2018 uge 43 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=41) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40041

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 42 (news samlet)
Date: Mon, 15 Oct 2018 06:41:21 +0200, GMT 04:41
20971 news:5bc41a77$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4si-2_9mgvg/MqgCWr03AgAJ

-

I dag Mandag den 22. oktober 2018 (dag 295 i året) er der 6383
dage til (17 år + 173 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 2075 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Found perhaps Pi (22/7) at Revelation in connection to Chandrasekhar
limit (1,44 Sunmass) and Antichrist

File 20.983 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/antichrist/20-983
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/20-983
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/pi/20-983
2+42:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/20-983

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/antichrist/20-983Found
perhaps Pi (22/7) at Revelation in connection to Chandrasekhar limit
(1,44 Sunmass) and Antichrist

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+12&version=BPH

Ordsprogene 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

22
Herren afskyr dem, der lyver,
men glæder sig over dem, man kan stole på

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+20&version=BPH

Aabenbaringen 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tusindårsriget

Kommentar:

Mens vi er i gang med andagtstekst fra Åbenbaringsbogen, bør
det nævnes, at ... (input memory from) ...

Subject: Rev 12: Found 1260/1800 = 10/7 = 1,44 -
Re: 2018 uge 41 (news samlet)
Date: Thu, 11 Oct 2018 08:30:56 +0200, GMT 06:30
20960 news:5bbeee24$0$679$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/12-tribes/20-960
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/20-960
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/20-960
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/sceptre/20-960
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-960
https://sites.google.com/site/etbible/home/pedigree/20-960
https://sites.google.com/site/etbible/home/searchstrings/2-225/20-960
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/c5SS4teks_g/nEdElWUDAQAJ

... nogle tal ligger ret tæt op af hinanden:

61/43 = 1,4186...
10/ 7 = 1,42857...
_____ = 1,44 ........ (Chandrasekhars grænsemasse)
11/ 7 = 1,57... (Dan 7,7-8a)

=>

Supernova-eksplosion type 1A

Rest (?):

8/ 7 = 1,142857143... (Dan 7,7-8 + Rev (Åb) 17,11)

=>

1,142857143 (Dan 7,7-8)
+
2 (Rev (Åb) 13,11)
=
3,142857143...

Compare with ...

Pi (22/7):

3,141592654...

Tallene er så godt som *identiske*!

Forskellen er på blot sølle 0,04% :

3,142857143... / 3,141592654...
=
1,00040...

Eller rettere sagt:

Forskellen er på:

(22/7) / Pi

Og dét er nok næppe nogen tilfældighed (men mere en *bevidst*
handling)!

I et SETI-program, hvor man ønsker at oprette kontakt med en
anden civilisation i verdensrummet, KAN man *benytte* denne
forsimplede udgave af tallet Pi (til at definere opmåling af
himmellegemers position). Se evt. ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/3d/06-747

Så ...

Brugen af tallet Pi er - med andre ord - en VIGTIG bestanddel i
et SETI-program (og kanske derfor OGSÅ i vores ET-Bible-code,
idet der er *mistanke* om, at der har været et besøg ude fra
Rummet i Oldtiden og at de har tilkendegivet deres eksistens i
form at en *krypteret* meddelelse inside the Bible, apropos
UFO-skattejagten)!

Hmm ...

Og hvad kommer dette så til at betyde i vores efterforskning,
fordi antikrist (Rev (Åb) 13,11) jo også har markør 666
påhæftet?

Hvad er Pi's værdi i tilknytning til dette?

666 /2 * Pi
=
1046,15...

Dette tal befinder sig lidt i området/intervallet 3½ år.

I forhold til tallet 1335 (target) er forskellen på 288,85

Dette tal minder lidt om 278 (altså positionen for
7-stjernen).

Og hvad er Chandrasekhars grænsemasses værdi i tilknytning til
dette (tallet 666)?

666 /2 * 1,44
=
479,52

Hmm ...

Un moment, s'il vous plaît...

Hacker-attack came:
2018-10-22, CET 15:33:5x-15:34:24, GMT 13:33:5x-13:34:24

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+12&version=BPH

12
De onde misunder hinandens bytte,
den retskafne nyder frugten af sit arbejde.

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der i vers 12:

En dumrian er altid tilfreds med sig selv; ...

Du er som en elev, der har et *sygeligt* behov for opmærksomhed
og *saboterer* undervisningen (for at komme i centrum efter
parolen 'Se hvad mig kan. Mig meget betydningsfuld) og indser
ikke, at du dermed ALDRIG når frem til eksamen (med henblik på
at komme videre op til næste niveau, som KUNNE VÆRE nærkontakt
af 3. grad)!

Og forholder det sig således, da har alle vi andre hertil blot
én kommentar:

*Tåbe*!

Hmm ...

Nå! Men vi må hellere lige registrere episoden, så vi kan se,
Om der er en sammenhæng, når/hvis røgfanerne stiger til vejrs,
apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+12&version=BPH

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

28
...,
den onde går døden i møde.

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2018-10-17, Wednesday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"And I have put my words in your mouth and hidden you safely
in my hand. I stretched out the sky like a canopy and laid the
foundations of the earth. I am the one who says to Israel,
'You are my people!'"
Isaiah 51:16

2018-10-18, Thursday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"My thoughts are nothing like your thoughts," says the LORD.
"And my ways are far beyond anything you could imagine."
Isaiah 55:8

2018-10-19, Friday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

For those who follow godly paths will rest in peace when they
die.
Isaiah 57:2

2018-10-20, Saturday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

Finally, dear brothers and sisters, we ask you to pray for us.
Pray that the Lord's message will spread rapidly and be
honored wherever it goes, just as when it came to you.
2 Thessalonians 3:1

2018-10-21, Sunday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

All honor and glory to God forever and ever! He is the eternal
King, the unseen one who never dies; he alone is God. Amen.
1 Timothy 1:17

2018-10-22, Monday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

In every place of worship, I want men to pray with holy hands
lifted up to God, free from anger and controversy.
1 Timothy 2:8

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
20982 news:5bcdbfee$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5LZet8M6SM8/4ZoFkNTmCAAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

(ferie 17-21/10-18)

onsdag 09:15

samt ...

Københavns Kommune har brugt syv millioner kroner på at få otte borgere
i job
17. okt. 2018, 08:36 ...

-

NRK:
17. oktober 2018 kl. 08:59

-

IDF says 20 targets bombed in Gaza, including tunnels; blames Hamas for
rockets

Military doesn’t say which terror group launched rockets that
hit Beersheba home, landed off central Israeli coast, but lays
responsibility on Strip’s rulers

By Judah Ari Gross Today (wednesday), 11:16 am
https://www.timesofisrael.com/idf-says-20-targets-bombed-in-gaza-including-tunnels-blames-hamas-for-rockets/

Saudi-TV: Journalist blev dræbt
Venner kræver lig udleveret

Trump vil droppe nedrustningsaftale
Rusland reagerer på Trump-melding

Google bekræfter: Vil lave censureret søgemaskine for kineserne

-

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]

Trump vil droppe nedrustningsaftale
Rusland reagerer på Trump-melding

Google bekræfter: Vil lave censureret søgemaskine for kineserne

Internal note:

Interrupt from ...

Smoke them out:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/

Searchstring:
2+42 -> røgfaner

-

DR S113 man 22 okt 16:13:22
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

132 København er tricktyvenes mekka
131 Netværk har plyndret dele af Europa
130 Abort bliver lovligt i Australien
129 Kulturborgmester trækker sig

128 Brand på Bakken
127 If you can't beat them eat them
126 Fransk hegn glæder landmænd
125 Konsuls hjem undersøgt for spor

124 Twitter lægger trolde-konti frem
123 Ældres behov for IT-kursus falder
122 Nordea-aktien falder 4 procent
121 Brexit-aftale usandsynlig

120 Gerningsmand bag Krim-angreb fundet
119 Israel svarer igen på Gaza.missil
118 Mike Pompeo på vej til Tyrkiet

-

DR S112 man 22 okt 16:13:20
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

148 Satellit sendt af sted mod Merkur
147 Firmamøder sker oftere på hotel
146 USA: Drab er en tragisk hændelse
145 Saudi-TV: Journalist blev dræbt

144 Krom kan give arbejdere lungekræft
143 Smugler idømt ni års fængsel
142 Ny uddannelse til sygeplejersker
141 Valg i Afghanistan suspenderet

140 Kandidater kæmper om borgmesterpost
139 Hovedstadens letbane bliver halvtom
138 TDC-ejer førte an i skattefidus
137 USA dropper saudiarabisk konference

136 Landmænd betaler for vildsvinehegn
135 Svindelsigtet fik påtale for fejl
134 EU-kommissær: Politikere tager over
133 Alternativet: Nu ser vi fremad

-

DR S111 man 22 okt 16:13:29
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

165 Styrelse taler ikke med tobakfolk
164 Svineri på døgnåbne genbrugspladser
163 Turister kimer vagtcentral ned
162 115 mio. kroner til svagthørende

161 Valgfrit med efternavn på skilt
160 Flere bliver fødselsdagsfundraiser
159 Venner kræver lig udleveret
158 Skatteminister får kritik for møder

157 Danske æg bliver stemplet
156 Sædkvaliteten falder med alderen
155 Rusland reagerer på Trump-melding
154 Trump vil droppe nedrustningsaftale

153 Migranter slipper ind i Mexico
152 Mange lider af knogleskørhed
151 Flygtninge klarer sig markant bedre
149 Nyt klimamøde skudt i gang

-

DR S110 man 22 okt 16:13:26
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

117 Borgmester kræver lukket vej åbnet
116 317 skal fyres i Region Sjælland
115 GOG kræver omkamp mod KIF Kolding
114 Tre danske fodboldfans taber sag

177 Antallet af børnesager stiger
176 Leif hjælper familier til Flensborg
175 Australien beklager sexovergreb
174 Tarmbakterie forhindrer MRSA

173 Tyskland kendte til svindelplaner
172 Brexit-aftale næsten på plads
171 Saudi-Arabien ved ikke hvor lig er
170 Tyskland stopper våbeneksport

169 S hiver to ministre i samråd
168 Mange kører for stærkt over Øresund
167 Samuelsen: Jeg forstår amerikanerne
166 22 dræbt i togulykke i Taiwan

-

DR S119 man 22 okt 16:13:29
17.oktober dr.dk/nyheder 11:53

ISRAEL SVARER IGEN PÅ GAZA.MISSIL
- Det var meget uhyggeligt.

Sådan lyder beskrivelsen fra naboen til
et hus i Israel, der tidligt i morges
blev ramt af et missil, der kom fra
Gazastriben.

Segev Naveh hørte ikke
advarselssirenerne og blev vækket af
det høje brag, da missilet ramte
nabohuset

Israels militær svarede igen med at
angribe 20 bygninger i Gazastriben, der
tilhører den islamistiske bevægelse
Hamas. En person med tilknytning til
Hamas meldes dræbt, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Israel svarer igen på missil fra Gaza
17. Okt. 2018 kl. 11:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-svarer-igen-paa-missil-fra-gaza

-

DR S120 man 22 okt 16:13:29
17.oktober dr.dk/nyheder 13:21

GERNINGSMAND BAG KRIM-ANGREB FUNDET
Det var en lokal fjerdeårselev, som
tidligere i dag stod bag det dødelige
angreb på en teknisk skole på Krim-
halvøen. Det fortæller Sergei Aksyonov,
der premierminister på halvøen.

Angrebet, som de russiske myndigheder
har betegnet som et terrorangreb, fandt
sted i havnebyen Kertj, der ligger i
den østlige del af halvøen, som Rusland
annekterede fra Ukraine i 2014.

Ifølge premierministeren tog
gerningsmanden sit eget liv efter
angrebet, der har kostet mindst 18
personer livet og såret mellem 40 og
50, heraf flere alvorligt.

Politisk leder: Gerningsmand bag Krim-angreb er identificeret
17. Okt. 2018 kl. 13:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/politisk-leder-gerningsmand-bag-krim-angreb-er-identificeret

-

Avis: Saudiarabisk kronprins' bodyguard blandt agenterne mistænkt for
drab på journalist
17. Okt. 2018 kl. 13:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/avis-saudiarabisk-kronprins-bodyguard-blandt-agenterne-mistaenkt-drab-paa-journalist

-

Hvem er Jamal Khashoggi? Fra insider til kendt kritiker af kongedømmet
17. Okt. 2018 kl. 13:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvem-er-jamal-khashoggi-fra-insider-til-kendt-kritiker-af-kongedoemmet

-

Putins 'fjende nummer et' mistede sin formue - nu har han anmeldt Nordea
for hvidvask
17. Okt. 2018 kl. 14:47
https://www.dr.dk/nyheder/penge/putins-fjende-nummer-et-mistede-sin-formue-nu-har-han-anmeldt-nordea-hvidvask

-

Gennembrud i HIV-forskning: Fem patienter kureret
17. Okt. 2018 kl. 15:56
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/gennembrud-i-hiv-forskning-fem-patienter-kureret

-

DR S124 man 22 okt 16:13:29
17.oktober dr.dk/nyheder 17:37

TWITTER LÆGGER TROLDE-KONTI FREM
Det sociale medie Twitter har onsdag
lagt et overblik frem over alle de
konti og opslag, som siden 2016 er
blevet fjernet, fordi det har forsøgt
at sprede misinformation - såkaldte
trolde-konti.
Det oplyser Twitters ledelse i sin
blog.

Overblikket skal gøre det nemmere for
forskere og andre at danne sig et
overblik over, hvilke kampagner og
indsatser der gøres for at sprede
misinformation på et socialt medie som
Twitter.

Twitter fremhæver særligt russiske og
iranske forsøg på at sprede
misinformation.

Twitter fremlægger iranske og russiske propaganda-konti
17. Okt. 2018 kl. 17:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/twitter-fremlaegger-iranske-og-russiske-propaganda-konti

Kommentar:

Idioterne tror fejlagtigt, at en løgn bliver mere sand, hvis
bare man gentager den mange gange, og skønner ikke, at selve
deres *diktatur* er hadet af alle, som elsker retfærdighed!

-

DR S125 man 22 okt 16:13:29
17.oktober dr.dk/nyheder 18:12

KONSULS HJEM UNDERSØGT FOR SPOR
Et hold tyrkiske efterforskere har her
til eftermiddag gransket den
privatbolig, der tilhører den
saudiarabiske konsul i Istanbul. De er
på jagt efter spor efter den
saudiarabiske journalist Jamal
Khashoggi, som forsvandt sporløst for
to uger siden, efter at han havde
besøgt Saudi-Arabiens konsulat i
Istanbul.

