Kontroversielt studie: Aber kan genkende sig selv i et spejl - (Videnskab news samlet fra 2015-01-06, uge 02 og 03)

Astronomibladet.dk http://www.astronomibladet.dk/ or
Videnskab.dk http://videnskab.dk/ skriver, at ...

Stjerners rotation og alder

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Exoplaneter
Oprettet: 6. januar 2015
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exoplaneter/stjerners-rotation-og-alder.html

-

1.000 nye exoplaneter

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Exoplaneter
Oprettet: 7. januar 2015
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exoplaneter/1-000-nye-exoplaneter.html

-

Hidtil skarpeste billede af Andromedagalaksen

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Galakser
Oprettet: 6. januar 2015
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/galakser/hidtil-skarpeste-billede-af-andromedagalaksen.html

-

Forskere: Mandlige psykopater og narcissister tager flere selfies
8. januar 2015 kl. 10:00 - Kilde: Ohio State University
http://videnskab.dk/kort-nyt/forskere-mandlige-psykopater-og-narcissister-tager-flere-selfies

Kommentar:

Det er jo soleklart, idet der jo er tale om selvoptagne
mennesker!

Alting skal jo dreje sig om dem! ... :-(

Der er ikke plads til andre i deres univers, pga. den
manglende empati.

-

Den manglende del af hjernens 'indre kompas' er fundet
8. januar 2015 kl. 03:20
http://videnskab.dk/krop-sundhed/den-manglende-del-af-hjernens-indre-kompas-er-fundet

Hvis du går en tur og ønsker at vende snuden hjemad,
skal du vide nogenlunde, hvor du befinder dig i
forhold til din destination. For mange mennesker
kommer denne viden ret instinktivt, og det skyldes et
helt særligt område i hjernen, viser ny forskning.

-

Kontroversielt studie: Aber kan genkende sig selv i et spejl
12. januar 2015 kl. 10:59 - Kilde: Nature News
http://videnskab.dk/kort-nyt/opsigtsvaekkende-studie-makakaber-kan-genkende-sig-selv-i-et-spejl

Et kontroversielt studium påstår, at makakaber kan
lære at genkende sig selv i et spejl, og tilmed
studere sig selv i spejlet. Det skriver Nature News.
Studiet åbner livlig debat om dyrs evne til selv-genkendelse.

-

Kepler-438b ny Jord2-kandidat?

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Exoplaneter
Oprettet: 12. januar 2015

http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exoplaneter/kepler-438b-ny-jord2-kandidat.html

-

Stor asteroide passerer Jorden 26/1

Skrevet af Henrik Rosenørn
Kategori: Asteroider
Oprettet: 15. januar 2015
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/asteroider/stor-asteroide-passerer-jorden-26-1.html

Asteroiden 2004 BL86's passage forbi Jorden

26 januar passerer den 500m store asteroide 2004
BL86 Jorden i en sikker afstand af 1,2mio km. Selvom
det er god afstand, er det den største kendte
asteroide der kommer så tæt på Jorden indtil 1999
AN10 passerer Jorden i 2027.

Ved passagen vil den blive observeret med
mikrobølge-radar, som gør det muligt at få et
detaljeret billede af den, selv over den store
afstand.

-

See perhaps also ...

How to build Your own radio-telescope and radio-lighthouse
Sådan bygger du dit eget radio-teleskop og radio-fyrtårn
https://sites.google.com/site/kallast08/

Og knæk evt. SETI-koden ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home
(Signalet skal snart "affyres" ud i Rummet til bl.a. Andromeda-tågen,
vor nærmeste nabo-galakse, M31)

Den, der kommer først til mølle, vinder hovedpræmien på 10.000 dask!
(Der kan også vindes 1000 dask på mindre del heraf!)

Så ... Why not (tjene nogle hurtige penge) ? ... :-)

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18130

Per

Kall, Mogens wrote:
> Astronomibladet.dk http://www.astronomibladet.dk/ or
> [...]

Har intet med overskriften at gøre .....

> [...]

> mennesker!
>
> Alting skal jo dreje sig om dem! ... :-(
>
> Der er ikke plads til andre i deres univers, pga. den

Har intet med overskiften at gøre .......

> [...]

> studere sig selv i spejlet. Det skriver Nature News.
> Studiet åbner livlig debat om dyrs evne til selv-genkendelse.

Nu er vi vist at være der.
Du bør lære at begå dig på usenet, det er slet ikke så svært. Overskriften
skal have noget med indlægget at gøre.
Dit indlæg er uforståligt for alle. Der er ingen sammenhæng imellem det du
skriver

Dit indlæg viser at du er ret ny og ikke rigtig ved hvordan man gør - her
står det hele: http://www.usenet.dk/?side=netikette

Dette er skrevet i en god mening :-)

Held og lykke.

mvh. Per

> [...]

> Så ... Why not (tjene nogle hurtige penge) ? ... :-)

Har intet med overskiften at gøre .......

Mvh. Per

"Per" <mes...@ingen-mail.com> skrev ...

https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/plcoqyx2rjY/YmZGUWo872MJ

> Har intet med overskriften at gøre .....
[ ... ]
> [...]
> Dit indlæg er uforståligt for alle. Der er ingen sammenhæng imellem det du skriver

Hej Per,

Tak for dine velmenende ord ... :-)

Som du måske har bemærket, står der i overskriften OGSÅ:

Videnskab news samlet fra 2015-01-06, uge 02 og 03)

Jeg har således tilladt mig at samle nyhedsstof i blot et enkelt indlæg, fordi den
enkelte nyhed - tekstmæssig set - ikke er så omfattende at det kan betale sig
at oprette et indlæg blot for det.
Og da der til tider er mange nyheder vil der ellers komme al, al for mange
indlæg (som alligevel ligger tæt op af hinanden).

Så betragt mine indlæg som en art lille avis, hvor forsiden bringer de allervigtigste
nyheder, mens resten må man så læse sig til indeni.

Det er tilladt, at ændre emnet, når/hvis man vil lave en opfølgning. Det hænder jo
også, at en debat kan ændre karakter (fra fx. astronomi til atomfysisk).

Sværere er det altså heller ikke at holde styr på disse ting!

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18134

Per

Kall, Mogens wrote:

> [...]
> til atomfysisk).
> Sværere er det altså heller ikke at holde styr på disse ting!

He he - ok.

Jeg havde bare lidt svært med at se sammenhængen. Men fair nok - nu giver
det mening :-)

mvh. Per

Leif Neland

Per sendte dette med sin computer:

> Har intet med overskriften at gøre .....

Mogens bruger ikke nyhedsgruppen til at kommunikere med andre, men som
et personligt arkiv over artikler.

Jeg har tidligere foreslået at han bruger dk.sport.ishockey som arkiv,
men han læser tilsyneladende ikke andre indlæg end sine egne.

Leif

--
Je suis Charlie