regelmatig niet juist weergeeft.

n.n@zeelandnet.nl An

Andries de Waard wrote:

> Blijft de vraag staan, waarom de hondeneigenaren nooit
> aanpakken?

Daar geef ik toch antwoord op....als het beest is valsgemaakt vind ik het
een andere zaak....
Maar goed Andries, hier zullen we nooit uitkomen, om de simpele reden dat ik
een andere mening ben toegedaan als jij...

An

n.n@zeelandnet.nl An

Dat bedoel ik!
Die hond heeft iets gekregen waardoor hij is gaan aanvallen....maar het
risico op een tweede keer moet worden uitgesloten!

An

n.n@zeelandnet.nl An

Juist, verder weten we niks over de hond, over zijn geschiedenis.....ik weet
alleen dat als mijn hond het gedaan had, dat het gelijk zijn laatste keer
was....

An

n.n@zeelandnet.nl An

Dit meisje was dertien, in een kamer vol visite, ouders en al!

An

cardozo

> Dat bedoel ik!
> Die hond heeft iets gekregen waardoor hij is gaan aanvallen....maar het
> risico op een tweede keer moet worden uitgesloten!
>
> An

yep
ben ik helemaal met je eens

simone

cardozo

"..:: Pro ::.." <proza...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

zo ontzettend klein is die kans niet, want ik heb in de laatste 6 jaar al
van 5 honden verschillende rassen gehoord met een hersentumor.

> [...]
> hoeft voor ons geen goede reden te zijn of wij zien het incident (of
> waarschuwingssignalen) helemaal niet aankomen.

ben ik niet helemaal met je eens, dat honden altijd een reden hebben om te
bijten.

> Puur afgaand op het verhaaltje (een krantenartikel) bedenk ik me ineens
dat
> de media dit soort verhalen zeer regelmatig niet juist weergeeft.

het zal mischien iest uit zijn verband getrokken zijn, maar die hond heeft
wel degelijk gebeten
en als hij van mij was liet ik hem inslapen, of hij een reden had of niet,
ik vind namelijk dat een hond nooit en ten nimmer een kind mag pakken.
dan is het voor mij over dan gaat hij over de enige grens die ik heb.

simone

Unknown

On Fri, 28 Feb 2003 17:21:13 +0100, "An" <ann. n...@zeelandnet.nl>
wrote:

Waarbij ik niet anders kan dan opmerken dat jij dan geen hond waardig
bent (ik weet dat je er een, en notabene ook nog een potentieel
gevaarlijke, hebt). Het is onzin om een hond in te laten slapen zonder
de exacte feiten te kennen. En alhoewel ik niet wil spotten met het
meisje dat nu die verwondingen opgelopen heeft, kan ik mij niet geheel
onttrekken aan het idee dat er iets meer gebeurd moet zijn dan wat er
beschreven is in zo'n lokaal krantje.

Unknown

Ook u zou ik willen voorstellen voor uw hond een goed adres te zoeken,
met een eigenaar die wel verstand van honden heeft. U hebt het in
ieder geval duidelijk niet. Mijn hond heeft mij in mijn hand gebeten
waardoor er geen gevoel meer in een vinger zit. Na afloop daarvan
kreeg hij een kilo rosbief als beloning. Hij had namelijk wel degelijk
een goede reden, en vergiste zich toevallig in hetgeen waar hij in
beet. Vergissen is niet uitsluitend menselijk. Elke eigenaar die niet
beschikt over zulke nuanceringsvermogens moet snel een pluche
teddybeer kopen, en zich verre houden van levende wezens.

Dank u.

Unknown

On Fri, 28 Feb 2003 17:33:05 +0100, "An" <ann. n...@zeelandnet.nl>
wrote:

En? Komt er nog een betoog?

nans

An <ann...@zeelandnet.nl> wrote:

> Juist, verder weten we niks over de hond, over zijn geschiedenis.....ik weet
> alleen dat als mijn hond het gedaan had, dat het gelijk zijn laatste keer
> was....

Pardon? Zonder te analyseren wat de oorzaak zou zijn? Afmaken is niet de
enige manier om herhaling te voorkomen, hoor.

Het kan zijn dat het meisje zich iets naar voren boog om haar schoteltje
met taart van het tafeltje te pakken. Dan is er een oorzaak, vanuit
honds oogpunt. Dat houdt natuurlijk de vraag overeind wat er moet
gebeuren om zoiets in het vervolg te allen tijde te voorkomen, maar de
vraag is, of een enkele reis dierenarts de enige optie is.

Ik ga er, ondanks het summiere krantenbericht, vanuit dat het meisje
niet met een nagelschaartje in zijn oor aan het knippen was en dat de
hond zonder _voor de mens herkenbare_ waarschuwing gebeten heeft. Dat
dat bijten meteen vol in het gezicht was, lijkt me al helemaal geen
verzinsel. Kortom, er moet zeker iets gebeuren, want de hond is niet
geschikt voor verblijf in een 'gewone' setting, waarin mensen geneigd
zijn om een taartje van een salontafel af te pakken. Afhankelijk van de
oorzaak van het gedrag, moet je tot een beslissing komen. Afmaken is de
easy way out en als je de situatie goed analyseert misschien helemaal
niet nodig. IMO is afmaken alleen een oplossing wanneer iets
lichamelijks (bv hersenbeschadiging) de oorzaak is of wanneer de hond
dusdanig 'psychisch' belast is geweest door bijvoorbeeld een
inconsequente opvoeding, dat verbetering niet meer te verwachten is.

Wanneer je ervan uitgaat dat de beschreven situatie geheel kloppend is
met de daadwerkelijke situatie, klinkt het als een beschadigde hond,
waarbij afmaken naar mijn mening gerechtvaardigd is. Maar dat weet je
pas _na_ analyse van de situatie.

Wanneer je ervan uitgaat dat een hond situaties anders beoordeelt dan de
mens en dat de beschreven situatie slechts vanuit menselijk oogpunt
gezien is, moet je tot de conclusie komen dat afmaken voorbarig is en
dat er misschien andere oplossingen zijn ter voorkoming van herhaling.

Nans

Unknown

Dank u :-).

Marianne

"nans" <nansk...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> wat er moet gebeuren om zoiets in het vervolg te allen tijde te
> voorkomen, maar de vraag is, of een enkele reis dierenarts de enige

ze kan wel plotseling op zijn staart zijn gaan staan en de hond kan daardoor
geschrokken zijn... niet goed te praten wat er gebeurde maar het kan anders
gegaan zijn dan in de krant weergegeven is en om zomaar een hond af te
maken.. ik weet het niet hoor.. eerst maar laten nakijken en afwachten in
huiselijke kring of de hond weer gewoon normaal gedrag blijft vertonen

marianne

--
Posted by news://news.nb.nu

..:: Pro ::..

"cardozo" <lopesca...@planet.nl> schreef in bericht

Zonder gelijk met je in discussie te willen treden:

> zo ontzettend klein is die kans niet, want ik heb in de laatste 6 jaar al
> van 5 honden verschillende rassen gehoord met een hersentumor.

Gehoord... Je hebt een scan gezien en een stukje weefsel dat door het
laboratorium geanalyseerd is? Van horen zeggen dus, als een hond bijt heeft
ie een kronkel in zijn kop of een tumor (let wel, dit zijn niet mijn
woorden, slecht de uitspraken die in de volksmond gebezigd worden)

> die reden
> >

> ben ik niet helemaal met je eens, dat honden altijd een reden hebben om te
> bijten.

Ik bedoelde te zeggen: een hond heeft vanuit zijn standpunt bekeken, altijd
een reden om te bijten! En dat standpunt hoeft vanuit menselijk standpunt
bekeken daarentegen niet acceptabel te zijn!

> en als hij van mij was liet ik hem inslapen, of hij een reden had of niet,
> ik vind namelijk dat een hond nooit en ten nimmer een kind mag pakken.
> dan is het voor mij over dan gaat hij over de enige grens die ik heb.

Een hond maakt geen onderscheid tussen groot of klein, volwassen of jong...
En dat is precies de reden waarom een groot deel van de kinderen in hun
gezicht gebeten worden, een kinderhoofd is op bijthoogte! In tegenstelling
tot volwassenen die in het algemeen in handen of benen gebeten worden...

Groeten,

..:: Pro ::..

..:: Pro ::..

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht
Simpele reply:

Als een beest is 'valsgemaakt', heeft de hond een reden om te bijten! Zo is
ie opgevoed en dat heeft ie geleerd...

Honden worden blanco geboren...

Als men kijkt naar erfelijkheid v.w.b. agressie, zijn daar ook duidelijke
erfelijke factoren aanwezig. De mens bepaalt waar men mee fokt... Dus kort
door de bocht: de mens bepaalt welke 'bloedlijn' (lees hond) zal bijten...

Is dit een gewenste factor om te besluiten welke ouderdieren nakomelingen
zullen krijgen? Indien men spreekt van een 'huishond' (let op de haakjes) is
een agressie-factor alles behalve gewenst! Een goed karakter en een mooi
uiterlijk, dat zoekt de hondenbezitter...

Is agressie dan onwenselijk? Nee, mensen die werken met honden - politie,
erf- verdedigings- of bewakingshonden - dienen over een bepaalde (!) mate
van ingefokte agressie te beschikken en letten daarbij dien ten gevolge
minder op het uiterlijk van de hond... Stel je voor 30.000 boze
voetbalsupporters en jij staat met je dwergtekkeltje... ;-)

Feit is en blijft dat agressie in dichtbevolkt land als Nederland bij honden
niet goed te praten is, ik denk alleen wel dat je de bijtincidenten per
geval dient te beoordelen om een uitspraak over euthanasie o.i.d. te kunnen
doen.

Een krantenartikel geeft niet de juiste informatie weer...

GRTZ
..::Pro::..

Unknown

On Thu, 27 Feb 2003 16:08:25 +0100, "Phoenix"

Als het in de krant staat is het per definitie niet waar. Als politici
wat zeggen is het per definitie niet waar. Als een CEO iets zegt is
het per definitie niet waar. Als een wetenschapper iets zegt is het
meestal niet waar. Contigency is het enige wat waar is.

jsmn

"Marianne" <bij...@thuis.nl> wrote:

>ze kan wel plotseling op zijn staart zijn gaan staan en de hond kan daardoor
>geschrokken zijn...

en de hond beet zich vast in het gezicht? vreemde reactie...

