Re: Hypotesen angående mørk energi

Subject: Hypotesen angående mørk energi
Date: Thu, 26 Oct 2017 04:57:05 +0200, (CET 04:57, GMT 02:57)
20055 news:osriu3$2ch$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallscie/home/dark-energy/20-055
... (Still NOT Google online GMT 03:03) ...

> [...]
>
> En Lyskilde:
>
>     Distance 1 => 4 * Pi * R^2 = 4Pi
>
>     Distance 2 => 4 * Pi * R^2 = 16Pi
>

> Overfladearealet stiger eksponentiel hedder det vist nok i
> fagsproget. Se evt. ...
> https://www.google.dk/search?hl=da&q=eksponentiel+funktion
>

> Og på tilsvarende vis forventes det, at vort Univers udvidelse
> accelererer efter en kurve (måske med nogle konstanter iberegnet).
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

20055b

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Martin Larsen

On 10/26/2017 04:57 AM, Kall, Mogens wrote:
> [...]
> universer blevet mindre, og dermed er deres tyngdekraft
> medvirkende til, at vort Univers udvider sig hurtigere end

En kraft mellem hypotetiske universer - Lyder det ikke en kende vidtløftigt?

> [...]
>
> Distance 1 => 4 * Pi * R^2 = 4Pi
>
> Distance 2 => 4 * Pi * R^2 = 16Pi
>

> Overfladearealet stiger eksponentiel hedder det vist nok i

Nej, det er kvadratisk vækst. Eksponentiel vækst er meget stærkere.