2018 uge 14 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=25) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40025

Forrige nyhedsindlæg samlet var:
Subject: 2018 uge 13 (news samlet)
Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26
20470 news:5ab8843a$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/dsJIt--FCAAJ

-

I dag Mandag den 2. april 2018 (dag 92 i året) er det 1872
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Kall, Mogens forklarede den 02-04-2018:
Jeg har ofte undret mig over det store og omfattende arbejde du gør,
nemlig at samle og opstille alle de mange links til artikler m.v.
Der synes jo ikke at være mange (hvis nogen) reaktion på dine
bestræbelser!
Man kunne jo få den tanke at dine indlæg ikke bliver læst, og dermed er
udtryk for spildt arbejde. Og det kan du jo ikke være tjent med.
mvh

Saudi crown prince recognizes Israel’s right to exist, talks up future ties

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+6&version=BPH

Job 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jobs anden tale: Et svar til Elifaz

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+20.19-23&version=BPH

Johannes 20:19-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus viser sig første gang for disciplene

-

Dagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Jesus gjorde mange flere mirakler for øjnene af sine
disciple end dem, der er nedskrevet i bogen her. Men jeg har
skrevet dette, for at I skal tro på, at Jesus er Messias,
Guds Søn, og gennem jeres tro få del i det evige liv."

Joh. 20,30-31 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes20

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018

http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 14 (news samlet)
Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07
20492 news:5ac1c856$0$707$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/tI6l4azT5OE/4VeJ9Df-AQAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20492

Saudi crown prince recognizes Israel’s right to exist, talks up future ties

Første busser med oprørere forlader Østghouta
kl. 12:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forste-busser-med-oprorere-forlader-ostghouta

-

Sisi får fire år mere efter egyptisk valg-teater
kl. 15:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sisi-faar-fire-aar-mere-efter-egyptisk-valg-teater

-

Midt i diplomatisk krise: Rusland ønsker møde mellem Trump og Putin
kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/midt-i-diplomatisk-krise-rusland-oensker-moede-mellem-trump-og-putin

Kommentar:

Hva' skal Trump bruge et kleptokrati til?

https://da.wikipedia.org/wiki/Kleptokrati

Kleptokrati (kleptarchy fra gammel græsk: ???pt?? (tyv) og
???t?? (styre)) , en styreform knyttet til nationale regeringer,
diktaturer og autonome styrer, som anvender svindel og
korruption i deres administration af landet, et styre bestående
af tyve og bedragere.

Styreformen tilgodeser blandt andet den styrende klasse, der
eksempelvis akkumulerer personlige formuer, tiltager sig
politisk magt på udemokratisk vis på bekostning af og uden
skrupler for landets befolkning .

Psykopatus har *degraderet* Rusland til Kleptokratistan!

Rusland: Beskyldninger om giftangreb afleder fra britisk brexit-fiasko
02. apr. 2018, 14:07
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-02-rusland-beskyldninger-om-giftangreb-afleder-fra-britisk-brexit-fiasko

Kommentar:

Sådan plejer man kun at sige, HVIS man er *skyldig*,
Kleptoktatistan!

-

Israel sender 16.000 asylsøgere videre til Vesten
02. apr. 2018, 16:43
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-02-israel-sender-16000-asylsogere-videre-til-vesten

-

Desmond Tutu: Winnie Mandela var et symbol i vores kamp
02. apr. 2018, 19:48 ...

-

NRK:
2. april 2018 kl. 07:14

-

Saudi crown prince recognizes Israel’s right to exist, talks up future ties

Mohammed bin Salman tells Atlantic the Iranian ayatollah is
'worse than Hitler' because he is 'trying to conquer the world'

By TOI staff 2 April 2018, 11:57 pm
https://www.timesofisrael.com/saudi-crown-prince-recognizes-israels-right-to-exist-talks-up-future-ties/?utm_source=The+Times+of+Israel+Daily+Edition&utm_campaign=0044a86e64-EMAIL_CAMPAIGN_2018_04_02&utm_medium=email&utm_term=0_adb46cec92-0044a86e64-54629677

Subject: T-15.
Russisk militær fly styrter ned i Syrien. 39 ombord dræbt.
Og var der nogen *UFO'er* i nærheden? -
Re: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Tue, 6 Mar 2018 19:19:52 +0100, GMT 18:19
20432 news:5a9edb74$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-432
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-432
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/FEp-0VS-BQAJ

Tillykke med det ... :-)

Rusland: Retssag mod dansker kan få betydning for religiøse

Saudi crown prince: Israelis have right to their own land
Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]

Rusland: Retssag mod dansker kan få betydning for religiøse

Saudi crown prince: Israelis have right to their own land

Digitale krænkelser på krisecentre: Vrede mænd sporer eks-konen med gps
kl. 06:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/digitale-kraenkelser-paa-krisecentre-vrede-maend-sporer-eks-konen-med-gps

-

Rusland: Retssag mod dansker kan få betydning for religiøse
kl. 06:59
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rusland-retssag-mod-dansker-kan-fa-betydning-religiose

Et dansk medlem af Jehovas Vidner var først til at blive anholdt
for at udøve ulovlig religion i Rusland.

-

PET overfører data til hemmeligt lager
kl. 08:26
https://www.dr.dk/nyheder/politik/pet-overforer-data-til-hemmeligt-lager

-

Krisecentre: Vi har brug for hjælp til at stoppe digitale krænkelser
kl. 09:31
https://www.dr.dk/nyheder/indland/krisecentre-vi-har-brug-hjaelp-til-stoppe-digitale-kraenkelser

Saudi-Arabien indfører straf for at snage i ægtefælles mobil
03. apr. 2018, 05:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-03-saudi-arabien-indforer-straf-for-at-snage-i-aegtefaelles-mobil

Indbyggerne i det ultrakonservative kongedømme er blandt de
flittigste brugere af sociale medier og applikationer til
mobiltelefoner.

Subject: T-1. Xi advarer Taiwan mod adskillelse,
men Canibalistans tid er omme! -
Re: 2018 uge 12 (news samlet)
Date: Tue, 20 Mar 2018 08:43:17 +0100, GMT 07:43
20462 news:5ab0bb42$0$712$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/P4g-e7zXYvM/Z2QNTbF6CQAJ

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-19-kvinder-tester-deres-maend-med-lokkeduer

> [...]
> http://lohse.dk/undskyld-pa-5-sprog.html
>

> Og her nævnes det, at HVIS ens partner allerede har været en
> utro og at man gerne fortsat vil bevare forholdet, da kan en
> måde at sige undskyld på være, at man giver den anden lov til at
> tjekke vedkommendes mobil-telefon for en tid fx. og derigennem
> forvisse sig om, at partneren taler sandt (om at sidespringet er
> forbi)!
>
> Men eller - hvis der altså IKKE har være utroskab - vil jeg
> *fraråde*, at man ta'r kvælertag på kærligheden, fordi ...
>
> Man kan ikke TVINGE kærligheden. Den opstår og eksisterer i et

Og denne beslutning synes jeg er fornuftig.

-

Andreas Mogensen skal hjælpe dansk rumprojekt på plads: - Viser, at vi
er med helt fremme
03. apr. 2018, 09:14 ...

-

104 SVT Text Tisdag 03 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Burma släpper in FN:s säkerhetsråd 130

* Parks dom ska tv-sändas............131

* Stor järnvägsstrejk i Frankrike....132

* Storbritannien förbjuder elfenben..133

* Pojke räddad från kloak i USA......134

London går om New York i mordantal 135

Ny rapport: Marken vittrar sönder..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 03 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Winnie Mandela har avlidit.........137

Puigdemont överklagar åtal.........138

Israel backar från uppgörelse......139

Fängelse för falska nyheter........140

* Notiser: Valresultat på torsdag....148

-

130 SVT Text Tisdag 03 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 3 APRIL

Burma släpper in FN:s säkerhetsråd

Burma har efter flera månader av
motstånd gått med på att FN:s
säkerhetsråd får besöka landet.

Det är dock oklart om rådets
representanter får resa till delstaten
Rakhine, uppger presidentkansliet.

Nära 700 000 rohingyer har tvingats
fly till Bangladesh sedan augusti
förra året, då en omfattande burmesisk
militäroffensiv inleddes. Den
muslimska folkgruppen klassas inte
längre som medborgare i Burma.

Det har ännu inte offentliggjorts
något datum för FN-besöket.

-

NRK:
2. april 2018 kl. 07:14 - 3. april 2018 kl. 06:16, error

3. april 2018 kl. 09:07
Ugyldige stemmer i Egypt-valget
https://www.nrk.no/nyheter/1.13989374

Hele 1,76 millioner stemmesedler, 7,27 prosent av stemmene, var
ugyldige under valget i Egypt. Mange skrev navn på kandidater
som ikke fikk lov til å stille til valg. Det kan tyde på at
valget ble brukt for å protestere mot regimet, ifølge NTB.

-

Saudi crown prince: Israelis have right to their own land

"I believe the Palestinians and the Israelis have the right to
have their own land. But we have to have a peace agreement to
assure the stability for everyone and to have normal relations."

By REUTERS
April 3, 2018 00:06
http://www.jpost.com/Middle-East/Saudi-crown-prince-Israelis-have-right-to-their-own-land-547754

-

Erdan: Israel needs to stand up to Erdogan’s ‘antisemitism’

Erdan said that – in retrospect – Israel might have erred in
signing the reconciliation agreement with Turkey in 2016.

By Herb Keinon
April 2, 2018 20:07
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Erdan-Israel-needs-to-stand-up-to-Erdogans-antisemitism-547734

Kommentar:

Desværre tror jeg ikke, der er så meget at stille op, når folk
først er blevet så (følelsesmæssig) *afstumpet*! ... :-(

Men bevares!

Det hænder, at der sker *mirakler* ... .-)

-

Tony Blair: UK Labour leadership must root out anti-Semitism completely

Ex-PM says situation would have been unthinkable when he led
Labour; 'Progressive part of British politics must get out of
this notion when you criticize whole concept of Zionism'

By Sue Surkes 2 April 2018, 9:42 pm
https://www.timesofisrael.com/tony-blair-uk-labour-leadership-must-root-out-anti-semitism-completely/

Organisationen för förbud mot kemiska vapen (OPCW) möts om brittisk
giftanklagelse

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+7&version=BPH

Job 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jobs spørgsmål til Gud

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+20.24-31&version=BPH

Johannes 20:24-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus viser sig for Thomas og de øvrige disciple

-

[...]

"Men hvor ét menneskes ulydighed førte til død for et utal
af mennesker, bragte ét andet menneskes lydighed Guds
vældige kærlighed og nåde ud til et utal af mennesker. Efter
at ét menneske havde forsyndet sig, måtte Gud afsige dommen
over os mennesker og erklære os skyldige. Men efter at mange
mennesker havde forsyndet sig, gav Jesus Kristus frivilligt
sit liv for os, og derved kunne Gud erklære os skyldfri."

Rom. 5,15b-16 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Romerne5

-

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20492

Organisationen för förbud mot kemiska vapen (OPCW) möts om brittisk

DR S145 tir 03 apr 21:24:51
3.april dr.dk/nyheder 08:26

PET SENDER DATA TIL SÆRLIGT LAGER
Selv om PET ifølge loven skal slette
følsomme personoplysninger senest 15 år
efter, at de er indsamlet, overføres en
ukendt mængde til en hemmelig database.

Her kan PET-ansatte se oplysningerne,
der burde være slettet, hvis PET-chefen
giver lov, skriver Politiken.

PET skriver i en mail, at PET i meget
få tilfælde har set det
bevaringsværdige materiale. Hvor ofte
det er, oplyses ikke.

PET er ikke forpligtet til at spørge
andre om lov, når man tilgår
materialet, men Tilsynet med
Efterretningstjenesterne skal
orienteres, når det sker

PET overfører data til hemmeligt lager
kl. 08:26
https://www.dr.dk/nyheder/politik/pet-overforer-data-til-hemmeligt-lager

-

Mandekrisecenter: Digitale krænkelser har store konsekvenser for mænd
kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/mandekrisecenter-digitale-kraenkelser-har-store-konsekvenser-maend

-

Civilbefolkningen i Congo lider under etniske kampe
kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/civilbefolkningen-i-congo-lider-under-etniske-kampe

-

Løkke om konflikt med Rusland: Næste skridt kan blive boykot af VM i fodbold
kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-om-konflikt-med-rusland-naeste-skridt-kan-blive-boykot-af-vm-i-fodbold

-

DR S161 ons 04 apr 06:07:07
3.april dr.dk/nyheder 17:38

UVIST HVOR NERVEGIFT KOM FRA
Det er uvist, hvor den nervegift, som i
sidste måned blev brugt til at forgifte
en russisk eksspion og hans datter,
blev produceret. Det siger Gary
Aitkenhead, der er leder af det
britiske militærs forskningscenter.

Ifølge Gary Aitkenhead kunne kemikerne
fastslå, at der var tale om nervegiften
novichok, og at den var af militær
oprindelse.

- Vi har ikke identificeret den
nøjagtige kilde, men vi har givet de
videnskabelige informationer til
regeringen, som har brugt en række
andre kilder til at stykke de
konklusioner sammen, som I er kommet
frem til.

Britisk kemiker: Uvist hvor nervegift blev produceret
kl. 17:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-kemiker-uvist-hvor-nervegift-blev-produceret

-

DR S165 ons 04 apr 00:18:37
3.april dr.dk/nyheder 21:33

RUSSISK BYRET UDSKYDER RETSSAG
Byretten i den russiske by Orjol har
tirsdag udsat sagen mod danske Dennis
Kristensen, der er anklaget for at
missionere i forbindelse med religiøse
møder, i en uge.

Det skriver lokalmediet Orlovskije
Novosti ifølge Jyllands-Posten.

Det var ifølge mediets oplysninger
Dennis Christensen, der er medlem af
Jehovas Vidner, som bad distriktsretten
om mere tid til at sætte sig ind i
sagens akter, da disse er meget
omfattende.

Det er tredje gang, at sagen mod
danskeren bliver udskudt.

Anholdt under bibellæsning: Russisk byret udskyder retssag mod dansker
kl. 21:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/anholdt-under-bibellaesning-russisk-byret-udskyder-retssag-mod-dansker

-

DR S166 ons 04 apr 00:18:37
3.april dr.dk/nyheder 21:43

RUSLAND VIL UNDERSØGE ANGREB
Der er brug for "en dybtgående
undersøgelse" af giftangrebet på den
russiske eksspion Sergej Skripal og
hans datter, Julia, der fandt sted i
Sydengland for en måned siden. Og
Rusland vil kræve at blive en del af
den.

Det fastslog den russiske præsident,
Vladimir Putin, tidligere på aftenen
under et pressemøde i Tyrkiet.

Her understregede han også, at "det er
forbløffende, hvor hurtigt den anti-
russiske kampagne er blevet søsat".

Putin: Rusland skal være med til at undersøge giftangreb på eksspion
kl. 21:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-rusland-skal-vaere-med-til-undersoege-giftangreb-paa-eksspion

-

173 Facebook sletter russiske konti

Facebook sletter konti med forbindelse til Rusland
kl. 07:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/facebook-sletter-konti-med-forbindelse-til-rusland

-

Ny optrapning: USA vil lægge 25 procent told på 1300 kinesiske varer
kl. 07:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-optrapning-usa-vil-laegge-25-procent-told-pa-1300-kinesiske-varer

-

S-politiker: Jeg tilbageholdes i Bahrains lufthavn
kl. 08:43
https://www.dr.dk/nyheder/politik/s-politiker-jeg-tilbageholdes-i-bahrains-lufthavn

Godhavndreng opgiver at kræve erstatning ved Højesteret
03. apr. 2018, 10:46
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-03-godhavndreng-opgiver-at-kraeve-erstatning-ved-hojesteret

- Jeg har i samråd med min advokat besluttet, at vi dropper
Højesteret. Jeg har ikke pengene til det og kan heller ikke
skaffe dem, siger han.

Krav er tidligere afvist i by- og landsret

Poul-Erik Rasmussen har krævet en erstatning på 10.001 kroner og
en undskyldning fra staten.

Kravet om erstatning er tidligere blevet afvist af byretten og
landsretten.

