השוואת התפלגויות

Itzik

to Israel R User Group
שלום,

אני מחפש מדד אובייקטיבי אשר יעזור לי לקבוע את מידת ההתאמה בין התפלגות אחת לשניה - מעבר למבט ויזואלי.

יש לי התפלגות (לא נורמאלית) של סדרת נתונים מקורית. לצד סדרה זו יש לי מספר סימולציות. ברצוני לדעת מי מבין הסימולציות מתפלגת בצורה הכי דומה לסדרה המקורית. אני מחפש מדד אובייקטיבי אשר יאפשר לי להעריך ולדרג את הסימולציות השונות מהכי דומה למקור להכי גרועה.

אשמח אם למישהו יש רעיון.

תודה ויום טוב,
איציק

ronen

to Israel R User Group
שלום
לדעתי
אפשר להשתמש בסטטיסטי של קולמוגורוב סמירנוב  ks.test
אפשר גם לחלק את ההתפלגות למספר תאים אולי לפי אחוזונים ואז לבדוק לפי הסטטיסטי של חי בריבוע

בהצלחה

Itzik

to Israel R User Group
הי רונן,
אני אנסה.
תודה,
איציק

בתאריך יום חמישי, 23 במרץ 2017 בשעה 08:57:25 UTC+2, מאת ronen: