2018 uge 08 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=20) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40020

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 12 Feb 2018 07:54:14 +0100, GMT 06:54
20387 news:5a813a17$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/LzS3t70eMhA/_a4eFhyeAAAJ

-

I dag Mandag den 19. februar 2018 (dag 50 i året) er det 1830
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Sammenfletning af krypteringer, herunder 1140, 460, 185 + Sodoma

File 20.403 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/encryption-key/f/20-403
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-403

Othe news:

T-30.

Putins utrættelige rival advarer danskerne:
»Det er en farlig tendens og det nedbryder lov og orden i jeres land«

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+32&version=BPH

Anden Krønikebog 32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Sankeribs trussel imod Jerusalem

Kong Hizkijas sygdom, hovmod og død

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+32&version=DN1933

Anden Krønikebog 32 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

21
Og Herren sendte en Engel, der tilintetgjorde alle Krigere,
Høvedsmænd og Hærførere i Assyrerkongens Lejr, ...

Og her har vi så også fundet target (den galaktiske længdegrad
på ETs hjemstjerne):

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/15-214

http://www.biblegateway.com/passage/?search=2.King%2019:35&version=KJV

[ ... ]
> Tallet 185.000 minder jo ikke så lidt om tallet 195.000
>
> Forskellen er på blot sølle 10.000

Se tillige anskueliggørende stjernekort ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/pictures/g-maps/600-185-0

Øh ...

Det lader til, at den galaktiske længdegrad på ETs Hjemstjerne er
*krypteret* på FLERE MÅDER.

Muligvis har formålet været, at "kunden" (altså os jordboere) vil
kunne "knække" i hvert fald en af krypteringerne, skønner jeg.

Her et forsøg på af sammenflette flere af krypteringerne:

000__1140__310__195
____________________10
010__1150__320__185
____________________50
060__1200__________
____________________40
100__1240__________
____________________20
120__1260__430_____
____________________30
150__1290__460_____
____________________45
195__1335_________0

Noget tyder på, at ...

HVIS blot man finder 2 af tallene (fx. 430 og 460), se evt ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/encryption-key/612/20-373
da danner det grundlag for en *kryptering*.

Resten må "kunden" så selv finde ud af, og det er et, der
vanskeliggør en "autopilot-scanning" (eller
Kunstig-intelligens-scanning), idet der skal tænkes *kreativt*
for hvert nyt trin.

OGSÅ dette *genkender* vi fra et SETI-program ...

Her er koden heller ej udlagt på forhånd, så "kunden" må
*selvstændigt* løse "gåden" (fx. HVORFOR står der 43, 61. HVAD
betyder dette? og kan det få indflydelse på de næste tal 1, 6, 7,
8, 15 og 16).

Der skal - med andre ord - udarbejdes en hel masse hypoteser,
for at løse "gåden" (i et SETI-program)!

Og noget tyder altså på, at det samme gør sig gældende her i
UFO-efterforskningen (med speciale i the code inside the Bible)!

Der hører muligvis MERE med til koden, idet ...

+1140
+1260
=
2400 ( 600*4 = 2400)

=>

0-600-1200-1800-2400

Antal omdrejninger:
0-1-2-3-4

Det KAN i hvert fald give en forklaring på, *HVORFOR* man har
valgt tallet 1140.

Tilsammen giver nemlig de to tal 4 omdrejninger, og dermed siges
der indirekte, at ...

1.
Der er tale om en opmåling (udfra en cirkels omkreds)

og ...

2.
Målestokken (for en omdrejning) er på 600 enheder.

Og dét er ret vigtige oplysninger, hvis "jægeren" endnu ikke har
knækket koden helt (men blot er undervejs)!

Tabellen ovenfor er sammensat udfra *kendte* værdier.

Resten *rekonstrueres*!

Bemærkes skal det, at - for at få tallene til at gå op - er man
nødt til at bytte om på rækkefølgen i Sodoma-nedtællingen!

I stedet for at nedtællingen er 50-45-40-30-20-10 er denne nu
blevet til:

10-50-40-20-30-45

10-tallet:
Dette tal er bestemt udfra dagens tekst, hvor 185 netop peger på
dette 10-tal.

50-tallet:
Se nedenfor

40-tallet:
Se nedenfor

20-tallet:
Se nedenfor

30-tallet:
Dette tal ligger også fast, idet Daniel 1260-1290 her definerer
det.

45-tallet:
Dette tal ligger også fast, idet Daniel 1290-1335 her definerer
det.

Tilbage er nu "kortlægningen" af de resterende tal: 50-40-20

Og de kan jo lægges på mange måder (HVIS vi opfatter dem som en
"gåde" akkurat som i sudoko), men ...

Det er nok ret AFGØRENDE, at tallene bliver lagt i den rigtige
rækkefølge, fordi de jo SAMTIDIG repræsenterer en galaktisk
længdegrad, hvortil der - hypotetisk set - KUNNE være et
*karakteristisk* objekt derude i Rummet (som indgår i koden
inside the bible)!

Så det er heri, at koden 1140+1260=2400 nu nok skal bruges:

Den *defininerer* nemlig en lang talrække bestående af:

0-600-1200-1800-2400

Og dette syntax *genkender* vi fra Stamtavlen, se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/pedigree

Og det er da OGSÅ her, at vi BÅDE har fundet tallet 1140 (den
*krypterede* udgave af 0 enheder) OG 1290 (den *krypterede*
udgave af 150 enheder).

Men det er OGSÅ her vi har fundet 460 (den *krypterede* udgave
af 150 enheder).

Så ...

Tallet 1200 ér - med andre ord - blevet nævnt *indirekte* i
stamtavlen (FORUDSAT at man *inddrager* viden om 1,44 Solmasser
og den dertil hørende simple *kryptering*):

0000___________________________________________________________
0144-0000_0000____-____-____-____-____-____-____-____-____-____-
0274-0130_0130_0000____-____-____-____-____-____-____-____-____-
0379-0235____-_0105_0000____-____-____-____-____-____-____-____-
0469-0325____-____-_0090_0000____-____-____-____-____-____-____-
0539-0395____-____-____-_0070_0000____-____-____-____-____-____-
0604-0460____-____-____-____-_0065_0000____-____-____-____-____-
0766-0622____-____-____-____-____-_0162_0000____-____-____-____-
0831-0687____-____-____-____-____-____-_0065_0000____-____-____-
1018-0874____-____-____-____-____-____-____-_0187_0000____-____-
1074-0930_0930_0800____-____-____-____-____-____-____-____-____-
1131-0987____-____-____-____-____-____-_0365_0300____-____-____-
1186-1042____-_0912_0807____-____-____-____-____-____-____-____-

Focus here:
1200-1056____-____-____-____-____-____-____-____-_0182_0000____-
1284-1140____-____-_0905_0815____-____-____-____-____-____-____-
1379-1235____-____-____-_0910_0840____-____-____-____-____-____-
1434-1290____-____-____-____-_0895_0830____-____-____-____-____-
1566-1422____-____-____-____-____-_0962_0800____-____-____-____-
1700-1556____-____-____-____-____-____-____-____-____-_0500_0000
1795-1651____-____-____-____-____-____-____-____-_0777_0595____-
1800-1656____-____-____-____-____-____-____-_0969_0782____-____-

Det er de andre tal (tallene 1170-1190-1210-1220-1240)
derimod IKKE (*1, see belov)!

Ergo skal vi finde et tal i Sodoma-nedtællingen som peger på
tallet 1200.

Og da hverken 20-tallet eller 40-tallet gør det, er der kun -
ved hjælp af *udelukkelsesmetoden* - tallet 50 tilbage!

Derfor placeres 50 umiddelbart efter 10-tallet:

10-50-...-30-45

Tilbage står nu kun at placere de 2 sidste tal (20 og 40).

Og da de kun kan sættes sammen på 2 måder, bliver løsningen enten
tallet 1220 eller tallet 1240.

Og her kan vi OGSÅ identificere tallet, fordi vi for nylig har
fundet en ny variant af tallet 195 (95+100):

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-396

Det nye, der her er interessant, er, at ...

1284-1140____-____-_0905_0815____-____-...
1379-1235____-____-____-_0910_0840____-...

+1235
-1140
=
95

Tallet 95 "titter" frem!

Og det vil - med andre ord - sige, at der KUN er 2 muligheder:

0-95-100:
1140-1235-1335

0-100-95:
1140-1240-1335

Compare with ...

Mulige tal derfor:
1170-1190-1200-1210-1220-1240

Tallet 1240 nævnes, men det gør tallet 1235 ikke! Og da 45-tallet
ALLEREDE er "opbrugt" udfra Daniel 1290-1335 m.fl., KAN dette
tal *IKKE "genbruges"*, skønner jeg.

Så vores *konklusion* bør derfor nok blive, at den rigtige
rækkefølge er:

10-50-40-20-30-45

Koden er derfor (med stor sandsynlighed):

000__1140__310__195
____________________10
010__1150__320__185
____________________50
060__1200__________
____________________40
100__1240__________
____________________20
120__1260__430_____
____________________30
150__1290__460_____
____________________45
195__1335_________0

Vi KUNNE derfor tillade os at foretage en *kontrol-eftersøgning*
på 2 allerede kendte objekter: Cygnus A og 7-stjernen.

Findes disse *krypterede* tal i bibelen?

1.
Cygnus A

og ...

2.
7-stjernen (M45)

Og i så fald:

Findes der udfor disse værdier *NYE* oplysninger?

Vi MANGLER jo FORTSAT viden om stjernens egenbevægelse, afstand
samt rejsetid!

Hmm ...

her en lille tilføjelse:

Det "mærkelige" er nu, at måler vi de 1260 udfra 3½ tider, fås:

+1140 ( 3 + 2/12 )
+1260 ( 3 + 6/12 )
=

3 1/6
+
3 3/6
=
6 4/6

=
6,6666666

Det vil sige - (tal)*sympolsk* set - at tallene 1140, 1260 er
lidt *beslægtet* med tallet 666!

Og ...

OM det har nogen betydning?

Tja ...

Det må der lige tænkes lidt over.

Det kan MÅSKE være derfor, at tallet 666 er valgt.

Anvendte markører i overfor stående tekst:

*1:

1140-x-y-1260-1290-1335

50-20-40:
1200-1220-1260
50-40-20:
1200-1240-1260

40-50-20:
1190-1240-1260
40-20-50:
1190-1210-1260

20-50-40:
1170-1220-1260
20-40-50:
1170-1210-1260

=>

Mulige tal derfor:
1170-1190-1200-1210-1220-1240

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+2.1-16&version=BPH

Romerne 2:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Også jøderne vil blive straffet for deres ondskab

-

Dagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

" Herren siger til sit folk: »Jeg blev kendt af dem, der
ikke spurgte efter mig. Jeg blev fundet af dem, der ikke
søgte mig. Jeg sagde til et folk, som egentlig ikke var mit
folk: ‘Se, her er jeg!"

Es 65,1 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Esajas65

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 08 (news samlet)
Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58
20402 news:5a8a91c3$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/xfhx5gwvnEA/PS_cjShIBwAJ

> [...]

Putins utrættelige rival advarer danskerne:
»Det er en farlig tendens og det nedbryder lov og orden i jeres land«

Søndag D. 18. FEBRUAR 2018 KL. 06:40
https://www.b.dk/globalt/putins-utraettelige-rival-advarer-danskerne-det-er-en-farlig-tendens-og-det

Russisk korruption er blevet en eksportvare, der truer banker og
retsvæsen i Danmark og de andre nordiske lande. Sådan lyder
advarslen fra den russiske oppositionsleder Aleksej Navalnyj i
et interview med Berlingske. Han har et klart budskab til
europæiske politikere, der flirter med Putin.

-

Fly styrter ned i Iran med over 60 om bord
kl. 09:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fly-styrter-ned-i-iran-med-over-60-om-bord

-

"Tyraner i Teheran" og "tegneseriecirkus": Hårde ord mellem Israel og Iran
kl. 15:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyraner-i-teheran-og-tegneseriecirkus-haarde-ord-mellem-israel-og-iran

-

Forskere: Ultraviolette lamper kan dræbe influenza i luften
kl. 18:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/forskere-ultraviolette-lamper-kan-draebe-influenza-i-luften

To dræbt og to savnet efter laviner i Alperne
18. feb. 2018, 17:42 Opd. 18. feb. 2018, 18:25 ...

-

NRK:
18. februar 2018 kl. 07:15

T-30.

Kina: 100 kristne sendt til kommunistiske ”omskolingslejre”

Nigeria: 16.000 kristne dræbt på tre år

Open Doors advarer: Glem ikke Nordkoreas forbrydelser

Israelske fly bomber underjordiske tunneler i Gazastriben

-

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

> [...]

Open Doors advarer: Glem ikke Nordkoreas forbrydelser

Israelske fly bomber underjordiske tunneler i Gazastriben

152 Israelske fly bomber Gazastriben

Israelske fly bomber underjordiske tunneler i Gazastriben
kl. 10:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelske-fly-bomber-underjordiske-tunneler-i-gazastriben

Israel vil tage fat i polsk premierminister: - Skandaløs bemærkning
18. feb. 2018, 19:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-18-israel-vil-tage-fat-i-polsk-premierminister-skandaloes-bemaerkning

Journalisten spurgte, om han nu risikerer at blive dømt i Polen,
hvis han eksempelvis fortæller historien om sin mor, som
overlevede Holocaust, og som har fortalt, at nogle polakker
samarbejdede med Gestapo.

- Selvfølgelig er det ikke strafbart at sige, at der var polske
gerningsmænd, lige så vel som der var jødiske gerningsmænd,
russiske gerningsmænd, ukrainske gerningsmænd - og ikke kun
tyske gerningsmænd, svarede Morawiecki.

Men den udtalelse har vakt postyr i Israel, hvor premierminister
Benjamin Netanyahu fordømmer kommentaren fra sin polske kollega.

-

Rapport: En ny atomalder tager form
18. feb. 2018, 20:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-18-rapport-en-ny-atomalder-tager-form

Flere lande investerer i atomvåben, og internationale
nedrustningsaftaler hænger i laser.

- En ny atomalder med flere aktører og mindre stabilitet tager
form.

Kommentar:

Vi har gjort alt for at *forhindre* spredning af atomvåben, bl.a.
gennem NPT-traktaten, men forgæves! ... :-(

Og prisen bliver høj: *Atomkrig*, hvor Menneskeheden *udslettes*.
hvis ikke der bliver grebet ind, apropos Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+24.22&version=BPH

Matthæus 24:22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvis ikke Gud afkortede den periode, ville intet menneske
overleve. Men nu bliver den afkortet for de udvalgtes skyld.

-

11 somaliske kvinder forarger
19. feb. 2018, 10:23 ...

-

104 SVT Text Måndag 19 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Vrakdelar från planet har hittats..130
* ECB stoppar lettisk krisbank.......131

* Ungern: Hård kritik mot invandring 132
* Nödhjälp efter skalv i Mexiko......133

* Oxfamchef erkände sexköp...........134
Island kan stoppa omskärelse.......135

18 döda efter indisk gasexplosion..136

Flera döda vid kyrka i Dagestan....137
Skolskytt hatisk på Instagram......138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 19 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tysk IS-flicka dömd till fängelse..139
Lavinolyckor i Alperna.............140

Israel varnar Iran.................141
Besättning avvärjde piratattack....142

Gambia på väg avskaffa dödsstraff..143
* Notiser: Israeliska bomber i Gaza..148

-

137 SVT Text Måndag 19 feb 2018
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARI

Flera döda vid kyrka i Dagestan

Minst fem kvinnor har skjutits ihjäl
i anslutning till en kyrka i den ryska
delrepubliken Dagestan i norra
Kaukasus. Två poliser är mycket svårt
skadade, enligt lokala myndigheter.

Det var en ännu inte identifierad man
som sköt i samband med att en religiös
folklig högtid firades i kyrkan.

Gärningsmannen har enligt en lokal
poliskälla också skjutits ihjäl
i samband med händelsen.

Läget har den senaste tiden varit
spänt i Dagestan, där det finns starka
islamistiska krafter.

-

141 SVT Text Måndag 19 feb 2018
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARI

Israel varnar Iran

Israels premiärminister Benjamin
Netanyahu varnar ärkefienden Iran för
att bygga upp en permanent militär
närvaro i Syrien.

Israel kommer om nödvändigt att gå
till aktion mot landet självt och inte
bara mot dess allierade i Mellan-
östern, sade Netanyahu på säkerhets-
konferensen i München.

För drygt en vecka sedan gjorde Israel
flygräder mot iranska och syriska mål
i Syrien, efter en påstådd kränkning
av israeliskt luftrum.

-

NRK:
18. februar 2018 kl. 07:15 - 19. februar 2018 kl. 07:51, error

19. februar 2018 kl. 10:30

-

Kina: 100 kristne sendt til kommunistiske ”omskolingslejre”
16. februar, 07, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/02/kina-100-kristne-sendt-kommunistiske-omskolingslejre/

-

https://udfordringen.dk/2018/02/nigeria-16-000-kristne-draebt-paa-tre-aar/

-

Open Doors advarer: Glem ikke Nordkoreas forbrydelser
16. februar, 07, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/02/open-doors-advarer-glem-ikke-nordkoreas-forbrydelser/

T-29. Profeti til Libanon

File 20.407 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-407
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/lebanon/20-407

Polsk premierminister puster til ilden ved at tale om »jødiske
gerningsmænd« under Holocaust

In open letter, Polish Jews say they don't feel safe in Poland

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+33&version=BPH

Anden Krønikebog 33, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Manasse af Juda

Kong Amon af Juda

3
... og han tilbad stjernerne.

4-5
Selv på tempelpladsen i Jerusalem — det sted, som Herren
havde sagt, han for altid ville være knyttet til — opførte
han altre til ære for solen, månen og stjernerne, både i den
indre og ydre forgård.

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+33&version=DN1933

Anden Krønikebog 33, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Manasse var tolv År gammel, da han blev Konge, og han
herskede fem og halvtredsindstyve År i Jerusalem.

12 år
55 år

... Han ... tilbad hele Himmelens Hær og dyrkede dem.

Og han byggede Altre for hele Himmelens Hær i begge Herrens
Hus's Forgårde.

Amon var to og tyve År gammel, da han blev Konge, og han
herskede to År i Jerusalem.

22 år
2 år

SELVOM der er tale om grov afgudsdyrkelse - religiøst set -
nævnes det ikke desto mindre, al det der med stjernerne osv.

Og selvsamme syntax har vi set mht. 666 (at skatten netop er
gemt dér, hvor man MINDST ventede det)!

-12
+55
=
43

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/43-tc

Så lidt bid er der altså!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+2.17-29&version=BPH

Romerne 2:17-29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Religiøst hovmod hjælper intet

-

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

News:dk.test
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 20.300 - 20.399 -
Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators),
file 08867
Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
20406 news:p6f4ga$41a$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/jlJxyoyqCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MRWueyeFrn8/vUbdWgRGDAAJ
T-29.

Polsk premierminister puster til ilden ved at tale om »jødiske
gerningsmænd« under Holocaust

In open letter, Polish Jews say they don't feel safe in Poland

-

DR S152 man 19 feb 11:09:24
19.februar dr.dk/nyheder 10:03

ISRAELSKE FLY BOMBER GAZASTRIBEN
Israelske kampfly bombede mandag morgen
Hamas-mål i Gazastriben.

Angrebene er gengældelse for et
raketangreb mod Israel i weekenden,
siger den israelske hær.

Der er ikke meldt om dræbte eller
sårede ved mandagens angreb i
Gazastriben.

I weekenden bombede Israel en række
Hamas-mål i Gazastriben, og to
palæstinensiske teenagere blev dræbt af
israelske styrker.

Forinden var fire israelske soldater
lørdag blevet såret ved en eksplosion
ved grænsen mellem Gaza og Israel.

[...]

Ny alliance: Kurdere kæmper nu muligvis med Assad-styrker
kl. 11:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-alliance-kurdere-kaemper-nu-muligvis-med-assad-styrker

-

Google blokerer nu selv reklamer, så du ikke gør det
19. Feb. 2018 kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/google-blokerer-nu-selv-reklamer-saa-du-ikke-goer-det

-

Frikendt ekspræsident bliver igen hevet i retten i Peru
kl. 06:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/frikendt-ekspraesident-bliver-igen-hevet-i-retten-i-peru

Tyrkiet truer med at slås mod syrere i Afrin
19. feb. 2018, 12:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-19-tyrkiet-truer-med-at-slas-mod-syrere-i-afrin

-

Ny film om Utøya ryster anmeldere
20. feb. 2018, 05:59 ...

-

104 SVT Text Tisdag 20 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Oväder ställer in Nya Zeeland-flyg 130

* Unicef: Sviker fattigaste barnen...131

Minst 77 döda i angrepp mot Ghouta 132
FN fördömer bomberna mot Ghouta....133

Iranska poliser döda i protester...134

Hjälparbetare har mördats..........135

Vill förlänga undantagstillstånd...136

Tyska SPD mindre än AFD............137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 20 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Jättelik bedrägerihärva i Indien...138

Gripanden i Patria-härva i Uganda..139

Minst 17 dog i olycka i Mocambique 140

-

134 SVT Text Tisdag 20 feb 2018
UTRIKES PUBLICERAD 19 FEBRUARI

Iranska poliser döda i protester

Tre poliser dödades i Irans huvudstad
Teheran i samband med protester bland
muslimska sufier på måndagen.

Poliserna dödades under någon form av
attack med en buss, rapporterar den
statliga iranska nyhetsbyrån Irna.

Protesterna ska ha haft sin upprinn-
else i att sufier ur gruppen Gonabadis
fängslats. Människor hade under dagen
samlats framför en polisstation för
att kräva deras frigivning.

Sufism är inte illegalt i Iran men
rörelsen ses på med kritiska ögon av
konservativa ledare i landet.

-

NRK:
19. februar 2018 kl. 10:30 - 20. februar 2018 kl. 04:09, error

20. februar 2018 kl. 06:07

-

Polsk premierminister puster til ilden ved at tale om »jødiske
gerningsmænd« under Holocaust
Af Anders Hjorth Vindum 19. February 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/polsk-premierminister-puster-til-ilden-ved-at-tale-om-joediske-gerningsmaend-under-holocaust

Den polske regering nærmer sig Holocaustbenægtelse, mener mange
i Israel. Og i Polen mærker landets jøder tydeligt, at der
findes antisemitiske kræfter i samfundet.

Kommentar:

Den bemærkning UNDREDE jeg mig også over, for der var *INGEN*
*jødiske gerningsmænd* til denne forbrydelse!

Det var jo netop jøder, der blev udryddet!

Men når det er sagt, så forstår jeg fortsat godt, at folk i
Polen ikke bryder sig om at selve den polske stat gøres
medansvarlig i forbrydelsen.

Og det synes jeg godt, man kan give udtryk for, UDEN at gøre
jøder medansvarlige!

Eller ...

Er alle gået fra forstanden efterhånden?

Er der slet ikke nogen normale tilbage i denne verden?

Er alle så traumatiserede, at man er i sine følelsers vold, og
ikke kan beherske sig længere (men skal ha' syndebukke mig her
og der og alle vegne, apropos antisemitiske)?

I så fald:
I Jesu navn: Bliv *normale* sunde raske personligheder!

-

Undgå at blive snydt: Det skal du huske, når du ser en dokumentar
19. februar 2018, kl. 13:00
Anne Ringgaard, Videnskab.dk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/undgaa-blive-snydt-det-skal-du-huske-naar-du-ser-en-dokumentar

"Forskning viser, at cases i højere grad får folk til at ændre
holdninger til en sag end forskning og tal," siger Morten
Skovgaard, der er lektor på Syddansk Universitets Center for
Journalistik.

Få tips til, hvordan du undgår at blive manipuleret af en
følelsesladet dokumentar

En mand, jeg IKKE kender, på 84 er død, og hva' så?

Er det ikke det normale, at folk dør i den alder?

Følelsesmæssig *manipulation* (via massemedier navnlig TV og
Radio)?

Tja ...

Er det ikke de selvsamme mennesker, der lige har *voldtaget*
Gud Kirke åndeligt (så man nu fejlagtigt tror, at Gud velsigner
*synd såsom hor og utugt*, herunder homoseksuel praktisering)?

Tja ...

Vi har alle *behov* for at høre til i en gruppe. Uden denne er
vi mere sårbare, så vi har brug for disse
*fællesorienteringspunkter*, men ...

KAN det krænge over i mere *usunde* nationalistiske følelser
(som vi fx. så det i Ex-Jugoslavien i 1990'erne)?

I så fald dækker det over mindreværdskomplekser, vil jeg vove at
påstå!

Så "medicin-kuren" bliver da, at patienten lærer sin sande
personlighed at kende, apropos Sandheden° skal gøre Jer frie,
lovede Jesus! ... :-)

-

In open letter, Polish Jews say they don't feel safe in Poland
By Tamara Zieve
February 19, 2018 22:08
http://www.jpost.com/Diaspora/In-open-letter-Polish-Jews-say-they-dont-feel-safe-in-Poland-543080

Antisemitic threats have moved from the confines of the Internet
to the public sphere, and Polish Jews now fear for their
physical wellbeing.

Kommentar:

Jeg er IKKE profet i den forstand, at *JEG* kan se ind i
fremtiden.

Jeg hører blot somme tider stemmer fra Himlen (men som jo lige
så godt kunne komme fra min underbevidsthed, selvom jeg IKKE er
mig bevidst herom).

Men dét, jeg har ladet mig fortælle, er, at EFTER bla., bla.,
bla. kommer *jægerne*! Det vil sige *onde mennesker*, der jagter
jer jøder. Det skulle vist nok stå i GT; altså jeres Bibel.

Denne profeti fra GT mener mange allerede er blevet opfyldt, da
Nazisterne startede Holocaust under 2. Verdenskrig.

Men ...

Det kan desværre godt være, at Verdenshistorien gentager sig!

Derfor er det nok ikke helt UDEN grund, at the Prime Minister
*opfordrer* Jer til at rejse hjem til Jeres moderland Israel,
fordi her kan I i det mindste *beskytte* hinanden!

Men ...

Jeg tænker:
Hvad nu hvis Iran angriber Israel med atomvåben?
Bliver hele landen Israel så ikke jævnet med jorden?

Og kan jeg i så fald opfordre folk til at rejse dertil?
Det vil jo i så fald være den visse død!

Omvendt bliver en sådan atomkrig verdensomspændt, så fx. også
Danmark og Tyrkiet bliver udslettet pga. vores *strategiske*
beliggenhed med indsejlingen til hele Østersøen og Sortehavet.

Så ...

Det er nok ligemeget, HVOR man bor på kloden i tilfælde af en
atomkrig!

Så ...

Jo:
Rejs hjem, så I i det mindste kan beskytte hinanden!

Det er bedre end ingen beskyttelse overhovedet, skønner jeg!

Og må Gud Jahve *velsigne* Jer ... :-)

Jeg skal lige for en god ordens skyld gøre opmærksom på, at et
demokrati har ret til at forsvare sig selv; NAVNLIG hvis det er
eksistenstruet!

Det har et diktatur (eller anarki) derimod IKKE; *uretfærdigt*,
som det jo er imod dets indbyggere! Syrien og Iran og "visse"
andre lande hører således under denne kategori!

Man kan måske også tillade sig at sige, at dersom et demokrati
får den *skøre* idé at angribe et andet demokratisk land (UDEN
rimelig grund), da har dette andet land ret til selvforsvar,
hvorimod angriberen handler ulovligt, apropos ...

https://sites.google.com/site/kallfiles0000/01-000/01-6xx/01-60x/01-608/1996-09-05-haag

> [...]
> who'd launched this war against the world, and not only
> the war, but also - prior to the commencement of the war
> and during it - had, of course, committed the most ter-
> rible crimes against humanity as, for instance, by exter-
> minating, and certainly 7 million jews.
> The second purpose of the trial was that we hoped to
> lay down the rules of international law of the future.
> Not only making the waging of aggressive war unlawful,
> but, for the first time, making the statesmen, who led
> their countries into an aggressive war, personally re-

Længere er historien nok ikke, Lebanon, apropos the news:

Lebanon army chief vows to battle 'Israeli aggression' no matter the cost
By REUTERS
February 20, 2018 07:48
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Lebanon-army-chief-vows-to-battle-Israeli-aggression-no-matter-the-cost-543096

Hezbollah leader Hassan Nasrallah boasted his group could shut
down Israeli offshore plants within hours.

Det kan under INGEN omstændigheder tolereres, at du truer dine
nabolande, Libanon, og foretages der fjendligheder ind over
grænsen med din stiltiende accept, da er du *medskyldig* i
forbrydelsen, skønner jeg, og dermed OGSÅ *strafskyldig*,
apropos ...

Date: Fri, 16 Feb 2018 11:25:07 +0100, GMT 10:25
20397 news:5a86b18b$0$719$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-397
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-397
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-397
ET-bible UFO-hunter-program:
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-397
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/LzS3t70eMhA/gdn1_SNhBgAJ

TÆNK DIG LIGE OM, *HVEM* DET ER, DU UDFORDRER, er mit råd til
dig!!!

HVIS du vil *gamble*, da bliver det - med andre ord - på eget
ansvar!

Hmm ...

Denne meddelse må du vist hellere lige få tilsendt *"anbefalet"*,
så budskabet fiser klokkeklart ind på lystavlen!

Så bliver din død i hvert fald IKKE noget, jeg kan kræves til
regnskab for, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+33.8-9&version=BPH

Ezekiel 33:8-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

8
Hvis jeg siger, at nogle onde mennesker skal dø for deres
ondskabs skyld, og hvis du ikke advarer dem, så de får
mulighed for at omvende sig, da skal de onde mennesker godt
nok dø på grund af deres egne synder, men jeg vil kræve dig
til regnskab for deres død.

9
Advarer du dem derimod, og de nægter at omvende sig, skal de
dø på grund af deres synder, men du er uden skyld i deres død.

Vous comprenez?

Do we have einem output-order, Sir (2304)!?

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-02-20, Tuesday, day no 051, CET 07:41, GMT 06:41)
(2018-02-20, Tuesday, day no 051, Jerusalem-time 08:41)
- "Det må du gerne"

Ordene blev udtalt UDEN vrede i stemmen!

Libanon!

Betænk dig!

HVOR vil du hen?

HVILKEN fremtid er det, du stræber efter?

Er du blot et dyr, der 'føjer* andre?

Eller ...

Var der nogle fremtidsdrømme, du ønsker indfriet?

Libanon...

07:45
- "Åh ... "

CET 07:45
- "Gid jeg ku' vække dig"

CET 07:45
- "op af søvne"

Det er muligvis *Jesus* Himself, der nu taler til dig, Libanon!...

CET 07:46
- "så du ku' se"

CET 07:46
- "Klart,"

CET 07:47
- "min ven:"

CET 07:47
- "Kom med mig!"

Found 43, 18, 78 and 98 at 2.Chr. 33-34

File 20.408 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/43-tc/all-98/20-408
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/20-408
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/31/20-408
https://sites.google.com/site/etbible/home/scriptures/2-chr-33-34/20-408

Other news:

T-28.

Første gang i 14 år: Danmark bliver igen klar til ubådsjagt

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+34&version=BPH

Anden Krønikebog 34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Josias' reformkampagne

Ypperstepræsten finder lovbogen under restaureringen

Josias og folket lover atter at overholde pagtens betingelser

14
En dag mens ypperstepræsten Hilkija var i færd med at hente
de indsamlede penge i templet, fandt han en kopi af den
lovbog, som Gud i sin tid havde givet til Moses.

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+34&version=DN1933

Anden Krønikebog 34, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Josias var otte År gammel, da han blev Konge, og han
herskede en og tredive År i Jerusalem.

8 år
31 år

I sit ottende Regeringsår, endnu ganske ung, begyndte han at
søge sin Fader Davids Gud, og i det tolvte År begyndte han
at rense Juda og Jerusalem for Offerhøjene, Asjerastøtterne
og de udskårne og støbte Billeder.

8. år
12. år

I sit attende Regeringsår gav han sig til at rense Landet og
Templet; han sendte Sjafan, Azaljas Søn, Byens Øverste
Ma'aseja og Kansleren Joa, Joahaz's Søn, hen for at
istandsætte Herren hans Guds Hus.

18. år
Tempel

Men da de tog Pengene frem, der var kommet ind til Herrens
Hus, fandt Præsten Hilkija Bogen med Herrens Lov, som var
givet ved Moses;

Bogen med Herrens Lov

Kommentar:

I vers 24 omtales ting, der står i 3.Mos. 26,14 ff og
5.Mos. 28,15 ff.

I går fandt vi således et skjult 43-tal, se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/43-tc
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Og i dagens tekst står 18-tallet UDEN *kryptering*, se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

Det vil sige, at vi kan knytte 43-tallet til 18-tallet (der jo
også er en *krypteret* udgave af 61-43)!

Og det *afslører* jo ikke så lidt kendskab til moderne atomfysik!

Dagens tekst nævner i selvsamme forbindelse begrebet *Tempel*.

Og det vil så sige, at vi kan knytte 43 (via. 18-tallet som
markør) til Templet!

Og dét er en interessant oplysning, fordi det jo stemmer overens
med hypotesen, der blev fremsagt forleden dag og som går ud på,
at de 2 profeter nævnt i forbindelse med Templet i Åb. 11,
repræsenterer symbolsk 2 isotoper, hvoraf det ene NETOP har
atomnummer 43, se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/scriptures/rev-11/20-366

At der dernæst omtales en lovbog KUNNE være en lille henvisning
til, at disse to isotopers DATA forefindes i Mosebøgerne!

Og det ene isotop, isotopet 78-Platin-193, ér jo også allerede
blevet identificeret udfra teksten i 3. Mosebog, se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193

Jeg kan ikke lige huske, OM vi ligeledes allerede har
identificeret isotop 43-Tv-98 udfra Mosebøgerne. Det tror jeg
faktisk ikke, så KANSKE vi skal lede udfor 5.Mos. 28,15 ff.

Leger vi lidt med dagens tal (og anden form for markører), ...

8 år
31 år

8. år
12. år

18. år
Tempel

Bogen med Herrens Lov

... da KUNNE man sige, at 18-tallet, der jo repræsenterer
intervallet mellem 43-61, ...

61
___18

___18
43
-12
31

Compare with ...

Josias var otte År gammel, da han blev Konge, og han
herskede en og tredive År i Jerusalem.

8 år
31 år

31-tallet BRUGES altså muligvis som *markørtal*. Tallene 61 og 43
er jo IKKE nævnt i koden. Det er blot os, der indsætter dem på
grund af vores kendskab til hemmeligheden bag 18-tallet.

Formålet må derfor ha' været at hjælpe "jægeren" på vej til at
indse *krypteringskoden 18 (61-43)*.

Hmm ...

(31)

KUNNE 8-tallet være en vag hentydning til den galaktiske
breddegrad på ETs Hjemstjerne? se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat

Hmm ...

8 år
8
31 år
31
8. år
47
12. år
59
18. år
77
Tempel
?
Bogen med Herrens Lov

=>

77 + 1 (tempel)
=
78

Der peges MULIGVIS på tallet 78 (apropos det andet isotop 78-193),
HVIS Templet som markør tælles med. Religiøst set måtte der jo
dengang KUN VÆRE EET ENESTE STED, hvor folket måtte ofre til
Herren deres Gud.

Lad os prøve at tælle bagfra:

Tempel
0
18. år
18
12. år
30
8. år
38
31 år
69
8 år
77

and ...

Tempel
1
18. år
19
12. år
31
8. år
39
31 år
70
8 år

Og HVIS vi inddrager gårdages tal:

12 år
55 år ( 55-12 = 43 )

22 år
2 år

=
91

Aha!

12 år
55 år ( 55-12 = 43 )

22 år ( 22-2 = 20 )
2 år

=>

+78
+20
=
98

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/43-tc/a-mass
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/43-tc/all-98/20-394

... (isotop 43-Tc-98) ...

Men tallet 98 kan KUN udregnes på denne måde, HVIS man altså
BÅDE *dekrypterer* 55-12 OG *dekrypterer* 22-2 på en og samme
tid!

Og det gør det jo lidt mere vanskeligt at *genkende*
krypteringskoden! ... :-(

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+3.1-8&version=BPH

Romerne 3:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud er retfærdig og vil dømme al ondskab

-

GårDagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Stædig egenrådighed bliver jeres død, naiv sorgløshed fører
jer i ulykke. Men de, der lytter til mig, skal leve i
tryghed, de skal bo i fred og uden frygt.«"

Ordsp. 1,32-33 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Ordsprogene1

Dagens Udfordring:

"Lad mig smage din godhed hver morgen, for det er dig, jeg
sætter min lid til. Vis mig din vilje med mit liv, for det
er dig, jeg ønsker at følge."

Salme 143, 8 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme143

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
[...]

Af Steffen McGhie
20. feb 2018 kl. 05:00
https://ing.dk/artikel/foerste-gang-14-aar-danmark-bliver-igen-klar-ubaadsjagt-210641

Længe har vi ikke vidst, om fremmede ubåde sniger sig rundt i
danske farvande. Det slutter nu, hvor de danske fregatter og
helikoptere skal udstyres til ubådsjagt. Ingeniøren ser fra i
dag nærmere på det nye forsvarsforlig.

-

Politik 20.02.2018 kl. 10:53
Også Enhedslisten rejste sig for prins Henrik
https://jyllands-posten.dk/politik/ECE10327713/ogsaa-enhedslisten-rejste-sig-for-prins-henrik/

Et samlet folketing mindedes prins Henrik med minuts stilhed og
mindeord for den afdøde prins.

Normalt rejser Enhedslistens folketingsmedlemmer sig ikke for
kongefamilien i folketingssalen, men i dag var noget andet.

Kommentar:

Sikke en flok *Hyklere*, I er! ... :-(

-

Mænd har større hjerner end kvinder, men...
kl. 10:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/nysgerrig/maend-har-stoerre-hjerner-end-kvinder-men

-

Bomberne vælter ned over syriske Ghouta: Fire hospitaler ramt
kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bomberne-vaelter-ned-over-syriske-ghouta-fire-hospitaler-ramt

-

Dit Rejsekort udløber efter fem år - og du skal selv betale for nyt
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/dit-rejsekort-udloeber-efter-fem-aar-og-du-skal-selv-betale-nyt

Det koster nemlig 50 kroner at få et nyt kort til offentlig
trafik. En regning, som forbrugeren selv skal betale.

[ ... ]

Kundeambassadør: Det bør ske automatisk

Når dit Rejsekort er ved at udløbe, får du en mail om det. Men
du skal selv bestille et nyt. Du mister de rabatter, du har
optjent på dit gamle rejsekort, og de penge, du har stående på
dit gamle rejsekort, kan du ikke uden videre få overført til det
nye.

Her må du selv kontakte Rejsekortet og bede dem om at sætte
pengene ind på din Nem-konto.

Kommentar:

Smart måde at *stjæle* penge på! ... :-(

Og dét fremmer ikke ligefrem offentlig transport, som vi jo
ellers er blevet informeret om skåner miljøet mest!

Børn i institution ramt af meningitis: 120 skal i behandling
20. feb. 2018, 10:45 Opd. 20. feb. 2018, 14:03 ...

-

NRK:
20. februar 2018 kl. 06:07

T-28.

Ruslands hemmelige hær kæmper mod USA i Syrien.

USA skulle mødes med Nordkorea.

Bahrain idømmer aktivist fem års fængsel for tweets.

-

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
[...]

Syriske styrker i offensiv mod Tyrkiet i kurdisk enklave
20. Feb. 2018 kl. 16:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syriske-styrker-i-offensiv-mod-tyrkiet-i-kurdisk-enklave

-

DR S172 ons 21 feb 09:42:42
20.februar dr.dk/nyheder 23:04

LIBERIA-PRÆSIDENT: ARVET FALLITBO
Liberias nytiltrådte præsident lover at
bekæmpe omfattende korruption i det
afrikanske land, men situationen er
umådeligt svær.

- Jeg har overtaget et fallitbo, som er
helt udtømt af embedsmisbrug. Vi må
sikre os, at det, som er sket, ikke
sker igen, siger George Weah i Paris.

Præsidenten, som overtog embedet 22.
januar, kom tirsdag til Frankrig på et
officielt besøg.

George Weah er tidligere fodboldstjerne
med en fortid som topspiller i AC
Milan, Paris Saint-Germain og Monaco.

Fodboldstjernen George Weah blev Liberias præsident: Jeg har arvet fallitbo
20. Feb. 2018 kl. 23:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fodboldstjernen-george-weah-blev-liberias-praesident-jeg-har-arvet-fallitbo

Kommentar:

Selvom det lyder ubarmhjerteligt, så er der nok kun en måde,
hvorpå vi kan forhindre en gentagelse: De *skyldige* må straffes,
så de står som advarende eksempler for andre!

Og her taler jeg OGSÅ om alle de forbrydere, der skal for
Haagdomstolen!

Hvis de slipper for straf, da vil andre *gentage* deres ondskab,
som en evig ond karussel!

-

DR S174 ons 21 feb 09:42:43
21.februar dr.dk/nyheder 02:23

USA SKULLE MØDES MED NORDKOREA
Et opsigtsvækkende møde mellem USA og
Nordkorea var tæt på at finde sted
under det igangværende vinter-OL i
Sydkorea.

USA's vicepræsident, Mike Pence, skulle
således have mødtes med nordkoreanske
embedsmænd 10. februar - samt lederen
Kim Jong-uns søster. Men blot to timer
før mødet aflyste Nordkorea, skriver
The Washington Post. Og det er der
ifølge talsmanden for Mike Pence en
grund til:

- Som vi sagde fra dag 1: Vi vil stå i
vejen for Kims ønske om at få sit
morderiske regime til at fremstå pænt
med glade billeder fra OL.

USA: Nordkorea aflyste møde med Mike Pence i sidste øjeblik
kl. 02:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-nordkorea-aflyste-mode-med-mike-pence-i-sidste-ojeblik

-

Ny kortlægning: 130 sager med ikke-vestlige børn og unge på
problematiske udlandsophold
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-kortlaegning-130-sager-med-ikke-vestlige-boern-og-unge-paa-problematiske

-

DR S175 ons 21 feb 09:42:43
21.februar dr.dk/nyheder 06:52

GENOPDRAGELSESREJSER SKAL STOPPES
Udlændinge- og integrationsminister
Inger Støjberg (V) vil gøre mere for at
forhindre, at børn bliver sendt på
genopdragelsesrejser i udlandet.

- Det er alvorlig omsorgssvigt, når
forældre med tvang og trusler sender
deres børn på genopdragelsesrejser,
fordi de er blevet for danske, siger
hun.

Meldingen kommer, efter at undersøgelse
fra Ankestyrelsen for ministeriet
viser, at kommunerne siden 2015 har
haft kendskab til mindst 130 sager,
hvor opholdet har haft negative
konsekvenser for barnet.

Støjberg: Genopdragelsesrejser for børn skal stoppes
kl. 06:52
https://www.dr.dk/nyheder/politik/stojberg-genopdragelsesrejser-born-skal-stoppes

-

Hvad sker der i Syrien? Puk Damsgård giver dig 5 svar
kl. 09:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvad-sker-der-i-syrien-puk-damsgaard-giver-dig-5-svar

-

Bahrain idømmer aktivist fem års fængsel for tweets
kl. 10:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bahrain-idommer-aktivist-fem-ars-faengsel-tweets

Ruslands hemmelige hær kæmper mod USA i Syrien
20. feb. 2018, 21:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-20-ruslands-hemmelige-haer-kaemper-mod-usa-i-syrien

De er blevet lokket af eventyrlyst og håb om god hyre. Mange har
kæmpet i Østukraine. Nu opererer de i Syrien, krigerne fra
Kremls hemmelige hær.

-

Forskere kæmper mod tiden efter isbjerg afslører ukendt liv
20. feb. 2018, 22:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-20-forskere-kaemper-mod-tiden-efter-isbjerg-afsloerer-ukendt-liv

Internationale eksperter er på vej til Antarktis for at
undersøge økosystemer i havet, før de udsættes for lys.

-

Boko Haram angriber endnu en pigeskole, men denne gang nåede pigerne at
flygte
21. feb. 2018, 05:23
http://nyheder.tv2.dk/2018-02-21-boko-haram-angriber-endnu-en-pigeskole-men-denne-gang-naaede-pigerne-at-flygte

-

Nordkorea aflyste hemmeligt møde med USA - forventeligt, mener
USA-analytiker
21. feb. 2018, 05:24 Opd. 21. feb. 2018, 09:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-21-nordkorea-aflyste-hemmeligt-mode-med-usa-forventeligt-mener-usa-analytiker

-

Bondo klar til historisk storkonflikt - og truslen er reel, mener ekspert
21. feb. 2018, 10:34 ...

-

104 SVT Text Onsdag 21 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sex döda i attack mot polisstation 130
* Turister strandsatta efter oväder..131

* Situationen i Burundi förvärras....132

* "Nordkorea ställde in USA-möte"....133
Trump öppen för striktare vapenlag 134

* Världskrigssoldat får begravning...135
Mässlingen ökar i Europa...........136

Advokat åtalad i ryssutredning.....137
Ungern och Luxemburg i ordfejd.....138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 21 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nya anklagelser kring Netanyahu....139
Dödstalen stiger i syriska Ghouta..140

Uppgift: Turkiet beskjuter Afrin...141
Medborgarskap till dödsdömd upprör 142

* Notiser: Poliser dödade i Colombia 148

Världen runt
* Första invånarna i Köpenhamn funna 149

-

148 SVT Text Onsdag 21 feb 2018
VÄRLDEN I KORTHET 21 FEBRUARI

Colombia Två poliser har dödats
i sammandrabbningar med tidigare
medlemmar av gerillagruppen Farc
i landets södra delar, enligt landets
försvarsminister Luis Carlos Villegas.
Även en av angriparna dog.

-

NRK:
20. februar 2018 kl. 06:07 - 21. februar 2018 kl. 05:57, error

21. februar 2018 kl. 10:23

-

Iran has 10 military bases in Syria, two near Israel border — analyst

Up to 20,000 fighters trained by Tehran are in country, now
focused on Israel, after neutralizing IS threat, NY Times reports

By Michael Bachner
19 February 2018, 8:17 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-has-10-military-bases-in-syria-two-near-israel-border-analyst/

T-27.

Den kendte prædikant Billy Graham er død.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+35&version=BPH

Anden Krønikebog 35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Josias befaler, at der skal holdes påske igen

Resten af Josias' regeringstid

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+35&version=DN1933

Anden Krønikebog 35, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Derpå fejrede Josias Påske for Herren i Jerusalem, og de
slagtede Påskelammet den fjortende Dag i den første Måned.

14. dag
1. måned

Josias gav frivilligt Almuen, alle dem, der var til Stede,
en Ydelse af Småkvæg, Lam og Gedekid, alt sammen til
Påskeofferdyr, 30.000 Stykker i Tal, og 3.000 Stykker
Hornkvæg, alt af Kongens Ejendom;

30.000
3.000

8
og hans Øverster gav frivilligt Folket, Præslerne og
Leviterne en Ydelse; Hilkija, Zekarja og Jehiel, Guds Hus's
Øverster, gav Præsterne til Påskeofferdyr 2.600 Stykker
Småkvæg og 300 Stykker Hornkvæg.

2.600

Leviternes Øverster Konanja og hans Brød1e Sjemaja og
Netan'el, Hasjabja, Je'iel og Jozabad ydede Leviterne til
Påskeofferdyr 5.000 Stykker Småkvæg og 500 Stykker Hornkvæg.

5.000

og Israeliterne, som var til Stede, fejrede dengang Påsken
og de usyrede Brøds Højtid i syv Dage.

7 dage

I Josias's attende Regeringsår blev denne Påsk fejret.

18. år

18-tallet (61-43) dækker over kendskab til moderne atomfysik, se
evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

Og kanske der også findes en variant af denne, idet de 2 isotoper
43-tc-98 og 78-Platin-193 giver 35 (78-43) og 121 (78+43)

Tilsammen giver de anvendte tal ...

14. dag
1. måned

30.000
3.000

2.600
300

5.000
500

7 dage

18. år

41.400

41.440

Compare with ...

Num 1:41
de, som mønstredes af Asers Stamme, udgjorde 41.500.

41.500

(Asers stamme nævnes som nummer 11 i denne folketælling i 4.Mos.)

Og om dette tal dækker over noget vides endnu ikke! ... :-(

Tallet er ca. halvdelen af *forskellen* på de to isotoper:

( 1,325 * 10^14 sec. ) / ( 1,578 * 10^9 sec.)

=>

4.198.672 år / 50,003803 år
=
83.967

83.967 / 2
=
41.983,5

Delta:
+41.983,5
-41.440
=
543,5 (1,3% afvigelse)

Afvigelsen vil blive lidt mindre, HVIS man medregner gårdagens
tal på 169.

Sorry. Time out! ... :-(

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+3.9-20&version=BPH

Romerne 3:9-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Også jøderne er under Guds dom

-

GårDagens Udfordring:

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
[...]

Billy Graham Dies at 99
By Michelle A. Vu , Christian Post Reporter |
Feb 21, 2018 8:36 AM
https://www.christianpost.com/news/billy-graham-dies-at-99-218811/

Billy Graham died Wednesday at the age of 99.

-

DR S117 ons 21 feb 17:56:12
21.februar dr.dk/nyheder 10:49

BAHRAIN-AKTIVIST FÆNGSLES
En domstol i Bahrain har idømt den
fremtrædende aktivist Nabeel Rajab fem
års fængsel for at have sendt tweets,
der påstår, at der finder tortur sted i
landets fængsler, og som kritiserer
Saudi-Arabiens krigsførelse i Yemen.
Det oplyser Rajabs advokat.

Sagen mod Nabeel Rajab, som var en
kendt skikkelse fra det arabiske forår
i den lille ønation i 2011, er blevet
stærkt kritiseret internationalt.

Rajab er tidligere blevet idømt to års
fængsel for at have fremsat kritiske
bemærkninger i tv-interviews.

