Valdība atbalsta datorus aplikt ar 2 Ls atlīdzības maksājumu

tas_pats

to teh...@latnet.lv
Valdība atbalsta datorus aplikt ar 2 Ls atlīdzības maksājumu
http://www.db.lv/tehnologijas/valdiba-atbalsta-datorus-aplikt-ar-2-ls-atlidzibas-maksajumu-381046
Sanita Igaune, sanita...@dienasmediji.lv, +371 67084457, 2012. gada
23. oktobris 15:19

Valdība atbalstījusi Kultūras ministrijas (KM) piedāvāto - noteikt, ka
nesēju atlīdzība tiktu maksāta par datora komplektiem 2 Ls apmērā par
vienu vienību, lai tādējādi autori varētu saņemtu godīgu atlīdzību par
to darbu izmantošanu.

Vienlaikus ar datu nesēju atlīdzību Latvijā ir paredzēts aplikt USB
zibatmiņas. Tām atlīdzības apmērs plānots 4%, bet DVD un CD – 6% no
pirmās atsavināšanas cenas Latvijā.

Savukārt datu nesēja atlīdzība, pēc KM piedāvājuma, netiktu iekasēta par
DVD atskaņotājiem ar ieraksta funkciju, datoriem pievienojamiem CD un
DVD disku rakstītājiem, MP3 atskaņotājiem ar integrētu cieto disku,
minidiskiem, audiokasetēm un videokasetēm.

Iebildumus pret datu nesēju nodevas piemērošanu datoriem valdības sēdē
izteica gan Latvijas Darba devēju konfederācija, gan Latvijas
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija un citi IT nozares
pārstāvji.

Atlīdzība 2 latu apmērā ir visnotaļ samērīga, norādīja KM juriskonsults
Rihards Gulbis, skaidrojot, ka atlīdzības apmērs noteikts, izvērtējot
nozares un autortiesību pārstāvju prasības. Tam, ka «2 latu nodeva
neiznīcinās datoru nozari» piekrita arī Ministru prezidents Valdis
Dombrovskis, līdz ar to valdība atbalstīja grozījumus noteikumos par
tukšo materiālo nesēju un reproducēšanai izmantojamo iekārtu atlīdzības
lielumu.

Iegādājoties tukšos nesējus un reproducēšanas iekārtas un samaksājot
nesēju atlīdzību, cilvēks iegūst iespēju savām vajadzībām kopēt
aizsargātus darbus. Savukārt tiesību īpašniekiem (autoriem,
producentiem, izpildītājiem) tā ir kompensācija par to, ka tiem liegta
iespēja atļaut vai aizliegt savu darbu izmantošanu, kā arī noteikt
samaksu par darbu izmantošanu, skaidro AKKA/LAA.

Latvijā kā datu nesēja atlīdzība pērn iekasēti 160,9 tūkst. Ls.

--
Ar cieņu ...

Harijs Buss

to teh...@latnet.lv
2012/10/23 tas_pats <tas....@sveiks.lv>
> Vienlaikus ar datu nesēju atlīdzību Latvijā ir paredzēts aplikt USB zibatmiņas. Tām atlīdzības apmērs plānots 4%, bet DVD un CD – 6% no pirmās atsavināšanas cenas Latvijā.

Nu tad būs kā līdz šim - daudzi pērk "fleškas" citās valstīs, kad tur iegadās būt (speciāli tām vien pakaļ jau nebrauc :-)  Piemēram, Vācijā veikalu ķēdē Saturn ir visai pievilcīgas cenas un, vismaz manā pieredzē, laba preču kvalitāte. Man tur ne reizi nav iesmērējuši kaut ko neejošu, pat ja tas ir pilnīgs no-name, taisīts  pēc Saturn pasūtījuma. CD un DVD matricas daudzi nepērk šai zemē jau kopš netaisnīgās vainīguma prezumpcijas un parazitārā papildus nodokļa ieviešanas.

Harijs

Mareks

to teh...@latnet.lv
man ir viens jautaajums - ko definee par datoru ?

sho ?
http://www-03.ibm.com/systems/in/x/hardware/largescale/cluster/specs.html

vai arii sho ?
http://www.raspberrypi.org/

... par peedeejo veel vareetu saprast

vai sho
http://www.mini-box.com/pico-SAM9G45-X

un ko dariis ar sisteemaam kuras tiek pirktas aarzemees ? pie muitas
veel kautkas klaat ?
Mareks

Oskars

to teh...@latnet.lv
Un ko darīsies ja datoru komplektē un dokumenta norāda nevis dators, bet komplektējošās?
Varbūt v8ienkaršāk pirkt komplektējošas un tad nebūs "govs" uzcenojums?

--
Oskars

ieleja

to teh...@latnet.lv
legālas kopijas izveide jau nav noziegums, tā ka vainīgums/nevainīgums
īsti nav piemērojams

man liekas, ka daudz lētāk un taisnīgāk, būtu katra vainīgumu ("iedzimto
grēku") ieviest, katrs interneta lietotājs maksātu noteiktu mēneša maksu
iespēju lietot jebkuru saturu normālā kvalitātē (HD lai paliek
'premium', par ko katrs var maksāt/nemaksāt saņemt/nesaņemt)

naudu sadalām autoriem u.c. pēc kāda universāla reitinga - Gāgu
klausījās tik un tik miljoni, Reiniku tik un tik miljoni, sadalām
prporicionāli

Dark Twain

to teh...@latnet.lv
2012/10/23 ieleja <ieleja...@ieleja.lv>:
> [...]
>
> naudu sadalām autoriem u.c. pēc kāda universāla reitinga - Gāgu klausījās
> tik un tik miljoni, Reiniku tik un tik miljoni, sadalām prporicionāli

Tu ko, a kopirasti neēduši paliks vai?!
--
-

gunarsf

to teh...@latnet.lv
Nu, priecājies, ka nav noteikuši % no diska izmēra piem. Iedomājos, cik
tad varēt par vidēju storage paprasīt pieņemot, ka diski Raid0 +
kompresija un deduplikācija.

On 23.10.2012 16:05 , Mareks wrote:
> [...]
>
> vai sho
> http://www.mini-box.com/pico-SAM9G45-X
>
> un ko dariis ar sisteemaam kuras tiek pirktas aarzemees ? pie muitas

Krotow

to teh...@latnet.lv
Ar šādām idejam uzmanīgi. Noplūdīs iestādēm un kopīrasti vēl piespiedīs
reģistrēt visus RAID masīvus, liekot nodokli ar kaut kādu koeficientu
pēc disku skaita.

Krotow

to teh...@latnet.lv
On 2012.10.23. 16:55, Dark Twain wrote:

> Tu ko, a kopirasti neēduši paliks vai?!

Nešaubos ne mirkli, ka kopirasti arī tā atradīs kur iespraukties barības
ķēdē. Taču ideja neizskatās dzīvotspējīga, jo lielākā daļa tādā gadījumā
vnk neko nepumpēs. Vai pumpēs pa kreisi, kā vienmēr.

--
Krotow

ieleja

to teh...@latnet.lv
kas nepumpēs? satura radītāji vai satura patērētāji? mans piedāvājums
saka, ka ir kaut kāds "satura nodoklis", pāris lati (brīvs pieņēmums,
bet ciparam jābūt "abpusēji" taisnīgam), kas jāmaksā katram un vari
"pumpēt ko un kā vēlies

satura radītāji arī būs ieinteresēti, jo fiziski kino gājēji, DVD
pircēji un nopumpētāji ir dažādas auditorijas vai vismaz to patērētais
nav savstarpēji korelatīvs

On 2012.10.23. 17:31, Krotow wrote:
> Taču ideja neizskatās dzīvotspējīga, jo lielākā daļa tādā gadījumā
> vnk neko nepumpēs. Vai pumpēs pa kreisi, kā vienmēr.

Krotow

to teh...@latnet.lv
Tā gan. Taču reāli šo naudu varēs iekasēt, tikai caur interneta
pakalpojumu sniedzēju papildus nodokļa formā vai tml. Jo ja tas būs
atsevišķi maksājama summa, paredzu, ka lielākā daļa tai vnk uzliks.

On 2012.10.23. 17:46, ieleja wrote:
> [...]
>
> satura radītāji arī būs ieinteresēti, jo fiziski kino gājēji, DVD
> pircēji un nopumpētāji ir dažādas auditorijas vai vismaz to patērētais

Jānis

to teh...@latnet.lv

Citējot Krotow <kro...@gmail.com>
Tue, 23 Oct 2012 17:28:30 +0300:

> Ar šādām idejam uzmanīgi. Noplūdīs iestādēm un kopīrasti vēl
> piespiedīs reģistrēt visus RAID masīvus, liekot nodokli ar kaut kādu
> koeficientu pēc disku skaita.

tad jau dropboxi ar nodokļiem arī jāapliek... "mākoņa nodoklis"

Mareks

to teh...@latnet.lv
On 10/23/2012 03:50 PM, ieleja wrote:
> [...]
>
> naudu sadalām autoriem u.c. pēc kāda universāla reitinga - Gāgu
> klausījās tik un tik miljoni, Reiniku tik un tik miljoni, sadalām

Paulu klausas pensionaari kas nelieto datoru un 100% nekopee CD ...

... tad kaada Xsa peec shis teels katru gadu ir sanjeemis ap 90KLs
autoratliidziibaas ...

--
Mareks

Krotow

to teh...@latnet.lv
On 2012.10.23. 18:46, Mareks wrote:

> Paulu klausas pensionaari kas nelieto datoru un 100% nekopee CD ...
>
> ... tad kaada Xsa peec shis teels katru gadu ir sanjeemis ap 90KLs
> autoratliidziibaas ...

Lai ex-Krājbankas īpašniekiem būtu vairāk ko iebāzt kabatā.

--
Krotow

ksb

to teh...@latnet.lv
Nē, darām tā ka ja iekārtas izmantojam prof. vajadzībām, tad tā arī
reģistrējamies! Un jo vairāk jo labāk!
http://www.akka-laa.lv/lat/autoru_darbu_lietotajiem/tuksie_materialie_neseji/profesionalie_lietotaji/

__
KSB

On 2012.10.23. 17:57, Jānis wrote:

> Citējot Krotow <kro...@gmail.com>
> Tue, 23 Oct 2012 17:28:30 +0300:

> tad jau dropboxi ar nodokļiem arī jāapliek... "mākoņa nodoklis"

ieleja

to teh...@latnet.lv
no radio

Mareks

to teh...@latnet.lv
On 10/23/2012 06:12 PM, ieleja wrote:
> no radio

kura ?

LR(X) ... taatad no nodokljiem
"pa smuko"

--
Mareks

Rich

to teh...@latnet.lv
On 2012-10-23 18:46, Mareks wrote:

> Paulu klausas pensionaari kas nelieto datoru un 100% nekopee CD ...
>
> ... tad kaada Xsa peec shis teels katru gadu ir sanjeemis ap 90KLs
> autoratliidziibaas ...

tur lielaakaa dalja nebija no visaadiem disku iespiedeejiem,
paardziedaataajiem un festivaalu riikotaajiem ?
hvz, paula finanseem nesekoju iipashi liidzi, kaut kur to biju
garaamskrienot maniijis. mosh nepareizi :)

bet vispaar shii atklaataa paraziteeshana ir diezgan beediiga. tie ir
garanteeti ienaakumi nelielai ljauzhu grupinjai, mafijai principaa. taa
ir novecojusha biznesa modelja un ienaakumu guushanas avota lobeeshana,
nosakot, ka shiem te luuk buus jaamaksaa jebkuraa gadiijumaa.

nedaudz cits virziens (cenzuura vs garanteeti ienaakumi), bet ja nu ir
veelme paklausiities viiraa, kursh paarzina abas puses labaak par
daudziem ;)

http://www.youtube.com/watch?v=U0Nl2Xnmd5g

--
Rich

Rich

to teh...@latnet.lv
On 2012-10-23 16:50, ieleja wrote:
> [...]
> iespēju lietot jebkuru saturu normālā kvalitātē (HD lai paliek
> 'premium', par ko katrs var maksāt/nemaksāt saņemt/nesaņemt)

tas nebuutu ne leetaak, ne taisniigaak, diemzheel. tas gan nodroshinaatu
kaadai industrijai garanteetus ienaakumus, lai arii taas pienesums
radoshumaa radikaali un nepaartraukti samazinaas.

protams, tie, kas sanjem no taas siliites ir labi lobeetaaji, skalji
bljaaveeji un pieradushi pie shiis situaacijas. shobriid vinjiem gan
pamatiigi izdodas noslaukt no visiem paareejiem - redzees, cik daudz
speeciigaaka shii industrija buus par paatadzinju razhotaajiem :)

--
Rich

ieleja

to teh...@latnet.lv
nu ja tā "pieiet" problēmai, tad grūti rast citu risinājumu, kā anarhiju

par to risinājuma "dārgumu" - tas par ko tagad (nesēju nodoklis)
"cepjas" MK, mediji, interneti ir 1 santīms/gadā 1 Latvijas apdzīvotājam
- respektīvi, tā vispār nav nauda, bet pliks princips

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Tue, 23 Oct 2012, Mareks wrote:
> man ir viens jautaajums - ko definee par datoru ?
> vai arii sho ?
> http://www.raspberrypi.org/
> ... par peedeejo veel vareetu saprast

figu saprast, raspi neir no dzimsans, kur shos autordarbus glabaat. SD
kartin vai USB flashku jaapiepeerk.

ZBH

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Tue, 23 Oct 2012, Krotow wrote:

> Nešaubos ne mirkli, ka kopirasti arī tā atradīs kur iespraukties barības
> ķēdē. Taču ideja neizskatās dzīvotspējīga, jo lielākā daļa tādā gadījumā vnk
> neko nepumpēs. Vai pumpēs pa kreisi, kā vienmēr.

uzlikt nodokli proporcionaalu kanaalam. garanteetajam vai maksimaalajam -
taa, sekundaars Q.

ZBH

Mareks

to teh...@latnet.lv
On 10/23/2012 07:03 PM, ZBH wrote:

> figu saprast, raspi neir no dzimsans, kur shos autordarbus glabaat. SD
> kartin vai USB flashku jaapiepeerk.

vo vo ... paardos "specializeetas elektroniskas iekaartas
graamatvediibas uzdevumu risinaashanai"

--
Mareks

Rich

to teh...@latnet.lv
On 2012-10-23 19:55, ieleja wrote:
> nu ja tā "pieiet" problēmai, tad grūti rast citu risinājumu, kā anarhiju

nee, kaadeelj. sapraatiigi copyright terminji, piemeeroshana tikai
komerciaalai izmantoshanai... manupraat, tur ir diezgan pamatiiga
manevreeshanas telpa starp lobeetu paraziitismu un anarhiju. tas arii
samazinaatu visaadu starpnieku slaani, jo mazaak nosmeljamaa kreejuma buutu.

> par to risinājuma "dārgumu" - tas par ko tagad (nesēju nodoklis)
> "cepjas" MK, mediji, interneti ir 1 santīms/gadā 1 Latvijas apdzīvotājam
> - respektīvi, tā vispār nav nauda, bet pliks princips

hmm. nuesnez, es labpraataak to naudu kaadai slimniicai pieshkjirtu, vai
varbuut zaalju izpeetei, da kaut vai kaadu mazu veestnieciibu veel kaut
kur atveertu... un sabiedriibai lielaaks labums kopumaa, jo sanjeemeeji
varbuut ko deriigu arii izdariitu.

Harijs Buss

> [...]
> par to risinājuma "dārgumu" - tas par ko tagad (nesēju nodoklis) "cepjas" MK, mediji, interneti ir 1 santīms/gadā 1 Latvijas apdzīvotājam - respektīvi, tā vispār nav nauda, bet pliks princips

Formāli dalīt uz visiem iedzīvotājiem ir bezjēdzīgi. Šo papildus maksājumu mēģina iekasēt nevis no visiem iedzīvotājiem, bet no būtiski mazākas daļas - no tiem, kuri vispār pērk USB atmiņas un citus nesējus, pie tikai no tiem, kuriem nav iespējas nopirkt nesējus citās valstīs. Nav arī saprotams, no kurienes radās tas gads? 1 DVD matrica gadā, vai?

Harijs

ZBH

to teh...@latnet.lv

> vo vo ... paardos "specializeetas elektroniskas iekaartas
> graamatvediibas uzdevumu risinaashanai"

da ko aakstiities, apkures katla vadiibas modulis.

ZBH

ieleja

to teh...@latnet.lv
tiekot iekasēts, un nākošgad taisās iekasēt 100+ tūkstošus

On 2012.10.23. 21:00, Harijs Buss wrote:
> Nav arī saprotams, no kurienes radās tas gads? 1 DVD matrica gadā, vai?
>
> Harijs

ieleja

to teh...@latnet.lv
ō!
samuldējos, gribēju teikt santīms mēnesī

pardon me!

On 2012.10.23. 21:36, ieleja wrote:
> tiekot iekasēts, un nākošgad taisās iekasēt 100+ tūkstošus

AP

to teh...@latnet.lv
Sveiks Tehnikaa!

Krotow <kro...@gmail.com> wrote:
> Tā gan. Taču reāli šo naudu varēs iekasēt, tikai caur interneta
> pakalpojumu sniedzēju papildus nodokļa formā vai tml. Jo ja tas būs
> atsevišķi maksājama summa, paredzu, ka lielākā daļa tai vnk uzliks.

Kush.... veel izdomaas, ka var aplikt ar nodokli aplikt InterNeta
trafiku ..... un beigsies bezlimita laiki.....

ZBH <dra...@gmail.com> wrote:
> uzlikt nodokli proporcionaalu kanaalam. garanteetajam vai
> maksimaalajam - taa, sekundaars Q.

Nu tam maza jeega, neviens 100% to kanaalu parasti nenoslogo, BET
tikai novilkshanai vajadziigs ilgaaks laiks un ja Torrenti velkaas pa
nakti, tad pH. Provaideri pa leeto meedz pieshkjirt 100MBit tieshi taapeec,
lai aatraak tos torrentus novilktu un atbriivotu kanaalu pilniibaa, nevis
visu laiku to 99% noslogotu!!!???

AP.

Mareks

to teh...@latnet.lv
On 10/23/2012 08:14 PM, ZBH wrote:

> da ko aakstiities, apkures katla vadiibas modulis.

samsung veljasmashinaa/ledusskapis ... it sevishkji taas kuras balsii
runaa kautko :D

--
Mareks

Mareks

to teh...@latnet.lv

http://ru.fishki.net/picsw/102012/23/post/statistika/statistika-0032.jpg

--
Mareks

Krotow

to teh...@latnet.lv
On 2012.10.23. 22:09, AP wrote:
> Sveiks Tehnikaa!

> Kush.... veel izdomaas, ka var aplikt ar nodokli aplikt InterNeta
> trafiku ..... un beigsies bezlimita laiki.....

LTK boss par to sapņo jau pāris gadus. Vēlu viņam turpināt sapņot.

--
Krotow

to teh...@latnet.lv

Ne aktuālajā redakcijā
http://www.likumi.lv/doc.php?id=108026
ne nākotnes redakcijā
http://www.likumi.lv/doc.php?id=108026&version_date=01.11.2012
nemācēju atrast punktu, kurš aprakstītu situāciju, kad tukšo materiālo nesēju
neizmanto autoru darbu kopēšanai un acīmredzami nepamatoti noteikto nodevu
varētu neiekasēt vai vismaz atgūt.
Tad jau visi tukšie materiālie nesēji tiek izmantoti autoru darbu kopēšanai.
Un par autoriem šajā stāstā var teikt vispār nav runas, ja paskatās 20.punktā uz
kaut kādiem 40 vai 33.3 procentiem.

T.

Mareks

to teh...@latnet.lv
Līdz ar mākoņskaitļošanas attīstību notiks revolūcija veidā, kā cilvēki
piekļūs un izplatīs saturu, un autortiesību turētājiem viņu pašu
interesēs jāsāk domāt par jauniem veidiem, kā saņemt atlīdzību, šādu
viedokli pauda informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un elektronikas
nozares organizācijas «Digital Europe» Autortiesību nodevu darba grupas
vadītāja Irena Bednarika.

http://www.tvnet.lv/tehnologijas/nozares_jaunumi/440676-autortiesibu_turetajus_bridina_par_revoluciju_satura_lietosana

kursh te kautko par dropbox ? :) ...

--
Mareks

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Tue, 23 Oct 2012, AP wrote:

> [...]
> lai aatraak tos torrentus novilktu un atbriivotu kanaalu pilniibaa, nevis

nu i, ka 100% nenoslogo? autinja celja (?) nodoklis, ko maksaa pirms
skates, iraid atkariigs no motor jauds (ja pareiz aceros nodokl
kurkulator). un nevienam tur nekrata, ka es to jaudu visu neizmanto, un
vispaar deelj diluma deklareetaa jauda vairumam auto neir izspiezam.
analogij.

ZBH

AP

to teh...@latnet.lv
Sveiks Tehnikaa!

ZBH <dra...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kurkulator). un nevienam tur nekrata, ka es to jaudu visu neizmanto,
> un vispaar deelj diluma deklareetaa jauda vairumam auto neir

Tik tas vispaar vareetu buut pretrunaa ar jEvropas _platjoslas_
InterNeta izplatiibas veicinaashanas direktiivu, vai kaa TO sauc!!!?
Uzskaiti tas protams vienkaarshotu, bet efekts buutu, ka samazinaatos
massveida 100Mbit dziivokljos, jo praktiski pietiek ar 10, bet
stipri stipri shaubos, vai tas samazinaatu pirateetaa audiovideokontenta
apjomu!!!? Apjomu ta nosaka trafiks nevis trubas platums, protams
caur Dial-Up/GPRS nekaadus filmuchus/muzonus iipashi nenovilksi,
bet nu tie aatrumi jau ira veesture....
Auto progresiivaa nodoklja jeega ira savaadaaka - samazinaat
kustiigo dzelzs kluchu kopeejo masu (t.i. samazinot katru individuaalo
bundzhu lielumu - jo lielaaks motors, jo lielaaks auto kaa likums), pie
mums LV gan tas ne iipashi labi padodaas, bet tas cits jautaajums!!!

AP.

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Wed, 24 Oct 2012, AP wrote:
> [...]
> massveida 100Mbit dziivokljos, jo praktiski pietiek ar 10, bet
> stipri stipri shaubos, vai tas samazinaatu pirateetaa audiovideokontenta

un kaa veel samazinaatu, nevilktu uz dullo suuda filmas 5 pa vakaru "ai,
shitaa meesls, davai naakoso", bet apdomaatu (palasiitu IMDB vtml).

> Apjomu ta nosaka trafiks nevis trubas platums, protams
> caur Dial-Up/GPRS nekaadus filmuchus/muzonus iipashi nenovilksi,
> bet nu tie aatrumi jau ira veesture....

atraaviens no realitaats? iraid taada vieta "lauki", sastaad lielaako dalj
LV teritorijs.

> [...]
> lielumu - jo lielaaks motors, jo lielaaks auto kaa likums), pie mums LV
> gan tas ne iipashi labi padodaas, bet tas cits jautaajums!!!

nekas, leenaak internet infrastruktuur ar buut zaljaak, jo banaal rij
mazaak elektriib.
otmaza - taa iraid mazaak man nostaaj, bet vairaak meeginaajums modeleet
birokraat dom gaajien. kaapee - a sk. augsaa par suudu vilksan, koyanetaa
apmeeram taa arri notikaas.

ZBH

AP

to teh...@latnet.lv
Sveiks Tehnikaa!

ZBH <dra...@gmail.com> wrote:
> On Wed, 24 Oct 2012, AP wrote:
> un kaa veel samazinaatu, nevilktu uz dullo suuda filmas 5 pa vakaru
> "ai, shitaa meesls, davai naakoso", bet apdomaatu (palasiitu IMDB
> vtml).

Nodeva jau peec tiesas un taisniibas pienaakaas par noskatiito
filmu, nevis par novilktu un izmestu SHITu....

> atraaviens no realitaats? iraid taada vieta "lauki", sastaad
> lielaako dalj LV teritorijs.

Laukos filmuchus pa InterNet-u nevelk, a tie, kam mobiilais, iekljautaa
trafika pietiek tikai tik, lai zinjas palasiitu vai ko minimaali ar
jE-pakalpojumiem
padarbotos....

