Zoldervloer isoleren zonder vloer eruit te halen

Ron

Hallo,

ik wil mijn zoldervloer (11m x 4,5m) isoleren voor warmte en/of geluid.
Het probleem is alleen dat de houten vloer er al in zit en ik alleen aan
de zijkanten nog planken kan verwijderen. Ik wilde tussen de vloer en
het onderliggende plafond van stucgaas (hoogte ą 18cm) in de breedte
rollen isolatie doortrekken, dat zou allemaal nog wel lukken en zou mooi
passen... dacht ik. Nu blijkt dat de afstanden tussen de draagbalken
varieert tussen de 65 en 75 cm en een rol isolatie is helaas maar 60 cm
breed. Er blijft dus een stuk over tussen 2 balken die ik natuurlijk
nooit goed opgevuld krijg zonder dat de zoldervloer er helemaal uit gaat
(hier en daar een gat maken of plank weghalen (groef/messing) zie ik ook
niet zo zitten).

Heeft iemand een idee om ander materiaal te gebruiken voor isolatie, er
iets in te laten spuiten of zo? Er staat me vaag iets bij dat ik ook wel
eens grote zakken met van die piepsschuim vlokken heb gezien. Zou dat
geschikt zijn?

Ronald

kees6238

> [...]
> iets in te laten spuiten of zo? Er staat me vaag iets bij dat ik ook wel
> eens grote zakken met van die piepsschuim vlokken heb gezien. Zou dat

Ik heb hier cellulose vezels tussen het plafond laten spuiten, klinkt leuk
maar eigenlijk zijn het gemalen kranten (engelse in mijn geval) die
behandeld zijn met iets (boorzout ?) tegen schimmel, brand en muizen. Dit is
goedgekeurd spul, wordt veel in kroegen gebruikt tegen geluidshinder naar de
bovenburen toe.
De geluidsisolatie valt en staat natuurlijk met de rest van de constructie,
hier werkt het boven verwachting, wel een vrijdragend plafond gemaakt met
dubbelle laag gipsplaten.

EriXoft

Wat kost dat?

"kees6238" <kees...@my-Deja.com> schreef in bericht

kees6238

EriXoft wrote:

> Wat kost dat?

Ik zou het niet precies meer weten, wat ik nog wel weet is dat ik er natuurlijk
aan heb zitten rekenen. Ik kwam er toen achter dat het per volume net zo veel
kost als steenwol maar dan wordt het aangebracht.

EriXoft

Dat is heel interessant!, weet je nog wie het heeft aangebracht?
(Of een telefoonnr. of iets dergelijks?)

"kees6238" <kees...@my-Deja.com> schreef in bericht

Ron

Kees,

dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing voor mijn zolder. Heb je
inderdaad nog een naam of tel. nummer van het bedrijf of een hint waar
ik moet zoeken?

In ieder geval bedankt voor de tip.

Groeten Ron

kees6238

Ron wrote:

> Kees,
>
> dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing voor mijn zolder. Heb je
> inderdaad nog een naam of tel. nummer van het bedrijf of een hint waar
> ik moet zoeken?

Ehm jaha, goed vraag. Ik heb er toen ook vreselijk naar moeten zoeken.
Degene die ik ooit bezig had gezien daarmee is out of bisines omdat een
van zijn plafonds aan te weinig punten opgehangen was en naar beneden
gekomen was. Na veel zoeken door het hele land bleek dat er in nederland 2

merken zijn, een duitse en een engelse die vertegenwoordigd worden door
kleine aannemers.

Maar na wat bladeren door oude rekeningen kwam ik toch het merk tegen.
http://www.warmcel.com/
dit kwam ik ook nog tegen :
http://www.vibe.be/pagina's/Wonen%20met%20de%20Natuur.html
Hier heb ik het vilt gehaald waar het plafond op ligt.
http://www.nevima.nl/

De naam van dat duitse merk kan ik niet meer vinden, wie weet dat ?
Als hier iemand mee aan de slag gaat hoor ik graag van de bevindingen.
gr. Kees

ron

Ben uiteindelijk bij Isotechniek B.V. in Scharredijk terecht gekomen. Zij zijn importeur/installateur van Warmtecel a.k.a.
cellulose isolatie. Degene die ik heb gesproken was erg behulpzaam. Het probleem is alleen dat ze een machine gebruiken
die iets van 200 kg weegt en mijn vloer waarover het gaat ligt op de 5e etage... zonder lift. Machine moet mee omhoog om
een bepaalde druk te halen, slanglengte was geen probleem. En de machine kan zeker niet bij mij de zoldertrap op. We
hebben het nog over een hoogwerker gehad voor de machine maar dat wordt allemaal een beetje teveel en te duur.

Alternatief was polystyreen korrels (EPS). Deze konden erin gespoten worden, maar dan wel met een lijmlaagje anders loopt
bij het kleinste gaatje al je plafond leeg. Nadeel van de lijm is dat je plafond kan gaan verkleuren door de lijm, er moet dan
een dampdichte/werende laag tussen zitten. Dit werd dan ook uiteindelijk afgeraden.

Prijzen die ik bij een andere aannemer vandaan haalde zijn: cellulose 2,40/kg en er gaat 35-40 kg in een kuub.

Bedankt voor alle reacties ... ik ga de cirkelzaag maar in m'n vloer zetten

Ron

<< skip >>

dinkie

Hi Kees,

En wat mag zoiets dan wel niet kosten, als het bedrag mee valt dan wil ik
dat toch ook overwegen om dat te doen, je slaat toch twee vliegen met een
mep. Geluid en Warmte.

Janko