jsmn
--
stay human

Marianne

> en de hond beet zich vast in het gezicht? vreemde reactie...
>
> jsmn

weet jij hoe een hond reageert... ??? ik heb geen idee... als alles
"normaal" is dan is het nog wel te voorspellen maar als er nadere dingen dan
normaal plaats vinden... honden hebben ook hun voorkeuren voor of tegen
bepaalde mensen en/of andere honden dus ... als hij het kind als lager in de
roedel ziet..??

ik heb een keer mijn hond moeten "redden " ( hij was nog pup ) van een
agressieve klein jongetje... die stond mijn pup te dreigen met een krant...
Todde stond te springen aan de riem omdat'ie kinderen zowiezo heerlijk vindt
maar ik ben wel naar dat jongetje toegelopen en heb gevraagd wat de hond hem
gedaan had .... voor hetzelfde geld doet zo'n kind dat bij een grote hond..

ik bedoel.. je kent de voorgeschiedenis niet van die hond en dat meisje....

jsmn

"Marianne" <bij...@thuis.nl> wrote:
> jsmn

>weet jij hoe een hond reageert... ???

ik ben wel eens op de staart van mijn hond gaan staan, terwijl hij op
een donkere overloop lag te slapen. ik merkte hem te laat op. hij
schrok en het deed hem pijn. hij hapte in mijn broek, hij beet zeker
niet door.

> [...]
>bepaalde mensen en/of andere honden dus ... als hij het kind als lager in de

dan moet de hond afgemaakt, want is het een ongeleid projectiel.

jsmn

--
stay human

cardozo

<K. De groot> schreef in bericht

ik heb er maar 6 honden hoor, dus moet lukken om daar een huis voor te
vinden denkt u ook niet?
ik heb me hele leven al honden en fokt zelf ook al heel wat jaren honden.
ben blij dat ik er geen verstand van heb.
als een hond mij in me hand bijt, omdat hij de rosbief wil hebben laat ik
hem ook niet inslapen, maar hij wordt wel bestraft, ik ben namelijk de alpha
en wat van mij is blijft hij vanaf.
maar ik vind het nogal een verschil dat hij misbijt omdat hij de rosbief
wilt hebben of een kind in zijn gezicht bijt.
nogmaals ik heb maar een regel en dat is dat er never een kind gebeten mag
worden, gelukkig heb ik het ook nooit hoeven meemaken, want ik heb hele
lieven honden, maar zeg nooit nooit, als ooit de dag mocht komen dat ze een
kind pakken, is het de laatste wat hij heeft gedaan en laat ik hem gelijk
inslapen.
blij dat ik geen verstand heb van honden.

simone

cardozo

> "> >
> >

> Zonder gelijk met je in discussie te willen treden:

mag hoor.

> [...]
> ie een kronkel in zijn kop of een tumor (let wel, dit zijn niet mijn
> woorden, slecht de uitspraken die in de volksmond gebezigd worden)

drie van op de scan gezien en twee na het overlijden, nadat ze sectie hadden
gedaan omdat de hond ineens aanviel.
beide secties zijn gedaan in Utrecht niet door een gewone DA.

> [...]
> een reden om te bijten! En dat standpunt hoeft vanuit menselijk standpunt
> bekeken daarentegen niet acceptabel te zijn!

daar ben ik het mee eens.maar ook bij dieren komen gestoorde voor.

> [...]
> tot volwassenen die in het algemeen in handen of benen gebeten worden...

ik snap wel wat je bedoeld hoor,maar ik ben van mening dat een eerlijke
goede hond nooit een kind zou bijten.
doet hij dat toch dan zou ik hem laten inslapen en niet herplaatsen, omdat
het dan ooit weer kan gebeuren, dat heb ik namelijk een keer gezien met een
jachthond kind gebeten, naar asiel nieuwe eigenaar, weer kinderen en weer
een kind gepakt, kind verminkt.
dit zou ik niet willen.
ik vind een hond die kinderen bijt gevaarlijk, en zou ik niet kunnen hebben,
komen teveel kinderen bij mij over de vloer en ik zou gek van angst worden.

> Groeten,
>
> ..:: Pro ::..

simone

Anna.

On Sun, 2 Mar 2003 19:21:56 +0100, "..:: Pro ::.." <proza...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ie een kronkel in zijn kop of een tumor (let wel, dit zijn niet mijn
>woorden, slecht de uitspraken die in de volksmond gebezigd worden)

Goh, toch nog een trigger hier... *zucht* die Arta... gekke rooie teef...

> Een hond maakt geen onderscheid tussen groot of klein, volwassen of jong...

Wel.

>En dat is precies de reden waarom een groot deel van de kinderen in hun
>gezicht gebeten worden, een kinderhoofd is op bijthoogte!

De grootste reden is niet deze. De grootste reden is de snoetcorrectie die
bij kids eerder voorkomt dan bij volwassenen, vanwege het overwicht en de
reactie.

Anna
thuis is home in mail
http://www.beestenbende.tk

--
- Arta: http://members.home.nl/anna.m/beestenbende/arta.html -

Anna.

Shiva wrote:
>Anna.

>Hier snap ik niets van?
>
>Zou je deze dombo willen uitleggen wat je bedoeld? :O)

De snoetcorrectie is de manier waarop een dominante hond een andere op de
plaats wil zetten, zonder geweld te gebruiken. Wanneer deze zijn kaken
rond de smoet van de andere hond sluit, dwingt dit een onmiddelijke
onderdanige reactie af.

Wanneer je als mens je hand over de snoet van een hnd legt, zie je ook
vrijwel altijd de oren naar achtergaan in deemoedigheid smen met de
gedrukte houding. Deze correctie is simpel en correct bij honden en zorgt
zelden voor verwondingen, omdat hnden hun kaakdruk goed kunnen doseren.

Bij boxers, bullen en meer van dat soort misfokte dieren zonder
fatsoenlijke snoet komen wat vaker puntwondjes voor, omdat de tanden daar
vol in het gelaat komen ipv over de neus kunnen sluiten. Ga jij maar eens
met je vingers vooruitgestoken tegen wcpapier aan, of sluit je vingers
eromheen.

Maar dan nog zullen de honden met die platte neuzen de taal kennen die uit
de correctie spreekt en zich onderwerpen, als is t maar door enkel de
eerste reactie die instinctmatig wordt opgeroepen te handhaven: volkomen
bevriezen, geen beweging.

Een hogere in rang wordt zelden gecorrigeerd en kinderen zijn vergeleken
met ouderen niet hoog in rang. Dat is de eerste reden dat er minder
volwassenen in het gelaat worden gebeten.

De tweede reden is dat kinderen minder snel reageren, en dus hun afweer
lager is.

De derde reden is dat kinderen direct panikeren en beginnen te worstelen en
een hond die schrok, corrigeerde en hierop geen hondsjuiste reactie
terugkrijgt, zal de druk vergroten (wat bij een hond nog steeds geen
verwonding zal geven).

De vierde reden is, dat kinderen vaker op hoogte van de hond bezig zijn,
niet enkel door hun geringe lengte (die met een jaar of 6 al boven de
gemiddelde grote hond uitstijgen) en daarmee gelijkwaardiger worden met de
hond, zo vind deze laatste. Het is ook meestal de volwassene die al ligt
of op dezelfde bank zit als de hond, die in het gelaat wordt verwond.

De reden dat bijtincidenten vaan verwondingen geven bij mensen, is dat de
mensenhuid niet zo goed is beschermt als een hondenhuid. Met name de tere
delen splijten snel, dat geeft de reactie van pijn en schrik, dat geeft
beweging en paniek, dat geeft een zwaarderde correctie (drift-ingegeven).

Overigens wil ik helemaal geen uitlatingen doen over het krantenartikel
hiermee, niet in t minst.

Anna
thuis is home in mail
http://www.beestenbende.tk

--
"If you talk with the animals, they will talk with you, and you will know
each other. If you don't talk to them, you will not know them, and what

Andries de Waard

Marianne schreef

> [...]
> maken.. ik weet het niet hoor.. eerst maar laten nakijken en afwachten in
> huiselijke kring of de hond weer gewoon normaal gedrag blijft vertonen

Als dat zo zou zijn heeft de eigenaar toch wat verkeerd gedaan bij de
opvoeding?
[...]

Andries de Waard

An schreef

> Daar geef ik toch antwoord op....als het beest is valsgemaakt vind ik het
> een andere zaak....

Je geeft alleen maar antwoord op een bepaald soort van gevallen. Het
merendeel van de incidenten komt volgens mij door onszelf. En waarom zou je
hondeneigenaren dan niet aanpakken?

> Maar goed Andries, hier zullen we nooit uitkomen, om de simpele reden dat
ik
> een andere mening ben toegedaan als jij...

Kijk, ik stel het natuurlijk vrij simpel op. Maar afgezien van bewijsbare
gevallen van dat de hond er niets aan doen kan, bijv hersentumor en
gevallen van twijfel vind ik dat een eigenaar aangepakt moet kunnen worden.
Als je daar tegen ben, ben je dus voor het huidige beleid van rassen
verbieden. Of je doet niets en laat iedere hond die door ons aangeleerd
gedrag ten toon spreid wat ons toch niet bevalt, afmaken. M.a.w. neem je
een hond, neem ook de verantwoording.

Andries de Waard

K. De groot schreef

> [...]
> meisje dat nu die verwondingen opgelopen heeft, kan ik mij niet geheel
> onttrekken aan het idee dat er iets meer gebeurd moet zijn dan wat er

En vanuit die optiek stel ik de vraag: waarom kan de eigenaar niet
aangepakt worden? Een aanval van een hond komt ergens vandaan. Het is of
dominantie, of angst, (of misschien een gebrek in het hoofd).

De eerste twee zijn eenvoudig aan te tonen en een verantwoordelijk mens
voor te zoeken. M.i. de eigenaar, want dominantie of angst is altijd een
gevolg van foute opvoeding.

Andries de Waard

cardozo schreef
> "..:: Pro ::.." schreef

> zo ontzettend klein is die kans niet, want ik heb in de laatste 6 jaar al
> van 5 honden verschillende rassen gehoord met een hersentumor.

Als je een kansberekening opgeeft moet je ook zeggen uit hoeveel honden die
5 komen. In 6 jaar kan je nogal wat honden tegenkomen.

> [...]
> ik vind namelijk dat een hond nooit en ten nimmer een kind mag pakken.
> dan is het voor mij over dan gaat hij over de enige grens die ik heb.

En je zou jezelf niets verwijten? Jij hebt namelijk die bijtende hond
opgevoed. Of niet?

n.n@zeelandnet.nl An

K. De groot wrote:

> [...]
> mij niet geheel onttrekken aan het idee dat er iets meer
> gebeurd moet zijn dan wat er beschreven is in zo'n lokaal

Ach iemand die ik nooit eerder gesproken heb, heeft zijn oordeel toch al
over me klaar...knap hoor, ik ben er gelijk klaar mee!

Daahaag

An

n.n@zeelandnet.nl An

Ohoh je bent nog dommer als de eerste post die ik van je las.....
Simone die haar hond weg moet doen...en die andere vijf dan???

Get a life schat, je snapt er geen zak van!

An

n.n@zeelandnet.nl An

Natuurlijk word er geanalyseerd...ik vind het een beetje dom dat je ervan
uitgaat dat het een makkelijke gang naar de DA word....
Maar een hond die aanvalt omdat iemand een gebaksschoteltje op tafel
zet....neem me niet kwalijk zeg....

Maar goed, jullie gaan maar van je eigen mening uit, ik ook...

An

n.n@zeelandnet.nl An

Ik ben wel eens per ongeluk op diesels pootje gaan staan....nooit
aangevallen door hem....gebeurd iedereen wel es...

An

n.n@zeelandnet.nl An

Goed we pakken de doorfokkers aan, en de mensen die ze fout opvoeden...blijf
je toch nog zitten met die niet meer herplaatste hond lijkt mij...
Wat moet je daar dan mee, want volgens mij zijn die honden die al helemaal
doorgefokt zijn, of verziekt door hun opvoeding van kleins af aan, niet meer
te herplaatsen!

An

Andries de Waard

An schreef

> [...]
> uitgaat dat het een makkelijke gang naar de DA word....
> Maar een hond die aanvalt omdat iemand een gebaksschoteltje op tafel

Maar, An, als er uit jouw analyse duidelijk komt vast te staan dat het
voorval een gevolg is van eigen falen op opvoedkundig gebied. Laat je hem
dan nog steeds inslapen.

M.i. is dan niet alleen de aangevallen persoon het slachtoffer, maar ook je
hond. En zal het in laten slapen van de hond, hoe moeilijk het voor een
eigenaar ook is, niet meer zijn dan het verdoezelen van de tekortkomingen
van de eigenaar.

Andries de Waard

An schreef

> [...]
helemaal
> doorgefokt zijn, of verziekt door hun opvoeding van kleins af aan, niet

Kweenie, als het Bailey boek: Denken als een hond lees, krijg ik het idee
dat het aantal honden dat in die categorie valt marginaal is.

Wat mij vooral tegenstaat in de hele zaak is dat een dier, dat niet de
schuldige is terechtgesteld word, en daarmee uit. De eigenaar word niet
aangesproken. Ik begrijp wel dat mensen hun hond niet meer vertrouwen en
hem laten inslapen, al zou ikzelf toch eens een goede gedragstherapeut
willen consulteren voordat ik dat doe. Maar daarmee ben je er niet. Waarom
word de verantwoordelijke niet aangepakt. Volgens het recht zou iedereen
moeten boeten voor zijn fouten, en dat gebeurd in deze niet.

n.n@zeelandnet.nl An

Andries de Waard wrote:
> [...]
> van de hond, hoe moeilijk het voor een eigenaar ook is,
> niet meer zijn dan het verdoezelen van de tekortkomingen

Goed, zeg...het is mijn schuld, door mijn opvoeding...ok?
Nah dan ga ik drie maanden zitten...of ik betaal een boete, of ik krijg
werkstraf ja?
Blijft die slecht opgevoede hond nog over...wat nu?

An*die nu onder stel dat schrijft*

n.n@zeelandnet.nl An

Andries de Waard wrote:
> An schreef

> Kweenie, als het Bailey boek: Denken als een hond lees,
> krijg ik het idee dat het aantal honden dat in die
> categorie valt marginaal is.

Heb ik ook gelezen....

> [...]
> verantwoordelijke niet aangepakt. Volgens het recht zou
> iedereen moeten boeten voor zijn fouten, en dat gebeurd

Ik geef je toch een voorstelling van....
De fokker en eigenaar worden aangepakt....ik weet niet wat jij van mij horen
wilt, maar ik denk dat jij wil horen uit mijn toetsenbord, wat jij vind!
Dat kan nu eenmaal niet Andries....je mag je mening geven maar je kan em nu
eenmaal niet opdringen....
Blijft toch die honderden slecht opgevoede honden over....wie gaat die
heropvoeden zodat ze herplaatst kunnen worden???

An

(R) XLady

> Daarom zeg ik ook, als het zo gegaan is als beschreven werd, en boven dien
> zei ik, ALS het mijn hond was....
>

> An

Je hebt gelijk, zou ik ook doen!!

(R) XLady

> [...]

worden,
> want dan wist hij dus dat het beestje gevaarlijk was.

Beide..... en de hond in laten slapen en de eigenaar aanpakken.

(R) XLady

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht

Niemand.

(R) XLady

> [...]
> meisje dat nu die verwondingen opgelopen heeft, kan ik mij niet geheel
> onttrekken aan het idee dat er iets meer gebeurd moet zijn dan wat er

IK heb zelf een hond gehad die zomaar ineens een buurjongen aanviel. Die is
ook afgemaakt hoor. En bij sectie bleek ie inderdaad een tumor te hebben in
zijn hoofd die dit veroorzaakte.
Zoiets mag je toch geen tweede keer laten gebeuren.

cardozo

"Andries de Waard" <a.de...@kpn.com> schreef in bericht
> cardozo schreef

> Als je een kansberekening opgeeft moet je ook zeggen uit hoeveel honden
die
> 5 komen. In 6 jaar kan je nogal wat honden tegenkomen.

dat is niet te tellen hoeveel honden ik in 6 jaar tegen kom, maar wat ik
bedoelde is dat het tegenwoordig meer voorkomt en er meer over hoort,
misschien ook wel omdat ze tegen wordig meer kunnen ook mri maken van honden
enz.
vroeger moest je er naar gissen tegenwoordig kunnen ze het aantonen.