> [...]
> modeleet birokraat dom gaajien. kaapee - a sk. augsaa par suudu
> vilksan, koyanetaa apmeeram taa arri notikaas.

Nu nez, vai optiskais konvertors eed vairaak vai mazaak, ja shim
laizh cauri 100Mbit vai 40GBit/s pa dziislu!!!??? Protams vecie 10Mbit
HUBi guljamrajonu provaideriem varbuutaas izmaksaa leetaak par
jaunajiem 100MBit, bet muusdienaas tas jau visai nosaciiti, jo
pirmie saak iekljuut antikvariaata kategorijaa!!!?

AP.

Dark Twain

to teh...@latnet.lv
On Wed, Oct 24, 2012 at 4:31 PM, ZBH <dra...@gmail.com> wrote:
> atraaviens no realitaats? iraid taada vieta "lauki", sastaad lielaako dalj
> LV teritorijs.

Teritorijas ne cilvēku skaita ziņā.
Nesen pa rādžu dzirdēju vai, ka LV un EE banku kartes vairāk izmanto
norēķiniem veikalā nevis naudas izņemšanai, a LT- otrādi. Tāpēc, ka
tur laukos cilvēku vairāk nekā pilsētās, un laukos ar kartēm diez ko
nenorēķināsies, jāmin vien līdz bankomātam.
--
-

Dark Twain

to teh...@latnet.lv
2012/10/24 AP <a...@latnet.lv>:
> Nu nez, vai optiskais konvertors eed vairaak vai mazaak, ja shim
> laizh cauri 100Mbit vai 40GBit/s pa dziislu!!!???

Stikla ātrums ir atkarīgs tikai no gala iekārtu ātruma. Rijamstrāva
diez vai par kārtu atšķiras.
--
-

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Wed, 24 Oct 2012, AP wrote:

> Laukos filmuchus pa InterNet-u nevelk, a tie, kam mobiilais, iekljautaa
> trafika pietiek tikai tik, lai zinjas palasiitu vai ko minimaali ar
> jE-pakalpojumiem padarbotos....

es vispaar oponeej tam, ka GPRS buutu veestur.

> [...]
> guljamrajonu provaideriem varbuutaas izmaksaa leetaak par jaunajiem
> 100MBit, bet muusdienaas tas jau visai nosaciiti, jo pirmie saak

100Mbps un 1Gbps optiskie konvertori atskirs ar rijiib. tie biij
laikam 10Gbps miniGBIC'i, kuriem iraid modelji ar radiatoru iznestu aaraa
a'la "balkons".

ZBH

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Wed, 24 Oct 2012, Dark Twain wrote:

> Teritorijas ne cilvēku skaita ziņā.

nuja, LV teritorijs. bet vispaar no internet pieejamiibs kaukaadi Odulaaji
un laikam pat Maarupes privaathatas iraid taadi pat lauki kaa dzilja
nekuriene.

ZBH

ieleja

to teh...@latnet.lv
ir kāda valsts pasaulē, kur _laukos_ dzīvo vairāk, kā pilsētā?

On 2012.10.24. 18:02, ZBH wrote:

> nuja, LV teritorijs
> ZBH

Rumpis

to teh...@latnet.lv
Ir.
http://www.geohive.com/earth/pop_urban.aspx

--
Rumpis :)

ZBH

to teh...@latnet.lv
On Wed, 24 Oct 2012, ieleja wrote:
> ir kāda valsts pasaulē, kur _laukos_ dzīvo vairāk, kā pilsētā?

vvz, bet pasaulee kopaa shis luuzums notik pirms tikai daziem gadiem.

ZBH

gunarsf

to teh...@latnet.lv
Var jau būt, ka kautkur arī terminālu trūkums pie vainas, bet nedomāju,
ka tas problēmas pamatā.

Lieta tāda, ka laukos cilvēki bankām un viņu technoloģijām neuzticas.
Tepat Lapmežciemā labs draugs no bērnibs dienām dzīvo, havo savu biznesu
un visād citād galīg ne pāķis bet banku karti (un ar pašas bankas)
uztver, kā nepieciešamu ļaunumu lai, braucot uz importiem, nauda nav
jāmaina un klienti varēt naudu pārskaitīt. Kāreiz nesen šo lietu
pārspriedām. Ir kreņķis šim ne tikai uz kartēm, bet ar uz citiem viņu
lietotājiem, jo "veikalā ar tām kartēm tāds čakars vienmēr, ka visai
rindai jāgaida".

Dark Twain

to teh...@latnet.lv
2012/10/25 gunarsf <gu...@latnet.lv>:
> ... Ir kreņķis šim ne
> tikai uz kartēm, bet ar uz citiem viņu lietotājiem, jo "veikalā ar tām
> kartēm tāds čakars vienmēr, ka visai rindai jāgaida".

Vo, vo tieši tā arī ira!
--
-

Harijs Buss

to teh...@latnet.lv
2012/10/25 Dark Twain <dark....@gmail.com>
> tikai uz kartēm, bet ar uz citiem viņu lietotājiem, jo "veikalā ar tām
> kartēm tāds čakars vienmēr, ka visai rindai jāgaida".

Vo, vo tieši tā arī ira!

Tur, kur lieto normālus sakarus ar banku, maksāt ar kartiņām ir vismaz tikpat ātri, kā skaidrā naudā un katrā ziņā ātrāk, nekā kad kāds izdomā maksāt mazās santīmu monētiņās.  Ja veikals ir noskopojies uz normālu pieslēgumu, lieto kaut kādu kreisu nedrošu dialupu u.t.t., tad sanāk ilgāk ar kartiņu. Bet tā patiesībā ir veikala problēma. Tāpat, kā nevajadzīgu rindu veidošana.

Harijs

gunarsf

to teh...@latnet.lv
On 25.10.2012 12:32 , Harijs Buss wrote:
> [...]
> normālu pieslēgumu, lieto kaut kādu kreisu nedrošu dialupu u.t.t., tad
> sanāk ilgāk ar kartiņu. Bet tā patiesībā ir veikala problēma. Tāpat,

Nē, nav gan, jo lauku veikalos rinda, ja arī ir, tad tāpēc, ka cilvēki
socializēties nolēmuši.

Augšminētā persona pārsvarā Kauguru Rimi iepērkas, kur kartes apkalpojas
vismaz tik pat ātri, kā kešs. Bet, vienalga, ne viņš, ne viņa sieva nebī
pārliecināmi par šo, itkā acīmredzamo, faktu. Paša sievastēvs ar
sievasmāti ar no turienes un šamiem funktieris vēl radikālāks + visa
luču un puķu tirdzniecības nauda "zemesbankā".

Dark Twain

to teh...@latnet.lv
2012/10/25 gunarsf <gu...@latnet.lv>:
> ...šamiem funktieris vēl radikālāks + visa luču un puķu
> tirdzniecības nauda "zemesbankā".

Norakta vai?! Peles var sagrauzt!
--
-

gunarsf

to teh...@latnet.lv
On 25.10.2012 13:03 , Dark Twain wrote:
> Norakta vai?! Peles var sagrauzt!
Kurmji :).

Norakta nav, bet "rūpīg nolikta" plus ar regulāriem krenķiem, jo "tūlīt
latam cauri" un "EUR tūlīt, tūlīt krdik pa lielo". Likt bankā(s) arī
neir opcija, jo "tur vieni vienīgi blēži". Cik zinu, vairums ciemenieku
pansiju/algas dienās dodas uz vietējo bankomātu un iztīra kontu pa
nullēm. Nav jau tas nemaz tik muļķīgi, ja tā padomā krājbanku utml.
pieminot.

Betnu, sievastēvs nesen pārcēlās uz labākiem zvejas rajoniem, tāka ir
miers tagad.

Harijs Buss

to teh...@latnet.lv
2012/10/25 Dark Twain <dark....@gmail.com>
> ...šamiem funktieris vēl radikālāks + visa luču un puķu
> tirdzniecības nauda "zemesbankā".

Norakta vai?! Peles var sagrauzt!

Nu, ja viss samainīts zelta un sudraba monētās, tad nesagrauzīs... Tikai "dārgumu meklētāji" ar saviem metālu meklētājiem viegli uzies.  Var arī aizmirsties vieta, kur kas bija ierakts, tā gāja daudziem latviešiem ar kara draudos noglabātām labām lietam...

Harijs

KPL

to teh...@latnet.lv
Buy land. They've stopped making it. - Mark Twain

--
KPL

gunarsf

to teh...@latnet.lv
On 25.10.2012 13:22 , Harijs Buss wrote:
> [...]
> Var arī aizmirsties vieta, kur kas bija ierakts, tā gāja daudziem
> latviešiem ar kara draudos noglabātām labām lietam...

Neticēsi, bet tieši tajā pašā Lapmežciemā sanēmām "mantojumu" precīz
tādā veidā. 5litri 1-5 latu monētās. Diezgan man nācās rakt "pie tā
bērziņa tur stūrī", jo toreiz metālmekletāji bī baigā eksotika. Gan viss
guvums vēl tagad saglabāts, cik zinu. Bī arī kaudze tīklu bet no tiem
labums nekāds jo kokvllna dabīg ka sapujusi.

Krotow

to teh...@latnet.lv
On 2012.10.25. 11:42, Dark Twain wrote:

> Vo, vo tieši tā arī ira!

Bremze ar karti maksājot ir tikai 2 vietās: lēns neta pieslēgums (GSM
modēms, piemēram) un LĒNS KLIENTS, kurš PIN kodu ievadot, bremzē, jo
kodi pierakstīti blociņā un smadzenē vakardienas TV seriāls vai polša
atliekas (vajadzīgo pasvītrot).

