node.js

Adam Dudczak

to Poznań Java User Group
czesc,

z ciekawości -- ktoś w Poznaniu piszę zawodowo w node.js? Wiem, że
odpowiedź brzmi tak ;-) ale jestem ciekawy do czego node'a używacie i
jak się Wam sprawdza.

pozdro
Adam

Miłosz Kmieciak

to jug-p...@googlegroups.com
Cześć

W Rule używamy node'a do paru appek intranetowych i o ile się nie mylę to rownież gdzieś na zewnątrz u klienta. Nie słyszałem by były jakieś większe problemy z sama technologia ani w programowaniu ani przy wdrożeniu.. jedynie z czym można mieć problem to doświadczeni programiści ktorzy chcą w tym popisać :)

Jeśli chcesz to mogę Cię skontaktować z JSowcami jeśli potrzeba więcej szczegółów technicznych.. Oni pewnie tu nie zaglądają ;)

Pozdr.
--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres jug-p...@googlegroups.com.
Odwiedź tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan
Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout

--
Milosz Kmieciak

ags

to jug-p...@googlegroups.com
> z ciekawości -- ktoś w Poznaniu piszę zawodowo w node.js? Wiem, że
> odpowiedź brzmi tak ;-) ale jestem ciekawy do czego node'a używacie i
> jak się Wam sprawdza.

Nie jestem z Poznaniu, ale do zbierania i routowania ruchu http nadaje
się świetnie.

--
ags

Marek Podsiadły

to jug-p...@googlegroups.com
żeby zawodowo to nie, ale akurat "po godzinach" tworzę mały system, w którym front end ma być single page app, a backend ma dostarczać rest api zrobione właśnie na node.js. na razie się sprawdza, tyle że mam całość jest jeszcze w powijakach. z tego co się naczytałem w internetach, to do takiego rozwiązania nadaje się to dobrze, czy tak jest okaże się za jakiś czas, jak będę miał więcej zrobione.

Marek Podsiadły

Paweł Mendelski

to jug-p...@googlegroups.com
Cześć,

My tworzymy na node.js interfejs restowy do całej grupy aplikacji serwerowych. Aplikacje te wystawiają swoje endpointy a my je ujednolicamy. W naszym interfejsie modelujemy zasoby restowe, dodajemy linki halowe, walidacje, paginacje i ogólnie standaryzujemy.
Zalety node.js:
Dynamiczne typowanie - Działamy w świecie ciągłej zmienności, gdzie odpowiedzi aplikacji na których się opieramy ciągle się zmieniają
Wsparcie dla asynchronicznych operacji - Asynchroniczne odpytywanie serwisów restowych jest wygodne w użyciu i wydajne.

Tworzyliśmy też małą aplikację do zarządzania grupą procesów na serwerze. Serwer na node.js z restami i klient w angularze. Proste opcje takie jak: listowanie procesów, startowanie, stopowanie, threaddumpy, heapdumpy, logi, statystyki. Przyznam że choć był to prototyp to pisało się go szybko i przyjemnie.
Zalety node.js:
Prostota wywołań operacji systemowych i parsowania, bufforowania, streamowania ich odpowiedzi.

Oba projekty opierają się na asynchronicznych wywołaniach czasochłonnych operacji i parsowaniu ich odpowiedzi - tu node się sprawdza.
Oba projekty są przykładami aplikacji bez rozbudowanego modelu domenowego i bez transakcyjności - tu node'a nie testowałem i raczej nie chciałbym;)

Też pracuję w Rule'u. Może nie jestem doświadczonym programistą w świecie node.js, ale właśnie mija rok jak używam go zawodowo i po godzinach. Bez najmniejszego wstydu przyznaję że używam node'a z przyjemnością. Ot, zwykłe narzędzie, które użyte w odpowiedni sposób do odpowiednich celów sprawdza się świetnie.

Pozdrawiam,
Paweł

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Poznań Java User Group” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na jug-p...@googlegroups.com.
Otwórz tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan.
Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

Krystian Nowak

to jug-p...@googlegroups.com
"Jak nie jak tak" (cytując klasyka) - "produkcja" kilku produktów w
HolidayCheck chodzi na tym już 2 lata w sumie. Reszta będzie
zmigrowana w bliższej lub dalszej przyszłości...

W HC front to http://nodejs.org/ + http://coffeescript.org/ +
http://backbonejs.org/ + http://handlebarsjs.com/ +
http://sass-lang.com/ - izomorficzny JavaScript
(ten sam kod po stronie klienta, jaki i po stronie serwera w node.js).

Na to nasza nakładka (żeby nie używać szumnego słowa jak flejmłork):
http://techblog.holidaycheck.com/introducing-tready-js/ - coś jak
Rendr z http://nerds.airbnb.com/weve-open-sourced-rendr-run-your-backbonejs-a/
ale zrobiony i maintainowany in-house (robiony konkretnie pod nasze
wewnętrzne wymagania).

Taki podstawowy zarys jak to jest ulokowane w reszcie technologii
kiedyś poszedł publicznie tu:
https://plus.google.com/+ChristopherSchmidt24/posts/h6H7ALHRTQ3
(bardzo bulletpointowo niestety tylko)
natomiast więcej jest tu
http://typesafe.com/blog/holidaychecks-journey-with-typesafe ale już
trochę mniej w samym temacie (bardziej backendowo i wychwalanie jaki
to stack Typesafe'a jest super).

Co do szczegółowych pytań to więcej by mogli powiedzieć nasi
front-endzi (mimo, że node.js to taki troszkę backend ;) ale
przynajmniej tak z tradycyjnego podziału po technologiach/językach).
Mówią też, że więcej to raczej znajdziecie na
https://www.facebook.com/meetjspl - pojawiało się tam trochę tego no i
są ludzie bardzo produkcyjnie stosujący node'a.

Pozdrawiam,
Krystian
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

> [...]

Jacek Pospychała

to jug-p...@googlegroups.com
NodeJS stanowi znaczną część backendu jednego z systemów transakcyjnych tworzonych w w Currency One (właściciel www.walutomat.pl i www.internetowykantor.pl) do obrotu walutami.

Doświadczenia z Node.JS są bardzo pozytywne: bardzo lekkie środowisko, idealne do przetwarzania eventów, elastyczne na zmiany, z wielkim ecosystemem.

pozdrowienia,
Jacek

Adam

Adam Dudczak

Łukasz Stachowiak

to jug-p...@googlegroups.com
tylko ten npm sux >_<

Łukasz

Paweł Mendelski

to jug-p...@googlegroups.com
@Łukasz, rozwiniesz temat? ;)

Tomasz Dziurko

to Poznań JUG
<piąteczek> <piątunio> <dajcie-popcorn> ? :)

Regards / Pozdrawiam,
Tomek Dziurko
http://tomaszdziurko.pl