De tyrkiske myndigheder har fra dag et
arbejdet ud fra den teori, at Jamal
Khashoggi blev slået ihjel, da han
besøgte konsulatet den 2. oktober. Og
myndighederne har haft en mistanke om,
at liget efterfølgende blev flyttet til
konsulens bolig, der ligger to
kilometer derfra.

Nu jagter tyrkiske efterforskere journalist-spor i konsulens hjem
17. Okt. 2018 kl. 18:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-jagter-tyrkiske-efterforskere-journalist-spor-i-konsulens-hjem

-

Vi udrydder pattedyr med rekordhast: Naturen er syv millioner år om at
komme sig
17. Okt. 2018 kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/vi-udrydder-pattedyr-med-rekordhast-naturen-er-syv-millioner-aar-om-komme-sig

-

DR S128 man 22 okt 16:13:29
17.oktober dr.dk/nyheder 21:15

BRAND PÅ BAKKEN
En restaurant på Dyrehavsbakken er
onsdag aften brudt i brand.

Det oplyser flere kilder på stedet til
Ritzau. Nordsjællands Politi har
bekræftet, at alle gæster er evakueret
fra Bakken.

Umiddelbart er der ingen tilskadekomne,
oplyser politiet. Politi og brandvæsen
er til stede på Bakken.

Billeder fra stedet viser, at ilden er
brudt ud i restauranten Balkon 51.

Brand i restaurant - alle gæster evakueret fra Bakken ved København
17. Okt. 2018 kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/brand-i-restaurant-alle-gaester-evakueret-fra-bakken-ved-koebenhavn

-

Fem lande har mistet 410 milliarder: Sådan når vi frem til tallet
18. Okt. 2018 kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/fem-lande-har-mistet-410-milliarder-saadan-naar-vi-frem-til-tallet

-

DR S131 man 22 okt 16:13:30
18.oktober dr.dk/nyheder 06:00

NETVÆRK HAR PLYNDRET DELE AF EUROPA
Den store udbytteskatteskandale, der
har kostet Danmark mindst 12,7
milliarder kroner, er led i et
gigantisk milliardkup mod stort set
hele Europa.

Spekulation og formodet bedrageri med
udbytteskat kan alene i Tyskland,
Danmark, Belgien, Frankrig og Italien
have kostet 410 milliarder kroner og er
udført af et netværk af internationale
finansfolk fra blandt andre Barclays,
Merrill Lynch, JP Morgan, BNP Paribas,
Macquaire Bank og Deutsche Bank.

Det afslører DR i dag efter i godt et
år at have deltaget i det
journalistiske samarbejde om
#CumExFiles.

Netværk af finansfolk og storbanker har plyndret Danmark og store dele
af Europa for milliarder
18. Okt. 2018 kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/netvaerk-af-finansfolk-og-storbanker-har-plyndret-danmark-og-store-dele-af-europa

-

Google bekræfter: Vil lave censureret søgemaskine for kineserne
18. Okt. 2018 kl. 06:33
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/google-bekraefter-vil-lave-censureret-soegemaskine-kineserne

-

Washington Post offentliggør sidste opråb fra forsvunden journalist
18. Okt. 2018 kl. 09:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/washington-post-offentliggoer-sidste-opraab-fra-forsvunden-journalist

-

Topchefer og ministre boykotter prestige-konference i Saudi-Arabien
18. Okt. 2018 kl. 12:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/topchefer-og-ministre-boykotter-prestige-konference-i-saudi-arabien

-

Paven modtager officiel invitation til at besøge Nordkorea
18. Okt. 2018 kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-modtager-officiel-invitation-til-besoege-nordkorea

-

SDU-forsker med i kapløbet om at bestemme ruten til Mars
18. Okt. 2018 kl. 18:41
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/sdu-forsker-med-i-kaploebet-om-bestemme-ruten-til-mars

-

DR S137 man 22 okt 16:12:56
18.oktober dr.dk/nyheder 19:02

USA DROPPER SAUDIARABISK KONFERENCE
Den amerikanske finansminister, Steven
Mnuchin, melder nu ud, at han aflyser
sin deltagelse i en saudiarabisk
investeringskonference i næste uge.

- Jeg har netop holdt møde med
præsident Trump og udenrigsminister
Pompeo, og vi har besluttet, at jeg
ikke deltager i Future Investment
Initiative topmødet i Saudi-Arabien,
skriver han på Twitter.

Aflysningen kommer, selv om den
amerikanske udenrigsminister Mike
Pompeo tidligere på eftermiddagen
manede til tålmodighed, når det angår
en amerikansk reaktion på journalisten
Jamal Khashoggis forsvinden.

USA aflyser deltagelse i saudiarabisk konference
18. Okt. 2018 kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-aflyser-deltagelse-i-saudiarabisk-konference

Kommentar:

Fornuftig gjort, for HVORFOR belønne *mordere* ?

(Det ender jo med, at de hiver en med ned i fortabelsen!)

-

Lisbet Palmes død kan påvirke efterforskning af Palme-mordet
18. Okt. 2018 kl. 22:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lisbet-palmes-doed-kan-paavirke-efterforskning-af-palme-mordet

Lisbet Palme, enke efter Sveriges tidligere statsminister Olof
Palme, er død efter kort tids sygdom, skriver nyhedsbureauet TT.

Hun blev 87 år gammel.

-

Trump: Det 'ser bestemt ud til', at saudisk journalist er død
19. Okt. 2018 kl. 07:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-det-ser-bestemt-ud-til-saudisk-journalist-er-doed

-

Naboer vækket af religiøs musik midt om natten:
Kirkeklokker ringede i timevis
19. Okt. 2018 kl. 10:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/naboer-vaekket-af-religioes-musik-midt-om-natten-kirkeklokker-ringede-i

Af ukendte årsager ringede kirkeklokkerne i lille landsbykirke
i flere timer i nat.

Lige over for kirken i den sønderjyske by Uge ved Tinglev ...

[ ... ]

Hvem ringer klokkerne for? Kl. 0304 fik vi anmeldelse om
at kirkeklokkerne i Uge Kirke (Sønderjylland) havde ringet
i ca 15 minutter. Ikke just det normale tidspunkt at kalde
til gudstjeneste. Årsagen til ringningen er p.t. ukendt.
Vagtchefen. #politidk

— Sydjyllands Politi (@SjylPoliti)
October 19, 2018

Kommentar:

Sønderjylland?

Hmm ... (memory on from) ...

Heaven-Break: [Nu vil jeg straffe med sygdom dem, der lærer
andre at bedrive hor]:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-822

Kort:
https://www.google.dk/maps/place/6360+Uge/@54.9672841,8.7511823,9z/

Der er et godt stykke op til Udfordringens hovedkvarter i
Christiansfelt (ca. 30-35 km)!

-

Usandsynligt resultat giver liv til SDU-forskers Mars-projekt
19. Okt. 2018 kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/usandsynligt-resultat-giver-liv-til-sdu-forskers-mars-projekt

-

DR S141 man 22 okt 16:12:56
19.oktober dr.dk/nyheder 10:55

VALG I AFGHANISTAN SUSPENDERET
Den afghanske valgkommission anbefaler,
at lørdagens parlamentsvalg bliver
suspenderet i den sydlige provins
Kandahar.

Beslutningen skal godkendes af Det
Nationale Sikkerhedsråd, før den træder
i kraft. En suspendering af
parlamentsvalget i den sydlige del af
landet vil være et alvorligt
tilbageslag for valgprocessen.

Den har været stærkt præget af vold og
trusler fra Taliban. På et
sikkerhedsmøde torsdag i Kandahar blev
den magtfulde politichef i regionen,
Abdul Raziq, dræbt, da en af hans
elitevagter vendte sit våben mod ham og
skød.

Efter angreb og drab på politichef: Valg i Afghanistan suspenderet
19. Okt. 2018 kl. 10:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-angreb-og-drab-pa-politichef-valg-i-afghanistan-suspenderet

-

Udenrigsministeren om Khashoggi-sag: Fuldstændig absurd og uacceptabel
19. Okt. 2018 kl. 16:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/udenrigsministeren-om-khashoggi-sag-fuldstaendig-absurd-og-uacceptabel

-

TIDSLINJE Få overblik over Jamal Khashoggis mystiske forsvinden
19. Okt. 2018 kl. 17:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidslinje-faa-overblik-over-jamal-khashoggis-mystiske-forsvinden

-

Europæiske statskasser plyndret for milliarder: Er et fælles banktilsyn
løsningen?
19. Okt. 2018 kl. 17:23
https://www.dr.dk/nyheder/politik/europaeiske-statskasser-plyndret-milliarder-er-et-faelles-banktilsyn-loesningen

-

Nu begynder syv år lang mission til Merkur: Dansk teknologi rejser med
19. Okt. 2018 kl. 18:59
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nu-begynder-syv-aar-lang-mission-til-merkur-dansk-teknologi-rejser-med

-

DR S144 man 22 okt 16:12:56
19.oktober dr.dk/nyheder 19:16

KROM KAN GIVE ARBEJDERE LUNGEKRÆFT
Forkromet metal, som man ofte ser i
køkkener og på badeværelser, kan vise
sig at have alvorlige sundhedsskadelige
konsekvenser for industri-arbejdere.
Ny dansk forskning fra Det Nationale
Forskningscenter for Arbejdsmiljø har
afdækket risikoen for de personer, som
arbejder med stoffet Krom-6. Og det er
konklusionen, at der ved den nuværende
danske grænseværdi er en høj forekomst
af lungekræft, hvis man udsættes for
stoffet på daglig basis i 40 år,
skriver Berlingske.

Ny forskning: Forkromede vandhaner kan give svejsere lungekræft
19. Okt. 2018 kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-forskning-forkromede-vandhaner-kan-give-svejsere-lungekraeft

-

Trump får kritik for at hylde overfald
19. Okt. 2018 kl. 21:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-faar-kritik-hylde-overfald

-

DR S145 man 22 okt 16:12:56
20.oktober dr.dk/nyheder 00:31

SAUDI-TV: JOURNALIST BLEV DRÆBT
Saudi-Arabien bekræfter, at den
forsvundne journalist Jamal Khashoggi
blev dræbt på det saudiarabiske
konsulat i Istanbul.

Det oplyser en offentlig anklager i
Saudi-Arabien på den statsejede tv-
station Ekhbaria TV ifølge CNN.

Ifølge anklageren var det en slåskamp
mellem Khashoggi og folk på konsulatet,
der førte til journalistens død.

18 personer er indtil videre anholdt i
sagen, og flere højtstående
militærpersoner er blevet fyret,
skriver nyhedsbureauet Reuters.

/ritzau/

Saudi-Arabien: Journalist blev dræbt på konsulat
20. Okt. 2018 kl. 00:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-journalist-blev-draebt-pa-konsulat

-

DR S146 man 22 okt 16:12:57
20.oktober dr.dk/nyheder 02:40

USA: DRAB ER EN TRAGISK HÆNDELSE
Det Hvide Hus kalder drabet på
journalisten Jamal Khashoggi for en
"tragisk hændelse" og "anerkender"
Saudi-Arabiens udtalelse.

Det oplyser pressetalskvinde i Det
Hvide Hus Sarah Sanders natten til
lørdag dansk tid.

- Vi er kede af at høre nyheden om
Jamal Khashoggis død. Hans familie,
forlovede og venner har vores dybeste
medfølelse, siger hun.

- Vi vil fortsat følge den
internationale efterforskning af denne
tragiske hændelse og advokere for
retfærdighed, der er rettidig, åben og
i overensstemmelse med loven.

Det Hvide Hus kalder drab på journalist for tragisk hændelse
20. Okt. 2018 kl. 02:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-hvide-hus-kalder-drab-pa-journalist-tragisk-haendelse

-

Rigspolitiet til forældre: Spørg dine børn, hvad de har lavet på nettet
i dag
20. Okt. 2018 kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rigspolitiet-til-foraeldre-spoerg-dine-boern-hvad-de-har-lavet-paa-nettet-i-dag

Børn skal lære at blive mere kritiske på nettet, lyder det fra
Rigspolitiets cyber-enhed.

-

DR S148 man 22 okt 16:12:57
20.oktober dr.dk/nyheder 08:44

SATELLIT SENDT AF STED MOD MERKUR
Klokken 3.45 lørdag morgen dansk tid
blev den europæiske BepiColombo-
satellit sendt af sted ud i rummet på
en Ariane 5-raket fra Det Europæiske
Rum Agenturs (ESA) havn i Kourou i
Fransk Guyana.
ESAs kontrolcenter i Darmstadt i
Tyskland har kl. 4.21 modtaget
er lykkedes.

Formålet med opsendelsen er, at
BepiColombo skal gøre forskerne klogere
på planeten Merkur og dens omgivelser.
Selvom satellitten bevæger sig med en
topfart på 60 kilometer i sekundet, går
der stadig syv år, før den når frem til
sin destination og går i kredsløb om
Merkur.

Satellit med dansk udstyr sendt af sted med succes mod Merkur
20. Okt. 2018 kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/satellit-med-dansk-udstyr-sendt-af-sted-med-succes-mod-merkur

-

Mellemøstkorrespondent om dræbt journalist: Saudiarabernes forklaring er
utroværdig
20. Okt. 2018 kl. 09:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mellemoestkorrespondent-om-draebt-journalist-saudiarabernes-forklaring-er-utrovaerdig

Kommentar:

Ja!

-

SE LISTEN: Her er de satellitter, der får din hverdag til at hænge sammen
20. Okt. 2018 kl. 11:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/se-listen-her-er-de-satellitter-der-faar-din-hverdag-til-haenge-sammen

-

Løkke om Saudi-Arabien: Vi har ikke fået den fulde sandhed
20. Okt. 2018 kl. 13:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/loekke-om-saudi-arabien-vi-har-ikke-faaet-den-fulde-sandhed

-

Verden reagerer efter drabet på Khashoggi: "En forfærdelig handling" og
"modigt"
20. Okt. 2018 kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verden-reagerer-efter-drabet-paa-khashoggi-en-forfaerdelig-handling-og-modigt

-

DR S154 man 22 okt 16:12:57
20.oktober dr.dk/nyheder 22:39

TRUMP VIL DROPPE NEDRUSTNINGSAFTALE
USA's præsident, Donald Trump, vil
trække landet ud af den
nedrustningsaftale, som Ronald Reagan
indgik med sin russiske kollega Mikhail
Gorbatjov i 1987.

Det siger præsidenten i forbindelse
med, at han i dag holder valgmøde i
Nevada.

- Vi vil afbryde aftalen, og så vil vi
gå i gang med at udvikle våbnene med
mindre, at Rusland og Kina er med på at
lave en ny aftale, siger Donald Trump,
der mener, at Rusland har forbrudt sig
mod aftalen ved at have udviklet nye
krydsermissiler.

