Accesați primul mesaj necitit

Marcin Werla

necitită,
1 aug. 2014, 07:36:2301.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com
Cześć.

Czy ktoś z Was ma jakieś poważniejsze doświadczenia z Apache Storm?
Chodzi mi przede wszystkim o to na ile to oprogramowanie jest dojrzałe.
Z jednej strony wydaje się, że jest sporo poważnych użytkowników, no i
wywodzi się z Twittera. Z drugiej strony jednak nadal w inkubatorze.
Zastanawiam się nad użyciem go w dwóch projektach do przetwarzania
większej ilości danych i wolałbym nie wdepnąć w coś niestabilnego.

Pozdrawiam,
Marcin

Konrad 'ktoso' Malawski

necitită,
1 aug. 2014, 07:39:1001.08.2014
– Marcin Werla, jug-p...@googlegroups.com
Opisz use case, o “przetwarzam dane” ciężko się rozmawia. :-)
Widziałeś Apache Spark, już wyszedł z inkubatora, akka based.
--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres jug-p...@googlegroups.com.
Odwiedź tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan
Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout
--
Konrad 'ktoso’ Malawski
hAkker @ typesafe

Dawid Weiss

necitită,
1 aug. 2014, 07:54:0201.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com, Marcin Werla
Jest w czym wybierać... Nawet ludzie z Apache Mahout nie do końca
potrafią się dogadać co wybrać. Przykładowo w ten projekt jest
zaangażowanych sporo bardzo dobrych ludzi -- nie używałem, ale jeśli
Cliff Click tam jest, to pewnie śmiga :)

https://github.com/0xdata/h2o

Dawid
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Poznań Java User Group” w
> Grupach dyskusyjnych Google.
>
> Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości,
> wyślij e-maila na jug-poznan+...@googlegroups.com.
> Aby opublikować wpis w tej grupie, wyślij e-maila na
> jug-p...@googlegroups.com.
> Otwórz tę grupę na http://groups.google.com/group/jug-poznan.
> Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

Krystian Nowak

necitită,
1 aug. 2014, 17:29:2401.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com

W HolidayChecku mamy i nawet w miare - jak sie w koncu dobrze podtuneuje - to dziala, ale tak szczerze to dopero od 0.9.2 - walczylismy od 0.8.x przez 0.9.0.1 itd i bywalo ciezko bez custom patchy "sprzed tygodnia" :-)
A, i prawdziwego real-time (jak obiecuje Nathan) to sie nie da zrobic tym (nadal latency moze nie byc akceptowalne), ale semi-realtime jak najbardziej. Z drugiej strony rozwiazania typu Samza od LinkedIna wrzucajace pomiedzy kazdy element/komponent Kafke tez tego nie ulatwiaja w 100%, wiec mam wrazenie, ze aby zrobic pelna Lambda-architecture to jako jej czesc REALtime trzeba cos i tak samemu napisac np w czystej nowej wersji Akki (@Ktoso ;-) )

Pozdrawiam,
Krystian

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Poznań Java User Group”.

Krystian Nowak

necitită,
1 aug. 2014, 17:32:4701.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com

Nadal na ostatnich Buzzwordsach ludzie wieszali na nim psy za "stabilnosc", ale moze od maja cos sie "dramatycznie polepszylo" w tej kwestii :-)

Pozdrawiam,
Krystian

--
[...]

4 aug. 2014, 03:02:1904.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com
Dzięki! W tym wypadku wydaje mi się, że taki "semi-realtime" (cokolwiek masz na myśli ;) nam starczy. Wstępne rozpoznanie różnych opcji wskazało na STORMa. Jeden z naszych projektowych  partnerów ma doświadczenie z Akką, ale z tego co wyczytałem to idąc w Akka będziemy musieli więcej rzeczy napisać samodzielnie (choć wtedy mamy gwarancję że to będzie porządnie napisane ;)

A jak z dokumentacją? Jest w miarę wystarczająca czy raczej sporo grzebania po źródłach żeby zobaczyć jak się czego używa?

Pozdrawiam,
Marcin

1 sie 2014 12:36 "Marcin Werla" <mwe...@gmail.com> napisał(a):
[...]

4 aug. 2014, 04:17:3704.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com

Dokumentacja - "use the source" glownie, ale powstalo/powstaje tez kilka ksiazek porzadniej napisanych (nie-tutorialoeych/w 24h/dla opornych), ktore porzadkuja i daja gotcha-s typu " a, to o to chodzilo w dokumentacji". Czyli dokumentacja niby jest, ale pozostawia swobode interpretacyjna - dobre to dla poezji ale nie dla docow w IT ;-)

Pozdrawiam,
Krystian

Marcin Werla

necitită,
4 aug. 2014, 07:57:4404.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com
W dniu 2014-08-04 10:17, Krystian Nowak pisze:

> [...]
> w dokumentacji". Czyli dokumentacja niby jest, ale pozostawia swobode
> interpretacyjna - dobre to dla poezji ale nie dla docow w IT ;-)

Ok, dzięki. Zobaczymy co na to powie zespół :)

Pozdrawiam,
Marcin

adudczak

necitită,
18 aug. 2014, 16:32:3918.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com
Ej, Krystian -- to pachnie trochę jakbyście mieli doświadczenie jakieś z Storm/Spark, może jakas prezentacja? (dawno Cię nie było) poddaje przykładowe tytuły np. "Lambda, Kappa and other nice greek letters in modern computing" albo "Lambda is for little girls, intro to Kappa architecture"

pozdro
Adam

Krystian Nowak

necitită,
18 aug. 2014, 16:34:3018.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com
Kusisz, kusisz - i to na forum ;) Albo lepiej - Do czego nie stosować
Storma czyli dlaczego przeszliśmy na "czystą" Akkę ;)

Pozdr.,
Krystian

Adam Dudczak

necitită,
18 aug. 2014, 16:53:4618.08.2014
– Poznań Java User Group
Piękne! Ja bym posłuchał, może nawet nie rzucałbym pomidorów ;-) To kiedy?

Adam

--
[...]

GeeCON conference, http://geecon.org
Poznań JUG, http://www.jug.poznan.pl
Twitter: @geecon, @poznanjug, @maneo
LinkedIn: http://pl.linkedin.com/in/adudczak

mobile: 0048 660 416 114
skype: adudczak

Krystian Nowak

necitită,
18 aug. 2014, 16:55:4618.08.2014
– jug-p...@googlegroups.com
I tu zapadła cisza... Panie, z wakacji dopiero wróciłem, ogarnąć się
muszę... Ale wiem, wiszę już od kiedyś Elasticsearcha, ale się jakoś
tak zdewaluował.

Krystian

Konrad 'ktoso' Malawski

necitită,
18 aug. 2014, 16:56:1518.08.2014
– Adam Dudczak, jug-p...@googlegroups.com
Oh plz nagrajcie! :-)
Bardzo takie story by mnie interesowało :-)

Adam Dudczak

necitită,
18 aug. 2014, 16:59:4318.08.2014
– Konrad 'ktoso' Malawski, Poznań Java User Group
Miałem już tak publicznie nie napadać na ludzi, bo potem żadnych merytorycznych dyskusji nie ma na grupie bo każdy się boi odezwać ;-) Nie mniej temat byłby bardzo fajny, a fakt, że ostatnią prezentacje jaką miałeś to była chyba ta Naborowa w 2007 ;-D

pozdro
Adam
Răspundeți tuturor
Răspundeți autorului