Materiały z wczorajszej prezentacji o Lucene

Adam Dudczak

to Poznań Java User Group

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
Cześć.

Fajnie że się mówi o Lucene - żałuję, że nie mogłem dotrzeć. Mała
uwaga dotycząca slajdu:

Solr: "Same team as Lucene"

To nie jest do końca prawda. Obecnie większość core-developerów w
projekcie (Simon Willnauer, Robert Muir, Mike McCandless) stanowi team
ElasticSearch. Jest też grupa osób zajmujących się Solrem; głównie z
ramienia Lucid Imagination. Yonik Seeley, autor Solra, ma jeszcze
trzeci odłam w postaci Heliosearch. No i są niezależni zawodnicy (w
tym też ja, więc pozwalam sobie na sprostowanie).

Dawid
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Poznań Java User Group” w
> Grupach dyskusyjnych Google.
> Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości,
> wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na
> jug-p...@googlegroups.com.
> Otwórz tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan.
> Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

Zbyszko Papierski

to jug-p...@googlegroups.com
Racja - hasło jest zdecydowanie ogólne. Trzeba jednak przyznać, że development Lucene i Solr, dzięki LucidWorks jest dość blisko siebie.

Zbyszko Papierski

to jug-p...@googlegroups.com
Przy okazji - istnieje może jakiś User group w Polsce zorientowany na tematey dookoła Lucene? Myślałem ostatnio z kolegą, żeby gdzieś coś takiego wystartować, choć ciężko mi ocenić zaangażowanie polskich programistów w tą technologię.

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
> Trzeba jednak przyznać, że development Lucene i Solr, dzięki LucidWorks jest dość blisko siebie.

Być możą Twoje wrażenie jest wynikiem tego, że Solr i Lucene mają
wspólne repozytorium kodu (w sensie SVNa, bo w zasadzie moduły
podprojektów są w większości niezależne). Jako członek PMC projektu
Lucene/ Solr nie mam wrażenia aby ludzie z LW kontrybuowali znacznie
więcej kodu od tych z ES. I nie chodzi tu o jakąś niezdrową
rywalizację, tylko o fakty :)

$ svn log --limit 500
https://svn.apache.org/repos/asf/lucene/dev/trunk/lucene | grep "^r1"
| cut -d "|" -f 2 | sort | uniq -c | sort -nr
136 mikemccand
129 rmuir
55 uschindler
44 jpountz
38 rjernst
18 sarowe
16 shaie
15 dsmiley
14 tommaso
7 dweiss
6 simonw
4 romseygeek
4 hossman
3 thelabdude
3 anshum
2 shalin
1 noble
1 markrmiller
1 janhoy
1 erick
1 elyograg
1 ehatcher

Dawid

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
Jest coś na linked in (po angielsku). Po polsku nie mam pojęcia czy
coś takiego istnieje.

https://www.linkedin.com/groups/Lucene-Users-82282

Dawid

Zbyszko Papierski

to jug-p...@googlegroups.com
Chodziło mi bardziej o regularne spotkania, takie jak JUGi organizują.
Dzięki za dospecyfikowanie kwestii comiterów.

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
> Chodziło mi bardziej o regularne spotkania, takie jak JUGi organizują.

No byłeś Ty, więc coś się dzieje (dzięki! :)

Dawid