Tunguska-hændelsen: HVEM kastede "snebolden" (udefra Rummet i 1908) ?

Science Newsfiles DATA-arkiv ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/000-files
Backup-system (aktiv om 5 dage): Input website + (0000 + x, x=31) ...
https://sites.google.com/site/kallscie0031/home/000-files

-

Astronomibladet.dk http://www.astronomibladet.dk/ or
Videnskab.dk http://videnskab.dk/ or
DR, TV2 skriver, at ...

Vigtigste overskrifter:

ET's DNA kan se helt anderledes ud

-

Nye målinger: Vores galakse er skæv og snoet
05. Feb. 2019 kl. 21:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nye-maalinger-vores-galakse-er-skaev-og-snoet

-

Den store illusion: Derfor kan vi ikke se de stjerner, der er tæt på os
Henrik og Helle Stub
Cand. Scient'er i astronomi, fysik og matematik
https://videnskab.dk/naturvidenskab/den-store-illusion-derfor-kan-vi-ikke-se-de-stjerner-der-er-taet-paa-os

Normalt, når vi ser os omkring, er det nabolaget, som falder
i øjnene. Men det gælder ikke på stjernehimlen.

-

Muligt nyt kæmpekrater fundet under isen i Grønland
Charlotte Price Persson
Journalist
https://videnskab.dk/naturvidenskab/muligt-nyt-kaempekrater-fundet-under-isen-i-groenland

»Hvis vi har regnet rigtigt, er det for vildt.«

-

Forskere har fundet en metode til at måle bevidsthed i hjernebølger
Kilde:
ScienceNews
https://videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-har-fundet-en-metode-til-at-maale-bevidsthed-i-hjerneboelger

-

Forskere kobler det gode ægteskab til kærlighedshormonet oxytocin
Kilde:
The Telegraph
https://videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-kobler-det-gode-aegteskab-til-kaerlighedshormonet-oxytocin

-

Sådan afslørede NASA-radar gigantiske meteornedslag i Jordens forhistorie
Charlotte Price Persson
Journalist
https://videnskab.dk/teknologi-innovation/avanceret-nasa-radar-afsloerer-gigantiske-kratere-under-indlandsisen

Nu forsøger forskerne at regne ud, hvornår de voldsomme
begivenheder har fundet sted.

[ ... ]

Kan være relateret til istidens afslutning

[ ... ]

Er de to asteroider slået ned samtidig?

-

Er vi alene i rummet, fordi alle andre civilisationer er uddøde?
Henrik og Helle Stub
Cand. Scient'er i astronomi, fysik og matematik
https://videnskab.dk/naturvidenskab/er-vi-alene-i-rummet-fordi-alle-andre-civilisationer-er-uddoede

Menneskets fremtid er truet pga. klimaændringer, overbefolkning
og mangel på ressourser. Måske er dette et universelt problem
og en af grundene til, at vi ikke er stødt på liv andre steder
i rummet?

-

»Vil du have en banan?«: Chimpansens tegnsprog minder om menneskers
talesprog
Kilde:
The Telegraph
https://videnskab.dk/naturvidenskab/vil-du-have-en-banan-chimpansens-tegnsprog-minder-om-menneskers-talesprog

-

TO store kratre under indlandsisen

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Jorden
Publiceret: 17. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/jorden/to-store-kratre-under-indlandsisen.html

-

Fund af nyt fænomen på Solen

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Solen
Publiceret: 20. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/solen/fund-af-nyt-faenomen-pa-solen.html

-

Radioteleskop afslører solvind

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Solen
Publiceret: 20. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/solen/radioteleskop-afslorer-solvind.html

-

Forsker til kvinder: »Lad være at skamme jer over at nyde sex«
Ida Eriksen
Journalist
https://videnskab.dk/krop-sundhed/forsker-til-kvinder-lad-vaere-at-skamme-jer-over-at-nyde-sex

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Sudan i undtagelsestilstand -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Sat, 23 Feb 2019 10:40:14 +0100, GMT 09:40
21263 news:5c711501$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/l9UFvFdCBQAJ

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/iagttagere-noegendating-forvirrer-boern-om-seksualitet

> I programmet ”Date mig nøgen” vurderer den deltager, der skal
> vælge en date blandt fem andre, personens nøgne krop og først
> derefter afsløres ansigtet, og parterne får mulighed for at
> tale lidt sammen. Kameraet går helt tæt på både bryster og
> kønsorganer, som vært og deltager har samtaler om.
>
> Kommentar:
>
> Seksualiteten er blevet en *afgud* for mange danskere, og jeg
> tvivler oprigtig talt på, at de blive mere lykkelige af det!
> Sex er dejligt, men ikke hvis det sker på bekostning af alle
> de andre relationer os mennesker imellem.

Det er IKKE dén side af sagen, der er noget galt med! Det er
MEGET vigtigt at nyde sex (fordi der bl.a. udskilles mange
endofiner i hjernen og dermed skaber NATURLIG *eufori* fremfor
kunstig i form af misbrug af fx. euforiserende stoffer)!

Mit råd er derfor:

Nyd sex!

(
Og tak din Skaber for det (hvis du tror på Ham) ... :-)
Tak Gud for, at Han har skabt det sådan (for at det skal nydes
og bruges op og forgå.
Læg mærke til at svalerne *yngler* i Templet; altså i Guds
nærhed (Salme 84)
Tak Gud for, at Han under os mennesker det godt og ønsker, at
vi skal være glade for livet (Han har skænket os) og ved godt
mod!
)

Men gør det på en måde, som IKKE skaber samvittighedskvaler
bagefter (pga. egoisme, selviskhed or You-name-it).

Amen?

