Jakie IDE??

Kacper Kaśków

to jug-p...@googlegroups.com
Witam,

ostatnio mam okazję bawić się Intellij IDEA (też jako Android Studio). W pracy korzystam z Netbeansa i jestem z niego bardzo zadowolony. Wcześniej miałem też styczność z Eclipsem jakiś czas. Przechodzenie na Intellij IDEA jest bolesne dla mnie, zdecydowanie łatwiej było z Eclipse na Netbeansa.

Piszę z pytaniem do osób, które w względnie niedawnym czasie zmieniały swoje IDE. Dlaczego to zrobiły? Jakie widzą plusy tej zmiany, a jakie minusy? I co polecacie, i dlaczego?

Pozdrawiam,
Kacper Kaśków

Konrad 'ktoso' Malawski

to Kacper Kaśków, jug-p...@googlegroups.com
Przesiądź się na IntelliJ i nie będziesz żałował.
Próg wejścia jest, ale możliwości w porównaniu z konkurencją są “z kosmosu”, na prawdę miliony rzeczy da się kilkoma skrótami zrobić :-)

--
Konrad 'ktoso’ Malawski
hAkker @ typesafe

Kacper Kaśków

to Konrad 'ktoso' Malawski, jug-p...@googlegroups.com
To już słyszałem, ale nie widziałem jeszcze tego w praktyce:)

Konrad Malawski

to Kacper Kaśków, jug-p...@googlegroups.com
To musisz wpaść po pair programować podczas http://coderetreat.sckrk.com ;-)
Przychodzą "niewierni Tomasze" i po evencie się osobniki przesiadają bo doznali olśnienia ;-)

--
Konrad 'ktoso’ Malawski
hAkker @ typesafe

Kacper Kaśków

to Konrad Malawski, jug-p...@googlegroups.com
W czasie już się nie cofnę, ale dobry pomysł by porobić coś z kimś, kto już to IDE ogarnia:)

Konrad Malawski

to Kacper Kaśków, jug-p...@googlegroups.com
Żeby nie było zbyt jednostronnie, oczywiście "co kto tam lubi" (bo zaraz będzie wielki flame war pewnie :-)),
natomiast całkiem szczerze radziłbym jednak pozostać z IntelliJ na np. miesiąc intensywnego klepania (bez wracania do innego toola co chcilę (!)) zanim się poddasz,
i wtedy dopiero ocenić czy się nadaje czy nie - taki eksperyment, o. Jak uznasz że nie, no to "nie", ale chociaż będziesz miał podstawy do oceniania toola.

--
Konrad 'ktoso’ Malawski
hAkker @ typesafe
akka.io / java.pl / geecon.org / krakowscala.pl / gdgkrakow.pl

Tomasz Bekas

to jug-p...@googlegroups.com
Polecam dodatek do Intellija o nazwie KeyPromotor. Za każdym razem gdy klikniesz na przycisk, do którego masz już przypisany skrót klawiaturowy, pokazuje się na kilka sekund duży irytujący prostokąt z napisanym skrótem, który powinien być użyty zamiast kliknięcia. Dzięki temu jesteś zmuszany do uczenia się skrótów klawiaturowych i obsługiwania IDE bez użycia myszki, co przekłada się na wyraźnie szybsze przelewanie myśli na kod :)
--
Pozdrawiam, Tomasz Bekas.

Maciej Bodus

to jug-p...@googlegroups.com
Cześć,

Jakiś czas temu przesiadłem się z Eclipse'a na IntelliJ. Dlaczego ? Bo tam wszystko po prostu działa. Nie trzeba się męczyć z doinstalowywaniem pluginów do wszystkiego co nie jest czystą Javą. Nie wywraca się co chwilę, jest logicznie pomyślane i mają bardzo pomocne forum.

Eclipse był fajny, ale jego jakość systematycznie obniżała się od lat.

pozdrawiam
Maciej

ags

to jug-p...@googlegroups.com
+1 do 'just use intellij' :)
> [...]
> wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na

Stanislaw Osinski

to jug-p...@googlegroups.com
Po kilku nieudanych podejściach zacząłem używać IntelliJ regularnie przy średniej wielkości projekcie (niecałe 40 kLOC, Java + Maven) i muszę przyznać, że w tej chwili Eclipse odpalam tylko wtedy kiedy naprawdę muszę (stary kod w RCP budowany Antem).

Zalety IntelliJ (w porównaniu z Eclipse 3.7.x, bo nie chcę tracić czasu na update):

* o rząd wielkości szybszy edytor Javy,
* dużo fajnych udogodnień w edytorze: postfix completion (jest chyba jakiś plugin do Eclipse), bardzo elastyczny system live template'ów, dużo bardziej inteligentny content assist,
* bezproblemowa integracja z Mavenem (chociaż z Eclipse też raczej nie miałem wielkich problemów),
* jeśli ktoś koduje w JavaScript, to w ogóle chyba nie ma sensu porównywać Eclipse z IntelliJ (czy też WebStorm / PhpStorm), różnica jest kolosalna na korzyść IntelliJ (chyba, że ostatnie release'y Eclipse coś tu zmieniają),
* nie przypominam sobie żeby mi się zwiesił w ciągu ostatnich kliku miesięcy.

Wady:

* Dość wolny jak na moje oko kompilator przyrostowy (i to wyłączony by default), tutaj akurat Eclipse wydaje mi się szybszy. W cyklu: "run JUnit" -> "edit code" -> "run Junit" traci się trochę czasu na kompilację, ale za to zyskuje się dzięki fajnemu edytorowi.

* Eclipse daje większą kontrolę nad "Run configuration", można na przykład dodać arbitralne JARy do classpach. W IntelliJ można podać tylko jeden moduł (w nomenklaturze Eclipse -- projekt), którego zależności będą w classpath podczas uruchomienia, co jest czasem dość uciążliwe.

* Ograniczenie IntelliJ polegające na tym, że kompilacja przyrostowa działa tylko jeśli nie mamy w tle uruchomionego jakegoś kodu (vide "Run configuration").

Jak widać IntelliJ nie jest idealny, ale chwilowo wolę wady IntelliJ niż wady Eclipse'a :-)

S.

Witold Szczerba

to jug-p...@googlegroups.com
No i teraz zaczynam powoli rozumieć dlaczego do tej pory nie
przesiadłem się na IntelliJ. Eclipse ostatni raz używałem w... 2004
albo 2005 roku. Tak więc główny powód (chociaż to w sumie na prawdę
dobry powód) jaki się przewija w różnych postach na ten temat jest
taki, że IntelliJ "po prostu działa, się nie zawiesza itp...". Heh...
:)

Pozdrawiam,
Witold Szczerba

Kacper Kaśków

to jug-p...@googlegroups.com
@Witold: a z czego Ty korzystasz?

> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na
> [...]

Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com
zacznę tutaj drobny flame i napiszę.... najlepsi developerzy kodują w NetBeans (w tym Witek;) :D

Łukasz

Pawel Debski

to jug-p...@googlegroups.com

On 2014-12-22 14:26, Łukasz Stachowiak wrote:
> najlepsi developerzy kodują

Uch, to było z gruubej rury...

Z powazaniem / Best Regards
Mit freundlichen Gruessen / Meilleures salutations
Pawel Debski

Witold Szczerba

to jug-p...@googlegroups.com
Najlepsi kodują w czym chcą :)
Ja najczęściej w NetBeans, czasami eksperymentuję z różnymi innymi jak
np. Atom czy IntelliJ.

Pozdrawiam,
Witold Szczerba

Kamil Zielonka

to jug-p...@googlegroups.com
Najlepsi (patrz Chuck Norris) używają edytorów binarnych, bez javac :)

Adam Dudczak

to Poznań Java User Group
Nie ma niestety dobrych pluginów do Vima, co sugeruje, że Java jest
jednak językiem niszowym i mało praktycznym ;-).

A tak poważnie, NetBeans naprawdę dobrze sobie radzi wcale się nie
dziwie, że nie ciągnie do Witka do InteliJ.

pozdro
Adam

GeeCON conference, http://geecon.org
Poznań JUG, http://www.jug.poznan.pl
Twitter: @geecon, @poznanjug, @maneo
LinkedIn: http://pl.linkedin.com/in/adudczak

mobile: 0048 660 416 114
skype: adudczak

Adam Kędziora

to jug-p...@googlegroups.com
Kolega obok mnei przesiadl sie na InteliJ z Eclipse (ja nadal twardo uzywam netbeansa) i powiem tak :

InteliJ jest w wielu miejscach lepszy niż netbeans - więc jezeli ktos by miał mi zapłacić za licencję - spoko, ale czy jets aż o tyle lepszy bym sam za tą licencje zapłacił ?

Główne miejsce w którym inteliJ jest fajniejszy to:
a) lepsze podpowiadanie JPQL.
b) możlisość skonfigurowania w IDE rebuilda całego projektu bez testów przed odpaleniem pojedynczego testu integracyjnego.
c) rzeczywiście lepszy edytor - choc nie na tyle by był to killer feature.

Oczywiscie z punktu widzenia uzytkowników eclipse wyglądać to może neico inaczej z powodów oczywistych XD.
pozdrawiam, Adam Kędziora