2019 uge 17 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=45) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40045

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 16 (news samlet)
Date: Mon, 15 Apr 2019 12:50:53 +0200, GMT 10:50
21399 news:5cb46213$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/emXKj-JWXN0/V5suCNgnBgAJ

-

I dag Mandag den 22. april 2019 (dag 112 i året) er der 6201
dage til (16 år + 357 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2476
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. små 7 år, around 2026-01-31)

.... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter * brændbælter *, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2257 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21400 news:5cb4a3c0$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/J0vVN0erCgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no21405

Sudans ekspræsident gemte millioner

Meteornedslag afslører tonsvis af vand på Månen

Indlandsisen smelter hurtigere

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+15-21&version=BPH

Ezekiel 15-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalem — en uduelig vinstok

Jerusalem beskrives som en utro kvinde

Billedtale om vinstokken og ørnene

Løftet om en fremtidig Messias

Enhver må bære straffen for sin egen synd

En sørgesang om Israels konger

Folkets oprør og det fremtidige håb om genoprettelse

Dom over et land mod syd

Profeti om Nebukadnezars angreb på Juda

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+28.16-20&version=BPH

Matthæus 28:16-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesu sidste ord til disciplene

16
De 11 disciple tog derefter af sted til den bjergskråning i
Galilæa, hvor Jesus havde sagt, de skulle mødes.

17
Da de så ham, faldt de på knæ og tilbad ham. Men andre var
usikre.

18
„Gud har givet mig al magt i himlen og på jorden,” sagde
Jesus.

19
„Gå derfor ud og gør mennesker fra alle folkeslag til mine
disciple. Døb dem til at tilhøre[a] Faderen og Sønnen og
Helligånden,

20
og lær dem at adlyde alt, hvad jeg har befalet jer. Og husk:
Jeg er altid hos jer indtil verdens ende.”

Footnotes:

28,19 Ordret: „ind i Faderens, Sønnens og Helligåndens
navn”. I hebraisk tankegang står navnet for selve personen
og alt, hvad der kendetegner denne person. Dåb pegede hen
på overgangen fra en tilstand til en anden, og at blive
døbt til eller ind i en persons navn betød, at man
identificerede sig med og accepterede at være undergivet
den persons magt og herredømme, jf. 1. Kor.1,12-15 og
Schindlers oversættelse.

Kommentar:

At *være* kristen (hvilket IKKE helt er det samme som at tro,
at man er kristen og hævde det) vil altså sige, at man er
undergivet Jesu magt og herredømme, hvilket IKKE kan inkludere
at leve et liv i bl.a. hor og utugt (eller opmuntre andre til
det)!

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+13.1-33&version=BPH

4 Mosebog 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Moses sender spioner til Kana'an

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE nogle dage med
on-line teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(

Ordet for 2019-04-22

Tag dig tid til at reflektere (1)

"... der var en bisværm og honning i løvens døde krop."
Dom 14,8

=== citat slut ===

Og ...

=== citat start ===

Ordet for 2019-04-23

Tag dig tid til at reflektere (2)

"... den ene [dag] såvel som den anden er skabt af Gud ..."
Præd 7,14

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-04-17, CET 11:3x, GMT 09:3x:

Hearing this, a man sitting at the table with Jesus exclaimed,
"What a blessing it will be to attend a banquet in the Kingdom
of God!"
Luke 14:15

2019-04-18, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"Salt is good for seasoning. But if it loses its flavor, how
do you make it salty again?"
Luke 14:34

2019-04-19, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"In the same way, there is more joy in heaven over one lost
sinner who repents and returns to God than over ninety-nine
others who are righteous and haven't strayed away!"
–Luke 15:7

2019-04-20, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"His son said to him, `Father, I have sinned against both
heaven and you, and I am no longer worthy of being called
your son.'"
Luke 15:21

2019-04-21, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"If you are faithful in little things, you will be faithful in
large ones. But if you are dishonest in little things, you
won't be honest with greater responsibilities."
Luke 16:10

2019-04-22, CET 11:3x, GMT 09:3x:

Jesus asked, "Didn't I heal ten men? Where are the other nine?"
Luke 17:17

-

Mogens Kall skrev ...
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no21405

Sudans ekspræsident gemte millioner

Meteornedslag afslører tonsvis af vand på Månen

Oprør og folkelig mistro forpurrer kampen mod ebola i DR Congo
20.04.2019 kl. 09:39
https://jyllands-posten.dk/premium/international/ECE11298899/oproer-og-folkelig-mistro-forpurrer-kampen-mod-ebola-i-dr-congo/

Det centralafrikanske land kæmper på ottende måned for at
stoppe spredningen af ebola bl.a. ved hjælp af en ny vaccine
og erfaringer fra det store udbrud i Vestafrika for få år
siden. Men forhindringerne er store.

-

DR S126 tir 16 apr 17:14:57
16.april dr.dk/nyheder 10:41

PALUDANS DEMONSTRATION FORBUDT
Racismedømte partistifter Rasmus
Paludan og hans parti, Stram Kurs, får
ikke lov at demonstrere på Blågårds
Plads eller de fire andre områder med
skærpet strafzone i København i dag.
Det oplyser København Politi på
Twitter.

- Vi vurderer, at en demonstration vil
udgøre en fare for den offentlige fred.
Påbuddet gælder foreløbig til onsdag
kl. 12, skriver de.

Politiet har i løbet af formiddagen
undersøgt et mistænkeligt forhold på
samme plads, hvor de har fundet en
genstand, der ligner en håndgranat.
Ægtheden skal nu undersøges.

Paludan får ikke lov at demonstrere på Blågårds Plads i dag
kl. 10:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/paludan-faar-ikke-lov-demonstrere-paa-blaagaards-plads-i-dag

-

DR S127 tir 16 apr 17:14:57
16.april dr.dk/nyheder 11:08

NORDMAND IDØMT 14 ÅR FOR SPIONAGE
Den 63-årige nordmand Frode Berg skal
14 år i fængsel for spionage mod
Ruslands ubådsflåde.

Det har retten i Moskva i dag
besluttet.

Den pensionerede grænsebetjent har
erkendt at han har udført opgaver i
Rusland for den norske
efterretningstjeneste, men nægter
samtidig at have vidst, at han
spionerede.

Frode Berg har nu to dage til at
beslutte, om han vil anke dommen.

Norsk pensionist er idømt 14 års fængsel for spionage i Rusland
kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/norsk-pensionist-er-idoemt-14-aars-faengsel-spionage-i-rusland

-

Rasmus Paludan får ikke lov til at demonstrere i Bagsværd her til
eftermiddag
kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rasmus-paludan-faar-ikke-lov-til-demonstrere-i-bagsvaerd-her-til-eftermiddag

-

DR S130 tir 16 apr 17:14:57
16.april dr.dk/nyheder 16:37

KOMIKER TABER SAG MOD MERKEL
Den tyske komiker Jan Bøhmermann har
ikke fået held med sit søgsmål mod den
tyske forbundskansler, Angela Merkel.
En domstol i Berlin har tirsdag således
afvist hans sag.
Sagen udspringer af et kontroversielt
digt om Tyrkiets præsident, Recep
Tayyip Erdogan. Komikeren læste digtet
op på den tyske tv-kanal ZDF tilbage i
marts 2016 - blandt andet for at
udfordre ytringsfriheden i Tyskland.
I digtet hed det blandt andet, at
Erdogan deltager i dyresex og
børneporno.
Digtet medførte en diplomatisk strid
mellem Tyskland og Tyrkiet. Angela
Merkel udtalte umiddelbart efter
Bøhmermanns digtoplæsning, at digtet
var skrevet "bevidst for at såre".

Beskyldte Erdogan for børneporno og dyresex: Komiker taber sag mod Merkel
kl. 16:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/beskyldte-erdogan-boerneporno-og-dyresex-komiker-taber-sag-mod-merkel

-

DR S132 tir 16 apr 17:14:57
16.april dr.dk/nyheder 16:54

PALUDAN DEMONSTRERER I LYNGBY I DAG
Partistifteren Rasmus Paludan
demonstrerer i dag Lyngby.

Både politiet og en mindre gruppe af
moddemonstranter er dukket op. Ifølge
Ritzau har Paludan blandt andet kastet
med en koran. Den racismedømte Rasmus
Paludan har anmeldt demonstrationen til
Nordsjællands Politi.

Han har tidligere i dag fået forbud mod
at demonstrere i København og i
Bagsværd. Rasmus Paludan får forbud mod
at demonstrere i København frem til den
23. april, meddeler Københavns Politi
her til eftermiddag ifølge Ritzau.

Rasmus Paludan starter ny demonstration i Lyngby
kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rasmus-paludan-starter-ny-demonstration-i-lyngby

-

Københavns Politi forlænger forbud mod demonstrationer efter fund af
håndgranat og anholdt med pistol
16. Apr. 2019 kl. 18:56
https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebenhavns-politi-forlaenger-forbud-mod-demonstrationer-efter-fund-af-haandgranat

-

Wikipedias grundlægger: Det frie internet er under angreb
16. Apr. 2019 kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/wikipedias-grundlaegger-det-frie-internet-er-under-angreb

-

19-årig varetægtsfængslet for at lægge håndgranat inden Paludan-demo
17. Apr. 2019 kl. 09:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/19-aarig-varetaegtsfaengslet-laegge-haandgranat-inden-paludan-demo

-

Politiets øverste chef: Forbud mod Paludans demonstrationer er alvorligt
skridt at tage
17. Apr. 2019 kl. 16:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiets-oeverste-chef-forbud-mod-paludans-demonstrationer-er-alvorligt-skridt-tage

-

Flere betjente droppede påkrævet id-nummer under Nørrebro-uroligheder
Theis Lange Olsen
17. apr. 2019 kl. 18.00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-betjente-droppede-paakraevet-id-nummer-under-noerrebro-uroligheder

Københavns Politi indskærper nu over for betjente, at de skal
bære id-nummer.

-

Demonstration forløb fredeligt: Paludan mødt med kameraer og kritiske
spørgsmål
17. Apr. 2019 kl. 19:36
https://www.dr.dk/nyheder/indland/demonstration-forloeb-fredeligt-paludan-moedt-med-kameraer-og-kritiske-spoergsmaal

-

I Frankensteins fodspor? Forskere puster liv i hjerneceller fra døde grise
17. Apr. 2019 kl. 23:11
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/i-frankensteins-fodspor-forskere-puster-liv-i-hjerneceller-fra-doede-grise

Et nyt Yale-studie kan vække debat om grænsen mellem liv og
død.

-

17-årig psykisk syg pige spærret inde i næsten et halvt år uden dom:
'Det er nærmest tortur'
18. Apr. 2019 kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/17-aarig-psykisk-syg-pige-spaerret-inde-i-naesten-et-halvt-aar-uden-dom-det-er

Unge med sociale problemer anbringes i stigende grad med
kriminelle unge på sikrede institutioner.

-

DR S115 man 22 apr 23:59:00
18.april dr.dk/nyheder 22:39

PROTEST-INDSAMLING MOD PALUDAN
Islamkritiker Rasmus Paludan har den
seneste uge fået meget opmærksomhed
under flere urolige demonstrationer,
hvor han har kritiseret muslimer og
blandt andet brændt koraner af.

Nicolai WÜrtz fra Brønshøj blev træt af
Rasmus Paludan og besluttede derfor af
oprette en indsamling hos Dansk
Flygtningehjælp som en protest mod
ytringerne.

På 48 timer er der indsamlet over
300.000 kroner til Dansk
Flygtningehjælp. Torsdag aften har
2.700 personer doneret penge.

Danskere indsamler 300.000 kroner til flygtninge i protest mod Rasmus
Paludan
18. Apr. 2019 kl. 22:39
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskere-indsamler-300000-kroner-til-flygtninge-i-protest-mod-rasmus-paludan

-

DR S121 man 22 apr 23:59:00
19.april dr.dk/nyheder 10:09

POLITIET FORBYDER PALUDAN-DEMO
Rasmus Paludan får ikke lov til at
demonstrere i Københavns Vestegns
politikreds i dag. Den kontroversielle
islamkritiker og stifter af partiet
Stram Kurs havde ellers bebudet
demonstrationer i Bagsværd i formiddag.

- Vi vurderer desværre, at en ny Stram
Kurs-demonstration i den nuværende
situation og med det aktuelle
trusselsniveau fortsat kan bringe den
offentlige fred og Rasmus Paludans
sikkerhed i fare, siger politiinspektør
Mogens Lauridsen.

- Derfor har vi følt os nødsaget til at
forbyde demonstrationen, tilføjer han.

Forbuddet gælder til lørdag klokken 08.

Politiet forbyder Paludan-demo: Hans sikkerhed er i fare
19. Apr. 2019 kl. 10:09
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-forbyder-paludan-demo-hans-sikkerhed-er-i-fare

-

Ekspert før EP-valget: Europa må stå sammen mod misinformation fra
Ruslands trolde
19. Apr. 2019 kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-foer-ep-valget-europa-maa-staa-sammen-mod-misinformation-fra-ruslands-trolde

-

DR S130 man 22 apr 23:59:01
19.april dr.dk/nyheder 21:42

FORSKERE VIL HAVE ETBARNSPOLITIK
Klodens voksende befolkning er det
suverænt største klimaproblem, mener
flere klima- og miljøeksperter, der
foreslår at indføre etbarnspolitik i
lande med rigtig mange unge for at
komme udfordringen til livs.

Det skal ske, inden det stigende antal
mennesker gør endnu mere skade.
Professor Jørgen E. Olesen fra Aarhus
Universitet foreslår en model på linje
med den kinesiske, hvor det fra 1979
til 2015 kun var lovligt at få et barn.

- Problemstillingen er, at der bliver
flere mennesker, og at vi bliver
rigere, hvilket fører til stigende
forbrug og udledning af CO2 og andre
klimagasser.

Klimaforskere vil bremse voksende befolkning med etbarnspolitik
19. Apr. 2019 kl. 21:42
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/klimaforskere-vil-bremse-voksende-befolkning-med-etbarnspolitik

-

DR S131 man 22 apr 23:59:01
20.april dr.dk/nyheder 02:49

JUSTITSMINISTERIUM AFVISER STÆVNING
Det amerikanske justitsministerium
afviser en stævning fra retsudvalget i
Repræsentanternes Hus om at få
udleveret hele Mueller-rapporten, og
kalder den "forhastet og unødvendig".

Demokraterne i USA er ikke tilfredse
med, at de kun har fået lov til at se
en redigeret version af den længe
ventede rapport fra Robert Mueller.

Derfor har formanden for retsudvalget i
Repræsentanternes Hus, Jerrold Nadler,
fredag stævnet justitsministeriet for
at få den fulde rapport udleveret
senest 1. maj.

Justitsministerium afviser at udlevere fuld Mueller-rapport
20. Apr. 2019 kl. 02:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/justitsministerium-afviser-udlevere-fuld-mueller-rapport

-

DR S134 man 22 apr 23:59:01
20.april dr.dk/nyheder 09:38

EGYPTERNE GÅR TIL VALG
I dag og tre dage frem, går omtrent 55
millioner stemmeberettigede egyptere
til valg.

De skal stemme om en række
forfatningsændringer, som blandt andet
vil give landets militær større magt.

Forfatningsændringerne vil også stille
præsident Abdel Fattah al-Sisi stærkere
og forlænge hans regeringsperiode frem
til 2030.

Ændringerne blev allerede tirsdag
vedtaget af det egyptiske parlament,
hvor 531 af 596 medlemmer stemte for og
kun 22 imod. Nu skal forslaget
godkendes af befolkningen.

Egypterne går til valg: Mere magt til Sisi og militæret
20. Apr. 2019 kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/egypterne-gaar-til-valg-mere-magt-til-sisi-og-militaeret

-

DR S137 man 22 apr 23:59:02
20.april dr.dk/nyheder 10:36

FORSVARET VIL UDDANNE CYBERSOLDATER
I en erkendelse af, at måden at føre
krig på har ændret sig og nu ofte
foregår digitalt, vil Forsvaret som et
forsøg indføre cyberværnepligt, skriver
Frederiksborg Amts Avis.

- Virkeligheden er, at vi hver dag er
under angreb. At Forsvaret er under
angreb, og det samme er mange danske
virksomheder. Og dem, der står bag, er
stater såsom Rusland, der forsøger at
hacke sig ind, siger forsvarsminister
Claus Hjort Frederiksen (V).

Han forventer, at 30 værnepligtige får
plads på forsøgsuddannelsen, der ventes
at omfatte fire måneders militærtræning
og otte måneders specialtræning
indenfor cybersikkerhed og it.

Digital krigsførelse: Forsvaret laver forsøg med cyberværnepligtige
20. Apr. 2019 kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/indland/digital-krigsfoerelse-forsvaret-laver-forsoeg-med-cybervaernepligtige

-

DR S140 man 22 apr 23:59:02
20.april dr.dk/nyheder 16:20

SUDANS EKSPRÆSIDENT GEMTE MILLIONER
Sudans statsanklager har indledt en
efterforskning af den afsatte
præsident, Omar al-Bashir, for anklager
om hvidvask. Han menes også på ulovlig
vis at være i besiddelse af store
pengesummer.

Det oplyser en retlig kilde i landet.

Kilden tilføjer, at militærets
efterretningstjeneste har ransaget
Bashirs hjem. Der er fundet kufferter
indeholdende mere end 351.000 dollar,
seks millioner euro og fem millioner
sudanske pund.

Omregnet til danske kroner svarer det
til et samlet beløb på 47,8 millioner
kroner.

Retskilde: Sudans ekspræsident gemte millioner i sit hjem
20. Apr. 2019 kl. 16:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/retskilde-sudans-ekspraesident-gemte-millioner-i-sit-hjem

-

DR S143 man 22 apr 23:59:02
20.april dr.dk/nyheder 18:19

FN: MINDST 220 DRÆBT I LIBYEN
Kampe om kontrollen over Libyens
hovedstad, Tripoli, er blevet optrappet
i de seneste døgn og kan føre til en
fuld borgerkrig.
Antallet af dræbte siden den 5. april
er på mindst 220 - deriblandt civile.
Det oplyser FN's sundhedsorganisation,
WHO.

Ifølge WHO er mindst 1066 blevet såret
siden den selvetablerede gruppe Libyens
Nationale Hær (LNA) indledte en
offensiv først på måneden for at
indtage Tripoli.

LNA, som ledes af Khalifa Haftar,
kæmper mod rivaliserende militser, som
er løst tilknyttet en svag FN-støttet
regering i hovedstaden.

FN: Mindst 220 dræbt i Libyen på to uger
20. Apr. 2019 kl. 18:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-mindst-220-draebt-i-libyen-pa-uger

-

Meteornedslag afslører tonsvis af vand på Månen
21. Apr. 2019 kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/meteornedslag-afsloerer-tonsvis-af-vand-paa-maanen

Forskerne anslår, at 0,05 procent af vægten af Månens materiale
udgøres af vand i de øverste tre meter af dens overflade. Og de
anslår også, at månen mister omkring 200 ton vand om året på
grund af meteornedslag.

-

DR S147 man 22 apr 23:58:28
21.april dr.dk/nyheder 07:57

INDSAMLING RUNDER EN MILLION KRONER
På mindre end fem dage har en
protestindsamling mod islamkritikeren
Rasmus Paludan indsamlet mere end én
million kroner. Det viser en optælling
på Dansk Flygtningehjælps hjemmeside
natten til lørdag.

Indsamlingen blev startet af Nicolai
WÜrtz, da han følte sig provokeret af
Paludans kritik af muslimer og
afbrænding af koraner.
Han startede indsamlingen hos Dansk
Flygtningehjælp, og den fik hurtigt
stor opmærksomhed. Allerede efter tre
dage havde indsamlingen rundet 500.000
kroner.

Omkring klokken 02 natten til søndag
var der indsamlet 1.001.030 kroner.

Protestindsamling mod Paludan runder en million kroner
21. Apr. 2019 kl. 07:57
https://www.dr.dk/nyheder/indland/protestindsamling-mod-paludan-runder-en-million-kroner

-

DR S155 man 22 apr 23:58:29
21.april dr.dk/nyheder 17:12

PALUDAN MÅ IGEN DEMONSTRERE
Rasmus Paludan må igen demonstrere i
København. Københavns Politi oplyser i
en pressemeddelelse, at der ikke
længere er forbud mod, at partiet Stram
Kurs, som Paludan er leder af, må
demonstrere i politikredsen.

Den 16. april blev der indført forbud
mod Stram Kurs-demonstrationer i
politikredsen.

- Det er nu vurderingen, at det ikke
længere er påkrævet at opretholde
forbuddet i hele kredsen, og forbuddet
ophæves derfor uden for de fire
skærpede strafzoner per søndag den 21.
april klokken 16.00, står der i
meddelelsen.

Forbud ophæves: Paludan må igen demonstrere i København
21. Apr. 2019 kl. 17:12
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forbud-ophaeves-paludan-ma-igen-demonstrere-i-kobenhavn

-

Kinesiske forskere laver aber med (mere) menneskelig intelligens
22. Apr. 2019 kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/kinesiske-forskere-laver-aber-med-mere-menneskelig-intelligens

-

7 selvmordsbombere bag Sri Lanka-angreb: Regering mistænker lokal
terrorgruppe
22. Apr. 2019 kl. 12:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/7-selvmordsbombere-bag-sri-lanka-angreb-regering-mistaenker-lokal-terrorgruppe

-

Terrorforsker: 'Angrebene ser ud til at være taget direkte ud af IS og
al-Qaedas militante taktikbog'
22. Apr. 2019 kl. 15:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/terrorforsker-angrebene-ser-ud-til-vaere-taget-direkte-ud-af-og-al-qaedas-militante

-

DR S168 man 22 apr 23:57:56
22.april dr.dk/nyheder 17:50

USA VIL SANKTIONERE IRANSK OLIE
USA vil fjerne alle dispensationer for
sanktioner for lande, der importerer
iransk olie. Det skriver nyhedsbureauet
Reuters.

I 2018 indførte USA sanktioner mod
Iran. Formålet var at stoppe al
olieeksport fra landet.

Men otte lande fik dispensationer, der
gjorde, at de ikke ville blive mødt af
amerikanske sanktioner, når de
importerede iransk olie.

Fem af de lande har angiveligt bedt om
en forlængelse af dispensationen.

Men det nægter USA. Dispensationerne
udløber i begyndelsen af maj.

USA gør klar til at sanktionere alle lande, der importerer iransk olie
22. Apr. 2019 kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-goer-klar-til-sanktionere-alle-lande-der-importerer-iransk-olie

-

DR S175 man 22 apr 23:57:56
22.april dr.dk/nyheder 22:51

12 HAR MISTET LIVET I BILJAGTER
Politiets biljagter har flere gange
kostet mennesker livet. Siden 2012 er
12 personer blevet dræbt under
politiets eftersættelser, og 37 er
kommet alvorligt til skade.

Det skriver Politiken på baggrund af en
kortlægning fra Den Uafhængige
Politiklagemyndighed (DUP), der blev
etableret i 2012.

I tillæg til tallene kommer et ukendt
antal tilskadekomne betjente, som der
ikke føres statistik over.

Knap en tredjedel af ofrene er
udenforstående borgere.

12 har mistet livet i politiets biljagter siden 2012
22. Apr. 2019 kl. 22:51
https://www.dr.dk/nyheder/indland/12-har-mistet-livet-i-politiets-biljagter-siden-2012

-

DR S176 man 22 apr 23:57:56
22.april dr.dk/nyheder 23:55

13 CONTAINERE SAT I BRAND
Politiet i København har mandagen
igennem været kaldt ud til en række
påsatte brande i containere i Vanløse.

- Siden klokken 13 har der været 13
containerbrande i området. Ingen
personer er kommet til skade, og der er
ikke sket større materielle skader
bortset fra de beskadigede
plastikcontainere, siger vagtchef
Jesper Frandsen fra Københavns Politi.

- Vi er massivt til stede derude nu.
Det skulle gerne virke præventivt i
forhold til yderligere ildspåsættelser.
Den senest påsatte brand registrerede
vi klokken 22.14, siger han ved 23-
tiden mandag aften.

13 containere sat i brand i Vanløse i løbet af en dag
22. Apr. 2019 kl. 23:55
https://www.dr.dk/nyheder/indland/13-containere-sat-i-brand-i-vanlose-i-lobet-af-en-dag

-

DR S177 tir 23 apr 09:19:39
23.april dr.dk/nyheder 05:52

NEW IRA TAGER ANSVAR FOR DRAB
Den paramilitære gruppe The New IRA
tager ansvaret for drabet på den irske
journalist Lyra McKee.

Det siger gruppens lederskab i en
udtalelse til den irske avis The Irish
Times.

McKee blev dræbt af skud under
voldelige sammenstød mellem uromagere
og politiet i den nordirske by Derry i
sidste uge.

- Under vores angreb mod fjenden blev
Lyra McKee på tragisk vis dræbt, da hun
stod tæt på fjendens styrker, skriver
New IRA i udtalelsen.

Militant gruppe tager ansvar for journalistdrab i Nordirland
kl. 05:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militant-gruppe-tager-ansvar-journalistdrab-i-nordirland

-

DR S116 tir 23 apr 09:19:34
23.april dr.dk/nyheder 06:16

INDLANDSISEN SMELTER HURTIGERE
Indlandsisen på Grønland smeltede
næsten seks gange hurtigere i 2018, end
den gjorde i starten af 1980'erne.

Det er konklusionen i et nyt
internationalt forskningsprojekt, der
har beregnet mængden af is, der er
smeltet på Grønland siden 1972. Samme
år som de første Landsat-satellitter
begyndte at tage billeder over det
danske territorium.

Forskerne bag, der blandt andet
inkluderer forskere fra Københavns
Universitet, mener samtidig at kunne
påvise, at smeltevand fra indlandsisen
alene har bidraget til, at
verdenshavene er steget med 13,7
millimeter siden 1972.

