Krigsspil på Krigshistorisk Festival i Rødovre

Simon Andersen

to Københavns Brætspilsklub
Kom og spil dit yndlings-krigsbrætspil og fortæl publikum om din hobby på Krigshistorisk Festival i Rødovre lørdag den 16. juni.

Der er plads til 20 deltagere, og arrangørerne giver morgenmad, frokost og aftensmad, plus en bajer, når publikum er gået hjem lørdag. En betingelse for deltagelse er, at man er villig til at bruge tid på at fortælle publikum om hobbyen, historien og det specifikke spil, man er i gang med.
BEMÆRK: Vi spiller ikke spillene med publikum, man fortæller blot nysgerrige sjæle om, hvad det er vi sidder og laver!

Vi har 5-6 lange borde til rådighed derude og skal gerne have sat lige så mange spil op. Mht. spil, så skal vi have en spredning i tidsperioder, gerne fra vikingetid/oldtid og helt op til moderne tid. Everything goes inden for de rammer. Både 2-spiller- og mulitplayer-spil er fine.

Vi spiller derude lørdag d. 16 kl. 10-17. Mødetiden er kl 8, hvis man vil have morgenmad. Kl 9-10 sætter vi spil op og forklarer regler. Kl 18 er der aftensmad.der skal skal selvfølgelig nok blive tid til at gå en tur langs de forskellige camps og se en musket eller kanon blive affyret etc.

Meld dig til med et spil, du gerne vil sætte op (og forklare regler til), eller meld dig som spiller på et af de eksisterende spil. Listen her med spil og antal spillere, der har meldt sig på bliver løbende opdateret:

# 2 spillere tilmeldt (max 3).

Bismarcks First War (prototype af et spil om krigen i 1864)
# 1 (for 2 spillere, men jeg sætter 2 spil op på ét bord, så der er plads til 4 mand).

banzai

to kbk-p...@googlegroups.com

Hej Simon

Jeg hedder David og jeg vil gerne komme med Gunslinger (et western spil) der er plads til 7 spillere vi er 4 personer.

Mvh

David

Sendt fra Mail til Windows 10

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Københavns Brætspilsklub" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til kbk-public+...@googlegroups.com.

Rasmus Larsen

to Københavns Brætspilsklub
Lyder super-fedt, Simon.
Rigtig god ide.
Jeg har lidt problemer med at være med hele dagen, men kommer helt sikkert forbi.
Tak for godt initiativ.
Rasmus

Simon Andersen

to Københavns Brætspilsklub
Hej David

Fedt du kommer forbi.

Jeg forstår det sådan, at I er 4 personer allerede, men har plads til 3 til om bordet. Er det korrekt?

/Simon

Simon Andersen

to Københavns Brætspilsklub
Vi er nu 8 mand. Vi mangler bare en gruppe eller to, så bliver det en fest!

Vi mangler også en spiller til Maria, hvis nogen er på?

banzai

to kbk-p...@googlegroups.com

Hej Simon tror du vi kan låne en plade eller lign derude vores kort er 83cm x 110cm. Hvis ikke, må vi klarer det ved at bukke kortet. Mvh David

Sendt fra Mail til Windows 10

to kbk-p...@googlegroups.com
Arg, det lyder ikke rart, det der med at bukke kortet.

Arrangørerne af festivalen er vildt pressede her op til deadline, så jeg tør faktisk ikke spørge dem, om de kan skaffe en plade (altså de har virkelig travlt). Så enten må I selv tage en løsning med, eller vi prøver at improvisere noget derude på dagen.

Vi kan lige se, hvad de siger om målene på bordene i morgen. Det er sådan nogle berlinerborde med bænke på et metalstativ. De er, så vidt jeg husker, ret smalle.

Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på et emne i gruppen "Københavns Brætspilsklub" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og alle dens emner, skal du sende en mail til kbk-public+...@googlegroups.com.

banzai

to kbk-p...@googlegroups.com

Ok vi prøver selv at tage en plade med.

banzai

to kbk-p...@googlegroups.com

Hej Simon

Hvor skal vi møde på lørdag?

Mvh David

Sendt fra Mail til Windows 10

Simon Andersen

to kbk-p...@googlegroups.com
Planen for i morgen:

Der er morgenmad fra 8-9. Vi sætter spil op 9-10 og 'går på 10-10.30 ca. (=her kommer folk væltende og vil sikkert stille spørgsmål). Kl 17 pakker vi spillene væk og spiser aftensmad og drikker en øl med en masse mænd i mærkelige uniformer!

Vi sidder i Batteritogsmagasinet, som ligger til højre, helt for enden af Rødovre Parkvej (hvor man enten kan gåtil højre eller venstre langs volden). Det er også der, vi spiser morgenmad.

Simon Andersen

to Københavns Brætspilsklub
UPDATE:

Vi er kun 8 tilmeldte, men har bestilt mad til 15 mand. Så kom endelig forbi og tag en krigssnak eller spil lidt bræt med os derude. Vi tager en håndfuld lettilgængelige spil med derud.

Planen er som følger: