הצעה למפגשי R למתקדמים (בפורמט של סדנה)

Tal Galili

to israel-r-...@googlegroups.com
שלום כולם,

אמל״ק:
רוצה לפגוש אנשי R מגניבים אחת לחודש? זה יכול לקרות בתמורה לדבר אחד - ההתחייבות שלך להעביר הרצאה במפגש הזה.
בשביל השתתפות יש לשלוח לי מייל פרטי (פרטים בהמשך).

בהרחבה - מה אני מציע:
אני רוצה להתחיל לקיים מפגשי R למתקדמים אחת לחודש. א-ב-ל שהמפגשים הללו יהיו במתכונת שונה ממה שהיה עד כה. עד כה המפגשים היו בפורמט של (בערך) 120 משתתפים שהגיעו ללא מחויבות (בחינם וללא השקעה מצידם), ושני מרצים. אני רוצה שהמפגשים החודשיים יהיו בפורמט של סדנה ולמפגשים האלה לא כולם יוכלו להגיע. המפגש יהיה מוגבל רק לאנשים שיתחייבו להעביר הרצאה באחד ממפגשי הקבוצה. ההרצאה יכולה להיות בין 15 דקות לשעתיים (תלוי בעומק התחום שהמרצה ירצה לסקור). ההרצאה יכולה לכלול מבוא תיאורתי, או להיות מאד טכנית. והרעיון הוא שאנשים יוכלו לשאול שאלות במשך ההרצאה כך ש- 95% מהמשתתפים בסדנה יעקבו אחרי הנאמר (בניגוד להרצאות מול 120, שם אפשר שאלות רק בסוף ההרצאות ואחוז המעקב עלול להיות נמוך יותר).

אם את/ה מעוניין להשתתף במפגשי R למתקדמים - אנא שלח/י לי מייל (tal.g...@gmail.com - ולא לקבוצה הכללית, כדי לא להציף) אשר כולל 4 דברים:
שם מלא, טלפון, הרקע שלך (תואר אקדמי/מקום עבודה/מה שיעזור לי להבין מדוע סביר שתדע על מה את/ה מדבר) ונושא שעליו היית יכול/מעוניין/רוצה להרצות (בלי לכתוב לי נושא או נושאים שעליו תדבר, אין על מה לדבר. הכניסה תהיה *רק* למי שיש לו מה לתרום לאחרים).
אם אינך בטוח על מה תוכל להרצות, אפשר לבחור נושא מהספר החדש של האדלי וויקאהם ולהעביר עליו הרצאה:
(יהיו שיגידו שזה לא R מאד מתקדם, אבל הנושאים האלה הם מבחינתי המינימום של R ששווה ללמד כרגע בסדנאות)

כל מי שיגיע למפגשי ה R הללו יצטרך להתחייב להעביר הרצאה, אבל הוא (היא) ירוויח להכיר אנשים שאוהבים R כמונו, וגם יזכה להקשיב להרצאות אינטראקטיביות על R בעברית.

אני אעדיף שהמפגש יוגבל לעד 30 אנשים (בערך) כדי שמספר המשתתפים יאפשר להם לשאול שאלות ושהמרצה יוכל לסיים את מה שיש לו לומר בכל הרצאה (אם למפגשים יגיעו 120 איש, זה לא יהיה אפשרי). אי לכך, אני מתנצל מראש אם לא כל מי שיציע את עצמו יקבל להשתתף במפגשים האלה (לפחות לא בשלב הראשוני שלהם).

למה אני מציע לעשות את זה

הייתי רוצה שיהיה בישראל כנס R כמו שיש בחו״ל. אני עכשיו בלונדון אחרי כנס של EARL 2016, שהיה כנס של יומיים על R בעסקים, ולפני חודשיים הייתי בסטנפורד בכנס useR השנתי - ואני מאמין שהיינו יכולים לארגן כנס דומה גם בישראל. אבל בשביל כנס R צריך אנשים שיעבירו הרצאות איכותיות (שגם יתאימו לקהל הרחב), ואנשים שפנויים לעשות כאלה קשה למצוא.
אני מקווה שייסוד של מפגשי ה- R למתקדמים כמו שאני מציע פה, יתן לאנשים תמריץ ״לדחוף את עצמם״ להכין הרצאות איכותיות. מה שיוביל לכך שבעוד שנה יהיו מספיק אנשים שיוכלו לדבר (מבחינתי, את אותם הרצאות שהם העבירו במפגשי הסדנה) בכנס R. ואז יש סיכוי שכנס כזה יצא לפועל.

