Verden set fra et umodent menneskes synsvinkel (fx. Psykopatus-Putin)

Input:

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=04_18
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=2015_04_18 (perhaps coming link)

=== citat start ===

Ord for 2015-04-18

Øv dig i at være uselvisk 1)

"I skal have det sind over for hinanden,
som var i Kristus Jesus"

Fil 2,5

"Tænk ikke hver især på jeres eget, men tænk alle også på de
andres vel." (Vers 4)

Åndelig modenhed er evnen til at se og handle i andres
interesse. Umodne mennesker har svært ved at se noget fra
andres synspunkt. De bekymrer sig sjældent om, havde der er
bedst for en anden person. På mange måder er de som børn.
Michael V. Hernandez har skrevet en bog, der hedder "Property
Law as Viewed by a Toddler" ("Ejendomsret set med en tumlings
øjne"), og deri beskriver han verden fra et typisk barnligt
synspunkt:

1) Hvis jeg kan lide det, er det mit.
2) Hvis jeg holder det, er det mit.
3) Hvis jeg kan tage det fra dig, er det mit.
4) Hvis jeg havde det for lidt siden, er det mit.
5) Det er mit, og det må aldrig på nogen måde vise sig at tilhøre dig.
6) Jeg er ved at lave eller bygge noget, og alle smådelene er mine.
7) Hvis det ser ud til at være mit, er det mit.
8) Hvis jeg så det først, er det mit.
9) Hvis jeg kan se det, er det mit.
10) Hvis jeg synes, det er mit, er det mit.

Uheldigvis kommer modenhed ikke altid med alderen; somme
tider er det kun alderen, der kommer. Du må bekæmpe din
nedarvede selviske holdning, og det kan være en livslang kamp;
men den er vigtig, for hvis du ikke tager den kamp op, kan
du ende med kun at være opmærksom på din egen agenda og helt
overse andre mennesker. Andre vil ikke få din opmærksomhed
eller tid, medmindre de har betydning for dine interesser.
Bibelen siger: "I skal have det sind over for hinanden, som
var i Kristus Jesus," og alt, hvad han gjorde, gjorde han for
andre. Det kan siges så kort: Hvis du oprigtigt ønsker at
følge i hans fodspor, må du øve dig i at være uselvisk.

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 18343B news:55225e18$0$287$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18363

Steen Hjortsoe

Den korte version af CIA's og FE's radiofrequency-indbrud i civile borgeres hjem og privatliv ?

Steen Hjortsø