Maxtor 40GB 133 LIQUID 7200 ?

1 view

gert

Ik sta voor de aanschaf van een Maxtor HD. Mijn vraag is of deze HD een
goede harddisk uit de Maxtor reeks is. Het is de bedoeling dat ie in een
PIII 450MHz systeem komt ter vervanging van een 10GB. Bedrijfszekerheid vind
ik veel belangrijker dan een ultra snelle (zeker voor het PIII 450MHz die
niet meer de snelste is).

Met vriendelijke groet,
Gert

Arnie Berkers

"gert" <rad...@planet.nl> schreef in bericht
Tweedehands neem ik aan.
Let wel op de prijs per GB. Het minimum ligt al richting 200 GB.
Zou je niet beter een 80 of 120 GB schijf kopen?

--
Arnie Berkers

Magnificent Views with High Voltage
http://www.magnificentviews.tk
http://welcome.to/high-voltage

STAMPS: Austria and Hundertwasser
http://www.hundertwasser.tk

gert

Hallo Arnie,

Nee hoor, wil hem nieuw kopen voor 61 euro. Ik laat het bij 40GB, het is
mijn reserve PC.

Met vriendelijke groet,
Gert

Homepage HF-zelfbouw PA0TCD
http://home.planet.nl/~smitsg/
"Arnie Berkers" <aberker...@THISgmx.net> schreef in bericht

M@nDré

Ik heb net dezelfde gekocht bij www.1to0.nl en hij werkt goed.

"gert" <rad...@planet.nl> schreef in bericht

chriske911

gert a pensé très fort :

als je naast stabiel ook betrouwbaar bedoelt koop dan geen Maxtor, er
worden teveel uitvallen gemeld van de schijven van dat merk naar mijn
persoonlijke mening

grtz

arnoud

"chriske911" <chriske911...@yahoo.com> schreef in bericht

Wat vind jij dan betrouwbaar?
Welke bronnen?

Gr. Arnoud

chriske911

arnoud a présenté l'énoncé suivant :

Me, Myself and I

ik vind het ongelooflijk opvallen dat 4 op de 5 schijven die ik
terugkrijg allemaal van Maxtor zijn en ja, ik weet dat het tegenwoordig
allemaal Maxtor is wat de klok slaat maar dan nog is het aantal
uitvallen een pak meer als vroeger toen je een meer diverse
marktverdeling had

grtz

Eejee

Heb zelf zo eentje in een PIII 450 gezet, of liever gezegd 2 keer kort na
elkaar, want de eerste was binnen een week peiger. De tweede schijf gaf geen
problemen. Ik heb deze pc daarna echter niet lang meer gebruikt - nog geen
jaar - dus qua degelijkheid op lange termijn kan ik weinig zeggen. De pc
werd er wel merkbaar sneller van; kennelijk doen die 7200 toeren er wel toe.

--
Eejee
elektropost*at*planet*dot*nl

smisse

"Eejee" <x...@x.invalid> wrote in message news:<c3cg7c$si4$1...@reader11.wxs.nl>...

> [...]
Ik zou een Seagate kopen, bijna niet duurder en heel wat degelijker dan Maxtor.
Heb al genoeg slechte ervaringen met Maxtor.