Forskergruppe: Indlandsisen smelter seks gange hurtigere end i 1986
kl. 06:16
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskergruppe-indlandsisen-smelter-seks-gange-hurtigere-end-i-1986

DF trækker minister i samråd om aflyste Paludan-demoer: Ytringsfriheden
er ude på et skråplan
16. apr. 2019, 16:28
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-16-df-traekker-minister-i-samraad-om-aflyste-paludan-demoer-ytringsfriheden-er-ude

-

Københavns Politi forbyder Paludan at demonstrere i en uge
16. apr. 2019, 10:37 Opd. 16. apr. 2019, 17:09
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-16-koebenhavns-politi-forbyder-paludan-at-demonstrere-i-en-uge

-

Global opvarmning smelter frossent radioaktivt nedfald
16. apr. 2019, 17:09
http://vejr.tv2.dk/2019-04-16-global-opvarmning-smelter-frossent-radioaktivt-nedfald

Når iskappen smelter forsvinder smeltevandet ud i havet. Med
sig tager det radioaktivitet fra prøvesprængninger og
atomulykker.

-

Manden bag Muhammedtegningerne: - Paludans forbud er et nederlag for
demokratiet
17. apr. 2019, 22:07
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-17-manden-bag-muhammedtegningerne-paludans-forbud-er-et-nederlag-for-demokratiet

-

92-årig er tiltalt for at have været vagt i nazistisk dødslejr
19. apr. 2019, 07:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-19-92-arig-er-tiltalt-for-at-have-vaeret-vagt-i-nazistisk-dodslejr

-

Under halvdelen af medlemmerne i folkekirken tror på Gud
20. apr. 2019, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-20-under-halvdelen-af-medlemmerne-i-folkekirken-tror-pa-gud

Kun 43 procent af folkekirkens medlemmer tror på den Gud,
kirken forkynder, viser rundspørge.

-

Politikere kalder forslag om etbarnspolitik dobbeltmoralsk og totalitært
20. apr. 2019, 15:16
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-20-politikere-kalder-forslag-om-etbarnspolitik-dobbeltmoralsk-og-totalitaert

-

Sri Lanka var advaret om mulige angreb
22. apr. 2019, 19:04 Opd. 22. apr. 2019, 22:49
nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-22-sri-lanka-var-advaret-om-mulige-angreb

-

Indlandsisen smelter hurtigere og hurtigere: - Det er skræmmende
23. apr. 2019, 05:53
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-23-indlandsisen-smelter-hurtigere-og-hurtigere-det-er-skraemmende

-

Demokrater holder døren åben for rigsretssag mod Trump
23. apr. 2019, 09:41 ...

-

104 SVT Text Tisdag 23 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordådet i Sri Lanka
* Antalet döda stiger i Sri Lanka....130
Ny explosion vid desarmering.......131
Dansk miljardär miste tre barn.....132

* Grönland smälter fortare än väntat 133

* Nytt jordskalv i Filippinerna......134

* Fler döda i skredet i Colombia.....135

* Nya IRA tar på sig dödsskjutning...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 23 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

USA slopar undantag för Iranolja...137

Nio gripna för överfall på ledare..138

1 065 klimataktivister gripna......139

25 döda i bussolycka i Bolivia.....140

30 års fängelse för journalistmord 141

Notiser: Polis körde ihjäl åtta....148

-

NRK:
16. april 2019 kl. 09:07 - 23. april 2019 kl. 06:18, error

23. april 2019 kl. 09:48

-

USA: Annektering af bosættelser strider ikke mod fredsplan
Af Anders Hjorth Vindum 16. April 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/usa-annektering-af-bosaettelser-strider-ikke-mod-fredsplan

Netanyahus valgløfte om annektering er ifølge Mike Pompeo ikke
imod amerikanernes fredsplan, som - måske - snart bliver
fremlagt

-

Terror i Sri Lanka
Påske-massakre varsler nyt fokus for kristenforfølgelser
22. april 2019, kl. 20:55, opdateret 23. april, kl. 8:20
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/paaske-massakre-varsler-nyt-fokus-kristenforfoelgelser

Kirkerne var stopfulde til påskegudstjenesten, da
attentatbølgen begyndte klokken 8.45 med tre næsten samtidige
bombesprængninger i kirkerne, den ene i hovedstaden Colombo og
to andre i byerne Negombo og Batticaloa.

Kommentar:

Som tidligere sagt: Vi må være *realistiske*, at denne terror
vil fortsætte indtil dommedag og puste til hadets flammer fra
helvede, så andre folk vil gribe til våben og råbe på hævn. Og
alt i alt vil det medføre, at kærligheden bliver kold hos de
fleste, som vi også så det fx. under 2. Verdenskrig, hvor
russernes had mod nazisterne forvandlede dem til ... tja, hvad
skal vi kalde det? Det var jo ikke kun de skyldige, det gik ud
over men OGSÅ civilbefolkningen!

-

Easter, Good Friday celebrated in Jerusalem - watch

The ceremonial lighting of the "holy fire" took place at the
historic church.

By JERUSALEM POST STAFF
April 21, 2019 15:27
https://www.jpost.com/Israel-News/Easter-Good-Friday-celebrated-in-Jerusalem-587485

Politisk korrekthed, når det er værst: Politikere tøver med at kalde
srilankanske terror-ofre kristne

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+22&version=BPH

Ezekiel 22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalems og Judas synd

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+11.2-16&version=BPH

1 Korinterne 11:2-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at finde sin plads og være under autoritet og
beskyttelse

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+14.1-25&version=BPH

4 Mosebog 14:1-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folk gør oprør på grund af vantro

Moses går i forbøn for folket

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-04-24

Tag dig tid til at reflektere (3)

"Var de kloge, havde de ... tænkt på, hvad der skulle blive
af dem."
5.Mos 32,29
2019-04-23, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"If you cling to your life, you will lose it, and if you let
your life go, you will save it."
Luke 17:33

-

Mogens Kall skrev ...

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21405

Politisk korrekthed, når det er værst: Politikere tøver med at kalde

Foreløbig undersøgelse: Terror i Sri Lanka var gengæld for angrebet i
Christchurch
kl. 10:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foreloebig-undersoegelse-terror-i-sri-lanka-var-gengaeld-angrebet-i-christchurch

-

Dansk forsker om voldsomt tab af indlandsis: Det begyndte allerede at gå
galt i 80'erne
kl.
12:39https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/dansk-forsker-om-voldsomt-tab-af-indlandsis-det-begyndte-allerede-gaa-galt-i

-

DR S123 tir 23 apr 21:45:18
23.april dr.dk/nyheder 13:43

VIND OG SOL KAN LAVES TIL BRÆNDSTOF
Hvis man blander vind, sol og vand. Så
kan man få brint, der kan ryge direkte
i tanken på lastbilen, bussen eller et
andet køretøj, der kører på grønt
brændstof.

Sådan lyder det simple regnestykke bag
vandbaseret elektrolyse, som flere
danske virksomheder arbejder med.

Det gør det muligt at omdanne al den
strøm, der ikke bliver brugt, til ren
brint, som man derefter kan omdanne til
grønt brændstof.

Den teknologi kan vi komme i gang med
hurtigere, end først forventet, viser
den seneste analyse fra EnergiNet.

Teknologien rykker: Snart sætter flere anlæg sol og vind på flaske
kl. 13:43
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/teknologien-rykker-snart-saetter-flere-anlaeg-sol-og-vind-paa-flaske

-

DR S124 tir 23 apr 21:45:18
23.april dr.dk/nyheder 12:59

IS TAGER SKYLDEN FOR ANGREB
Islamisk Stats nyhedsbureau Amaq
skriver, at gruppen står bag
bombeangrebene i Sri Lanka.

Der bliver ikke fremlagt nogen form for
bevis eller underbygning af påstanden
om, at Islamisk Stat har udført
angrebene. Det skriver Reuters.

Antallet af dræbte efter søndagens
terrorangreb i Sri Lanka er steget til
321. Næsten 500 meldes såret.

Bombeeksplosionerne ramte tre kirker og
tre hoteller i Sri Lanka tidligt søndag
formiddag.

Flere af angrebene blev udført af
selvmordsbombere.

Islamisk Stat tager skylden for bombeangreb i Sri Lanka
kl. 12:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/islamisk-stat-tager-skylden-bombeangreb-i-sri-lanka

Kommentar:

At myrde *uskyldige* kan ALDRIG retfærdiggøres!

I er en flok religiøse *galninge*, der IKKE kan skelne mellem
højre og venstre, godt fra ondt! ... :-(

-

DR S125 tir 23 apr 21:45:18
23.april dr.dk/nyheder 13:25

PALUDAN FÅR 12000 VÆLGERERKLÆRINGER
Ifølge Økonomi- og Indenrigsministeriet
har det stærkt indvandringskritiske
parti Stram Kurs med Rasmus Paludan i
spidsen nu 12.174 indsamlede
vælgererklæringer fra
vaelgerearklaering.dk.

Det er mere end en fordobling siden
første april, hvor partiet havde
registreret 5526 erklæringer.

Tidligere tirsdag oplyste Rasmus
Paludan i en pressemeddelelse, at
partiet får mellem 800 og 1000 nye
vælgererklæringer om dagen.

Stram Kurs krydser 12.000 vælgererklæringer
kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/politik/stram-kurs-krydser-12000-vaelgererklaeringer

-

Turismen firedoblet på 10 år: Bombeangreb truer Sri Lankas blomstrende
økonomi
kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/penge/turismen-firedoblet-paa-10-aar-bombeangreb-truer-sri-lankas-blomstrende-oekonomi

-

Kommunen siger nej: Uheldig skovejer må ikke lave brandbælte efter
storbrand på hede
kl. 14:25
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/kommunen-siger-nej-uheldig-skovejer-maa-ikke-lave-brandbaelte-efter

-

Ekspert efter journalistdrab: Brexit har været med til at optrappe
volden i Nordirland
kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-efter-journalistdrab-brexit-har-vaeret-med-til-optrappe-volden-i-nordirland

-

DR S135 tir 23 apr 21:45:19
23.april dr.dk/nyheder 20:19

PRÆSIDENT: JEG FIK IKKE ADVARSEL
Sri Lankas præsident, Maithripala
Sirisena, siger, at advarsler om et
forestående angreb i påsken aldrig
nåede ham. Han varsler udskiftninger i
toppen af landets forsvar inden for det
næste døgn. Dødstallet efter angrebene
på hoteller og kirker er i dag
opjusteret til 321.

- Jeg vil fuldstændig omstrukturere
politiet og sikkerhedsstyrkerne i de
kommende uger, siger Sirisena i en tale
på tv.

Det sker på baggrund af oplysninger fra
blandt andet nyhedsbureauet Reuters.Her
siger lokale efterretningsfolk, at de
få timer før bombeangrebene fik tip fra
Indien.

Sri Lankas præsident: Jeg fik ikke advarsler om angreb
kl. 20:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sri-lankas-praesident-jeg-fik-ikke-advarsler-om-angreb

-

DR S136 tir 23 apr 21:45:19
23.april dr.dk/nyheder 21:33

EGYPTENS LEDER VINDER AFSTEMNING
Med stort flertal har egyptiske vælgere
ved en folkeafstemning sagt ja til en
ændring af forfatningen. Det oplyser
valgkommissionen her til aften. Det
betyder, at præsident Abdel Fattah al-
Sisi kan blive siddende på sin post til
2030.

Lidt over 44 procent af de
stemmeberettigede afgav deres stemme
under den tre dage lange afstemning.
Knap 89 procent sagde ja til at ændre
forfatningen.
Tilføjelsen til forfatningen blev
vedtaget i parlamentet i sidste uge.
Den gør det muligt for præsident Sisi
at blive valgt til en tredje periode,
næste gang der er præsidentvalg. Det er
der efter planen i 2024.

Egyptens leder vinder afstemning: Kan sidde til 2030
kl. 21:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/egyptens-leder-vinder-afstemning-kan-sidde-til-2030

-

DR S138 ons 24 apr 08:46:49
24.april dr.dk/nyheder 05:45

RUMSONDE MÅLER JORDSKÆLV PÅ MARS
En rumsonde på planeten Mars har regis-
treret det, forskere tror er det første
"Mars-skælv" - et jordskælv på Mars.

Det er første gang nogensinde, at man
har målt et jordskælv på en anden
planet.
Målingen kommer, fem måneder efter at
Nasas rumsonde InSight landede på Mars
for at lave seismologiske målinger.
Ifølge Nasa svarede det til et
jordskælv med en beregnet størrelse på
2,5.

- Dette er officielt begyndelsen på et
nyt forskningsområde: Mars-seismologi,
siger chefforsker i rumprojektet Bruce
Banerdt.

Rumsonde måler historisk jordskælv på Mars
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/rumsonde-maler-historisk-jordskaelv-pa-mars

Kommentar:

Så må Mars jo FORTSAT være geologisk aktiv (selvom vi har fået
fortalt noget andet af forskerne)!

-

DR S139 ons 24 apr 08:46:49
24.april dr.dk/nyheder 07:00

GOLAN-BOSÆTTELSE FÅR TRUMP-NAVN
Israels premierminister, Benjamin
Netanyahu, siger tirsdag, at han vil
navngive en bosættelse i de besatte
Golan-højder efter USA's præsident,
Donald Trump.

Det sker for at vise, at man sætter
pris på, at Trump anerkender
Golanhøjderne som israelsk territorie.

- Alle israelere blev dybt bevægede, da
præsident Trump tog den historiske
beslutning at anerkende Israels
suverænitet over Golanhøjderne, siger
Netanyahu i en videomeddelelse.

Netanyahu har med sin familie været på
tur i regionen.

Israel vil navngive Golan-bosættelse efter Donald Trump
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-vil-navngive-golan-bosaettelse-efter-donald-trump

Massebegravelser i Sri Lanka efter bombeangreb: -
Tænk ikke på hævn. Gud vil straffe dem, der stod bag
23. apr. 2019, 11:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-23-massebegravelser-i-sri-lanka-efter-bombeangreb-taenk-ikke-pa-haevn-gud-vil-straffe

-

Saudi-Arabien henretter 37 borgere
23. apr. 2019, 20:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-23-saudi-arabien-henretter-37-borgere

Tirsdag blev 37 mennesker henrettet i Saudi-Arabien, efter de
er blevet sat i forbindelse med terrorrelateret kriminalitet.

-

Store dele af dansk copyright-lov er ugyldig
23. apr. 2019, 22:05
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-23-store-dele-af-dansk-copyright-lov-er-ugyldig

-

Sociale medier stadig spærret efter terror i Sri Lanka
23. apr. 2019, 22:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-23-sociale-medier-stadig-spaerret-efter-terror-i-sri-lanka

-

New Zealand vil ikke koble angreb i Sri Lanka til Christchurch
24. apr. 2019, 07:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-24-new-zealand-vil-ikke-koble-angreb-i-sri-lanka-til-christchurch

-

Beredskab rykker ud til rekordmange naturbrande - og danskernes adfærd
hjælper ikke
24. apr. 2019, 10:20 ...

-

104 SVT Text Onsdag 24 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Hundratals evakuerade i Norgebrand 130

* Mexiko skickar tillbaka migranter..131

* Första Marsskalv kan ha mätts......132

* Dödstalet i Sri Lanka stiger.......133
* "Lång planering bakom dådet".......134

* Fängelse för aktivister i Hongkong 135

Saudiarabien avrättar terrordömda..136

Grundlagsändringar i Egypten.......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 24 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Putin och Kim träffas på torsdag...138

Över 30 döda i skred i Sydafrika...139

Norge kan ta hem barn i IS-områden 140

Ex-storhertig av Luxemburg död.....141

Notiser: 17 barn döda i skyfall....148

-

NRK:
23. april 2019 kl. 09:48 - 24. april 2019 kl. 08:37, error

24. april 2019 kl. 10:31

-

Politikere tøver med at kalde srilankanske terror-ofre kristne:
”Politisk korrekthed, når det er værst”
23. april 2019, kl. 21:00, opdateret 24. april, kl. 10:23
Af Johanne Faigh Larsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/politikere-toever-med-kalde-srilankanske-terrorofre-kristne

”Det er politisk korrekthed, når det er værst. Da
terrorangrebet på de to moskéer i New Zealand blev begået,
blev der straks sagt, at vi skulle stå sammen med muslimerne.
Nu siger ingen, at vi skal stå sammen med de kristne. Det
forstår jeg ikke, når nu kristne er den mest forfulgte gruppe i
verden,” siger Naser Khader (K).

-

Homoseksuel præst: Derfor har jeg valgt cølibatet
23. april 2019, kl. 21:00
Peter Edlef Nissen, Præst i Bramming Frimenighed og forfatter
til bogen ”Det enestående liv” udgivet på forlaget Credo
Dette er en kronik. Kronikken er udtryk for skribentens egen
holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/homoseksuel-frikirkepraest-derfor-har-jeg-valgt-coelibat

Det handler om at finde veje til at leve et sundt liv i
cølibat og undersøge, hvordan det kan åbne veje til et dybere
spirituelt liv med Gud, skriver dagens kronikør.

Kommentar:

Compare with ...

Subject: Kaldet til soldat i Frelsens Hær (8) -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Sun, 17 Mar 2019 09:01:59 +0100, GMT 08:01
21324 news:5c8dfefb$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-324
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-324
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/ejV-d62GBQAJ

[ ... ]
> side 38:
>
> === citat start ===
>
> Afdeling 5 - Uværlig levevis
[ ... ]
> [...]
> tilbøjeligheder ikke skulle kunne være salvationist, om
> han/hun lever under Guds vejledning og disciplinerer sit
> liv og sine tanker på en måde, som et kristent liv kræver.
> Men det er bedst, at en sådan person påtager sig andre op-
> gaver end at være engageret i børne- og ungdomsarjejdet.
> En homoseksuel tilbøjelighed, der ikke udtrykkes i hand-
> ling, er ikke i sig selv forkert, og bør ikke fremkalde
> skyldfølelse. Den pågældende trænger til forståelse og
> hjælp, ikke fordømmelse. Personer, som ikke afstår fra e-
> gentlige homoseksuelle handlinger, kan ikke være salvatio-

Fint! ... :-)

-

How Russia wants to control the internet
9h ago, time now CET 10:53
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-48026660/how-russia-wants-to-control-the-internet

Kim Jong-Uns närmaste man sparkas

USA fördömer Putins utspel (vedr. Ukraine)
Ryskt passbeslut upprör Ukraina

-

I dag er det 33 år siden, at Tjernobyl-katastrofen indtraf i
det daværende kommunistiske Sovjetdiktatur. Dagen efter havde
den radioaktive sky spredt sig til bl.a. Nordeuropa.

Hændelsen *afslørede* diktaturets løgne og var derfor nok
medvirkende til, at hele diktaturet kollapsede nogle år
senere.

Det er for nylig blevet opdaget, at katastrofen måske slet ikke
var en uheld, men at noget fik ulykken til at indtræffe. Datoen
og året er i hvert fald tilsyneladende nøje udvalgt (for at
markere noget vi *genkender* fra the-ET-Bible-code). Se evt. ...

Subject: Found 115 -
Date: Wed, 10 Apr 2019 20:29:16 +0200, GMT 18:29
21389 news:5cae3604$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-104/21-389
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-389
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/hnkd-fS3BAAJ

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+23&version=BPH

Ezekiel 23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedtale om Samarias og Jerusalems utroskab

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+11.17-34&version=BPH

1 Korinterne 11:17-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mangel på fællesskab i menigheden

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-04-25, I skal bære jeres straf i fyrre år.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+14.26-45&version=BPH

4 Mosebog 14:26-45, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens straf over det vantro folk

-

[...]

Ordet for 2019-04-25

Gud arbejder i dit liv

"Gud kender min færd, prøver han mig, kommer jeg ud som
guld."
Job 23,10
2019-04-24, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Even he rendered a just decision in the end. So don't you
think God will surely give justice to his chosen people who
cry out to him day and night? Will he keep putting them off?"
Luke 18:7

-

Mogens Kall skrev ...

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no21405

Kim Jong-Uns närmaste man sparkas

USA fördömer Putins utspel (vedr. Ukraine)

9 selvmordsbombere bag Sri Lanka-terror: De fleste er veluddannede
kl. 13:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/9-selvmordsbombere-bag-sri-lanka-terror-de-fleste-er-veluddannede

Terrorangrebet i Sri Lanka er et af de værste i nyere historie
24. apr. 2019, 20:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-24-terrorangrebet-i-sri-lanka-er-et-af-de-vaerste-i-nyere-historie

-

To personer fundet dræbt i hus ved Aarhus
25. apr. 2019, 09:08 Opd. 25. apr. 2019, 10:32 ...

-

104 SVT Text Torsdag 25 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Invånare på helspänn i Colombo.....130
* Fler soldater sätts efter dåd......131
* Höga chefer uppmanas att avgå......132

* Möte mellan Putin och Kim Jong-Un..133
* USA fördömer Putins utspel.........134
Kim Jong-Uns närmaste man sparkas..135

* Nära 700 fall av mässling i USA....136

* Medlemmar ur militärrådet avgår....137

* Ghana satsar på medicindrönare.....138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 25 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ryskt passbeslut upprör Ukraina....139

Estland får trepartiregering.......140

Amnesty: Flest shiiter avrättade...141

Skogsbrand i Norge under kontroll..142

Kina planerar månbas för forskning 143

-

134 SVT Text Torsdag 25 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

USA fördömer Putins utspel

USA fördömer ryske presidenten
Vladimir Putins beslut att invånare i
utbrytarrepublikerna Donetsk och
Luhansk i östra Ukraina lättare ska
kunna få ryskt medborgarskap.

"Genom sitt provokativa agerande har
Ryssland intensifierat attacken på
Ukrainas suveränitet och territoriella
integritet", skriver det amerikanska
utrikesdepartementet.

Ukrainas tillträdande president
Volodymyr Zelenskyj uppmanade på
onsdagen omvärlden att sätta press på
Ryssland. Det skriver nyhetsbyrån
Reuters.

-

135 SVT Text Torsdag 25 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 APRIL

Kim Jong-Uns närmaste man sparkas

Nordkorea har avskedat Kim Yong-Chol,
som har fungerat som diktatorn Kim
Jong-Uns närmaste man, från hans
topposition. Det uppger en källa i det
sydkoreanska parlamentet för den
sydkoreanska nyhetsbyrån Yonhap.

Kim Yong-Chol har lett Nordkoreas
arbetarpartis avdelning som hanterar
relationerna med Sydkorea och även med
USA. Han besökte Vita huset i januari
och har haft mycket kontakt med USA:s
utrikesminister Mike Pompeo.

I förra veckan uppgav Nordkorea att
man inte vill att Pompeo ska delta
i kärnvapensamtalen mellan länderna.

-

137 SVT Text Torsdag 25 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

Medlemmar ur militärrådet avgår

Sudans styrande militärråd uppger att
de på flera punkter har kommit överens
med den växande proteströrelsen i
landet, skriver TT.

Exakt vilka krav militärrådet gått med
på är inte offentliggjort, men kort
efter mötets slut avgick tre av
militärrådets tio medlemmar.

Under onsdagen meddelade
proteströrelsen att demonstranterna
förbereder en generalstrejk runt om i
landet om rådet inte lämnar över
styret till en civil förvaltning.

-

139 SVT Text Torsdag 25 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 APRIL

Ryskt passbeslut upprör Ukraina

Det ska bli enklare för invånarna i de
rebellstyrda delarna av östra Ukraina
att bli ryska medborgare och få ryska
pass. Det har Rysslands president
Vladimir Putin beslutat.

Ansökningar om medborgarskap ska
prövas inom tre månader, enligt Putins
dekret. Beslutet motiveras med att de
3,7 miljoner invånarna behöver skydd
för sina fri- och rättigheter, skriver
Moswow Times.

Ukrainas utrikesminister Pavlo Klimkin
skriver på Twitter att beslutet visar
på fortsatt aggression och inblandning
i Ukrainas inre angelägenheter.

-

141 SVT Text Torsdag 25 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 APRIL

Amnesty: Flest shiiter avrättade

Minst 33 av de 37 som avrättades vid
en massavrättning i Saudiarabien i
tisdags tillhörde minoritetsgruppen
shiiter, uppger Human Rights Watch och
Amnesty International.

Enligt Amnesty hade de anklagade dömts
i skenrättegångar efter erkännanden
som framtvingats under tortyr.

I går rapporterade den statliga
nyhetsbyrån SPA att 37 personer hade
avrättats då de bland annat anammat
"extremistiska terroristideologier"
och stört landets säkerhet, enligt
nyhetsbyrån AFP.

-

NRK:
24. april 2019 kl. 10:31 - 25. april 2019 kl. 07:27, error

25. april 2019 kl. 08:46

-

Amerikansk kongresmedlem: "Ved de ikke, at Jesus var palæstinenser?"
Af Anders Hjorth Vindum 24. April 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/amerikansk-kongresmedlem-ved-de-ikke-at-jesus-var-palaestinenser

At Jesus var palæstinenser, er en løgn, der har til formål at
omskrive historien og fjerne forbindelsen mellem nutidens jøder
og landet Israel. Nu støtter en højtstående amerikansk
politiker den absurde påstand.

-

Naser Khader er ramt af metaltræthed over islam: Godt, min søn nu er
blevet konfirmeret

24. april 2019, kl. 12:40, opdateret 25. april, kl. 8:19
Naser Khader
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/jeg-er-ramt-af-metaltraethed-over-islam-godt-min-soen-nu-er-blevet-konfirmeret

Lørdag før palmesøndag blev Naser Khaders (K) søn konfirmeret i
folkekirken. Det var en stor og meget glædelig dag – også for
faderen personligt. Naser Khader skriver, at han var lettet
over, at sønnen valgte en ”fredelig og næstekærlig” religion,
og at sønnen ikke skal være frustreret over at ”dele religion
med de mest dødbringende ideologer i vores tid”.

Jesu birth: Found 39 - Re: Found 43 and 276 (7-star)...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 39 -
Re: Found 43 and 276 (7-star) -
Re: Found 1.Temple + 3000 year => Apophis -
Re: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: M... Re: 2019 uge 15
Date: Thu, 25 Apr 2019 09:39:03 +0200, GMT 07:39
21410 news:5cc1641d$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-39/21-410
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-43/21-410
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-276/21-410
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-410
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-410
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-410
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/temple/21-410
https://sites.google.com/site/etbible/home/temple/21-410
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lat/21-410
https://sites.google.com/site/etbible/home/star-of-bethlehem/21-410
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/xFIbxGnFCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/S4xtPTLrDAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/wfZsrJSKCQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/imkbXrU3CgAJ

Kristendommen (og Jødedommen) indeholder en *Ophavsret*, som
Koranen IKKE har (og derfor er Koranen *diskvalificeret*, fordi
den påstår, at vi kristne og jøder har forfalsket Bibelens
skrifter, men HVORDAN kan så *Ophavsretten* eksistere, HVIS der
var tale om en forfalskning?), apropos

Hmm ...

Ordet til på lørdag fra Det Danske Bibelselskab er bl.a.:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+22.1-16&version=BPH

Ordsprogene 22:1-16 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

12
Herren værner om sandheden,
og gendriver løgnernes ord.

Amen?

Du kan IKKE ændre et komma ved disse videnskabelige
*kendsgerninger*; ej heller om du flyver ind i vores
skyskrabere for at ihjelslå så mange uskyldige civilie som
overhovedet mulig!

Åh ... Gid jeg dog ku' få dig til at indse dette!

-

UFO-news:

-

UFO Sightings
The U.S. Navy Will Start Taking UFO Sightings Much More Seriously
Victor Tangermann
20 hours ago, (time now CET 10:14)
https://futurism.com/us-navy-take-ufo-sightings-seriously

The Navy isn't saying UFOs are real, but it wants to train
pilots how to report them.

-

Military
How angry pilots got the Navy to stop dismissing UFO sightings

By Deanna Paul
April 24 at 6:42 PM (US Eastcoast time)
https://www.washingtonpost.com/national-security/2019/04/24/how-angry-pilots-got-navy-stop-dismissing-ufo-sightings/

-

US Navy introducing guidelines for pilots to report UFO sightings
By Barbara Starr, CNN Pentagon Correspondent
Updated 1834 GMT (0234 HKT) April 24, 2019
https://edition.cnn.com/2019/04/24/politics/us-navy-ufo-guidelines/index.html

... (Robert Bigelow, UFO-hunter) ...

Muslimer i Sri Lanka flygter

-

I dag er det 33 år siden, at Tjernobyl-katastrofen indtraf i
det daværende kommunistiske Sovjetdiktatur. Dagen efter den
26 (i dag) havde den radioaktive sky spredt sig til Nordeuropa.

Date: Wed, 10 Apr 2019 20:29:16 +0200, GMT 18:29
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+24&version=BPH

Ezekiel 24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lignelsen om den anløbne kobbergryde

Ezekiels kone dør som billede på templets ødelæggelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+12.1-11&version=BPH

1 Korinterne 12:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om åndelige gaver og tjenester

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+15.1-26&version=BPH

4 Mosebog 15:1-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Yderligere regler for ofringer

-

[...]

Ordet for 2019-04-26

Tanker, der er ledt af ånden

" For vi er Kristi vellugt ..."
2.Kor 2,15
2019-04-25, CET 11:3x, GMT 09:3x:

He replied, "What is impossible for people is possible with
God."
Luke 18:27

-

Mogens Kall skrev ...

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Dragon: Eksplosion i SpaceX-rumskib giver NASA problemer
Henrik og Helle Stub
Cand. Scient'er i astronomi, fysik og matematik
https://videnskab.dk/teknologi-innovation/dragon-eksplosion-i-spacex-rumskib-giver-nasa-problemer

Åh nej! Lørdag 20. april skete det, som bare ikke måtte ske.

Under en afprøvning her på Jorden lørdag 20. april eksploderede
det nye amerikanske Dragon-rumskib.

Dragon er et af de to typer rumskibe, der fremover skal sende
astronauter op til rumstationen ISS, og er bygget af firmaet
SpaceX.

Eksplosionen giver NASA store problemer, fordi den aftale, de
har med det russiske rumagentur, Roskosmos, om at sende
astronauter op med Soyuz-rumskibet, er ved at løbe ud.

Aftalen er svær at forlænge, fordi det tager 1-2 år at bygge
et nyt Soyuz-rumskib. Af økonomiske grunde bygger Roskosmos
kun det antal Soyuz-rumskibe, de mener at have brug for, så
der er ikke umiddelbart megen ekstra kapacitet.

Da det andet amerikanske rumskib, Starliner, der bygges af
Boeing, også er forsinket, kan det give NASA problemer med at
sikre, at der altid vil være en amerikaner om bord på ISS.

[ ... ]

Hvorfor skete det?

Grunden til eksplosionen er der endnu ikke noget svar på, men
der er to muligheder.

1. ...

-

DR S174 fre 26 apr 07:45:06
25.april dr.dk/nyheder 17:01

MUSLIMER I SRI LANKA FLYGTER
Efter påskens voldsomme terrorangreb,
har muslimer i Sri Lanka oplevet en
tiltagende fjendtlighed fra andre
srilankanere.

Regeringen mener, at den radikale
islamistiske gruppe National Thawheed
Jama'ut (NTJ) står bag angrebene, og i
tirsdags påtog Islamisk Stat sig
skylden for bombeangrebene.
Siden da er forholdet mellem landets
religiøse grupper blevet mere og mere
anspændt.

I Negombo, hvor en af bomberne sprang i
en tætpakket kirke, fragter
myndighederne områdets pakistanske
flygtninge til hemmelige lokationer af
frygt for, at de skal blive overfaldet.

Muslimer i Sri Lanka flygter efter voldelige hævnangreb: 'De tæskede
mine børn'
25. Apr. 2019 kl. 17:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/muslimer-i-sri-lanka-flygter-efter-voldelige-haevnangreb-de-taeskede-mine-boern

-

Kim Jong-un giver USA skylden for fastkørte forhandlinger
kl. 03:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kim-jong-un-giver-usa-skylden-fastkorte-forhandlinger

Kommentar:

Nej! USA er et *demokrati*, mens I har et *diktatur* (og har
derfor INGEN krav på eksistensberettigelse). Og stod det til
mig, da ville jeg *straffe* Jer for Jeres forbrydelser, apropos
(som jeg skrev til Jer og andre herunder verdenspressen) ...

Subject: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Date: Wed, 10 Apr 2019 17:03:59 +0200, GMT 15:03
21388 news:5cae05e7$0$702$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-388
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-388
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-388
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-388
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-388
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-388
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/pRsxeMGsBAAJ

> Og det vil - med andre ord - sige, at vi nok IKKE skal
> blive al for selvsikre på at kunne slippe godt fra
> hvad-som-helst (herunder Forbrydelse mod Menneskeheden).
> Kanske de kan finde på at *gentage* straffeaktionen!!!
>

> "Skakmat"?

Så hvis jeg var Jer, da ville jeg holde ultra-lav profil (i
håbet om at slippe for straf)!

Længere er historien altså bare ikke!

Men bevares!

Psykopater evner måske ikke at forstå *realiteterne* i denne
verden (men søger og higer på sygelig vis efter magtdominans).
Og så må man jo sættes på plads (ligesom Tjernobyl var
medvirkende til, at det daværende diktatoriske kommunistiske
Sovjet blev sat på plads og brød sammen), ikke sandt?!

-

VIDEO Præst læser besked fra Holch Povlsen-familien til fakkeltog: Tabet
er ubegribeligt
kl. 05:28
https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-praest-laeser-besked-fra-holch-povlsen-familien-til-fakkeltog-tabet-er

Flere lande advarer om nye angreb i Sri Lanka
26. apr. 2019, 07:52 ...

-

104 SVT Text Fredag 26 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Cyklonen Kenneth når Mocambique....130

* Nödläge i Ottowa vid översvämingar 131

* Prins William besökte terroroffer..132

* Kim bjuder in Putin till Nordkorea 133
Putin och Kim nöjda med mötet......134

* Ny studie: Stress påverkar vikten..135

Dödstalet stiger i Sydafrikaoväder 136

40-procentig asylminskning i EU....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 26 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Biden ställer upp i presidentvalet 138

Dödssiffran i Sri Lanka skrivs ned 139
Sri Lankas försvarsminister avgår..140
Fler soldater sätts in efter dåd...141

Ryskt passbeslut upprör Ukraina....142

Ukraina antar ny språklag..........143

Mocambique dömer 37 terrorister....144

-

143 SVT Text Fredag 26 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

Ukraina antar ny språklag

Det ukrainska parlamentet har antagit
en ny språklag som ska stärka
ukrainskans ställning i landet.

I Ukraina talas mestadels ukrainska
och ryska, som är nära besläktade med
varandra. Men med konflikten med
Ryssland efter bland annat annek-
teringen av Krimhalvön, har ryskan
blivit starkt politiserad.

Den nya lagen ställer krav på att allt
fler program i radio och tv ska vara
på ukrainska och fastslår att alla
invånare ska kunna språket. Dessutom
ska alla offentliganställda kunna
ukrainska. Annars hotas de av böter.

-

144 SVT Text Fredag 26 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

Mocambique dömer 37 terrorister

En domstol i Mocambique har dömt
37 personer som redan sitter i
fängelse för inblandning i olika
islamistiskt motiverade terrordåd
under de senaste 18 månaderna där
omkring 200 människor dödades.

De åtalade har redan dömts till mellan
12 och 40 år i fängelse för attacker
i den nordliga provinsen Cabo Delgado.
Nu straffas 10 av dem med ytterligare
40 år i fängelse för bland annat mord
och olaga vapeninnehav.

Utöver dem som dömts har också 143
personer frikänts medan 20 lyckades
fly innan rättegången började.

-

NRK:
25. april 2019 kl. 08:46 - 26. april 2019 kl. 03:12, error

26. april 2019 kl. 08:02

-

Chefredaktør: Netanyahu ødelægger demokratiet, hvis han tillader
juridisk immunitet
Af Anders Hjorth Vindum 25. April 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/chefredaktoer-netanyahu-oedelaegger-demokratiet-hvis-han-tillader-juridisk-immunitet

David Horovitz, som er redaktør på Times of Israel, langer ud
efter Netanyahus "angreb på demokratiet"

Politiet forbyder Paludan-demo

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+25&version=BPH

Ezekiel 25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profetier mod Ammon, Moab, Edom og filistrenes land

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+12.12-31&version=BPH

1 Korinterne 12:12-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Harmoni og enhed i forskelligheden

-

[...]

Ordet for 2019-04-27

Tag kontrol over dit sind

"... alt, hvad der er sandt ... ædelt, ... ret, ... rent,
... værd at elske, ... værd at tale godt om ... det skal
I lægge jer på sinde."
Fil 4,8
2019-04-26, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"The Spirit of the LORD speaks through me; his words are upon
my tongue."
2 Samuel 23:2

2019-04-26, CET 11:3x, GMT 09:3x:

Observe the requirements of the LORD your God, and follow all
his ways. Keep the decrees, commands, regulations, and laws
written in the Law of Moses so that you will be successful in
all you do and wherever you go.
1 Kings 2:3

-

Mogens Kall skrev ...

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S151 lør 27 apr 14:31:54
27.april dr.dk/nyheder 14:18

POLITIET FORBYDER PALUDAN-DEMO
På grund af en sikkerhedstrussel mod
Rasmus Paludan har politiet i tæt
samarbejde med PET valgt at aflyse den
annoncerede Stram Kurs demonstration i
Tønder i dag.

Det meddeler politiet i en
pressemeddelelse.

Rasmus Paludan har også bebudet en
demonstration i Sønderborg i morgen.

Men den har politiet foreløbigt ikke
taget stilling til.

Politiet oplyser, at man foreløbigt
ikke har yderligere kommentarer.

Politiet forbyder Paludan-demonstration i Tønder
kl. 14:18
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-forbyder-paludan-demonstration-i-toender

Bæltefiksering af mand i ti måneder på hospital var lovlig
26. apr. 2019, 12:26
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-04-26-baeltefiksering-af-mand-i-ti-maneder-pa-hospital-var-lovlig

-

Kim Jong-uns desperation kan gøre ham utilregnelig igen, siger analytiker
26. apr. 2019, 14:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-04-26-kim-jong-uns-desperation-kan-goere-ham-utilregnelig-igen-siger-analytiker

Kommentar:

Blot én fuldtræffer og problemet er løst!

-

Uffe Elbæk langer ud efter egne: - Der er brug for at trække en streg i
sandet
27. apr. 2019, 13:51 Opd. 27. apr. 2019, 15:36 ...

-

104 SVT Text Lördag 27 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Pappan stoppade terrorist - dog....130
* Flera döda i tillslag i Sri Lanka..131

* Regn hotar Mocambique efter cyklon 132

* Putin vill vidga passerbjudande....133

Två miljoner katter ska dödas......134

USA drar sig ur FN:s vapenavtal....135

Notiser: 17 döda i Syrien..........148

-

NRK:
26. april 2019 kl. 08:02 - 27. april 2019 kl. 13:54, error

27. april 2019 kl. 15:10

Andreas Bo: Konfirmationen er et tarveligt trick

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+26&version=BPH

Ezekiel 26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profetier mod Tyrus

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+20.19-31&version=BPH

Johannes 20:19-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus viser sig første gang for disciplene

-

[...]

Ordet for 2019-04-28

Dine bedste dage er i vente

"Han læger dem, hvis hjerte er knust ..."
Sl 147,3
2019-04-27, CET 11:3x, GMT 09:3x:

[...]

Google-auto-oversættelse:

Overhold kravene fra Herren din Gud og følg alt
hans veje. Holde dekreter, kommandoer, regler og love
skrevet i Moses lov, så du vil lykkes i
alt hvad du gør og hvor du end går.
1 Kings 2: 3

2019-04-28, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"Teacher," they said, "we know that you speak and teach what
is right and are not influenced by what others think. You
teach the way of God truthfully."
Luke 20:21

-

Mogens Kall skrev ...

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no21405

Andreas Bo: Konfirmationen er et tarveligt trick

Politi aflyser Paludan-demonstration i Sønderborg
28. apr. 2019, 09:49 Opd. 28. apr. 2019, 10:51
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-04-28-politi-aflyser-paludan-demonstration-i-soenderborg

-

Rasmus Paludan har meldt Stram Kurs klar til valg
28. apr. 2019, 10:53 Opd. 28. apr. 2019, 11:01 ...

-

104 SVT Text Söndag 28 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump hyllar ingripande vid dåd....130
En död i skjutning i USA-synagoga..131

* Kenneth jämnade byar med marken....132
Fem döda i skyfall i Mocambique....133

* Splittrat Spanien går till val.....134

* Kyrkor tysta en vecka efter dåden..135
Sri Lankas polischef vägrar avgå...136
Pappan stoppade terrorist - dog....137

* Notre-Dame-brand spred blydamm.....138
* Fyra döda när byggkran kollapsade..139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 28 apr 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nytt styrande råd bildas i Sudan...140
Saudi: Dödsdömda tvingades erkänna 141

Gruvolycka i Ukraina krävde 17 liv 142
Putin vill vidga passerbjudande....143

Två miljoner katter ska dödas......144

-

140 SVT Text Söndag 28 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 APRIL

Nytt styrande råd ska bildas i Sudan

Det militära övergångsrådet och
oppositionsalliansen i Sudan har
kommit överens om att bilda ett
gemensamt militärt och civilt
övergångsråd, enligt nyhetsbyrån AFP.

Beskedet kom efter många timmars
samtal mellan de båda parterna.

Militärrådet grep och avsatte
president Omar al-Bashir den 11 april
efter månader av omfattande protester
mot honom, och kungjorde då sin avsikt
att styra landet i upp till två år
innan val hålls. Demonstranter har
dock fortsatt att kräva att ett civilt
lett övergångsråd ska leda landet.

-

141 SVT Text Söndag 28 apr 2019
INRIKES PUBLICERAD 27 APRIL

Saudi: Dödsdömda tvingades erkänna

Många av de 37 män som avrättades
i Saudiarabien för terrorbrott,
vittnade om tortyr och förfalskade
erkännanden innan domarna föll.

Det rapporterar CNN som tagit del av
domstolsdokument som rör 25 av männen.

Enligt dokumenten vädjade flera av de
dömda männen för sina liv under
domstolsförhandlingarna, och flera
framhärdade att de var oskyldiga.
Några av dem sade att det fanns bevis
för att de torterats av förhörsledare.

Domstolen tog dock ingen hänsyn till
detta utan dömde männen till döden.

-

143 SVT Text Söndag 28 apr 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 APRIL

Putin vill vidga passerbjudande

Ryssands president Vladimir Putin
vill göra det lättare för ukrainare
att bli ryska medborgare, uppger AFP.

-Vi funderar faktiskt på att erbjuda
medborgarskap på ett förenklat sätt
till alla ukrainare, inte bara dem som
är bosatta i Luhansk och Donetsk,
säger Putin på en pressträff i Peking.

Utspelet kommer en vecka efter ett
beslut att förenkla processen för
ryskt medborgarskap för boende
i utbrytarrepublikerna i östra
Ukraina. Beslutet innebär att det
endast skulle ta tre månader för någon
i republikerna att få ett ryskt pass.

-

NRK:
27. april 2019 kl. 15:10 - 28. april 2019 kl. 09:53, error

28. april 2019 kl. 11.15

-

Andreas Bo: Konfirmationen er et tarveligt trick
26. april 2019, kl. 11:20, opdateret 28. april, kl. 8:23
Af Holger Klint
https://www.kristeligt-dagblad.dk/andreas-bo-konfirmationen-er-et-tarveligt-trick

Komiker Andreas Bo mener, at konfirmationen udnytter unge
mennesker ved indlemme dem i kristendommen på det tidspunkt i
livet, hvor de er mest bange for at skille sig ud

Kommentar:

Ja!

Derfor går jeg også ind for voksendåb, eller rettere sagt at
man laver en samvittighedspagt med Gud, når/hvis man er klar
til det (ligesom man indgår et ægteskab, når/hvis man er
klar til det).

(Så er man forhåbentlig også i stand til at gennemskue, OM man
bliver *manipuleret*, som tilfældet jo er mht. *skøgen*, der
påstår at være kristen, skønt hun har *korsfæstet* sin Herre,
Mester, frelser og Gud IGEN, Hebr. 6,6)

Det er i hvert fald dét, der MENES med troen ifølge Bibelen!