T-36. 2017 uge 30 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: T-43.
2017 uge 29 (news samlet)
Date: Mon, 17 Jul 2017 07:34:22 +0200, (CET 07:34, GMT 05:34)
19876 news:okhi1j$m9r$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/DZT8UMNfBRI/b14e2UbmAwAJ

-

I dag Mandag den 24. juli 2017 (dag 205 i året) er det 1620
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 31 May 2017 01:59:33 +0200, (CET 01:59, GMT 23:59)
19795 news:ogl0qn$r0j$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2017-05-29/19-795
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/19-795
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/fire-from-the-sky/19-795
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/kZ44I5CCDDo/kjTliFb8BAAJ

Alarm (Fire from the sky)!

Expected impact inside Russia at 2017-08-29

Maintarget:
Psykopatistan (Russia)

Other targets:
Cannibalistan (China)
Fanatistan (Iran)
Syria
North Korea
... (unknown naughty boy and his friends. Perhaps fx Venzuela) ... !

Counter now:
T-36

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér ***snylteri*** ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Last OUTPUT: 19800 news:ogmoeo$1it$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/ofQfsbRnAAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19888

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

T-36.

Jeg *fraråder* oprettelsen af en Palæstinensisk stat, fordi det vil IKKE
gi' fred!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jos+2&version=BPH

Josua 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rahab skjuler spionerne

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: T-36. 2017 uge 30 (news samlet)
Date: Mon, 24 Jul 2017 07:43:36 +0200, (CET 07:43, GMT 05:43)
19888 news:ol416q$pa8$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/loj5m7PYPl4/rEKa2iPYAgAJ

> Prøv også :
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 19800 news:ogmoeo$1it$1...@news.eternal-september.org
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/aqyJRIr5CQAJ
T-36.

Jeg *fraråder* oprettelsen af en Palæstinensisk stat, fordi det vil IKKE
> [...]

DR S123 man 24 jul 07:36:07
24.juli dr.dk/nyheder 06:10

17 JOURNALISTER RISIKERER FÆNGSEL
17 tyrkiske journalister fra en
regeringskritisk avis i Istanbul
risikerer lange fængselsstraffe, hvis
de dømmes i en retssag, der begynder i
dag.

I november blev flere journalister fra
avisen Cumhuriyet anholdt og
varetægtsfængslet. De anklages blandt
andet for at have forsvaret GÜlen-
bevægelsen, der beskyldes for at stå
bag kupforsøget i juli sidste år.

Anklageren kræver dem idømt
fængselsstraffe på mellem 7 og 43 år.

Tyrkiske journalister risikerer op til 43 års fængsel
kl. 06:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiske-journalister-risikerer-op-til-43-aars-faengsel

Her er hangarskibet, Trump mener, vil få alle landets fjender til at
ryste af frygt
24. jul. 2017, 08:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-24-her-er-hangarskibet-trump-mener-vil-faa-alle-landets-fjender-til-at-ryste-af-frygt

USA's flåde er verdens største og består blandt andet af 11
hangarskibe, 31 amfibieskibe, 23 crusiers, 62 destroyers, 8
fregatter, 54 taktiske ubåde og 14 strategiske ubåde.

Kilde: International Institute for Strategic Studies

-

104 SVT Text Måndag 24 jul 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Två döda i ambassadskottlossning...130

Åttonde dagen av polska protester..131

600.000 väntas få kolera i Jemen...132

* Flera döda i bombdåd i Kabul.......133

Kameror vid Tempelbergets ingångar 134

Jihadister kontrollerar Idlib......135

* Dödsskjutningar i Mexico City......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 24 jul 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Hittades döda i lastbil i Texas....137

Skogsbränder detonerade minor......138

Smält kärnbränsle i Fukushimaverk..139

Evakueringar i Japan efter skyfall 140

Brottsnätverk stal olja i Indien...141

-

139 SVT Text Måndag 24 jul 2017
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Smält kärnbränsle i Fukushimaverk

En undervattensrobot har fotograferat
vad som tros vara smält kärnbränsle
inuti kärnkraftverket i Fukushima i
Japan, enligt energibolaget Tepco.
Lavaliknande klumpar har hittats under
en av reaktorerna, skriver BBC.

Om det visar sig stämma innebär det
ett genombrott i arbetet att sanera
anläggningen, som slogs ut av en
tsunami 2011 som följde på en
ovanligt kraftig jordbävning vid
Japans nordostkust.

Olyckan var den allvarligaste sedan
härdsmältan i Tjernobyl i nuvarande
Ukraina.

-

NRK:
23. juli 2017 kl. 07:22 - 24. juli 2017 kl. 05:49, error

24. juli 2017 kl. 06:45
Grensetvist mellom India og Kina
https://www.nrk.no/nyheter/1.13614446

Landene har hatt en grensetvist siden juni, mandag advarte Kinas
forsvarsminister India mot det kinesiske forsvaret. Bakgrunnen
er at Kina har startet med å bygge en vei nært grensen i juni.
India mener den skaper sikkerhets implikasjoner, Reuters.

-

24. juli 2017 kl. 07:42

-

Erdogan er på vej mod total kontrol med tyrkiske medier

Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
23. juli 2017 21:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/erdogan-er-paa-vej-mod-total-kontrol-med-tyrkiske-medier

-

Arab League: 'Israel is playing with fire in Jerusalem'

ByYASSER OKBI/ MAARIV HASHAVUA
July 23, 2017 13:21
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Arab-League-Israel-is-playing-with-fire-in-Jerusalem-500494

Kommentar:

(Melodi: "Goodwill"-kontoen opbrugt!)

Nej! Det er faktisk *jer*, der stiller *urimelige* krav, fordi I
er ligeglade med menneskeliv! I interesserer jer nemlig kun for
magt! ... :-(

Vi er blevet trætte af galskaben (udsprunget af koranens had til
jøder og alle andre, der ikke vil bøje knæ for *afguden* jeres)!

Vi gider ikke mere blive trukket rundt i manechen som et dumt
fornuftløst dyr af *dæmoniske* krafter, der kommer til udtryk i
form af rendyrket onskab såsom World Trade Center terroren den 9.
november 2001, og nu her senest med IS.

Knald-i-låget-"festen" er slut!

-

Netanyahu's Likud party to vote against Palestinian state on Tuesday

ByGil Hoffman
July 23, 2017 13:58
http://www.jpost.com/Israel-News/Politics-And-Diplomacy/Likud-to-vote-against-Palestinian-state-on-Tuesday-500497

The party has long opposed the creation of a Palestinian state,
and will solidify this position yet again on Tuesday.

Kommentar:

Tillad mig at tale åbent i al ærlighed:

Vi har prøvet fredens vej gennem OSLO-fredsprocessen, og det
eneste, I er blevet belønnet med, er terror-angreb! ... :-(

Og det vil blive ved som en skrue UDEN ende indtil Dommedag,
fordi *dæmoner* fra helvedet igennem Koranen desværre opmuntrer
hertil (og folk har så svært ved at gennemskue dette åndelige
*bedrag* men tror *fejlagtigt*, at det er normal civiliseret
adfærd (i vor galakse) at *stjæle* Konstantinopel, Tempelbjerget
und so weiter)! ... :-(

Så ...

Nej! Det er nok ret *urealistisk* at oprette en Palæstinensisk
stat (på israelsk territorium herunder i Judæa og Samaria), må
vi konkludere!

Det vil blive ligesom Gaza bare i større format med hadets flammer
und so weiter! ... :-(

Det klogeste er derfor, at Gaza kommer under Egyptisk
administration igen, og ligeledes at Judæa og Samaria kommer
under Jordansk administration igen, som det var før 1967-krigen.

SELVFØLGELIG skal områderne være demilitariseret zoner, så vi
undgår en gentagelse af 1967-krigen, hvor Israel i selvforsvar
blev TVUNGET til at gå i krig, da de arabiske nationer truede
landet Israel med undergang!

-

Gaza rocket hits open area in southern Israel, no injuries

Second projectile fired at Israel from Palestinian territory in
24 hours; IDF launches retaliatory strike at Hamas position

By Times of Israel staff July 24, 2017, 1:43 am
http://www.timesofisrael.com/gaza-rocket-hits-open-area-in-southern-israel-no-injuries-2/

Kommentar:

Det er jo det rene selvmord, kan I jo nok se, hvis denne ondskab
fra Gaza og skal udvides til også at omfatte Judæa og Samaria!

*Enhver*, der ønsker Israel det godt (og kalder sig
fredsskabende), må derfor vedstå, at et Israelsk medlemskab af
NATO er eneste vej frem!

*Realiteterne* er nemlig, at det muslimske had kender INGEN
grænser, desværre! ... :-(

Og ligeledes, at den muslimske grådighed (på andres bekostning)
heller ej kender nogen grænser! ... :-(

Det vil blive ved som en skrue UDEN ende, med urimelige krav mig
her og der og alle vegne!

Modvægten er derfor et sundt bolværk, og det kan ikke gi's på
andre måder end gennem et medlemskab af NATO!

Anerkender man ikke dette behov for sikkerhed, da *lyver* man
overfor israelerne (kanske bare for at sliske for muslimer), og
dermed *diskvalificerer* man sig selv som forhandlingspartner i
Mellemøsten! Man er jo i så fald blevet *partisk* til fordel for
islam (og dermed indirekte medvirkende til israels undergang -
Gud FORBYDE dette)! ... :-(

T-31.

Google udvikler teknologi til fusionsenergi

Pentagon: Nordkorea kan allerede ramme USA med atomvåben-missil næste år

Rusland-sanktioner meldes klar

Store EU-lande imod USA-sanktioner

Hamas bliver på terrorliste

Ukraine vil have FN-soldater

Israel fjerner metaldetektorer fra moské: Palæstinensere er stadig vrede

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jos+3-7&version=BPH

Josua 3-7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerikos fald

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: T-36.
2017 uge 30 (news samlet)
Date: Mon, 24 Jul 2017 07:43:36 +0200, (CET 07:43, GMT 05:43)

> [...]

Hamas bliver på terrorliste

Ukraine vil have FN-soldater

Israel fjerner metaldetektorer fra moské: Palæstinensere er stadig vrede

DR S136 man 24 jul 16:52:33
24.juli dr.dk/nyheder 16:48

UKRAINE VIL HAVE FN-SOLDATER
Ukraines præsident, Petro Porosjenko,
kræver, at der sendes fredsbevarende
soldater fra FN til i konfliktområder
nær grænsen til Rusland.

Det gør han i en telefonsamtale med
lederne fra Rusland, Tyskland og
Frankrig.

Porosjenko kalder de seneste dages kam-
pe mellem den ukrainske hær og prorus-
siske oprørere i det østlige Ukraine
for nogle af de mest blodige i år.

Det skriver han på sin hjemmeside efter
sit telefonmøde med Vladimir Putin,
Angela Merkel og Emmanuel Macron.

Ukraine kræver FN-soldater ved grænsen til Rusland
kl. 16:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-kraever-fn-soldater-ved-graensen-til-rusland

-

Spor af 3,7 milliarder år gammelt liv fundet i Grønland
24. Jul. 2017 kl. 18:45
http://www.dr.dk/nyheder/indland/spor-af-37-milliarder-aar-gammelt-liv-fundet-i-groenland

-

FN advarer om eskalering af konflikt i Jerusalem
25. Jul. 2017 kl. 00:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-advarer-om-eskalering-af-konflikt-i-jerusalem

-

Israel fjerner metaldetektorer ved moské i Østjerusalem
25. Jul. 2017 kl. 02:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-fjerner-metaldetektorer-ved-moske-i-oestjerusalem

-

Tidligt liv i Grønland kan måske lede til afsløring af liv på Mars
25. Jul. 2017 kl. 12:52
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/tidligt-liv-i-groenland-kan-maaske-lede-til-afsloering-af-liv-paa-mars

-

Trump udbygger kritik af minister og skyder på Ukraine
25. Jul. 2017 kl. 13:08
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-udbygger-kritik-af-minister-og-skyder-paa-ukraine

-

Forskerhold om tsunamibølger i Grønland: Den højeste var 90 meter
25. Jul. 2017 kl. 14:26
http://www.dr.dk/nyheder/indland/forskerhold-om-tsunamiboelger-i-groenland-den-hoejeste-var-90-meter

-

Israel fjerner metaldetektorer fra moské: Palæstinensere er stadig vrede
25. Jul. 2017 kl. 15:01
http://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-fjerner-metaldetektorer-fra-moske-palaestinensere-er-stadig-vrede

-

Stridsparter i Libyen lover snarlig våbenhvile og valg
25. Jul. 2017 kl. 15:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/stridsparter-i-libyen-lover-snarlig-vaabenhvile-og-valg

-

EU til Tyrkiet: Medlemskab afhænger af respekt for menneskerettigheder
25. Jul. 2017 kl. 20:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-til-tyrkiet-medlemskab-afhaenger-af-respekt-menneskerettigheder

-

Pentagon: Nordkorea kan allerede ramme USA med atomvåben-missil næste år
25. Jul. 2017 kl. 22:07
http://www.dr.dk/nyheder/udland/pentagon-nordkorea-kan-allerede-ramme-usa-med-atomvaaben-missil-naeste-aar

-

Med 388 for og to imod godkender USA nye russiske sanktioner
25. Jul. 2017 kl. 23:54
http://www.dr.dk/nyheder/udland/med-388-og-imod-godkender-usa-nye-russiske-sanktioner

-

Pavens kassemester erklærer sig uskyldig i sexanklager
26. Jul. 2017 kl. 03:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/pavens-kassemester-erklaerer-sig-uskyldig-i-sexanklager

-

DR S174 fre 28 jul 21:45:57
26.juli dr.dk/nyheder 10:16

HAMAS BLIVER PÅ TERRORLISTE
EU-Domstolen afgør, at EU-retten lavede
en fejl, da den afgjorde, at grundlaget
for at sætte organisationen Hamas på
terrorliste ikke var fyldestgørende.
EU-retten skal nu se på sagen igen.

EU's øverste domstol har altså
fastholdt EU-Rådets beslutning om at
sætte den islamistiske bevægelse på
listen og har samtidig afvist den
palæstinensiske gruppes appel om at
blive fjernet.

EU-Domstolen afgør samtidig, at
oprørsgruppen De Tamilske Tigre skal
fjernes fra EU's terroristliste i
perioden fra 2011 til 2015.

EU-dom: Hamas skal blive på terrorliste
26. Jul. 2017 kl. 10:16
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-dom-hamas-skal-blive-paa-terrorliste

-

EU truer Polen med dramatiske skridt hvis dommere fyres
26. Jul. 2017 kl. 14:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-truer-polen-med-dramatiske-skridt-hvis-dommere-fyres

-

DR S115 fre 28 jul 21:45:54
26.juli dr.dk/nyheder 14:50

STORE EU-LANDE IMOD USA-SANKTIONER
De seneste bestræbelser i USA på at
sanktionere Rusland, Iran og Nordkorea
bliver fulgt med stor bekymring og
stigende utilfredshed i Europa.

De store EU-lande Tyskland og Frankrig
frygter, at sanktionerne vil ramme
europæiske virksomheder, som er
involveret i russisk gasindustri,
skriver nyhedsbureauet AP.

Tyskland vil gerne samarbejde med USA
om sanktioner. Men det skal ske ud fra
principper, man er enige om.

Og de sanktioner, som man har stemt om
i denne uge i Kongressen, er ikke i
orden, mener tyskerne.

EU-lande vil ikke acceptere USA's sanktioner mod Rusland
26. Jul. 2017 kl. 14:50
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-lande-vil-ikke-acceptere-usas-sanktioner-mod-rusland

Kommentar:

*Naive* idioter (alternativet til sanktioner er krig)! ... :-(

-

Grønlandsk tsunami giver unik viden til fremtidige katastrofer
26. Jul. 2017 kl. 14:57
http://www.dr.dk/nyheder/indland/groenlandsk-tsunami-giver-unik-viden-til-fremtidige-katastrofer

-

DR S118 fre 28 jul 21:45:54
26.juli dr.dk/nyheder 17:17

EU VIL REAGERE PÅ SANKTIONER
EU er klar til at handle hurtigt som
svar på nye amerikanske sanktioner mod
Rusland, hvis de rammer Europa.

Det advarer EU-Kommissionens formand,
Jean-Claude Juncker, onsdag om efter
kommissionens ugentlige møde.

- Den amerikanske lov kan have
utilsigtede ensidige virkninger, der
har indflydelse på EU's interesser
inden for energisikkerhed, siger
Juncker.

Han siger, at EU-Kommissionen derfor
vil være klar til at "handle på en
passende måde inden for få dage", hvis
der ikke bliver taget nok hensyn til de
europæiske bekymringer.

EU er klar til gengæld hvis USA-sanktioner rammer Europa
26. Jul. 2017 kl. 17:17
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-er-klar-til-gengaeld-hvis-usa-sanktioner-rammer-europa

Kommentar:

Som sagt: *Naive* idioter (der bare KUN tænker på penge)! ... :-(

-

Ny forskning: Månen kan indeholde store mængder vand
26. Jul. 2017 kl. 19:30
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/ny-forskning-maanen-kan-indeholde-store-maengder-vand

-

Erdogan blander sig i strid: Israel ødelægger Jerusalems islamiske karakter
26. Jul. 2017 kl. 22:59
http://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-blander-sig-i-strid-israel-oedelaegger-jerusalems-islamiske-karakter

Kommentar:

Det er - som tidligere sagt - altid farligt, når psykisk
forstyrrede personer besidder lederposter og kan sammenblande
politiske og religiøse ting!

Enhver anden *ansvarlig* leder havde jo foreslået, at
metaldetektorerne kunne administreres af palæstinensere (i et
samarbejde med israelerne)!

Så ...

Det egentlige formål er *sygelig* trang til magt, apropos
magtsyge! ... :-(

Og det kommer der sjældent noget godt ud af, apropos den
nuværende krig i Syrien, der!

-

DR S124 fre 28 jul 21:45:55
27.juli dr.dk/nyheder 05:34

RUSLAND-SANKTIONER MELDES KLAR
Republikanerne i Repræsentanternes Hus
og Senatet er nået til enighed om at
sende et lovforslag om at indføre nye
økonomiske sanktioner mod Rusland, Iran
og Nordkorea videre til Det Hvide Hus.

Det oplyser Bob Corker, der er den
republikanske formand for Senatets
udenrigskomité, onsdag aften lokal tid
ifølge CNN.

- Efter særdeles produktive drøftelser
med leder McCarthy (den republikanske
leder i Repræsentanternes Hus, Kevin
McCarthy, red.) er jeg glad for at
kunne meddele, at vi er nået frem til
en aftale, der gør det muligt at sende
sanktionslovgivningen videre til
præsidentens skrivebord, udtaler han.

Rusland-sanktioner er klar til præsident Trumps underskrift
27. Jul. 2017 kl. 05:34
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-sanktioner-er-klar-til-praesident-trumps-underskrift

-

DR S130 fre 28 jul 21:45:28
27.juli dr.dk/nyheder 09:48

ISRAEL FJERNER SIKKERHEDSTILTAG
I løbet af natten til torsdag er alle
nye sikkerhedstiltag blevet fjernet fra
området ved Tempelbjerget i Jerusalem.

Det oplyser israelsk politi torsdag.

- Politiet har ændret
sikkerhedstiltagene til det, de var
inden terrorangrebet, siger en
talsperson for politiet.

Det angreb, hun henviser til, var et
palæstinensisk angreb 14. juli, hvor to
israelske betjente blev dræbt.

Opsættelsen af metaldetektorer,
sikkerhedskameraer og afspærringer har
udløst voldsomme reaktioner blandt især
palæstinensere.

Israel fjerner sikkerhedstiltag ved Tempelbjerget
27. Jul. 2017 kl. 09:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-fjerner-sikkerhedstiltag-ved-tempelbjerget

Opsættelsen af metaldetektorer og sikkerhedskameraer har udløst
voldsomme reaktioner blandt palæstinensere.

Kommentar:

Dumt gjort, da det jo vil komme til at koste menneskeliv IGEN! ... :-(

-

Tidligere patient: Bæltefiksering kan sætte dybe spor
27. Jul. 2017 kl. 10:30
http://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-patient-baeltefiksering-kan-saette-dybe-spor

Kommentar:

Ja, og samtidig må patienten lære, at man ikke bare kan bestemme
alting her i livet. Der er også andre mennesker, der skal tages
hensyn til med eller uden psykose!

Bæltefiksering kan - hvis det *misbruges* - knække en persons
vilje (og dermed ødelægge ens selvtillid und so weiter) og
dermed altså ha' en såkaldt antiterapeutisk effekt! ... :-(

-

Mindre bæltetvang i Trekantområdet: Gennemsigtige vægge er en del af
opskriften
27. Jul. 2017 kl. 12:18
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/mindre-baeltetvang-i-trekantomraadet-gennemsigtige-vaegge-er-en-del-af

-

Palæstinensere strømmer atter til Al-Aqsa-moskeen
27. Jul. 2017 kl. 17:33
http://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestinensere-stroemmer-atter-til-al-aqsa-moskeen

-

Tyrkiet fravælger USA og køber russiske missiler for milliarder
27. Jul. 2017 kl. 18:01
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-fravaelger-usa-og-koeber-russiske-missiler-milliarder

-

USA: Flere penge til militær og grænsemur
28. Jul. 2017 kl. 00:04
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-flere-penge-til-militaer-og-graensemur

-

DR S143 fre 28 jul 21:45:28
28.juli dr.dk/nyheder 05:37

USA BEORDRER DIPLOMATER HJEM
USA beordrer familier til amerikanske
diplomater i Caracas til at forlade den
venezuelanske hovedstad.

Også amerikanske regeringsansatte får
lov til at forlade ambassaden.

Det sker forud for præsident Nicolas
Maduros varslede valg søndag.
Præsidenten ønsker at sammensætte en
forsamling, der skal omskrive
Venezuelas forfatning. Det skriver
nyhedsbureauet AFP.

Det amerikanske udenrigsministerium har
samtidig ændret dets rejsevejledning
for Venezuela og advarer amerikanske
borgere mod at rejse til det
sydamerikanske land.

USA beordrer diplomater hjem fra voldsplaget Caracas
28. Jul. 2017 kl. 05:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-beordrer-diplomater-hjem-fra-voldsplaget-caracas

-

DR S144 fre 28 jul 21:45:28
28.juli dr.dk/nyheder 05:55

RUSLAND-SANKTIONER FÅR GRØNT LYS
Senatet i USA har torsdag lokal tid
godkendt et forslag om at indføre nye
økonomiske sanktioner mod Rusland, Iran
og Nordkorea.

Det skete med et overvældende flertal
på 98 for og to imod.

Det skriver nyhedsbureauet AP.

Godkendelsen sker, på trods af at
præsident Donald Trump gentagne gange
har udtrykt skepsis over for
lovforslaget.

For bliver loven vedtaget, vil den
begrænse præsidentens mulighed for på
egen hånd at ophæve eller lempe
sanktioner mod Rusland.

Senatet har godkendt sanktioner mod Rusland
28. Jul. 2017 kl. 05:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/senatet-har-godkendt-sanktioner-mod-rusland

-

DR S145 fre 28 jul 21:45:29
28.juli dr.dk/nyheder 06:01

MERE ISLAMKRITIK I SKOLEN
Der er behov for mere islamkritik i det
danske skolevæsen. Det mener
undervisningsminister Merete Riisager
(LA), der i den kommende uge er vært
for det såkaldte Sorø-møde, hvor
fagfolk skal diskutere skolens
dannelsesrolle i en global verden.

Det skriver Kristeligt Dagblad.

Ministeren mener, at "vi skal være
meget bevidste om, at hver generation
genopfinder demokratiet".

Netop derfor har vi ifølge hende "behov
for at få mere islamkritik i vores
folkeskole og i det hele taget."

Minister ønsker mere islamkritik i skolen
28. Jul. 2017 kl. 06:01
http://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-oensker-mere-islamkritik-i-skolen

-

DR S146 fre 28 jul 21:45:29
28.juli dr.dk/nyheder 06:09

VENEZUELA VIL STRAFFE DEMONSTRANTER
Venezuelas regering forsøger at sætte
en stopper for de omfattende
demonstrationer, der er varslet fredag
forud for præsident Nicolas Maduros
omstridte valg på søndag.

Således oplyser indenrigsminister
Nestor Reverol, som læser op fra et
præsidentielt dekret, at demonstranter
kan risikere lange fængselsstraffe.

- Enhver, der deltager i protester,
demonstrationer eller marcher, som kan
forstyrre eller påvirke afstemningen
søndag, vil få mellem fem og ti års
fængsel, siger han ifølge
nyhedsbureauet AFP.

Venezuela vil straffe demonstranter med ti års fængsel
28. Jul. 2017 kl. 06:09
http://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuela-vil-straffe-demonstranter-med-ti-aars-faengsel

-

DR S147 fre 28 jul 21:45:29
28.juli dr.dk/nyheder 07:34

RISIKO FOR NYE OPTØJER I JERUSALEM
Israelsk politi forbereder sig på nye
sammenstød og vil - ligesom det var
tilfældet i sidste uge - nægte mænd
under 50 år adgang til fredagens bønner
i Klippemoskéen og al-Aqsa-moskéen i
Jerusalem.

Det oplyser politiet i en erklæring.

- Der er blevet foretaget
sikkerhedsvurderinger, og der er tegn
på, at forstyrrelser og demonstrationer
vil finde sted i dag, skriver politiet.

Kun mænd over 50 år vil få adgang til
moskéerne. Det samme gælder kvinder i
alle aldre. Samtidig vil en række veje
i den gamle bydel være spærret.

Mænd under 50 år nægtes adgang til hellig moské i Jerusalem
28. Jul. 2017 kl. 07:34
http://www.dr.dk/nyheder/udland/maend-under-50-aar-naegtes-adgang-til-hellig-moske-i-jerusalem

-

Efter nye sanktioner: Rusland beordrer USA til at skære i diplomatkorps
28. Jul. 2017 kl. 11:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-nye-sanktioner-rusland-beordrer-usa-til-skaere-i-diplomatkorps

-

Google udvikler teknologi til fusionsenergi
28. Jul. 2017 kl. 13:51
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/google-udvikler-teknologi-til-fusionsenergi

Kombinationen af computerkraft og menneskelig dømmekraft, giver
bedre muligheder for at forske i kernefusion.

-

Hans er leder på skole med 80 pct. tosprogede: Vi er lige kritiske over
for Allah og Gud
28. Jul. 2017 kl. 14:58
http://www.dr.dk/nyheder/indland/hans-er-leder-paa-skole-med-80-pct-tosprogede-vi-er-lige-kritiske-over-allah-og-gud

-

DR S166 fre 28 jul 21:45:30
28.juli dr.dk/nyheder 17:28

JAPAN: NORDKOREA HAR AFFYRET MISSIL
Nordkorea har tilsyneladende affyret et
missil, som ser ud til at være landet i
Japans såkaldt eksklusive økonomiske
zone (EØZ), rapporterer den japanske
tv-station NHK.

En japansk regeringstalsmand ventes
inden længe at holde et pressemøde om
den formodede missilaffyring, skriver
Reuters.

EØZ er et havområde, der begynder 24
sømil ud for Japans kyst.

Premierminister Shinzo Abe har indkaldt
til et hastemøde for at drøfte
sikkerhedssituationen.

Japan: Nordkorea har affyret nyt missil
28. Jul. 2017 kl. 17:28
http://www.dr.dk/nyheder/udland/japan-nordkorea-har-affyret-nyt-missil

-

DR S167 fre 28 jul 21:45:30
28.juli dr.dk/nyheder 18:18

TO PALÆSTINENSERE DRÆBT EFTER KAMPE
Det forløb relativt fredeligt da der
blev kaldt til fredagbøn i Al-Aqsa-
Moskéen på Tempelbjerget i Jerusalem
efter flere ugers spændinger mellem
israelere og palæstinensere.

Men andre steder i det uroprægede
område blev det til voldelige
sammenstød.

En palæstinensisk mand er blevet skudt
og dræbt fredag, efter han angiveligt
forsøgte at angribe israelsk
militærpersonel på Vestbredden. En
anden palæstinenser er blevet dræbt i
Gaza efter sammenstød med israelsk
politi.

Det skriver AP og Reuters.

To palæstinensere dræbt efter nye sammenstød med israelere
28. Jul. 2017 kl. 18:18
http://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestinensere-draebt-efter-nye-sammenstoed-med-israelere

-

Syv journalister løslades i tyrkisk retssag
28. Jul. 2017 kl. 19:46
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syv-journalister-loeslades-i-tyrkisk-retssag

-

Japan raser efter nordkoreansk missil: Provokationer kan under ingen
omstændigheder accepteres
28. Jul. 2017 kl. 20:26
http://www.dr.dk/nyheder/udland/japan-raser-efter-nordkoreansk-missil-provokationer-kan-under-ingen-omstaendigheder

Kommentar:

Løsningen er (desværre kun) bank (hvis man vil opnå resultater)
for mennesker udenfor pædagogisk rækkevidde!

Apropos ...

Counter now:
T-31

Men bevares!

Alle bør få en fair chance (for at omvende sig fra sin ondskab),
apropos ...

Date: Wed, 31 May 2017 01:59:33 +0200, (CET 01:59, GMT 23:59)
19795 news:ogl0qn$r0j$1...@news.eternal-september.org
> [...]

Det lærer i hvert fald bibelen os i kraft af Guds advarsel
gennem sin profet Jonas til byen Nineve i Oldtiden.

Gud vil således ikke, at den onde dør, men at han (eller hun)
*omvender* sig (fra sin ondskab)!

-

Trump udnævner ny stabschef i Det Hvide Hus
28. Jul. 2017 kl. 23:05
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-udnaevner-ny-stabschef-i-det-hvide-hus

-

DR S170 lør 29 jul 08:58:06
28.juli dr.dk/nyheder 23:27

EU-MANUAL PÅ VEJ OM HELLIGE KRIGERE
Hurtig psykologisk bistand, hjælp til
at finde uddannelse, arbejde eller
bolig og religiøs støtte i fængsler.

Sådan lyder nogle af i alt 33
anbefalinger til håndteringen af
hjemvendte hellige krigere, som
Radicalisation Awareness Network (RAN)
under EU- Kommissionen ventes at
offentliggøre i næste uge.

Manualen, som Jyllands-Posten har fået
en tidlig, men ifølge RAN stort set
fuldstændig udgave af, skal sikre mere
ens europæiske standarder for
sikkerhedsvurdering, håndtering og
resocialisering af hjemvendte fra
konfliktzonen i Syrien og Irak.

EU-manual på vej om hellige krigere
28. Jul. 2017 kl. 23:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-manual-paa-vej-om-hellige-krigere

-

DR S171 lør 29 jul 08:24:49
29.juli dr.dk/nyheder 06:22

TRUMP GODKENDER NYE SANKTIONER
USA's præsident, Donald Trump, vil und-
erskrive et lovforslag om at indføre
nye sanktioner mod Rusland, Iran og
Nordkorea, oplyser Det Hvide Hus.

Loven blev godkendt i Senatet tirsdag,
men da Donald Trumps regering har været
skeptisk over for sanktionerne, har det
været uvist, om præsidenten ville
underskrive forslaget.

Men det vil han altså, oplyser tals-
kvinde Sarah Huckabee Sanders.

- Præsidenten har nu gennemset den end-
elige version, og baseret på dens lyd-
hørhed over for forhandlingerne har han
tænkt sig at underskrive den, siger
Sanders.

Fastlåst Trump godkender nye sanktioner mod Rusland
kl. 06:22
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fastlaast-trump-godkender-nye-sanktioner-mod-rusland

Medie: Farvel til Microsoft Paint efter 32 år
24. jul. 2017, 16:54
http://nyheder.tv2.dk/tech/2017-07-24-microsoft-slukker-for-populaert-tegneprogram

-

Löfven: Lækage har skadet Sverige og svenske borgere
24. jul. 2017, 18:02 ...

-

NRK:
24. juli 2017 kl. 07:42

Date: Mon, 24 Jul 2017 07:43:36 +0200, (CET 07:43, GMT 05:43)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Jerusalems stormufti opfordrede til, at muslimer stopper boykotten af
Tempelbjerget og genoptager bønnen i Al Aqsa-moskeen, men men men ...

Egypten fastholder pres på Qatar og fortsætter blokade
25. jul. 2017, 01:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-25-egypten-fastholder-pres-pa-qatar-og-fortsaetter-blokade

Kommentar:

Også her titter lidt af galskaben frem.

Magtsyge hedder det på dansk!

-

Taliban tager skylden for drab på 26 i Pakistan
25. jul. 2017, 03:25 Opd. 25. jul. 2017, 04:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-25-taliban-tager-skylden-for-drab-pa-26-i-pakistan

Kommentar:

Som sagt: Folk er blevet trætte af denne *afgud*, fordi det jo
sejler med lig i lasten!

Kun de dumme og hjernevaskede (herunder dem, der er blevet
*bedraget* åndeligt) fortsætter med at støtte *galskaben*,
fordi de ikke kan tænke selvstændigt! ... :-(

Det eneste, de opnår, er, at folk kommer til at *hade* deres
religion som pest!

-

Danske forskere ændrer historien om livets oprindelse
25. jul. 2017, 19:27
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-25-danske-forskere-aendrer-historien-om-livets-oprindelse

Indlejret i den lille sten fra Isua i det sydlige Grønland har
de fundet, hvad der sandsynligvis er resterne af encellede
organismer. Rester, som kan dateres 3,7 milliarder år tilbage.

-

Nordkorea truer med at sende atomvåben ind i hjertet af USA
26. jul. 2017, 09:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-26-nordkorea-truer-med-at-sende-atomvaaben-ind-i-hjertet-af-usa

Kommentar:

Dumt gjort at gamble så højt bare for at "bevise" overfor
rivalerne internt, at man er en stærk mand (man IKKE skal gøre
oprør mod), apropos ordsproget: Højt at flyve, dybt at falde!

Selv løver hat jo *respekt* overfor en elefant (da de jo kan
blive trampet ihjel)!

Så ...

Hvis jeg var dig, da ville jeg stikke af (som den *kujon*, du jo
i virkeligheden er)!

-

Kunstig gletsjer i ørken redder høst i Indien
27. jul. 2017, 08:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-27-kunstig-gletsjer-i-oerken-redder-hoest-i-indien

-

Kaos på tempelbjerget i Jerusalem - over 100 er kvæstet
27. jul. 2017, 22:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-27-kaos-pa-tempelbjerget-i-jerusalem-over-100-er-kvaestet

Kommentar:

Indse dog, at de *misbruger* religionen som en politisk
talerstol!

Og det kommer til at gi' bagslag på et tidspunkt, når det går op
for folk, at *afguden* er død som en sten og at de politiske krav
er nået ud over al rimelighedens grænser!

Stod det til mig, da ville jeg *straffe* dette *tyveri* af andre
menneskers ejendom, apropos ...

Counter now:
T-31

-

Tilhold virker sjældent på stalkere: - Giv dem en fodlænke på
28. jul. 2017, 23:43
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-07-28-tilhold-virker-sjaeldent-paa-stalkere-giv-dem-en-fodlaenke-paa

Kommentar:

Stalkere er nok drevet af følelser mere end af fornuft, så ja:
Giv dem fodlænke på!

-

Fredag, Kl. 22:49
Frankrig vil indføre yderligere sanktioner mod Nordkorea

Frankrig vil indføre flere sanktioner mod Nordkorea, efter at
landet affyrede endnu en missil fredag. Det skriver AFP.

TV 2 LIVECENTER
28. jul. 2017, 05:15 Opd. 28. jul. 2017, 23:59
http://nyheder.tv2.dk/2017-07-28-tv-2-livecenter

-

USA og Sydkorea reagerer på Nordkoreas test med missiløvelse
29. jul. 2017, 00:35 Opd. 29. jul. 2017, 02:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-29-usa-og-sydkorea-reagerer-pa-nordkoreas-test-med-missilovelse

-

Asylcenter ransaget efter knivangreb i tysk supermarked
29. jul. 2017, 09:29 ...

-

104 SVT Text Lördag 29 jul 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Svenskar gripna vid norska gränsen 130
* Nordkorea: Varning till USA........131

Ny nordkoreansk långdistansmissil..132
Sydkorea-övning varning till Nord..133

* Trump godtar ryska sanktioner......134
Trump sparkar sin stabschef........135

* Våldsamt upplopp i östra London....136
En död i knivattack i Hamburg......137

EU-stöd ska stärka Libyens gränser 138
Misstänks ha beställt barnvåldtäkt 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 29 jul 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Pakistans HD skapar regeringskris..140
Raketsanktioner mot iranska bolag..141

Uppmärksammad sjuk bebis död.......142
McCain: Börja om med vårdlagen.....143

Världen runt
Hot mot orangutangers skogsskola...149

-

141 SVT Text Lördag 29 jul 2017
UTRIKES PUBLICERAD 28 JULI

Raketsanktioner mot iranska bolag

USA har infört sanktioner mot Iran
efter veckans raketuppskjutning, den
mest avancerade hittills.

Sanktionerna riktas mot sex bolag som
uppges vara centrala för Irans
robotprogram.

Iran uppger att syftet är att skjuta
upp satelliter. Den senaste raketen
kan enligt iransk tv bära en satellit
på upp till 250 kilo.

USA anser att raketerna även kan bära
kärnvapenstridsspetsar och att
programmet därför strider mot andan
i kärnenergiavtalet.

-

NRK:
24. juli 2017 kl. 07:42 - 29. juli 2017 kl. 08:24, error

29. juli 2017 kl. 09:03
Skjerper tonen mot Iran
https://www.nrk.no/nyheter/1.13621358

USA og EU skjerper tonen mot Iran etter at landet skjøt opp en
satellitt i rommet på torsdag, skriver AFP. Oppskytningen
skjedde to dager etter USAs varslede straffetiltak. USA og EU
krever nå at landet må stanse alle missiltester umiddelbart.

Kommentar:

Hvis man er udenfor pædagogisk rækkevidde, da er tæsk eneste
mulighed, apropos ...

Counter now:
T-31

-

29. juli 2017 kl. 10:28

-

Håb om, at to ugers Tempelbjergs-uroligheder vil stoppe
Af Ole Andersen 27. July 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/haab-om-at-to-ugers-tempelbjergs-uroligheder-vil-stoppe

Jerusalems stormufti opfordrede til, at muslimer stopper
boykotten af Tempelbjerget og genoptager bønnen i Al
Aqsa-moskeen. Det sker efter, at den muslimske myndighed, Waqf,
har fastslået, at Israel nu har fjernet alle de nye
sikkerhedsforanstaltninger, der blev indført efter drabet på to
israelske betjente den 14. juli.

Kommentar:

*HVIS* stormuftien havde været en ansvarsfuld person, da havde
man bevaret sikkerhedsforanstaltningerne (evt. under deres opsyn).

Så ...

Det ender nok med, at disse *tyveknægte* bliver bortvist fra
Jahvehs territorium, apropos ...

Counter now:
T-31

Længere er historien nok ikke!

Der står således skrevet vedr. jødernes og de kristnes Gud
Jahveh:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Is+42.8&version=BPH

Esajas 42:8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jeg er Herren, det er mit navn!

Ingen afguder kan sammenlignes med mig, og det er mig og
ikke dem, der skal æres.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Is+42.8&version=DN1933

Esajas 42:8, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Jeg er Herren (JHVH), så lyder mit Navn.

Jeg giver ej andre min Ære, ej Gudebilleder min Pris.

Og *afguden* Allah har INTET med Guden Jahved (JHVH) at gøre!

Absolut INTET!

Basta!

Utilfreds?

Det er IKKE vort problem (at du render efter en *afgud*, der
hverken kan gå, se, høre eller tale! Det er helt og holdent din
egen fejl)!

Eller ...

Vil du synes, at det er normalt at dele sin kone med fremmede?

I så fald elsker du hende ikke særlig højt!

Og på tilsvarende vis med hensyn til troen på Jahveh.

Paulus formulerer det sådan her:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Korinterne+10%3A21&version=BPH

1 Korinterne 10:21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I kan ikke på én gang være ét med Herren og ét med de onde
ånder. I kan ikke på én gang deltage i Herrens nadver og i
en ofringsfest til onde ånder.

Hvor vigtigt er det så for Guden Jahved det der med
Tempelbjerget?

Realiteterne er jo, at hverken jøder eller kristne kontrollerer
området (som om deres Gud Jahved er væk)!

"Kanske" forklaringen er, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+24.2&version=BPH

(Jesus siger om Templet på Tempelbjerget:)

Matthæus 24:2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

„Ja, det ser smukt ud,” sagde Jesus. „Men det siger jeg jer:
Det hele vil blive jævnet med jorden.”

Hvorfor?

For hermed at tilkendegive, at den gamle pagt er forældet?

Når et menneske dør, da er i hvert fald pagten, vedkommende har
indgået med sin ægtefælle, slut! Og den efterladte har derefter
ret til at indgå en ny ægteskabspagt med en anden!

Og på tilsvarende vis her - symbolsk set - tilkendegiver Jahved,
at da Han nu er død - Han blev jo *henrettet* på et kors, idet
Jesus blev henrettet - da ér den gamle pagt forbi!

Den efterladte har så ret til at indgå en ny pagt med en anden
brud/brudgom ... :-)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=%20Matth%C3%A6us+26:61&version=DN1933

Matthæus 26:61, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

"Denne (Jesus) har sagt: Jeg kan nedbryde Guds Tempel og
bygge det op i tre Dage."

Den efterladte har så ret til at indgå en ny pagt med en anden
brud/brudgom ... :-)

Og det er præcis dét Gud Jahved gør, idet Han opstår 3 dage
efter.

Bibelsk set - i hvert fald set udfra en kristen synsvinkel - er
Templet i Jerusalem altså en art *erstatningsobjekt* (som skal
hjælpe os mennesker til at fatte det, som er svært at forstå,
fordi man ikke kan se det umiddelbart med øjnene nu og her)

Det egentligt Tempel er således i Himlen hos Gud.

Og derfor tillader Han, at det jordiske ligger i ruiner, indtil
Han kommer tilbage for at hente sin Brud.

Så ...

Tro IKKE dermed fejlagtigt, at Jahved så i al evighed tillader
afguder (herunder *afguden* Allah) at *vanære* Ham!

Han ønsker blot at pointere, hvor det er, at vi skal fokusere;
ikke på det jordiske (da det jo er forgængeligt), men på det
himmelske, apropos Paradiset og det evige liv hos Ham ... :-)

En dag skal jo alt menneskeværk (herunder Templet på
Tempelbjerget i Jerusalem) brænde op no matter what! Om ikke før
så da i hvert fald om 5 milliarder år, når Solen bliver til en
rød kæmpe, der *opsluger* hele planeten vor!

Så ...

Budskabet er kort og godt: Hold op med at tilbede disse
*afguder* (det jordiske, fordi det jo blot tilhører kategorien:
Det *skabte*)! Tilbed den *Levende* i Himlen (der IKKE forlanger
lig på bordet her og der og alle vegne, i ondskabens "hellige"
*afgudsnavn*)!

Men bevares!

Var det mig, der var Gud Jahved, da ville jeg nok skære det ud i pap for
jer ved at lade *afgudstemplet* på Tempelbjerget i Jerusalem styrte
næsegrus til jorden, apropos ...

Counter now:
T-31

Men jeg er desværre ikke Gud Jahved. Og det skal vi alle måske
være lykkelige for, fordi jeg fejler i mangt og meget og er knap
så nådig og barmhjertig som Jahved! ... :-)

Date: Mon, 24 Jul 2017 07:43:36 +0200, (CET 07:43, GMT 05:43)

> [...]
T-31.

Koranen har hentet sit indhold fra Bibelen, men men men ...

DR S177 lør 29 jul 10:46:03
29.juli dr.dk/nyheder 10:40

IRAN FORTSÆTTER MISSILPROGRAM
Iran vil blive ved med at arbejde på et
missilprogram trods udsigten til flere
sanktioner fra USA.

Det siger Bahram Ghasemi, der er tals-
mand for det iranske udenrigsministe-
rium, til statsligt tv.

- Vi betragter USA's handling som
fjendtlig, forkastelig og uacceptabel.
I virkeligheden handler det i stedet om
at svække atomaftalen, siger talsmand
Bahram Ghasemi.

Atomaftalen er en aftale fra 2015 mel-
lem Iran, USA og de fire andre stormag-
ter i FN's Sikkerhedsråd samt Tyskland.
Den skal forhindre, at iranerne kan
udvikle atomvåben.

Iran trodser USA's sanktioner og fortsætter missilprogram
kl. 10:40
http://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-trodser-usas-sanktioner-og-fortsaetter-missilprogram

-

Nordkorea: Efter ny missiltest kan vi ramme USA
kl. 11:16
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-efter-ny-missiltest-kan-vi-ramme-usa

Domstol skrider ind i sag om skrumpende flysæder
29. jul. 2017, 11:45 ...

-

NRK:
29. juli 2017 kl. 10:28

-

Koranen har hentet sit indhold fra Bibelen

kronik
Mogens Müller
28. juli 2017 21:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/koranen-har-hentet-sit-indhold-fra-bibelen

Fordi Koranens indhold i den grad er bibelsk, men desuden
afspejler adskillige senere jødiske og kristne overleveringer
omkring forståelsen af Bibelens fortællinger, er det ikke så
overraskende, at Koranen eksisterede før Muhammed

Kommentar:

Koranen har hentet sit indhold fra Bibelen ...

Ja, men er blevet stærkt *fordrejet*, så kynisme (hvor folk, der
går fortabt ligefrem skal tortureres i helvede - noget den
Levende *kærlige* Gud Jahveh ALDRIG kunne finde på) har taget
overhånd!

Der er - med andre ord - tale om en *forfalskning*; et *falskt*
budskab (men som med trusler om dit og dat, kan få svage sjæle
til at underkaste sig)!

Gud Fader i Himlen! Jeg *priser* Dig for, at du IKKE er en tyran
med kyniske tilbøjeligheder, men at Du *elsker* os mennesker og
vil os det bedste ... :-)

-

Iran trodser USA's sanktioner og fortsætter missilprogram

Ritzau
29. juli 2017 10:32
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/iran-trodser-usas-sanktioner-og-fortsaetter-missilprogram

Kommentar:

Problemet kan kun løses med et lag bank, apropos ...

Counter now:
T-31

Vi har jo at gøre med mennesker UDENFOR den pædagogiske
rækkevidde, ET!

-

Præstationssamfundet er kommet med i seng: Der er gået perfektionisme i
seksualiteten

Af Else Marie Nygaard
28. juli 2017 00:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/der-er-gaaet-perfektionisme-i-seksualiteten

Kommentar:

Og i så fald er den *fornøjelse* (som det gerne sku' være) også
ødelagt! ... :-(

I hippietiden - fortalte Ritt Blerregaard for nylig - stønnede
kvinderne om kamp i kollektiverne (for herigennem at *foregive*,
at de nød samlejet).

Men man fik nu indtrykket af, at det IKKE var tilfældet!

Så ...

Fokus'et er forkert, hvis seksualiteten fx. blot er blevet
*redukseret* til at være individualistisk (altså noget med mig
og *mine* behov, apropos egenkærlighed)!

-

Imam apologizes for sermon attacking Jews for ‘desecrating’ al-Aksa

ByJTA
July 29, 2017 06:04
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Imam-apologizes-for-sermon-attacking-Jews-for-desecrating-al-Aksa-501064

Kommentar:

Men du kan jo nok se, at det vil ske igen og igen.

Så ...

Det eneste *fornuftige* er at opsætte metaldetektorerer (og på
den måde *forhindre* disse vanbhelligende galninge i at
realisere deres forkvaklede udgave af religionen islam)!

Men bevares!

En kommende atomkrig sætter jo alligevel en stopper for det hele
(som om der var noget at råbe hurra for)! Sådan går det, når man
vil ha' mere end Kabaen i Mekka og forlanger mere end man er
berettiget til ... :-(

Gak-gak!

T-30.

ET to Psykopatistan (Russia): Ud af Georgien og Ukraine

Trump anklager Kina i koreakonflikt

USA's bombefly over koreansk halvø

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/19-893

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jos+8&version=BPH

Josua 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Aj erobres

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Jul 2017 07:43:36 +0200, (CET 07:43, GMT 05:43)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Oppositionsparti raser mod Sharif-udnævnelse
29. Jul. 2017 kl. 21:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/oppositionsparti-raser-mod-sharif-udnaevnelse

-

DR S120 søn 30 jul 06:28:39
29.juli dr.dk/nyheder 22:42

NY REKORD FOR NORDVESTPASSAGEN
En finsk isbryder har sat rekord for
tidligste tur igennem Nordvestpassagen,
der forbinder Stillehavet og
Atlanterhavet.

Hidtil var rekorden 30. juli, og
passagen er normalt først farbar hen på
sommeren. Den blev sat af et skib fra
den canadisk kystvagt i 2008.

Den finske MSV Nordica ankom i dag til
havnen i Nuuk, og det var en dag
tidligere end Louis L. St-Laurent for
ni år siden. Det canadiske skib sejlede
dog den anden vej.

Den finske isbryders tur fra Vancouver
i Canada til Nuuk i Grønland tog 24
dage. Ombord var forskere.

Finsk isbryder sætter ny rekord for tidlig nordvestpassage
29. Jul. 2017 kl. 22:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/finsk-isbryder-saetter-ny-rekord-tidlig-nordvestpassage

-

DR S125 søn 30 jul 06:28:39
30.juli dr.dk/nyheder 03:39

TRUMP ANKLAGER KINA I KOREAKONFLIKT
USA's præsident, Donald Trump,
beskylder Kina for at være passiv over
for Nordkorea, der den seneste tid har
testet flere interkontinentale
ballistiske missiler.

- Jeg er meget skuffet over Kina,
skriver præsidenten blandt andet i et
tweet natten til søndag dansk tid.
- Vores tåbelige tidligere ledere har
tilladt dem (kineserne, red.) at tjene
hundredvis af milliarder dollar på
handel om året, tilføjer præsidenten.

Nordkoreas tests er et led i Nordkoreas
bestræbelser på at udvikle et
våbensystem, der kan nå det amerikanske
fastland med et atomsprænghoved.

Trump anklager Kina for at sidde på hænderne i koreakonflikt
kl. 03:39
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-anklager-kina-sidde-paa-haenderne-i-koreakonflikt

Kommentar:

Man kan - som sagt - desværre IKKE stole på psykopater,
og Cannibalistan ér et *diktatur*, og dem, der styrer, er
derfor ligeglade med andre (hvilket er et kendetegn på
psykopati)!

Så ...

Vi kommer til selv at rydde op på denne losseplads, som
verden er med hensyn til ondskab!

Counter now:
T-30

-

DR S126 søn 30 jul 07:03:52
30.juli dr.dk/nyheder 04:25

MADURO VIL RAMME FJENDER
Venezuelas præsident, Nicolas Maduro,
siger, at han vil bruge en ny
lovgivende forsamling i landet til at
gå efter sine politiske fjender.

Venezuelanerne skal ved et valg søndag
vælge 545 delegerede til en ny
lovgivende forsamling. Den skal
erstatte det nuværende parlament og
omskrive Venezuelas forfatning.

Den nye forsamling vil give Maduro
næsten ubegrænsede beføjelser.I en tale
på stats-tv lørdag aften lokal tid
siger den socialistiske præsident, at
han vil have forsamlingen til at tage
den forfatningsmæssige immunitet fra
oppositionspolitikere og retsforfølge
dem.

Venezuelas leder sværger at ramme fjender med ny forsamling
kl. 04:25
http://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelas-leder-svaerger-ramme-fjender-med-ny-forsamling

-

DR S128 søn 30 jul 07:03:52
30.juli dr.dk/nyheder 06:25

USA'S BOMBEFLY OVER KOREANSK HALVØ
To amerikanske bombefly af typen B-1B
er fløjet over den koreanske halvø som
et direkte modsvar til Nordkoreas se-
neste missiltest, oplyser det amerikan-
ske luftvåben, US Airforce.

Nordkorea sagde fredag, at landet har
gennemført endnu en succesfuld test af
et interkontinentalt ballistisk missil.

Analyser af den seneste missiltest har
vist, at missilerne havde styrke til at
ramme det amerikanske fastland.

B-1B-flyene indtog luftrummet over den
koreanske halvø lørdag. Her blev de es-
korteret af sydkoreanske kampfly, mens
de fløj lavt over en sydkoreansk luft-
base, før de vendte tilbage til basen.

Amerikanske bombefly flyver lavt over koreansk halvø
kl. 06:25
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikanske-bombefly-flyver-lavt-over-koreansk-halvoe

Kommentar:

Giv os lige 30 dage, fordi "Kanzi" har temmelig meget
tilgodehavende stående på the Goodwill-kontoen ... :-)

20.000 evakueret fra festival i Barcelona efter voldsom brand
30. jul. 2017, 06:54 ...

-

104 SVT Text Söndag 30 jul 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Maduro väntar sig "stor seger".....130

* Terrrorplaner i Australien.........131

Arabländer skrotar våldtäktslag....132

Sharifs bror tar över i Pakistan...133

Ryssar vill ha bättre USA-relation 134

Knivdådet: Mannen bodde i Sverige..135

EU agerar mot Polens regering......136

-

132 SVT Text Söndag 30 jul 2017
UTRIKES PUBLICERAD 30 JULI

Arabländer skrotar våldtäktslag

Flera arabländer är på väg att skrota
en lag som låter våldtäktsmän slippa
straff om de gifter sig med sitt
offer.

I veckan beslutade Tunisiens parlament
att lagen ska bort, och Jordaniens
parlament röstar om saken på söndagen.

Diskussioner om ett slopande förs
också i Bahrain och Libanon.

Liknande lagar finns i Irak, Kuwait,
Syrien och i de palestinska områdena,
enligt organisationen Equality Now.
De har tidigare slopats i Egypten
(1999) och Marocko (2014).

-

134 SVT Text Söndag 30 jul 2017
UTRIKES PUBLICERAD 29 JULI

Ryssar vill ha bättre USA-relation

Fyra av fem ryssar anser att den ryska
ledningen borde försöka förbättra
relationerna med USA. Det visar en ny
opinionsmätning enligt nyhetsbyrån
Interfax.

Det är betydligt fler än 2015, då bara
varannan ryss efterlyste en
förbättring.

Ca 40 procent uppfattar relationerna
som dåliga. Det är nästan tre gånger
fler än 2012, innan Ryssland
annekterade Krimhalvön.

1.500 personer i 104 städer deltog
i undersökningen.

Kommentar:

Ud af Georgien, og ud af Ukraine (inklusiv Krim), og
først da kan vort forhold bedres!

Tænk hvis en andet land havde stjålet noget af Rusland
fx. Sankt Petersborg. Ville I da ikke blive vrede...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2017-07-30, Sunday, day no 211, CET 07:18, GMT 05:18)
- "Spørger jeg"

Dejligt at høre din delagtighed i vores *forargelse*,
ET ... :-)

Åh ...

Sæt disse onde mennesker på plads, ET, (så de lærer at
opføre sig ordentlig) apropos ...

Counter now:
T-30

-

NRK:
29. juli 2017 kl. 10:28 - 29. juli 2017 kl. 23:01

30. juli 2017 kl. 07:11

-

Only recognition of Israel as a Jewish state can lead to peace
July 26, 2017, 12:03 am
http://blogs.timesofisrael.com/only-recognition-of-israel-as-a-jewish-state-can-lead-to-peace/

Kommentar:

Yeps!