2017 uge 18 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2017 uge 17 (news samlet)
Date: Mon, 24 Apr 2017 08:03:47 +0200, (CET 08:03, GMT 06:03)
19696 odk4a7$iac$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ugtWLTcLVd8/fjdKtPn_BQAJ

-

I dag Mandag den 1. maj 2017 (dag 115 i året) er det 1536
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Politi efterforsker brand i svensk stormoské som påsat

Japan sends warship to escort US vessel

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+16&version=BPH

3 Mosebog 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Forsoningsdagen

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+16.29&version=DN1933

3 Mosebog 16:29, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

... Den tiende Dag i den syvende Måned ...

Kommentar:

Det er på denne *særlige* dag, at Platin-193 er fundet. Se ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)
19731 news:oe6io6$t64$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/FN2jsNCJUl0/pwPVQd0lCAAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19731

Politi efterforsker brand i svensk stormoské som påsat

DR S129 man 01 maj 06:42:25
1.maj dr.dk/nyheder 00:05

TYRKISKE IMAMER KAN MISTE SÆRSTATUS
I årtier har Tyrkiet udstationeret
imamer til Danmark under gunstige
forhold.

Men med den nylige afsløring af
Tyrkiets overvågning af dansk-tyrkere
og med præsident Erdogans styre, der
udvikler sig i en mere islamistisk
retning, kan den tradition måske få en
ende.

I hvert fald ønsker flere
repræsentanter for regeringspartier og
partier i oppositionen at tage
ordningen om tyrkisk finansierede
imamer i Danmark op til revision,
skriver Kristeligt Dagblad.

Afsløring kan koste tyrkiske imamer i Danmark særstatus
01. Maj 2017 kl. 00:05
http://www.dr.dk/nyheder/politik/afsloering-kan-koste-tyrkiske-imamer-i-danmark-saerstatus

-

DR S131 man 01 maj 06:42:25
1.maj dr.dk/nyheder 02:32

EFTERFORSKER SVENSK MOSKÉBRAND
En stor moské i byen Jakobsberg nord
for Stockholm står natten til mandag i
flammer.

Årsagen til branden kendes endnu ikke.

Men svensk politi efterforsker nu
branden som et brandattentat, skriver
det svenske nyhedsbureau TT.

- Den lader til at være påsat udefra,
siger Lars Bystrøm, der er
pressetalsmand for politiet i
Stockholm.

Der er ingen meldinger om tilskadekomne
i forbindelse med den mulige
ildspåsættelse.

Politi efterforsker brand i svensk stormoské som påsat
kl. 02:32
http://www.dr.dk/nyheder/udland/politi-efterforsker-brand-i-svensk-stormoske-som-paasat

Kommentar:

Jeg *fordømmer* dette hærværd!

Subject: USA advarer Rusland om Assad-støtte.
Syvårige Bana fra Aleppo begræder giftgasangreb:
Verden gør ikke noget -
Re: 2017 uge 14 (news samlet)
Date: Thu, 6 Apr 2017 11:02:44 +0200
19652 news:oc501v$om2$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/19-652
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gfj4Fj4tfkI/fsfaYPjSAwAJ

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/religious-fanaticism/19-643

http://balder.org/judea/pdf/Joederne-Og-Deres-Loegne-Martin-Luther.pdf?v=6aSpOWd_y7g

> Jeg bryder mig heller ikke om Jehovas Vidner. De er en *sekt* i
> mine (og andres) øjne, men ...
>
> Det er *fanatisk* at give dem mundkurv på med mere, fordi det jo
> *krænker* Ytringsfriheden samt Religionsfriheden, hvilket er
> *grundsøjler* i demokratiet!
>
> Så når man *krænker* disse menneskers rettigheder, da er det et
> udtryk for, at man har bevæget sig BORT fra demokrati henimod
> skindemokrati og det, der er værre: Diktatur!
>
> Did I heard a bell rang?

and ...

Subject: Muhammed-krisen spøger i debat om blasfemilov + ET-break -
Re: 2017 uge 17 (news samlet)
Date: Thu, 27 Apr 2017 10:16:11 +0200, (CET 10:16, GMT 08:16)
19723 news:ods96j$684$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/19-723
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/19-723
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ugtWLTcLVd8/mjUgK_LyBgAJ

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/muhammed-krisen-spoeger-i-debat-om-blasfemilov

> [...]
> tillader sig at have en anden mening end dig...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2017-04-27, Sunday, day no 117, CET 10:05, GMT 08:05)
> - "Svar mig!"
>
> (Ordene blev udtalt i *bydeform*!)
>
> Nå da da!
>
> Så er der output from Hq! ...
>
> (Var det dig/jer, der lavede bom-bom i Damaskus her til morgen?)

Tænk hvis - hypotetisk set - at *guld*-fundet var gjort i Koranen.

Ville det da ikke være fuldstændig vanvid at destruere
bevismaterialet og forfølge dem (ved fx. at afbrænde deres
moskeer)?

I er ligeså *kugleskøre* i bolden som de religiøse muslimske
galninge fra Islamisk stat, al-Qaeda og Taliban, fordi jeres
handlinger er *onde*, *modbydelige*, *væmmelige*!

USA spiller med musklerne over for Tyrkiet og foruroliger Erdogan
30. apr. 2017, 23:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-04-30-usa-spiller-med-musklerne-over-for-tyrkiet-og-foruroliger-erdogan

USA har sendt en kolonne af pansrede køretøjer til grænsen mellem
Syrien og Tyrkiet for at forhindre, at Tyrkiet angriber den
militante gruppe YPG.

Officielt er de allierede og står sammen i kampen mod
terrororganisationen Islamisk Stat.

På det seneste har der dog været militante spændinger mellem USA
og Tyrkiet.

Kommentar:

Mit *råd* til dig Erdogan er: Hold op med al den *fanatisme*!

Det er IKKE lige just dét, verden har brug for!

Subject: ET *Copyright* (19.699-19.713): The Periodic Systems
Date: Wed, 26 Apr 2017 13:08:13 +0200, (CET 13:08, GMT 11:08)
19717 news:odput4$554$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/19-xxx/19-717
https://groups.google.com/d/msg/sci.astro.seti/xAhZC1A5Eok/6BlmyvNBBwAJ

Og jeg vil gerne ha' dig (og Tyrkiet) med som en *medspiller*
(for dette er *vinderholdet*)! ... :-)

-

Det amerikanske militær beklager drab på flere hundrede civile
01. maj. 2017, 06:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-01-det-amerikanske-militaer-beklager-drab-paa-flere-hundrede-civile

Mindst 352 civile er blevet dræbt, siden USA med sine allierede
- her i blandt Danmark - indledte sin krig mod
terrororganisationen Islamisk Stat.

Den USA-ledede koalition, der i snart tre år har bombet
terrororganisationen Islamisk Stat i Irak og Syrien, har dræbt
mindst 352 civile. Det fremgår af en rapport udarbejdet af det
amerikanske militær.

-

Løkke føler sig udenfor: - Hvorfor er jeg ikke med i det gode selskab?
01. maj. 2017, 09:25 ...

-

104 SVT Text Måndag 01 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 14 döda i oväder i USA.......130

* Kroppar funna utanför Libyens kust 131

* Blair ger sig in i politiken igen..132
Tories tappar röster till Labour...133

* Macron: EU måste reformeras........134

* Trump bjöd in Duterte - får kritik 135

* Kongressen nådde budgetuppgörelse..136

* Sju döda i skottlossning i Mexiko..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 01 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Riskerar fängelse efter "gayfest"..138

Känd klättrare död på Everest......139

I frihet efter år i IS-fångenskap..140

* Notiser: Två döda i skjutning......148

-

NRK:
30. april 2017 kl. 08:47 - 1. mai 2017 kl. 06:36, error

1. mai 2017 kl. 09:37

-

Unge jøder og muslimer kæmper sammen mod fordomme

Af Frederik Fogde
1. maj 2017 00:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/religionsdebatten-har-faaet-nye-unge-stemmer

22 unge muslimer og jøder vil i projektet De nye Stemmer
nedbryde fordomme blandt unge og bidrage til den tværreligiøse
debat. Vi vil vise, at jøder og muslimer godt kan sammen, lyder
det fra deltagerne

Kommentar:

Held og lykke med dette ... :-)

-

Japan sends warship to escort US vessel

Japan sends biggest warship to protect US supply vessel

2 hours ago (time now around CET 10:25)
http://www.bbc.com/news/world-asia-39768110

Japan has dispatched its biggest warship, in the first such
operation since it passed controversial laws expanding the role
of its military.

Israel: Hamas is trying to fool the world with its new policy paper

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+17&version=BPH

3 Mosebog 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Afgudsofre forbydes

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19731

Israel: Hamas is trying to fool the world with its new policy paper

Hamas vil ikke udslette Israel

-

DR S145 man 01 maj 14:34:44
1.maj dr.dk/nyheder 12:28

TYRKISK POLITI BREMSER 1. MAJ-DEMO
Politiet i Tyrkiet bruger tåregas til
at sprede 1. maj-demonstranter i
Istanbul. Deltagerne forsøger at trodse
et forbud mod at samle sig på en
central plads.

Det drejer sig om cirka 200
demonstranter, som prøver at komme ind
på den berømte Taksim-plads.

De venstreorienterede demonstranter har
foldet bannere ud med slagord mod
regeringen og præsident Recep Tayyip
Erdogan.

- Længe leve 1. maj. Nej til
diktatoren, lyder det på et banner i
Istanbul.

Tyrkisk politi bremser 1. maj-demonstranter med tåregas
kl. 12:28
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkisk-politi-bremser-1-maj-demonstranter-med-taaregas

-

DR S153 man 01 maj 17:55:56
1.maj dr.dk/nyheder 16:08

HAMAS VIL IKKE UDSLETTE ISRAEL
Den palæstinensiske gruppe
Hamas er muligvis på vej med en ny og
blødere holdning til hovedfjenden
Israel.

Hamas, som i flere vestlige lande
oplistes som en terrorgruppe, vil
sløjfe et direkte krav i sit politiske
program om, at Israel skal udslettes.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters, som
har talt med officielle kilder i Golfen
om det nye politiske program.

At Hamas fjerner en passage om Israels
udslettelse betyder imidlertid ikke, at
gruppen vil acceptere Israel. Det vil
angiveligt stadig fremgå, at Israel
ikke bør eksistere.

Terrorgruppe udgiver "partiprogram": Hamas sløjfer krav om Israels
udslettelse
kl. 16:08
http://www.dr.dk/nyheder/udland/terrorgruppe-udgiver-partiprogram-hamas-sloejfer-krav-om-israels-udslettelse

-

Derfor gav Luther os demokrati og høj arbejdsmoral
kl. 17:21
http://www.dr.dk/nyheder/kultur/boeger/derfor-gav-luther-os-demokrati-og-hoej-arbejdsmoral

Luther kickstartede demokratiet, da han i år 1517 fik banket sine
95 teser op på kirkedøren i hjembyen Wittenberg. Men ikke med
vilje. For selv om han med sine revolutionerende holdninger
vendte op og ned på kristendommen, havde han intet ønske om at
give folket de politiske tøjler.

-

Trump er villig til at møde Kim Jong-un under rette forhold
01. Maj 2017 kl. 20:56
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-er-villig-til-moede-kim-jong-un-under-rette-forhold

-

Hamas vil acceptere palæstinensisk stat efter 1967-grænse
01. Maj 2017 kl. 22:58
http://www.dr.dk/nyheder/udland/hamas-vil-acceptere-palaestinensisk-stat-efter-1967-graense

-

DR S164 tir 02 maj 06:21:44
2.maj dr.dk/nyheder 03:17

VIL LAVE NY FORFATNING I VENEZUELA
Venezuelas socialistiske præsident,
Nicolas Maduro, vil oprette en ny
nationalforsamling. Den nye forsamling
skal ifølge præsidenten have beføjelse
til at lave en ny forfatning for det
kriseplagede land.

- Den nye enhed, som skal omskrive
forfatningen, vil være folkets kongres.
Ikke med udspring i politiske partier,
men som repræsentant for folket, sagde
Maduro i en 1. maj-tale i hovedstaden
Caracas.

Tusindvis af vælgere har i ugevis
demonstreret mod præsidenten. Det sker
med krav om, at han træder tilbage
eller udskriver valg.

Venezuelas præsident vil køre parlamentet ud på sidespor
kl. 03:17
http://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelas-praesident-vil-koere-parlamentet-ud-paa-sidespor

Svensk politi pågriber mand efter brand i totalskadet moské
01. maj. 2017, 19:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-01-svensk-politi-pagriber-mand-efter-brand-i-totalskadet-moske

-

FBI-medarbejder rejste til Syrien og giftede sig med IS-terroristen, hun
skulle efterforske
02. maj. 2017, 06:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-02-fbi-medarbejder-rejste-til-syrien-og-giftede-sig-med-is-terroristen-hun-skulle

-

Milena Penkowa sigtet for brud på lægeregler
02. maj. 2017, 06:42 ...

-

104 SVT Text Tisdag 02 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump och Putin planerar samtal....130

* HRW: Syrisk regim använde nervgas..131

* USA-fånge nekades vatten - avled...132

Maduro föreslår folkomröstning.....133

USA varnar för resor till Europa...134
Trump kan träffa Kim Jong-Un.......135

Hamas närmar sig Israel-erkännande 136

Istanbul: 200 demonstranter gripna 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 02 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Sex poliser skadade i Paris........138

Macron: EU måste reformeras........139

Kvinnor greps i terrorräd i London 140

* Notiser: Åtta dog i flygolycka.....148

-

131 SVT Text Tisdag 02 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 2 MAJ

HRW: Syrisk regim använde nervgas

Syriska regeringsstyrkor använde
dödlig nervgas i Khan Sheikhun och
även i tre andra attacker, enligt
människorättsorganisationen Human
Rights Watch (HRW).

President al-Assads styrkor ökar även
användningen av klorgas och använder
robotar fyllda med klorin i striderna
nära Damaskus, enligt HRW-rapporten.

-De senaste sex månaderna har rege-
ringen använt stridsplan, helikoptrar
och markstyrkor för att leverera
klorin och sarin i Damaskus, Hama,
Idlib och Aleppo, säger organisatio-
nens ordförande Kenneth Roth.

-

NRK:
1. mai 2017 kl. 09:37 - 2. mai 2017 kl. 02:27, error

2. mai 2017 kl. 06:36

-

Mindedag for soldater afløses af Uafhængighedsdagen
Af Anders Hjorth Vindum 01. May 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/mindedag-for-soldater-afloeses-af-uafhaengighedsdagen

Se statistikken for faldne soldater og for Israels
befolkningsudvikling i forbindelse med de to mærkedage

[ ... ]

Uafhængighedsdagen: Fejringen af det, soldaterne kæmper for

Når mindedagen for soldaterne slutter ved solnedgang mandag
afløses sorgen af glæde. Her begynder Uafhængighedsdagen, hvor
israelerne netop fejrer det, som soldaterne kæmper for, nemlig
den jødiske stat, som i år fylder 69 år. ...

Kommentar:

Happy Yom HaAtzmaut (Independence Day) ... :-)

-

Israel: Hamas is trying to fool the world with its new policy paper
ByREUTERS, JPOST.COM STAFF
May 1, 2017 16:12
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Sources-Hamas-to-soften-stance-on-Israel-Muslim-Brotherhood-in-policy-document-489492

It remains unclear whether the document replaces or changes in
any way Hamas's 1988 charter, which calls for Israel’s
destruction and is the Islamist group's covenant.

Putin og Trump lover Syrien-dialog og ro i Korea, men stol IKKE på en
psykopat

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+18&version=BPH

3 Mosebog 18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Forbud imod seksuelle perversiteter

25
Hele Kana'ans land er fuld af den slags perversiteter, og
derfor vil jeg straffe befolkningen og landet selv skal
spytte dem ud.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19731

Putin og Trump lover Syrien-dialog og ro i Korea, men stol IKKE på en

DR S173 tir 02 maj 14:32:35
2.maj dr.dk/nyheder 07:42

SEKS PRÆDIKANTER NÆGTES ADGANG TIL
Seks navne er som de første havnet på
Udlændingestyrelsens nye
sanktionsliste.

Listen omfatter omrejsende,
udenlandske, religiøse hadprædikanter,
der nægtes adgang til Danmark.

Listen er en del af en aftale fra
foråret 2016, hvor S, V, DF og K blev
enige om en række initiativer rettet
mod de såkaldte hadprædikanter.

De er ifølge regeringen udelukket 'af
hensyn til den offentlige orden'.

