2018 uge 32 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=34) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40034

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 31 (news samlet)
Date: Mon, 30 Jul 2018 07:04:31 +0200, GMT 05:04
20791 news:5b5e9c1e$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HnEaPsmNjeM/7i4rZxyMBwAJ

-

I dag Mandag den 6. august 2018 (dag 218 i året) er der 6460
dage til (17 år + 250 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 1998 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Saudi-Arabien udviser Canadas ambassadør efter kritik

-

I dag for mange år siden (i 1945) blev den første atombombe
smidt over Hiroshima i Japan.

Siden da (den 9. august 1945) blev der også smidt en atombombe
over Nagasaki ligeledes i Japan, og Japan kapitulerede og 2.
Verdenskrig var dermed slut.

Herefter gik det muligvis op for mennesker, hvor farligt
våbnet er, at det kan udrydde alle højerestående arter på
jorden (heriblandt os mennesker).

Muligvis derfor er våbnet IKKE blev brugt i krig, men da flere
og flere nationer søger at anskaffe sig våbnet, øger det
risikoen for menneskehgedens selvudslette!

Dette kan undgås ved en såkaldt biologisk *decentralisering*,
men dette tager MANGE århundreder. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/bio-decentralization

Og i mellemtiden kan hvad-som-helst ske, fordi planeten
desværre er *lovløs* (Det er *Jungleloven, der hersker)! ... :-(

Statistisk set KAN det være forklaringen på, at vi ikke hører
fra andre civilisationer i Verdensrummet, fordi de - inden de
overlevede "vuggedøden" (og fik spredt sig ud i verdensrummet
- begik kollektivt selvmord pga. den stærkes "ret" (apropos
bagsiden af medaljen ved at have en lovløs planet)!

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov for
kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede komme til
udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige grund til
respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+89&version=BPH

Salme 89, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds løfte til David

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+11.1-28&version=BPH

Dommer 11:1-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

24
Beholder du ikke, hvad din gud Kemosh har givet dig? Vi
gør krav på ethvert område, som Herren, vores Gud, gav os
held til at erobre!

Det løber en koldt ned af nakken, fordi ...

Det er det selvsamme argument fanatiske muslimer bruger!
(fx. IS)

Og det kan jo enhver komme og påstå!

Det hedder etnisk udrensning på dansk og er en *forbrydelse*
mod Menneskeheden!

Men sådan tænklte man altså i gamnle dage!

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 32 (news samlet)
Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47
20809 news:5b67e0b2$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GbBaw-GV0NI/iW8mxOZSCQAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20809

Saudi-Arabien udviser Canadas ambassadør efter kritik

Mystik om drone-attentat mod præsident i Venezuela
kl. 15:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mystik-om-drone-attentat-mod-praesident-i-venezuela

-

Australien er nu 'et land i tørke'
kl. 18:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australien-er-nu-et-land-i-toerke

-

Ærkefjender underskriver fredsaftale for Sydsudan
05. Aug. 2018 kl. 19:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/aerkefjender-underskriver-fredsaftale-sydsudan

-

Venezuela: Seks anholdt for formodet droneangreb
05. Aug. 2018 kl. 20:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuela-seks-anholdt-formodet-droneangreb

-

Mindst tre personer er omkommet i iberisk rekordvarme
05. Aug. 2018 kl. 21:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-tre-personer-er-omkommet-i-iberisk-rekordvarme

-

DR S132 man 06 aug 07:48:38
6.august dr.dk/nyheder 02:30

SAUDI-ARABIEN UDVISER AMBASSADØR
Saudi-Arabien udviser Canadas
ambassadør i landet. Samtidig bliver
handelsforbindelser til Canada
fastfrosset.

Det sker i protest mod Canadas
"indblanding i landets interne
anliggender", oplyser den saudiske
udenrigsminister.

Udvisningen kommer, efter at den
canadiske ambassade i Saudi-Arabien
fredag udtrykte "alvorlig bekymring"
over fængslingen af adskillige
menneskerettighedsaktivister i landet.

Saudi-Arabien udviser Canadas ambassadør efter kritik
kl. 02:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-udviser-canadas-ambassador-efter-kritik

Kommentar:

Det er KUN fordi du har olie, at der ses igennem fingre med
dit *diktatur*!

Ellers havde piben fået en anden lyd!

Og skal vi demokrater lægge under for dette (real politik kaldes
det)?

Eller ...

Skal vi også ku' se os selv i øjnene (UDEN dårlig samvittighed)?

Jeg vil foreslå, ET, apropos ...

"Kanzi" fortjent belønning, ET!
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning

Subject: Re: Der er et kinesisk ordsprog, som lyder:
Dræb kyllingen for at skræmme aben, men ... -
Re: Pligtforsømmelse (Straffelovens § 253), ET ?
19084 news:ngsbaa$172$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?
Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

Jeg vil foreslå, ET, at disse mennesker kræves til regnskab for
deres *forbrydelser*!

Du/I/vi/dem - Vi kan jo IKKE BÅDE tjene Gud (apropos den
*retfærdige* sag) OG Mamon på en og samme tid, vel?

HVORFOR skal de ha' særbehandling?

-

Tættere på kunstige organer til mennesker: Lunger transplanteret til grise
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/taettere-paa-kunstige-organer-til-mennesker-lunger-transplanteret-til-grise

-

Ekspert om USA’s sanktioner mod Iran: Iranerne vil lide
kl. 07:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-usas-sanktioner-mod-iran-iranerne-vil-lide

Mindst 91 døde efter kraftigt jordskælv i Indonesien
05. aug. 2018, 21:44 Opd. 06. aug. 2018, 09:20 ...

-

104 SVT Text Måndag 06 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ship to Gaza: Sju svenskar gripna..130

Trump medger möte med rysk jurist..131

* Minst 91 döda efter skalv..........132

* Elva barn räddade från extremister 133

* USA inför straff mot Iran..........134

Avskedas efter grekisk storbrand...135

"Hyrda mördare" gripna i Venezuela 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 06 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

ETA-medlem fri efter 30 år.........137

Slutligt fredsavtal för Sydsudan...138

20 omkom i flygolyckan i Schweiz...139

Mobilnät störs ut efter protester..140

-

131 SVT Text Måndag 06 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 AUGUSTI

Trump medger sonens möte i Trump Tower

USA:s president Donald Trump medger
att hans son Donald Trump Jr träffade
den ryska regeringsanknutna juristen
Natalia Veselnitskaja i Trump Tower
2016, uppger nyhetsbyrån AFP.

Mötet ska ha syftat till att få info-
mation om Demokraternas president-
kandidat Hillary Clinton. Mötet ingår
i en granskning av huruvida medlemmar
i Trumps kampanjstab hade koppling
till rysk påverkan i USA:s valrörelse.

Trump har bekräftat mötet på Twitter.
Tidigare har han uppgett att mötet
handlade om amerikanska adoptioner av
ryska barn.

-

134 SVT Text Måndag 06 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 6 AUGUSTI

USA inför straff mot Iran

USA genomför nu de straffåtgärder mot
Iran som är följden av att president
Donald Trump hoppat av atomavtalet
från 2015.

Från midnatt till tisdag New York-tid
(klockan 06 svensk tid) får islamiska
republiken till exempel inte använda
amerikanska pengar.

Utrikesminister Mike Pompeo kallar
åtgärderna en 'front mot illasinnade
iranska handlingar'. Han försäkrar att
de ska genomföras med kraft, så att
regimen i Teheran inte kan undvika
sanktionerna.

-

NRK:
5. august 2018 kl. 08:07 - 6. august 2018 kl. 07:01, error

6. august 2018 kl. 08:55

-

Syrian scientist killing is a message to Assad and Tehran

Does the death of Dr. Aziz Asbar represent a new phase in
targeting an Iran-Damascus weapons program?

By Seth J. Frantzman
August 5, 2018 15:55
https://www.jpost.com/Middle-East/Syrian-scientist-killing-is-a-message-to-Assad-and-Tehran-564180

-

Report: Hamas political leadership supports agreement with Israel

The Fatah party leadership has accused the organization of
"suspicious agreements" with Israel.

By YASSER OKBI/MAARIV
August 6, 2018 10:10
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Report-Hamass-political-leadership-supports-an-agreement-with-Israel-564220

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

Jeftas vanvittige løfte (menneskeofring, apropos islamisk terror)

File 20.811 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-811
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-811
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-811
Terror (abuse of power):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/20-811

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-811

From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/20-811

Andre nyheder:

Ekspert: Kina kan næppe redde Iran

Atomvåben fylder på Hiroshima-dag

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+90&version=BPH

Salme 90, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Moses' bøn

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+11.29-40&version=BPH

Dommer 11:29-40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

30-31
Jefta gav Herren det løfte, at hvis Herren ville hjælpe
ham til at besejre ammonitterne og vende uskadt tilbage,
ville han til gengæld bringe det første, han traf på, når
han kom hjem, som et brændoffer til Herren.

Jeftas løfte

"Herrens ånd" (v29). På gammel testamentelig tid kunne Guds
ånd komme over enkeltpersoner for at udruste dem til at udføre
særlige opgaver, som Gud havde giver dem.
*Den første, der kommer mig i møde, vil jeg ofre som*
*brændoffer* (jf. v 31). Jefta havde forventet, at der ville
komme et dyr. For da han så sin datter, flængede han sine
klæder som tegn på sin store sorg. Men det var ikke rigtigt af
Jefta at aflægge et sådant løfte. Som en kommentator skriver:
*Dette løfte var intet mindre end en handling ud af mangel på*
*tro. I stedet for at være handling ud af fromhed, var det et*
*forsøg på manipulation*.

Beretningen om Jeftas løfte er derfor et meget tydeligt
eksempel på, at ikke alt, hvad der er fortalt om mennesker i
Bibelen, er et eksempel til efterfølgende. Beretningen må
derimod være fortalt for at advare os imod at ville manipulere
med Gud.

Beretningen viser os også. Et menneske, som Gud har brugt
og bruger, kan godt gøre noget, der ikke er efter Guds vilje.
Vi overraskes måske, når vi oplever det i vore sammenhænge,
men vi har alle synden og det onde i os. Sådan er vi mennesker,
og det viser ikke bare denne beretning, men mange andre
beretninger i Bibelen med al tydelighed.

Refleksion:
Hvordan er mit forhold til Gud? Vil jeg gerne handle lidt med
ham?

Bøn:
Gud, lad mig blive bevaret i troen på, at alt beror på det, du
gør!

Kommentar:

(Jeg havde engang gjort et notat på internettet angående dette,
men jeg kan desværre ikke lige finde det her og nu. Blot nævne
kan jeg, at jeg udfor dette skriftsted i min bibel har skrevet:
Vanvittigt løfte!)

Om jeg kender andre eksempler på denne type *manipulation*?

Subject: Opsigelse af abonnement med øjeblikkelig virkning! -
Re: At fortie sandheden? - Åbent brev til Udfordringens
ansvarshavende redaktør Henri Nissen -
Re: ...
Date: Mon, 7 May 2018 16:06:52 +0200, GMT 14:06
20602 news:5af05d2d$0$719$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-602
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-602
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1sCL-79k1ss/VUCR8bXHAAAJ

> ... (legitimering af hor og undergravelse af *kristen*
> ex-mands og andre *kristne* pårørendes autoritet, apropos
> *kirketugt*) ...

Ja!

Selv kristne kan desværre falde i den grøft at *manipulere*
med deres omgivelser (herunder medkristne) for at opnå et
eller andet, fx. at fastholde en *vranglære* (som
legitimering af hor jo er)!

Date: Thu, 2 Aug 2018 11:39:11 +0200, GMT 09:39
20804 news:5b62d0f0$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/20-804
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-xxx/20-804
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/20-804
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/20-xxx/20-804
Close Encounters of the Third Kind (Nærkontakt af 3. grad):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/20-xxx/20-804
Messenger, Stjerneskibet Budbringeren (The starship Messenger):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/messenger/20-804
Nuclearwar:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/20-804
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HnEaPsmNjeM/D0xFrzUlCAAJ

> Så vader man stadig rundt og tilbeder sten, der hverken
> kan gå, se, høre eller tale (hvad enten det nu er
> Klippemoskeen i Jerusalem eller You-name-it og laver
> *menneskeofringer* til denne "gud").
>
> Kald det bare *hjernevask*!
>
> Det er i hvert fald knald-i-låget!
>
> Hvis jeg kom udefra, da ville jeg i hvert fald tænke, at du
> stort set IKKE er kommet længere end aberne i din udvikling;
> og ja: en "anelse" knald-i-låget!
[ ... ]
> I er "muligvis" gået fór vidt i Jeres glade *vanvid*!
>
> Menneskeofringerne vil muligvis IKKE længere blive tolereret!

Og I fanatiske muslimer er ikke et hak bedre, fordi I
*praktiserer* denne modbydelige, væmmelige menneskeofring!

Det er et udtryk for *MANGEL PÅ TRO*, apropos ...

Subject: Lad hor- og utugtsdæmonen forsvare sig selv! -
Date: Sat, 28 Jul 2018 10:42:38 +0200, GMT 08:42
20788b news:5b5c2c23$0$708$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-788
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-788
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-788
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/20-788
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/tS9r39P6BgAJ

[ ... ]

[ ... ]
> Lad hor- og utugtsdæmonen forsvare sig selv!

Hvis "Ba'al" virkelig er en gud, så lad ham forsvare sig selv
og straffe den, der har "revet hans alter ned".

Det er et udtryk for *MANGEL PÅ TRO*, når du vil hjælpe ham!

Det er *manipulation*!

-

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S140 man 06 aug 09:46:09
6.august dr.dk/nyheder 09:36

ATOMVÅBEN FYLDER PÅ HIROSHIMA-DAG
Fortiden og nutiden mødte hinanden i
flere af de taler, der blev afholdt ved
73-årsdagen for atombomben i Hiroshima.

Kazumi Matsui, Hiroshimas borgmester,
advarede mod "visse lande, der
udtrykker en selvcentreret nationalisme
og moderniserer deres arsenal af
atomvåben".
Linjen kan være en hentydning til USA,
hvor præsident Donald Trump har lovet
at øge arsenalet af atomvåben.

- Hvis den menneskelige familie glemmer
sin historie eller holder op med at
konfrontere den, kan vi igen begå en
forfærdelig fejl. Derfor skal vi blive
ved med at tale om Hiroshima, sagde
Matsui.

Opfordringer til atomnedrustning fylder på Hiroshima-årsdag
kl. 09:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/opfordringer-til-atomnedrustning-fylder-pa-hiroshima-arsdag

-

Iran lammes af sanktioner: 'Du vågner en morgen, og så er din opsparing
halveret'
kl. 10:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-lammes-af-sanktioner-du-vaagner-en-morgen-og-saa-er-din-opsparing-halveret

[NB! Rettelser foretaget undervejs!]

Subject: Saudi-Arabien udviser Canadas ambassadør efter kritik -
Re: 2018 uge 32 (news samlet)
Date: Mon, 6 Aug 2018 10:18:32 +0200, GMT 08:18
20810 news:5b68040c$0$714$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GbBaw-GV0NI/yleG5yFbCQAJ

> [...]
> - begår kollektivt selvmord pga. den stærkes "ret" (apropos
> bagsiden af medaljen ved at have en lovløs planet)!

Det er så ulempen ved at støtte folk, der forsøger at anskaffe
sig atomvåben, selvom de slet ikke respekterer demokratiet,
men blot søger deres egen magt, apropos *magtmisbrug*!

-

Overblik: Sådan indfører Trump sanktioner mod Iran
kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-saadan-indfoerer-trump-sanktioner-mod-iran

-

DR S142 man 06 aug 12:12:48
6.august dr.dk/nyheder 11:59

EKSPERT: KINA KAN NÆPPE REDDE IRAN
Trods kinesisk interesse for blandt
andet Irans olie skal det mellemøstlige
land ikke forvente, at træerne vokser
ind i himlen.

Sådan lyder vurderingen fra Lars Erslev
Andersen, seniorforsker i globale
transformationer ved Dansk Institut for
Internationale Studier, efter USA
genindfører økonomiske sanktioner mod
Iran.

-Der er stor skepsis, om Kina har
kapacitet og vilje til at gøre det,
siger seniorforskeren.

Kina risikerer blandt at rage sig uklar
med både USA og Irans arabiske
nabolande, som er i konflikt med Iran.

Iran ramt af nye sanktioner: Kina kan næppe redde økonomien
kl. 11:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-ramt-af-nye-sanktioner-kina-kan-naeppe-redde-oekonomien

-

Tørre slimhinder og luftvejsgener: Ozonforurening blæser ind over Danmark
kl. 13:21
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/toerre-slimhinder-og-luftvejsgener-ozonforurening-blaeser-ind-over-danmark

-

Bagmandspolitiet efterforsker mulig hvidvask i Danske Bank
kl. 16:13
https://www.dr.dk/nyheder/penge/bagmandspolitiet-efterforsker-mulig-hvidvask-i-danske-bank

Trump indrømmer, at sønnen mødte russer for at få informationer om Clinton
06. aug. 2018, 14:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-06-trump-indroemmer-at-soennen-moedte-russer-for-at-faa-informationer-om-clinton

-

Tre journalister var på vej til kæmpe guldmine, da de blev myrdet i mørket
06. aug. 2018, 17:23
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-06-tre-journalister-var-paa-vej-til-kaempe-guldmine-da-de-blev-myrdet-i-moerket

Et mord på tre russiske journalister i Afrika har igen kastet
lys over den hemmelighedsfulde russiske hær af lejesoldater i
Ukraine og Syrien.

-

Kæmpe eksplosion ved italiensk storby - tre døde og mange såret
06. aug. 2018, 16:16 Opd. 06. aug. 2018, 18:10 ...

-

NRK:
6. august 2018 kl. 08:55

-

Interrupt from ...

Den 07-08-2018 kl. 08:26 skrev Kall, Mogens:

Subject: Jeftas vanvittige løfte (menneskeofring, apropos islamisk
terror) -
Re: 2018 uge 32 (news samlet)
Date: Tue, 7 Aug 2018 08:26:27 +0200, GMT 06:26
20811a news:5b693b48$0$708$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (SHIRK, Afgudsdyrkelse):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/idolatry/20-811b
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GbBaw-GV0NI/H0lB-ZijCQAJ
(Nå! Helt færdige med dette emne er vi åbenbart ikke:)

Det mindste man ku' forvente, var da, at en journalist er
*objektiv*, ikke sandt?

Og helt uden kendskab til disse hor-sager, kan man IKKE
påstå at være (på Udfordringens redaktion), idet ...

Sent: Saturday, April 28, 2012, CET 14:37, GMT 12:37
Subject: Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden -
Was: Når Gud Helligånd taler ... !
14263 news:4f9be493$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/skilt-men-ikke-fra-gud/14-263
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d8d08f4dfd6c3747

> Glædelig overrasket blev jeg derfor, da jeg i denne
> uge i Udfordringen (uge 17) læste en boganmeldelse.
> Se evt. ...
> http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=23587
>
> Bogen handler om 'efter skilsmissen' og er skrevet af
> Steen Møller Laursen.
> Den hedder 'Skilt - men ikke fra Gud'
>
> Og undervejs nævnes det her, at ...
>
> === citat start ===
>
> ..., og sognepræst Niels Jørgen Fogh, der ikke
> selv vil vie fraskilte, har skrevet kapitlet "Bi...
>
> === citat slut ===

Så ...

At *fortie*, at en stor andel af kristenheden klart
har den opfattelse, at mandatet fra Gud MANGLER mht.
hor-bryllup; det ér da at *manipulere*, oder was?

Hmm ...

Nej! Det er SELVFØLGELIG IKKE det samme som terror,
men du *degraderer* jo i dine medkristne (herunder
ex-mandens autoritet), og det er ikke særlig kærlig
gjort, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+24.36-51&version=BPH

Matthæus 24:36-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vær altid parat

(Jesus siger vedrørende Hans genkomst:)

48
En dårlig forvalter tænker derimod:
‚Det varer nok længe, inden min herre
viser sig.’

49
Derfor har han ingen skrupler ved at mishandle
sine medtjenere og ...

Det mindste du ku' gøre, var da at bede ex-manden om
*tilgivelse*, for alt det onde du har forvoldt ham
(og hans børn)!

Men bevares!

Det FORUDSÆTTER jo, at man FØRST *omvender* sig
(og indser, at man har gjort noget galt)!

Og det er nok her skoen klemmer! ... :-(

Eller hva'?

INDSE dog, at du er gået FULDSTÆNDIG fejl i byen!

Ja! Det er *ydmygende*!

MEN SÅ KUNNE DU JO BARE HA' LADET VÆRE MED AT LEGE
GUD (apropos *SHIRK*, for mandatet fra Gud MANGLER
jo)!!!

Og det er her, skoen ligeledes klemmer for alle
fanatiske muslimer: Man kan ikke gi' slip på
den *magt* (man føler, at man har opnået gennem
terror und so weiter)!

(*Magtmisbrug* hedder det på dansk!)

Vis dem, din hor-dæmon-*afgudsdyrker*, at der er
en vej ud af dette ondskabens mørke.

Giv dem et godt eksempel til efterfølgelse!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen, der
sagde:
(2018-08-07, Tuesday, day no 219, CET 08:57, GMT 06:57)
- "Det skal du (sende denne meddelse til Henri Nissen,
ansvarshavende redaktør på Udfordringen)"

Jo tak! MEGET gerne for min skyld, Herre!

Og hvad mht. kopi til resten af verden?...

CET 09:00
- "Vent"

Okay!

Long live the King° of kings! ... :-)

Og hvad mht. ex-manden?

Det er jo ham, der først og fremmest er blevet ydmyget
og dermed jordet af bl.a. Henri Nissen?

CET 09:07
- "Ja! Gør det bare!"

Last OUTPUT: 20803 news:5b6230f3$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/Y-taUWyVAAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20811b

Dominoeffekt: Klimaet kan gå amok

Danmark øker import av russisk gass

Rigmand betaler niqab-bøde

Lille optimisme efter sydsudansk fredsaftale

Kraftig iltsvind i Limfjorden

Date: Mon, 7 May 2018 16:06:52 +0200, GMT 14:06
> [...]

Selv kristne kan desværre falde i den grøft at *manipulere*
med deres omgivelser (herunder medkristne) for at opnå et
eller andet, fx. en *vranglære* (apropos legitimering af hor)!

-

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]

Danmark øker import av russisk gass

Rigmand betaler niqab-bøde

Lille optimisme efter sydsudansk fredsaftale

Særdeles varm luft rammer Danmark
06. Aug. 2018 kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/saerdeles-varm-luft-rammer-danmark

-

DR S146 tir 07 aug 09:21:01
6.august dr.dk/nyheder 21:07

KRAFTIG ILTSVIND I LIMFJORDEN
Det varme vejr er fortsat de seneste
uger, og det er dårligt for de danske
farvande, hvor iltsvindet har spredt
sig.

Miljøstyrelsen oplyser mandag, at der i
Limfjorden nu er iltsvind på ti
målestationer mod fem målestationer ved
forrige måling for to uger siden.

Harley Bundgaard Madsen, der er
kontorchef i Miljøstyrelsen, fortæller,
at det ser mest usædvanligt ud i
Limfjorden, hvor det er langt mere
udbredt end tidligere år.

Kraftig iltsvind har spredt sig i Limfjorden
06. Aug. 2018 kl. 21:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kraftig-iltsvind-har-spredt-sig-i-limfjorden

-

DR S147 tir 07 aug 09:21:01
6.august dr.dk/nyheder 21:35

LILLE OPTIMISME EFTER FREDSAFTALE
Det er for tidligt at sige, om
magtdelingsaftalen mellem to politiske
rivaler i Sydsudan betyder enden på
landets blodige borgerkrig.

Men der er grund til forsigtig
optimisme, siger DR's Afrika-
korrespondent, Søren Bendixen.
Initiativet viser nemlig, at landets
præsident Salva Kiir har erkendt, at
landet og økonomien ikke kommer videre,
uden at han deler magten med rivalen
Riek Machar.
- De har selv fundet vej til
forhandlingsbordet. Riek Machar var i
lang tid kørt ud på et sidespor, og
Salva Kiir troede, at han nok skulle få
styr på det uden ham, siger Søren
Bendixen.

Korrespondent: Forsigtig optimisme efter sydsudansk fredsaftale
06. Aug. 2018 kl. 21:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-forsigtig-optimisme-efter-sydsudansk-fredsaftale

-

DR S148 tir 07 aug 09:21:02
6.august dr.dk/nyheder 21:49

DOMINOEFFEKT: KLIMAET KAN GÅ AMOK
Forskere rejser nu stærk tvivl om målet
i klimaaftalen fra Paris,der sigter mod
at stoppe den globale opvarmning ved
højst to grader, målt fra tiden før
industrialiseringen.

Men vi har allerede opbrugt én grad. Og
tograders-målet er slet ikke
tilstrækkeligt, lyder det fra et
internationalt forskerhold fra en række
universiteter.

Det åbner døren for dominoeffekter i
form af en række ustoppelige naturlige
fænomener, der kan få Jordens
gennemsnitstemperatur til at skyde helt
op til fire-fem grader.

Dominoeffekt kan få klimaet til at gå amok
06. Aug. 2018 kl. 21:49
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/dominoeffekt-kan-fa-klimaet-til-ga-amok

Kommentar:

Det handler primært om, hvor stor *bufferen* er ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Buffer_(kemi)

HVIS der er store mængder is, da vil det holde igen på
opvarmningen, idet is varmefylde er på 0,50 cal/grad og dets
smeltevarme er på 80 cal/grad, mens vands varmefylde er på
1 cal/grad.

Det vil sige, at for hver grad verdenshavene opvarmes, så
skal der dobbelt som meget is til for at modvirke dette,
ved mindre isen smelter. Så er forholdet 1:80

Og det er dette lager af is, der i øjeblikket opbruges (ved
at gletscherne forsvinder, indlandsisen på Grønland osv.)!

-

DR S149 tir 07 aug 09:21:02
6.august dr.dk/nyheder 22:56

RIGMAND BETALER NIQAB-BØDE
Det er kun få dage siden, at den første
kvinde med niqab fik en bøde på 1.000
kroner, da hun befandt sig i Hørsholm
Midtpunkt i Nordsjælland og brød med
tildækningsforbuddet.

Men allerede nu står bøden til at blive
betalt af den fransk-algeriske rigmand
Rachid Nekkaz.

I en video på Facebook fra i torsdags,
efter tildækningsforbuddet mod blandt
andet burka og niqab var trådt i kraft,
oplyser han, at han vil betale alle
bøderne, når han kommer til København
den 11. september.

Rigmand kommer til Danmark og betaler niqab-bøde fra Hørsholm
06. Aug. 2018 kl. 22:56
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rigmand-kommer-til-danmark-og-betaler-niqab-boede-fra-hoersholm

Rigmand kommer til København for at betale burkabøder
kl. 01:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rigmand-kommer-til-kobenhavn-betale-burkaboder

-

Saudi-Arabien vil sende tusindvis af studerende ud af Canada
kl. 03:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-vil-sende-tusindvis-af-studerende-ud-af-canada

-

250.000 blev forhindret i at stemme ved præsidentvalg i Mali
kl. 03:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/250000-blev-forhindret-i-stemme-ved-praesidentvalg-i-mali

-

Terrorekspert 20 år efter ambassade-angreb: Al Qaeda er stadig en trussel
kl. 07:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/terrorekspert-20-aar-efter-ambassade-angreb-al-qaeda-er-stadig-en-trussel

-

Californien kæmper mod de værste skovbrande i statens historie
kl. 09:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/californien-kaemper-mod-de-vaerste-skovbrande-i-statens-historie

USA genindfører sanktioner mod Iran
07. aug. 2018, 07:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-07-usa-genindfoerer-sanktioner-mod-iran

-

15 medlemmer fra skib ramt af mavesygdom
07. aug. 2018, 10:23 ...

-

104 SVT Text Tisdag 07 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Berlin vill ingripa mot utlandsköp 130

* Betalar kvinnors niqab-böter.......131

Två begärs utlämnade för Skripal...132

* Tidernas största Kalifornien-brand 133

* Brasilien stänger gränsen..........134

* Möte mellan USA och Turkiet?.......135

Medlemmar ur opposition gripna.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 07 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Migrantarbetare omkom i Italien....137

Ryssland varnar Nato om Georgien...138

Blodiga anfall i östra Syrien......139

Oroligheter i östra Etiopien.......140

"Hyrda mördare" gripna i Venezuela 141

-

138 SVT Text Tisdag 07 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 7 AUGUSTI

Ryssland varnar Nato om Georgien

Rysslands premiärminister Dmitrij
Medvedev avråder försvarsalliansen
Nato för att ta upp Georgien som
medlem, med varningen att det kan leda
till en "fruktansvärd konflikt".

-Detta kan provocera fram en
fruktansvärd konflikt, säger han i en
intervju med tidningen Kommersant.

Sedan det fem dagar långa kriget mot
Ryssland sommaren 2008 har Nato lovat
Georgien att landet ska få gå med i
alliansen. Detta är något Ryssland,
som redan anser sig hotat och inringat
av Nato, morrat över tidigare.

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

6. august 2018 kl. 08:55 - 7. august 2018 kl. 06:00, error

7. august 2018 kl. 09:37
Danmark øker import av russisk gass
https://www.nrk.no/nyheter/1.14155847

Russiske Gazprom har seksdoblet salget av naturgass til
Danmark de siste fem årene. – Det er underlig og galt, for
energipolitikk er i høy grad også utenrikspolitikk, sier
Socialdemokratiets utenrikspolitiske talsmann Nick Hækkerup.

Kommentar:

Money-god-worshipper! ... :-(

-

7. august 2018 kl. 09:43

-

Juli blev den mest voldelige måned ved Gaza siden 2014
Af Anders Hjorth Vindum 06. August 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/juli-blev-den-mest-voldelige-ved-gaza-siden-2014

I juli blev en israelsk soldat dræbt ved Gaza, og mere end
hundrede raketter og granater blev affyret mod Israel. Lige
nu arbejdes der for en våbenhvile.

-

Danmark køber russisk gas som aldrig før
7. august 2018, kl. 4:30
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/danmark-koeber-russisk-gas-som-aldrig-foer-0

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

North Korean foreign minister visits Iran. ET! Hvor mange "godbidder"
har "Kanzi" optjent?

USA og EU fordømmer vold i Zimbabwe

Saudiske patienter trækkes hjem

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+91&version=BPH

Salme 91, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I Herrens varetægt

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+12.1-15&version=BPH

Dommer 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jeftas strid med efraimitterne

-

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20809

North Korean foreign minister visits Iran. ET! Hvor mange "godbidder"

DR S160 man 07 aug 22:06:54
7.august dr.dk/nyheder 10:39

V OG DF OVERVEJER FÆNGSELSSTRAF
Den fransk-algeriske rigmand Rachid
Nekkaz kommer de kommende dage til
København for at betale bøder for
burka- og niqabklædte kvinder, der
overskrider tildækningsforbuddet.

Det er at undergrave dansk lovgivning,
mener DF og Venstre.

Ifølge DF's udlændinge- og
integrationsordfører, Martin Henriksen,
bør regeringen overveje indførsel af
fængselsstraf i lovgivningen.

Venstres udlændinge- og
integrationsordfører, Marcus Knuth,
siger, at det kan overvejes at se på en
"mild" fængselsstraf ved gentagne
overtrædelser.

Rigmand betaler burkabøder: Venstre og DF overvejer at indføre fængselsstraf
kl. 10:39
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigmand-betaler-burkaboder-venstre-og-df-overvejer-indfore-faengselsstraf

Kommentar:

Ja! Det er da også en løsning!

-

DR S166 man 07 aug 22:06:54
7.august dr.dk/nyheder 14:59

CHEFREDAKTØRER SIGTES I PET-SAG
Ekstra Bladets chefredaktør, Poul
Madsen, og Politikens chefredaktør,
Christian Jensen, er blevet sigtet for
at have videregivet fortrolige
oplysninger om Politiets
Efterretningstjeneste (PET) i
forbindelse med den omdiskuterede bog
"Syv år for PET".

Det oplyser Poul Madsen til Ekstra
Bladet og Christian Jensen til DR
Nyheder. Bogens forfatter Morten
Skjoldager bekræfter over for DR
Nyheder, at han også er sigtet for at
have offentliggjort bogen. Han ønsker
ikke at udtale sig i sagen. Københavns
Politi bekræfter sigtelserne, men
ønsker ikke at udtale sig, da sagen
stadig efterforskes.

Chefredaktører sigtes i sag om PET-bog
kl. 14:59
https://www.dr.dk/nyheder/indland/chefredaktoerer-sigtes-i-sag-om-pet-bog

-

Klimaeksperter efter ildevarslende studie: Her er de største klima-problemer
kl. 15:34
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/klimaeksperter-efter-ildevarslende-studie-her-er-de-stoerste-klima-problemer

-

DR S171 man 07 aug 22:06:54
7.august dr.dk/nyheder 19:27

TRUMP TRUER SAMHANDEL MED EU
Konflikten mellem den amerikanske
præsident Donald Trump og den
europæiske union er endnu engang
optrappet.

Det sker efter at EU-kommissionen har
gjort det klart, at man vil gå meget
langt for at sikre europæiske
virksomheders handel med Iran, trods
amerikanske sanktioner, som blev
genindført i nat.

- Disse er de skarpeste sanktioner
nogensinde indført, og til november
optrappes de yderligere. Enhver som
handler med Iran vil IKKE komme til at
gøre forretning med USA, skriver den
amerikanske præsident på Twitter.

Trump truer: Lande der handler med Iran er udelukket fra handel med USA
kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-truer-lande-der-handler-med-iran-er-udelukket-fra-handel-med-usa

Kommentar:

Fornuftigt, Hr. Præsident!

-

Puk Damsgaard: 'Styret i Saudi-Arabien vil vise, hvem der bestemmer'
kl. 21:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-styret-i-saudi-arabien-vil-vise-hvem-der-bestemmer

-

DR S173 man 07 aug 22:06:54
7.august dr.dk/nyheder 21:47

USA OG EU FORDØMMER VOLD I ZIMBABWE
USA og EU advarer den nyvalgte regering
i Zimbabwe mod et voldeligt efterspil
på valget i sidste uge.

Her blev Emmerson Mnangagwa, kandidat
for Zanu-PF som også landets mangeårige
diktator Robert Mugabe tilhørte, udråbt
til vinder, imens oppositionen
beskyldte ham for valgfusk.

Efter valget er 27
oppositionstilhængere fængslet, og der
har været flere voldsepisoder.

- De tragiske begivenheder står i skarp
kontrast til håb og forventninger til
et fredeligt, inkluderende, transparent
og troværdigt valg, siger USA, EU,
Schweiz og Canada i en udtalelse.

USA og EU fordømmer vold og fængslinger i Zimbabwe
kl. 21:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-eu-fordoemmer-vold-og-faengslinger-i-zimbabwe

-

DR S174 man 07 aug 22:06:55
7.august dr.dk/nyheder 22:06

KINA FORBYDER PETER PLYS-FILM
Ifølge BBC har de kinesiske
filmmyndigheder besluttet at forbyde
den nye amerikanske film Christopher
Robin, der har tøjbamsen Peter Plys som
omdrejningspunkt.

Selvom det ikke er bekræftet fra
officielt hold, spekuleres der nu i, at
årsagen er, at de kinesiske myndigheder
forsøger at undgå, at der bliver gjort
grin med landets leder, Xi Jinping.

Et billede Xi Jinping går sammen med
Barack Obama blev i 2013 sat sammen med
et billede af Peter Plys og Tigerdyret,
og det gik viralt. Nu bliver Peter
Plys-figuren anset for en måde, hvorpå
man kan give udtryk for sin
utilfredshed med den kinesiske ledelse.

Xi Jinping vil ikke gøres til grin: Kina forbyder Peter Plys
kl. 22:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/xi-jinping-vil-ikke-goeres-til-grin-kina-forbyder-peter-plys

-

Flertal vil stramme hvidvaskregler: 'Indsats har ikke været tilstrækkelig'
07. Aug. 2018 kl. 23:17
https://www.dr.dk/nyheder/politik/flertal-vil-stramme-hvidvaskregler-indsats-har-ikke-vaeret-tilstraekkelig

-

DR S114 ons 08 aug 08:41:02
8.august dr.dk/nyheder 06:08

SAUDISKE PATIENTER TRÆKKES HJEM
Saudi-Arabien har stoppet alle
medicinske behandlinger af
saudiarabiske borgere, der er indlagt
på hospitaler i Canada.

Saudi-Arabien arbejder nu på at
overflytte samtlige patienter til
hospitaler uden for Canada.

Dermed ser den diplomatiske krise
mellem Canada og Saudi-Arabien ikke ud
til at være i nærheden af en løsning.

Striden mellem de to lande begyndte
fredag, da den canadiske ambassade i
Saudi-Arabien udtrykte "alvorlig
bekymring" over fængslingen af
adskillige aktivister i landet den
seneste tid.

Saudi-Arabien trækker patienter i behandling hjem fra Canada
kl. 06:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-traekker-patienter-i-behandling-hjem-fra-canada

-

Landbruget er ramt af tørkekrise: Hvad skal vi så dyrke?
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/landbruget-er-ramt-af-toerkekrise-hvad-skal-vi-saa-dyrke

Rusland nægtede mishandling af russisk fange, men så dukkede denne video op
07. aug. 2018, 18:37
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-07-rusland-naegtede-mishandling-af-russisk-fange-men-saa-dukkede-denne-video-op

-

Boris Johnson i strid modvind efter nedsættende burkakommentarer
07. aug. 2018, 20:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-07-boris-johnson-i-strid-modvind-efter-nedsaettende-burkakommentarer

-

Astronomer har opdaget kæmpeplanet
08. aug. 2018, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-07-astronomer-har-opdaget-kaempeplanet

Den nye planet er mere end 12 gange større end Jupiter.

[ ... ]

Planeten er ikke forbundet til en stjerne, og driver ensomt
rundt cirka 20 lysår fra Jorden. Det skriver Independent.

[ ... ]

- Dette objekt er på grænsen mellem en planet og en ”brun
dværg” (en mislykket stjerne, red.), og

-

Dom falder i sag om bidragsstigninger - kan få betydning for tusindvis
af boligejere
08. aug. 2018, 08:35 ...

-

104 SVT Text Onsdag 08 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Samsung miljardsatsar på AI och 5G 130

* Gräns öppen för venezuelaner.......131

* Två orkaner i Stilla havet.........132

Trumps sanktionshot får mothugg....133
USA inför ytterligare Kinatullar...134

Ny president ska korrigera avtal...135

Spansk domare vill utreda ledare...136

Pilot avlossade robot av misstag...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 08 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stad i Algarve omringad av brand...138

Etiopien sluter avtal med rebeller 139

Byggnader rivs för bättre skydd....140

Rapport: Hbtq-grupper riskerar hot 141

-

NRK:
7. august 2018 kl. 09:43 - 8. august 2018 kl. 04:31, error

8. august 2018 kl. 08:21

-

Kristne i Sydafrika bad for Israel – men ikke i Frihedsparken
Af Anders Hjorth Vindum 07. August 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kristne-i-sydafrika-bad-for-israel-men-ikke-i-frihedsparken

Selv i et land som Sydafrika med en israelfjendsk regering er
der støtte til Israel. For nylig skrev 40.000 under på en
støtteerklæring

-

Astrofysik åbner for tro: "Naturvidenskabeligt lader en skaber sig ikke
begribe"
8. august 2018, kl. 0:00
Anders Raahauge
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kommentar/svimlende-fysik-aabner-troen

Avisen Die Zeit har talt med den tyske astrofysiker Gerhard
Börner, professor ved Münchens universitet og Max Planck
Institut for Astrofysik. Han går frejdigt i kirke om søndagen
og finder de nyere gennembrud stimulerende, for de tyder på,
at den klassiske og strengt fysiske forståelse af universet er
ganske indskrænket

-

South Ossetia: Russia pushes roots deeper into Georgian land
By Sergei Goryashko Reporter, BBC Russian

7 hours ago (time now CET 09:18)
https://www.bbc.com/news/world-europe-45100160

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+125.3&version=DN1933

Salme 125:3, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Han lader ej Gudløsheds Herskerskerstav tynge retfærdiges
Lod, at retfærdige ikke skal udrække Hånden til Uret.

+

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

North Korean foreign minister visits Iran as US sanctions take effect

Trip by Ri Yong Ho comes as both Tehran and Pyongyang face
American pressure over their nuclear programs

By AFP 7 August 2018, 5:17 pm
https://www.timesofisrael.com/north-korean-foreign-minister-visits-iran-as-us-sanctions-take-effect/

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/17-325

+

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

HVORFOR støtte et "landbrug", hvis høsten *rådner* op i hor?

File 20.814 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-814
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/kristendemokraterne/20-814

Andre nyheder:

Wife of Syrian leader Bashar Assad diagnosed with breast cancer

Oppositionsleder anholdt i Zimbabwe

Zimbabwe: Oppositionspolitiker flygtede til naboland men blev nægtet
indrejse

Nye USA-sanktioner mod Rusland

Israel bomber Gaza som modsvar

Flere dør i varmen

Skovbrug søger om tørkehjælp

Landbruget opjusterer tørketabet

Hjælpepakke til tørkeramt landbrug

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+92&version=BPH

Salme 92, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovsang i Guds hus

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+6.1-15&version=BPH

Apostelenes gerninger 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Menigheden udvælger syv menighedstjenere

Stefanus bliver arresteret

-

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]

Oppositionsleder anholdt i Zimbabwe

Zimbabwe: Oppositionspolitiker flygtede til naboland men blev nægtet

Saudi-Arabien vil være Vestens ven, men nu kan kongedømmet have skudt
sig selv i foden
Onsdag D. 8. AUGUST 2018 KL. 18:01
https://www.b.dk/globalt/saudi-arabien-vil-vaere-vestens-ven-men-nu-kan-kongedoemmet-have-skudt-sig-selv-i

Saudi-Arabien er afhængigt af at vinde Vestens gunst for at
puste liv i en presset olieøkonomi. Så hvorfor kaster
kongedømmet sig pludselig ud i et intenst slagsmål med Canada?

-

DR S124 ons 08 aug 16:16:00
8.august dr.dk/nyheder 12:31

OPPOSITIONSLEDER ANHOLDT I ZIMBABWE
En fremtrædende oppositionspolitiker i
Zimbabwe er blevet anholdt, da han
forsøgte at flygte til Zambia.

Den tidligere finansminister Tendai
Biti frygter for sit liv og ville søge
asyl i nabolandet, oplyser hans advokat
til nyhedsbureauet Reuters.

Myndighederne har eftersøgt Biti i
forbindelse med de uroligheder, der
brød ud i sidste uge efter et valg

Valget blev en sejr for det mangeårige
regeringsparti Zanu-PF. Den anholdte
Tendai Biti kommer fra et parti, som
indgik i en valgalliance med Nelson
Chamisa, som var oppositionens
præsidentkandidat.

Oppositionsleder anholdt i Zimbabwe
kl. 12:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oppositionsleder-anholdt-i-zimbabwe-1

-

DR S125 ons 08 aug 16:16:00
8.august dr.dk/nyheder 12:58

FLERE DØR I VARMEN
Kraftig hedebølge i Danmark er skyld i
omkring 250 flere dødsfald, end det
normalt forventes for sommerperioden.
Det viser en ny analyse, som Statens
Serum Institut står bag.

Ifølge afdelingslæge ved Statens Serum
Institut Lasse Vestergaard har de
seneste ugers kraftige hedebølge i
Nordeuropa haft en markant effekt på
befolkningens helbred. Især ældre,
spædbørn og svækkede, kronisk syge
personer er udsatte i varmen.

Lægen opfordrer til, at man skal sørge
for at indtage rigelig væske. ekstra
salt og søge ophold i skyggen.

Dansk hedebølge tager livet af flere ældre
kl. 12:58
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-hedebolge-tager-livet-af-flere-aeldre

-

Video: Landbruget lider under australsk tørke
kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-landbruget-lider-under-australsk-toerke

-

DR S132 tor 09 aug 09:12:34
8.august dr.dk/nyheder 17:32

SKOVBRUG SØGER OM TØRKEHJÆLP
Halvdelen af de nyplantede træer er
døde, og selv større træer i skovene
dør nu som følge af den ekstreme tørke.

Derfor har skovdyrkerne søgt hjælp fra
regeringen og skrevet til Miljø- og
fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen
(V) samt skatteminister Karsten
Lauritzen (V).

- Tørken kan betyde en varig ændring af
de afkast og den måde, skoven vokser
på, fortæller Niels Iuel Reventlow, der
er formand for Dansk Skovforening, der
er skovbrugets brancheorganisation.

Skovdyrkerne beder regeringen om tørkehjælp: Tørken kan give varige
konsekvenser
08. Aug. 2018 kl. 17:32
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/skovdyrkerne-beder-regeringen-om-toerkehjaelp-toerken-kan-give-varige

-

DR S136 tor 09 aug 09:12:34
8.august dr.dk/nyheder 19:39

LANDBRUGET OPJUSTERER TØRKETABET
Sommerens tørke ventes at koste
landbruget hele 6,4 milliarder kroner.

Sådan lyder Landbrug & Fødevarers
seneste vurdering af situationen.
Derfor har organisationen indkaldt til
et ekstraordinært krisemøde, hvor
blandt andet miljø- og fødevareminister
Jacob Ellemann (V) vil deltage.

Her vil landbruget gøre status og
diskutere tørken. Landbrug & Fødevarer
vil desuden bede om ministeren om at få
udsat en række af de datokrav, som
landbruget ellers skal efterleve.

- Det skal vi have ministeriets og EU's
opbakning til, siger formand for
Landbrug & Fødevarer Martin Merrild.

Landbruget indkaldt til krisemøde om tørken: Står til at tabe 6,4 mia. kr.
08. Aug. 2018 kl. 19:39
https://www.dr.dk/nyheder/indland/landbruget-indkaldt-til-krisemoede-om-toerken-staar-til-tabe-64-mia-kr

-

Zimbabwe: Oppositionspolitiker flygtede til naboland men blev nægtet
indrejse
08. Aug. 2018 kl. 20:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zimbabwe-oppositionspolitiker-flygtede-til-naboland-men-blev-naegtet-indrejse

-

DR S138 tor 09 aug 09:12:34
8.august dr.dk/nyheder 21:38

NYE USA-SANKTIONER MOD RUSLAND
USA vil indføre sanktioner mod Rusland
på grund af giftangrebet mod den
tidligere russiske agent Sergej Skripal
og hans datter i Storbritannien i
marts.

USA har fastslået, at "Ruslands
regering har brugt kemiske og
biologiske våben i strid med
folkeretten", siger USA's
udenrigsministeriums. Sanktionerne vil
træde i kraft 22. august.

Den første runde af sanktioner vil
begrænse eksport af elektronik og
elektronisk udstyr. Det oplyser en
unavngiven kilde i USA's udenrigs-
ministerium til tv-stationen NBC.

USA er klar med sanktioner mod Rusland for giftangreb
08. Aug. 2018 kl. 21:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-er-klar-med-sanktioner-mod-rusland-giftangreb

-

DR S143 tor 09 aug 09:12:34
9.august dr.dk/nyheder 05:59

ISRAEL BOMBER GAZA SOM MODSVAR
Himlen over Israel og Gazastriben har
sent onsdag aften været lyst op af
eksplosioner og raketter, der er fløjet
frem og tilbage mellem de stridende
parter.

En række raketter blev først affyret
fra Gazastriben mod Israel, som kort
derefter responderede ved at bombe 12
mål i Gazastriben.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

Tre palæstinensere mistede livet, mens
mindst seks blev såret, oplyser
sundhedsmyndighederne i Gaza.

Israel bomber Gaza som svar på raketregn
kl. 05:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-bomber-gaza-som-svar-pa-raketregn

-

DR S146 tor 09 aug 09:12:35
9.august dr.dk/nyheder 08:48

FRI ABORT NEDSTEMT I ARGENTINA
Argentinas senat har nedstemt et
forslag om at legalisere abort i de
første 14 uger af graviditeten.

Det beretter nyhedsbureauet AP.

Efter 15 timers debat blev forslaget
nedstemt med 38 stemmer mod 31.

Det katolske lands stramme abortlov har
ifølge Amnesty International kostet
3.000 kvinder livet over de seneste 25
år som følge af amatør-aborter.

I Sydamerika er fri abort kun tilladt i
Uruguay, Guyana, Fransk Guyana, på Cuba
og i Mexico City, beretter The
Guardian.

Efter maraton-debat: Argentinas senat stemmer nej til fri abort
kl. 08:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-maraton-debat-argentinas-senat-stemmer-nej-til-fri-abort

-

DR S147 tor 09 aug 09:12:35
9.august dr.dk/nyheder 08:51

LANDMAND GLAD FOR HJÆLPEPAKKE
Det er den værste tørke i hundrede år.
Det mener organisationen Landbrug og
Fødevarer, som har indkaldt formændene
for landets landboforeninger til et
krisemøde i København torsdag.

- Det er vigtigt, at vi får kigget på,
hvordan vi kommer videre på en god
måde, og det tænker jeg, vi kan få
nogle gode indspark til, siger Torben
Poulsen, der er landmand og
bestyrelsesformand i
rådgivningsvirksomheden Centrovice.

På krisemødet hos Landbrug og Fødevarer
her til formiddag fremlægger miljø- og
fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen
(V) en hjælpepakke, der indeholder en
række tiltag for de danske landmænd.

Landmand om regeringens hjælpepakke: Glæder mig over, at man ser alvoren
i øjnene
kl. 08:51
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/landmand-om-regeringens-hjaelpepakke-glaeder-mig-over-man-ser-alvoren-i

-

DR S148 tor 09 aug 09:12:35
9.august dr.dk/nyheder 06:05

HJÆLPEPAKKE TIL TØRKERAMT LANDBRUG
Dansk landbrug er trængt grundet
tørken, der kan koste branchen 6,4 mia.
kr.

Derfor kommer regeringen nu med en
håndsrækning til landbruget.

Hjælpepakken skal blandt andet sikre,
at landmændene kan skaffe foder nok til
deres dyr.

- Det her handler om endnu en omgang af
det, som vi kan kalde hjælp til
selvhjælp, for landbruget står altså i
den mest alvorlige situation i de
seneste 100 år, siger miljø- og
fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen
(V).

Regeringen klar med hjælpepakke til tørkeramt landbrug
kl. 06:05
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-klar-med-hjaelpepakke-til-toerkeramt-landbrug

-

Landbrug over hele Europa kæmper i tørken
kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/landbrug-over-hele-europa-kaemper-i-toerken

-

Tørken vil få konsekvenser flere år frem i danske åer: Landbruget skal
forebygge fremtidige tørkescenarier
kl. 10:15
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/toerken-vil-faa-konsekvenser-flere-aar-frem-i-danske-aaer-landbruget

Landbruget har mistet millioner af kroner
08. aug. 2018, 13:15
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-08-08-landbruget-har-mistet-millioner-af-kroner

-

Voldsomme skovbrande i Sydeuropa nærmer sig turistområder
09. aug. 2018, 11:22 ...

-

104 SVT Text Torsdag 09 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Argentina ratar legaliserad abort..130

* Efterskalv på indonesisk turistö...131

* Oppositionell jagas efter attack...132

Tre döda i attack på Gazaremsan....133

* Fruktad tyfon skonade Tokyo........134

Nya USA-sanktioner mot Ryssland....135

Valresultat överklagas i Zimbabwe..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 09 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ship to Gaza-aktivister kommer hem 137

FN fortfarande inte insläppta......138

Tillslag mot journalister i Minsk..139

Kina svarar USA med nya tullar.....140

Grottpojkar blir thailändare.......141

Kabila ställer ej upp för omval....142

* Notis: Ikea öppnar i Indien........148

-

136 SVT Text Torsdag 09 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 8 AUGUSTI

Valresultat överklagas i Zimbabwe

Zimbabwes största oppositionsparti MDC
överklagar valresultatet från den
30 juli.

Oppositionen vägrar att erkänna det
som enligt valkommissionen var en
knapp seger för sittande president
Emmerson Mnangagwa och hans parti
Zanu-PF.

-Valresultatet representerar inte
folkets vilja och kommissionens
slutsats kommer att ifrågasättas,
säger MDC:s advokat Thabani Mpofu.

Efter valet utbröt våldsamma protester
i huvudstaden Harare.

-

139 SVT Text Torsdag 09 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 8 AUGUSTI

Tillslag mot journalister i Minsk

Vitryska myndigheter har frihets-
berövat minst sex journalister i
huvudstaden Minsk. Det är de senaste
gripandena i en rad tillslag mot
oberoende journalister i landet.

Tillslagen sker efter anklagelser om
olovlig användning av den statliga
nyhetsbyrån Belta. Journalisterna
riskerar upp till två års fängelse om
de fälls.

Europarådet och pressfrihetsorganisa-
tionen Reportrar utan gränser har
uttryckt oro över frihetsberövandena,
men vitryska UD hävdar att de inte har
något med pressfrihet att göra.

-

NRK:
8. august 2018 kl. 08:21 - 9. august 2018 kl. 07:12, error

9. august 2018 kl. 10:57

-

Lov om ultraortodokses værnepligt kan udløse valg
Af Anders Hjorth Vindum 08. August 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/lov-om-ultraortodokses-vaernepligt-kan-udloese-valg

Ultraortodokse og højrenationale kan ikke blive enig om lov om
værnepligt. Det kan medføre parlamentsvalg allerede til
februar.

-

Wife of Syrian leader Bashar Assad diagnosed with breast cancer

Tweet by presidency says Asma Assad has begun treatment for
a malignant tumor discovered at early stage

By AFP 8 August 2018, 8:17 pm
https://www.timesofisrael.com/wife-of-syrian-leader-bashar-assad-diagnosed-with-breast-cancer/

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/elsker-i-mig-stadig

Elsker I mig stadig?
Ross Campbell
ISBN 87 7247 546 3
Forlaget Scandinavia, 1983
http://www.scandinavia.as/elsker-i-mig-stadig

Originaltitel:
How to Really Love Your Child Teenager
by Ross Campbell, 1981

side 75
"Vrede-stigen"
=== citat start ===

... At man ikke reagerer, betyder ikke, at man ser igennem
fingre med det, der sker. ...

=== citat slut ===

Kommentar:

At Gud TILSYNELADENDE ikke reagerer, betyder ikke, at Han
ser igennem fingre med det, der sker.

Det kan godt være, at Guds straffedomme er som en mølle, der
maler langsomt, men ...

*Mistanken* "strejfer" mit sind, at dette er Guds straf for al
det onde Assad har gjort - eller rettere: At dette er
begyndelsen af Guds straffedomme (over Syriens ledere)!

Hugo Chávez døde således af cancer (efter at ha' *spottet* Guds
autoritetsobjekter; altså dét at *misbruge* Guds navn)!

Læresætningen er, at det skal man åbenbart IKKE gøre!

-

Argentina-abort-interrupt from ...

Subject: Jeftas vanvittige løfte (menneskeofring, apropos islamisk terror) -
Re: 2018 uge 32 (news samlet)
Date: Tue, 7 Aug 2018 09:16:40 +0200, GMT 07:16
20811b news:5b69470e$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GbBaw-GV0NI/3NTcvlamCQAJ

Dette indlæg blev derefter tilsendt følgende personer under
overskriften:
Hor-bryllup (at mishandle sine medtjenere!) -
Was: Jeftas vanvittige løfte (menneskeofring, apropos islamisk terror) -

Dato: 7. august 2018 kl. CET 09.28

Til:
"Udfordringen, Redaktionen",
"Henri-Privat, Udfordringen",
Forbedere Udfordringen,
Ex-manden (*offeret* for hor-brylluppet),
Missionsforbundet,
Flemming Jakobsen (Menighedsrådsformanden, der gennemtvang hor),
Kristeligt Dagblag,
Ruth Cilwik (levebrødsprædikanten, der velsigner hor-bryllupper)

Og i dag videresendte jeg så indlægget til:

"Henri-Privat, Udfordringen",
"Udfordringen, Redaktionen",
Forbedere Udfordringen,
KristenDemokraterne

(Henri Nissen opstiller for kristenDemokraterne i Sønderjylland)

Og tanken/spørgsmålet til KD og dets medlemmer er selvfølgelig:

Skal jeg (og andre) stemme på et menneske, der har været med
til at ødelægge min familie (ved fx. at give moralsk opbakning
til levebrødsprædikanter, der åbenlyst velsigner hor-bryllupper)?

Er det ikke omtrent det samme som at skyde sig selv i foden?

Kan man i KD kæmpe med næp og klør om et forbud mod abort,
SAMTIDIG med at man går ind for hor-bryllupper (eller i hvert
fald ser igennem fingre med det)?

Det forekommer mig en "anelse" gak-gak i mine ører!

Eller ...

Sagt på "dansk":

HVORFOR støtte et "landbrug", hvis høsten *rådner* op i hor?

KUNNE Gud Helligånd finde på at spørge os om dette?

- "HVORFOR skal Jeg velsigne jer og jeres kristne parti,
kristendemokraterne, når I nu negligerer Mine vedtægter"?,
kunne Han fx. spørge!

- "Er det ikke at *misbruge* Mig og Min autoritet en
"anelse""?, kunne Han måske ligefrem spørge!

Hmm ... (memory on from) ...

[...]

At Gud Helligånd TILSYNELADENDE ikke reagerer, betyder
ikke, at Han ser igennem fingre med det, der sker.

Date: Mon, 7 May 2018 16:06:52 +0200, GMT 14:06

Længere er historien nok ikke!

(Denne meddelse vil blive tilsendt KD samt Udfordringen!)

Nå, men ...

Det må I selv rode med! Nu er tanken hermed "luftet"!

Men forvent Jer IKKE den store vækst UDEN Gud Helligånd, for
HVORFOR - som sagt - støtte et landbrug, hvor investeringen
bare går tabt i et bundløst hul (at hele høsten *rådner* op)!

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

(Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

Nordkoreas psykopat gambler med Verdensfreden: ET! Hvor mange
"godbidder" har "Kanzi" optjent?
North Korea's psychopath gambler with World Peace: ET! How many
"goodies" have "Kanzi" earned?

File 20.815 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-815
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/-kanzi-fortjent-beloenning-et/20-815

Google-auto-translation:
From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-815

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-815

From Danish to Korean (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ko&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-815

This file will be send to Embassy of Northkorea
and the Muslim World.

Other news:

US condemns Hamas rocket attacks, supports Israel’s right to defend itself

Politielev skød sig selv i låret

USA vil skabe en rumhær

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+93&version=BPH

Salme 93, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren er Konge

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+7.1-16&version=BPH

Apostelenes gerninger 7,1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Stefanus' forsvarstale

-

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20809

US condemns Hamas rocket attacks, supports Israel’s right to defend itself

DR S151 tor 09 aug 21:18:46
9.august dr.dk/nyheder 11:05

POLITIELEV SKØD SIG SELV I LÅRET
Der har været en vådeskudsulykke på
Politiskolens skydebane på Amager.

Hos Københavns Politi oplyser
kommunikationsafdelingen, at det er en
politielev, som er indblandet.

Specialkonsulent Janus Rasmussen fra
Den Uafhængige Politiklagemyndighed
oplyser, at der er tale om en
politiskoleelev, der har ramt sig selv
i låret,

- Det er ikke kritisk, lyder det fra
Janus Rasmussen.

Politielev indblandet i skudulykke på skydebane
kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politielev-indblandet-i-skudulykke-pa-skydebane

-

Landmænd glæder sig over hjælpepakke: 'Men det kompenserer ikke det
økonomiske tab'
kl. 11:35
https://www.dr.dk/nyheder/indland/landmaend-glaeder-sig-over-hjaelpepakke-men-det-kompenserer-ikke-det-oekonomiske-tab

-

Novichok-angreb kan udløse handelskrise mellem USA og Rusland
kl. 11:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/novichok-angreb-kan-udloese-handelskrise-mellem-usa-og-rusland

Ifølge USA er det slået fast, at Rusland i marts anvendte
nervegiften novichok i et forsøg på at dræbe den russiske
eksspion Sergej Skripal i Salisbury - og det får konsekvenser.

-

Havbakterie i varmt badevand har gjort danskere og nordmænd syge
kl. 12:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/havbakterie-i-varmt-badevand-har-gjort-danskere-og-nordmaend-syge

-

Eksperter: Solceller kan dække 70 procent af Danmarks forbrug af
elektricitet
kl. 14:47
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/eksperter-solceller-kan-daekke-70-procent-af-danmarks-forbrug-af-elektricitet

-

DR S163 tor 09 aug 21:18:47
9.august dr.dk/nyheder 18:03

USA VIL SKABE EN RUMHÆR
USA's militær skal have et sjette
militært værn, som skal håndtere
militære konflikter i rummet, siger
USA's vicepræsident, Mike Pence.

Ifølge vicepræsidenten er ambitionen,
at dette værn skal øge USA's militære
muskler.

- Som præsident Trump har sagt: Det er
ikke nok at have en amerikansk
tilstedeværelse i rummet. Vi skal have
en amerikanske dominans i rummet, siger
Mike Pence.

Ifølge Pence har USA's
forsvarsministerium, Pentagon, allerede
planer klar for, hvordan en sådan
styrke kan oprettes.

USA vil skabe hærens sjette værn: Rumhæren
kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-vil-skabe-haerens-sjette-vaern-rumhaeren

-

Eskalering i Gaza-strid: Hundredvis af angreb og modangreb
kl. 19:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eskalering-i-gaza-strid-hundredvis-af-angreb-og-modangreb

-

DR S165 tor 09 aug 21:18:47
9.august dr.dk/nyheder 20:59

ROS TIL DR CONGOS LEDER: VIL GÅ AF
Hele verden står i kø for at rose DR
Congos præsident, Joseph Kabila, efter
han har meddelt, at han ikke vil gå
efter en tredje periode på posten.

Kabilas beslutning giver håb om, at et
af Afrikas mest uroplagede lande ikke
endnu engang bliver grebet af kaos.

- Vi applauderer præsident Joseph
Kabilas beslutning om at respektere den
congolesiske forfatning, hedder det i
en fælles erklæring, som blandt andet
USA og EU har underskrevet.

Beslutningen "udgør et afgørende skridt
på vejen mod den første fredelige
magtoverdragelse i DR Congo," hedder
det i erklæringen.

Ros til DR Congos leder: Vil overholde forfatning
kl. 20:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ros-til-dr-congos-leder-vil-overholde-forfatning

-

DR S167 tor 09 aug 21:18:13
9.august dr.dk/nyheder 21:11

ESTLAND INDSTILLER NATO-ØVELSER
Estlands forsvarsminister, Juri Luik,
har indstillet Natos øvelser i landets
luftrum, efter et spansk fly ved et
uheld affyrede et missil på en øvelse i
denne uge.

- Den spanske forsvarsminister har
undskyldt og udtrykt anger, siger Luik
på pressemødet.

Nato er i Baltikum for at forsvare
luftrummet for de tre Nato-lande
Estland, Litauen og Letland, som ikke
ejer kampfly.

Franske, portugisiske og spanske
kampfly skiftes for tiden til at være i
luften over de tre lande.

Missil affyret ved uheld: Estland indstiller Nato-øvelser
kl. 21:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/missil-affyret-ved-uheld-estland-indstiller-nato-ovelser

-

DR S169 fre 10 aug 09:51:44
10.august dr.dk/nyheder 04:20

FORDØMMER ANGREB MOD BUS I YEMEN
Både FN og USA reagerer kraftigt på
meldingerne om, at mindst 50 mennesker
- 29 af dem børn - er blevet dræbt i et
luftangreb mod en bus i Yemen torsdag.

Ifølge houthi-oprørernes tv-kanal, Al
Masirah, blev bussen angrebet af fly
fra den saudi-ledede koalition i Saada-
provinsen.

FN's generalsekretær, Antonio Guterres,
kræver, at angrebet øjeblikkeligt
bliver undersøgt.

I USA oplyser talsmand for
Udenrigsministeriet Heather Nauert, at
landet har bedt den saudi-ledede
koalition om at foretage en grundig og
åben efterforskning af hændelsen.

FN og USA kræver granskning af angreb mod bus i Yemen
kl. 04:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-og-usa-kraever-granskning-af-angreb-mod-bus-i-yemen

-

DR S171 fre 10 aug 09:51:45
10.august dr.dk/nyheder 05:43

DANMARK FÅR GRØNT LYS TIL MISSILER
De amerikanske myndigheder har
forhåndsgodkendt et salg af op til 50
luftværnsmissiler til det danske
forsvar.

Prisen er 152 millioner dollar svarende
til en milliard danske kroner, oplyser
det amerikanske forsvarsministerium.

Missilerne skal bruges på søværnets tre
danske fregatter, der siden søsættelsen
i 2010 har sejlet rundt med tomme
missilrør.

Danmark får grønt lys til milliardindkøb af missiler
kl. 05:43
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-far-gront-lys-til-milliardindkob-af-missiler

1.000 / 50
=
20 millioner

Tillad mig at foreslå, at man foruden disse MEGET *dyre*
missiler (til 20 millioner kr. stykket), OGSÅ har såkaldt
gammeldags våben fx. kanonkugler, så man IKKE står helt
*forsvarsløs*, når/hvis 50 skud missiler er opbrugt!

Ku' m,an ikke også udvikle et "lidt" billigere missil, der
måske nok er lettere at skyde ned, men som sagtens kan bruges
til en hel del opgaver fx. overfor pirateri?

-

Tørken har været udfordring for arkæologer: Jorden er simpelthen som beton
kl. 11:23
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/toerken-har-vaeret-udfordring-arkaeologer-jorden-er-simpelthen-som-beton

Regeringen lemper regler for landmænd: - Det er en naturkatastrofe
09. aug. 2018, 12:35
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-08-09-regeringen-lemper-regler-for-landmaend-det-er-en-naturkatastrofe

-

USA overholder ikke sin del af aftalen, lyder det fra Nordkorea
10. aug. 2018, 09:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-10-usa-overholder-ikke-sin-del-af-aftalen-lyder-det-fra-nordkorea

Så længe USA fortsat beskylder Nordkorea for at omgå deres
sanktioner, vil en komplet nedrustning ikke ske.

Subject: North Korean foreign minister visits Iran.
Date: Wed, 8 Aug 2018 09:40:23 +0200, GMT 07:40
20813 news:5b6a9e1c$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GbBaw-GV0NI/04Nzwio-AgAJ

> [...]

> Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?
>
> (Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"!)

Subject: HVORFOR støtte et "landbrug", hvis høsten *rådner* op i hor? -
Re: 2018 uge 32 (news samlet)
Date: Thu, 9 Aug 2018 11:29:03 +0200, GMT 09:29
20814 news:5b6c0915$0$706$1472...@news.sunsite.dk
> [...]
>
> Tweet by presidency says Asma Assad has begun treatment for
> a malignant tumor discovered at early stage

Hmm ...

Jeg (og andre) har IKKE i sinde at ofre en planets
civilisation eller blot det at *gamble* med dens sikkerhed,
bare for at en psykopats skyld!

Det tror jeg, at de fleste muslimer er enig med mig i!

Så ...

Hvis ikke du makker ret, så pudser jeg "hunden" på dig, for
tro IKKE *fejlagtigt*, at blot fordi E.T. IKKE har reageret
endnu, så betyder det, at de ser igennem fingre med det, der
sker!

Og når de ALLEREDE én gang har tilkendegivet deres hensigter ...

Heaven-Break: Du ærer dæmoner. Det er gudsbespottelse (det du gør med
dit hor)! Du *vanærer* Mig°

File 20.816 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-816
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-816
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-816
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/kristendemokraterne/20-816

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-816

Other news:

Nord Stream 2 sender ny ansøgning: Danmark risikerer at miste et trumfkort

V (Nord Stream 2): 'Magtspil af værste skuffe'

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+94&version=BPH

Salme 94, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren er dommer

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+7.17-29&version=BPH

Apostelenes gerninger 7,17-29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Stefanus' forsvarstale, fortsat)

-

[...]

http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?dato=08_11

=== citat start ===

Ordet for 2018-08-11

Halve sandheder og falske indtryk

"Herre, red mig fra den falske læbe fra den svigefulde tunge!"
Sl 120, 2

Hvis du bevidst skaber et falsk indtryk, kalder Bibelen det
falskhed, synd og løgn (Se Åb 22, 15-BpH) Det lyder måske lidt
barsk, især hvis det eneste, du ville, var at tjene en ekstra
skilling, skåne andres følelser eller tage dig lidt bedre ud.

Intet menneske ville sætte sådan en standard, men det gør Gud.
Han tager det alvorligt. En sag, der omhandler dette, er
beretningen om Ananias og Safira. Da de forsøgte at skabe et
fejlagtigt indtryk af deres gaver, faldt de døde om i
apostlenes nærhed. Som følge heraf turde ingen andre slutte
sig til dem. ApG 5, 13

Hvor længe ville du have holdt i den menighed? Peter sagde:
"Det er ikke mennesker, du har løjet for, men Gud."Det sætter
det i et helt nyt perspektiv, ikke?

Følgende historie fortælles om en fyr, der tog på fisketur og
ingenting fangede. Han stoppede ved markedet på vej hjem og
købte tre fisk. Derefter sagde han til butiksassistenten:
"Kast dem hen til mig -så kan jeg fortælle min kone, at jeg
har fanget dem."

Salomon sagde: "...sandhed forkynder min mund ....alle min
munds ord er retfærdighed, der er intet listigt eller falsk
ved dem ...." Ordspr 8, 7-8

Nogle af de værste løgne er dem, vi fortæller os selv, og
ender med at tro på. En anden tanke: En løgners største
problem er, at han heller ikke kan tro på andre, fordi man
dømmer sin næste efter det liv, man selv lever. Hvis du har
et problem med at fortælle sandheden, så bed: "Bevar min
sjæl Herre, red mig fra den falske læbe og fra den svigefulde
tunge!"

=== citat slut ===

Kommentar:

Nøgleordene er:

Date: Thu, 9 Aug 2018 11:29:03 +0200, GMT 09:29
20814 news:5b6c0915$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-814
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-814
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-814
> [...]
> HVORFOR - som sagt - støtte et landbrug, hvor investeringen
> bare går tabt i et bundløst hul (at hele høsten *rådner* op)!

Herre! Jeg tror ikke, at de *bevidst* lyver, fordi det jo er
mennesker, der tror på dig og ELSKER dig.

Men jeg tror, at de er udsat for et *bedrag*, så de tror
løgnen (at du velsigner hor (og utugt)).

Ihukom ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+24.24&version=DN1933

Matthæus 24:24, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

..., så at også de udvalgte skulde blive forførte,
om det var muligt.

Kommentar:

Selv Guds folk bliver altså udsat for et voldsom åndelig
dæmonisk psykisk pres!

Nå, men ...

Grunden til at jeg citerer Dagen Ord er, fordi Gud Ord er
*levende* (Hebr. 4,12) og her kommer ind på noget MEGET
alvorligt:

Ananias og Safira ... de døde!

Kun en tåbe frygter IKKE "havet"!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen, der
sagde:
(2018-08-11, Saturday, day no 223, CET 08:13, GMT 06:13)
- "Det er gudsbespottelse"

08:14
- "det de gør"

08:14
- "med deres hor!"

Nå! Jeg havde ellers regnet med (og bedt om), at jeg må være
fritaget for al dette ang. hor (så jeg kan koncentrere mig om
noget bedre apropos den skjulte skat ang. din genkomst, Jesus),
men dette dit ord Herre er så alvorligt, at jeg nok bør
*advare* den ENDNU engang, fordi ...

Kanske nogle kom på bedre tanker, og omvendte sig helhjertet
til dig!

Og kanske dette bliver starten på en *vækkelse*, fordi så vidt
jeg er orienteret starter al vækkelse med *syndserkendelse*
blandt Guds folk, netop for at ikke hele høsten rådner op (fra
starten af pga. fx. løgne ang. hor)!

Og videre blev der sagt:

[Det er gudsbespottelse, det de gør med deres hor]

08:34
- "Afgudsdyrkelse"

08:34
- "bort fra mig!"

08:34
- "Gud HERREN"

08:34
- "Den Almægtige°."

08:35
- "Du ærer dæmoner"

08:35
- "fremfor mig!"

08:36
- "Er det dét, du vil?"

08:36
- "Mit barn!"

08:37
- "som jeg købte med mit blod"

37
- "på golgathas kors."

37
- "Hvis du ikke bliver i mig"

38
- "men går dine egne vegne"

38
- "da"

38
- "går du fortabt!"

38
- "[Og det ønsker jeg ikke]"

39
- "jeg ELSKER dig"

39
- "og vil"

39
- "at du skal leve"

39
- "med mig"

39
- "i Paradiset."

39
- "Omvend dig derfor,"

40
- "mit barn!"

Overskrift:
Heaven-Break: Du ærer dæmoner. Det er gudsbespottelse (det du gør med
dit hor)!

08:47
- "To"

Ordet 'to' blev udtalt på engelsk og betyder:
Til

08:48
- "menighederne

Så denne profeti (og her må man som kristen GERNE forholde
sig med en sund skepsis, apropos 1.John 4,1-3) ... så denne
profeti er altså til FLERE end blot de pågældende, der har
medvirket til at ødelægge min familie?...

08:50
- "Ja"

51
- "Det gælder"

51
- "SAMTLIGE"

51
- "menigheder på jorden"

Nå, da da...

Så må vi også ha' en engelsk oversættelse (eller i hvert fald
et google-oversætter-link).

52
- "Jeg finder mig ikke i det længere,"

53
- "dette horeri"

53
- "imod"

53
- "alt,"

53
- "hvad jeg har skabt."

54
- "Du *vanærer* mig jo,"

54
- "mit barn!"

-

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]

-

Nord Stream 2 sender ny ansøgning: Danmark risikerer at miste et trumfkort
kl. 12:21
https://www.dr.dk/nyheder/politik/nord-stream-2-sender-ny-ansoegning-danmark-risikerer-miste-et-trumfkort

-

DR S122 fre 10 aug 17:46:06
10.august dr.dk/nyheder 14:43

V: 'MAGTSPIL AF VÆRSTE SKUFFE'
Der er ikke længere noget, danske
politikere alene kan gøre for at
forhindre den russiske gasrørledning
Nord Stream 2.
Den erkendelse står klar på
Christiansborg, efter at selskabet bag
den planlagte rørledning har indgivet
en ansøgning om at føre forbindelsen
nord om Bornholm.

Venstres udenrigsordfører, Michael
Aastrup Jensen, ser den nye ansøgning
som et forsøg på at presse Danmark til
at sige ja til den oprindelige
ruteføring, der er billigere for
selskabet.

- Nord Stream 2 forsøger at lave et
magtspil af værste skuffe, siger han.

Venstre om Nord Stream 2: 'Magtspil af værste skuffe'
kl. 14:43
https://www.dr.dk/nyheder/politik/venstre-om-nord-stream-2-magtspil-af-vaerste-skuffe

Kommentar:

HVIS blot ledningen går UDENOM Danmark, så er vi UDEN skyld,
modsat Tyskland, der - så vidt jeg kan skønne - står
*strafskyldig*!

-

DR S123 fre 10 aug 17:46:06
10.august dr.dk/nyheder 15:48

TRUMP FORDOBLER TYRKISK TOLD
USA's præsident, Donald Trump, oplyser
på Twitter, at han har givet sin
finansminister ordrer om at fordoble
toldsatserne på stål og aluminium fra
Tyrkiet, så tolden på aluminium nu
udgør 20 procent og stål 50 procent.

- Vores forhold til Tyrkiet på dette
tidspunkt er ikke godt, tilføjer
præsidenten.

Kort før Donald Trumps tweet forsøgte
den tyrkiske finansminister, Berat
Albayrak, at berolige tyrkere og
omverdenen om, at den tyrkiske økonomi
ikke er på randen af kollaps.
Værdien af liraen er ellers faldet så
meget, at inflationen i landet stiger
voldsomt.

Trump fordobler told på tyrkisk stål og aluminium
kl. 15:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-fordobler-told-pa-tyrkisk-stal-og-aluminium

-

Nordkorea langer ud efter USA’s 'uforskammede opførsel'
kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-langer-ud-efter-usas-uforskammede-opfoersel

Stort naturområde ramt af omfattende fiskedød
10. aug. 2018, 15:48
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-08-10-stort-naturomrade-ramt-af-omfattende-fiskedod

Fisk med en samlet vægt på omkring 80 ton er døde i Jyllands
næststørste sø, Filsø, efter iltsvind.

-

Lokaltog påkører stor sten, som var lagt på banelegemet
10. aug. 2018, 16:46
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-08-10-lokaltog-paakoerer-stor-sten-som-var-lagt-paa-banelegemet

Et lokaltog fra Frederiksværkbanen påkørte fredag eftermiddag
omkring klokken 12.30 en stor sten, som lå på banelegemet.

[ ... ]

Påkørslen skete vest for hovedvejen i Gørløse, hvor toget var
på vej i vestlig retning.

-

Trump fordobler told på tyrkisk stål og aluminium
10. aug. 2018, 18:00 ...

-

NRK:
10. august 2018 kl. 10:38

-

Interrupt from ...

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]

Cameroon vil undersøge anklage om massakre

Hvorfor er 80 tons fisk i Jyllands næststørste sø døde?

Eksperter efter Trump-told: Situationen er alvorlig for Tyrkiets økonomi
10. Aug. 2018 kl. 19:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-efter-trump-told-situationen-er-alvorlig-tyrkiets-oekonomi

-

En gasledning har kilet sig ned mellem Danmark og vores allierede
10. Aug. 2018 kl. 21:06
https://www.dr.dk/nyheder/indland/en-gasledning-har-kilet-sig-ned-mellem-danmark-og-vores-allierede

Kommentar:

Nej! Tyskland har fra starten af valgt at indtage en fej
*egoistisk* holdning til tingene! ... :-(

Piben ville nok få en helt anden lyd, dersom det var *dem*,
der blev ofret på *afgudsofferaltret* (fremfor Georgien og
Ukraine)!

Det er så tarvelig gjort, at det minder lidt om *nazismen*! ... :-(

Og kanske det vil blive *straffet*!

Men ...

Også her må vi huske på, hvem den egentlige synder er: Dem,
der har overfaldet Georgien og Ukraine med angrebskrig (altså
Psykopatur-Putin and his men)!

-

DR S129 lør 11 aug 07:06:25
10.august dr.dk/nyheder 22:02

CAMEROON VIL UNDERSØGE MASSAKRE
En grusom video har de seneste dage
været i omløb på sociale medier.
Amnesty International siger nu, at
videoen viser militærets brutale
nedskydning af mindst 12 ubevæbnede
civile i det nordlige Cameroon.

Videoen stammer fra landsbyen Achigaya
og er optaget på et ukendt tidspunkt
før maj 2016.

Amnestys analyser bygger på
vidneforklaringer, satellitbilleder og
analyser af våben, uniformer og
soldaternes samtale på videoen.

Cameroons regering oplyser, at den vil
undersøge videoen.

Cameroon vil undersøge anklage om massakre
10. Aug. 2018 kl. 22:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/cameroon-vil-undersoege-anklage-om-massakre

-

Hvorfor er 80 tons fisk i Jyllands næststørste sø døde?
10. Aug. 2018 kl. 22:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hvorfor-er-80-tons-fisk-i-jyllands-naeststoerste-soe-doede

Subject: Når dit folk synder, o Gud, og regnen derfor udebliver ...
(høst *overmoden*) -
Re: 2018 uge 30 (news samlet)
Date: Wed, 25 Jul 2018 06:12:47 +0200, GMT 04:12
20782 news:5b57f873$0$713$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-782
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-782
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-782
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-782
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/20-782
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/QE4I318ABgAJ

Einem Aj-syndrome?

-

Roundup-producent skal betale 1,9 milliarder til kræftsyg mand
kl. 01:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/roundup-producent-skal-betale-19-milliarder-til-kraeftsyg-mand

-

Drastisk prisfald på svin: Hver enkelt gris bliver solgt med underskud
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/drastisk-prisfald-paa-svin-hver-enkelt-gris-bliver-solgt-med-underskud

Priserne er faldet med en fjerdedel på et år. Hjælpepakke kan
ikke redde tabet, vurderer rådgiver.

-

Indonesisk ø hæver sig 25 centimeter efter voldsomt jordskælv
kl. 07:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indonesisk-o-haever-sig-25-centimeter-efter-voldsomt-jordskaelv

-

Tricks fra Sydeuropa bekæmper ulidelig varme i nye huse
kl. 09:29
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/tricks-fra-sydeuropa-bekaemper-ulidelig-varme-i-nye-huse

Den varme sommer har sat indeklima-teknologien på ekstra hård
prøve i forsøgshuset i Ry. Aircondition er udelukket.
Løsningen er i stedet bedre naturlig ventilation og udvendig
solafskærmning.

Kort efter USA's nye sanktioner mod Rusland, har de to lande forsøgt at
forbedre deres forhold
10. aug. 2018, 21:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-10-kort-efter-usas-nye-sanktioner-mod-rusland-har-de-to-lande-forsoegt-at-forbedre

-

USA tabte en halv billion kroner i juli
10. aug. 2018, 22:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-10-usa-tabte-en-halv-billion-kroner-i-juli

Skattelettelser og nye udgifter til militæret i USA har sendt
på kurs af det største statsunderskud i seks år.

-

Ny rumsonde kommer tættere på Solen end nogensinde før
11. aug. 2018, 06:56
http://nyheder.tv2.dk/tech/2018-08-10-ny-rumsonde-kommer-taettere-paa-solen-end-nogensinde-foer

-

Ansat stjæler fly og styrter - blev fulgt af jagerfly
11. aug. 2018, 07:36 Opd. 11. aug. 2018, 09:44 ...

-

104 SVT Text Lördag 11 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Miljarddom mot bioteknikjätte......130

* Anställd stal plan och kraschade...131

* Brasilien nådde miljömål i förtid..132

* Nasa sätter kurs mot solen.........133

Rumäner protesterade mot regering..134

Fyra döda efter skjutning i Kanada 135

FN: Uigurer i indoktrineringsläger 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 11 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Gratis heroin i Norge..............138

Venezuela ber Interpool om hjälp...139

Norskt fjäll kan komma att rasa....140

110 000 virussjuka grisar slaktade 141

* Notiser: Minst 387 döda i skalv....148

-

136 SVT Text Lördag 11 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 10 AUGUSTI

FN: Uigurer i indoktrineringsläger

En miljon uigurer har placerats i
läger i Kina, rapporterar en människo-
rättskommitté inom FN, baserat på
mängder av vittnesmål.

Enligt vissa beräkningar har upp emot
två miljoner personer ur den muslimska
minoritetsgruppen tvingats in i
"politiska indoktrineringsläger".

-Vi är djupt oroade av de åtskilliga
och trovärdiga rapporter som vi har
fått, säger Gay McDougall, en av
medlemmarna i FN:s kommitté för
avskaffandet av rasdiskriminering
(CERD).

-

NRK:
10. august 2018 kl. 10:38 - 11. august 2018 kl. 08:27, error

11. august 2018 kl. 10:07

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Der er IKKE givet nogen fribillet til horbryllup

File 20.818 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-818
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-818
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-818
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-818
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/kristendemokraterne/20-818

Andre nyheder:

Iran taking back enriched uranium it sent out to Russia under nuke deal

Iran sentences couple for “orientation toward the land of Christianity”

EU kräver saudisk förklaring

Aviser gør klar til en koordineret indsats mod Trump

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+95&version=BPH

Salme 95, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tilbedelse og lydighed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+148&version=BPH

Salme 148, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hele skabningen skal lovsynge Herren

[ ... ]

Gud er Gud, om alle land lå øde, om alle mand var døde. ...

-

[...]

Søndag 12. august. Prædiketekst Luk 7,36-50

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+7.36-50&version=BPH

Lukas 7:36-50, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den største tilgivelse frembringer den største kærlighed

Kommentar:

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Heaven-Break: Du ærer dæmoner. Det er gudsbespottelse
Date: Sat, 11 Aug 2018 09:00:28 +0200, GMT 07:00
20816 news:5b6e8942$0$707$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-816
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-816
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GbBaw-GV0NI/HERs9bonAwAJ

Mange vil sikkert bruge prædiketeksten, hvor Jesus tilgiver en
prostitueret, til at springe over, hvor gærdet er lavest, men
det er altså at *misbrug* af teksten!

Det er korrekt, at Jesus tilgiver, men det betød IKKE, at Han
gav tilladelse til, at den prostituerede fortsatte med at
bedrive hor!

Andre steder i de 4 Evangelier står der således:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+5.14&version=BPH

Johannes 5:14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

... „Nu er du rask,” sagde han, „lev ikke mere i synd,
så du ikke bliver ramt af noget endnu værre.”

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8.11&version=BPH

Johannes 8:11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

... „Gå du blot, men synd fra nu af ikke mere.”

Så der er altså IKKE givet nogen fribillet til horbryllup osv.!

Det er at *voldtage* teksten åndeligt!

Og ligeledes giver Jesus heller ikke nogen tilgivelse uden
anger. Den prostituerede græder i dagens tekst fra Lukas, og
det må anses som værende et udtryk for, at hun har *omvendt*
sig!

Et udsagn:

Kære Gud! Vil du ikke godt velsigne mig som tyveknægt?

Så at uddele tilgivelse mig her og der og alle vegne UDEN
*syndserkendelse* og *omvendelse* (for fx. at lokke folk i
Kirke, ligesom børnelokkere lokker med slik) er ligeledes en
LØGN!

Der findes INGEN genvej til Paradis, så HVIS du vil frelses,
da må du *angre* (ordet at *fortryde*) din synd (ligesom alle
os andre), hvad enten det er utugt (herunder homoseksuel
praktisering), hor, stofmisbrug, magtsyge or You-name-it!

Jamen, jeg vil IKKE angre! Jeg vil bedrive hor (eller jeg VIL
praktisere homoseksualitet), kunne du så sige.

Og det har du din fulde ret til, BÅDE her i Danmark, hvor
demokratiet bestemmer, OG også overfor Gud: Han har givet
dig denne frihed til selv at bestemme. Men dit valg får
selvfølgelig en *konsekvens*: FRAVÆLGER du Guds *tilbud* om
amnesti, går du fortabt.

Så hvad enten det gælder "vielse" af hor-bryllup eller
utugt-bryllup (altså homoseksuel-bryllup), bygger disse er en
løgn. Gud velsigner nemlig IKKE synd: hverken tyveri, hor eller
utugt! Han HADER synd, men elsker dig (synderen)!

Spørgsmålet er, HVAD du vil opnå?

Er det frelse?

Eller ...

Er det et behov du har om at vi andre skal anerkendelse
den livsform, du lever?

Her BØR du være ærlig overfor dig selv!

Du skylder dig selv denne respekt, synes jeg!

For HVIS dit behov slet ikke er frelse, HVORFOR
skal Kirken så inddrages?

Du kunne jo ligeså godt ha' gjort det på Rådhuset,
dit giftemål, ikke sandt?

HVORFOR skal så Kirken åndelig *voldtages*?

Mit postulat er, at der står *dæmoniske* kræfter bag
alle disse tilsyneladende uskyldige ønsker!

Og formålet er SELVFØLGELIG, at lede Kirken (Jesu Kristi
*brud*) på afveje bort fra sin Brudgom°, apropos ...

[...]

Og her BURDE alle *oprigtige* kristne råbe vagt i gevær!

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 6 Aug 2018 07:47:31 +0200, GMT 05:47

> [...]

EU kräver saudisk förklaring

Aviser gør klar til en koordineret indsats mod Trump

DR S134 lør 11 aug 14:10:19
11.august dr.dk/nyheder 11:08

400 PERSONER SÅRET I RUMÆNIEN
Den rumænske hovedstad, Bukarest, var i
aftes centrum for voldsomme optøjer og
sammenstød, da titusindvis af rumænere
gik på gaden for at vise deres
utilfredshed med landets
socialdemokratiske regering.

Flere end 400 personer, heriblandt to
urobetjente, måtte efterfølgende søge
lægehjælp, oplyser den rumænske
beredskabsstyrelse. Det fik den
rumænske præsident, Klaus Iohannis, til
at kritisere det, som han betegner som
politiets "uforholdsmæssige brug af
magt".

- Indenrigsministeriet må hurtigst
muligt forklare, hvorfor de håndterede
aftenens begivenheder på den måde.

Flere end 400 personer såret efter voldsomme sammenstød i Rumænien
kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-end-400-personer-saaret-efter-voldsomme-sammenstoed-i-rumaenien

-

Derfor fik Google EU's største bøde nogensinde
kl. 15:59
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/derfor-fik-google-eus-stoerste-boede-nogensinde

-

Røde partier efter massiv fiskedød: Vi må mindske forurening i søerne
kl. 16:16
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rode-partier-efter-massiv-fiskedod-vi-ma-mindske-forurening-i-soerne

Aviser gør klar til en koordineret indsats mod Trump
11. aug. 2018, 08:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-11-aviser-goer-klar-til-en-koordineret-indsats-mod-trump

Amerikanske medier tager nu i samlet flok til genmæle efter
præsidentens seneste angreb på pressen.

-

Rumsonde skal opklare et af Solens mysterier
11. aug. 2018, 06:56 Opd. 12. aug. 2018, 06:54 ...

-

104 SVT Text Söndag 12 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Över 100 stora bränder rasar i USA 130
* EU kräver saudisk förklaring.......131

* Lugn årsdag i Charlottesville......132
Erdogan varnar USA.................133

USA: Över 500 barn ännu separerade 134
Kina: Invånare hejdar moskérivning 135

34 döda i indiska översvämningar...136
Blodiga strider om afghansk stad...137

Nya protester i Bukarest...........138
Stöldanklagad alban mördade åtta...139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 12 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tester stressar biltillverkare.....140
Anställd stal plan och kraschade...141

Norska NMR skippar politikvecka....142
Nasa sätter kurs mot solen.........143

Ecuador utlyser undantagstillstånd 144
Notiser: Tre dog i räd mot terror..148

-

131 SVT Text Söndag 12 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 12 AUGUSTI

EU pressar Saudiarabien om aktivister

EU ber Saudiarabien om förklaringar
kring gripna aktivister, vars
situation har orsakat en bitter
diplomatisk strid med Kanada.

I EU:s begäran understryks vikten av
att kvinnorna, där flera har kampanjat
för rätten att köra bil och för ett
slut på det manliga förmyndarsystemet,
får försvara sig rättssäkert.

Den diplomatiska konflikten började då
Kanadas utrikesminister Chrystia
Freeland i förra veckan kritiserade
Saudiarabiens "godtyckliga gripanden"
av människorättsaktivister och krävde
deras frigivning.

-

NRK:
11. august 2018 kl. 10:07 - 12. august 2018 kl. 01:57, error

12. august 2018 kl. 07:02

-

Iran sentences couple for “orientation toward the land of Christianity”

Jeff King, the president of Washington, DC-based International
Christian Concern, told The Jerusalem Post on Friday that each
member of the congregation was sentenced to a year in prison.

By Benjamin Weinthal
August 11, 2018 21:16
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-sentences-couple-for-orientation-toward-the-land-of-Christianity-564619

The Islamic regime in Tehran has sentenced an Iranian couple
to a prison term for merely practicing Christianity.

Article 18, an organization that promotes religious freedom
and supports Iran’s repressed Christians through documentation
and advocacy, tweeted on Thursday that “A Christian couple
have reported that a court in Boushehr has just sentenced them
& 10 other Iranian Christians to one year in prison each for
‘Propagating against the Islamic Republic in favor of
Christianity.’ This group of Christian converts were arrested
on April 7th, 2015.”

-

Iran taking back enriched uranium it sent out to Russia under nuke deal

Energy official says re-imposed US sanctions forcing Islamic
Republic to return to nuclear fuel sources for domestic power
needs

By TOI staff 11 August 2018, 11:26 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-taking-back-enriched-uranium-sent-to-russia-under-nuke-deal/

Kommentar: