B.I.S. etc

Niels van der Wal

to Ligfiets
In een vorig toppic kwamen er een aantal afk. voorbij, die menigeen
kende, maar voor sommige nieuw waren. Er kwamen ook nieuwe afk. bij.
Ik maak maar even een lijst:

Hieronder de reeds bekende afkortingen voor ligfietseigenschappen. Het
zijn allemaal afkortingen van drie letters met een (psychiatrisch)
ziekteverschijnsel als laatste.

R.I.S. Racefiets inhaal syndroom
S.I.S. Scooter inhaal syndroom
B.I.S. Brommer inhaal syndroom.

Er zijn recent wat omschrijvingen bij gekomen en die zijn leuk.
Zo is het het L.I.S. Het ligfiets inhaal syndroom, weer het B.I.S. het
bukfiets inhaal syndroom, het P.I.S. Het peloton inhaal syndroom en
het V.I.S. Het vliegtuig inhaal syndroom.

Waarschijnlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden, zo is er voor de V
een hele batterij (vis, vlieg, velo, vlinder, vogel etc.) Ik zou
zeggen: brand los :-)
En op zich is het best makkelijk. Je gaat gewoon het alfabet af en je
kijkt wat je te binnen schiet en wat leuk is. Zo heb ik een melding
gezien van het E.M.I.S. Dit lijkt er op, maar waarom niet gewoon het
A.I.S. Het accu inhaal syndroom? Daar sta je toch redelijk bovenaan
mee. :-)

Niels, schrijfneuroot, van der Wal

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com
Op 17 februari 2012 18:36 heeft Niels van der Wal <dest...@gmail.com>
het volgende geschreven:

Zo heb ik een melding
> gezien van het E.M.I.S. Dit lijkt er op, maar waarom niet gewoon het
> A.I.S. Het accu inhaal syndroom? Daar sta je toch redelijk bovenaan
> mee. :-)

Je hebt helemaal gelijk Niels en A.I.S klinkt net als E.I.S (Electron
Inhaal Syndroom) dus je kunt er sowieso niet de fout mee ingaan ;-)

twilwel

Budi Jonkhart

to ligf...@googlegroups.com
HAS vind ik wel aardig: Hond Aanhap Syndroom.

Budi - vraag me bij een velomobiel af waar ze aan zouden happen - Jonkhart

Blauwe Hurricane

to Ligfiets

On Feb 17, 6:31 pm, Budi Jonkhart <bjonkh...@gmail.com> wrote:
> HAS vind ik wel aardig: Hond Aanhap Syndroom.
>
> Budi - vraag me bij een velomobiel af waar ze aan zouden happen - Jonkhart

Paar maanden geleden een andere BIS, binnenvaartschip inhaal syndroom.

Blauwe - Wales - Hurricane

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com

Op 17-2-2012 18:36 schreef Niels van der Wal:

> R.I.S. Racefiets inhaal syndroom
> S.I.S. Scooter inhaal syndroom
> B.I.S. Brommer inhaal syndroom.
>
> Waarschijnlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden, brand los :-)
Soms heb ik last van AFWIS, alle-fietsen-willen-inhalen-syndroom. Lukt
zelden overigens, maar als iemand last heeft van QUIZ,
Quest-inhalen-zinsbegoocheling, dan lukt dat ook weer niet vaak.
--
groet van Theo, liever droom dan syndroom, Mol

Reinout van Rees

to ligf...@googlegroups.com
On 17-02-12 19:31, Budi Jonkhart wrote:
> HAS vind ik wel aardig: Hond Aanhap Syndroom.
>
> Budi - vraag me bij een velomobiel af waar ze aan zouden happen - Jonkhart

Jaren geleden wat er hier op de mailinglijst een discussie over
irritante honden. Meldde iemand een specifiek hapgraag exemplaar,
volgens mij ergens richting Ede ofzo. Kwam er een reactie "ja, die heeft
ook een stuk van mijn fiets in z'n hok liggen". Volgens mij allebei
velomobielen...

Reinout

--
Reinout van Rees rei...@vanrees.org
http://reinout.vanrees.org/

Quemo

to Ligfiets
On 17 feb, 18:36, Niels van der Wal <destr...@gmail.com> wrote:

> R.I.S. Racefiets inhaal syndroom
> S.I.S. Scooter inhaal syndroom
> B.I.S. Brommer inhaal syndroom.

Heb ik allemaal al eens toegepast. maar....

> en het V.I.S. Het vliegtuig inhaal syndroom.

Ben je dan niet héél erg hoogdravend bezig? (goed, nou heb je
natuurlijk het verhaal van de 2 Questrijders die een opstijgende
Antonov hebben ingehaald: http://www.ligfiets.net/news/1186/ligfietsers-halen-vliegtuig-in.html
)
Onder vissen versta ik toch echt iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=8RhtqbMG03w&feature=plcp&context=C3727901UDOEgsToPDskKTIIvqeAAvwhKBxegavuD4

Quemo -laatste tijd weinig geBISt en zelfs SISsen is er maar weinig
bij-

Oscar Roozen

to ligf...@googlegroups.com
On 02/17/2012 06:36 PM, Niels van der Wal wrote:
> maar waarom niet gewoon het A.I.S. Het accu inhaal syndroom?

Daar hebben vooral Audi en BWM-rijders nogal eens last van als ze achter
mijn Prius hangen..

Oscar - veel automobilisten hebben een chronisch F.I.S. - Roozen

Niels van der Wal

to Ligfiets
Ach,

Een syndroom is vooral lastig, maar hoeft niet succesvol te zijn. En
dat kan ook aan de windrichting liggen.
En wat vissen betreft: waarschijnlijk kan dat met een waterfiets, maar
of jou vissen dan kunnen bijten......
Het vlieg inhaal syndroom is trouwens ook best lastig; deze kunnen
zeer gestroomlijnd op je frame gaan zitten, zie dan maar hoe je ze
inhaalt...

Niels, A.K.S. van der Wal

Quemo

to Ligfiets
On 18 feb, 14:20, Niels van der Wal <destr...@gmail.com> wrote:

> Het vlieg inhaal syndroom is trouwens ook best lastig; deze kunnen
> zeer gestroomlijnd op je frame gaan zitten, zie dan maar hoe je ze
> inhaalt...

Harder fietsen...... zodanig hard dat hij door de wind van de
stroomlijn geblazen wordt. En gezien de 'kleefkracht' van vliegen is
dat misschien nog wel het meest ultieme Inhaal Syndroom........

Quemo -Tractor Inhaal Syndroom en Graafmachine Inhaal Syndroom (T.I.S
en G.I.S.) ook al eens onder de leden gehad-

OranjePaarseGM

to Ligfiets
en hierbij de foto's van de beide heren die last hadden van het
VliegtuigInhaalSyndroom
https://picasaweb.google.com/100773479960402913680/VliegshowLelystad?authkey=Gv1sRgCMeio5Oy0bfIEA#

Groetjes Hanneke - heeft een heel snel vriendje -