WHO har indkaldt til hastemøde efter udbrud af ukendt virus. Smitter fra menneske til menneske - Re: 2020 uge 04 (news samlet)

WHO har indkaldt til hastemøde efter udbrud af ukendt virus

Smitter fra menneske til menneske

File 22.078 ...
Pandemics (and epidemics, Pandemier og epidemier)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/pandemics/22-078
https://sites.google.com/site/snufo000/home/pandemics/22-078
https://sites.google.com/site/snufo000/home/maerkesag/22-078

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/snufo000/home/maerkesag/22-078

Other news:

2202 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

De, som lever deres liv med Kristus som Herre, har
korsfæstet det gamle liv med dets egoisme og begær.

(Gal 5,24)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+5&version=BPH

Galaterne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Vend ikke tilbage til slaveriet, fortsat)

[ ... ]

At blive omskåret betyder at blive afskåret fra Kristus

[ ... ]

Opfyld kærlighedsbudet—i Helligåndens kraft

13
Kære venner, I er kaldet til et liv i frihed fra
lovgerninger. Men misbrug ikke friheden. Gør den ikke til
en undskyldning for at handle selvisk. Nej, I skal tjene
hinanden i kærlighed.

14
Hele loven er samlet i én befaling, nemlig
kærlighedsbudet: Du skal elske din næste som dig selv.

Men hvis I virkelig er ledt af Helligånden, behøver I
ikke loven til at holde styr på jer.

19-21
Folks ugudelige og egoistiske handlinger er velkendte,
som for eksempel: Seksuel synd [hor og utugt, red.],
umoral og perversitet; afgudsdyrkelse og okkultisme; had,
skænderier og misundelse; hidsighed og selviske
ambitioner; klikedannelse og jalousi; drukkenskab og
orgier. Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen:
De, der lever på den måde, vil ikke få adgang til det
kommende Guds rige.

22-23
Men det, Helligånden frembringer i os, er: Kærlighed,
glæde og fred; tålmodighed og hjælpsomhed; godhed og
troskab; nænsomhed og selvbeherskelse. Ingen lov forbyder
den slags ting.

24
De, som lever deres liv med Kristus som Herre, har
korsfæstet det gamle liv med dets egoisme og begær.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+3.12-&version=BPH

Ezekiel 3:12-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Ezekiel kaldes og udrustes til profet, fortsat)

[ ... ]

Ezekiel kaldes til at være en vagtpost for folket

„Jeg har udvalgt dig til at holde udkig og stå vagt for
Israels folk. Når du får et budskab fra mig, skal du
straks give advarslen videre.

18
Hvis jeg siger om nogle, at de skal dø som straf for
deres ondskab, så skal du advare dem, så de har en chance
for at ændre deres liv og undgå straffen. Hvis du ikke
advarer dem, og de derfor ikke ændrer deres liv, så skal
de dø for deres ondskab, men du skal også dø, for jeg vil
holde dig ansvarlig for deres død.

19
Hvis du derimod advarer dem, og de bliver ved med at
synde uden at omvende sig, så skal de dø for deres
ondskab, men du redder livet.

20
Hvis retskafne mennesker bliver onde, og jeg derfor må
straffe dem, så er det deres egen ondskab, der er skyld i
deres død. Alle deres tidligere gode gerninger kan ikke
redde dem. Og hvis du undlader at advare dem, bliver du
også straffet.

21
Men advarer du dem, så de holder op med deres ondskab,
redder du både dig selv og dem.”

Kommentar:

Som kristen (og dermed *repræsentant for Guds Rige) er det
desværre også en *pligt* at efterleve ovenfor stående,
skønner jeg, apropos ...

20.538
"Melodi*: Du er ALTID velkommen i Guds Hus, men
besmit ikke Kirken med din *afgudsdyrkelse*!

Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ

> Har I tænkt Jer at gengifte ... *fraskilte* ... (classifyed) ...

INGEN steder (i bibelen) finder vi, at seksuelle synder nu
pludselig er blevet en undtagelse!

Som Paulus skrev (ovenfor):

[...]

Overvej derfor nøje *alvoren* i Ordene:

20
Hvis retskafne mennesker bliver onde, og jeg derfor må
straffe dem, så er det deres egen ondskab, der er skyld i
deres død.

OM Gud er en vatnisse (forstået på den måde, at mange, rigtig
MANGE retskafne (det vil sige kristne) hidentil har sluppet
godt fra deres seksuelle synder) ?

JA! Og vær du glad for det (at Gud er *Nådig* og *Barmhjertig*,
idet Han IKKE vil, at nogen skal omkomme)!

Men det er IKKE ensbetydende med, at Han i al evighed ser
igennem fingre med synden!

Så ...

Hvis jeg var dig, da ville jeg *omvende* mig nu (mens tid
endnu er til det)!

For der kommer en nat, hvor det bliver fór sent.

Og det bliver allerede fór sent for dig (hvis du lever i
denne synd), hvis du dør nu fx. i en trafikulykke!

INGEN har hidentil sluppet godt fra at håne og spotte Guds
Ord!

SKYND dig derfor, mens tid endnu er ...

De, som lever deres liv med Kristus som Herre, har
korsfæstet det gamle liv med dets egoisme og begær.

(Gal 5,24)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-21

Stå fast på Guds ord (1)

"... jeg våger over, at mit ord bliver udført."
Jer 1,12

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-21
Daily Reading for Wednesday January 15, 2020

Reading 1, First Samuel 3:1-10, 19-20
Responsorial Psalm, Psalms 40:2-5, 7-8, 8-9, 10
Gospel, Mark 1:29-39
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=nqSIf2VetsA

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-01-20, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"You intended to harm me, but God intended it all for good.
He brought me to this position so I could save the lives of
many people."
Genesis 50:20

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03
22075 news:5e2550e7$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PLX_zt92ecs/PBuKhmXwEAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

WHO har indkaldt til hastemøde efter udbrud af ukendt virus

Smitter fra menneske til menneske

-

WHO har indkaldt til hastemøde efter udbrud af ukendt virus
kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-har-indkaldt-til-hastemoede-efter-udbrud-af-ukendt-virus

-

DR S133 tir 21 jan 07:22:01
20.januar dr.dk/nyheder 21:27

OSTEMAGER JUBLER OVER SANKTIONER
Efterspørgslen på ost er eksploderet i
Rusland, fordi de europæiske markeder
er blevet lukket land for russerne.

De internationale sanktioner kom som
reaktion på Ruslands aggressioner mod
Ukraine og annekteringen af Krim-
halvøen i 2014.

Og en af dem, der har lukreret på
situationen, er den russiske
osteproducent Oleg Sirota:

- Dette mejeri har fået 3,7 millioner
kroner i statsstøtte, som vi ikke skal
betale tilbage dem har vi bare fået.
Til byggeriet af en kostald fik vi 1,8
millioner kroner, som vi heller ikke
skal betale tilbage, siger han.

Russisk ostemager jubler over Vestens sanktioner: 'Jeg opfører et
mindesmærke for Obama og Merkel'
20. Jan. 2020 kl. 21:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-ostemager-jubler-over-vestens-sanktioner-jeg-opfoerer-et-mindesmaerke-obama

Kommentar:

Mht. pandemier (se emne nedenfor) BØR man - generelt set -
lave *undtagelser* for sanktioner, IKKE blot af
medmenneskelige hensyn til civilfbefolkningen, men navnlig i
SÆRDELESHED for at undgå (eller i hvert fald nedsætte)
*skadelige mutationer* af sygdommen under smittespredninger,
så den bliver endnu mere sygdomsfremkaldende (fx. at
inkubationstiden ændres eller at den bliver luftbåren som et
forkølelsesvirus)!

-

Australien vil screene flypassagerer fra virusramt by i Kina
kl. 02:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australien-vil-screene-flypassagerer-fra-virusramt-i-kina

Kommentar:

Indfør det ved lov alle vegne allerede *NU*!

Ellers vil vi en dag IKKE overleve en pandemi!

-

DR S140 tir 21 jan 07:21:26
21.januar dr.dk/nyheder 07:20

SMITTER FRA MENNESKE TIL MENNESKE
De kinesiske myndigheder bekræfter, at
den frygtede coronavirus, kan smitte
fra menneske til menneske.

Det skriver flere internationale
nyhedsbureauer, der citerer kinesisk
stats-tv, hvor det også lyder, at den
nye udmelding fra Kina indikerer, at
virusset kan sprede sig hurtigere end
først antaget. Indtil nu har de
kinesiske myndigheder udelukkende
bekræftet, at coronavirusset smitter
fra dyr til menneske.

Ligeledes er det i dag også kommet
frem, at en fjerde person har mistet
livet til virusset, som giver en form
for lungebetændelse.

Kina advarer: Nyt virus smitter fra menneske til menneske
kl. 07:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-advarer-nyt-virus-smitter-fra-menneske-til-menneske

Kommentar:

Jeg må "tilstå", at jeg i går købte 2 dåser mad, hvilket jeg
ellers aldrig gør, da der er konserveringsmidler i dåsemad.

Men den kan holde sig længe UDENFOR køleskabet!

Og det var netop med tanke på, at HVIS der opstår en pandemi,
og strømmer ryger, at man FORTSAT kan få mad, SELVOM man lever
TOTALT fysisk *isoleret* fra omverdenen (apropos afrikanernes
måde at bekæmpe ebola-virusen på)!

Gå du hen og gør det samme, fordi ...

Det kan IKKE undgås, at der nu og da opstår nye sygdomme, som
vi mennesker endnu ikke har modstandsdygtighed overfor.

Og desværre lever det moderne menneske, som om vi var en stor
kornmark; altså en *mono*-kultur. Og her *spredes* sygdomme
langt lettere, end hvis afgrøden var mere varieret!

Og dermed "antyder" jeg også, at vi mennesker er blevet al,
al for mange individer på planeten og derfor bliver nødt til
at *begrænse* vores arts udbredelse fx. gennem
familieplanlægning (selvom Vatikanet endnu IKKE desværre kan
fatte dette).

Familieplanlægning behøver IKKE involvere tvang i form af
tvugne aborter, hvilket (set udfra en kristen synsvinkel er
*drab* og dermed *forbudt*)!

Man kan også omlægge ulandsbistanden, således at man betaler
for, at kvinder (og mænd) steriliseres (fx. efter at de har
fået 2 børn).

Det er nemlig først og fremmest i ulandene, at
befolkningstilvæksten sker! Faktisk er den dalene ilandene.

Dette vil kunne *begrænse* og forhåbentlig også helt stoppe
befolkningstilvæksten på verdensplan!

Alternativet er, at naturen går sin gang (med naturlig
regulering) i form af epidemier og pandemier!

Ihukom fx. pesten i Middelalderen!

Fem personer skoldet til døde af kogende vand på russisk hotel
20. jan. 2020, 08:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-20-fem-personer-skoldet-til-doede-af-kogende-vand-paa-russisk-hotel

-

Fugleinfluenza ser ud til at sprede sig i Europa
20. jan. 2020, 16:41
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-20-fugleinfluenza-ser-ud-til-at-sprede-sig-i-europa

-

WHO indkalder til hastemøde om mystisk virus, der kan smitte fra
menneske til menneske
20. jan. 2020, 18:43 Opd. 20. jan. 2020, 19:20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-20-who-indkalder-til-hastemoede-om-mystisk-virus-der-kan-smitte-fra-menneske-til

-

NRK:
20. januar 2020 kl. 08:06