Trump truer med at trække USA ud af nedrustningsaftale
20. Okt. 2018 kl. 22:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-truer-med-traekke-usa-ud-af-nedrustningsaftale

-

DR S155 man 22 okt 16:12:57
21.oktober dr.dk/nyheder 03:56

RUSLAND REAGERER PÅ TRUMP-MELDING
Den amerikanske præsident Donald Trumps
udmelding om at trække sig fra den
såkaldte INF-aftale vidner om, at USA
drømmer om at etablere sig som en
enkeltstående global supermagt.

Sådan lyder det fra en kilde i det
russiske udenrigsministerium efter
Trumps udmelding lørdag aften dansk
tid.

- Det primære motiv er en drøm om en
unipolær verden. Vil det gå i
opfyldelse? Nej, siger den unavngivne
embedsmand til det russiske
nyhedsbureau RIA Novosti.
Det lyder videre, at Rusland "mange
gange offentligt har fordømt USA's
politiske kurs mod at opsige aftalen".

Rusland: USA drømmer om at være verdens eneste supermagt
21. Okt. 2018 kl. 03:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-usa-drommer-om-vaere-verdens-eneste-supermagt

-

Videnskaben slår fast: Træer kommunikerer med hinanden
21. Okt. 2018 kl. 08:15
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/videnskaben-slaar-fast-traeer-kommunikerer-med-hinanden

-

DR S159 man 22 okt 16:12:24
21.oktober dr.dk/nyheder 10:30

VENNER KRÆVER LIG UDLEVERET
- Giv os Jamal, så vi kan holde en
begravelse for ham. Så alle mennesker,
der holder af ham, og verdens ledere
kan komme her til Istanbul for at stede
ham til hvile.

Ordene kommer fra Turan Kislakci, der
er formand for det tyrkisk-arabiske
medieforbund. I går stod han frem foran
pressen med en række andre venner og
bekendte til den saudiske journalist
Jamal Khashoggi, der blev dræbt på
Saudi-Arabiens konsulat i Istanbul i
begyndelsen af oktober. De ønsker, at
myndighederne i Riyadh udleverer liget.
Saudi-Arabien indrømmede natten til
lørdag, at Khashoggi blev dræbt på
konsulatet.

Venner til Khashoggi kræver lig udleveret: 'Giv os Jamal, så vi kan
holde en begravelse'
21. Okt. 2018 kl. 10:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venner-til-khashoggi-kraever-lig-udleveret-giv-os-jamal-saa-vi-kan-holde-en

-

Sygeplejersker truet og stalket af patienter: Nu kan de skjule deres
efternavn
21. Okt. 2018 kl. 11:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/sygeplejersker-truet-og-stalket-af-patienter-nu-kan-de-skjule-deres-efternavn

Kommentar:

Det er ok også at have øgenavne, så det bliver endnu
vanskeligere at stalke dem!

-

Korrespondent: Muligt brud på nedrustningsaftale har fået USA til at stå
svagere
21. Okt. 2018 kl. 14:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-muligt-brud-paa-nedrustningsaftale-har-faaet-usa-til-staa-svagere

-

DR S167 man 22 okt 16:12:24
21.oktober dr.dk/nyheder 17:35

SAMUELSEN: JEG FORSTÅR AMERIKANERNE
Udenrigsminister Anders Samuelsen
ærgrer sig over udmeldingen fra USA's
præsident, Donald Trump, der vil trække
landet ud af nedrustningsaftalen, som
forbyder USA og Rusland at producere og
teste mellemdistanceraketter.

Men samtidig, siger udenrigsministeren,
forstår han amerikanernes reaktion.

- Rusland har ikke levet op til
aftalen, og det er et problem.
Spørgsmålet er så, om man skal blive
ved bordet og lægge pres der, eller
trække sig og prøve på en anden måde,
siger Anders Samuelsen.

Samuelsen efter Trumps trussel: Jeg forstår amerikanerne
21. Okt. 2018 kl. 17:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/samuelsen-efter-trumps-trussel-jeg-forstaar-amerikanerne

-

Eksperter: Uden en nedrustningsaftale er der risiko for nyt våbenkapløb
21. Okt. 2018 kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-uden-en-nedrustningsaftale-er-der-risiko-nyt-vaabenkaploeb

-

DR S170 man 22 okt 16:12:24
21.oktober dr.dk/nyheder 21:13

TYSKLAND STOPPER VÅBENEKSPORT
Drabet på den saudiarabiske journalist
Jamal Khashoggi får Tyskland til at
indstille sin eksport af våben til
Saudi-Arabien. Det oplyser den tyske
forbundskansler, Angela Merkel.

- Den kan ikke finde sted i den
nuværende situation, siger hun på et
pressemøde.

Dagen inden sagde den tyske
udenrigsminister, Heiko Maas, at han
ikke ser et "beslutningsgrundlag, der
taler for våbeneksport til Saudi-
Arabien".

I sidste måned godkendte Tyskland
eksport af våben til kongedømmet for
3,1 milliarder kroner.

Tyskland stopper våbeneksport til Saudi-Arabien
21. Okt. 2018 kl. 21:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-stopper-vabeneksport-til-saudi-arabien

-

DR S171 man 22 okt 16:12:24
21.oktober dr.dk/nyheder 21:38

SAUDI-ARABIEN VED IKKE HVOR LIG ER
Saudiarabiske myndigheder ved ikke,
præcis hvordan den kritiske journalist
Jamal Khashoggi blev dræbt i landets
konsulat i Istanbul.

De ved heller ikke, hvor hans lig
befinder sig, siger Saudi-Arabiens
udenrigsminister, Adel al-Jubeir.

Han siger i et interview med den
amerikanske tv-station Fox News søndag,
at Khashoggi blev mødt af et "saudisk
sikkerhedsteam", da han gik ind på
konsulatet den 2. oktober.

Saudi-Arabien: Vi ved ikke hvordan Khashoggi blev dræbt
21. Okt. 2018 kl. 21:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-vi-ved-ikke-hvordan-khashoggi-blev-draebt

-

Tyskland kendte til mulige planer om skattesvindel mod Danmark i tre år
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/tyskland-kendte-til-mulige-planer-om-skattesvindel-mod-danmark-i-tre-aar

-

DR S174 man 22 okt 16:12:25
22.oktober dr.dk/nyheder 06:31

TARMBAKTERIE FORHINDRER MRSA
Gule stafylokkoker er frygtet i
sundhedsvæsenet, da de hos svækkede
mennesker kan føre til livstruende
sygdomme. MRSA er en antibiotika-
resistent undertype.

Men har man en helt anden bakterie,
den'gode' Bacillus, er risikoen for at
have stafylokokker langt mindre. Det
skyldes, at Bacillus udsender
signalstoffer, som gør det svært for
stafylokokkerne at kommunikere med
hinanden.

- Bacillus sætter simpelthen
stafylokokkerne skakmat, siger Oluf
Borbye Pedersen fra Københavns
Universitet.

Bakterien Bacillus har uventet evne: Kan bekæmpe multiresistente bakterier
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/bakterien-bacillus-har-uventet-evne-kan-bekaempe-multiresistente-bakterier

-

DR S175 man 22 okt 16:12:25
22.oktober dr.dk/nyheder 07:17

AUSTRALIEN BEKLAGER SEXOVERGREB
- Vi må være ydmyge og falde for
fødderne af dem, der blev svigtet og
trygle om deres tilgivelse.

Sådan lød det i nat dansk tid fra den
australske premierminister til alle
australiere. I en følelsesladet tale
beklagede premierministeren overgreb,
der er begået i blandt andet
Australiens katolske kirker og i skoler
og sportsklubber mellem 1950 og 2015.

Undskyldningen kommer i kølvandet på en
fem år lang undersøgelse af overgreb i
landet.
Ifølge BBC har 15.000 mennesker
kontaktet kommissionen, mens op mod
60.000 mennesker kan have ret til
erstatning.

Australiens premierminister undskylder for årtiers sexovergreb i landet
kl. 07:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australiens-premierminister-undskylder-aartiers-sexovergreb-i-landet

-

Antallet af sager om voldelige og seksuelle overgreb på børn er stigende
kl. 09:01
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/antallet-af-sager-om-voldelige-og-seksuelle-overgreb-paa-boern

-

Hvad skete der med Jamal Khashoggi: Her er Saudi-Arabiens tre
forklaringer - indtil videre
kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvad-skete-der-med-jamal-khashoggi-her-er-saudi-arabiens-tre-forklaringer-indtil

-

Ekspert: Journalistdrab får ikke konsekvenser for Saudi-Arabien
kl. 13:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-journalistdrab-faar-ikke-konsekvenser-saudi-arabien

-

Scharfs forsvarer griller PET-chef: Er det hemmeligt, at PET aflytter folk?
kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/scharfs-forsvarer-griller-pet-chef-er-det-hemmeligt-pet-aflytter-folk

Københavns Kommune har brugt syv millioner kroner på at få otte borgere
i job
17. okt. 2018, 08:36 ...

-

104 SVT Text Måndag 22 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Putin vill ha svar om robotavtal...130

* CNN: Man låtsades var Khashoggi....131
* Krav på EU-linje mot Saudiarabien..132
* Saudi: Okänt var kroppen finns.....175

* Fredsavtal med etiopisk gerilla....133

Offer för övergrepp fick tv-ursäkt 134

Ceremoni för offer i Taiwan-olycka 135

Orkanen Willa närmar sig Mexiko....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 22 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

May: Brexit klart till 95 procent..137

USA: Striktare könsregler utreds...138

Notiser: Bygge hotar orangutanger..148

-

133 SVT Text Måndag 22 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 OKTOBER

Fredsavtal med etiopisk gerilla

Etiopiens regering och rebellgruppen
Ogadens nationella befrielsefront
har undertecknat ett fredsavtal.

Över tre årtiondens stridigheter
är nu formellt över, och ONLF ska
"vidta en fredlig, politisk kamp",
meddelar Etiopiens utrikesdepartement.

ONLF inledde en vapenvila sedan grupp-
en strukits från en lista över terror-
organisationer i juni, meddelar AFP.

Det var ONLF som de svenska journalis-
terna Martin Schibbye och Johan Pers-
son anklagades för samröre med när de
fängslades i Ogaden-regionen 2011.

-

NRK:
17. oktober 2018 kl. 08:59 - 22. oktober 2018 kl. 13:55, error

22. oktober 2018 kl. 16:26

Medie: Mand fanget på kamera i Khashoggis tøj efter drabet + ET-Break

File 20.985 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/20-985

Google-auto-translation:
From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/20-985

Other news:

En million sendt på genopdragelse i lejre:
- Det er for deres eget bedste, siger Kina

Nye satellitfotos: Rusland fortsætter oprustning i Kaliningrad

Helikopter styrter ned på amerikansk hangarskib
Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]

Nye satellitfotos: Rusland fortsætter oprustning i Kaliningrad

Helikopter styrter ned på amerikansk hangarskib

DR S120 man 22 okt 19:13:43
22.oktober dr.dk/nyheder 18:08

POLSKE DOMMERE KALDT PÅ JOB IGEN
Polens højesteretsleder har bedt 23
dommere om at vende tilbage til deres
arbejde, efter at EU har beordret
landet til at omstøde en beslutning om
at sænke pensionsalderen for dommere,
skriver AP.

EU-Domstolen i Luxembourg afgjorde i en
dom i sidste uge, at en reform af
Polens højesteret var i strid med
princippet om domstolenes uafhængighed.

Lov- og Retfærdighedspartiet (PiS), der
har magten i Polen, står bag reformen
for at rense retten for korrupte
dommere.

Oppositionen taler om udrensning for at
fjerne dommere, man ikke bryder sig om.

Polske dommere tvunget på pension: Nu er de kaldt på job igen
kl. 18:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/polske-dommere-tvunget-pa-pension-nu-er-de-kaldt-pa-job-igen

-

Spionchips: Apple vil have kritisk artikel trukket tilbage
kl. 18:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/spionchips-apple-vil-have-kritisk-artikel-trukket-tilbage

-

DR S121 man 22 okt 19:13:43
22.oktober dr.dk/nyheder 19:08

NÆVN AFLYSER BESØG I SAUDI-ARABIEN
En planlagt tur for Udenrigspolitisk
Nævn til Saudi-Arabien i næste uge er
aflyst som følge af journalisten Jamal
Khashoggis dødsfald på landets konsulat
i Istanbul.

Det oplyser to politikere fra nævnet,
Holger K. Nielsen (SF) og Marcus Knuth
(V), til Berlingske.

Nævnet skulle blandt andet møde
kronprins Mohammed bin Salman. Ifølge
avisen frygtede nævnet at blive brugt
til propaganda af kongefamilien i
Saudi-Arabien.

Jamal Khashoggi gik ind på konsulatet i
den tyrkiske by Istanbul 2. oktober og
kom efter alt at dømme aldrig ud.

Udenrigspolitisk Nævn aflyser besøg til Saudi-Arabien
kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/politik/udenrigspolitisk-naevn-aflyser-besog-til-saudi-arabien

En million sendt på genopdragelse i lejre: - Det er for deres eget
bedste, siger Kina
17. okt. 2018, 10:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-17-en-million-sendt-paa-genopdragelse-i-lejre-det-er-for-deres-eget-bedste-siger-kina

Kommentar:

Boykot landet Cannibalistan økonomisk. Men menneskene elskede
deres penge højere end deres medmennesker! ... :-(

-

Indiske kvinder angrebet på vej mod besøg i tempel
17. okt. 2018, 21:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-17-indiske-kvinder-angrebet-paa-vej-mod-besoeg-i-tempel

-

USA forlanger lydoptagelse udleveret i sag om forsvunden journalist
18. okt. 2018, 07:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-usa-forlanger-lydoptagelse-udleveret-i-sag-om-forsvunden-journalist

-

Tyskerpiger i Norge får undskyldning 70 år efter krigen
18. okt. 2018, 10:26
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-tyskerpiger-i-norge-far-undskyldning-70-ar-efter-krigen

Norge undskylder nu officielt for landet behandling af de piger
og kvinder, som havde relationer til tyskere under Anden
Verdenskrig.

-

Trump vil trække USA ud af 144 år gammel postaftale
18. okt. 2018, 15:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-trump-vil-traekke-usa-ud-af-144-aar-gammel-postaftale

Internethandel og varer fra Kina er konkurrenceforvridende for
amerikanske virksomheder. Derfor skal den gamle aftale laves
om, mener USA.

