Ego netwotk

eyal erlich

to Israel R User Group
שלום,

במסגרת המחקר שלי, אני מבצע ניתוח של רשתות חברתיות של סטודנטים (Network Analysis). בשלב זה, אני מנסה למצוא דרך לדעת מהי רמת הצפיפות (Density) ברשתות האגו (Ego Network) של הסטודנטים. בתוך כך, כל סטודנט התבקש לכתוב שמות של 5 אנשים קרובים לו. לאחר מכן, הוא התבקש לכתוב האם חברי הרשת מכירים אחד את השני. כך למשל, עמודה A מייצגת את השאלה "האם שם מספר 1 מכיר את שם מספר 2", עמודה B מייצגת את השאלה האם שם מספר 1 מכיר את שם מספר 3", וכך הלאה. סך הכל, ישנן 10 אפשרויות להיכרות של החברים בתוך הרשת. בקובץ המצורף, עמודות A עד J, בוחנות האם חברי הרשת מכירים אחד את השני ("1" מייצג את התשובה "מכיר", "2" מייצג את התשובה "לא מכיר", 99- ו-0 מייצגים את העובדה שהנשאל לא ענה על השאלה). רמת הצפיפות של הרשת בניתוח רשתות נמדדת על ידי חלוקה של מספר ההיכרויות בתוך הרשת חלקי סך האפשרויות. עמודה L בקובץ המצורף שואלת האם הסטודנט הוא יהודי או לא. "1" מייצג "יהודי", "2" מייצג "לא יהודי" כשהמטרה שלי, בסופו של דבר, היא לבחון לאיזו קבוצה באוכלוסיה יש רשת צפופה יותר, "יהודים" או "לא יהודים". אשמח להבין כיצד ניתן לבצע זאת ב-R.
הData שצירפתי כבר הועלתה לRstudio.

תודה מראש,
TZFIFUT.csv

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com

מעבר לבעייתיות המתודולוגית של הנתונים שלך, הניתוח שלהם בתוכנה הוא פשוט למדי:
ראשית כדאי לקדד מחדש כך שהיכרות תיוצג על ידי 1, אי היכרות על ידי 0, וכל דבר אחר על ידי NA. ואז קח את עשרת הטורים שלך ותעשה ממוצע על השורות והרי לך משתנה הצפיפות. עכשיו t-test  פשוט של משתנה הצפיפות מחולק לפי לאום יתן לך את התשובה.
כדאי לקבוע מדיניות סבירה לגבי נתונים חסרים וכדאי לבדוק התפלגויות ושאר ירקות כנהוג במחקר סטטיסטי

Moran Koren

to israel-r-...@googlegroups.com
הייתי מתחיל פה:

יש פה הרבה מאוד מידע וכלי ניתוח רשתות - שיהיה בהצלחה!

Moran Koren

to israel-r-...@googlegroups.com
ד"א נשמע שאתה יכול להריץ PAGERANK על הרשת הזאת ולמצוא את הקודקודים המרכזיים.... אני בדיוק עובד על יישום של זה ב-R לקורס שאני מעביר, אבל בטוח שיש כאלה קיימים בחבילות שונות.