> En je zou jezelf niets verwijten? Jij hebt namelijk die bijtende hond
> opgevoed. Of niet?

ik voed al mijn honden bijna hetzelfde op, kan nog wel eens een heel klein
verschil in de aanpak zitten bij een dominate of een verlegen pup, maar grof
weg krijgen ze de zelfde opvoeding.
ik moet afkloppen in als die jaren dat ik honden heb, ze nog nooit een kind
hebben gebeten.
ik denk dat het door de opvoeding komt, maar ook dat ik normale honden heb,
ik heb honden van een ras dat gelukkig niet is doorgefokt, niet populier is
bij de mensen, en waar een streng fokbeleid op is.
Al zie ik dat met de invoering van de MAG-test, dat het ras gaat veranderen,
en dat vind ik erg, ik zet me ook erg af tegen die test en hoop dat ze hem
gaan aanpakken.

en natuurlijk zou ik het mezelf verwijten als me hond een kind zou pakken,
hoe ik precies zou reageren kan ik niet zeggen omdat ik het nog nooit heb
meegemaakt, maar ik zou de hond in laten slapen, ik zou hem nooit meer
vertrouwen met kinderen, en zoals ik al eerder heb gezegd zou dat hier niet
kunnen, komen teveel kinderen over de vloer hier.

simone

(R) XLady

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht

Hond de gevangenis in????

(R) XLady

> [...]
> hond. En zal het in laten slapen van de hond, hoe moeilijk het voor een
> eigenaar ook is, niet meer zijn dan het verdoezelen van de tekortkomingen

De hond lekker op kosten van de staat naar een heropvoedingsgesticht!!!

(R) XLady

> [...]

> beschikt over zulke nuanceringsvermogens moet snel een pluche
> teddybeer kopen, en zich verre houden van levende wezens.

Wie bent u om te oordelen over deze mensen?

cardozo

> [...]
> werkstraf ja?
> Blijft die slecht opgevoede hond nog over...wat nu?

dan herplaatsen wij je hond, in een gezin met kleine kinderen.
zo goed?

simone

cardozo

"(R) XLady" <wate...@nospam.com> schreef in bericht

> Wie bent u om te oordelen over deze mensen?

dat zijn meestal mensen met een verwend hondje die niet alleen kan blijven
en die in je enkels hapt, die heerlijk bij de baas op de bank zit en als je
zelf wilt zitten die gaat brommen,
zodat je zelf of je visite dan maar op de grond gaat zitten.

dat zijn nou de mensen die een pluche hondje moeten aanschaffen.

simone

(R) XLady

"cardozo" <lopesca...@planet.nl> schreef in bericht

Kijk.... jij hebt er verstand van!!! :-)))))

cardozo

> Kijk.... jij hebt er verstand van!!! :-)))))

gelukkig niet ;-)

simone

Andries de Waard

An schreef

> [...]
> wilt, maar ik denk dat jij wil horen uit mijn toetsenbord, wat jij vind!
> Dat kan nu eenmaal niet Andries....je mag je mening geven maar je kan em

Was niet m'n bedoeling.

> Blijft toch die honderden slecht opgevoede honden over....wie gaat die
> heropvoeden zodat ze herplaatst kunnen worden???

Misschien is het een dom idee, maar misschien de eigenaar? Als ik een
rechter in deze zaak zou zijn lijkt me de heropvoeding van de hond een
aardige straf voor de eigenaar. :)

Andries de Waard

An schreef

Zoals ik ergens anders in het draadje schreef, misschien eens eerst een
goede gedragstherapeut consulteren?

(R) XLady

(R) XLady

"Andries de Waard" <a.de...@kpn.com> schreef in bericht

Wie betaald de heropvoeding.
De eigenaar laat het daar meestal afweten.

Andries de Waard

(R) XLady schreef

> Zoiets mag je toch geen tweede keer laten gebeuren.

mmm, je impliceert dus dat je nu geen hond meer hebt :-)

Andries de Waard

(R) XLady <wate...@nospam.com> schreef in artikel
<3e6333c4$0$23909$8fcf...@news.wanadoo.nl>...

> Wie betaald de heropvoeding.
> De eigenaar laat het daar meestal afweten.

Als je het vriendelijk vraagt waarschijnlijk wel.

Andries de Waard

cardozo schreef
> [...]

honden
> enz.
> vroeger moest je er naar gissen tegenwoordig kunnen ze het aantonen.

Dat is inderdaad zo.

> [...]
is
> bij de mensen, en waar een streng fokbeleid op is.

Hoe was het ook al weer? Leonbergers of was dat iemand anders?

> [...]
veranderen,
> en dat vind ik erg, ik zet me ook erg af tegen die test en hoop dat ze

Sommigen willen persé een ras verpesten.

> [...]
niet
> kunnen, komen teveel kinderen over de vloer hier.

Misschien zou ik dat ook wel doen, maar dat was niet helemaal mijn punt.

