תרגום שם אלקים בתרגום אונקלוס

אוריאל פרנק

הודעה שהועברה
מאת: צבי שביט <zvi...@gmail.com>
תאריך: 20 ביולי 2018 בשעה 18:37
נושא: Re: שלום צבי שאלה בנושא תרגום אונקלוס
אל: העלון השבועי חוט של חסד ‫‎<581...@gmail.com>‎‬

בס"ד

שלום,

אם יש לך שאלות על תרגום אונקלוס, אני ממליץ בכל לב לעיין בספר פרשגן של הרב רפאל פוזן ז"ל. בינתיים יצא רק על חומשים בראשית עד ויקרא ולמרבה הצער הוא נפטר.

סרקתי עבורך את הקטע שבו הוא דן בשאלה שלך. בדבריו הוא מפנה לנספח מיוחד בסוף הספר שדן בהרחבה בנושא תרגומי ההגשמה. סרקתי גם את הקטע הרלוונטי.

צבי שביט (שטרן)

בתאריך 18 ביולי 2018 בשעה 14:36, מאת העלון השבועי חוט של חסד <581...@gmail.com>:

אונקלוס כידוע תרגם את התורה הקדושה יש דבר מעניין שמאוד מעניין אותי בתרגום אונקלוס ועדיין לא מצאתי לו תשובה (אמרו לי תשובות מתוך סברות, אבל אני מחפש משהו כתוב) בכל פעם שכתוב שם א-להים אונקלוס לא מתרגם את זה אלהא, אלא הוא מתרגם את זה בשם הויה, למשל בפרשת בראשית - מקרא ותרגום (מ)

בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱ-לֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָֽרֶץ:  ת   בְּקַדְמִין בְּרָא יְ-יָ יָת שְׁמַיָּא וְיָת אַרְעָא:

אשמח לתשובה מהחברים.

נחמן

--
בכבוד רב
מערכת עלון חוט של חסד

תרגום שם אל-הים באונקלוס - ספר פרשגן.pdf
תרגום שם אל-הים באונקלוס - ספר פרשגן - נספח תרגומי הגשמה 1.pdf
תרגום שם אל-הים באונקלוס - ספר פרשגן - נספח תרגומי הגשמה 2.pdf