Rekrutacja IT bez ściemy

Tom Bujok

to Tom Bujok
Cześć,

Jestem Java developerem i tak jak większość z Was, otrzymuję wiele ofert pracy i zapytań od rekruterów, które często bardzo mnie irytują.

Po przeczytaniu oferty właściwie nic nie wiem o stanowisku, które ktoś mi proponuje i by uzyskać szczegóły muszę tracić czas na kontakt z rekruterem/wysyłanie aplikacji itd.
Miałem już dość : poszukiwanych "młodych i dynamicznych osób", firm które są "liderem rynku telekomunikacyjnego", projektów z wymaganiami "Java / CSS / SQL" oraz "bogatych pakietów socjalnych"

Od pewnego czasu chodził mi po głowie pomysł wprowadzenie nowych standardów do rekrutacji IT.
Rozmawiałem z wieloma deweloperami, śledziłem listy dyskusyjne na temat rekrutacji i tak "po godzinach" powstał portal: https://nofluffjobs.com

No Fluff Jobs zawiera wyłącznie ogłoszenia IT, które są przejrzyste, porównywalne między sobą i przedstawiają mnóstwo szczegółów o projekcie, warunkach pracy, firmie itd, a także widełki płacowe. Na umieszczenie ogłoszenia na No Fluff Jobs decydują się tylko otwarte firmy, które nie mają nic do ukrycia i podpisują się pod ideą przejrzystości i otwartości w rekrutacji - dla takich firm warto pracować!
Jak dotąd feedback jest znakomity, wiele firm zdecydowało się już ogłosić

Jako ze stale ulepszam portal to chciałem Was zapytać o uwagi / sugestie. Będę wdzięczny za wszelkie komentarze.

Pozdrowienia
Tomek Bujok

--
No Fluff Jobs

Krzysztof Makowski

to jug-p...@googlegroups.com
Swietny pomysl. Bedzie jeszcze fajniej jak idea sie rozprzestrzeni i pojawi sie wiecej ogloszen - nie tylko dotyczacych Polski.

Pozdrawiam,
Krzysztof Makowski

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Poznań Java User Group” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.

aw...@netscape.net

to jug-p...@googlegroups.com, tom....@gmail.com
Tomku,
tak się zastanawiam, czy aby etyczne jest promowanie własnego biznesu na łamach JUGa ?
Portal, który prezentujesz pobiera opłaty za ogłoszenia (i to nie małe), więc wnioskuję, że jest to projekt komerycyjny

Pozdrawiam Wszystkich
Witold Drożdżyński

Tom Bujok

to aw...@netscape.net, jug-p...@googlegroups.com
Hej

Jesli uznajesz to za nieetyczne to Ciebie osobiscie przepraszam. Napisalem tego maila z punktu widzenia developera, ktorymi wszyscy jug’owicze sa.

Pewnie z 80% developerow dotyczy opisany przez mnie problem wiec wyszedlem z zalozenia ze portal bedzie pomagal jug’owicza znajdowac sensowne oferty pracy. Portal jest jedynym miejscem w Polsce, gdzie mozna zobaczyc tak szczegolowe oferty - wiec wydaje mi sie ze post jest wartoscia dodana dla wszystkich.

Z tego co widze rowniez: "Umieszczanie ogłoszeń o pracę na grupie dyskusyjnej Poznań JUG tylko w przypadku podania widełek płacowych."
Dlaczego wiec nie moglbym zapostowac linka do portalu, gdzie wszystkie ogloszenia maja widelki placowe?

Pozdrowienia
Tomek

--
Tom Bujok
Reficio™ - Reestablish your software!

aw...@netscape.net

to tom....@gmail.com, jug-p...@googlegroups.com

Moje wątpliwości wynikają z tego, że jeśli ktoś publikuje/promuje na kanale informacyjnym jakim jest JUG, stronę, na której zarabia, to bez względu na to, czy świadomie promuje swój biznes, czy też chodzi tylko o przedstawienie idei, może być to odebrane komercyjnie.
Nie miałbym wątpliwości, gdyby została pokazana wersja beta, na której nie są pobierane opłaty.

Myślę, że po publikacji adresu tej strony na JUGu ilość odwiedzin na niej wzrosła, czyli został osiągnięty efekt marketingowy.
W przypadku takiej kampanii JUG powinien chyba otrzymać odpowiednie wynagrodzenie.
Zależy mi na tym, żeby JUG nie stał się skomercjalizowanym kanałem

Co do samej idei, to ciekawa merytorycznie, jednak dość mało konkurencyjna cenowo w stosunku do liderów rynkowych.
Pozwolę sobie już więcej nie wypowiadać się na ten temat, żeby nie spamować

Pozdrawiam,
Witek

Tom Bujok

to jug-p...@googlegroups.com
Rozumiem o co ci chodzi - rowniez nie chce zeby jug stal sie czym komercyjnym - angazuje sie w community od wielu lat.

Wydaje mi sie jednak ze takim samym efektem marketingowym o ktorym wspominasz jest post pojedynczego ogloszenia - a to jest juz dozwolone.
Rozumiesz niekonsekwencje?

Zeby skonczyc polemike - kazdy kto przesle uwagi dotyczace portalu dostanie ogloszenie za free - mam nadzieje ze to rozwiaze problem.

Pozdrowienia
Tomek

Artur Kłopotek

to jug-p...@googlegroups.com, tom....@gmail.com
Nie popadajmy w paranoję. Sam podam link do swojego, komercyjnego projektu, jeśli będzie działał na JVM i będzie się czym pochwalić. Na grupie JUG i tak stosunkowo mało się dzieje - niestety głównie ogłoszenia o pracy i konferencjach, a mało dyskusji technicznych.

Dlatego, Tom, może powiesz w czym jest napisany serwis i jakie są odczucia odnośnie użytych technologii?

Pozdrawiam
A.

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com, tom....@gmail.com
Właśnie Tom, wpadnij na JUGa do Poznania w końcu i opowiedz o techniczny aspektach projektu, bo widzę, że fajne technologie użyłeś :-)

Łukasz

Paweł Zięba

to jug-p...@googlegroups.com, tom....@gmail.com
Hej,

nie wgłębiałem się szczególnie mocno w regulamin grupy, ale osobiście uważam, że zamieszczenie postu, który zapoczątkował tą dyskusje nie jest nieetyczne. Serwis pewnie jest komercyjny, ale nie pobiera opłat od uczestników tej grypy (mam na myśli deweloperów, prawdopodobnie są tu też managerowie albo HRowcy, ale nie dla nich jest przeznaczona ta grupa) i może być dla nich przydatny. Dodatkowo tematyka się zgadza.

Dodam, że nie jestem w żaden sposób powiązany z reklamowanym portalem i nie znam jego twórców :)

Pozdrawiam.
Paweł Zięba

Witold Szczerba

to jug-p...@googlegroups.com
A co w tym nieetycznego? Co komu przeszkadza, że zarabia na tym
pieniądze? Czy to nieetyczne?

Jeśli nie zarabia to jest OK, a jak zarabia to ma siedzieć cicho i
nawet się pochwalić nie można? Poza tym na forum mogą pojawiać się
ogłoszenia o pracę - czy to znaczy, że osoby je zamieszczające mogą
partycypować w zyskach powiązanych z tymi ogłoszeniami, a autor tego
serwisu ma się okazać nieetyczny, bo prezentuje system do zgłaszania
ofert? Bez sensu.

Pawel Debski

to jug-p...@googlegroups.com
Jestem subskrybentem JUGa, po to żeby utrzymać wiedzę technologiczą i
nie chciałbym, żeby grupa zmieniła się w medium reklamowe. Z mojego
punktu widzenia ogłoszenie p. Tomka było na granicy tego co należy
tolerować (a może faktycznie nawet kapkę dalej).

Co innego oczywiście jeśli post zawierałby opis konstrukcji serwisu i
uwagi co poszło łatwo, a z czym były trudności - mi np. przeszkadza, że
ogłoszenia zajmują wąski pasek na środku ekranu, zamiast całego okna
przeglądarki + minimalne zgrzyciki przy powiększonych czcionkach.

BTW. Szukam partnera do startup'u z doświadczeniem produktowym,
specjalizującego się w usability i customer experience
(też nie mogłem się powstrzymać ;-)

--
Z powazaniem / Best Regards /
Mit freundlichen Gruessen / Meilleures salutations

Tom Bujok

to jug-p...@googlegroups.com
@Artur, Lukasz, Pawel - Dzieki! Ciesze sie ze pozytywna energia wygrala :)

Chetnie wpadne do Poznania z sesja - uzylem Vert.x'a, Angular'a, Grooviego i wszystko lata na Docker'rze.
W tym roku bylo juz jednak sporo konferencji, dlatego do konca roku robie sobie przerwe.
Lukasz - odezwe sie do Ciebie moze pod koniec roku, to ustalimy cos na styczen / luty?

Pozdrowienia
Tomek

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com

Zapraszam!;)

Michał Chmielarz

to jug-p...@googlegroups.com
Od strony technologicznej wygląda to bardzo ciekawie. Prezentacja koniecznie musi być! :)

+1

Daniel

to jug-p...@googlegroups.com, tom....@gmail.com
Tomek bardzo fajny portal! I tak to jest dobre miejsce!

Adam Dudczak

to Poznań Java User Group, Tom Bujok
Ej, ale nie można tak lać miodu Tomkowi, bo nie przyjedzie do nas. -- Źle, nieetycznie! Bujok musi odpokutować! ;-)

pozdro
Adam

GeeCON conference, http://geecon.org
Poznań JUG, http://www.jug.poznan.pl