Derizann

in artikel 01c2e171$b81d09a0$5dfd1fac@HKTUT0003301207 schreef Andries de
Waard op a.de...@kpn.com op 03-03-2003 11:43:

> Misschien is het een dom idee, maar misschien de eigenaar? Als ik een
> rechter in deze zaak zou zijn lijkt me de heropvoeding van de hond een
> aardige straf voor de eigenaar. :)

Mits er schuld ligt bij de eigenaar, denk je niet dat het afspuiten van de
hond (de hond maakt dat geen fuck uit, hoe hard dat ook klinkt) straf genoeg
is........

Danuta

n.n@zeelandnet.nl An

LOL en dan herintergreren in de maatschappij....elke woensdagmiddag
melden...

*note: dit was een grapje*

An

n.n@zeelandnet.nl An

Dat bedoel ik, mijn zus haalde ooit eens een mechelaar uit het asiel, ze
heeft een zoon die toen 1 1/2 jaar was.
Mijn zus heeft dus duidelijk gezegd dat de hond met kinderen moest kunnen,
geen enkel probleem mevrouwtje....
Kindje stond in zijn eigen hoekje*hond was er net 1 dag* een beetje te
prutsen met grote legoblokken, hond vliegt uit zijn mand en wil kind
aanvallen.....
Mijn zus en ik sprongen er beide tegelijk tussen, moet er niet aan denken
wat er had kunnen gebeuren.
Afijn, ik hou de hond vast, mijn zus belt het asiel, asiel zegt: Ik pak even
de papieren erbij hoor...oh ja...hij kan niet tegen kleine kinderen...breng
maar terug.
Mijn zus had groot verdriet, en op haar dood dat het nog eens zou gebeuren
maar dan bij een ander gezin. De hond heeft nog tien jaar geleefd op een
boerderij van kennisen zonder kinderen!!!
Asiel heeft nooit meer gebeld, hoe het nu was, waar de hond was, of wat dan
ook!!!!!

An*dit was dus een hond met een eerder kinderbijt verleden*

n.n@zeelandnet.nl An

En wie gaat daar dan op toe zien?
Dat vraag ik me dan ernstig af hoor.....wie gaat er op toezien dat de
eigenaar deze keer de hond goed gaat opvoeden?

An

n.n@zeelandnet.nl An

Ja goed idee, daarmee is niet het probleem in een paar dagen opgelost....wat
doen we inmiddels met de hond???

An

Andries de Waard

Derizann schreef
> [...]

de
> hond (de hond maakt dat geen fuck uit, hoe hard dat ook klinkt) straf

Klinkt goed, maar daarmee maak je de hond tot slachtoffer. Terwijl hij voor
zijn doen vaak niets fout gedaan heeft.

Andries de Waard

Wie ziet er normaal toe op uitvoering van rechtelijke vonnissen?

Andries de Waard

An schreef

> Ja goed idee, daarmee is niet het probleem in een paar dagen
opgelost....wat
> doen we inmiddels met de hond???

Mogelijkheden te over. Hangt van het probleem af. Is het met een kind: uit
de buurt van kinderen houden. Anderszins, kennel, bench oid. Dat moet toch
niet zo moeilijk zijn.

Derizann

in artikel 01c2e17a$78b25cd0$5dfd1fac@HKTUT0003301207 schreef Andries de
Waard op a.de...@kpn.com op 03-03-2003 12:46:

> Klinkt goed, maar daarmee maak je de hond tot slachtoffer. Terwijl hij voor
> zijn doen vaak niets fout gedaan heeft.

Het slachtoffer is het kind, als er niet een driect aanwijsbare reden is,
ziekte of het pijnigen van de hond dan afmaken, men kan dan geen risico meer
nemen met deze hond, we praten niet over een licht iets hier.

De hond is ondergedeoken heb ik begrepen, de eigenaar neemt dus eigenlijk
geen verantwoording, dit dier is een mogelijk gevaar...........

Ik ben voor gedragstherapie als een dier enig afwijkend gedrag vertoond, een
lichte bijtwond had ik misschien geaccepteerd, maar als het werkelijk zo is
gegaan als in de krant, drukte en ineens bijten, geen waarschuwing dan is
mijns inziens dit dier gevaarlijk voor mensen.

Niet alleen gedragafwijkingen door opvoeding komen in aanmerking, maar ook
pijn, tumor maar ook verkeerde genen, men herinnere red cocker syndrome, ook
in benners terug gevonden en ik ben bang dat andere doorgefokte lijnen
misschien ook dit gedrag zouden kunnen laten zien.

Maar zoals ik al zei, aanvallen en bijten zonder voorafgaande waarschuwing
is mijns inziens een reden om af te spuiten, waarom langer rondfrommelen en
risico's lopen.

Danuta

n.n@zeelandnet.nl An

Andries de Waard wrote:
> An schreef

> Wie ziet er normaal toe op uitvoering van rechtelijke
> vonnissen?

Welja joh, dat creeert iig banen.....

An

n.n@zeelandnet.nl An

Ok, jij brengt het beter onder woorden als ik, maar jij schrijft dus psies
wat ik bedoelde!
Dank....
Andries, misschien nu je het hier beter verwoord ziet, snap je wat ik
bedoel!?

An

cardozo

> Mogelijkheden te over. Hangt van het probleem af. Is het met een kind: uit
> de buurt van kinderen houden. Anderszins, kennel, bench oid. Dat moet toch
> niet zo moeilijk zijn.

dat is moeilijk denk ik mensen die zelf geen kinderen hebben, hebben meestal
wel kinderen in de fam, of kinderen in de straat.
besef wel andries, dat je met zo'n hond een wapen in huis hebt.
die niet goed onder controle te houden is.
en de grens wordt makkelijker naarmate de hond een keer heeft gebeten.
ik zou het niet kunnen, als ik een hond had die een kind gebeten had, dat ik
die zou doorplaatsen, hoeft maar iets te gebeuren en die hond bijt weer, dan
vind ik wel dat de vorige eigenaar aansprakkelijk gesteld kan worden.
want die wist van het gevaar af, en nam bewust het risico om de hond te
herplaatsen met de kans dat het weer gebeurd.
een hond mag nooit een kind bijten!
hier heeft een kind ook wel eens op een staart of poot getrapt van de
honden, ze geven meestal een piep en schieten weg, maar er is er nog nooit
een geweest die gromde of een lip optrok, of probeerde te bijten.

> --
> Vr. Groeten,
> Andries

simone

Andries de Waard

An <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in artikel
<b3vhe8$1qs25o$1...@ID-164281.news.dfncis.de>...

Zover had ik nog niet gedacht, In deze tijd van toenemende werkloosheid. :)

Andries de Waard

An <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in artikel

<b3vhlb$1qt2dl$1...@ID-164281.news.dfncis.de>...

> [...]
> wat ik bedoelde!
> Dank....
> Andries, misschien nu je het hier beter verwoord ziet, snap je wat ik

Ik snap het helemaal. Niet dat we het eens zijn, maar dat geeft niet. Het
is duidelijk.

Andries de Waard

Derizann schreef
> [...]

meer
> nemen met deze hond, we praten niet over een licht iets hier.

Verkeerd geformuleerd: je maakt de hond *ook* tot slachtoffer.

> [...]
> gegaan als in de krant, drukte en ineens bijten, geen waarschuwing dan is
> mijns inziens dit dier gevaarlijk voor mensen.

Kan, ik oordeel niet op basis van een krantenartikel.

> [...]
waarschuwing
> is mijns inziens een reden om af te spuiten, waarom langer rondfrommelen

Als je een voormalig wild dier in huis neemt, neem je risico's. Als je dat
niet wil moet je helemaal niet aan honden beginnen. Ik vind het bezwaarlijk
dat honden direkt altijd worden afgemaakt. Vaak is m.i. dat niet nodig.

Andries de Waard

cardozo schreef
> [...]

ik
> die zou doorplaatsen, hoeft maar iets te gebeuren en die hond bijt weer,

Ja zeg, dat is helemaal je eigen verantwoording afschuiven.

> [...]
> want die wist van het gevaar af, en nam bewust het risico om de hond te
> herplaatsen met de kans dat het weer gebeurd.

Eens

> [...]
nooit
> een geweest die gromde of een lip optrok, of probeerde te bijten.

Heb ik ook nog nooit gehad.

Derizann

in artikel 01c2e188$dc81ef60$5dfd1fac@HKTUT0003301207 schreef Andries de
Waard op a.de...@kpn.com op 03-03-2003 14:29:

> [...]
> dat honden direkt altijd worden afgemaakt. Vaak is m.i. dat niet nodig.

De hond van tegenwoordig kun je nog moeilijk een voormalig wild dier noemen,
eeuwen, ja zelfs al duizenden ajren wordt het dier gefokt op een gedrag
toegespitst op de mens, en we hebben het hier niet over een eventele kleine
verkeerde reactie beet maar met de baas erbij een 'correctie' van het dier
wat hij ten eerste niet te doen heeft en nooit had mogen gebeuren (ik ga nu
van het krantenbericht uit, want ik neem aan dat als de eigenaar wat te
zeggen had gehad over zijn hond dat hij dat ook wel gemeld zo hebben
intussen........)

Maar ja, maakt niet uit, we kennen de werkelijke achtergrond niet dus wordt
het natte vingerwerk.

We zullen het zowiezo niet eens worden want jij vind dat de hond te vaak het
onderspit moet delven en ik vind dat er te weinig honden worden
afgespoten.........

De meeste honden met (soms meerdere) bijtincidenten worden namelijk niet
afgespoten maar meestal gedumpt in het asiel omdat de eigenaar om wat voor
reden dan ook niet zijn verantwoordelijkheid neemt of de da weigert een
(lichamelijk)gezonde hond af te spuiten, en de dieren...die worden weer
vrolijk verder geplaatst door verschillende asielen, of ze wel of niet op de
hoogte zijn........

Danuta

Andries de Waard

Shiva schreef
> Andries de Waard wreef zich in de vingers en pleurde in de ng:

> Zou nog maar eens gaan lezen. Dat staat er niet en wordt ook niet
> geďmpliceert.

Er stond:

> Zoiets mag je toch geen tweede keer laten gebeuren.

Dat kan alleen maar door geen hond meer te nemen.

n.n@zeelandnet.nl An

Andries de Waard wrote:

> Ik snap het helemaal. Niet dat we het eens zijn, maar dat
> geeft niet. Het is duidelijk.

Kijk dan begrijpen we elkaar. We hoeven er verder geen ruzie over te maken,
we verschillen gewoon van mening...thats life, anders werd het maar een
saaie vertoning!

Gr van An

It is loading more messages.