Ingen adgang: Seks personer er på første liste over hadprædikanter
kl. 07:42
http://www.dr.dk/nyheder/indland/ingen-adgang-seks-personer-er-paa-foerste-liste-over-hadpraedikanter

-

DR S169 tir 02 maj 09:41:58
2.maj dr.dk/nyheder 08:53

MANGE VIL HØRE KZ-FANGES HISTORIE
93-årige Arlette Andersen fra
Fredericia har i flere årtier fortalt
sin historie til danskerne. Under
krigen sad hun to år i KZ-lejr.

Om et par uger har en film om hendes
liv premiere, og billetsalget til
filmen går allerede strygende.

Faktisk er der stor interesse blandt
unge for at lære mere om det, der skete
i 2. verdenskrig. Det siger Therkel
Stræde, der er historiker på Syddansk
Universitet.

- Der er en historisk fascination af
perioden. Jeg mærker det blandt andet
ved, at mange unge henvender sig, siger
han.

Holocaust sælger billetter: Mange vil høre KZ-fangen Arlettes historie
kl. 08:53
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/holocaust-saelger-billetter-mange-vil-hoere-kz-fangen-arlettes-historie

-

Korrespondent: Situationen i Venezuela kan eksplodere efter Maduros
magtmanøvre
kl. 08:59
http://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-situationen-i-venezuela-kan-eksplodere-efter-maduros-magtmanoevre

-

DR S125 tir 02 maj 19:18:42
2.maj dr.dk/nyheder 16:07

MERKEL KRÆVER PUTINS HJÆLP
Der var ingen tegn på politiske
løsninger, da Angela Merkel tirsdag var
gæst hos Vladimir Putin i den russiske
præsidents sommerhus i Sotji.

De to ledere havde tydeligvis vidt
forskellige syn på konflikterne i
Ukraine og Syrien, og den tyske kansler
brugte blandt andet lejligheden til at
søge Putins støtte til homoseksuelle
rettigheder i Tjetjenien.

- Vi har fået negative meldinger om
behandlingen af homoseksuelle i
Tjetjenien. Jeg bad specifikt Putin om
at bruge sin indflydelse til at lette
forholdene for de homoseksuelle, siger
Merkel.

Merkel kræver Putins hjælp til Tjetjeniens homoseksuelle
kl. 16:07
http://www.dr.dk/nyheder/udland/merkel-kraever-putins-hjaelp-til-tjetjeniens-homoseksuelle

-

OVERBLIK: Koran-afbrænder og kontroversielle imamer bliver persona non grata
kl. 20:52
http://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-koran-afbraender-og-kontroversielle-imamer-bliver-persona-non-grata

-

DR S135 ons 03 maj 07:13:17
2.maj dr.dk/nyheder 21:44

PUTIN OG TRUMP LOVER SYRIEN-DIALOG
De mest højspændte politiske emner blev
drøftet, da Vladimir Putin og Donald
Trump tirsdag talte i telefon om blandt
andet Syrien og Nordkorea.

De to præsidenter lovede hinanden at
styrke samarbejdet om at bekæmpe
terrorisme i Syrien, oplyser Det Hvide
Hus.

Længe har de to lande dog haft
forskellige holdninger til, hvad terror
er, når det gælder krigen i Syrien. Det
fremgår ikke af referatet af samtalen,
hvad de to konkret mener med
terrorisme. De besluttede desuden, at
de to landes udenrigsministre skal
indlede en dialog om en mulig
fredsløsning i Syrien.

Putin og Trump lover Syrien-dialog og ro i Korea
02. Maj 2017 kl. 21:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-og-trump-lover-syrien-dialog-og-ro-i-korea

Kommentar:

Husk som sagt: Man kan IKKE stole på en psykopat!

-

Prædikanter nægtes adgang: Tusinde af danskere følger dem på sociale medier
02. Maj 2017 kl. 22:01
http://www.dr.dk/nyheder/indland/praedikanter-naegtes-adgang-tusinde-af-danskere-foelger-dem-paa-sociale-medier

-

DR S136 ons 03 maj 07:13:17
3.maj dr.dk/nyheder 03:17

MASSER AF TELEDATA INDSAMLET I USA
Den amerikanske efterretningstjeneste
NSA indsamlede sidste år flere end 151
millioner optegnelser fra amerikaneres
telefonopkald.

Det viser en årsrapport tirsdag fra
USA's nationale efterretningstjeneste.

Den omfattende indsamling er sket til
trods for en lovændring, der forbyder
USA's myndigheder at indsamle og gemme
metadata om amerikaneres
telefonsamtaler i jagten på folk med
terrorforbindelser.

Lovændringen trådte i kraft i juni
2015, da daværende præsident Barack
Obama godkendte den kontroversielle lov
med navnet Freedom Act.

NSA indsamler telefondata fra millioner i USA trods forbud
kl. 03:17
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nsa-indsamler-telefondata-fra-millioner-i-usa-trods-forbud

Danmark nægter seks religiøse forkyndere indrejse
02. maj. 2017, 07:54
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-05-02-danmark-naegter-seks-religioese-forkyndere-indrejse

-

Erdogan til EU: Forhandl med os - ellers er det farvel
02. maj. 2017, 15:49
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-02-erdogan-til-eu-forhandl-med-os-ellers-er-det-farvel

-

Kvinder og børn på flugt fra IS meldes dræbt i syrisk landsby
03. maj. 2017, 01:15 Opd. 03. maj. 2017, 02:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-03-kvinder-og-born-pa-flugt-fra-is-meldes-draebt-i-syrisk-landsby

-

Efterretningsfolk: Rusland angriber flere demokratiske valg
03. maj. 2017, 03:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-03-efterretningsfolk-rusland-angriber-flere-demokratiske-valg

-

NSA indsamler telefondata fra millioner i USA trods forbud
03. maj. 2017, 03:00 Opd. 03. maj. 2017, 03:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-03-nsa-indsamler-telefondata-fra-millioner-i-usa-trods-forbud

-

Skat sendte fraskilt mands hus på tvangsauktion - fik kun 30.000 kroner
03. maj. 2017, 08:00
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-05-03-skat-sendte-fraskilt-mands-hus-paa-tvangsauktion-fik-kun-30000-kroner

Kommentar:

Man BURDE - som i Sverige - først inddrive skatterne, når huset
skal sælges fx. ved dødsfald!

-

Novo Nordisk øger salget trods kindhest til stor division
03. maj. 2017, 07:49 Opd. 03. maj. 2017, 08:14 ...

-

104 SVT Text Onsdag 03 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Många dödai explosion i Kabul......130

* Liberia: 12 döda i mystisk sjukdom 131

Trump och Putin träffas i sommar..132-
Merkel pressar Putin i hbtq-frågan 134

Många döda i IS-dåd mot flyktingar 135

Svensk greps efter bombhot.........136

Åtta soldater dog i bakhåll i Mali 137

Fem gripna i fransk terroristjakt..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 03 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tjeckiens premiärminister avgår....139

* Notiser: Störtad helikopter hittad 148

-

148 SVT Text Onsdag 03 maj 2017
VÄRLDEN I KORTHET 3 MAJ

Venezuela En militärhelikopter som
kraschade för nästan fyra månader sen
i delstaten Amazonas har nu hittats.
De 13 personer som befann sig ombord
befaras vara döda.

-

NRK:
2. mai 2017 kl. 06:36 - 3. mai 2017 kl. 04:48, error

3. mai 2017 kl. 07:51

-

Professor i cybersikkerhed: Rusland går til det yderste af, hvad der er
lovligt

Af Bjarne Nørum, Korrespondent, Storbritannien
2. maj 2017 00:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/rusland-gaar-til-det-yderste-af-hvad-der-er-lovligt

Russiske hackere er eksperter i at udnytte alle gråzoner, når de
gennemfører cyberoperationer mod blandt andet det danske forsvar,
siger Michael Schmitt, en af Vestens førende eksperter i
international lov og cybersikkerhed

-

Hezbollah nearly bankrupt, but Nasrallah awash in cash — report

German daily says military involvement in Syria and US sanctions
have forced terror group to increasingly rely on illicit schemes
to raise money

By Times of Israel staff May 2, 2017, 11:28 am
http://www.timesofisrael.com/hezbollah-nearly-bankrupt-but-nasrallah-awash-in-cash-report/

India 600.000 Interrupt.