-

Galaksekollioner overgåes af stjerner

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Galakser
Publiceret: 22. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/galakser/galaksekollioner-overgaes-af-stjerner.html

-

NASA advarer: Isbjerg større end New York løsner sig i Antarktis
Kilde:
NASA
https://videnskab.dk/naturvidenskab/isbjerg-loesner-sig-i-antarktisk-det-er-dobbelt-saa-stort-som-new-york

Et isbjerg på dobbelt størrelse af New York City er ved at
kælve i Antarktis.

-

Livets begyndelse genskabt

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Exobiologi/SETI
Publiceret: 26. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exobiologi/seti/livets-begyndelse-genskabt.html

-

IR og røntgen udbrud fra sort hul

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Stjerner
Publiceret: 26. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/stjerner/ir-og-rontgen-udbrud-fra-sort-hul.html

-

99,99 procent sikkert, at global opvarmning er menneskeskabt
Charlotte Price Persson Journalist &
Frederik Guy Hoff Sonne Redaktionsassistent
https://videnskab.dk/naturvidenskab/9999-procent-sikkert-at-global-opvarmning-er-menneskeskabt

Det er ifølge ny forskning slået fast med en statistisk
‘guldstandard’.

-

Lava i Mars undergrund

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Mars
Publiceret: 27. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/mars/lava-i-mars-undergrund.html

-

ET's DNA kan se helt anderledes ud

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Exobiologi/SETI
Publiceret: 28. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exobiologi/seti/et-s-dna-kan-se-helt-anderledes-ud.html

-

Fund af usædvanlige bakterier

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Exobiologi/SETI
Publiceret: 28. februar 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exobiologi/seti/fund-af-usaedvanlige-bakterier.html

-

Grundvand på Mars: Kratere bekræfter teori om kæmpehav
© ESO/M. Kornmesser
Søren Bjørn-Hansen
2.mart s2019, kl. 12.01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/grundvand-paa-mars-kratere-bekraefter-teori-om-kaempehav

Esa har fundet en række kratere på Mars, der har været fyldt
af grundvand. Det kan bekræfte, at planeten har været dækket
af vand.

-

Røde gigantstjerners levetid

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Stjerner
Publiceret: 2. marts 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/stjerner/rode-gigantstjerners-levetid.html

-

Globalt grundvands-lag på Mars

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Mars
Publiceret: 3. marts 2019
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/mars/globalt-grundvands-lag-pa-mars.html

-

Mælkevejens ANDET sorte hul!

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Galakser
Publiceret: 4. marts 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/galakser/maelkevejens-andet-sorte-hul.html

-

Nyhedsbrev fra videnskab.dk 2019-03-06, CET 11:16, GMT 10:16

FRA ARKIVET: Det periodiske system:
Sådan blev grundstoffernes skema opbygget for præcis 150 år siden

Helge Kragh
Professor emeritus, Niels Bohr Institutet, Københavns Universitet
https://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/store-opdagelser-grundstoffernes-periodiske-system

Niels Bohrs (1885-1962) atomteori fra 1913 viste sig særlig
frugtbar i denne henseende. I 1922 kunne Bohr for første gang
præsentere atommodeller for alle grundstofferne og derved
forklare også mange af detaljerne i det periodiske system.

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Dansk soldat omkommet (Memory on: Hacker-attack
-> Warning. Dog may bite. Keep out!) -
Re: 2019 uge 10 (news samlet)
Date: Wed, 6 Mar 2019 09:35:02 +0100, GMT 08:35
21282 news:5c7f8639$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Hacker-attack (Hackerangreb):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-xxx/21-282
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-282
Echelon, FE og PET:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/echelon/21-xxx/21-282
NATO:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nato/21-xxx/21-282
Friendly fire:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/friendly-fire/21-282
Smoke them out:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/21-xxx/21-282
Terminator:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terminator/21-282
Warning: The Dog may bite (hundeluftnings-et-eller-andet):
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/hundeluftnings-partiet/21-282
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/4XYKmQ6kBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/sjMzVXA2J0o/2tP7wy89CAAJ

> Tunguska-hændelsen i 1908 indtraf på position breddegrad 61N
> *FØR* Menneskeheden fik kendskab til atomfysik (herunder viden
> om, at ikke alle atomnumre er stabile, heriblandt atomnummer
> 43, 61 og uran 92)!
>
> En anden intelligens i Universet må derfor stå bag!
>
> Men HVAD det er, vides endnu ikke med sikkerhed! Dog kan det
> IKKE udelukkes, at der har været et besøg udefra Rummet af
> nogle biologiske væsener ligesom os (eller deres robotter;
> altså kunstig intelligens, A.I.)!

Nå! Det kan da godt være, at jeg har taget fejl, men det
ændrer jo ikke ved *kendsgerningen*, at objektet kom udfra
Rummet i 1908 (og dermed IKKE stammer fra Menneskeheden)!

Og dermed forbliver spørgsmålet bevaret:

HVEM kastede "snebolden"?

See perhaps also ...

How to build Your own radio-telescope and radio-lighthouse
Sådan bygger du dit eget radio-teleskop og radio-fyrtårn
https://sites.google.com/site/kallast08/

Og knæk evt. SETI-koden ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home
(Signalet skal snart "affyres" ud i Rummet til bl.a. Andromeda-tågen,
vor nærmeste nabo-galakse, M31.)

Meget af koden er allerede brudt, så opgaven er forholdsvis nem!

Den, der kommer først til mølle, vinder hovedpræmien på 10.000 dask!
(Der kan også vindes 1000 dask på mindre del heraf!)

Så ... Why not (tjene nogle hurtige penge) ? ... :-)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 21200 news:5c40637a$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/x_YsSgpuCAAJ