Videnskab.dk skriver, Er vi alene i universet?

Videnskab.dk skriver ...

Er vi alene i universet?

13. august 2012 kl. 12:46
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-vi-alene-i-universet

Sp�rg Videnskaben
Hvad er chancerne for at finde intelligent liv andre
steder i universet, sp�rger en l�ser. Vi s�ger et svar.

Last OUTPUT: 14500 news:500a6866$0$288$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14552

KL

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> wrote in message
> Videnskab.dk skriver ...
>

> Er vi alene i universet?
>
> 13. august 2012 kl. 12:46
> http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-vi-alene-i-universet

"Statistisk set er chancerne for, at liv udvikler sig 0-100 procent med en
usikkerhedsmargin p� op til 100 procent."

Sikke noget vr�vl at skrive, og i et s�kaldt videnskabelig 'milj�'.

Dieter Britz

On Tue, 14 Aug 2012 20:10:28 +0200, KL wrote:

> [...]
> en usikkerhedsmargin på op til 100 procent."
>
> Sikke noget vrøvl at skrive, og i et såkaldt videnskabelig 'miljø'.

Det er jo bare et ærligt og sjovt udsagn om, at vi slet ikke aner
om der liv er eller ej. Man kan opstille ligninger (som Drake gjorde)
med mange parametre, men vi aner ikke hvad værdierne er. Så det
mest enkelte svar på, om der er liv andre steder end på vores Jord
er, at vi ikke aner det.

Jeg tror desuden at, hvis man finder bakterier på Mars, så er de
nok blevet bragt derhen af vores robotter.

--
Dieter Britz

Vidal

Den 15-08-2012 16:13, Dieter Britz skrev:

> Jeg tror desuden at, hvis man finder bakterier på Mars, så er de
> nok blevet bragt derhen af vores robotter.

Eller er de faret med metoritter fra Jorden til Mars. Jeg
ser ihvertfald ofte påstande om det modsatte.