Cik atceros, karšu maksājumiem lielākā problēma bija transakciju apjoms
un skaits, kas sāka atmaksāties. Tāpēc daudz kur mazākos veikalos
redzams uzraksta, ka ar karti maksāt tikai sākot no 2 Ls :)

--
Krotow

to teh...@latnet.lv
pievienojos tam, ka ar karti veikalā ir ilgāka ķēpa
tā nu viš i , citādi arī karti var dažkārt izmantot
T,

On 25.10.2012 11:40, gunarsf wrote:
> tikai uz kartēm, bet ar uz citiem viņu lietotājiem, jo "veikalā ar tām kartēm
> tāds čakars vienmēr, ka visai rindai jāgaida".

ksb

to teh...@latnet.lv
Es gan nepievienojos, man parasti sameklēt 50s makā sanāk ilgāk kā ar
karti, kur normāls pieslēgums un nebremzējoši termināļi.
__
KSB

On 2012.10.25. 16:18, T wrote:
> pievienojos tam, ka ar karti veikalā ir ilgāka ķēpa
> tā nu viš i , citādi arī karti var dažkārt izmantot
> T,

KPL

to teh...@latnet.lv
plus santiimu chupa maku padara smagu un biezu, ka kabataa nelien.

--
KPL

Dark Twain

to teh...@latnet.lv
2012/10/26 KPL <kpl.l...@gmail.com>:
> plus santiimu chupa maku padara smagu un biezu, ka kabataa nelien.

Nauda vienkārši kabatā jāber nevis vēl makā jāliek.
--
-

Krotow

to teh...@latnet.lv
On 2012.10.26. 08:41, Dark Twain wrote:

> Nauda vienkārši kabatā jāber nevis vēl makā jāliek.

No kurienes tā vēlāk izbirst :D

--
Krotow

studd

to teh...@latnet.lv
2012/10/26 Krotow <kro...@gmail.com>:

> No kurienes tā vēlāk izbirst :D
>
> --
> Krotow
Maks - ierīce, kas ļauj pazaudēt visu uzreiz!

studd, maku nelieto

Dark Twain

to teh...@latnet.lv

> No kurienes tā vēlāk izbirst :D

Nav tik traki- džinsiem kabatas dziļas.
--
-

Andris Celms

to teh...@latnet.lv
Mhm - piemeers iz manas customera praxes. Lokaalaa lauku bode, POS
terminaalis LTC CDMA piesleegumaa bija iestreedzis. Bodnieces,
ieraugot mani ar karti, preci labaak "uz kriita" izsniedza, ne manu
karti apkalpoja. Saimniecei ieteicu FirstDatu sarunaat POSu
paartaisiit uz, visai necilo 10Mbit(?) tur esosho piesleegumu. No
karteem tajaa bodee vairs nebaidas - dariijums notiek pat aatraak, kaa
Harija piemineetaa sanju skaitiishana.

2012/10/25 Harijs Buss <har...@gmail.com>:
WBR, Beard

ieleja

to teh...@latnet.lv
cik nu to santīmu bērēju ir?

ar karti nenorēķinos vispār, izmantoju tikai, lai aptīrītu ATM, jo cik
nav dzirdēti stāsti, ka summa novilkta divreiz, ej nu tu visu laiku čeko
un ja kas ne tā, mēģini pierādīt, ka neesi kamielis

On 2012.10.26. 15:28, Andris Celms wrote:
> [...]
> paartaisiit uz, visai necilo 10Mbit(?) tur esosho piesleegumu. No
> karteem tajaa bodee vairs nebaidas - dariijums notiek pat aatraak, kaa

Tornis

to teh...@latnet.lv
Nu nez, man konta izdruka par mēnesi ir tā uz 4-5lpp un paranoja nemoka, guļu mierīgi, naudas maisu nenēsāju... Un neko visu laiku nečekou, sākot no noteiktas summas konta transakcijām sms nāk

On 2012. gada 26. okt., at 15:42, ieleja <ieleja...@ieleja.lv> wrote:

> [...]
>
> ar karti nenorēķinos vispār, izmantoju tikai, lai aptīrītu ATM, jo cik nav dzirdēti stāsti, ka summa novilkta divreiz, ej nu tu visu laiku čeko un ja kas ne tā, mēģini pierādīt, ka neesi kamielis

Krotow

to teh...@latnet.lv
Nu nez.. Jau padsmit gadus pēc iespējas ar karti norēķinos, nav vēlmes
makā santīmus pārskaitīt. Ir gadījies upsoties, kad banka nedod naudu,
ja komisijas maksa + pirkums pārsniedz konta atlikumu, taču dubultā vēl
ne reizi nav novilkts.

On 2012.10.26. 15:42, ieleja wrote:
> [...]
> nav dzirdēti stāsti, ka summa novilkta divreiz, ej nu tu visu laiku čeko
> un ja kas ne tā, mēģini pierādīt, ka neesi kamielis

kastrolis

to teh...@latnet.lv
man pirmais kas ienāca prātā bij ķīna.
bet tur gandrīz uz pusēm tomēr...