Poul-Erik Rasmussen boede på Godhavn i perioden fra 1962 til
1965. Dengang blev han og de øvrige børnehjemsbørn udsat for en
række overgreb, herunder systematiske tæsk, lussinger, seksuelle
overgreb og medicinske forsøg.

[ ... ]

Håber stadig på en undskyldning

Kommentar:

Det var trist! ... :-(

Vi (nogle borgere i Danmark) synes ellers, at det havde været på
sin plads (som et lille symbolsk plaster på såret).

-

Løkke: Uomtvisteligt, at Rusland står bag giftangreb
03. apr. 2018, 15:39
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-04-03-lokke-uomtvisteligt-at-rusland-star-bag-giftangreb

-

Putin møder Erdogan - Trump har givet dem blod på tanden
03. apr. 2018, 20:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-03-putin-moeder-erdogan-trump-har-givet-dem-blod-paa-tanden

-

Dansk folketingspolitiker tilbageholdt i Bahrain
04. apr. 2018, 07:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-04-dansk-folketingspolitiker-tilbageholdt-i-bahrain

Danske Erdogan-kritikere stikkes til de tyrkiske myndigheder som
terrorister og landsforrædere. Her er det Lars Aslan.

Politikeren været tilbageholdt siden omkring klokken et natten
til onsdag uden oplysninger om, hvad der skal ske eller hvorfor
han er tilbageholdt.

-

To børn dræbt af deres far
04. apr. 2018, 09:13 ...

-

104 SVT Text Onsdag 04 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA trappar upp mot Kina...........130
* Mueller: Trump inte misstänkt nu...131

* Protester inför dom mot Lula.......132

* Möte om brittisk giftanklagelse....133

Skottlossning vid Youtube-kontor...134

Militärsamarbete kan breddas.......135

Kina svarar USA med strafftullar...136

Nervgiftsursprung kan ej bevisas...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 04 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Världen runt
Fotspår från dinosaurier i lagun...149

-

133 SVT Text Onsdag 04 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 4 APRIL

Möte om brittisk giftanklagelse

Organisationen för förbud mot kemiska
vapen (OPCW) möts i dag för att
diskutera de brittiska anklagelserna
om att Ryssland förgiftat den tidigare
dubbelagenten Sergej Skripal.

I går meddelade brittiska forskare att
de inte kunnat slå fast varifrån
giftet kommer.

Den brittiska regeringen har pekat ut
Ryssland som ansvarigt för attacken
mot Sergej Skripal och hans dotter,
som hittades svårt medtagna i
Salisbury den 4 mars. Ryssland nekar
till anklagelserna.

-

135 SVT Text Onsdag 04 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 3 APRIL

Turkiet-Ryssland samarbete kan breddas

Rysslands och Turkiets militära samar-
bete kan komma att breddas, utöver det
luftvärnsrobotsystem som Turkiet redan
beslutat att köpa av Ryssland.

Investeringar på 168 miljarder kronor
kommer dessutom att göras i Turkiets
första kärnkraftverk, som byggs av det
ryska statliga bolaget Rosatom vid
Medelhavskusten.

Det sade turkiske presidenten Recep
Tayyip Erdogan när han på tisdagen
höll en gemensam presskonferens med
sin ryske kollega Vladimir Putin i
Ankara. Besöket är Putins första sedan
han blev nyvald som president i mars.

-

NRK:
3. april 2018 kl. 09:07 - 4. april 2018 kl. 06:01, error

4. april 2018 kl. 08:56

-

Saudi-Arabiens kronprins anerkender Israel

4. april 2018, kl. 0:00
Hanne Foighel korrespondent i Mellemøsten
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fronterne-skaerpet-i-ordkrig-mellem-iran-og-saudi-arabien-kronprinsen-anerkender-israel

Det er første gang, at en højtstående saudiaraber åbent
anerkender Israel.

Den saudiske kronprins Mohammed bin Salman anerkender jødernes
ret til et hjemland i Israel, samtidig med at Iran giver
Saudi-Arabien medansvar for israelske soldaters drab på 18
palæstinensere i Gaza under masseprotest i fredags

-

Israel and Saudi Arabia: The relationship emerging into the open

By Jonathan Marcus Defence and diplomatic correspondent
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-43632905

Det officielle Danmark bør boykotte fodbold-VM i Kleptokratistan
(Psykopatistan, Rusland)

Briterne afviser russernes ønske om fælles gift-undersøgelse: ’Det er
perverst’
Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]

(Psykopatistan, Rusland)

Briterne afviser russernes ønske om fælles gift-undersøgelse: ’Det er

Udenrigsministeriet: Bahrain er i sin gode ret til at nægte Lars Aslan
indrejse
kl. 10:52
https://www.dr.dk/nyheder/politik/udenrigsministeriet-bahrain-er-i-sin-gode-ret-til-naegte-lars-aslan-indrejse

-

Dansk Folkeparti vil forbyde pædofile ytringer
kl. 13:07
https://www.dr.dk/nyheder/politik/dansk-folkeparti-vil-forbyde-paedofile-ytringer

-

Briterne afviser russernes ønske om fælles gift-undersøgelse: ’Det er
perverst’
kl. 14:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/briterne-afviser-russernes-oenske-om-faelles-gift-undersoegelse-det-er-perverst

Kommentar:

Ja! Det svarer jo til, at en *mordmistænkt*, fx. ubådsbyggeren
Peter Madsen, skal lede sin egen undersøgelse!

En *forrykt* tankegang!

-

Det Hvide Hus lover: Vi vil tilintetgøre resterne af Islamisk Stat i Syrien
kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-hvide-hus-lover-vi-vil-tilintetgoere-resterne-af-islamisk-stat-i-syrien

-

Facebook: Op mod 87 millioner brugeres informationer er blevet misbrugt
kl. 20:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/facebook-op-mod-87-millioner-brugeres-informationer-er-blevet-misbrugt

Præsten med drømmene skulle dø, men ingen ved hvorfor
04. apr. 2018, 06:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-21-praesten-med-droemmen-skulle-doe-men-ingen-ved-hvorfor

... (Martin Luther King blev dræbt for 50 år siden den 4. april) ...

Kommentar:

Arh, det er nu ikke helt korrekt, fordi mange hvide var blevet
*indoktrineret* til at hade de sorte, så racehad var nok årsagen.
Nogle mennesker er jo desværre følelsesmæssig *afstumpet*! ... :-(

USA er gudskelov kommet videre siden da og har nu haft deres
første sorte præsident (Obama).

Men tiden var OGSÅ en anden i 1960'erne. Både præsident Kennedy
blev myrdet i 1963 og sidenhen hans bror som præsidentkandidat i
1968. Kanske Nixon stod bag (så HAN kunne komme til magten).

-

Putin: Islamisk Stat er besejret i Syrien
04. apr. 2018, 09:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-04-putin-islamisk-stat-er-besejret-i-syrien

Kommentar:

Ja forhåbentlig! Og det er ikke dét, vi har noget imod Jer eller
rettere sagt *dig*. Det er dine massemord (både i Georgien og nu
også i Ukraine), der gør dig skyldig for domstolen, så du en dag
kommer op og dingle i galgen ligesom Saddam Hussein og Gaddafi!

-

Det officielle Danmark bør boykotte fodbold-VM, mener politikere
04. apr. 2018, 22:28
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-04-04-det-officielle-danmark-boer-boykotte-fodbold-vm-mener-politikere

- Det er meget, meget svært at forestille sig, at det officielle
Danmark tager til Rusland og fester med Putin og hans ministre.
Det sender et meget forkert signal set i lyset af den meget
aggressive adfærd, som Rusland har mod Vesten, heriblandt
Danmark, siger Venstres udenrigsordfører Michael Aastrup Jensen
til TV 2.

Kommentar:

Ja!

Men det er IKKE nok.

Den 9. april blev Danmark *besat* af en fremmed magt! Og det kan
ske igen, fordi det er allerede sket i Georgien og nu også i
Ukraine!

Det er IKKE helt UDEN grund, at PM fra UK ankommer netop dén
dag på officielt besøg i Danmark. Der er et budskab til os heri
om, at frihed desværre IKKE er nogen selvfølge!

Kleptokratistan skal derfor også boykottes økonomisk, så det
ganske simpelt ikke har råd til at føre alle disse modbydelige
krige!

-

NRK:
4. april 2018 kl. 08:56

Der var engang en vatnisse, som elskede sine penge højere
end alt andet, men så kom den 9. april og det endte med,
at vatnissen mistede ALT, hvad han ejede!

Nato: Et cyberangreb kan udløse musketer-paragraffen

USA vil straffe oligarker for russisk valgfusk

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+8&version=BPH

Job 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bildads første tale til Job

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+21.1-14&version=BPH

Johannes 21:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Peters anden mirakuløse fiskefangst

-

[...]

"Afhold jer fra enhver form for bitterhed, hidsighed,
vredesudbrud, skænderier og hånlige ord, ja alt, hvad
der er ondt. Vær venlige og barmhjertige over for hinanden.
Tilgiv hinanden, ligesom Gud tilgav jer på grund af Kristus."

Ef. 4,31-32 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Efeserne4

-

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]

Nato: Et cyberangreb kan udløse musketer-paragraffen

USA vil straffe oligarker for russisk valgfusk

MF'er sendt retur fra Bahrain
kl. 07:41
https://www.dr.dk/nyheder/politik/mfer-sendt-retur-fra-bahrain

USA vil straffe oligarker for russisk valgfusk
05. apr. 2018, 02:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-05-usa-vil-straffe-oligarker-for-russisk-valgfusk

USA vil indføre sanktioner mod Putins venner efter Ruslands
indblanding i det amerikanske valg, siger kilder.

-

Nato: Et cyberangreb kan udløse musketer-paragraffen
05. apr. 2018, 06:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-05-nato-et-cyberangreb-kan-udlose-musketer-paragraffen

-

Direktør forlader Danske Bank efter hvidvask-skandale
05. apr. 2018, 08:24
http://nyheder.tv2.dk/business/2018-04-05-direktor-forlader-danske-bank-efter-hvidvask-skandale

Lars Mørch, medlem af direktionen i Danske Bank blandt andet med
ansvar for den baltiske forretning, har sagt op. Det oplyser
banken.

-

104 SVT Text Torsdag 05 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Antalet människosmugglare ökar.....130
* Presidentskifte i Sierra Leone.....131

* Expresident Lula kan fängslas......132
Förlängd gränskontroll i Frankrike 133

Nationalgardet till Mexikos gräns..134
Hakkors borttaget från tysk kyrka..135

Facebook stängde ryska konton......136
Wara ny justitieminister i Norge...137

Martin Luther King hedrades........138
USA: Zuckerberg till kongressen....139

-

138 SVT Text Torsdag 05 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 4 APRIL

Martin Luther King hedrades

I dag är det 50 år sedan den
amerikanske medborgarrättskämpen och
fredpristagaren Martin Luther King
mördades i Memphis.

På flera platser i USA samlades
människor för att hedra hans minne,
bl.a. i Washington där folk bar plakat
mot våld och rasism.

Ceremonin i Washington ägde rum i
närheten av den plats där King en gång
höll sitt berömda tal 1963, "I have a
dream". 1964 tog King emot Nobels
fredspris i Oslo. Han såg priset som
en uppmuntran för medborgarrätts-
rörelsen och för ickevåld.

-

NRK:
4. april 2018 kl. 08:56 - 5. april 2018 kl. 04:50, error

5. april 2018 kl. 07:32

-

Massedemonstrationer ved grænsen til Gaza
Af Anders Hjorth Vindum 04. April 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/massedemonstrationer-ved-graensen-til-gaza

Tusindvis af palæstinensere demonstrerede fredag langs grænsen
til Israel, og flere forsøgte at trænge igennem hegnet. De
israelske sikkerhedsstyrker går en travl måned i møde.

-

Eksperter: Facebook er til fare for demokratiet
4. april 2018, kl. 21:00
Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/eksperter-facebook-er-til-fare-demokratiet

”Det er et demokratisk problem, at en virksomhed, som er mere
magtfuld end mange lande og reelt styrer en stor del af verdens
politiske offentlighed, ledes af en datalog, som ikke i
nævneværdig grad har forstand på moral og politik,” siger Jakob
Linaa Jensen, der er chefforsker i sociale medier ved Danmarks
Medie- og Journalisthøjskole, med henvisning til Mark Zuckerberg
(billedet).

Martin Larsen

On 04/05/2018 08:36 AM, Kall, Mogens wrote:

> USA vil straffe oligarker for russisk valgfusk
>
> Nato: Et cyberangreb kan udløse musketer-paragraffen
> [...]

Anti-russisk teatertorden er blevet populær nu da Muellers møllehjul er
ved at tørre ud ;-)

Aldrig har vi haft så mange ynkelige politikere, der er "heroisk"
engageret i at håndtere projekter, som er tyndere end mareridtsdrømme.

Rusland advarer Storbritannien: - I leger med ilden. Men det forholder
sig lige omvendt, ikke sandt, ET?

Former Qatari prime minister: Israelis have a right to live in their land

Forsvarsministeren: Russisk militærøvelse ved Bornholm er stærkt
provokerende

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+9&version=BPH

Job 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jobs tredje tale: Et svar til Bildad

32
Du [Gud] er jo ikke et menneske som jeg,
derfor kan vi ikke mødes i retten.

33
Var der dog bare en mellemmand,
der kunne skabe forsoning imellem os,

34
en der kunne fjerne Guds straf over mig,
så jeg ikke skulle leve i angst for hans vrede,

35
så jeg kunne tale med Gud uden at frygte.
Men det kan jeg umuligt opnå alene.

Kommentar:

Job beskriver Gud (IKKE nødvendigvis korrekt) som utilnærmelig,
og denne tankegang går igen i mange religioner, at man ligefrem
*frygter* Ham pga. Hans almagt. Thors Hammer her et eksempel
herpå. Islam her heller ej nogen undtagelse (apropos Gud, den
Almægtige; en, der er så ophøjet, at man ikke kan nærme sig ham).

Job efterlyser en *mellemmand*; en advokat, der kan tale vores
sag overfor Gud, apropos Jesus.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+21.14-19&version=BPH

Johannes 21:15-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Peter siger igen ja til at følge Jesus

-

GårDagens Udfordring:

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]

Former Qatari prime minister: Israelis have a right to live in their land

Forsvarsministeren: Russisk militærøvelse ved Bornholm er stærkt

DR S146 fre 06 apr 06:11:09
5.april dr.dk/nyheder 13:43

RUSSISKE MISSILER ER PROVOKERENDE
Det er en magtdemonstration, der har
til formål at intimidere os, når
russiske krigsskibe i disse dage
affyrer missiler over Østersøen tæt på
Bornholm.

Sådan lyder vurderingen fra
forsvarsminister, Claus Hjort
Frederiksen (V).

I går begyndte den russiske flåde at
træne brugen af anti-luft-missiler
mellem Bornholm og den svenske ø Øland.

Det er et led i en større flådeøvelse,
der strækker sig over tre dage.

Forsvarsministeren: Russisk militærøvelse ved Bornholm er stærkt
provokerende
kl. 13:43
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/forsvarsministeren-russisk-militaeroevelse-ved-bornholm-er-staerkt

-

Dyrlæge finder forgiftet russisk eksspions kæledyr døde
kl. 05:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dyrlaege-finder-forgiftet-russisk-eksspions-kaeledyr-dode

Dagen efter at Rusland spurgte til Sergej Skripals kæledyr,
oplyser britiske myndigheder, at dyrene er døde.

Kæmpe revne kom til syne: Afrika er ved at dele sig i to
05. apr. 2018, 15:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-05-kaempe-revne-kom-til-syne-afrika-er-ved-at-dele-sig-i-to

Det kommer ikke til at ske i vores levetid. Eller vores
børnebørns. Men engang i fremtiden vil Afrika dele sig i to, og
revnerne dukker nu så småt op.

-

Julia Skripal efter giftangreb: - Jeg får det bedre dag for dag
05. apr. 2018, 15:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-05-julia-skripal-efter-giftangreb-jeg-faar-det-bedre-dag-for-dag

33-årige Julia Skripal er i bedring, efter hun sammen med sin
far blev forgiftet i det sydlige England.

-

S sikrer flertal for regeringens burkaforbud
05. apr. 2018, 15:39 Opd. 05. apr. 2018, 16:38
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-04-05-s-sikrer-flertal-for-regeringens-burkaforbud

-

Rusland advarer Storbritannien: - I leger med ilden
06. apr. 2018, 05:49
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-05-rusland-advarer-storbritannien-i-leger-med-ilden

Kommentar:

Sikke en omgang ævl! Det er *jer*, der leger med ilden, og I
fatter det end ikke engang, fordi I er *afstumpede* i jeres
følelsescentre i hjernen. Psykopat hedder det på dansk! Og det
bli'r en dag måske vor alles død (i Atomafgrunden)! ... :-(

Date: Wed, 28 Mar 2018 16:35:04 +0200, GMT 14:35
20482 news:5abba7c8$0$714$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/0mkZ0Hy_BwAJ

> [...]
>
> 5
> så må jeg nok hellere afsige en dom, siden hun bliver ved
> med at besvære mig. Ellers ender det vel med, at hun
> overfalder mig.’ ”
>
> 6
> Og Jesus fortsatte: „Når den korrupte dommer siger sådan,
>
> 7
> tror I så ikke den barmhjertige Gud vil lytte til sine
> udvalgte, der råber til ham dag og nat, og dømme dem, der
> mishandler dem?
>
> 8
> Jo, han vil straffe de skyldige, og det vil ske i hast. ...

Hmm ...

Ja, Jeg ihukommer dit ord fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+24.22&version=DN1933

Matthæus 24:22, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og dersom disse Dage ikke bleve afkortede, da blev intet Kød
frelst; men for de udvalgtes Skyld skulle disse Dage
afkortes.

Men ...

Er det ikke "lidt" *kynisk* gjort (dersom man ikke er Gud Hamselv
men blot en skabning eller robot), FØRST at redde os ... NÅR DET
ER FOR SENT (og atomkrigen et faktum)?

Det synes jeg!

Ja! Jeg "tilstår":

Jeg er som den søn, der nægter at gå ud i marken (men står nu og
brokker sig overfor en-eller-anden autoritet):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+21.28-31&version=BPH

Matthæus 21:28-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

28
„Hvad mener I så om følgende historie?” fortsatte Jesus:
„Der var en mand, der havde to sønner. En dag sagde han til
den ene af sønnerne: ‚Gå ud og arbejd i vingården.’

29
‚Nej, det vil jeg ikke,’ svarede sønnen, men lidt senere
ombestemte han sig og gik alligevel derud.

30
Faderen gik også til den anden søn med den samme anmodning.
‚Det skal jeg nok!’ svarede sønnen, men han gik alligevel
ikke derud.

31
Hvem af de to gjorde, hvad faderen havde bedt dem om?”

„Det gjorde den første,” svarede de.

Det er *bizar* tankegang; altså noget, der - i mine øjne -
*afviger* stærkt fra det normale!

Her et andet eksempel på denne bizarre måde at opføre sig på:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+19&version=BPH

Dommer 19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Levitten og hans medhustru

25
Men de ville ikke tage imod fornuft. Så tog levitten sin
medhustru og skubbede hende ud på gaden, hvor mændene på
skift voldtog hende natten igennem, indtil det begyndte at
blive lyst.

Kommentar:

HVEM *ofrer* sin hustru (til voldtægtsforbrydere)?

Det kan da i hvert fald IKKE være en mand, der ELSKER sin
kone, vel?

Og det giver mig mistanke om, at I er robotter, fordi I åbenbart
ikke forstår den såkaldte normale måde at tænke på (hvor der
tages *hensyn* til andre end sig selv)!

Er I ligesom denne Levit, der ofrer sin hustru?

I så fald har I FULDSTÆNDIG *misforstået*, hvad der menes med
begrebet kærlighed!

Din kommende Brud er jo ved at blive ædt af en løve!

Kom hende dog til undsætning!

[...]

Hamad bin Jassim bin Jaber Al Thani joins an increasing number
of Middle Eastern leaders expressing support for Israel's right
to exist.

By JPOST.COM STAFF
April 5, 2018 13:04
http://www.jpost.com/International/Former-Qatari-prime-minister-Israelis-have-a-right-to-live-in-their-land-548980?utm_source=newsletter&utm_campaign=5-4-2018&utm_content=former-qatari-prime-minister-israelis-have-a-right-to-live-in-their-land-548980

-

Assad regime places tanks, artillery in buffer zone with Israel

Israel expected to complain to UN over Syrian army deployment in
demilitarized area ahead of regime's planned assault on rebels,
in violation of decades-old agreement

By Michael Bachner Today, 1:50 pm
https://www.timesofisrael.com/assad-regime-places-tanks-artillery-in-buffer-zone-with-israel-report/

Finland: Ja till rysk gasledning. Er I gået fra forstanden?
Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20492

Finland: Ja till rysk gasledning. Er I gået fra forstanden?

Mexicos præsident: Trump er respektløs
kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mexicos-praesident-trump-er-respektloes

Kommentar:

Narcissistisk personlighedsforstyrrelse hedder det i fagsproget!

Men når det er sagt ...

Har enhver ikke lov til at låse sin egen hoveddør (og dermed
*forhindre* tyveknægte og andre (fx. subsistensløse) i at trænge
ind)?

Jo! Det mener jeg faktisk, at man har lov til!

Danmark opsætter således OGSÅ et hegn mod syd (for at forhindre
afrikansk svinepest i at bredde sig ind over grænsen)!

Vor erkendelse er, at vi IKKE kan redde resten af verden! Vi kan
godt gi' hjælp-til-selvhjælp, men barnepige (for resten af
verden) ... nej!

Bageri har solgt 30.000 romkugler på to uger - få opskriften her
06. apr. 2018, 11:43 ...

-

104 SVT Text Fredag 06 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA överväger fler tullar mot Kina 130
* Fängelse för Sydkoreas ex-ledare...131

* Rättegången mot Zuma uppskjuten....132
* Två FN-soldater dödade i Mali......133

* Kvinna dömdes för mord på spädbarn 134
* Malaysias parlament ska upplösas...135

Danskt burkaförbud är på gång......136

Ordkrig mellan britter och ryssar..137
Julia Skripal känner sig bättre....138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 06 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

FN-kritik inför valet i Ungern.....139
Puigdemont kan släppas mot borgen..140

Arresterings-order mot Lula........141
Finland: Ja till rysk gasledning...142

Svårt mässlingutbrott i Venezuela..143
* Notiser: Ambassadör kallas hem.....148

Världen runt
* Stjärnkock återfår stulet lyxvin...149

-

137 SVT Text Fredag 06 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 APRIL

Ordkrig mellan britter och ryssar

Ryssland försvarade sig ihärdigt i
FN:s säkerhetsråd på torsdagskvällen
mot anklagelser om att man ligger
bakom nervgiftattacken mot den ryske
ex-spionen i brittiska Salisbury.

FN-ambassadören Vassilij Nebenzia
angrep britterna, som pekat ut Moskva
som skyldigt till att ha försöka mörda
ex-spionen och hans dotter. Han
kallade anklagelserna "fruktansvärda
och ogrundade".

Storbritanniens FN-ambassadör Karen
Pierce svarade att hennes regering
hade goda skäl att misstänka Moskva,
skriver TT.

-

139 SVT Text Fredag 06 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 APRIL

FN-kritik inför valet i Ungern

Under slutet av valrörelsen får nu
Ungern hård kritik av FN:s människo-
rättskommitté, skriver Reuters.

FN känner oro för "förekomsten av
hatbrott och hatspråk i den politiska
debatten, medierna och på internet som
riktar sig mot minoriteter, särskilt
romer, muslimer, invandrare och
flyktingar, inklusive i samband med
statliga finansierade kampanjer".

På söndag är det val och premiär-
minister Viktor Orban ser ut att
kunna sitta kvar ytterligare en
mandatperiod.

-

142 SVT Text Fredag 06 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 APRIL

Finland: Ja till rysk gasledning

Finland tillåter att gasledningen
Nord Stream 2 byggs inom landets
ekonomiska zon, meddelade regeringen
i Helsingfors på torsdagen.

Av den drygt 1 200 kilometer långa
gasledningen under vatten, mellan
Ryssland och Tyskland, kommer 374
kilometer att dras genom Finlands
ekonomiska zon.

Den nya ledningen kommer att läggas på
Östersjöns botten, bredvid den äldre
Nord Stream 1, under 2018-2019.

Gasledningen förväntas att vara i bruk
2020, skriver TT.

Kommentar:

Er I gået fra forstanden?

Er det ikke netop lige Rusland, der har *stjålet* henved 1/3 af
Finland (i det 20'ende århundrede under det kommunistiske
*diktatur*, som Sovjetunionen jo var, men som IKKE er afleveret
tilbage af Rusland, som man nu med rette kan kalde Psykopatistan
og Kleptokratistan pga. deres angrebskrig mod Geogien, Ukraine
und so weiter)?

De *stjålne* områder skal selvfølgelig afleveres tilbage!

Det gælder OGSÅ områderne, som Sovjetunionen (og nu Rusland) har
*stjålet* fra Polen, Hviderusland og andre østeuropæiske lande
herunder Baltikum (Estland, Letland, Lithauen)!

Alt andet er jo *legalisering* af kriminialitet!

For HVORFOR skal *tyveri* belønnes?

-

148 SVT Text Fredag 06 apr 2018
VÄRLDEN I KORTHET 6 APRIL

Panama Regeringen meddelar att landets
ambassadör i Venezuela kallas hem.
Åtgärden är ett svar på Venezuelas
beslut att förbjuda kommersiella
kontakter med en mängd panamanska högt
uppsatta politiker och företag, bland
annat president Juan Carlos Varela.

-

NRK:
5. april 2018 kl. 07:32 - 6. april 2018 kl. 06:53, error

6. april 2018 kl. 11:21

-

Hamas vil sætte ild til 10.000 dæk – kan udløse miljøkatastrofe
Af Anders Hjorth Vindum 05. April 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/hamas-vil-saette-ild-til-10000-daek-kan-udloese-miljoekatastrofe

De voldsomme demonstrationer forventes at fortsætte fredag, som
er blevet kaldt "dækdag".

Kommentar:

HVIS miljøkatastrofen bare forbliver inde på Gazas territorium,
så ... Who cares (apropos: Har en sindssyg har til at mishandle
sig selv)?

NB!
Vær opmærksom på, at disse sodpartikler er *kræftfremkaldende*!

Subject: Rusland advarer Storbritannien: - I leger med ilden.
Men det forholder sig lige omvendt, ikke sandt, ET? -
Re: 2018 uge 14 (news samlet)
Date: Fri, 6 Apr 2018 10:22:37 +0200, GMT 08:22
20500 news:5ac72dfa$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/a-i/20-500
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/20-500
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/tI6l4azT5OE/9CyKmpTLBgAJ

Gad vide OM det er dét, der er ETs indstilling til os (en flok
idioter)?

-

OUTSIDE THE BOX: Israel's strike on Syria's nuclear plant

The compelling story behind Israel’s strike on Syria’s nuclear
plant – and its ramifications.

By Yossi Melman
April 6, 2018 10:16
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/OUTSIDE-THE-BOX-Israels-strike-on-Syrias-nuclear-plant-547870

-

White House warns Gazans: Stay out of 'buffer zone' ahead of protests

The White House issued a statement weighing in of the Gaza
protests and warned demonstrators to remain peaceful to avoid
further conflict.

By Michael Wilner
April 6, 2018 04:44
http://www.jpost.com/International/White-House-warns-Gazans-Stay-out-of-buffer-zone-ahead-of-protests-549020

Muslim woman who hated the Jews and ended up falling in love with their
King - JESUS!

-

Dagens *anbefaling* til alle Jer muslimer:

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU

Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/
[...]

"Jeg vil altid søge hjælp hos Herren, for han redder mig fra
mine fjenders fælder. Vær mig nådig, Herre, for jeg er helt
alene og hjælpeløs."

Salme 25,15-16 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme25

-

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Microsoft Office er nede i store dele af verden
kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/microsoft-office-er-nede-i-store-dele-af-verden

Efter et længerevarende nedbrud er Microsoft 365 nu oppe at køre
igen.

Tysk anklager løslader catalansk eks-præsident
06. apr. 2018, 12:32 ...

-

NRK:
6. april 2018 kl. 11:21

Gaza: Men *bagmændene* var "tilfældigvis" syge (or You name it) og kunne
derfor ikke deltage!

Bomberregn over syrisk oprørsby

Russisk eks-spion er i bedring efter giftangreb

USA straffer russiske oligarker med nye sanktioner

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+10&version=BPH

Job 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Job fortsætter sin klage mod Gud

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+21.20-25&version=BPH

Johannes 21:20-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus og Johannes

Efterskrift

-

[...]

"Jesus fortsatte: »Bed, så skal I få. Søg, så skal I finde.
Bank på, så vil døren blive lukket op for jer."

Lukas 11, 9 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Lukas11

-

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Daza: Men *bagmændene* var "tilfældigvis" syge (or You name it) og kunne
derfor ikke deltage!

Bomberregn over syrisk oprørsby

Russisk eks-spion er i bedring efter giftangreb

USA straffer russiske oligarker med nye sanktioner

-

PORTRÆT Schmeichels arbejdsplads er 'Putins propagandamaskine'
kl. 15:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/portraet-schmeichels-arbejdsplads-er-putins-propagandamaskine

RT's chefredaktør har selv kaldt mediet for et
"informationsvåben".

Peter Schmeichel viser her, hvordan man maler matrjosjka-dukker
i Rusland.

-

DR S170 fre 06 apr 18:17:19
6.april dr.dk/nyheder 16:03

EX-SPION I BEDRING EFTER GIFTANGREB
Den russiske eks-spion, Sergej Skripal,
som blev udsat for nervegiftangreb i
den britiske by Salisbury, er ikke
længere i kritisk tilstand.

Det siger lægelig direktør for
Sailsbury District Hospital, Christine
Blanshard, ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

- Han reagerer positivt på sin
behandling, han er i bedring og hans
tilstand er ikke længere kritisk, lyder
det.

Den 66-årige Sergej Skripal og hans
datter Julia blev fundet livløse på en
bænk den 4. marts efter at have været
udsat for et nervegiftangreb.

Russisk eks-spion er i bedring efter giftangreb
kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-eks-spion-er-i-bedring-efter-giftangreb

Kommentar:

Halleluja. Gud er STOR!

-

DR S171 fre 06 apr 18:17:19
6.april dr.dk/nyheder 17:06

USA STRAFFER RUSSISKE OLIGARKER
USA's regering indfører sanktioner mod
en række russiske oligarker, embedsmænd
og selskaber med tætte forbindelser til
præsident Vladimir Putin.
Det er nogle af de mest barske
sanktioner fra amerikansk side for at
straffe det russiske styres "ondsindede
aktiviteter".

Blandt de handlinger, der henvises til,
er russisk indblanding i det
amerikanske valg i 2016. Sanktionerne
kommer efter pres fra den amerikanske
kongres, der har efterlyst, at folk tæt
på Putin straffes.
Blandt de oligarker, der rammes, er
Oleg Deripaska. Han sidder på
størstedelen af det russiske marked for
aluminium.

USA straffer russiske oligarker med nye sanktioner
kl. 17:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-straffer-russiske-oligarker-med-nye-sanktioner

-

Mindst 28 dræbt efter sammenstød i Gaza: Brænder bildæk af for at gemme
sig i røgen
06. Apr. 2018 kl. 20:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-28-draebt-efter-sammenstoed-i-gaza-braender-bildaek-af-gemme-sig-i-roegen

Kommentar:

Hmm ... (input memory from 'Life of Brian') ...

http://www.imdb.com/title/tt0079470/

... Men *bagmændene* var "tilfældigvis" syge (or You name it)
og kunne derfor ikke deltage! ...

Indse dog at HAMAS *misbruger* Jer (bruger Jer som kanonføde til
ingen verdens nytte)!

Men bevares!

HVIS du gerne vil ofre dit liv som en art selvmordskandidat, så
kan vi nok ikke forhindre det! Selvmordskandidater springer jo
ud foran tog, selvom vi ikke har bedt dem om det!

Hmm ...

Ved du, hvad jeg - for resten - tænkte på i går?

Jeg tænkte; en *hypotetisk* tanke:

=== tankecitat start===

Sæt nu jeg blev gift med en jødisk israelsk kvinde, og vi så
bosatte os i Det Hellige Land (Israel).

Ville det være fair overfor Jer arabere (hvis forfædre har boet
i Det Hellige Land i flere århundreder)?

Jeg, som jo IKKE er biologisk jøde, ...

HVORFOR skulle *jeg* ha' en særlig ret til at bor der (i Det
Hellige Land), fremfor andre (der heller ej har fået landet i
eje af Gud Jahve)?

=== END of tankecitat ===

Nå, men ... det var altså, hvad jeg tænkte!

Nu har du fået et sted at bo i Gaza og KUNNE leve i fred og
fordragelighed men ønsker at lave ballade!

Men kom IKKE og påstå, at det var mig, der puffede dig ud på
skinnerne (så du omkom)!

Du valgte *selv* din skæbne (gennem din *uforsvarlige* adfærd)!

Hmm ...

Time to output?

Hvorfor det?

Du hører jo alligevel ikke efter! ... :-(

Du er jo mere som det barn, jeg ser nede i supermarkedet, der
hele tiden laver en scene bare for at få sin vilje! ... :-(

Der findes "tilfældigvis" også andre mennesker i denne verden,
hvis behov OGSÅ bør tilgodeses! Men du springer HELE TIDEN over
i køen (som det selvcentrerede og dermed *egoistiske* umodne
barn)! ... :-(

Tag dog hellere et *medansvar* (fremfor alle disse
selvmordsterrorbomber (eller hvad du nu finder på af
*destruktive* handlinger) for at ødelægge OSLO-fredsprocessen)!

HAMAS skal afvæbnes, førend vi kan komme videre!

-

DR S177 lør 07 apr 06:09:14
7.april dr.dk/nyheder 01:31

RUSLAND VIL GENGÆLDE SANKTIONER
Rusland vil svare håndfast igen på nye
amerikanske sanktioner rettet mod
russiske forretningsfolk, virksomheder
og embedsfolk med tætte forbindelser
til præsident Vladimir Putin.

- Naturligvis vil vi ikke lade dette
angreb eller nye antirussiske angreb
passere uden et skarpt modsvar, skriver
det russiske udenrigsministerium i en
erklæring fredag.

USA begrunder de nye tiltag med det
russiske styres "ondsindede
aktiviteter".

Deriblandt Ruslands påståede forsøg på
at påvirke det amerikanske
præsidentvalg i 2016.ers

Rusland vil gengælde nye amerikanske sanktioner
kl. 01:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-vil-gengaelde-nye-amerikanske-sanktioner

-

DR S114 lør 07 apr 06:53:46
7.april dr.dk/nyheder 01:30

BOMBERREGN OVER SYRISK OPRØRSBY
Efter et kollaps i en ti dage lang
våbenhvile indledte den syriske
regeringshær luftangreb mod den sidste
oprørskontrollerede by i det østlige
Ghouta fredag.

Mindst 40 civile blev dræbt, da
bomberne ramte Douma. Det oplyser
overvågningsgruppen Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder.

Med støtte fra Rusland har syriske
soldater generobret næsten hele Ghouta,
der engang var kontrolleret af
oppositionen.

Det er sket via en kombination af
voldsomme bombardementer og
forhandlinger om en tilbagetrækning.

Bomber regner igen over syrisk oprørsby og dræber 40 civile
kl. 01:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bomber-regner-igen-over-syrisk-oprorsby-og-draeber-40-civile

BLOG: Sarah burde skamme sig på vegne af undertrykte muslimske kvinder
06. apr. 2018, 14:10
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-04-06-blog-sarah-burde-skamme-sig-paa-vegne-af-undertrykte-muslimske-kvinder

BLOG: I fredagens udgave af Berlingske fortæller 30-årige Sarah,
at hun er parat til at overtræde loven, hvis et
tildækningsforbud træder i kraft

-

Schmeichel burde have tænkt sig bedre om inden russisk interview, mener
politiker
06. apr. 2018, 17:04
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-04-06-schmeichel-burde-have-taenkt-sig-bedre-om-inden-russisk-interview-mener-politiker

I et interview med russisk tv, forklarer den danske
fodboldspiller, hvordan han har oplevet landet under sin
fodbold-rundrejse.

Den tidligere danske landsholdsstjerne Peter Schmeichel møder nu
politisk kritik for sin medvirken i en VM-promoveringsvideo for
den russiske tv-station Russia Today.

TV 2 har talt med flere danske politikere, som mener, at den
54-årige tidligere målmands beslutning er problematisk.

- Peter Schmeichel må som privatperson gøre, hvad han vil. Men
fordi han er en stor sportsstjerne, så er han med til at tegne
et glansbillede af Rusland, som ikke reflekterer det, Rusland
også er. Det skal han tænke over, om han vil være med til at
legitimere, siger socialdemokraternes udenrigsordfører, Nick
Hækkerup, til TV 2.

Kommentar:

Det ender sg_ med, at jeg bliver socialdemokrat ... :-)

-

F16-pilot måtte udsende mayday efter motorfejl
06. apr. 2018, 17:14
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-04-06-f16-pilot-maatte-udsende-mayday-efter-motorfejl

Ingen personer er kommet til skade under aktionen, men F16-flyet
er tilbage på værkstedet.

Kommentar:

Vi takker, Jesus ...:-)

Vi beder hver dag om englevagt for vores soldater og vores
politistyrker og andre i farefulde erhverv.

-

Schmeichel er ikke alene - flere sportsfolk har flirtet med
kontroversielle politikere
06. apr. 2018, 18:56 Opd. 06. apr. 2018, 18:36
http://nyheder.tv2.dk/2018-04-06-schmeichel-er-ikke-alene-flere-sportsfolk-har-flirtet-med-kontroversielle-politikere

Politiske diktatorer og despoter har i årtier brugt sportsfolk
som et effektfuldt propagandavåben og udstyrsstykke.

Kommentar:

I 1985 *boykottede* vi Sydafrika pga. deres apartheid, og jeg
*anbefaler* det samme mht. Klepokratistan (Psykopatistan, Russia)

Det bør OGSÅ omfatte al sport vel vidende, at det kommer til at
ødelægge nogles karriere, men ...

Er det ikke en "anelse" *egoistisk* bare at tænke på sig selv og
sin egen karriere, hvis der ligefrem ligger lig i lasten?

Jeg finder det en "anelse" *usmageligt*!

Sorry, men vor *frihed* er IKKE til salg!

-

To kvæstet ved trafikulykke på motorvej
07. apr. 2018, 08:51 ...

-

104 SVT Text Lördag 07 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Lulas advokater vill stoppa ordern 130

* Trump lägger ner invandringspolicy 131

* Ännu en FN-soldat dödad i Mali.....132

* Palestinsk journalist dödades......133
Demonstrationerna i Gaza...........175

* Dödstalet stiger i Syrien..........134

Rysk ilska mot Margot Wallström....135

Linbana i Sarajevo åter i bruk.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 07 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Maffiaboss gripen i södra Italien..137

1 075 minkar dog efter flygresa....138

Domare river inte upp vapenförbud..139

USA inför sanktioner mot oligarker 140

Facebook för lag om annonsering....141

Sargat Libanon får ekonomiskt stöd 142

-

NRK:
6. april 2018 kl. 11:21 - 7. april 2018 kl. 03:27, error

7. april 2018 kl. 08:13

-

En ny forståelse af tungetale
Af Udfordringen 6. apr. 2018/14
https://udfordringen.dk/2018/04/71162/

(ET)-*Ophavsret*: Found 43 and 61 at Psalm 84

File 20.506 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/43-tc/43/20-506
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/61-pm/61/20-506
https://sites.google.com/site/etbible/home/scriptures/psa/84/20-506

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+11&version=BPH

Job 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Zofars første tale til Job

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+84&version=BPH

Salme 84, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I Guds hus

6
Velsignede er de, der søger styrke hos dig,
som af hjertet ønsker at komme til dit bjerg.

Én dag i din helligdom er bedre
end tusinde dage andre steder.

Kommentar:

Der er fundet *Copyright* i dagens tekst

I en lidt ældre oversættelse på hverdagsdansk står der:

Lykkelige er de, hvis styrke kommer fra dig,
og som ønsker at tage på pilgrimsrejse til Zions bjerg!

(Salme 84,6)

Og meningen er ret klar:

I den autoriserede oversættelse fra 1931 står der en henvisning
ud for Salme 84,6 til Sl. 120 ff. Og det vil sige Salme 120-134,
da de alle som overskrift har 'sang til festrejserne).

Der peges altså indirekte på ... (input memory from) ...

Forskellen på tallene ...

127
-84
=
43

Compare with ...

5781 news:d1gXg.345$8W...@news.get2net.dk

[ ... ]
> Øh ... der er flere måder at tælle på.
>
> Her er en oversigt:
>
> 7 120 23 1
> 6 121 24 2
> 5 122 25 David
> 4 123 26 1
> 3 124 27 David
> 2 125 28 1
> 1 126 29 2
> 0 127 30 Solomon, Cygnus-A Noa longitude
> [...]

ET-stjernekortet er altså konstrueret på en sådan måde mht.
Cygnus A og M45 (7-stjernen), der begge er på position udfor
tallet 127 ...

ET-stjernekortet er altså konstrueret på en sådan måde, at Det
Periodiske Systems "fingeraftryk" (43-61) står skjult udfor 127

Eller rettere:

Det Periodiske systems "fingeraftryk" står der, HVIS vi vel og
mærket OGSÅ kan finde markør 61 (i selvsamme forbindelse)!

Det næste punkt er altså at finde - om mulig - markør 61 i
tilknytning til Salme 84.

Og her er så denne (ET)-*Ophavsret*:

(Den var mere simpel end først antaget)

1000 /43
=
23,256...

Og ...

84
-23
=
61

Compare with ...

Det Periodiske Systems "Fingeraftryk" ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

En lille "feedback" på dette fås i Salme 23, idet der heri indgår
tekst, som den autoriserede oversættelse fra 1931 har fundet
paralleller i andre Skriftsteder

Her en en samlet oversigt af alle disse henvisninger:

Psa 23,1 - Gen 48,15. Psa 34,10. Isa 40,11. Joh 10.11 f. 1.Pet 2,25
Psa 23,2 - Jer 31,25. Eze 34,14. Rev 7,17.
Psa 23,3 - none
Psa 23,4 - Psa 46,3
Psa 23,5 - Psa 36,9
Psa 23,6 - Psa 27,4; 84,4 f.

Der peges altså på Salme 84 fra Salme 23,6

Så tallene peger gensidigt på hinanden og *bekræfter* dermed
system-opbygningen 23-84-127 or (23)-61-(84)-43-(127)

Det er nogle MEGET vigtige markører, der her er blevet fundet,
FORDI de ligger så *centralt* i hele kode-opbygningen.

END of Copyright.

-

[...]

"Derpå vendte han sig til disciplene og spurgte: »Hvor er
jeres tro?« Med ærefrygt og undren i stemmen sagde de til
hinanden: »Hvem er den mand egentlig? Selv stormen og
bølgerne adlyder ham!«."

Lukas 8, 25 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Lukas8

-

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Notat i tillæg til fil 20.490 ...

Hypotese angående nærdødsoplevelser og mørkt stof og energi
(Dark matter and energy)

News:dk.videnskab
Subject: Re: Hypotese angående nærdødsoplevelser og mørkt stof
og energi (Dark matter and energy) -
Re: 2018 uge 13 (news samlet)
Date: Sun, 1 Apr 2018 08:26:50 +0200, GMT 08:26
20490 news:5ac07b5a$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/hypotheses/20-490
https://sites.google.com/site/kallscie/home/hypotheses/20-490
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/jufGLUxGA94/KYN8gIAXAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/MA-1O32ANRI/J3gwkYiiBwAJ

Vi bliver nødt til at se *nøgternt* på kendsgerningerne:

Vi har et Univers, som vi ikke kan forklare, HVORFRA det kom.
Men pludselig er det her, opstået af tilsyneladende ingenting.
Dets eksistens er derfor en gåde, set udfra en videnskabelig
synsvinkel!

Det består hovedsaglig af mørk energi og mørkt stof, som vi ikke
aner hvad er! Vi kan bare konstatere, at det må være der. Det er
ligeledes en gåde!

Med så store huller i vores viden om noget så grundlæggende som
vor egen eksistens, er det dumt at gøre sig bagklog og udtale
sig om ting, man faktisk ikke ved noget om!

Jeg tænker her specielt på ateisterne, der naturligvis gerne vil
ta' patentret på videnskaben (og dermed PÅ FORHÅND *udelukke*
andre muligheder, fx. denne at der måske findes en såkaldt
Skabergud).

Date: Mon, 2 Apr 2018 08:07:35 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20492

Redningsgruppe: Syriske styrker har dræbt 35 med giftgas

DR S122 søn 08 apr 04:30:35
7.april dr.dk/nyheder 14:04

RUSLAND VIL MØDES MED JOHNSON
Den russiske ambassade i London har
sendt en anmodning til den britiske
udenrigsminister, Boris Johnson.

Ambassaden anmoder om et møde for den
russiske ambassadør i Storbritannien
for at drøfte efterforskningen af
giftangrebet på en tidligere russisk
spion og hans datter i Salisbury,
skriver nyhedsbureauet RIA ifølge
Reuters.

- Vi håber på et konstruktivt svar fra
britisk side, og vi forventer et sådant
møde i den nærmeste fremtid, siger en
talsmand for den russiske ambassade
ifølge RIA.

Rusland vil tale med britisk minister om giftefterforskning
07. Apr. 2018 kl. 14:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-vil-tale-med-britisk-minister-om-giftefterforskning

-

DR S130 søn 08 apr 07:02:54
8.april dr.dk/nyheder 04:22

GRUPPE: GIFTGASANGREB I SYRIEN
Mindst 35 mennesker er dræbt i et
formodet giftgasangreb i den
oprørskontrollerede by Douma i Syrien.

Det oplyser De Hvide Hjelme, der er en
af oprørernes redningsgrupper, ifølge
nyhedsbureauet Reuters lørdag.

USA's udenrigsministerium oplyser
lørdag aften, at det overvåger
situationen, og at Rusland bør få
skylden, hvis det viser sig, at der er
brugt kemiske våben.

Overvågningsgruppen Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder
(SOHR) oplyste tidligere lørdag, at
mindst 11 syrere i Douma er dræbt i
luftangreb.

Redningsgruppe: Syriske styrker har dræbt 35 med giftgas
kl. 04:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/redningsgruppe-syriske-styrker-har-draebt-35-med-giftgas

Voksne og børn flygtede for livet - mindst 40 dræbt i giftgasangreb i Syrien
08. apr. 2018, 03:08 Opd. 08. apr. 2018, 09:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-08-voksne-og-born-flygtede-for-livet-mindst-40-draebt-i-giftgasangreb-i-syrien

-

104 SVT Text Söndag 08 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Storstrejk kan bryta ut i Norge....130

* Många uppges döda i kemvapenattack 131

* En död i brand i Trump Tower.......132

* Lula har anlänt till fängelset.....133

* "Misstänkt" föremål i skåpbilen....134
Svenskar uppmanas undvika Münster..135

Tre döda på partybuss i USA........136

* Notiser: Två döda i USA-helikopter 148

-

NRK:
7. april 2018 kl. 08:13 - 8. april 2018 kl. 04:40, error

8. april 2018 kl. 10:01

-

Inside the White House Bible Study group
By Owen Amos BBC News, Washington DC

7 hours ago, (time now CET 10:13, GMT 08)

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-43534724

Kommentar:

Vi beder fortsat om, at Præsidenten bliver dømt med Helligånden,
så han lærer Gud bedre at kende og får lyst til at gøre Hans
vilje ... :-)

-

Iranian routers targeted in cyberattack

Hackers left a U.S. flag and the message: "Don't mess with our
elections."

By REUTERS, JPOST.COM STAFF
April 7, 2018 20:06
http://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/Iranian-routers-targeted-in-cyberattack-549085