עזרה בתשלום לניתוח מודל לניתוח שונות עם מדידות חוזרות

ronen

to israel-r-...@googlegroups.com
שלום
אני זקוק מאוד לעזרה לכתוב תכנית באר
לניתוח שונות כאשר יש לי מדידות חוזרות על שתי קבוצות חזירים
 אני צריך לעשות מבחן פוסט הוק המשווה את 2 הקבוצות בכל נקודת זמן
עם תיקון להשוואות מרובות
אני מצרף למטה מה הצלחתי לעשות על נתוני סימולציה
אבל יש לי שתי בעיות
הראשונה היא שהתיקון של בונפרוני או אחרים לא מתחשב בקורלציה אפשרית בין המבחנים
הבעיה השניה היא שבנתוני האמת יש לי אוטו-קורלציה מסדר אחד בין השאריות
ואני לא יכול להכניס את זה לפרוצדורה
lmer
ומצד שני בפרוצדורה
lme
לא מצליח לעשות את ההשוואות המרובות

אז מי שיכול לעזור בתשלום - אשמח מאוד
התשלום הוא 160 לשעה

רונן
library(nlme)
library(lme4)
library(multcomp)
library(lsmeans)

set.seed(33)
pig=as.factor(rep(1:10,rep(8,10)))
times=as.factor(rep(1:8,10))
group=rep(0:1,rep(5*8,2))
effect.pig=rep(rnorm(10,sd=0.5),rep(8,10))
effect.times=rep(c(0,0,0,0,2,2,2,2),10)
y=rnorm(8*10,2*group)+effect.pig+effect.times*group
group=as.factor(group)

fit1=lme(y~group*times,random=~1|pig,correlation=corCompSymm(form=~1|pig))
fit1a=lme(y~group*times,random=~1|pig,correlation=corAR1(form=~1|pig))
aov1=aov(y~group*times+Error(pig/times))

print(summary(aov1))
print(anova(fit1))

fit2=lmer(y~group*times+(1|pig))

comp1= lsmeans(fit2, ~ group | times, cov.reduce = FALSE)
#diff1 <- update(pairs(comp1, by = "times"), by = NULL) # no adjustment
diff1=summary(as.glht(pairs(comp1), by = NULL),test=adjusted("bon"))
diff2=summary(as.glht(pairs(comp1), by = NULL),test=adjusted("Sha"))
diff3=summary(as.glht(pairs(comp1), by = NULL),test=adjusted("fdr"))
diff4=summary(as.glht(pairs(comp1), by = NULL),test=adjusted("none"))

# "single-step", "Shaffer", "Westfall", "free", "holm", "hochberg", "hommel",
# "bonferroni", "BH", "BY", "fdr", "none"

print(diff1)
print(diff2)
print(diff3)
print(diff4)

print(round((diff1)$test$pvalu,4))
print(round(8*(diff4)$test$pvalu,4))

#int1 <- interaction(group,times, drop=T)
#fit3= lmer(y~int1+(1|pig))

Diklah Geva

to israel-r-...@googlegroups.com

שלום רונן

אני חושבת שאפשרות אחת זה ב lme לשמור את ה predicted  -

ואז להריץ  ב ANOVA  ו posthoc לפי התיקון שאתה רוצה על הערכים המנובאים לפי נקודות הזמן

האם משהו יודע האם יש בעיה  לעשות את זה ככה?

דקלה

עשיתי משהו דומה בעבר ואני יכולה לחפש בדיוק את הקוד איך לעשות את זה במידה וזה פתרון שמקובל עליך.

ronen

to israel-r-...@googlegroups.com
תודה דקלה
מצטער אבל לא הבנתי
 הערכים המנובאים לפי המודל מכילים רק אומדני אפקטים ללא שאריות
איך עושים על זה ניתוח שונות?
אשמח להבין

אני מבין שניתן להשתמש ב
GLS
במקום
LME
אבל אז לא ניתן להשתמש באפקטים מקריים אלא רק במידול מטריצת הקורלציה בתוך נבדק
אבל נראה לי שזה לא משנה מאוד את התוצאות

עדיין לא ברור לי כיצד ניתן לבצע השוואות מרובות במקרה שלי כך שלוקחים בחשבון קורלציה בין המבחנים
נראה לי שזה דרך האופציה
single-step
אבל אני לא בטוח
כי הבונפרוני פשוט מכפיל את המובהקות במס המבחנים
האם מישהו יודע?