בברכה,
טל

----------------Contact Details:-------------------------------------------------------
Contact me: Tal.G...@gmail.com
Read me: www.talgalili.com (Hebrew) | www.biostatistics.co.il (Hebrew) | www.r-statistics.com (English)

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
לפני שאני עונה באופן אישי...
האם הדגש הוא יותר על השימוש בR עצמו, או בנושאי "data science" וסטטיסטיקה פיקנטיים כאלה ואחרים ואופן יישומם בR (אבל שאפשר ליישם אותם בפייתון בג'אווה ואולי גם באקסל)?

Tal Galili

to israel-r-...@googlegroups.com
שלום עמית,
שאלה טובה.
מבחינתי שניהם אופציה.
אם מישהו יתן הרצאה על ggplot2 זה אחלה, אבל אני לא בטוח לאיזה משתי האופציות שכתבת מתאימות לזה. אם מישהו היה רוצה ללמד שימוש ב sparklyr (שזה כנראה העתיד של R spark) זה גם אחלה (למרות ששם עיקר הלימוד יהיה כנראה על ספארק)

Sent from a smart-phone
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to israel-r-user-g...@googlegroups.com.

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
שתי הדוגמאות שנתת הן דוגמאות קלאסיות לעניינים טכניים של השפה.
אני דווקא מתכוון לדברים מאד לא טכניים, בעיות מהעולם האמיתי, ואיך אפשר לפתור אותן בR. למשל, רק השבוע נתקלתי בנושא שהוא חדש לי לחלוטין, מסתבר שהוא בכלל לא טריוויאלי, מאד מעניין, ויש דרך לעשות אותו בR, עם כל מיני קוויאטים ודברים שכדאי לדעת (למתעניינים - אנונימיזציה של נתונים). השאלה האם זה נכנס לקטגוריה של "זה סטטיסטיקה, זה לא R", ולכן לא ראוי להיכנס לקבוצה מסוג כזה.

Tal Galili

to israel-r-...@googlegroups.com
הכלל שלי אומר שאם זה היה נכנס לכנס R אז זה מתאים גם לפה. מה שתיארת זה סוג הדברים שהיו נכנסים לכנס R (כנראה תחת הקטגוריה של use cases) - ולכן זה סבבה.

[...]

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
מעולם לא הייתי בכנס R, אז אין לי מושג :)

Tal Galili

to israel-r-...@googlegroups.com
אז מה שספציפית שאלת עליו - זה סבבה.
ולמי שסקרן, הנה ספר התקצירים של הרצאות מכנס R האחרון שהיה בסטנפורד (קצת פרספקטיבה על מה עושים בעולם):

[...]

Shlomo Yona

to israel-r-...@googlegroups.com

מתלהב מאד אף על פי ששימוש ב-אר אצלי מוגבל לצורך של לקוח או נוחות שימוש בגלל מימוש קיים ב-אר לעומת כלי אחר. אינני מומחה ב-אר אבל משתמש המון לצרכים שונים. כנראה שהשימוש שלי בסיסי.

באותה המידה הייתי כותב בג'וליה, בפייתון, בפרל, אוקטב, אקסל,  ווקה, או כל כלי אחר שנח יותר לשימוש למטרה שעליי להשיג.

אם זה מקובל אשמח להצטרף.

שלמה

Ephraim Goldin

to israel-r-...@googlegroups.com
נשמע רעיון מעולה לערוך כנס R בארץ.
נשמח כמובן לתמוך ולסייע באירגון.

אפרים
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to israel-r-user-g...@googlegroups.com.

Yoni Sidi

to Israel R User Group
can some people skype in? :)

Tal Galili

to israel-r-...@googlegroups.com
יוני - נראה לי שתהיה חייב פשוט להגיע לישראל בשביל המפגשים :)

[...]

Yoni

to israel-r-...@googlegroups.com
ata memamen?

Yoni

You do not learn to swim from books and lectures on the theory of buoyancy (Box 1990)