Han har været tilbageholdt siden juni
2016.

Bahrain idømmer aktivist fem års fængsel for tweets
kl. 10:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bahrain-idommer-aktivist-fem-ars-faengsel-tweets

-

Danmark kåret til verdens bedste retssamfund
kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danmark-kaaret-til-verdens-bedste-retssamfund

-

DR S122 ons 21 feb 17:55:40
21.februar dr.dk/nyheder 12:53

SAMUELSEN VÆRT FOR UKRAINE-TOPMØDE
Den danske regering med
udenrigsminister Anders Samuelsen (LA)
i spidsen bliver til sommer vært for en
stor, international konference om
reformer i Ukraine med deltagelse af
udenrigsministre fra en lang række
internationale samarbejdspartnere.

Udenrigsministeren har sammen med sin
ukrainske kollega i dag underskrevet
invitationen til konferencen, der
holdes i København den 27. juni i år.
Samtlige udenrigsministre fra EU-,
Nato- og G7-landene er inviteret.

Anders Samuelsen siger til DR Nyheder,
at formålet med konferencen er at
støtte Ukraine i landets reformproces.

Samuelsen er vært for Ukraine-konference i København
kl. 12:53
https://www.dr.dk/nyheder/politik/samuelsen-er-vaert-ukraine-konference-i-koebenhavn

-

Danmark mister førstepladsen som det mindst korrupte land i verden
kl. 19:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danmark-mister-foerstepladsen-som-det-mindst-korrupte-land-i-verden

-

DR S129 tor 22 feb 03:30:57
21.februar dr.dk/nyheder 21:34

111 SKOLEPIGER SAVNES I NIGERIA
Myndighederne i Nigeria frygter, at
landet på ny er ramt af en tragedie med
bortførte skolepiger efter sagen om
skolepigerne fra Chibok i 2014.

111 elever fra en pigeskole savnes
efter et angreb af den ekstremistiske
gruppe Boko Haram, melder politiet.

815 af skolens 926 elever er vendt
tilbage til skolen, fortæller
politichef Abdulmaliki Sumonu i
delstaten Yobe.

- Resten savnes. Der er ikke oprettet
en sag om bortførelse, siger Sumonu.

111 skolepiger savnes efter angreb i Nigeria
21. Feb. 2018 kl. 21:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/111-skolepiger-savnes-efter-angreb-i-nigeria

-

DR S132 tor 22 feb 03:30:57
22.februar dr.dk/nyheder 00:30

76 SKOLEPIGER REDDET FRA BOKO HARAM
76 skolepiger blev onsdag reddet ud af
den ekstremistiske gruppe Boko Harams
kløer i Nigeria. De har været kidnappet
siden i mandags, hvor flere end 90
skolepiger forsvandt i forbindelse med
et angreb i landsbyen i Dapchi i den
nordøstlige stat Yobe.

Det var det nigerianske militær, der
fandt de 76 skolepiger. Man fandt også
ligene af to skoleelever, skriver
Reuters. Det vides ikke, hvad der er
sket med de resterende elever, der
stadig er meldt savnet.

Boko Haram har benyttet gidseltagninger
som våben siden 2009. I 2014 blev 276
skolepiger bortført af gruppen i
Chibok. 112 savnes stadig.

76 skolepiger reddet efter Boko Haram-angreb i Nigeria
kl. 00:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/76-skolepiger-reddet-efter-boko-haram-angreb-i-nigeria

-

DR S134 tor 22 feb 03:30:25
22.februar dr.dk/nyheder 02:14

LØKKE TIL TRUMP: STRAM VÅBENLOV
I et tweet offentliggjort på Lars Løkke
Rasmussens (V) officielle Twitter-
profil onsdag aften synes den danske
statsminister at sende en direkte
opfordring til præsident Donald Trump
som led i den aktuelle amerikanske
debat om våbenkontrol.

- Tillad mig at komme med et dansk
perspektiv. Lyt til kravene fra
ungdommen, som kræver våbenkontrol.
Accepter ikke verdensrekorden i
skoleskyderier. Gør USA stort og
sikkert igen, skriver han.

Debatten om våbenkontrol i USA er atter
blusset op, efter at 17 personer i
sidste uge blev dræbt i et skoleskyderi
i delstaten Florida.

Løkke til Trump: Lyt til den amerikanske ungdom
kl. 02:14
https://www.dr.dk/nyheder/politik/lokke-til-trump-lyt-til-den-amerikanske-ungdom

-

DR S135 tor 22 feb 03:30:25
22.februar dr.dk/nyheder 03:10

FN SKAL STEMME OM VÅBENHVILE
Sverige og Kuwait vil torsdag have en
afstemning i FN's Sikkerhedsråd om 30
dages humanitær våbenhvile i Syrien.

Våbenhvilen skal sikre, at der kommer
nødhjælp til de millioner af mennesker,
der lider lige nu. Sikkerhedsrådet vil
dog fritage de angreb fra våbenhvilen,
som går direkte efter islamistiske
terrororganisationer.

Især Idlib-provinsen og Ghouta øst for
Syriens hovedstad, Damaskus er hårdt
ramt. Ifølge Læger Uden Grænser er 13
hospitaler i Ghouta, som støttes af
organisationen, blevet bombet på tre
dage. Klinikkerne mangler selv det mest
nødvendige, fx. antibiotika.

FN-afstemning skal sikre 30 dages våbenhvile i Syrien
kl. 03:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-afstemning-skal-sikre-30-dages-vabenhvile-i-syrien

Den kendte prædikant Billy Graham er død
21. feb. 2018, 15:06 Opd. 21. feb. 2018, 15:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-21-den-kendte-praedikant-billy-graham-er-dod

-

Billederne her fik FN's børnefond til at løbe tør for ord
21. feb. 2018, 18:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-21-billederne-her-fik-fns-boernefond-til-at-loebe-toer-for-ord

De seneste angreb på civile i Syrien har været så forfærdelige,
at FN's børnefond, UNICEF, ikke længere er i stand til at skrive
om dem.

-

Mindst 100 unge bliver hvert år sendt på genopdragelsesrejse
21. feb. 2018, 20:18
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-02-21-mindst-100-unge-bliver-hvert-aar-sendt-paa-genopdragelsesrejse

-

Våben, hælervarer og ulovlig streaming - Facebook har det hele
22. feb. 2018, 06:06 ...

-

104 SVT Text Torsdag 22 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Över 100 flickor kan ha kidnappats 130
Evangelisten Billy Graham död......131

"Nätbrott för miljardtals dollar"..132
USA-lärare kan få beväpna sig......133

Miljoninsamling till inlåsta barn..134
Stadsbarn klumpigare än andra......135

Franska soldater dödades i Mali....136
Vildsvinsjakt på grund av smitta...137

-

NRK:
21. februar 2018 kl. 10:23 - 22. februar 2018 kl. 03:20, error

22. februar 2018 kl. 05:55

-

Manglende indrejsetilladelser koster liv - men hvem har skylden?
Af Anders Hjorth Vindum 21. February 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/manglende-indrejsetilladelser-koster-liv-men-hvem-har-skylden

I 2017 fik mange flere palæstinensere fra Gaza afslag på
ansøgning om at komme på israelsk hospital end året før. Ifølge
jurist Daniel Pomerantz er det dog ikke Israel, der står bag de
mange afvisninger, men Selvstyret

-

Nekrolog
Præsidenternes prædikant er død: Han var det protestantiske Amerikas pave
21. februar 2018, kl. 15:36
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/praesidenternes-praedikant-er-doed-han-var-det-protestantiske-amerikas-pave

Billy Graham var igennem et halvt århundrede en samlende figur,
hvis rungende røst blev hørt tværs over Amerika – fra Det Hvide
Hus og helt ned til de bagerste rækker i de stortelte, der
husede hans enorme vækkelsesmøder. Nu er den moderne
evangelikale bevægelses ikon død i en alder af 99 år, og hans
arvtager bliver vanskelig at finde

T-26.

Iran looking to build nuclear submarines, watchdog says

Putins skarpeste kritiker blev tilbageholdt af politiet

Politi finder 400 kilo kokain på russisk ambassade i Argentina

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+36&version=BPH

Anden Krønikebog 36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Joahaz af Juda

Kong Jojakim af Juda

Kong Jojakin af Juda

Kong Zidkija af Juda

Jerusalems fald, templets ødelæggelse og Juda i eksil

Kyros sender judæerne hjem for at genopbygge templet

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+36&version=DN1933

Anden Krønikebog 36, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

2
Joahaz var tre og tyve År gammel, da han blev Konge, og han
herskede tre Måneder i Jerusalem.

23 år
3 måneder

3
Men Ægypterkongen afsatte ham fra Regeringen i Jerusalem og
lagde en Skat af hundrede Talenter Sølv og ti Talenter Guld
på Landet.

100 talenter sølv
10 talenter Guld

Jojakim var fem og tyve År gammel, da han blev Konge, og han
herskede elleve År i Jerusalem. Han gjorde, hvad der var ondt
i Herren hans Guds Øjne.

25 år
11 år

Jojakin var atten År gammel, da han blev Konge, og han
herskede tre Måneder og ti Dage i Jerusalem. Han gjorde, hvad
der var ondt i Herrens Øjne.

18 år
3 måneder
10 dage

Zedekias var een og tyve År gammel, da han blev Konge, og han
herskede i elleve År i Jerusalem.

21 år
11 år

for at Herrens Ord gennem Jeremias's Mund kunde opfyldes,
indtil Landet fik sine Sabbater godtgjort; så længe
Ødelæggelsen varede, hvilede det, til der var gået
halvfjerdsindstyve År.

70 år

22
Men i Perserkongen Kyros's første Regeringsår vakte Herren,
for at hans Ord gennem Jeremias's Mund kunde opfyldes,
Perserkongen Kyros's Ånd, så han lod følgende udråbe i hele
sit Rige og desuden kundgøre ved en Skrivelse:

1. regeringsår

18-tallet indikerer, at der er kode også i dag.

Men HVAD den går ud på vides endnu ikke.

Sorry, time out! ... :-(

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+3.21-31&version=BPH

Romerne 3:21-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvordan bliver man accepteret af Gud?

-

GårDagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Idrætsfolk må give afkald på mange ting for at vinde sejren.
De gør det for at få en sejrskrans, som hurtigt visner, men
vi gør det for at få en sejrskrans, som aldrig visner."

1. Kor. 9, 25 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/1.%20Korint9

Dagens Udfordring

"Ulven og lammet skal græsse sammen, løven skal æde hø som
oksen, men slangen skal spise støv. Til den tid vil der
hverken findes ondskab eller ødelæggelse i hele mit hellige
bjergland, siger Herren."

Esajas 65, 25 (læs det hele her)

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
[...]

DR S140 fre 23 feb 06:46:47
22.februar dr.dk/nyheder 10:12

FN HÅBER PÅ SYRISK VÅBENHVILE
I FN håber man, at FN-landene kan blive
enige om at give indbyggerne i Syrien
et pusterum fra de voldsomme
bombardementer, der særligt har ramt
øst-Ghouta i den seneste tid.

Men et forslag om en 30 dages humanitær
våbenhvile, som Sverige og Kuwait
torsdag ønsker til afstemning i
Sikkerhedsrådet, er ikke nemt at opnå.

Det siger FN's særlige Syrien-
udsending, Staffan de Mistura.

- Jeg håber, de vil finde en løsning.
Men det er op ad bakke. Jeg håber, de
vil. Det er meget nødvendigt, siger
han.

FN's særlige udsending: Syrisk våbenhvile er op ad bakke
22. Feb. 2018 kl. 10:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fns-saerlige-udsending-syrisk-vabenhvile-er-op-ad-bakke

-

Putins skarpeste kritiker blev tilbageholdt af politiet
22. Feb. 2018 kl. 12:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putins-skarpeste-kritiker-blev-tilbageholdt-af-politiet

-

Kendis-porno og propaganda: Kunstig intelligens udvisker grænsen mellem
sandt og falsk
22. Feb. 2018 kl. 15:12
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/kendis-porno-og-propaganda-kunstig-intelligens-udvisker-graensen-mellem

-

Presset terrorgruppe kidnapper igen: Skolepiger er vigtig handelsvare
for Boko Haram
22. Feb. 2018 kl. 15:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/presset-terrorgruppe-kidnapper-igen-skolepiger-er-vigtig-handelsvare-boko-haram

-

DR S159 fre 23 feb 06:46:48
23.februar dr.dk/nyheder 01:27

HÆR KASTER FLYVEBLADE OVER GHOUTA
Den syriske hær har kastet flyveblade
ned over den oprørskontrollerede
Ghouta-region nær hovedstaden Damaskus.

På flyvebladene står der, at hæren
opfordrer indbyggerne til at flygte for
deres egen sikkerhed. Og at beboere,
som forlader Ghouta, vil få husly, mad
og lægehjælp, ligesom de vil kunne
vende tilbage til deres hjem, når
"terroren er udslettet".

Beboere fortæller, at de er omringet af
den syriske hær fra alle sider.

Flyvebladene ligner dem, som blev
kastet ned over Aleppo, før byen blev
stormet af regeringsstyrker i december
2016.

Syriens hær kaster flyers over Ghouta og beder folk flygte
kl. 01:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syriens-haer-kaster-flyers-over-ghouta-og-beder-folk-flygte

Politi finder 400 kilo kokain på russisk ambassade i Argentina
23. feb. 2018, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-23-politi-finder-400-kilo-kokain-pa-russisk-ambassade-i-argentina

-

Disse smileyer skal få bugt med sure miner på motorvejen
23. feb. 2018, 09:46 ...

-

104 SVT Text Fredag 23 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Omröstning om Syrien i eftermiddag 130

* Australisk minister avgår..........131

* Vapenbranschen krävs på ansvar.....132
* Polis ingrep inte mot skolskytt....133

* Fem döda i matkravaller i Rwanda...134

Oxfam stoppas från Haiti-insats....135

Politiker anklagas för korruption..136

IAEA: Iran följer kärnavtalet......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 23 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Polis död i supporterbråk i Bilbao 138

Stort kokainfynd på ambassad.......139

-

137 SVT Text Fredag 23 feb 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 FEBRUARI

IAEA: Iran följer kärnavtalet

Iran fortsätter att följa riktlinjerna
i kärnenergiavtalet som slutits med
världens stormakter, konstaterar FN:s
atomenergiorgan IAEA i en ny rapport.

Vidare sägs det att Iran informerat
IAEA om ett beslut att bygga atom-
drivna fartyg i framtiden, något IAEA
nu vill ha mer information om.

Kärnenergiavtalet har fått skarp
kritik av USA:s president Donald
Trump, som hotat att säga upp det.
Från Iran säger man att Trumps
fientlighet medför att företag är
rädda för att göra affärer med Iran,
skriver nyhetsbyrån Reuters.

-

139 SVT Text Fredag 23 feb 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 FEBRUARI

Stort kokainfynd på ambassad

Rysk och argentinsk polis har till-
sammans sprängt en narkotikaliga och
närmare 400 kilo kokain har beslag-
tagits. Flera personer har gripits,
skriver nyhetsbyrån AFP.

Härvan började nystas upp i Buenos
Aires 2016. Där ska ligan ha försökt,
eller använt, den ryska ambassadens
diplomatiska postservice för att
skicka drogerna till Europa. Ingen
ambassadanställd är dock misstänkt.

Gripanden har skett i Argentina och
Ryssland. Ligans ledare är ännu på
fri fot, men han tros befinna sig
i Tyskland.

-

NRK:
22. februar 2018 kl. 05:55 - 23. februar 2018 kl. 06:30, error

23. februar 2018 kl. 09:38

-

Jordens indre bliver gradvist koldere

22. februar 2018, kl. 0:00
Af Frederik Guy Hoff Sonne, Videnskab.dk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/bagsiden/jordens-indre-bliver-gradvist-koldere

Jordens kerne er som en atomreaktor, og en dag vil den løbe tør
for energi.

På et tidspunkt løber Jordens varme tør, og så vil dens indre
være afkølet. Men hvorfor er det ikke sket endnu?

-

Iran looking to build nuclear submarines, watchdog says

IAEA report says Tehran compliant with nuke deal, downplays plans
for naval nuclear vessels, which may require highly enriched
uranium

By AFP and TOI staff Today, 4:00 am
https://www.timesofisrael.com/iran-looking-to-build-nuclear-submarines-watchdog-says/

T-25.

Samuelsen: Skamfuldt af Rusland

Trump: Nye sanktioner mod Nordkorea

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezra+1&version=BPH

Ezra 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kyros sender judæerne hjem for at genopbygge templet

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezra+1&version=DN1933

Ezra 1 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og Tallet på dem var følgende: 30 Guldbækkener, 1000
Sølvbakker, 29 Røgelsesskåle, 10 30 Guldbægre, 410 Sølvbægre
af ringere Art og 1000 andre Kar, 11 i alt 5400 Kar, dels af
Guld og dels af Sølv. Alt dette bragte Sjesjbazzar med sig,
da de landflygtige drog op fra Babel til Jerusalem.

30 Guldbækkener
1000 Sølvbakker
29 Røgelsesskåle
30 Guldbægre
410 Sølvbægre
1000 andre Kar
5400 Kar

Det giver til sammen ...

+2.499
+5.400
=
7.899

+5.400
+2.499
=
2.901

Sorry, time out! ... :-(

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+4.1-12&version=BPH

Romerne 4:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Abraham som et forbillede på tro

-

[...]

"Himlen er min trone, og jorden er min fodskammel. Hvordan
vil I bygge et hus til mig? Hvordan vil I skaffe mig et sted
at bo? Jeg har jo selv skabt det hele, og det tilhører mig,«
siger Herren."

Esajas 66, 1-2a (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Esajas66

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
[...]

Spænder ben for våbenhvile: Derfor vil russerne ikke standse bomberne
over Ghouta
23. Feb. 2018 kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/spaender-ben-vaabenhvile-derfor-vil-russerne-ikke-standse-bomberne-over-ghouta

-

DR S170 lør 24 feb 07:36:26
23.februar dr.dk/nyheder 13:58

SAMUELSEN: SKAMFULDT AF RUSLAND
Det er fuldstændigt uacceptabelt, at
det syriske regime har bombet Ghouta og
slået hundredvis af mennesker ihjel. Og
det er lige så uacceptabelt, at den
russiske regering har afviste at stemme
for en midlertidige våbenhvile i Syrien
i FN's Sikkerhedsråd.

Det er meldingen fra udenrigsminister
Anders Samuelsen (LA), som nu opfordrer
russerne til at stemme for våbenhvilen,
når et nyt udspil senere i dag skal til
afstemning i sikkerhedsrådet.

- Befolkningen gennemlever et sandt
helvede på jord, og derfor må vi lægge
det maksimale pres på russerne for at
få dem til at stemme for.

Samuelsen: Russerne bør bøje deres hoveder i skam
23. Feb. 2018 kl. 13:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/samuelsen-russerne-boer-boeje-deres-hoveder-i-skam

Kommentar:

Psykopater har ikke evner at føle skam!

Det eneste, der hjælper, er at give dem deres egen "medicin"! Det
frygtede selv nazisterne! De vidste godt, at de havde gjort noget
forkert!

-

OVERBLIK: Ghouta er blevet gasset, bombet og udsultet
23. Feb. 2018 kl. 14:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-ghouta-er-blevet-gasset-bombet-og-udsultet

-

Puk Damsgård: Assad slipper afsted med udsultning igen og igen
23. Feb. 2018 kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-assad-slipper-afsted-med-udsultning-igen-og-igen

-

DR S174 lør 24 feb 07:36:26
23.februar dr.dk/nyheder 16:39

TRUMP: NYE SANKTIONER MOD NORDKOREA
USA's præsident, Donald Trump, vil
fredag præsentere nye sanktioner mod
Nordkorea.

Sanktionerne vil være de "største
nogensinde", viser uddrag af en tale,
Trump ventes at holde senere fredag.

De vil være rettet mod de områder, hvor
det nordkoreanske styre stadig har en
indtjening eller kan bruge til at
skaffe brændstof til landet.

Sanktionerne vil ramme over et halvt
hundrede fartøjer, skibsrederier og
forskellige handelsvirksomheder, som
"hjælper Nordkorea med at undgå
sanktionerne".

Trump varsler "de største" sanktioner mod Nordkorea
23. Feb. 2018 kl. 16:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-varsler-de-storste-sanktioner-mod-nordkorea

-

USA's ambassade i Jerusalem åbner til maj: Falder sammen med Israels
jubilæum
23. Feb. 2018 kl. 21:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-ambassade-i-jerusalem-aabner-til-maj-falder-sammen-med-israels-jubilaeum

-

Tidligere Trump-medarbejder tilstår løgn i Rusland-udredning
23. Feb. 2018 kl. 21:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-trump-medarbejder-tilstar-logn-i-rusland-udredning

-

Udskyder igen FN-afstemning om våbenhvile i Syrien
23. Feb. 2018 kl. 23:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/udskyder-igen-fn-afstemning-om-vabenhvile-i-syrien

Skole evakueret på grund af billede på NFL-spillers Instagram-profil
24. feb. 2018, 07:52 ...

-

104 SVT Text Lördag 24 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Omröstning om vapenvila skjuts upp 130
38 miste livet under fredagen......131

* Domedagsvalv säkras mot klimathot..132

* Danmark vill stoppa skenäktenskap..133

Gates erkänner konspiration........134

"Manafort betalade lobbyister".....135

USA öppnar ambassaden redan i maj..136

Bilbomb i Mogadishu - flera döda...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 24 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Vill ha snabbt pengastöd från EU...138

Spansk rappare fängslad för texter 139

* Notiser: Självmordsdåd i Kabul.....148

Världen runt
Världens äldsta fågelmamma.........149

-

NRK:
23. februar 2018 kl. 09:38 - 24. februar 2018 kl. 01:56, error

24. februar 2018 kl. 08:11

T-24.

Konflikt mellem Indien og Pakistan er blusset op

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezra+2&version=BPH

Ezra 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fortegnelse over dem, som vendte hjem fra eksilet

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+35.1-16&version=BPH

Salme 35:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hjælp under falsk anklage

-

[...]

"Derefter så jeg en ny himmel og en ny jord, for den første
himmel og den første jord var forsvundet, og havet var der
ikke mere."

Åb.21, 1 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/%C3%85benbaringen21

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 19 Feb 2018 09:58:42 +0100, GMT 08:58

Date: Mon, 19 Feb 2018 19:19:51 +0100, GMT 18:19
[...]

Enigt FN-sikkerhedsråd stemmer for våbenhvile i Syrien

-

DR S123 lør 24 feb 15:54:26
24.februar dr.dk/nyheder 11:08

POLITIET ANHOLDER MAND I LIBANON
Politiet i Libanon har anholdt en mand,
som havde ansat en filippinsk
tjenestepige, hvis lig er blevet fundet
i en dybfryser i Kuwait tidligere i
denne måned.

Drabet har vakt stor opsigt i
Mellemøsten og i Asien. Det har fået
Filippinernes præsident, Rodrigo
Duterte, til at indføre et
udrejseforbud for alle filippinere, som
har søgt arbejde i Kuwait.

Duterte har kritiseret Kuwait for ikke
at gribe ind over for arbejdsgivere,
som han beskylder for rutinemæssigt at
voldtage filippinske kvinder og tvinge
dem til at arbejde op til 21 timer i
døgnet uden at give dem ordentlig kost.

Tjenestepige fundet i dybfryser i Kuwait: Politiet anholder mand i Libanon
kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tjenestepige-fundet-i-dybfryser-i-kuwait-politiet-anholder-mand-i-libanon

-

Red Barnet: Massakre på civile i Syrien
kl. 18:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/red-barnet-massakre-pa-civile-i-syrien

-

DR S128 søn 25 feb 07:41:20
24.februar dr.dk/nyheder 20:24

SIKKERHEDSRÅD KRÆVER VÅBENHVILE
Alle medlemmer af FN's Sikkerhedsråd
stemmer for resolution, der kræver 30
dages våbenhvile i Syrien uden
forsinkelse, rapporterer Reuters.

Særligt i Ghouta, en forstad til
hovedstaden Damaskus, er våbenhvilen
hårdt tiltrængt. Siden søndag er
forstadens omkring 400.000 beboere
blevet tæppebombet af det syriske
regime, der er anført af Bashar al-
Assad, og som er støttet af Rusland.

Ifølge tal fra Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder
har angrebene kostet mindst 500
personer livet siden søndag, og mange
af dem er civile og børn.

Enigt FN-sikkerhedsråd stemmer for våbenhvile i Syrien
24. Feb. 2018 kl. 20:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/enigt-fn-sikkerhedsraad-stemmer-vaabenhvile-i-syrien

-

Skeptisk Samuelsen om våbenhvile i Syrien: 'Der er tændt et håb'
24. Feb. 2018 kl. 22:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skeptisk-samuelsen-om-vaabenhvile-i-syrien-der-er-taendt-et-haab

Kommentar:

Så længe verden regeres af psykopater (og deres hensynsløse
hærgen som var det pest), så skal I nok ikke regne med de store
forbedringer! De vil blive ved med at være magtsyge und so
weiter!

Så vi kan kun gøre denne verden bedre ved at håndhæve Loven (og
her tænker jeg KUN på en *retfærdig* Lov, modsat fx. flertals
diktaturets uretfærdige love), apropos ...

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)

Alt andet er *tom* snak! ... :-(

Hverken Hitler eller You-name-it giver jo frivilligt magten fra
sig, vel? - Den må ta's med magt, ikke sandt, ET?

-

Demokraterne frigiver notat om FBI's Rusland-efterforskning
kl. 04:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demokraterne-frigiver-notat-om-fbis-rusland-efterforskning

-

Overset forklaring på ufrivillig barnløshed: "Vi må helt ind i
sædcellernes dna for at finde svar"
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/overset-forklaring-paa-ufrivillig-barnloeshed-vi-maa-helt-ind-i

140 raketter blev sendt mod Øst-Ghouta tidligt lørdag
24. feb. 2018, 11:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-24-140-raketter-blev-sendt-mod-oest-ghouta-tidligt-loerdag

-

Sygeplejerske faldt i søvn - opdagede ikke, at patient døde
24. feb. 2018, 15:38
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-02-24-sygeplejerske-faldt-i-soevn-opdagede-ikke-at-patient-doede

-

Kioskejer slog knivrøver ned med koben - begge er sigtet i sagen
24. feb. 2018, 18:37 ...
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-02-24-kioskejer-slog-knivroever-ned-med-koben-begge-er-sigtet-i-sagen

-

FN vedtager våbenhvile for Syrien
24. feb. 2018, 20:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-24-fn-vedtager-vaabenhvile-for-syrien

-

Kort efter vedtaget våbenhvile i FN faldt flere bomber i Syrien
24. feb. 2018, 23:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-24-kort-efter-vedtaget-vaabenhvile-i-fn-faldt-flere-bomber-i-syrien

Kommentar:

Som sagt: Der er kun en måde at bekæmpe kynisme på, og det er at
*retsforfølge* dem, der gør det onde!

Alt andet er *dagdrømmeri*, *ønsketænkning*!

-

I dag, Kl. 08:44
Konflikt mellem Indien og Pakistan er blusset op
http://nyheder.tv2.dk/2018-02-25-tv-2-livecenter

Konflikten mellem Indien og Pakistan i det omstridte bjergområde
Kashmir blussede lørdag op igen, og for første gang i mere end
10 år blev der brugt tungt artilleri. Det skriver Reuters.
Ifølge nyhedsbureauet er det uklart, hvad der udløste de seneste
kampe i området.

-

DF klar til aftale om udlændinge med S - hvis de får et asylstop
25. feb. 2018, 07:04 ...

-

104 SVT Text Söndag 25 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Toppmöte om vapenvilan under dagen 130
Det blir en vapenvila i Syrien.....131
Wallström om resolutionen..........132

Anklagar Ryssland för förhalande...133
Nya flygattacker i östra Ghouta....134

* Hatgrupper fortsätter växa i USA...135

* Mexikanskt USA-besök skjuts upp....136

* Italienare bortrövade i Mexiko.....137

Fascister väckte protester.........138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 25 feb 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Många dödades i Afghanistan........139

Många offer efter dåd i Jemen......140

Anställda fick sluta efter sexköp..141

Första saudiska jazzfestivalen.....142

Smitare dödade nio barn i Indien...143

Världen runt
Nyårs-hieroglyf funnen i grav......149

-

133 SVT Text Söndag 25 feb 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 FEBRUARI

Anklagar Ryssland för förhalande

USA:s FN-ambassadör Nikiki Haley kons-
taterade i sitt anförande efter att
resolutionen antagits att "vi var sena
mycket sena att möta denna kris".

I resolutionen står det att vapenvilan
ska träda i kraft "utan dröjsmål", och
Haley anklagade Ryssland för att ha
förhalat FN:s möjligheter att agera.

Den ryske FN-ambassadören svarade å
sin sida att det inte är möjligt att
nå en omedelbar vapenvila om det inte
"finns konkreta överenskommelser
mellan de stridande parterna."

-

NRK:
24. februar 2018 kl. 08:11 - 25. februar 2018 kl. 01:09, error

25. februar 2018 kl. 08:37

-

Stealth Russian fighter jets deployed to Syria

Israeli satellite confirmed images seen on Twitter of advance
Sukhoi Su-35s.

By Anna Ahronheim
February 24, 2018 20:14
http://www.jpost.com/Middle-East/Stealth-Russian-fighter-jets-deployed-to-Syria-543510

-

EU parliament politicians call for a full ban of Hezbollah

Some 60 MEPs demanded that the European Parliament designate the
entire organization - and not just its military wing - as a
terrorist organization.

By Benjamin Weinthal
February 23, 2018 06:51
http://www.jpost.com/Middle-East/EU-parliament-politicians-call-for-a-full-ban-of-Hezbollah-543447

-

Russia tested ‘over 200 new weapons’ in Syria: MP

Ex-commander of country's air force boasts that many countries
now seeking to purchase its arms, as Moscow accused of
participating in Assad assault in Ghouta

By AFP 22 February 2018, 9:30 pm
https://www.timesofisrael.com/russia-tested-over-200-new-weapons-in-syria-mp/