JDK 8 dostępne! :-)

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com
Hej,

jak zapewne wszyscy (mam nadzieję!) wiedzą, doczekaliśmy się Javy 8! :-)

Z tej okazji przydałaby się prezentacja na naszym skromnym JUGu :-)
Może ktoś chciałby przygotować coś i podzielić się wiedzą?
Może Dawid Weiss miałby ochotę? :-))))) Te 'dogłębne' prezentacje dają szerokie pojęcie co w nowym JVM piszczy.

Możemy też się umówić także na 2-3 krótsze prezentacje na jednym spotkaniu. Każdy by jakiś kawałek opowiedział i wszyscy by liznęli po trochu z całości.

Liczę na odzew!
Najbliższy wolny termin to początek Maja, więc czasu sporo!

Pozdrawiam!
Łukasz

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
Z tego co pamiętam to ja robiłem prezentację o j7 poprzednio, teraz
kolej na innych! :) W 8 najciekawsze pewnie do omówienia są lambdy,
ich fizyczna implementacja oraz zmiany w bibliotekach standardowych,
które je wykorzystują.

Dawid
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Poznań Java User Group” w
> Grupach dyskusyjnych Google.
> Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości,
> wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na
> jug-p...@googlegroups.com.
> Otwórz tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan.
> Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

Marcin Kłopotek

to jug-p...@googlegroups.com
Zanim będzie prezentacja, polecam do kawy
http://www.techempower.com/blog/2013/03/26/everything-about-java-8/

--
Marcin Kłopotek

Szymon Pietrzak

to jug-p...@googlegroups.com
Nie wiem jak wam, ale mnie nie podobają się domyślne implementacje w interfejsach. O ile metody statyczne w interfejsie są, moim zdaniem, dobrym pomysłem o tyle defaultowe implementacje to po trochę jak zrobienie z interfejsu klasy abstrakcyjnej. Może po prostu nie łapię na czym polega geniusz tego rozwiązania...

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres jug-p...@googlegroups.com.
Odwiedź tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan

Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout

--
Szymon Pietrzak

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com
No to już mamy dwa tematy:

lambda + zmiany w bibliotece standardowej z tym związane
default methods

Dawidzie możemy liczyć na perełkę w postaci lambdy? ;-)

Łukasz

[...]

Krystian Nowak

to jug-p...@googlegroups.com
Z brodą już (prawie 2 lata) porównanie default methods w j8 i traitów
w Scali - http://www.infoq.com/articles/java-8-vs-scala - może się
przydać w zrozumieniu "geniuszu tego rozwiązania" :)

Pozdrawiam,
Krystian

> [...]
> wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na

Szymon Pietrzak

to jug-p...@googlegroups.com
Ciekawy artykuł, nie omieszkam przeczytać po pracy.
Racja, pozwala to na wielodziedziczenie, chodziło mi raczej o to, że odbywa się to kosztem wprowadzenia implementacji do interfejsu. Mamy więc standardową abstrakcyjną klasę i abstrakcyjną klase z wielodziedziczeniem, nie mamy juz za to czystego interfejsu (100% abstrakcji). Nie wiem czy to nie powoduje że interfejs zaczyna się zmieniac w taki 'swiss army knife'...

Krystian Nowak

to jug-p...@googlegroups.com
No tak, to zmienia "zasady gry" - ale to już dyskusja na poziomie thin
versus rich interfaces i całej rzeki tematów dookoła tego...

Pozdrawiam,
Krystian

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com
up up :-)

Lukasz Byczynski

to jug-p...@googlegroups.com
Niestety, ale te default methods to jakiś nieszczęsny kadłubek jest. Przypomina to c# extensions methods, a nie scalowe traity (nie ta liga). Poza tym implementacja w lambd w JDK8 oparta jest o invokedynamic co niesie za sobą ciemne strony: http://www.takipiblog.com/2014/03/25/the-dark-side-of-lambda-expressions-in-java-8/

Michał Bartyzel

to jug-p...@googlegroups.com
Ciekawy artykuł. Z tego co zrozumiałem, że zbliżamy się do informatyności na poziomie błędów linkera w C++ - zapominasz klamry i informuje cię o braku plików nagłówkowych i statycznych bibliotek :)

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com
no ten stack z JS to jest już masakra, z stream+lambda jeszcze jest znośnie :-)

Michał Bartyzel

to jug-p...@googlegroups.com
Tak sobię myślę dalej, że taki jest też koszt każdego wrapowania, pisania fasad, adapterów, anti-corruption layers. Zyskiem jest to, że z punktu widzenia klienta API jest przyjemniejsze, ale pod spodem ukryte są magiczne sztuczki, które na to pozwalają. Jak długo można wrapować brzydki kod? Może jest taki moment, że warto zrewidować założenia całego designu i wprowadzać głębsze zmiany przez wszystkie warstwy zamiast tylko odcinać się od brzydkiego kodu. Być może wprowadzenie kilku kluczowych zmian dramatycznie uprościło by parcę za aplikacją i wyeliminowała koniecznośc pisania supermądrych warstw pośrednich. Pytanie tylko które to te kluczowe? :)

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
Zawsze mówiłem (zupełnie serio) że w kodzie maszynowym wszystko jest
prostsze. Dostajesz core dump, to wiadomo gdzie był PC i tyle :)

Dawid

Artur Kłopotek

to jug-p...@googlegroups.com
w kodzie maszynowym wszystko jest prostsze
simpler but not easier :)

Szymon Pietrzak

to jug-p...@googlegroups.com
Niedługo kodzenie w asemblerze stanie się arcyhipsterskie i wtedy będziemy sobie pluli w brode siedząc w naszych biurach czy innych leżach podczas gdy chlopaczki w ogromnych okularach i z grzywka jak MyPony będą spijać spienione mleko z latte w jakiejs kawiarni, klepiac nonszalancko na swoich MacBookach polecenia asemblera.

Wtedy wszyscy pozazdrościmy Dawidowi, że włada asemblerem jak językiem naturalnym:)

A tak serio to trochę się tego chyba spodziewalismy, że zachowanie wstecznej kompatybilności itd. troche uposledzi i ograniczny nowe funkcjonalności...
Szymon Pietrzak

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
> Wtedy wszyscy pozazdrościmy Dawidowi, że włada asemblerem jak językiem
> naturalnym:)

Włada_ł_, niestety. Bo mu języki które znał poumierały (650x, 68k),
Teraz rozumie narzecze x86/amd64, ale nie mówi zbyt wiele :)

> simpler but not easier :)

Ta? To zobacz ten issue, z dzisiaj.
https://issues.apache.org/jira/browse/LUCENE-5573

D.