Samtaleterapi hos doktor Freud i forbindelse med et traume. Udskrift af logbog

Formål

Underkategori:

Bearbejdning af vrede mhp. at blive 'herre i eget hus'
(herunder at forbedre individets selv-beherskelse og selv-kontrol)

-

Notat til terapeuten:

Uddel hvis muligt all-round musik-medicin from ...
https://www.youtube.com/watch?v=Whf_xnqy-d8&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=9

(NB! Vær opmærksom på, at patienten ikke nødvendigvis
har den samme indfaldsvinkel *følelsesmæssigt*, hvorfor
alternativ medicinkur bør vælges. Men vær opmærksom på,
at nogle "medicinkure" kan have en *skadelig* virkning
og således FORVÆRRE tilstanden hos patienten.)

-

Subject: Heaven-break ang. Sunni- og Shia-krig i Mellemøsten -
Re: 2017 uge 45 (news samlet)
Date: Wed, 8 Nov 2017 11:20:07 +0100, (CET 11:20, GMT 10:20)
20142a news:otulop$3dk$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/g8WZ0BtTRqk/NMPp1iS1CQAJ

http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/HkgytP-w3xQ/iLIHNpVyBAAJ

https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/kunstig-intelligens-goer-grynede-billeder-bedre

https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-saudi-arabien-og-iran-har-indledt-en-kold-krig-i-mellemoesten

> -

Interrupt from ...

Subject: Breaking news (from the main-program): Found news
markpointers (1.King 5-7 -> Psalm 90-91 -> ET-star) -
Re: 2017 uge 45 (news samlet)
Date: Thu, 9 Nov 2017 14:05:46 +0100, (CET 14:05, GMT 13:05)
20146 news:5a0452ae$0$721$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/g8WZ0BtTRqk/OSa9UvECCgAJ

> [...]
>
> He-3 indsamling på Månen ophørt!
>
> Mars-planteskole i beton ophørt!
>

> Forslag til udbedring af skade:
>
> (Internal code: 9.11 2017 kl. CET 11.57, GMT 10:57)
>
> Hvis vi *ændrer* BIOS-programmet, således at denne fremover
> tjekker side 1 på HardDiskene og her finder MasterBootRecorden,
> da betyder det, at side 0 er defekt. Boot skal derfor foretages
> fra side 1 fremover.
>
> Lav cyklusen således, at den OGSÅ tæller frem til side 2 und so
> weiter, indtil den aktuelle side IKKE længere indeholder MBR'er.
>
> Prognotisk set skulle vi så få robottere op at køre igen ... :-)

Udskrift 1 fra logbog:

Fra: ... (classifyed) ...
Dato: ... (classifyed) ...
Emne: ... (classifyed) ...
Til: ... (classifyed) ...

=== citat start ===

Hej igen,

Der er *ekstrem* meget overarbejde i firmaet for tiden på grund
af et uforudset opstået flaskehalsproblem. Og da vi har en
deadline, der SKAL overholdes, må vi derfor arbejde mere eller
mindre i døgndrift. Så godt som al "orlog" er inddraget!

Så ...

"Rengøring" af computere er derfor nedprioriteret til et
absolut minimum, så kun test af fx. vbs-filer kan der afsættes
tid til lige nu. Fordi - som tidligere nævnt - et *sterilt*
operativ-system ALTID kan fungere, også i en nødsituation. Alt
andet betragtes som en *blindgyde*, der blot berøver kostbar tid.

[ ... ]

=== citat slut ===

Observatør:
(Notat mhp. evt. diagnose)
Stress-symptomer iagttaget

-

Udskrift 2 fra logbog:

Fra: ... (classifyed) ...
Dato: ... (classifyed) ...
Til: ... (classifyed) ...

=== citat start ===

Tusind tak ... :-)

Jeg skal nok klare mig, men kort fortalt kan man sammenligne det
med, at jeg i små 10 år har bygget på et hus i min fritid. Og så
kommer en-eller-anden og ødelægger det hele på et split sekund.
Og det kan opleves meget traumatiserende!

Til sammenligning kan man måske sige:

Det ville du jo også føle, hvis hele dit projekt i ...
(classifyed) ... med husbyggeri pludselig blev saboteret, og du
ingen erstatning får!

Så må man starte FORFRA (med de dertil hørende 10 års
forsinkelse)!

Og det skal jeg også nok klare ... :-)

Men forstå mig ret:

Det er blevet et traume for mig, hvor jeg vågner op i drømme med
mareridt og ikke bagefter kan falde til ro. Sindet er *stresset*
pga. det psykiske pres!

Et traume skal gennemleves (i følelseslivet):

1. Chok-fasen

2. Reaktions-fasen
(fx. kan man reagere med vrede, ligesom du gjorde forrige
forsommer, da ... (classifyed) ... havde smidt et havebord ud.
Du *nægtede* eksempelvis at arbejde videre med opførelsen af
... (classifyed) ..., hvorved jeg kom på overarbejde med dertil
hørende bygningsfejl).

3. Bearbejdnings-fasen

4. Ny-orienterings-fasen

Jeg har iagttaget mig selv igennem mange år og fundet ud af, at
sindets gennemlever disse 4 faser op til mange gange i
forbindelse med et traume.

Man kan måske ligefrem tillade sig at sige, at vi har at gøre
med 'en bølge', ligesom vi ser havets bølger bruse ind på en
strandbred, eller ligesom vi til en fodboldkamp ser - når
publikum keder sig - at de laver 'the wave'.

Jeg antager, at denne bølge kan måles i hjernen i form af
biokemiske stoffer. Der bliver udskilt stress- og angststoffer
og henimod slutningen af bølgen udskilles de meget
smertestillende endorfiner (hjernens egen naturlige morfin).

Min iagttagelse er, at bølgen kan komme igen og igen og igen I
LØBET AF BLOT EN HALV TIME.

Hvis man spurgte en patient (for eksempel indlagt på en
psykiatrisk afdeling), da ville vedkommende *muligvis* kunne
udtale sig om hændelsen ved at sige:

I dag genoplevede jeg traumet, og min følelsesmæssige reaktion
(inklusiv oplevelsen af psykisk smerte) var/er på 80% af, hvad
den var i går. Og i morgen vil den være på 60%

Min antagelse er altså, at bølgen med tiden ebber ud,
efterhånden som hjernen lærer at acceptere de nye tilstande.

Hastigheden af denne indlæringsprocesse er individuel, men
generelt set tager det som regel uger at gennemleve et traume.

Hvis patienten har dårlige forudsætninger for at bearbejde
traumet (ved fx. ikke at kunne komme i kontakt med sine
følelser ved hjælp af sproget; altså det, at kunne tale om
emnet), da vanskeliggøres helbredelsen.

Man kan udefra støtte disse ved at skabe orienteringspunkter,
som patienten så forhåbentlig kan benytte sig af.

Alle kulturer har disse støttepunkter, som symboliser for
eksempel håb und so weiter.

Nå, ...

Nok om al det.

Tak at du lyttede med ... :-)

Det hjælper for mig at sætte ord på tingene.

Og det er i sig selv et *sundhedstegn*, apropos
bearbejdningsfasen.

Så ...

Jeg skal bare ha' lidt fred og ro, UDEN al for mange
forpligtelser.

"Campingvognen" - eller hvad-det-nu-er, der er på slæb - må
spændes af, så bilen IKKE overbelastes, billedlig talt.

Håber du kan følge mig i dette billedsprog, som symbolsk
beskriver problemet (så selv en patient i krise forhåbentlig
forstår det) ... :-)

-

Øh ...

Rent praktisk må jeg ... [ ... ] ...

=== citat slut ===

Observatør:
Patienten godt selvhjulpen

END of part 1.

"Homework" (for *selvstuderende*):

Hvorledes håndterer du selv vrede?

1.
Udviser du fx. passiv aggressiv adfærd
(se/læs evt. om dette i ovenfor nævnte bog),
hvor du straffer omgivelserne på en uhensigstmæssig
måde (med syndebukke og hele molevitten)?

Eller ...

2.
Er du blevet *Verdensmester* i håndtering af vrede? ... :-)

Kumi ori ki va orech
https://www.youtube.com/watch?v=M67fldQgRyY&index=17&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

:-)

Last OUTPUT: 20100 news:othha2$qu5$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/F18c9_QtCQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20147

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Den 09-11-2017 kl. 14:19 skrev Kall, Mogens:

Subject: Samtaleterapi hos doktor Freud i forbindelse med et
traume. Udskrift af logbog
Date: Thu, 9 Nov 2017 14:19:55 +0100, (CET 14:19, GMT 13:19)
20147 news:ou1klu$uu8$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/VFE9LsL3PB8/TGrS3GfECAAJ
News:

Subject: Missil mod Riyadh var fra Iran.
Hizbollah: Saudi erklærer krig -
Re: 2017 uge 45 (news samlet)
Date: Fri, 10 Nov 2017 18:31:39 +0100, GMT 1/.31
20156 news:ou4nps$a1m$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/g8WZ0BtTRqk/8IFRt9KEAAAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-topgeneral-missil-mod-riyadh-var-fra-iran

https://www.dr.dk/nyheder/udland/forvirringen-er-stor-i-libanon-hvad-er-der-sket-med-vores-premierminister

https://www.dr.dk/nyheder/udland/hizbollahs-leder-saudi-arabien-erklaerer-libanon-krig

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-11-10-radioaktiv-sky-registreret-over-europa

> [...]
>
> See also file ...
> 19.797
> 19.799
> 19.802
> 19.844
> 19.858
> 19.898
> 19.928
> 19.929
> 19.958
> 20.037
> 20.063
>

> Counteren var den 3. oktober 2017:
>
> 000: T+35 (uge 40)
> 040: T-5 (Neuclear-war alarm. See below)

And then I "heard" a voice (from the sandkasse) said:

Mig osse (ligesom storebror) ødelægge hele planeten!

Last OUTPUT: 20100 news:othha2$qu5$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/F18c9_QtCQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20157

peterni...@gmail.com

Jeg syntes at min mor skal fange fysisk attraktive seksten til treogtyve årige kvinder, binde dem i hjernen med en vifte til ikke at ødelægge hendes en søn ifølge hendes søns egen definition af hvad der er ødelæggende for ham og levere dem til
hendes søn der så kan se og forklare om det er ødelæggende for ham at de ikke er mere forelsket i ham en de er i alle andre, faktisk hvis at de på en skala fra nul til hundrede over forelskelse ikke ligger på over firs når det drejer sig om deres følelser for ham, og hvorvidt det er ødelæggende for ham, hvis de kan lide at være andre steder mere end i hans bolig!

Hvis hun gør sådan så kan jeg godt li
min mor ellers kan jeg ikke!

Peter(Tyrens Stjernetegn)Deprimeret,Ærke