DressCode

Adam Dudczak

to Poznań Java User Group
FYI, jeżeli znacie kogoś kto potencjalnie by pasował, był
zainteresowany to przekażcie info dalej.

W skrócie: chcemy, żeby młode pokolenie w IT składało się w większym
procencie z dziewczyn. URL : https://events.withgoogle.com/dresscode/

pozdro
Adam

===================

Szanowni Państwo.

Chcielibyśmy poinformować Państwa o naszej nowej akcji edukacyjnej dla
dziewcząt: DressCode (https://events.withgoogle.com/dresscode/).
Program ten ma na celu zachęcić dziewczyny do rozpoczęcia przygody z
programowaniem.

Przygotowaliśmy dla dziewcząt serię zadań, które pomogą postawić
pierwsze kroki w programowaniu. Mamy nadzieję, że nauczą się z nami
budować własne aplikacje, które będą trafiać w ich gust i pokażą, jak
bardzo przydatna jest umiejętność programowania. Ponadto dysponujemy
pulą nagród, które będziemy przyznawać uczestniczkom za rozwiązywanie
zadań.

Zadania będą pojawiać się co 2-4 tygodnie i będą zróżnicowane jeśli
chodzi o poziom trudności – od prostych, które pomogą opanować
podstawy, po bardziej złożone, wymagające własnego pomysłu, ale dające
też dużo więcej satysfakcji.
Początek już 20 listopada, a finał akcji planujemy na koniec maja 2016.

Treści zadań będziemy publikować na naszej stronie, a dodatkowo przez
cały rok szkolny będziemy odpowiadać na wszystkie pytania dziewczyn na
założonym przez nas forum internetowym. Dziewczyny będą nadsyłać
rozwiązania drogą elektroniczną.

Do udziału zapraszamy dziewczyny w wieku do 19 lat, niezależnie od
poziomu (lub braku) umiejętności programistycznych.

Będziemy bardzo wdzięczni, jeśli zachęcą Państwo do udziału swoje
uczennice, a także przekażą informację nauczycielom z innych szkół.
Bardzo zależy nam na zaangażowaniu możliwie dużej liczby dziewcząt z
całej Polski.

Dziękujemy za współpracę!
Anna Borowiec
w imieniu zespołu DressCode - inżynierów Google, OcadoTechnology,
Allegro.Tech, Spring i WebMuses

Wi Dr

to jug-p...@googlegroups.com
Drogi Adamie,

Czy w akcji edukacyjnej, o której mowa poniżej mogą brać udział również chłopacy ? Czy ich udział jest z tej akcji wykluczony?

na stronie znalazłem taką informację:

"Kto może wziąć udział w programie DressCode?

Zapraszamy do udziału dziewczyny z całej Polski, w wieku od 11 do 19 lat. Nie polecamy konkursu młodszym uczestniczkom, ponieważ wymagamy znajomości pojęć geometrycznych - takich jak miara kąta."

Oby następna edycja nie była kierowana do ludzi o jakimś określonym kolorze skóry

Poważnie zastanawiam się nad tym, czy nie jest to przypadek dyskryminacji ze względu na płeć.

"
Z dyskryminacją bezpośrednią ze względu na płeć mamy do czynienia, gdy kobieta lub mężczyzna jest traktowana/y mniej korzystnie ze względu na swoją płeć niż jest, była lub byłaby traktowana inna osoba, o odmiennej płci, w porównywalnej sytuacji."

źródło
https://www.rpo.gov.pl/pl/content/dyskryminacja-ze-wzgledu-na-plec

wolałbym, aby potencjalne programistki, czy programiści byli traktowani jednakowo i mieli jednakowe możliwości edukacji, bez podziału na płeć, czy kolor skóry.

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie

Witold Drożdżyński

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres jug-p...@googlegroups.com.
Odwiedź tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan
Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout

Adam Dudczak

to Poznań Java User Group
Według mojego rozumienia celu akcji: aktywizacji dziewczyn, to one są
odbiorcami tej akcji. Nie widzę tutaj dyskryminacji, a celowe
działanie, którego celem jest zwiększenie liczby dziewczyn, które
zaczynają przygodę z programowaniem. Moim zdaniem cel bardzo szczytny
dlatego przekazałem informacje o tym tutaj.

Z Twojego maila wnoszę, że sprawa jest dla Ciebie bardzo ważna.
Skieruj więc proszę swoje pytanie bezpośrednio do organizatorek przez
kontakt, który możesz znaleźć tutaj:
https://events.withgoogle.com/dresscode/pytania/

Jeżeli sam szukasz okazji by szlifować swoje umiejętności i sprawdzić
się w różnego rodzaju konkursach jest tego sporo chociażby Potyczki
Algorytmiczne (http://potyczki.mimuw.edu.pl/), AMPZZ
(http://amppz.mimuw.edu.pl/) czy chociażby słynny Top Coder
(https://www.topcoder.com/).

pozdrawiam
Adam
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Poznań Java User Group” w
> Grupach dyskusyjnych Google.
> Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości,
> wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na
> jug-p...@googlegroups.com.
> Otwórz tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan.
> Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

--
GeeCON conference, http://geecon.org
Poznań JUG, http://www.jug.poznan.pl

Krystian Nowak

to jug-p...@googlegroups.com
Ojej, ja odczytałem to tak, że kolega Witold po prostu nawiązał do dyskusji (rozgrywającej się na różnych "frontach życia publicznego" zresztą) - czyli jaka jest subtelna granica między niewinnym zachęcaniem, a parytetami (z ich dobrymi i złymi stronami). Ale może lepiej nie iść w dyskusje czy to jedynie socjologiczne, czy też nawet i polityczne - nie na tej grupie.
Z innej beczki - w wydarzeniu DressCode nie ma nic wspomniane o Javie ani niczym "javopochodnym", a grupa nadal jest o tym czymś na J. ("jug-poznan"), a jedynie o wydarzeniu "społecznym" dookoła ogólnie rozumianego programowania, więc może zamknijmy na teraz ten temat traktując go jako delikatny off-topic, a po prostu następne posty możemy się starać, aby były mniej "generyczne".

Pozdrawiam,
Krystian

Dawid Weiss

to jug-p...@googlegroups.com
Zachęcanie i poświęcanie czasu dla kogoś by nauczył się czegoś nowego
jest szlachetne. Nie próbujmy rozwijać dyskusji, która tylko zbruka
ten szlachetny cel. Jest mnóstwo podobnych akcji, dla różnych grup
wiekowych i dla różnych profili dzieciaków (i dorosłych).

Polecam choćby to:
https://code.org/

A dla starszych -- ostatnio w Poznaniu ciekawa inicjatywa mocno hardware'owa:
https://www.facebook.com/zakladpoznan

Dawid