ההבדל בין tree ו rpart

ronen

to Israel R User Group

שלום
אני מנסה לבנות עץ החלטה כדי לאבחן אוכלוסיה בסיכון
כשאני משתמש ב
rpart
הוא לא בונה עץ גם כשאני משנה קריטריונים
לעומת זאת בפרוצדורה
tree
אני מקבל עץ - לפחות פיצול אחד
תלוי בקירטריון

למה יש הבדל?
ומדוע
rpart
לא מפצל אפילו לפני שאני עושה גיזום של העץ

אשמח לכל הנחיה או הפניה

אני מצרף הנתונים
ואת הקוד אני מעתיק כאן

load("mydata.RData")
library(tree)
library(rpart)
fit1=     tree(PCR~., data=d5,split="deviance",method="class")
fit2=     rpart(PCR~., data=d5,method="class",
                minsplit=10,parms = list( split = "information"))

תודה רבה

mydata.RData

Tal Galili

to israel-r-...@googlegroups.com
הפרמטריזציה של הפונקציות הללו קצת שונה.
תשווה בין:
?tree::tree.control
?rpart::rpart.control
הגודל המינימלי שבו העץ מוכן לפצל הוא שונה (20 מול 5), והרף חיתוך מוגדר קצת אחרת (Cp לעומת min deviance).
בכל מקרה, אם אתה רוצה להצליח לקבל פיצול (למרות ששווה לחשוב טוב טוב אם התוצאה הזו הגיונית עבורך), אז תוריד את הערך של cp דרך שימוש ב rpart.control

----------------Contact Details:-------------------------------------------------------
Contact me: Tal.G...@gmail.com
Read me: www.talgalili.com (Hebrew) | www.biostatistics.co.il (Hebrew) | www.r-statistics.com (English)

ronen

to Israel R User Group
תודה רבה טל
כבר בדקתי את שני הדברים האלה לפני ששאלתי
שיניתי את המינימום לפיצול שיהיה דומה אבל ממילא זה לא רלוונטי - הפיצול הראשון הוא בגודל כמה מאות
וגם כבר ניסיתי לאפס את ה
cp
וזה עדיין מסרב לפצל
זה ממש מוזר בעיני כי יש שם פיצול הגיוני