Trump lover fred i Mellemøsten

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+19&version=BPH

3 Mosebog 19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Love af religiøs og social karakter

11
I må hverken stjæle, lyve eller bedrage.

Jeres dommere skal fælde retfærdige domme og ikke skele til,
om en person er rig eller fattig. Enhver skal dømmes
retfærdigt.

16
I må ikke sprede sladder eller bringe andres liv i fare.

17
I må ikke hade jeres næste, men I bør irettesætte en ven,
der begår en synd, så I ikke drages med ind under hans dom.

18
Tag ikke hævn over nogen og bær ikke nag. Elsk din næste som
dig selv, for jeg er Herren.

... I må ikke have noget at gøre med spådomskunst eller
trolddom.

Spørg ikke spåkoner til råds og søg ikke kontakt med de døde,

35-36
I retssager skal I være upartiske. ...

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S152 ons 03 maj 10:14:09
3.maj dr.dk/nyheder 06:55

CLINTON: FBI SKYLD I VALGNEDERLAG
FBI's leder, James Comey, og Rusland er
skyld i, at Hillary Clinton tabte
valget i november til Donald Trump.

Det siger den tidligere amerikanske
præsidentkandidat under en
velgørenhedsmiddag i New York.

- Jeg var ved at vinde, indtil en
kombination af James Comeys brev 28.
oktober og russiske læk rejste tvivl
hos mennesker, der ville stemme på mig,
men blev skræmt væk, siger demokraten.

Og timingen var altafgørende, mener
hun.
- Hvis valget var afholdt 27. oktober,
så ville jeg være jeres præsident,
siger Clinton.

Clinton: Var valget afholdt 27. oktober ville jeg være præsident
kl. 06:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/clinton-var-valget-afholdt-27-oktober-ville-jeg-vaere-praesident

-

DR S153 ons 03 maj 17:10:01
3.maj dr.dk/nyheder 11:06

NORDKOREA HAR ANHOLDT AMERIKANER
En amerikansk statsborger er blevet
anholdt i Nordkorea. Det bekræfter
statslige medier i hovedstaden,
Pyongyang. Den anholdte er anklaget for
"fjendtlige handlinger", skriver det
nordkoreanske regimes nyhedsbureau
KCNA.

Den amerikanske statsborger, der er
kendt som Kim Sang-duk eller Tony Kim,
blev anholdt den 22. april, hvilket
blev rapporteret i sydkoreanske medier.
Han er 55 år.

Den anholdte skal have været gæste-
forelæser på Pust, som er Pyongyangs
elitære tekniske universitet.

Nordkorea har anholdt amerikaner på vej ud af landet
kl. 11:06
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-har-anholdt-amerikaner-paa-vej-ud-af-landet

-

DR S169 ons 03 maj 18:26:55
3.maj dr.dk/nyheder 17:08

PUTIN: RELATIONERNE ER GENSKABT
Tyrkiet og Rusland er igen gode venner,
slog den russiske præsident fast på et
pressemøde med sin tyrkiske kollega i
Sotji.

- For nogen tid siden blev vort forhold
sat på prøve. Nu kan vi med sikkerhed i
stemmen sige, at relationerne mellem
Rusland og Tyrkiet er genskabt. Vi har
igen et normalt forhold, siger Vladimir
Putin.

Normale relationer mellem to lande
betyder sædvanligvis samhandel. Men
Rusland forbyder dog stadig import af
tyrkiske tomater. Forholdet blev
iskoldt, da Tyrkiet i november 2015
skød et russisk kampfly ned.

Putin: Relationerne med Tyrkiet er genskabt
kl. 17:08
http://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-relationerne-med-tyrkiet-er-genskabt

Kommentar:

Som sagt: Stol IKKE på en psykopat!

-

DR S170 ons 03 maj 18:26:55
3.maj dr.dk/nyheder 18:24

FBI: HILLARY-BESLUTNING VAR RIGTIG
Det var den rigtige beslutning at
orientere den amerikanske kongres om,
at FBI havde genåbnet sin
efterforskning af Hillary Clinton og
hendes brug af en privat server

Sådan lyder det fra FBI's direktør,
James Comey, i en høring i Senatet,
hvor han bliver spurgt ind til sin
beslutning om at sende et brev til
Kongressen om genåbningen af
efterforskningen 28. oktober. Et brev,
der blev sendt under to uger før
præsidentvalget i fjor.

- For mig at se havde det været
katastrofalt at fortie, siger Comey
under høringen ifølge flere amerikanske
medier.

FBI-chef: Rigtig beslutning at orientere Kongressen om
Hillary-efterforskning
kl. 18:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fbi-chef-rigtig-beslutning-orientere-kongressen-om-hillary-efterforskning

-

DR S173 tor 04 maj 06:38:43
3.maj dr.dk/nyheder 19:49

TRUMP LOVER FRED I MELLEMØSTEN
Stemningen var løfterig og god, da
Donald Trump onsdag tog imod den
palæstinensiske præsident, Mahmoud
Abbas, i Washington.

- Jeg har altid hørt, at den sværeste
aftale nok var den mellem israelere og
palæstinensere. Lad os se, om vi ikke
kan modbevise skeptikerne. Vi vil få
den på plads, siger Trump.

Også Abbas var optimistisk i tonen.

- Vi mener, at vi kan være gode
medspillere, så vi kan skabe en
historisk fred under din ledelse, siger
han via en oversætter.

Trump lover fred i Mellemøsten
03. Maj 2017 kl. 19:49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-lover-fred-i-mellemoesten

-

DR S175 tor 04 maj 07:09:38
3.maj dr.dk/nyheder 21:17

SOLDATER DRÆBER SOMALISK MINISTER
Somaliske sikkerhedsstyrker har skudt
og dræbt landets
beskæftigelsesminister.

De tog fejl af ham og en islamist,
oplyser embedsmænd i landet.

Ministeren kom kørende i sin bil i
Somalias hovedstad, Mogadishu, da han
blev skudt.

Abdifatah Omar Halane, som er talsmand
for byens borgmester, bekræfter, at
ministeren blev skudt ved en
misforståelse.

- De åbnede ild mod hans bil ved en
fejl. Fred være med ham, siger Halane.

Somaliske soldater dræber minister ved en fejl
03. Maj 2017 kl. 21:17
http://www.dr.dk/nyheder/udland/somaliske-soldater-draeber-minister-ved-en-fejl

-

BAGGRUND Hvad foregår der i Venezuela?
03. Maj 2017 kl. 22:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/baggrund-hvad-foregaar-der-i-venezuela

-

Danmark får kommandoen for Natos stående flåde i Nordatlanten i 2018
kl. 06:15
http://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-faar-kommandoen-natos-staaende-flaade-i-nordatlanten-i-2018

-

DR S118 tor 04 maj 07:09:34
4.maj dr.dk/nyheder 06:23

INDISK HÆR KØBER 600.000 BRILLER
Det er en noget usædvanlig kunde, som
det dansk-amerikanske firma Wiley X,
med afdeling i i den vestjyske landsby
Vemb, har fået i hus.
For når 200.000 indiske soldater skal
bevogte grænsen til Pakistan i
Himalaya, bliver det med briller af
mærket Wiley X.

Gigantordren på 600.000 sol- og
skibriller er noget der luner hos
medejer og direktør i Wiley X, Jan
Mikkelsen.

- Vi tager tre års omsætning og klapper
det af på fire uger, så det er rigtig
rigtig stort for os. Det er en
fantastisk tid, vi er inde i, siger Jan
Mikkelsen.

Vestjysk firma sælger 600.000 solbriller til den indiske hær
kl. 06:23
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/vestjysk-firma-saelger-600000-solbriller-til-den-indiske-haer

Kommentar:

600.000 ?

Hmm ... (memory on from) ...

43-61

Isotopes of promethium
https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_promethium

61-Pm-145, 17.7 year
61-Pm-146, 5.53 year
61-Pm-147, 2.6234 year

Isotopes of 43-technetium
https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_technetium

http://www.gsseser.com/FactSheet/technetium.pdf

half-life of 43-technetium-97: 2.600.000 years
half-life of 43-technetium-98: 4.200.000 years
half-life of 43-technetium-97: 210,000 years

4.200.000 / 210 = 20.000

4.200.000 years /7 = 600.000

Input:

Counter = 4.200.000

Exo 12:37 600.000, counter = 3.600.000

Exo 38:26 603.550, counter = 2.996.450

Num 01:46 603.550, counter = 2.392.900
Num 02:32 603.550, counter = 1.789.350

Num 11:21 600.000, counter = 1.189.350

Num 26:51 601.730, counter = 0.587.620

Hmm ...

suggest:
(half-life of 43-technetium-98:)

3*600.000 + 3*603.550 + 601.730 =
4.212.380

???

Hmm ...

+600.000
-587.620
=_12.380

No 12.380 found inside the Bible

No 587.620 found inside the Bible

Hmm ...

599-596, and ...
594-560 scannet uden resultet

Found:

Gen 5:30 Og efter at Lemek havde avlet Noa, levede han 595 År

1056____-____-____-____-____-____-____-____-_0182_0000____-
1140____-____-_0905_0815____-____-____-____-____-____-____-
1235____-____-____-_0910_0840____-____-____-____-____-____-
1290____-____-____-____-_0895_0830____-____-____-____-____-
1422____-____-____-____-____-_0962_0800____-____-____-____-
1556____-____-____-____-____-____-____-____-____-_0500_0000
1651____-____-____-____-____-____-____-____-_0777_0595____-

+1800
-1056
=0744

0744
-600
=144

Found external 744 syntax:

https://sites.google.com/site/etfootsteps/
2010-01-13, a 744, 600 + 144
2012-01-27, a 744, 600 + 144

Øh ...

Set i forhold til 1800 peger 1056 på tallet -144

Apropos ...

Chandrasekhars_grænsemasse_på_1,44_solmasser indiciet
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit

Please hang on!

Politiet: Årsag til voldsom brand i glasfiberfabrik bliver aldrig fundet
03. maj. 2017, 18:09 ...

-

NRK:
3. mai 2017 kl. 07:51

Fler döda i protester i Venezuela

Trump lover historisk fred mellem Israel og palæstinensere
Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]

Fler döda i protester i Venezuela

Trump lover historisk fred mellem Israel og palæstinensere

Eksperter om ny dansk mission: Russerne skal vide, at de får nogen på
ørerne, hvis de prøver på noget
kl. 07:20
http://www.dr.dk/nyheder/politik/eksperter-om-ny-dansk-mission-russerne-skal-vide-de-faar-nogen-paa-oererne-hvis-de

Trump lover historisk fred mellem Israel og palæstinensere
03. maj. 2017, 19:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-03-trump-lover-historisk-fred-mellem-israel-og-palaestinensere

-

FBI-chef: - Det giver mig kvalme at tænke på, at vi måske havde
indflydelse på valget
03. maj. 2017, 19:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-03-fbi-chef-det-giver-mig-kvalme-at-taenke-paa-at-vi-maaske-havde-indflydelse-paa

Kommentar:

Det kan du sg_ da sige dig selv, når du *TILSVINER* den ene
kandidat ganske få dage før valget!

-

Nordkorea sender sjælden advarsel til Kina
04. maj. 2017, 07:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-04-nordkorea-sender-sjaelden-advarsel-til-kina-0

-

104 SVT Text Torsdag 04 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Brittiska hovet blixtinkallar......130

* Macron segrare i tv-debatt.........131

* Fler döda i protester i Venezuela..132

* Dödstal stiger i gruvolycka i Iran 133

* Lavrov uppmanas utreda hbtq-hets...134

* Ny ödesdag för "Obamacare".........135

Attack mot FN-svenskar i Mali......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 04 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Trump mötte palestiniernas ledare..137

Facebook massrekryterar granskare..138

USA: Inget åtal för dödsskjutning..139

Putin vill ha säkra zoner i Syrien 140

EU-förhandlare i utspel om brexit..141

-

132 SVT Text Torsdag 04 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 4 MAJ

Fler döda i protester i Venezuela

En 18-årig man har dödats under de
våldsamma protesterna mot Venezuelas
president Nicolas Maduro, uppger
åklagare.

Regeringsstyrkor använde tårgas mot
demonstranter i huvudstadens östra
delar. Omständigheterna kring döds-
fallet är oklara.

Under den senaste månadens
demonstrationer mot Maduros regering
har 32 personer dödats.

Oppositionsledare har tidigare upp-
manat sina anhängare att låta onsdagen
bli en dag av "megaprotester".

-

134 SVT Text Torsdag 04 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 4 MAJ

Lavrov uppmanas utreda hbtq-hets

Sveriges utrikesminister Margot
Wallström och fyra andra europeiska
utrikesministrar uppmanar sin ryska
motsvarighet Sergej Lavrov att utreda
rapporterna om förföljelse av
homosexuella i Tjetjenien.

I ett brev uppmanas Moskva att utreda
rapporterna om en händelse i början av
april, där hundratals män som
misstänks för homosexualitet ska ha
förts bort och torterats.

Flera personer rapporteras också ha
mist livet. I måndags grep rysk polis
unga aktivister som demonstrerade mot
förföljelse av homosexuella män.

-

140 SVT Text Torsdag 04 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 3 MAJ

Putin vill ha säkra zoner i Syrien

Rysslands president Vladimir Putin
föreslår att "säkra zoner" ska in-
rättas i Syrien för att stoppa våldet
och låta flyktingar återvända hem.

Om markstriderna helt stoppas ska
zonerna också bli flygförbudszoner,
sade Putin efter ett möte med Turkiets
president Recep Tayyip Erdogan.

Detaljerna måste utarbetas vid freds-
samtal mellan parterna, sade han.

Putin och Erdogan träffades i Putins
sommarhus i Sotji. Trots att de
stöttar olika sidor i Syrien sade de
sig vara redo att samarbeta.

-

NRK:
3. mai 2017 kl. 07:51 - 3. mai 2017 kl. 23:41, error

4. mai 2017 kl. 07:36

-

UNESCO-resolution antyder, at hele Jerusalem er palæstinensisk
Af Anders Hjorth Vindum 03. May 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/unesco-resolution-antyder-at-hele-jerusalem-er-palaestinensisk

Hele 10 lande stemte imod resolutionen, hvilket er rigtig
positivt for Israel. Som det eneste europæiske demokrati stemte
Sverige imod.

-

Nordkorea sender sjælden advarsel til Kina

Ritzau
4. maj 2017 07:33
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/nordkorea-sender-sjaelden-advarsel-til-kina

-

Netanyahu: I told Putin we either coordinate or clash

In interview, PM says he told Russia’s president following
military intervention Israel would continue airstrikes in Syria

By Alexander Fulbright May 3, 2017, 10:26 pm
http://www.timesofisrael.com/netanyahu-i-warned-putin-we-either-coordinate-or-clash/

Nordkoreansk kuleksport lammet

Studenterformand dræbt i Venezuela

Syriens oprørere ventes alligevel at dukke op til fred-snak

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+20&version=BPH

3 Mosebog 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Straffen for afgudsdyrkelse og andre synder

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]

-

Syriens oprørere ventes alligevel at dukke op til fred-snak
kl. 09:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syriens-oproerere-ventes-alligevel-dukke-op-til-fred-snak

-

Amerikansk admiral: - Peter Willemoes er vores bodyguard
kl. 09:57
http://www.dr.dk/nyheder/politik/amerikansk-admiral-peter-willemoes-er-vores-bodyguard

Nu vender Peter Willemoes hjem efter fuldført mission, men
fredag besøgte DR Nyheder fregatten i Den Persiske Golf.

Admiral og øverstkommanderende i den femte amerikanske flåde,
Kenneth Whitesell, råber efter DR Nyheder og peger udover Den
Persiske Golf.

Han står på det 333 meter lange, 76 meter brede og mere end
104.000 tons tunge hangarskib USS George H. W. Bush. Herfra kan
han se den danske fregat Peter Willemoes, der har været en del
af den amerikanske hangarskibsgruppe i de seneste måneder.

-

DR S147 tor 04 maj 19:21:22
4.maj dr.dk/nyheder 18:43

TRUMP SKAL BESØGE ISRAEL I MAJ
Præsident Donald Trump tager på sin
første udlandsrejse senere i maj. Den
går til Saudi-Arabien, Israel og
Vatikanet, oplyser en repræsentant for
den amerikanske regering torsdag.

At rejsen går til Israel og Saudi-
Arabien understreger forskellen mellem
Trump og hans forgænger, Barack Obama.

Obama havde i næste alle sine otte år i
Det Hvide Hus et meget anstrengt
forhold til Israels leder, Benjamin
Netanyahu, og holdt en armslængde i
forhold til Saudi-Arabien.

Trump skal besøge Israel og Saudi-Arabien på første udlandsrejse
kl. 18:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-skal-besoege-israel-og-saudi-arabien-paa-foerste-udlandsrejse

-

DR S148 tor 04 maj 19:21:22
4.maj dr.dk/nyheder 19:15

DANSK KRIGSHELT INDRØMMER NAZIJOB
Han har trykket hånd med den britiske
prins Charles, besøgt Anders Fogh
Rasmussen, da han var generalsekretær i
Nato, og nedlagt kranse på mærkedage
for besættelsen af Danmark under Anden
Verdenskrig.

Men nu viser det sig ifølge
Weekendavisen, at danske Hugo Plaun
arbejdede som krigskorrespondent for
nazisternes militærenhed Waffen SS. Han
har ellers i mange år brystet sig af at
have kæmpet for de britiske
specialstyrker SAS under krigen.

- Jeg ville ikke undskylde eller løbe
væk fra det. Jeg vil tage det stående,
og så må jeg tage øretæverne, siger
Hugo Plaun.

Dansk krigshelt indrømmer: Arbejdede for nazisterne
kl. 19:15
http://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-krigshelt-indroemmer-arbejdede-nazisterne

-

Kom med ombord på verdens største krigsskib
kl. 21:20
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kom-med-ombord-paa-verdens-stoerste-krigsskib

Hangarskibet USS George H.W. Bush er 333 meter langt og vejer
mere end 104.000 tons.

-

DR S157 fre 05 maj 08:08:03
5.maj dr.dk/nyheder 06:03

STUDENTERFORMAND DRÆBT I VENEZUELA
En 38-årig politimand og en 33-årig
formand for en studenterforening er
døde under uroligheder i Venezuela.

Begge blev dræbt af skud. Den 33-årige
studenterformand blev likvideret under
en demonstration mod landets styre.

- En person gik op til ham. Han skød
ham gentagne gange, før han flygtede på
en motorcykel, oplyser den offentlige
anklagemyndighed.

Dødsfaldene er de seneste, der er kædet
sammen med de massive protester mod
præsident Nicolas Maduros styre. Tu-
sindvis af vælgere har i ugevis demon-
streret med krav om, at han træder
tilbage eller udskriver valg

Mand likviderer studenterformand under protest i Venezuela
kl. 06:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/mand-likviderer-studenterformand-under-protest-i-venezuela

-

DR S159 fre 05 maj 08:08:03
5.maj dr.dk/nyheder 06:11

NORDKOREANSK KULEKSPORT LAMMET
FN's sanktioner mod Nordkorea i køl-
vandet af en atomprøvesprængning i 2016
har lammet landets eksport af kul.

I marts kom der ikke så meget som en
enkelt dollar i kassen fra den kant.

FN's Sikkerhedsråd vedtog i efteråret
2016 en resolution - nummer 2321 - der
stort set forbyder medlemsstater at
købe kul i Nordkorea.

Kul er en af landets vigtigste
eksportvarer. Salget indbringer hård
valuta, som ifølge det sydkoreanske
nyhedsbureau Yonhap mistænkes for at
være med til at finansiere Nordkoreas
atomprogram.

Sanktioner har lammet Nordkoreas eksport af kul
kl. 06:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/sanktioner-har-lammet-nordkoreas-eksport-af-kul

-

Efterretningsfolk giver "nye oplysninger" ved Rusland-høring
kl. 06:20
http://www.dr.dk/nyheder/udland/efterretningsfolk-giver-nye-oplysninger-ved-rusland-hoering

Nordkorea sender sjælden advarsel til Kina
04. maj. 2017, 07:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-04-nordkorea-sender-sjaelden-advarsel-til-kina-0

-

Krigsherre sønderbombede Kabul - nu vender han hjem i triumf
04. maj. 2017, 17:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-04-krigsherre-sonderbombede-kabul-nu-vender-han-hjem-i-triumf

-

Forsker: Et brud mellem Kina og Nordkorea vil være dårligt nyt
04. maj. 2017, 21:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-04-forsker-et-brud-mellem-kina-og-nordkorea-vil-vaere-daarligt-nyt

-

Bliver angrebet med giftig grøn farve: Er det Putins nye våben?
04. maj. 2017, 21:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-04-bliver-angrebet-med-giftig-groen-farve-er-det-putins-nye-vaaben

Det ligner bevist chikane fra myndighederne, når ukendte
gerningsmænd sprøjter grøn væske i hovedet på Kreml-kritiske
journalister og aktivister.

-

It-eksperter: De fleste kan blive hackere i dag
04. maj. 2017, 21:58
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-05-04-it-eksperter-de-fleste-kan-blive-hackere-i-dag

-

Forlag trækker Naser Khader-bog tilbage - store dele af bogen er afskrift
05. maj. 2017, 08:10 Opd. 05. maj. 2017, 08:49
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-05-05-forlag-traekker-naser-khader-bog-tilbage-store-dele-af-bogen-er-afskrift

-

Se videoen: Her bliver kendt skulptur skåret i småstykker
05. maj. 2017, 09:31

-

104 SVT Text Fredag 05 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ökad ledning för Macron............130
* Fransk åklagare utreder rykten.....131

* FN-anställd kidnappad i Colombia...132

* Åtta dömda för "OS-terrorism"......133

* Länder fördömer våld i Venezuela...134

* Zuma tvingas visa dokument.........135

Ny front öppnad mot IS i Mosul.....136

Syrisk opposition åter i samtal....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 05 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrorgrupp bakom svensk-attack....138

Ja till "Trumpcare" i omröstning...139
Sjukförsäkringarna en stridsfråga 177-

Ökänd krigsherre tillbaka i Kabul..140

Fortsatta drunkningar i Medelhavet 141

Prins Philip lämnar hovuppdragen...142
Philip - prins i flera länder.....175-

-

132 SVT Text Fredag 05 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 5 MAJ

FN-anställd kidnappad i Colombia

En FN-anställd person har kidnappats
av avhoppade Farc-rebeller i Colombia
inför ett besök av FN:s säkerhetsråd,
som ska se över utvecklingen av freds-
avtalet mellan gerilla och regering.

Mannen arbetar mot droger och
kriminalitet. Han fördes bort under
onsdagen i provinsen Guaviare under
en rundtur med syfte att motivera
bönder att ersätta koka, råvara till
kokain, med lagliga grödor.

Mannens namn och nationalitet har
inte offentliggjorts. FN-kontoret och
colombianska myndigheter arbetar
tillsammans för att få honom släppt.

-

134 SVT Text Fredag 05 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 5 MAJ

Länder fördömer våld i Venezuela

Åtta latinamerikanska länder fördömer
de venezuelanska myndigheternas
"överdrivna våldsanvändning" mot
civila demonstranter.

President Nicolas Maduro anklagas för
att försöka stärka sin makt och skjuta
upp nya val genom att skriva om
konstitutionen. Protesterna har varit
omfattande och våldsamma. Hittills har
36 personer dödats vid oroligheterna.

De åtta länderna, Argentina, Colombia,
Brasilien, Guatemala, Honduras, Costa
Rica, Mexiko och Paraguay, uppmanar
Maduros regering att respektera sina
medborgares mänskliga rättigheter.

-

137 SVT Text Fredag 05 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 4 MAJ

Syrisk opposition åter i samtal

Den väpnade oppositionen i Syrien
återupptar förhandlingarna med
regimen, rapporterar den ryska
nyhetsbyrån Ria.

Företrädarna för de oppositionella
lämnade i går förhandlingsbordet med
hänvisning till flygattacker mot
civila. Fredssamtalen i Astana
inleddes som en sidokanal till de
FN-stödda överläggningarna i Geneve.

Bakom initiativet står Ryssland och
Iran - som stöder regimsidan i Syrien
- samt Turkiet som stöder en del av
oppositionen.

-

NRK:
4. mai 2017 kl. 07:36 - 5. mai 2017 kl. 02:22, error

5. mai 2017 kl. 08:42

-

Donald Trumps løfte om fred i Mellemøsten skræmmer både israelere og
palæstinensere

nyhedsanalyse
Hanne Foighel korrespondent i Mellemøsten
5. maj 2017 00:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/donald-trumps-loefte-om-fred-i-mellemoesten-skraemmer-baade-isralere-og-palaestinensere

Hawking med dyster melding: Vi har kun 100 år tilbage på Jorden

Danmark sender fire F-16 fly til Baltikum

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+21&version=BPH

3 Mosebog 21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Regler for præsterne

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]

Hawking med dyster melding: Vi har kun 100 år tilbage på Jorden

Danmark sender fire F-16 fly til Baltikum

Indisk højesteret holder fast i dødsstraf efter gruppevoldtægt
kl. 12:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-hoejesteret-holder-fast-i-doedsstraf-efter-gruppevoldtaegt

-

DR S121 fre 05 maj 18:04:26
5.maj dr.dk/nyheder 13:03

DANSKE F-16 FLY TIL BALTIKUM
Danmark sender fra næste år fire F-16
jagerfly til Baltikum for at overvåge
luftrummet i Estland, Letland og
Litauen.

Det oplyser udenrigsminister Anders
Samuelsen (LA) og forsvarsminister
Claus Hjort Frederiksen (V).

- Vi sender et yderligere flybidrag til
de baltiske lande for at overvåge
deroppe, siger Anders Samuelsen.

Ministrene orienterede fredag
Udenrigspolitisk Nævn om beslutningen.
Desuden sender Danmark et Challenger
transportfly til Afrikas Horn og et
Challenger fly til Frontex-samarbejdet
i Middelhavet.

Danmark sender fire F-16 fly til Baltikum
kl. 13:03
http://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-sender-fire-f-16-fly-til-baltikum

-

Tidsrejse: Det er matematisk muligt
kl. 13:11
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/tidsrejse-det-er-matematisk-muligt

-

DR S126 fre 05 maj 18:04:26
5.maj dr.dk/nyheder 14:08

REGERING FASTHOLDER MAGT I ALGERIET
Trods tilbagegang har Algeriets rege-
ring og dens allierede partier hevet
endnu en valgsejr i land.

Ved parlamentsvalget torsdag har de
fået opbakning fra størstedelen af
vælgerne, viser det officielle resultat
fra indenrigsministeriet fredag.

Den Nationale Frihedsfront (FLN) og
dets koalition holder dermed fast i
magten i yderligere fem år.

FLN vandt 164 pladser i det 462 sæder
store parlament. Ved valget i 2012 fik
partiet 221 pladser. Koalitionspartiet
fik opbakning fra vælgerne til at kunne
sætte sig på 97 sæder.

Algeriets regeringsparti holder fast i magten endnu en gang
kl. 14:08
http://www.dr.dk/nyheder/udland/algeriets-regeringsparti-holder-fast-i-magten-endnu-en-gang

-

Indien-kender: Dødsstraf for voldtægt er symbolsk
kl. 19:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/indien-kender-doedsstraf-voldtaegt-er-symbolsk

-

DR S133 lør 06 maj 06:31:56
5.maj dr.dk/nyheder 19:36

ORGANISATIONER TRÆKKER SIG FRA CAR
Angreb mod nødhjælpsmedarbejdere i Den
Centralafrikanske Republik (CAR) udgør
nu et så stort problem, at fem
nødhjælpsorganisationer ser sig
nødsaget til at stoppe arbejdet i den
nordlige del af landet på ubestemt tid.

I år har der indtil videre været 33
angreb mod nødhjælpsarbejdere - 16 af
dem i den nordlige Ouham-region.

Det er et tilbageslag for den
humanitære adgang i landet og en
skændsel mod de mennesker, der i
forvejen har oplevet gentagende vold og
er blevet fordrevet fra deres hjem.
FN's humanitære koordinator i CAR,
siger Michel Yao

Organisationer stopper arbejde i Den Centralafrikanske Republik efter angreb
05. Maj 2017 kl. 19:36
http://www.dr.dk/nyheder/udland/organisationer-stopper-arbejde-i-den-centralafrikanske-republik-efter-angreb

-

DR S139 lør 06 maj 06:31:28
5.maj dr.dk/nyheder 22:42

OVER 100 TYRKISKE DOMMERE FYRET
Yderligere mere end 100 dommere og
anklagere har mistet deres job Tyrkiet
i de fortsatte fyringer, som har været
i gang siden et mislykket militærkup i
sommeren 2016.

Det oplyser det øverste organ for
dommere og anklagere i Tyrkiet (HSYK)
fredag. De er blevet fyret som led i
den generelle kampagne mod påståede
støtter af den eksilerede islamiske
lærde Fethullah GÜlen, der er bosat i
USA.

Præsident Recep Tayyip Erdogan og den
tyrkiske regering anklager GÜlen for at
være bagmanden til kupforsøget. En
anklage som vestlige regeringer er
skeptiske over for.

Erdogan fjerner over 100 dommere og anklagere
05. Maj 2017 kl. 22:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-fjerner-over-100-dommere-og-anklagere

-

Trump vil have USA's venner til at bidrage mere i kampen mod terror
kl. 06:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-have-usas-venner-til-bidrage-mere-i-kampen-mod-terror

Nordkorea beskylder CIA for at planlægge snigmord på Kim Jong-un
05. maj. 2017, 13:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-05-nordkorea-beskylder-cia-for-at-planlaegge-snigmord-pa-kim-jong-un

-

USA og Rusland taler om politisk løsning på krig i Syrien
06. maj. 2017, 03:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-06-usa-og-rusland-taler-om-politisk-losning-pa-krig-i-syrien

-

Hawking med dyster melding: Vi har kun 100 år tilbage på Jorden
06. maj. 2017, 09:01
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-05-06-hawking-med-dyster-melding-vi-har-kun-100-aar-tilbage-paa-jorden

Atomkrig og global opvarmning

Det er ikke første gang, at den verdenskendte videnskabsmand
advarer om, at Jorden og vores liv er i fare.

I 2016 advarede han for eksempel om farerne ved atomkrig, global
opvarmning, genmanipulerede vira og kunstig intelligens.

Men forskellen er, at han de andre gange har givet os tusinder
af år til at forlade jorden og befolke en ny planet.

-

104 SVT Text Lördag 06 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Macrons presidentkampanj hackad....130

* 20-åring dödad i Venezuela.........131

* Vulkanutbrott orsakade evakuering..132

* Boko Haram ska ta utlänningar......133

* Oroligt i Syrien trots säkra zoner 134

* Ex-president utreds för brott......135

Cirka 900 gripna i pedofilrazzia...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 06 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiska domare mister sina jobb...137

Framåt för konservativa i lokalval 138

Tortyr av homosexuella ska utredas 139

Nordkorea: USA skulle mörda Kim....140
Ökade spänningar på Koreahalvön...175-

Många döda i strider nära Damaskus 141

-

131 SVT Text Lördag 06 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 6 MAJ

20-åring dödad i Venezuela

En 20-årig demonstrant har avlidit
efter att ha skjutits i huvudet under
demonstrationerna i Venezuela, där nu
37 personer har dödats de senaste
veckorna.

Mannen skadades svårt i samman-
drabbningar mellan demonstranter och
säkerhetsstyrkor i staden Valencia på
torsdagen, där fyra andra också
skadades.

Venezuelas opposition lovar att
fortsätta protesterna så länge det är
nödvändigt, och har utlyst
kvinnomarscher inför lördagen.

-

134 SVT Text Lördag 06 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 6 MAJ

Oroligt i Syrien trots säkra zoner

Strax efter att avtalet om säkra zoner
trädde i kraft i Syrien vid midnatt
rapporteras det om att
regeringsstyrkor drabbat samman med
rebeller.

De stridande parterna sköt mot
varandra i en rebellkontrollerad by
och närliggande områden på landsbygden
i provinsen Hama. Rapporterna kom från
oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

USA och Saudiarabien stödjer avtalet
om säkra zoner, men den syriska
oppositionen förhåller sig kritisk

-

175 SVT Text Lördag 06 maj 2017
BAKGRUND PUBLICERAD 5 MAJ

Ökade spänningar på Koreahalvön

I början av mars sköt Nordkorea upp
robotar som landade i Japanska sjön.

Det var en övning för att kunna
attackera amerikanska baser i Japan,
enligt den statliga nordkoreanska
nyhetsbyrån KCNA.

I mitten av mars signalerade USA:s
utrikesminister Rex Tillerson att
tålamodet med den nordkoreanska
regimen tryter och att ett militärt
ingripande är en möjlighet.

Nordkorea har fortsatt med vapentester
och USA:s flotta har närmat sig
Koreahalvön med en grupp örlogsfartyg.
Fortsättning på nästa sida

-

176 SVT Text Lördag 06 maj 2017
BAKGRUND PUBLICERAD 5 MAJ

USA:s president Trump har upprepade
gånger sagt att ska hindra Nordkorea
från att utveckla en kärnvapenstrids-
spets som skulle kunna nå USA.

Nordkorea anklagar i sin tur USA för
att öka risken för krig genom att
skicka örlogsfartyg till Koreahalvön
och har hotat med "obarmhärtig
ödeläggelse" om USA väljer att
anfalla. Den 26 april blev det känt
att delar av den amerikanska
militärens robotförsvarssystem THAAD
har flyttas till södra Sydkorea.

I tisdags togs det i bruk. Kina har
uppmanat både Nordkorea och USA att
sluta med militära aktiviteter som kan
få det spända läget att eskalera.

-

141 SVT Text Lördag 06 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 5 MAJ

Många döda i strider nära Damaskus

Omkring 170 människor har dödats
i samband med strider mellan jihadist-
grupper i östra Ghouta utanför den
syriska huvudstaden Damaskus.

Minst 13 av dödsoffren var civila, två
av dem barn, enligt det oppositionella
Syriska människorättsobservatoriet som
bevakar kriget från Storbritannien.
Tiotals har skadats.

Den av Saudiarabien sponsrade Jaish
al-Islam drabbade samman med Failaq
al-Rahman som ingår i alliansen Hayat
Tahrir al-Sham, med anknytning till
terrornätverket al-Qaida, för en vecka
sedan.

-

NRK:
5. mai 2017 kl. 08:42 - 5. mai 2017 kl. 22:12, error

6. mai 2017 kl. 06:51

-

God kemi mellem Trump og Abbas vækker bekymring i Jerusalem
Af Anders Hjorth Vindum 05. May 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/god-kemi-mellem-trump-og-abbas-vaekker-bekymring-i-jerusalem

"Den ene kom ikke med noget nyt, og den anden kom slet ikke med
noget." Trods positive ord og god stemning gav onsdagens møde
ikke forhåbning om konstruktive fredsforhandlinger

-

Trossamfund modsætter sig tvungne bestyrelser

Af Frederik Fogde
6. maj 2017 00:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/trossamfund-modsaetter-sig-tvungne-bestyrelser

I går var der frist for at indsende høringssvar om regulering af
trossamfund uden for folkekirken. Forslag om demokratisk valgt
bestyrelse og særlige krav til trossamfunds vielsesforrettere
vækker særligt kritik

Flere eksperter og talsmænd fra trossamfundene har tidligere
tilkendegivet over for Kristeligt Dagblad, at forslagene kunne
skabe problemer for eksempelvis det muslimske samfund og den
katolske kirke, der hører under Vatikanet i Rom og som nævnt ikke
ville kunne ledes fuldt ud af et demokratisk øverste organ i
Danmark.

70-årig fjende af Assad er ny oppositionsleder

Aftale om sikre zoner i Syrien

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+22&version=BPH

3 Mosebog 22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De hellige offergaver

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 May 2017 08:00:35 +0200, (CET 08:00, GMT 06:00)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19731

70-årig fjende af Assad er ny oppositionsleder

DR S151 lør 06 maj 19:03:11
6.maj dr.dk/nyheder 12:55

AFTALE OM SIKRE ZONER I SYRIEN
En aftale om sikre zoner i Syrien i
seks måneder indgået af Rusland,
Tyrkiet og Iran indebærer et stop for
alle kampe - også luftangreb, fremgår
det af et nyt dokument, som blev
offentliggjort lørdag.

Dokumentet om de sikre zoner fastslår,
at der skal skabes betingelser for at
bringe humanitær hjælp frem til de
steder, hvor der er behov for den, og
at fordrevne civile skal kunne vende
tilbage til deres hjem.

Landene, der er garanter for aftalen,
skal blive enige om kort over de sikre
zoner inden 4. juni, hedder det videre
i dokumentet.

Aftale om sikre zoner skal stoppe kampe i Syrien
kl. 12:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/aftale-om-sikre-zoner-skal-stoppe-kampe-i-syrien

-

70-årig fjende af Assad er ny oppositionsleder
06. Maj 2017 kl. 22:18
http://www.dr.dk/nyheder/udland/70-aarig-fjende-af-assad-er-ny-oppositionsleder

-

DR S162 søn 07 maj 06:24:41
6.maj dr.dk/nyheder 23:31

BOKO HARAM LØSLADER SKOLEPIGER
Boko Haram har løsladt en stor gruppe
bortførte skolepiger fra Chibok i
Nigeria, siger Nigerias præsident.

Regeringen i det vestafrikanske land
har tidligere sagt, at myndighederne
har forhandlet med Boko Haram om at få
de tilfangetagne på fri fod. Reuters
skriver, at 82 piger nu er på fri fod
som et resultat af forhandlinger.

Den ekstremistiske gruppe bortførte
flere end 200 piger fra en skole i
Chibok i delstaten Borno i april 2014.
Siden begyndelsen af 2014 skal Boko
Haram ifølge Amnesty International have
bortført flere end 2000 drenge og piger
i Nigeria.

Boko Haram løslader mange skolepiger efter tre års bortførelse
06. Maj 2017 kl. 23:31
http://www.dr.dk/nyheder/udland/boko-haram-loeslader-mange-skolepiger-efter-tre-aars-bortfoerelse

-

DR S163 søn 07 maj 06:43:55
7.maj dr.dk/nyheder 06:23

BOKO HARAM-FOLK BLEV BYTTET
Det var en del af en byttehandel mellem
den nigerianske regering og Boko Haram,
da den ekstremistiske gruppe lørdag
frigav 82 bortførte piger efter tre års
fangenskab. Det oplyser det nigerianske
præsidentkontor i en erklæring sent
lørdag aften. Det skriver
nyhedsbureauet Reuters. Nigeria takker
samtidig Schweiz og Røde Kors for at
hjælpe med forhandlingerne mellem den
nigerianske regering og Boko Haram.

- Efter lange forhandlinger har vores
sikkerhedsagentur nu pigerne, der blev
frigivet i en byttehandel for nogle
Boko Haram-folk, der var tilbageholdt
af myndighederne, skriver
præsidentkontoret i en erklæring.

Tilbageholdte Boko Haram-folk indgik i byttehandel for bortførte piger
kl. 06:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tilbageholdte-boko-haram-folk-indgik-i-byttehandel-bortfoerte-piger

Ingen plads på sikrede institutioner: Børn må vente i voksenfængsel til
der er plads
07. maj. 2017, 06:42 ...

-

104 SVT Text Söndag 07 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nu avgörs det: Macron eller Le Pen 130
Fakta om Emmanuel Macron..........175-
Fakta om Marine Le Pen............180-

Japan och Kina stärker samarbete...131

Långa straff för skred i Kina......132

Svenska piloter skadade vid krasch 133

Skolelever i bussolycka - 29 döda..134

83 kidnappade kvinnor släppta......135

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 07 maj 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Egypten öppnar Gaza-gräns..........136

USA-möte med Venezuelas opposition 137

Evakueras efter bombfynd...........138

Oslotunnel stängd efter brand......139

-

136 SVT Text Lördag 06 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 6 MAJ

Egypten öppnar Gaza-gräns

Egypten har delvis öppnat gränsöver-
gången mot Gazaremsan vid staden
Rafah.

Övergången hålls öppen i tre dagar för
att hundratals palestinier som är
strandsatta i Egypten ska kunna ta sig
hem, enligt ett uttalande från
egyptiska myndigheter.

Gränsen är öppen bara för personer som
vill passera från Egypten till Gaza,
inte i andra riktningen.

Gazaremsan har länge varit föremål för
egyptiska och israeliska blockader.

-

137 SVT Text Lördag 06 maj 2017
UTRIKES PUBLICERAD 6 MAJ

USA i samtal med Venezuelas opposition

President Nicolas Maduro måste följa
konstitutionen, släppa politiska
fångar och utlysa demokratiska val.

Uppmaningen kommer från Donald Trumps
nationella säkerhetsrådgivare efter
samtal med Venezuelas opposition.

Rådgivaren och Julio Borges, som leder
oppositionen i Venezuelas national-
församling, träffades på fredagen för
att diskutera den politiska krisen.

De manar till en snabb och fredlig
lösning på oroligheterna samt att
Maduro tillåter fria val i Venezuela,
enligt ett uttalande från Vita huset.

-

NRK:
6. mai 2017 kl. 06:51 - 6. mai 2017 kl. 20:30, error

7. mai 2017 kl. 05:12