-

Løkke om svindel med udbytteskat for 410 milliarder: - Helt ufattelig
griskhed
18. okt. 2018, 13:17 Opd. 18. okt. 2018, 16:32
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-18-loekke-om-svindel-med-udbytteskat-for-410-milliarder-helt-ufattelig-griskhed

-

Nye satellitfotos: Rusland fortsætter oprustning i Kaliningrad
18. okt. 2018, 20:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-nye-satellitfotos-rusland-fortsaetter-oprustning-i-kaliningrad

-

USA efterforsker overgreb i katolsk kirke i Pennsylvania
18. okt. 2018, 22:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-usa-efterforsker-overgreb-i-katolsk-kirke-i-pennsylvania

-

USA trækker sig fra saudiarabisk investeringsmøde: - Det kan vise sig at
blive århundredets dyreste mord, siger ekspert
18. okt. 2018, 22:23
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-18-usa-traekker-sig-fra-saudiarabisk-investeringsmode-det-kan-vise-sig-at-blive

-

Algeriet forbyder burka og niqab på arbejdspladsen
19. okt. 2018, 05:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-algeriet-forbyder-burka-og-niqab-pa-arbejdspladsen

-

Overraskelse på hospitaler: Mennesker vurderer bedre end computere
19. okt. 2018, 05:40
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-19-overraskelse-paa-hospitaler-mennesker-vurderer-bedre-end-computere

-

USA vil have panel til at vurdere international handelsstrid
19. okt. 2018, 06:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-usa-vil-have-panel-til-at-vurdere-international-handelsstrid

Både USA og Kina vil have Verdenshandelsorganisationen (WTO)
til at gå ind i sagen om forhøjede toldsatser.

-

Donald Trump hylder kongresmedlem for overfald på journalist
19. okt. 2018, 07:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-donald-trump-hylder-kongresmedlem-for-overfald-pa-journalist

-

Helikopter styrter ned på amerikansk hangarskib
19. okt. 2018, 11:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-helikopter-styrter-ned-pa-amerikansk-hangarskib

Flere personer blev kvæstet, da helikopter styrtede ned på
hangarskib ud for Filippinerne.

En helikopter fra USA's flåde styrtede fredag ned på dækket af
et hangarskib.

-

De dansede i gaderne, da Mugabe gik af - nu er hylderne tomme og
fortvivlelsen stor
19. okt. 2018, 15:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-de-dansede-i-gaderne-da-mugabe-gik-af-nu-er-hylderne-tomme-og-fortvivlelsen-stor

-

Mindst 50 dræbt på togspor under hinduistisk højtid
19. okt. 2018, 20:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-mindst-50-draebt-pa-togspor-under-hinduistisk-hojtid

-

Ole Birk Olesen vil følge USA og trække Danmark ud af postaftale
19. okt. 2018, 21:34
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-10-19-ole-birk-olesen-vil-foelge-usa-og-traekke-danmark-ud-af-postaftale

-

Russisk kvinde sigtet for at blande sig i amerikansk valg
19. okt. 2018, 22:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-19-russisk-kvinde-sigtet-for-at-blande-sig-i-amerikansk-valg

-

32 civile meldes dræbt i luftangreb i Syrien på to dage
20. okt. 2018, 05:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-32-civile-meldes-draebt-i-luftangreb-i-syrien-pa-to-dage

-

Fra saudiarabisk insider til åben kritiker - her er historien om Jamal
Khashoggi
20. okt. 2018, 06:06 Opd. 20. okt. 2018, 06:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-fra-saudiarabisk-insider-til-aaben-kritiker-her-er-historien-om-jamal-khashoggi

-

Saudi-Arabien indrømmer nu, at forsvunden journalist blev dræbt på konsulat
20. okt. 2018, 01:02 Opd. 20. okt. 2018, 06:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-saudi-arabien-indrommer-nu-at-forsvunden-journalist-blev-draebt-pa-konsulat

-

Her er hele erklæringen fra Saudi-Arabien om død journalist
20. okt. 2018, 07:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-her-er-hele-erklaeringen-fra-saudi-arabien-om-doed-journalist

-

Saudi-Arabiens forklaring kaldes utroværdig: - Man tager ikke en sav med
til en nævekamp
20. okt. 2018, 11:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-saudi-arabiens-forklaring-kaldes-utrovaerdig-man-tager-ikke-en-sav-med-til-en

-

Saudi-Arabien får ros af naboer for håndtering af journalistdrab
20. okt. 2018, 13:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-saudi-arabien-far-ros-af-naboer-for-handtering-af-journalistdrab

-

Tyrkiet: Vi vil afsløre alt om Khashoggi
20. okt. 2018, 19:41 Opd. 20. okt. 2018, 19:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-tyrkiet-vi-vil-afsloere-alt-om-khashoggi

-

Hvem ejer Nilens vand? Gigantisk dæmning kan sætte prop i Egyptens livline
20. okt. 2018, 20:38
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-20-hvem-ejer-nilens-vand-gigantisk-daemning-kan-saette-prop-i-egyptens-livline

-

Presset vokser for at få uafhængig undersøgelse af journalistdrab
21. okt. 2018, 09:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-21-presset-vokser-for-at-faa-uafhaengig-undersoegelse-af-journalistdrab

-

Mindst 17 dræbt i alvorlig togulykke i Taiwan
21. okt. 2018, 13:30 Opd. 21. okt. 2018, 14:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-21-mindst-17-draebt-i-alvorlig-togulykke-i-taiwan

-

Europæiske stormagter i fælles Khashoggi-erklæring: - Et akut behov for
klarhed
21. okt. 2018, 18:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-21-europaeiske-stormagter-i-faelles-khashoggi-erklaering-et-akut-behov-for-klarhed

-

Psykolog: Du giver dit dårlige selvværd videre til dine børn
22. okt. 2018, 09:22
http://nyheder.tv2.dk/2018-10-22-psykolog-du-giver-dit-daarlige-selvvaerd-videre-til-dine-boern

-

Medie: Mand fanget på kamera i Khashoggis tøj efter drabet
22. okt. 2018, 13:57 Opd. 22. okt. 2018, 17:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-22-medie-mand-fanget-paa-kamera-i-khashoggis-toej-efter-drabet

Kommentar:

[
NB! De her indklamrede ord tilføjet *efter* ET-break'et 19:36.

Hmm ... (memory on from) ...

[...]

]

Du kan jo nok se, at når man opfører sig sådan, HVORFOR skal man
så ta' din religion alvorligt?

Det er jo det rene *hykleri*...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-10-22, Monday, day no 295, CET 19:36, GMT 17:36)
- "Ikke sandt?"

Nå da da!

Nu går ET (givetvis) i rette med dig!

19:43
- "Det skal du (send denne meddelse til Saudi Arabia"

Yes, Sir!

-

Forskere gør ny opdagelse - bakterie kan bremse livsfarlig MRSA
22. okt. 2018, 18:04
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-22-forskere-goer-ny-opdagelse-bakterie-kan-bremse-livsfarlig-mrsa

-

Forstå aftalen, der har været med til at holde verden sikker fra
atomangreb i årtier
22. okt. 2018, 18:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-22-forstaa-aftalen-der-har-vaeret-med-til-at-holde-verden-sikker-fra-atomangreb-i

-

Tyskland var tavs om storsvindleres plan, og det kostede Danmark milliarder
22. okt. 2018, 18:33 Opd. 22. okt. 2018, 18:30
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-22-tyskland-var-tavs-om-storsvindleres-plan-og-det-kostede-danmark-milliarder

-

NRK:
22. oktober 2018 kl. 16:26

-

Påstået BDS-aktivist tilbageholdes på tredje uge
Af Anders Hjorth Vindum 17. October 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/paastaaet-bds-aktivist-tilbageholdes-paa-tredje-uge

Ung pige har opholdt sig i Ben Gurion i to uger. Hun nægter at
rejse hjem. Og Israel nægter hende at rejse ind.

Siden 2. oktober har den 22-årige amerikaner Lara Alqasem været
tilbageholdt i Ben Gurion-lufthavnen i Tel Aviv.

-

Trump-regeringen i opgør med transkønnede: Vil genindføre biologisk køn
fastlagt ved fødsel
22. oktober 2018, kl. 0:00
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/trump-regering-i-opgoer-med-transkoennede-vil-genindfoere-biologisk-koen-fastlagt-ved-foedsel

-

Saudi-Arabien spreder streng og puritansk fortolkning af islam gennem
stipendier
22. oktober 2018, kl. 0:00
Af Karitte Lind Bejer
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/saudi-arabien-spreder-streng-og-puritansk-fortolkning-af-islam-gennem-stipendier

-

World War II hero who prevented Nazis from getting nuclear bomb dies

In a movie-like operation, Joachim Roenneberg led an operation
on skis to destroy a heavy-water-producing-plant.

By REUTERS
October 21, 2018 19:42
https://www.jpost.com/International/World-War-II-hero-who-prevented-Nazis-from-getting-nuclear-bomb-dies-569911

-

Next

Time of Israel, more headlines, Woman, 70, dies os snake ...

Searchstring:
2+42 -> røgfaner

File 20.986 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-xxx/20-986

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-xxx/20-986
Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Little "bird" singing:
http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html

File 20.977:
2018-10-10, CET 22:47:24, kurs 306, RA/Dec 21.7° +11.4°
2018-10-11, CET 03:36:16, kurs 193, RA/Dec 91.6° +81.5°
2018-10-12, CET 21:09:00, kurs 175, RA/Dec 168.2° +83.4°
2018-10-13, CET 01:01:18, kurs 5, RA/Dec 12.0° + 0.1°
2018-10-14, CET 06:01:59, kurs 239, RA/Dec 130.3° +60.9°
2018-10-16, CET 09:30 END
2018-10-16, CET 22:14:33, kurs 161, RA/Dec 192.6° +55.1
2018-10-17, CET 02:36:03, kurs 1, RA/Dec 41.0° +12.3°
2018-10-18, CET 20:44:06, kurs 203, RA/Dec 102.6° +51.3°
2018-10-19, CET 00:02:06, kurs 227, RA/Dec 89.6° +62.0°
2018-10-19, CET 01:14:47, kurs 42, RA/Dec 138.5° +53.7°

Compare with ...

32,517 or 327,483 and 15,583 Khartoum
36,300 or 323,700 and 33,500 Damaskus
37,667 or 322,333 and 55,767 Moskva
46,717 or 313,283 and 24,650 Riyadh
51,417 or 308,583 and 35,683 Teheran ... (fokus)
116,383 or 243,617 and 39,900 Beijing
125,750 or 234,250 and 39,033 Pyongyang

Found:

2018-10-18, CET 20:44:06, kurs ___, RA/Dec _____° +51.3°

Hmm ...

Let's find out!

20:44:06 svarer til 311,025 or ... ?

-

Michael S. Lund forklarer: Hvad er op og ned i sagen om den dræbte
journalist fra Saudi-Arabien?
kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/michael-s-lund-forklarer-hvad-er-op-og-ned-i-sagen-om-den-draebte-journalist-fra

-

Fakta: Danmark eksporterer for syv milliarder til Saudi-Arabien
kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fakta-danmark-eksporterer-syv-milliarder-til-saudi-arabien

-

Eksperter: Småstatspolitik og handelsinteresser bag dansk tavshed i
Khashoggi-sag
kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-smaastatspolitik-og-handelsinteresser-bag-dansk-tavshed-i-khashoggi-sag

-

DR S124 man 22 okt 22:42:39
22.oktober dr.dk/nyheder 22:16

DELTAGER IKKE I ØKONOMISK TOPMØDE
Ingen fra hverken Udenrigsministeriet
eller den danske ambassade i Saudi-
Arabien deltager, når Future
Investement Initiative-konferencen
åbner i næste uge, oplyser
Udenrigsministeriet.

Konferencen kaldes også 'ørkenens Davos
med henvisning til verdens økonomiske
forum i den schweiziske by Davos.

Sidste år stod højtstående erhvervsfolk
og politikere i kø for at møde Saudi-
Arabiens kronprins, Mohammed bil
Salman.

Ministre fra USA, Frankrig og
Australien har i år meldt afbud, og det
samme har flere topchefer.

Danmark deltager ikke i økonomisk topmøde i Saudi-Arabien
kl. 22:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-deltager-ikke-i-okonomisk-topmode-i-saudi-arabien

Jakob Scharfs forsvarer tegner billede af et mere lukket PET
22. okt. 2018, 19:19
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-22-jakob-scharfs-forsvarer-tegner-billede-af-et-mere-lukket-pet

-

Trump skærer i bistand til mellemamerikanske lande
22. okt. 2018, 22:29 ...

-

NRK:
22. oktober 2018 kl. 16:26

-

Eilat airport to reopen after heavy rains flooded runway

Flights to and from Israel’s southernmost city to resume at
11:00 p.m. as police open roads closed earlier due to flooding

By TOI staff 20 October 2018, 11:23 pm
https://www.timesofisrael.com/eilat-airport-to-reopen-after-heavy-rains-flooded-runway/

Found 48 (distance to target) -
Re: Found perhaps Pi (22/7) at Revelation in connection to
Chandrasekhar limit (1,44 Sunmass) and Antichrist (+ 2+42) -

https://sites.google.com/site/etbible/home/antichrist/20-987
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-987
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-987

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-987

-

Den 22-10-2018 kl. 16:06 skrev Kall, Mogens:

Subject: Found perhaps Pi (22/7) at Revelation in connection
to Chandrasekhar limit (1,44 Sunmass) and Antichrist (+ 2+42) -
Re: 2018 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 22 Oct 2018 16:06:30 +0200
20983 news:5bcdd96c$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5LZet8M6SM8/NEu038PsCAAJ
> .... nogle tal ligger ret tæt op af hinanden:
På Wikipedia gives der nogle formler vedr. ...

Chandrasekhargrænsen:
https://da.wikipedia.org/wiki/Chandrasekhargr%C3%A6nsen

Chandrasekhar limit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chandrasekhar_limit

Chandrasekhar-Grenze:
https://de.wikipedia.org/wiki/Chandrasekhar-Grenze

Man kan således udregne den kritiske masse:

( 2 / (atom massenummeret / atom nummeret) )^2 * 1,44
=
Chandrasekhargrænsen

=>

"Leger" vi lidt med tallene, da kunne - *hypotetisk*
set - en hvid dværg udelukkende bestående af fx.
isotopet 26-Fe-56; altså hvor hverken fissionskraft
eller fusionskraft længere kan lade sig gøre, have
en kritisk grænse på følgende solmasse:

( 2 / (56/26) )^2 * 1,44
=
1,2416...

Spørgsmålet er nu, OM der i den fundne ET-bible-code er
skjulte informationer om noget desangående, fordi ...

Vi fik nogle oplysninger:

10/7
11/7
=>
8/7

På den danske hjemmeside stod der bl.a.:

Chandrasekhargrænsen:
https://da.wikipedia.org/wiki/Chandrasekhargr%C3%A6nsen

En hvid dværg kan, hvis den indgår i et dobbelt- eller
flerstjernesystem, og den hvide dværg og en anden komponent
kredser meget tæt på hinanden, i visse tilfælde få overført
stof fra en anden komponent og derved blive så massiv, at
den overskrider Chandrasekhargrænsen. I så fald kollapser
hele stjernen, eksploderer som en supernova af type Ia og
efterlader ikke en massiv stjernerest, men kun en
supernovarest.

Dvs at den efterlader henved 0/7 og det er jo IKKE det samme
som 8/7.

KUNNE tallet 8/7 dække over en oplysning?

Hmm ...

Indsætter vi tallet ...

> 8/ 7 = 1,142857143... (Dan 7,7-8 + Rev (Åb) 17,11)

... udfor alle grundstoffer, da er det påfaldende, at nogle
atomnumre rammer forholdsvis plet (Her medtages blot nogle få):

Z_Ønsket_værdi_____A__Reel-værdi___Afvigelse
1 2,24499440
2 4,48998880
3 6,73498320
4 8,97997760 9 1,137777778 0,99555556
5 11,22497200
6 13,46996640
7 15,71496080
8 17,95995520 18 1,137777778 0,99555556
9 20,20494960
10 22,44994400
11 24,69493840
12 26,93993280 26 1,226982249 1,07360947
13 29,18492720 27 1,335308642 1,16839506
14 31,42992160
15 33,67491600 31 1,348595213 1,18002081
16 35,91991040 36 1,137777778 0,99555556
17 38,16490480 37 1,215953251 1,06395909
18 40,40989920
19 42,65489360 41 1,236977989 1,08235574
20 44,89988800 44 1,190082645 1,04132231
21 47,14488240
22 49,38987680
23 51,63487120
24 53,87986560 54 1,137777778 0,99555556
25 56,12486000
26 58,36985440
27 60,61484880
28 62,85984320 62 1,174776275 1,02792924
29 65,10483760
30 67,34983200
31 69,59482640
32 71,83982080 72 1,137777778 0,99555556
33 74,08481520 75 1,115136000 0,97574400
34 76,32980960
35 78,57480400
36 80,81979840 80 1,166400000 1,02060000
37 83,06479280 85 1,091410381 0,95498408
38 85,30978720
39 87,55478160 89 1,106042166 0,96778690
40 89,79977600 90 1,137777778 0,99555556
41 92,04477040 93 1,119500520 0,97956296
42 94,28976480
43 96,53475920
44 98,77975360 99 1,137777778 0,99555556
45 101,02474800 103 1,099443868 0,96201338
46 103,26974240
47 105,51473680 107 1,111349463 0,97243078
48 107,75973120 108 1,137777778 0,99555556
49 110,00472560 113 1,083073068 0,94768893
50 112,24972000
51 114,49471440
52 116,73970880 120 1,081600000 0,94640000
53 118,98470320 127 1,003152086 0,87775808
54 121,22969760
55 123,47469200
56 125,71968640 130 1,068837870 0,93523314
57 127,96468080
58 130,20967520
59 132,45466960
60 134,69966400 142 1,028367387 0,89982146
61 136,94465840
62 139,18965280
63 141,43464720
64 143,67964160 152 1,021163435 0,89351801
65 145,92463600
66 148,16963040
67 150,41462480
68 152,65961920 162 1,014869684 0,88801097
69 154,90461360
70 157,14960800
71 159,39460240
72 161,63959680 174 0,986254459 0,86297265
73 163,88459120
74 166,12958560
75 168,37458000
76 170,61957440 184 0,982684310 0,85984877
77 172,86456880
78 175,10956320
79 177,35455760
80 179,59955200 196 0,959600167 0,83965015
81 181,84454640
82 184,08954080
83 186,33453520
Ustabile atomer:
84 188,57952960
85 190,82452400
86 193,06951840
87 195,31451280
88 197,55950720
89 199,80450160
90 202,04949600
91 204,29449040
92 206,53948480 234 0,890361604 0,77906640

Det er tallet 9/4, der går igen (og som næsten rammer
plet hver gang. Men det gælder IKKE dem alle):

Z_Ønsket_værdi_____A__Reel-værdi___Afvigelse
4 8,97997760 9 1,137777778 0,99555556
8 17,95995520 18 1,137777778 0,99555556
12 26,93993280 26 1,226982249 1,07360947 ... (misser)
16 35,91991040 36 1,137777778 0,99555556
20 44,89988800 44 1,190082645 1,04132231 ... (misser)
24 53,87986560 54 1,137777778 0,99555556
28 62,85984320 62 1,174776275 1,02792924 ... (misser)
32 71,83982080 72 1,137777778 0,99555556
36 80,81979840 80 1,166400000 1,02060000 ... (misser)
40 89,79977600 90 1,137777778 0,99555556
44 98,77975360 99 1,137777778 0,99555556
48 107,75973120 108 1,137777778 0,99555556

De rigtige er:

[...]

8 i alt.

Og den slutter udfor atomnummer 48

Compare with ...

Target (Homestar of ET)
Distance to us (Afstand til os):
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance

Notat
2018-10-04

I filerne ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-905

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-908

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-911

I disse filer angives distancen til at være på:

48 * 50 (78-Platin-193, ½-life 50 år)
=
2400 lysår (lightyears)

Muligvis er der tale om en fin lille *hentydning* med
ordvalget ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+17.10&version=BPH

Aabenbaringen 17:10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fem er [allerede] faldet, ...

... idet kun de sidste 3 hænger sammen UDEN adskillelse
(i form af afvigere/missere):

[...]

Fem er faldet,
en regerer nu,
og den sidste er endnu ikke kommet. Når han kommer,
vil han kun have magt i kort tid.

En regerer nu:
40 89,79977600 90...

Compare with ...

Target:
Subject: ET-*Copyright*: Sara-90 = Target (195,6518082).
Sara-127 = 7-star (M45) -
Re: 2018 uge 38 (news samlet)
Date: Fri, 21 Sep 2018 15:54:37 +0200, GMT 13:54
20895 news:5ba4f820$0$686$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lon/20-895
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-895
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uvk6F7oIIFo/XOaD3dxTFAAJ

Lægger man alle 8 tal sammen fås:

Z_Ønsket_værdi_____A
4 8,97997760 9
8 17,95995520 18
16 35,91991040 36
24 53,87986560 54
32 71,83982080 72
40 89,79977600 90
44 98,77975360 99
216______________486

Forskellen på tallet 216 og 666 er på 450, og
forskellen på tallet 486 og 666 er på 180.

Forholdet mellem disse 2 tal er på 1 til 2½,
dvs. at de minder lidt om 1 tid, 2 tider og ½
tid.

Hmm ...

Det kunne være rart at finde 50 i tilknytning til
noget vedr. dette.

216
+486
=
702

and ...

702
-666
=
36

and ...

48 * 50
=

2400 /666
=
3,6...

=>

2397,4 /666
=
3,6

Mere vides ikke lige i øjeblikket. Sorry.

Last OUTPUT: 20900 news:5ba6b3a6$0$687$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/0Egdns15CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20987

Værdifulde Dødehavsruller er falske

Trump er utilfreds med saudisk forklaring om journalistdrab

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+13&version=BPH

Ordsprogene 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

1
En klog søn lytter til sin fars formaning,
den oprørske nægter at blive sat i rette.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+21.1-8&version=BPH

Aabenbaringen 21:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En ny himmel og en ny jord

-

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]

Værdifulde Dødehavsruller er falske

Trump er utilfreds med saudisk forklaring om journalistdrab

DR S125 man 22 okt 23:00:24
22.oktober dr.dk/nyheder 22:59

VÆRDIFULDE DØDEHAVSRULLER ER FALSKE
16 værdifulde fragmenter fra de
historiske dødehavsruller var en af de
absolut største attraktioner, da The
Museum of the Bible i Washington DC
sidste år åbnede.

Nu har en ekstern undersøgelse slået
fast, at fem af de værdifulde
fragmenter er nemlig rene skære
forfalskninger og vil ikke længere
blive vist på museet.

- Selv om vi havde håbet, at testen vil
have nået frem til et andet resultat,
så er det her en mulighed for at
uddanne offentligheden i vigtigheden af
at verificere autenciteten af sjældne
effekter fra Bibelen, siger Jeffrey
Kloha, der er chefkurator på museet.

Museum i Washington: Fem værdifulde Dødehavsruller er falske
22. Okt. 2018 kl. 22:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/museum-i-washington-fem-vaerdifulde-doedehavsruller-er-falske

Kommentar:

Man kan i det hele taget undre sig over, at nogen hæderlig
person vil købe noget, der tilhører et andet lands ejendom,
apropos danefæ und so weiter.

Det er jo *usmageligt*!

-

Danmark boykotter økonomisk topmøde i Saudi-Arabien: 'Et alvorligt signal'
kl. 08:45
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-boykotter-oekonomisk-topmoede-i-saudi-arabien-et-alvorligt-signal

-

DR S132 tir 23 okt 08:51:07
23.oktober dr.dk/nyheder 08:46

USA HOLDT MØDE MED SAUDI-ARABIEN
Efter drabet på den saudi-arabiske
journalist Jamal Khashoggi har flere
vestlige lande - herunder USA - meldt
afbud til denne uges økonomiske
konference i Saudi Arabien.

Alligevel mødtes mødtes USA's
finansminister, Steven Mnuchin, i går
med den saudi-arabiske kronprins bag
lukkede døre.

Mødet med kronprins Mohammed bin Salman
omhandlede ifølge BBC's oplysninger
økonomi, kampen mod terror og drabet på
journalisten Jamal Khashoggi.
Statsstyrede saudi-arabiske medier
rapportede også, at de havde lagt vægt
på "vigtigheden af partnerskabet"
mellem de to allierede, skriver BBC.

Trods boykot: USA holdt møde med Saudi-Arabien
kl. 08:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trods-boykot-usa-holdt-moede-med-saudi-arabien

-

Trump skifter kurs: Nu er 'smukke Ted' et must at stemme på - før var
han en løgner
kl. 08:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-skifter-kurs-nu-er-smukke-ted-et-must-stemme-paa-foer-var-han-en-loegner

Trump er utilfreds med saudisk forklaring om journalistdrab
23. okt. 2018, 05:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-23-trump-er-utilfreds-med-saudisk-forklaring-om-journalistdrab

-

Saudi-Arabien er klar til sanktioner - vil ikke hævne sig med oliekaos
23. okt. 2018, 06:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-23-saudi-arabien-er-klar-til-sanktioner-vil-ikke-haevne-sig-med-oliekaos

-

I dag lover Erdogan "den nøgne sandhed" om mordet på Khashoggi
23. okt. 2018, 09:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-23-i-dag-lover-erdogan-den-noegne-sandhed-om-mordet-paa-khashoggi

-

104 SVT Text Tisdag 23 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Reuters: Dödspatrull Skype-styrdes 130
Saudi: Okänt var kroppen finns.....175

* Jordskalv skakade Taiwan...........131

Rekordlång bro invigs i Kina.......132

Trump: USA ska ha mer kärnvapen....133
USA hotar lämna ännu ett avtal.....134
Nedrustningsavtalen INF och Start 176-

Ryska Kaliningradbaser byggs ut....135

Trump hotar att reducera bistånd...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 23 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Polska HD-domare åter i tjänst.....137

Valframgång för Polens regering....138

Framåt för spansk ytterkantshöger..139

* Notiser: Benetton-grundare död.....148

-

130 SVT Text Tisdag 23 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 OKTOBER

Reuters: Dödspatrull Skype-styrdes

Nu knyts journalisten Jamal Khashoggis
död allt närmare det saudiska kunga-
huset.

Enligt nya uppgifter till nyhetsbyrån
Reuters ska en av kronprins Mohammed
bin Salmans rådgivare ha medverkat
över Skype då journalisten dödades.

-Ge mig hundens huvud, ska han ha sagt
under samtalet, enligt Reuters källa.

Någon gång under samtalet ska han
sedan mer eller mindre ha beordrat den
så kallade dödspatrullen att döda
journalisten, uppger både turkiska och
saudiska myndighetskällor för Reuters.
Mer på sida 175

-

133 SVT Text Tisdag 23 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 OKTOBER

Trump: USA ska ha mer kärnvapen

USA:s president Donald Trump tänker
inte nedrusta på kärnvapenområdet utan
snarare bygga upp USA:s lager för att
pressa Ryssland och Kina. Det sade han
på måndagen till reportrar i Washing-
ton enligt nyhetsbyrån Reuters.

-Vem som ska hotas? Det är ett hot mot
vem du vill. Det är ett hot mot Kina,
det är ett hot mot Ryssland, sade han.

Upprustningen ska enligt Trump bara
pågå tills världen lugnat sig - sedan
vill han gärna rusta ned. Uttalandet
kom bara några dagar efter hans besked
att USA ska lämna INF-avtalet om
nedrustning av medeldistansrobotar.
Mer om kärnvapenfrågan på nästa sida

-

134 SVT Text Tisdag 23 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 OKTOBER

USA hotar lämna ännu ett avtal

USA har inte bestämt sig för att för-
länga Start-avtalet om nedrustning av
kärnvapen när avtalet löper ut 2021.

Det sade president Trumps säkerhets-
rådgivare John Bolton på måndagen
efter ett möte med Rysslands utrikes-
minister Sergej Lavrov i Moskva.

Bolton ska på tisdagen träffa Ryss-
lands president Vladimir Putin, som
bett om mer klarhet om Trumps besked
att USA ska lämna INF-avtalet.

Startavtalet innebär att länderna får
ha högst 1 500 stridsspetsar för sk
strategiska kärnvapen vardera.
Nedrustningsavtalen INF och Start 176

-

176 SVT Text Måndag 22 okt 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 22 OKTOBER

Nedrustningsavtalen INF och Start

Enligt USA:s president Donald Trump
ska USA dra sig ur INF-avtalet om ett
avskaffande av alla medeldistans-
robotar. USA har också signalerat att
landet kanske inte kommer att förnya
Start-avtalet om kärnvapennedrustning.

Det här innebär avtalen:

INF: Skrotning av alla medeldistans-
robotar, sådana med räckvidd mellan
500 och 5 500 kilometer. Undertecknat
av Ronald Reagan för USA och Michail
Gorbatjov för Sovjetunionen 1987.

Start-avtalet gäller kärnvapenstrids-
spetsarna som monteras på robotarna.
Fortsättning på nästa sida

-

177 SVT Text Tisdag 23 okt 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 22 OKTOBER

Enligt Startnew-avtalet från 2011 ska
Ryssland och USA få ha högst 1 500
strategiska kärnvapenstridsspetsar
vardera.

Avtalet är en fortsättning på 1970-
talets Salt-avtal och 1990-talets
Start-avtal om en begränsning av
ländernas kärnvapenarsenaler. Det
slöts av USA och Ryssland medan Barack
Obama var USA:s president.

Med strategiska kärnvapen menas
kärnvapen med stor sprängkraft som är
avsedda att användas på långt avstånd.

Taktiska kärnvapen har mindre spräng-
kraft och är tänkta att användas
i strid mellan markstyrkor.

-

135 SVT Text Tisdag 23 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 OKTOBER

Ryska Kaliningradbaser byggs ut

Nya satellitbilder tyder på att Ryss-
land håller på att bygga ut sina
militära anläggningar i Kaliningrad-
enklaven vid Östersjön.

Exempelvis håller 40 nya bunkrar på
att uppföras nära hamnstaden Primorsk,
enligt en analys gjord av det
israeliska satellitbilaget ImageSat.

Fredrik Westerlund, forskningsledare
vid Försvarets forskningsinstitut
(FOI) säger till SVT Nyheter att
utrymme behövs för nya vapensystem.

FOI bedömer att Ryssland tänker för-
dubbla antalet robotar i enklaven.
Se satellitbilerna på svt.se/nyheter

-

NRK:
22. oktober 2018 kl. 16:26 - 23. oktober 2018 kl. 06:54, error

23. oktober 2018 kl. 08:54

-

Eksperter kalder drab på journalist for en fejlberegning af saudierne
23. oktober 2018, kl. 0:00
Af Bjarne Nørum, Korrespondent, Storbritannien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/eksperter-kalder-drab-paa-journalist-en-fejlberegning-af-saudierne

Vesten har reageret med fordømmelse på bekræftelsen af, at
journalisten Jamal Khashoggi blev dræbt på saudisk konsulat i
Istanbul. Det er kommet bag på Saudi-Arabien, som hidtil har
gemt sig bag en kultur af straffrihed og arrogance

-

Human Rights Watch issues special report about PA, Hamas torture

HRW said that while the authorities regularly receive citizen
complaints and have systems to investigate them, only a
minority have resulted in a finding of wrongdoing.

By Yonah Jeremy Bob
October 23, 2018 09:55
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Human-Rights-Watch-issues-special-report-about-PA-Hamas-torture-570056

-

Report details torture by PA and Hamas in their ‘parallel police states’

Palestinian former detainees — critics, activists, political
opponents — tell of threats and beatings, including being
forced into painful positions for hours

By TOI staff Today, 10:00 am
https://www.timesofisrael.com/report-details-torture-by-pa-and-hamas-in-their-parallel-police-states/

Kommentar:

Heller ikke det, vil vi støtte! OLSO-fredsprocessen skulle
give frihed; IKKE ny tvang!

-

Royal aide said to order writer’s death on Skype: ‘Bring me the head of
the dog’

Sources tell Reuters Turkey’s President Erdogan is in
possession of audio recording of call made by Saud al-Qahtani,
a key member of Crown Prince Mohammed bin Salman’s inner circle

By TOI staff and AFP Today, 5:42 am
https://www.timesofisrael.com/royal-aide-said-to-order-writers-death-on-skype-bring-me-the-head-of-the-dog/

Found connection between 126 and 666 (6*90, target).

File 20.989 ...
Found connection between 126 and 666 (6*90, target)
https://sites.google.com/site/etbible/home/antichrist/20-989

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/antichrist/20-989

Other news:

China's hidden camps

Erdogan om Khashoggi-mord: Det var planlagt
Eksperter: Tyrkiet udnytter journalistdrab til at svække Saudi-Arabien

Rapport: Både Hamas og palæstinensisk selvstyre straffer kritik med tortur

Saudi-ambassadør til samtale

Frankrig får hug for 'burkaforbud'

Nødhjælpschef slår alarm i Yemen

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14&version=BPH

Ordsprogene 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

34
Retskaffenhed ophøjer en nation,
synd er en skamplet på ethvert folk.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+21.8-22.5&version=BPH

Aabenbaringen 21:8-22:5 Bibelen på hverdagsdansk (BPH))

Det ny Jerusalem

Den engel, som talte med mig, havde en målestok af guld for
at kunne opmåle byen, dens porte og dens mur.

16
Byens grundflade var en firkant, og den var lige så bred,
som den var lang. Han opmålte byen med målestokken og fandt,
at den var 12.000 stadier[b] i hver retning, både længde,
bredde og højde.

17
Derefter målte han muren til at være 144 alen[c] efter
menneskemål, som også er det mål, englen brugte.

[ ... ]

22,2
og floden fortsatte ned midt gennem byens hovedgade. På
hver side af floden voksede livgivende træer. Det er træer,
der bærer frugt 12 gange om året, en gang hver måned, og
bladene er til lægedom for folkeslagene.[d]

[ ... ]

Footnotes:

21,16 Tallet er sikkert symbolsk. Da 12 er tallet for Guds
folk, er byen rummelig nok til hele Guds folk. 12.000
stadier svarer til ca. 2200 km.

21,17 Da 144 er 12 gange 12, er betydningen nok, at byen
kan rumme hele Guds folk. Målet svarer til ca. 66 m. Det er
sandsynligvis murens højde, der er tale om.

22,2 Den græske tekst er uklar, så det vides ikke med
sikkerhed, om der er et eller flere træer, og hvor de står
i forhold til floden. Jf. Ez. 47,1.7.12.

Kommentar:

I the-ET-bible-code er tallet 144 blevet fundet flere steder og
menes at dække over kendskabet til Chandrasekhars grænsemasse
(på 1,44 solmasser). Se ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit

Derfor er det nærliggende, at tallet også her i
Åbenbaringsbogen skal tolkes i det lys.

Mere om dette senere, forhåbentlig, idet der er fundet en
sammenhæng mellem tallet 126 og 666 (hvor target 90 er
omdrejningspunktet):

Subject: Found 48 (distance to target) -
Date: Tue, 23 Oct 2018 02:22:08 +0200, GMT 00:22
20987 news:5bce69b7$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5LZet8M6SM8/OEK_U1wOCQAJ

> En regerer nu:
> 40 89,79977600 90...
>
> Compare with ...
>
> Target:
> Subject: ET-*Copyright*: Sara-90 = Target (195,6518082).

36 +90 = 126
126 +90 = 216
216 +90 = 306
306 +90 = 396
396 +90 = 486
486 +90 = 576
576 +90 = 666

36, 126, 216, 306, 396, 486, 576, 666
_1____2____3____4____5____6____7____8
______1____2____3____4____5____6____7

126 sympoliserer kendskab til Cygnys A's og 7-stjernens
position på himlen, og er derfor en nøglepuslespilsbrik
i forståelsen af the ET-starmap inside the Bible.

Mere om dette - som sagt - forhåbentlig senere (CET 16:26, 2+42).
2018-10-23, Monday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"And don't be afraid of the people, for I will be with you and
will protect you. I, the LORD, have spoken!"
Jeremiah 1:8

-

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]

Eksperter: Tyrkiet udnytter journalistdrab til at svække Saudi-Arabien

Rapport: Både Hamas og palæstinensisk selvstyre straffer kritik med tortur

Knaldrød børsdag over hele kloden: Tre grunde til dagens store aktienedtur

Tirsdag d. 23. oktober 2018, kl. 17.30
Opdateret tirsdag d. 23. oktober 2018, kl. 18.35
https://www.berlingske.dk/aktier/knaldroed-boersdag-over-hele-kloden-tre-grunde-til-dagens-store-aktienedtur

Tirsdag har udviklet sig til en helt igennem skæv dag for
investorer og private aktionærer. Samtlige større børser verden
rundt er klædt helt i rødt. Et italiensk budget, en
omsiggribende nervøsitet blandt investorerne og et mord på en
saudiarabisk journalist er med til at præge den dårlige
stemning.

-

Menneskerettighedsdomstolen slår fast: Jura Levakovic måtte udvises af
Danmark
kl. 10:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/menneskerettighedsdomstolen-slaar-fast-jura-levakovic-maatte-udvises-af-danmark

-

Jarlov om Danske Bank: Ny undersøgelse kan ende med straf
kl. 11:41
https://www.dr.dk/nyheder/politik/jarlov-om-danske-bank-ny-undersogelse-kan-ende-med-straf

-

Erdogan om Khashoggi-mord: Det var planlagt
kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-om-khashoggi-mord-det-var-planlagt

-

DR S135 tir 23 okt 15:54:01
23.oktober dr.dk/nyheder 12:05

SAUDI-AMBASSADØR TIL SAMTALE
Udenrigsminister Anders Samuelsen (LA)
vil snarest indkalde Saudi-Arabiens
ambassadør i Danmark til en samtale.

Det sker efter begivenhederne i
Istanbul, hvor den saudi-arabiske
journalist og systemkritiker Jamal
Ahmad Khashoggi blev dræbt under et
besøg på sit lands ambassade.

Ministeren fortæller til Ritzau, at han
forventer at blive klogere på de
nærmere omstændigheder omkring
Khahoggis død.

Først efter samtalen med ambassadøren
vil han overveje, om Danmark eventuelt
skal foretage sig yderligere over for
Saudi-Arabien.

Samuelsen indkalder saudi-arabisk ambassadør
kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/politik/samuelsen-indkalder-saudi-arabisk-ambassador

-

Rapport: Både Hamas og palæstinensisk selvstyre straffer kritik med tortur
kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-baade-hamas-og-palaestinensisk-selvstyre-straffer-kritik-med-tortur

De to fraktioner benytter sig af samme metoder mod kritikere,
konkluderer Human Rights Watch.

-

Korrespondent efter Erdogans "nøgne sandhed": Mange vil være skuffede
kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-efter-erdogans-noegne-sandhed-mange-vil-vaere-skuffede

-

DR S137 tir 23 okt 15:54:01
23.oktober dr.dk/nyheder 14:23

FRANKRIG FÅR HUG FOR 'BURKAFORBUD'
FN's Menneskerettighedskomité retter
kritik mod Frankrigs tildækningsforbud
- det såkaldte "burkaforbud".

Ifølge komitéen har to kvinder, der fik
bøder for at have ansigtet dækket til i
offentligheden, fået krænket deres
rettigheder.

Kvinderne bør kompenseres økonomisk.
Desuden bør loven fra 2010, der
forbyder mennesker at bære klæder, der
skjuler ansigtet i offentligheden,
revideres.

- Den franske lov gør uforholdsmæssig
skade på den klagende parts rettigheder
til at udtrykke deres religiøse tro,
siger komitéen i en udtalelse.

Frankrig får hug af FN-komité for tildækningsforbud
kl. 14:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/frankrig-far-hug-af-fn-komite-tildaekningsforbud

-

Direkte fra undergrunden til radiatoren: 100.000 borgere kan få
geotermisk fjernvarme
kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/direkte-fra-undergrunden-til-radiatoren-100000-borgere-kan-faa

-

DR S143 tir 23 okt 20:46:02
23.oktober dr.dk/nyheder 18:30

STORT AKTIEFALD I DANMARK OG EUROPA
I København og på tværs af Europa har
der i dag været fald på
aktiemarkederne.

Herhjemme lå C25-indekset for de 25
største aktier kort før børsen lukkede
til et fald på næsten tre procent.

Der er tale om det tredjestørste fald
siden indeksets start i december 2016.

De største europæiske aktie-indeks
måtte notere fald på mellem to og tre
procent.

Det er blandt andet stigende renter i
USA, handelskrigen med Kina og Italiens
afviste budget i EU, som presser
aktiekurserne ned.

Stort aktiefald i København og Europa
kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/penge/stort-aktiefald-i-koebenhavn-og-europa

-

DR S144 tir 23 okt 20:46:02
23.oktober dr.dk/nyheder 19:58

ERDOGAN UDNYTTER JOURNALISTDRAB
En kritisk journalists forsvinden efter
et besøg på det saudiske konsulat i
Istanbul er en storpolitisk varm
kartoffel for Saudi-Arabien, men godt
nyt for Tyrkiets præsident:

- Det er en rigtig kærkommen sag for
Erdogan på et tidspunkt, hvor han
økonomisk og udenrigspolitisk står
meget svagt, måske det svageste
overhoved i sine 16 år ved magten,
forklarer Mathias Findalen, der er
tidligere ekstern lektor i tyrkiske
studier på Københavns Universitet.

- Nu kan Erdogan genetablere en
stærkere relation til USA, som er
historisk dårlig og har voldsomme
konsekvenser for den tyrkiske økonomi.

Eksperter: Tyrkiet udnytter journalistdrab til at svække Saudi-Arabien
kl. 19:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-tyrkiet-udnytter-journalistdrab-til-svaekke-saudi-arabien

-

Atombombeoverlevere advarer Trump mod at træde ud af atomtraktat
kl. 20:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/atombombeoverlevere-advarer-trump-mod-traede-ud-af-atomtraktat

-

DR S145 tir 23 okt 20:45:28
23.oktober dr.dk/nyheder 20:38

TRUMP OG PUTIN MØDES 11. NOVEMBER
USA's nationale sikkerhedsrådgiver,
John Bolton, har haft så produktive
atomforhandlinger i Rusland, at der
planlægges et møde i Paris 11. november
mellem Ruslands præsident, Vladimir
Putin og USA's præsident, Donald Trump.

Bolton har under et todages besøg i
Moskva også haft drøftelser direkte med
Vladimir Putin.

- Jeg har ført en række meget
omfattende og frugtbare drøftelser,
siger Bolton.

Han tog til Rusland med en
bemærkelsesværdig besked i lommen: USA
agter at trække sig fra
nedrustningstraktaten INF.

Trump og Putin ventes at mødes 11. november i Paris
kl. 20:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-og-putin-ventes-modes-11-november-i-paris

-

DR S151 ons 24 okt 08:53:51
24.oktober dr.dk/nyheder 03:20

NØDHJÆLPSCHEF SLÅR ALARM I YEMEN
Der er fare for, at halvdelen af Yemens
knap 29 millioner indbyggere meget
snart kan blive ramt af hungersnød og
vil være totalt afhængige af nødhjælp
for at kunne overleve.

Det siger FN's nødhjælpschef, Mark
Lowcock, i FN's Sikkerhedsråd tirsdag.

- Der er fare for en nært forestående
og omfattende hungersnød, der vil ramme
Yemen. Det her er meget større, end
nogen fagfolk på området nogensinde har
oplevet i deres arbejdsliv, siger Mark
Lowcock.

/ritzau/Reuters

FN's nødhjælpschef slår alarm over snarlig hungersnød i Yemen
kl. 03:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fns-nodhjaelpschef-slar-alarm-over-snarlig-hungersnod-i-yemen

-

Trump om Khashoggi-drab: Værste 'cover up' i historien
kl. 07:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-om-khashoggi-drab-vaerste-cover-i-historien

-

Firkantet isbjerg nær Antarktis vækker opsigt
kl. 07:32
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/firkantet-isbjerg-naer-antarktis-vaekker-opsigt

-

Europas første superlader står i Rødekro: Elbiler får 400 kilometer på
batteriet på ti minutter
kl. 08:38
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/europas-foerste-superlader-staar-i-roedekro-elbiler-faar-400-kilometer-paa

Bibelmuseum: Fem udstillede stykker af Dødehavsrullerne er falske
23. okt. 2018, 13:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-23-bibelmuseum-fem-udstillede-stykker-af-doedehavsrullerne-er-falske

-

Ekspert om Erdogans 'nøgne sandhed': - Det er ikke hele sandheden
23. okt. 2018, 17:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-23-ekspert-om-erdogans-noegne-sandhed-det-er-ikke-hele-sandheden

-

Saudi-Arabiens kongefamilie kondolerer Khashoggis søn
23. okt. 2018, 22:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-23-saudi-arabiens-kongefamilie-kondolerer-khashoggis-soen

-

Trump fordømmer håndtering af drab på journalist: - En af de værste
dækhistorier nogensinde
24. okt. 2018, 08:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-24-trump-fordoemmer-haandtering-af-drab-paa-journalist-en-af-de-vaerste-daekhistorier

-

Khashoggis veninde i Danmark: - Han blev myrdet for at være åbenhjertig
24. okt. 2018, 09:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-24-khashoggis-veninde-i-danmark-han-blev-myrdet-for-at-vaere-aabenhjertig

-

104 SVT Text Onsdag 24 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stormen Wilma har nått Mexiko......130

* Fyra skadade vid Nato-övning.......131

* Mer än 7 000 migranter på väg......132

FN varnar för utbredd Jemen-svält..133

* Misstänkt PKK-svensk gripen........134

Trump kritiserar Khashoggi-mördare 135
Löfven tveksam till vapenstopp.....136

FN kritiserar franskt slöjförbud...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 24 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fler människor på väg mot Mexiko...138

EU underkänner italiensk budget....139

Tillslag mot franskt migrantläger..140

-

131 SVT Text Onsdag 24 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 OKTOBER

Fyra skadade vid Nato-övning

Fyra amerikanska soldater har skadats
under förberedelserna för en
Nato-övning i Norge.

"Olyckan inträffade när tre fordon
kolliderade och ett fjärde fordon
välte då man försökte undvika de tre
fordon som redan hade kolliderat",
uppger militärens informationscenter.

En av de skadade har skrivits ut från
sjukhus. Tillståndet för övriga tre är
stabilt även om de är kvar på sjukhus
för observation.

Övningen Trident Juncture 18 börjar
den 25/10 och pågår till den 7/11.

-

135 SVT Text Onsdag 24 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 OKTOBER

Trump: Historiens värsta mörkläggning

USA:s president Donald Trump riktar
skarp kritik mot dem som kan bevisas
ha varit inblandade i mordet på den
saudiske journalisten Jamal Khashoggi.

-Det genomfördes dåligt och det är en
av de värsta mörkläggningar som gjorts
av alla mörkläggningar i historien,
säger Trump, enligt nyhetsbyrån AP.

Det är dock oklart om kritiken även är
riktad mot regimen eller bara mot dem
som utförde mordet. Några av dem kom-
mer få sina visum återkallade av USA.

Trump talar däremot inte om några
straff mot staten Saudiarabien.
Mer på nästa sida

-

NRK:
23. oktober 2018 kl. 08:54 - 24. oktober 2018 kl. 08:18, error

24. oktober 2018 kl. 09:23

-

Israel: Hizbollah skjuler sig bag »miljøorganisation« tæt på grænsen
Af Anders Hjorth Vindum 23. October 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israel-hizbollah-skjuler-sig-bag-miljoeorganisation-taet-paa-graensen

I stedet for træplantning bruges base i Sydlibanon til
overvågning af Israel

-

Derfor er konflikten om Ukraines kirker så afgørende
24. oktober 2018, kl. 0:00
Thilde Thordahl Andersen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/derfor-er-konflikten-om-ukraines-kirker-saa-betaendt

-

Derfor kan jeg ikke fordrage Saudi-Arabien
24. oktober 2018, kl. 0:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kommentar/derfor-kan-jeg-ikke-fordrage-saudi-arabien

Alex Ahrendtsen
Dette er en kommentar, og teksten er et udtryk for skribentens
egen holdning.

Det er på tide at isolere Saudi-Arabien og helt frigøre os fra
den afhængighed, som olien har påtvunget den vestlige verden.
Saudi-Arabien er og bliver en paria, skriver Alex Ahrendtsen
(DF)

-

Sudan Releases 13 Christians Arrested in Darfur after Torture, Threats

One church member said to be in critical condition.
October 23, 2018 By Our Sudan Correspondent -
https://morningstarnews.org/2018/10/sudan-releases-13-christians-arrested-in-darfur-after-torture-threats/

-

China's hidden camps
What's happened to the vanished Uighurs of Xinjiang?
https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/China_hidden_camps

-

BBC genopslag:

Saudi Arabia's missing princes
By Reda El Mawy BBC World Service

https://www.bbc.com/news/magazine-40926963

Between 2015 and 2017, three Saudi princes living in Europe
disappeared.

Kommentar:

Det lader til, at det desværre IKKE kun er Nordkorea og
Psykopatistan (Russia), der har for uvane at myrde uønskede
personer endog i udlandet deres!

Manglende respekt for menneskeliv!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+21.8-22.5&version=BPH

Aabenbaringen 21:8-22:5 Bibelen på hverdagsdansk (BPH))

8
Men de, der mangler tillid til og tro på Gud, de afskyelige
mennesker og voldsmændene,[a] de, der lever i seksuel synd,
de okkulte og de, der dyrker afguder, og alle løgnerne —
deres plads er i søen, der brænder med ild og svovl. Det er
den anden død.”

[ ... ]

Footnotes:

21,8 Eller: „morderne”.

Det må der sættes en stopper for, ET!

Mordere skal ALDRIG kunne vide sig sikre. De er fredløse!

Stoltenberg om missilaftale: - Problemet er Ruslands opførsel
Natochef forsvarer USA i kontrovers om nedrustningsaftale

Saudiarabisk kronprins vil samarbejde: Retfærdighed vil ske fyldest

Kommune fjernede flag efter kinesisk pres

-

Dagens uhumske sætning:

Jeg vil ha' lort på styret ...

Øh, jeg mener: Jeg vil ha' styr på lortet!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+15&version=BPH

Ordsprogene 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

32
... den, der tager godt imod kritik, vokser i visdom.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+22.5-&version=BPH

Aabenbaringen 22:5-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH))

Afsluttende ord
2018-10-24, Monday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"Physical training is good, but training for godliness is much
better, promising benefits in this life and in the life to
come."
1 Timothy 4:8

-

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]

Natochef forsvarer USA i kontrovers om nedrustningsaftale

Saudiarabisk kronprins vil samarbejde: Retfærdighed vil ske fyldest

DR S160 ons 24 okt 13:47:43
24.oktober dr.dk/nyheder 10:11

NATOCHEF FORSVARER USA
Natos øverste chef, Jens Stoltenberg,
forsvarer onsdag USA i kontroversen om
nedrustningsaftalen INF.

Aftalen er fra slutningen af 1980'erne
og omhandler et forbud mod
mellemdistanceraketter, der kan
udstyres med atomsprænghoveder. USA's
præsident, Donald Trump, sagde
tidligere i oktober, at landet vil
trække sig ud af aftalen.

- Alle de allierede er enige om, at USA
lever fuldt op til INF. Problemet er
Ruslands opførsel, siger Natos
generalsekretær, Jens Stoltenberg,
ifølge Reuters. Det er Natos
opfattelse, at Rusland bryder aftalen.

Natochef forsvarer USA i kontrovers om nedrustningsaftale
kl. 10:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/natochef-forsvarer-usa-i-kontrovers-om-nedrustningsaftale

-

Bog skabte overarbejde i PET: Flere chefer sat på den flere uger lange
opgave
kl. 13:06
https://www.dr.dk/nyheder/indland/bog-skabte-overarbejde-i-pet-flere-chefer-sat-paa-den-flere-uger-lange-opgave

-

DR S166 ons 24 okt 18:26:05
24.oktober dr.dk/nyheder 17:06

SCHARF: JEG HAR STYR PÅ SAGERNE
Den tidligere chef for Politiets
Efterretningstjeneste Jakob Scharf har
kun fortalt harmløse detaljer om
efterretningsarbejdet i bogen "Syv år
for PET".

Det har han i dag fortalt i Københavns
Byret, hvor han sidder anklaget for
brud på tavshedspligten i forbindelse
med interviews til bogen, der er
skrevet af journalist Morten Skjoldager
og udgivet for to år siden.

- Det er alle sammen sager, jeg kender
meget indgående fra min tid i PET. Jeg
ved, hvilke oplysninger der indgår i
sagerne, hvilke oplysninger der er
fortrolige, og hvorfor de er
fortrolige, sagde Jakob Scharf.

Jakob Scharf på anklagebænken: Jeg står kun på mål for egne citater i
PET-bog
kl. 17:06
https://www.dr.dk/nyheder/indland/jakob-scharf-paa-anklagebaenken-jeg-staar-kun-paa-maal-egne-citater-i-pet-bog

-

Hjalp ham til magten: Trump kan ikke skyde skylden på saudisk kronprins
i Khashoggi-sag
kl. 17:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hjalp-ham-til-magten-trump-kan-ikke-skyde-skylden-paa-saudisk-kronprins-i-khashoggi

-

DR S167 ons 24 okt 18:26:05
24.oktober dr.dk/nyheder 18:25

KRONPRINS VIL SAMARBEJDE
Saudi-Arabiens kronprins Mohammed bin
Salman kommenterede i dag drabet på den
saudiske journalist Jamal Khashoggi.

Han kaldte sagen for smertelig og
lovede at samarbejde omkring
opklaringen.

- Det, der skete, er meget smertefuldt
for alle i Saudi-Arabien. Sagen har
ikke sin berettigelse. Retfærdighed vil
ske fyldest, sagde kronprinsen.

Den tyrkiske præsident, Recep Tayyip
Erdogan, havde ringet kronprinsen op
for at tale om sagen inden konferencen.
De var enige om, at sagen skal
opklares.

Saudiarabisk kronprins: Retfærdighed vil ske fyldest
kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiarabisk-kronprins-retfaerdighed-vil-ske-fyldest

-

Vikingefund slår verdensrekord: Mose har bevaret skat i mere end 1.000 år
kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/vikingefund-slaar-verdensrekord-mose-har-bevaret-skat-i-mere-end-1000-aar

-

Samuelsen: Der er brug for international undersøgelse af Khashoggi-drab
kl. 22:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/samuelsen-der-er-brug-international-undersoegelse-af-khashoggi-drab

-

Danske selskaber brugt til udbytteangreb på Schweiz
kl. 05:37
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danske-selskaber-brugt-til-udbytteangreb-pa-schweiz

-

DR S175 tor 25 okt 07:15:11
25.oktober dr.dk/nyheder 07:12

FJERNEDE FLAG EFTER KINESISK PRES
Embedsmænd i Københavns Kommune bad
tilbage i 2017 en borger om at fjerne
et Tibet-flag efter kinesisk pres.

Bagefter glædede forvaltningen sig
over, at episoden ikke blev omtalt i et
indslag på TV2 Lorry.

Det viser mails fra Teknik- og
Miljøforvaltningen, som Radio24syv har
fået aktindsigt i.

Politikere i Borgerrepræsentation
kalder sagen for "skræmmende" og
"fuldstændig uacceptabel."

Forvaltning fjernede Tibet-flag efter kinesisk pres
kl. 07:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/forvaltning-fjernede-tibet-flag-efter-kinesisk-pres

-

V, K og DF har ikke udleveret dokumenter til deres egen uvildige
krigsundersøgelse
kl. 09:02
https://www.dr.dk/nyheder/politik/v-k-og-df-har-ikke-udleveret-dokumenter-til-deres-egen-uvildige-krigsundersoegelse

Partier bag aftalen om en undersøgelse af Danmarks militære
engagement har ikke udleveret sine egne dokumenter. En skam,
lyder det.

[...]

Saudisk ambassadør har stået skoleret i Udenrigsministeriet
24. okt. 2018, 11:14 Opd. 24. okt. 2018, 13:41
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-10-24-saudisk-ambassadoer-har-staaet-skoleret-i-udenrigsministeriet

-

Tidligere PET-chef anklaget for at bryde tavshedspligt: - Jeg ved, hvad
der er fortroligt, og hvad der ikke er
24. okt. 2018, 16:39
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-24-tidligere-pet-chef-anklaget-for-at-bryde-tavshedspligt-jeg-ved-hvad-der-er

-

Hun kendte dræbt journalist - nu frygter hun for sit eget liv
24. okt. 2018, 17:58
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-24-hun-kendte-draebt-journalist-nu-frygter-hun-for-sit-eget-liv

-

Stoltenberg om missilaftale: - Problemet er Ruslands opførsel
24. okt. 2018, 21:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-24-stoltenberg-om-missilaftale-problemet-er-ruslands-opforsel

-

Saudisk kronprins kommenterer journalistdrab for første gang: -
Retfærdigheden skal sejre
24. okt. 2018, 22:49
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-24-saudisk-kronprins-kommenterer-journalistdrab-for-foerste-gang-retfaerdigheden-skal

-

Efter kinesisk pres fik forvaltning fjernet Tibet-flag
25. okt. 2018, 08:02
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-25-efter-kinesisk-pres-fik-forvaltning-fjernet-tibet-flag

-

Ekspert: Hvidvask i Danske Bank kunne være blevet opdaget langt tidligere
25. okt. 2018, 09:05
http://nyheder.tv2.dk/business/2018-10-25-ekspert-hvidvask-i-danske-bank-kunne-vaere-blevet-opdaget-langt-tidligere

Kommentar:

A.P. Møller trak sine penge ud af Danske Bank for nogle år
siden, og det har de nok IKKE gjort uden grund. De har med stor
sandsynlighed haft kendskab til ulovlighederne (og forsøgt at
redde deres penge i tide)!

-

Forældre tiltalt i ny sag om omfattende misbrug af egne børn
25. okt. 2018, 09:38 ...

-

104 SVT Text Torsdag 25 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst åtta brevbomber skickade.....130
Paketbomb avbröt CNN-sändning......131
Trump fördömer brevbomberna........132

* Jemen: 19 civila döda i bombattack 133

* Amnesty: Sätt mer tryck på Turkiet 134

* Facebook rensar barn-nakenbilder...135

Miljonböter för långsamma mobiler..136

Nato inleder storövning i Norge....137
Största övningen sedan 80-talet...175-

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 25 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Norges kronprinsessa kroniskt sjuk 138

Japansk journalist fri.............139

* Notiser: Mål i Gaza angripna.......148

Världen runt
Lottovinst på 14,5 miljarder kr....149

-

133 SVT Text Torsdag 25 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

Jemen: 19 civila döda i bombattack

Minst 19 personer har dödats i en
lufträd mot en livsmedelsfabrik i
staden al-Hudaydah på Jemens västkust,
enligt vårdpersonal och lokalinvånare.

Lokala vittnesmål gör också gällande
att strider har utbrutit i stadens
södra utkanter, rapporterar Reuters.

Den saudiska koalitionen, som stöds av
USA, har ofta angripit civila personer
i sitt krig mot huthirebellerna, men
förnekar att det görs med uppsåt.

Sedan koalitionen gick in i landet
2015 har omkring 10 000 människor
dödats, enligt TT.

-

137 SVT Text Torsdag 25 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

Nato inleder storövning i Norge

Nato inleder i dag torsdag den största
övningen i Norge sedan kalla kriget.
Omkring 50 000 soldater deltar i
fyraveckorsövningen Trident Juncture,
som utgår från ett läge där Norge
angrips av ett annat land.

Ryssland är inte direkt utpekat, men
den säkerhetspolitiske analytikern
Mike Winnerstig säger till TT att det
inte råder någon tvekan om att
övningen är en signal till Moskva.

Utöver Nato deltar partnerskaps-
länderna Finland och Sverige. Sverige
skickar 2 400 personer, dubbelt så
många som till egna övningen Aurora.
Största övningen sedan 80-talet 175-

-

175 SVT Text Torsdag 25 okt 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 25 OKTOBER

Största övningen sedan 80-talet

Trident Juncture 18 är Natos största
övning sedan 1980-talet och genomförs
i Norge och i området kring
Nordatlantiska havet och i Östersjön
25 oktober-23 november.

Luftrummen i Sverige och Finland
kommer också att användas. Övningen
kretsar kring ett påhittat scenario
där Norge angrips av ett fiktivt land
och Nato, Sverige och Finland kommer
till Norges undsättning.

Trident Juncture ska öva Natos
snabbinsatsstyrka NRF samt försvaret
av Norge och består av flera del-
övningar.
Fortsättning på nästa sida

-

176 SVT Text Torsdag 25 okt 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 25 OKTOBER

Den består bl.a. av en förbandsövning
25 oktober-7 november och en
ledningsövning 14-23 november.

Samtliga 29 Natoländer deltar, liksom
partnerskapsländerna Sverige och
Finland. Totalt handlar det om
50 000-51 000 personer.

Omkring 250 flygplan, 65 fartyg och
mer än 10 000 fordon kommer att delta.

För svensk del deltar cirka 2 400
personer i övningen, vilket betyder
att den är dubbelt så stor personellt
sett i jämförelse med den svenska
övningen Aurora 17.

Fortsättning på nästa sida

-

177 SVT Text Torsdag 25 okt 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 25 OKTOBER

Inför övningen har norska
Försvarsmakten ställt upp 35 000 extra
sängar, i jämförelse finns drygt
25 000 hotellsängar i Oslo.

Under övningen kommer 1,8 miljoner
måltider och 4,6 miljoner
vattenflaskor att delas ut.

Efter övningen räknar man med att
cirka 660 ton smutskläder behöver
tvättas.

Källa: TT (svenska och norska
Försvarsmakten, Reuters)

-

139 SVT Text Torsdag 25 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 OKTOBER

Japansk journalist fri

Den japanske journalisten Jumpei
Yasuda har släppts efter tre år som
gisslan i Syrien. I en video bekräftar
han att han mår bra och befinner sig
i Turkiet.

"Jag heter Jumepi Yasuda, japansk
journalist. Jag har hållits fången i
Syrien i 40 månader, nu i Turkiet. Nu
är jag i säkerhet. Tack." säger han i
videon.

Yasuda tillfångatogs i Syrien 2015 av
en militant grupp med kopplingar till
terrorgruppen al-Qaida.

Kommentar:

Gid jeg ku' overtale Jer til at blive mere retsindige, men I
insiterer på at have ret, skønt I INTET bevis har for det! Og
det er *fanatisk* (og har noget at gøre med menneskets iboende
selvopholdelsesdrift, som vi har til fælles med dyr; altså
nogle *primitive* drifter, der langtfra elsker det gode og
retfærdige, hvor alle mennesker respekteres).

... den, der tager godt imod kritik, vokser i visdom.

-

NRK:
24. oktober 2018 kl. 09:23 - 25. oktober 2018 kl. 06:01, error

25. oktober 2018 kl. 08:44

-

Rygte: Netanyahu udskyder valg af frygt for Israels præsident
Af Anders Hjorth Vindum 24. October 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/rygte-netanyahu-udskyder-valg-af-frygt-for-israels-praesident

Avis påstår, at Netanyahu risikerer at blive kuppet af folk fra
sit eget parti.

-

Is digital technology leading us into a new dark age?

News about regimes hacking journalists, election meddling, and
robots eliminating jobs raises the question of whether
technology and democracy are compatible, says Jamie Bartlett

By Simona Weinglass Today, 1:11 am
https://www.timesofisrael.com/is-digital-technology-leading-us-into-a-new-dark-age/

Kommentar:

Det siger sig selv, at når du har et styresystem, der
*insisterer* på at holde ALLE døre åbne, da er det meget
lettere for en indbrudstyv at komme ind! ... :-(

Det vil derfor være klogt at udvikle et system, hvor alle disse
skøre påfund (om at alle dørene hele tiden skal stå åbne) kan
annullere (i hvert fald for en tid) ligesom man på CPU'en kan
forbyde Interrupts (for nær NMI).

Saudiarabisk statsanklager: Mordet på Khashoggi var nøje planlagt
Nu siger Saudi-Arabien også, at mordet på Khashoggi var planlagt

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+16&version=BPH

Ordsprogene 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

4
Herren har en plan med alt,
og onde mennesker vil få deres straf.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+7.1-10&version=BPH

Johannes 7:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Konfrontationen med de jødiske ledere forstærkes
2018-10-25, Monday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

"But my people would not listen to me. They kept doing whatever
they wanted, following the stubborn desires of their evil
hearts. They went backward instead of forward."
Jeremiah 7:24

-

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]

Saudiarabisk statsanklager: Mordet på Khashoggi var nøje planlagt
Nu siger Saudi-Arabien også, at mordet på Khashoggi var planlagt

Putin advarer: Europa kan komme på sigtekornet, hvis USA opstiller
atommissiler
kl. 09:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-advarer-europa-kan-komme-paa-sigtekornet-hvis-usa-opstiller-atommissiler

-

Ruslandsekspert: Putin fremstår bekymret over Trumps uforudsigelighed
kl. 12:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslandsekspert-putin-fremstaar-bekymret-over-trumps-uforudsigelighed

-

Borgmester efter fjernet Tibet-flag: Ansvarlig chef er væk
kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/politik/borgmester-efter-fjernet-tibet-flag-ansvarlig-chef-er-vaek

-

50.000 Nato-soldater øver krig i Norge: Skal vise militær styrke over
for Rusland
kl. 13:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/50000-nato-soldater-oever-krig-i-norge-skal-vise-militaer-styrke-over-rusland

-

Saudiarabisk statsanklager: Mordet på Khashoggi var nøje planlagt
kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiarabisk-statsanklager-mordet-paa-khashoggi-var-noeje-planlagt

-

New Yorks borgmester om mistænkelige pakker: 'Det er absolut terrorisme'
25. Okt. 2018 kl. 22:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/new-yorks-borgmester-om-mistaenkelige-pakker-det-er-absolut-terrorisme

-

Mindst 19 lig er fundet i massegrav i Mexico
kl. 02:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-19-lig-er-fundet-i-massegrav-i-mexico

KOMMENTAR: Er Trumps retorik skyld i bombeattentater mod Obama og Hillary?
25. okt. 2018, 14:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-25-kommentar-er-trumps-retorik-skyld-i-bombeattentater-mod-obama-og-hillary

-

Nu siger Saudi-Arabien også, at mordet på Khashoggi var planlagt
25. okt. 2018, 18:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-25-nu-siger-saudi-arabien-ogsaa-at-mordet-paa-khashoggi-var-planlagt

-

Putin truer Europa i missilstrid: - Modsvaret bliver hurtigt og effektivt
25. okt. 2018, 21:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-25-putin-truer-europa-i-missilstrid-modsvaret-bliver-hurtigt-og-effektivt

-

Er danske soldater klar til at forsvare Norge? Det bliver nu sat på prøve
25. okt. 2018, 21:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-25-er-danske-soldater-klar-til-at-forsvare-norge-det-bliver-nu-sat-paa-proeve

-

BLOG: Det er en katastrofe at kriminalisere 10-årige børn
26. okt. 2018, 08:02 ...

-

104 SVT Text Fredag 26 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Jordskalv utanför Greklands kust...130
* Kina: Barn på förskola knivhuggna..131

* Bolsonaro kan behålla Parisavtal...132

* Florida i fokus för bombutredning..133
Bomber till De Niro och Biden......134
* Paketbomberna uppges vara ofarliga 135

Åklagare: Khashoggis död planerad..136
Mördads son lämnar Saudarabien.....137
Miljardavtal på saudisk konferens..138

Jemen: 19 civila döda i bombattack 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 26 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Minst 18 dog i jordansk störtflod..140
Katalanska separatistledare åtalas 141

Etiopien får kvinnlig president....142
Oleg Sentsov får EU:s Sacharovpris 143

Frankrike: Sarkozy ska åtalas......144

-

138 SVT Text Fredag 26 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

Miljardavtal på saudisk konferens

Den saudiska investeringskonferensen
i Riyad i Saudiarabien bojkottades av
en rad internationella toppnamn efter
journalisten Jamal Khashoggis död.

Men på konferensen tecknades 25 avtal
till ett värde av 65 miljarder dollar,
enligt Saudiarabiens energiminister,
Khalid al-Falih.

-Intresset för oss är större än det
som försvagats genom den misslyckade
bojkottkampanjen, säger han.

Enligt al-Falih har alla bolag som
avstod från att delta i konferensen
ringt och bett om ursäkt för det.

-

NRK:
25. oktober 2018 kl. 08:44 - 26. oktober 2018 kl. 05:42, error

26. oktober 2018 kl. 06:57
FN: Khashoggi ble henrettet
https://www.nrk.no/nyheter/1.14265560

Jamal Khashoggi ble utsatt for en utenomrettslig henrettelse av
saudiarabiske myndigheter, sier FNs spesialetterforsker Agnes
Callamard. Saudiarabisk påtalemyndighet har erkjent at drapet
var planglag, tidligere har landet hevdet det var en ulykke.

-

26. oktober 2018 kl. 08:04

-

Missilaffyring afbryder en rolig uge ved Gaza
Af Anders Hjorth Vindum 25. October 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/missilaffyring-afbryder-en-rolig-uge-ved-gaza

Egypten forsøger atter at mægle en fredsaftale. Hamas skal give
Israel fred. Israel skal lade brændstof komme ind i Gaza.

-

USA mærker følgerne af voldelig politisk retorik
26. oktober 2018, kl. 0:00
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/usa-maerker-foelgerne-af-voldelig-politisk-retorik

Med en række breve med rørbomber sendt til fremtrædende
demokrater har det politiske konfliktniveau i USA nået nye
højder op til midtvejsvalget

-

Naser Khader: Islams åndsformørkede syn på seksualitet skaber
selvmordsbombere
26. oktober 2018, kl. 0:00
Af Kristoffer Kristensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/naser-khader-islams-aandsformoerkede-syn-paa-seksualitet-skaber-selvmordsbombere

I ny bog argumenterer Naser Khader (K) for en seksuel
revolution inden for den arabiske kultur og islam. Alternativet
er kvindeundertrykkelse og selvmordsbombere, som ligger under
for islams åndsformørkede syn, mener han

-

For ukrainerne handler kirkekonflikt om en krænket nationalfølelse og
sjælens frelse
26. oktober 2018, kl. 0:00
Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/eget-land-eget-folk-egen-kirke-ukrainerne-handler-kirkekonflikt-om-en-kraenket

Den ukrainske ortodokse kirkes mulighed for selvstændighed har
gjort Rusland rasende og skabt en diplomatisk og kirkelig krise
af bibelske dimensioner. Men uafhængigheden er vigtig, hvis
Ukraine skal rejse sig igen efter Ruslands ydmygelser, mener
ukrainere. Andre er skeptiske

-

Derfor måtte saudiaraberne lemlæste Khashoggis krop
26. oktober 2018, kl. 0:00
Nancy Hartevelt Koblin
Dette er en kommentar, og teksten er et udtryk for skribentens egen
holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kommentar/derfor-maatte-saudiaraberne-lemlaeste-khashoggis-krop

Det er blevet foreslået, at hvis bin Salman blot ønskede
Khashoggi død, kunne han have hyret den tjetjenske mafia.
Alligevel valgte han lemlæstelse. En sådan blodsudgydelse er
essensen af en skam/ære-kultur, skriver Nancy Hartevelt Kobrin
der er psykoanalytiker og forsker i arabisk kultur og
kontraterrorisme

-

Ugens debat: ”Banditter i habitter” og hykleri forklædt som realpolitik
26. oktober 2018, kl. 0:00
Jørgen Carlsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/banditter-i-habitter-og-hykleri-forklaedt-som-realpolitik

10 lande er blevet drænet for i alt 410 milliarder danske
kroner, og beløbet er så svimlende, at det får Britta Nielsens
111 millioner til at ligne en bagatel, hvad det selvfølgelig
ikke er, skriver tidligere højskoleforstander Jørgen Carlsen i
"ugens debat"

Islamic Jihad claims Gaza rocket fire; IDF says Iran, Syria responsible

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+17&version=BPH

Ordsprogene 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

17
En ven er altid en ven,
og slægtninge har man som en hjælp i nøden.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+7.11-24&version=BPH

Johannes 7:11-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Konfrontationen med de jødiske ledere forstærkes, fortsat)
2018-10-26, Monday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

Yet true godliness with contentment is itself great wealth.
1 Timothy 6:6

-

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20982

Islamic Jihad claims Gaza rocket fire; IDF says Iran, Syria responsible

Kina og Japan vil samarbejde om Nordkorea
kl. 08:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-og-japan-vil-samarbejde-om-nordkorea

-

Trump afviser aflytning af sin telefon: Det er såååå forkert
kl. 11:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-afviser-aflytning-af-sin-telefon-det-er-saaaaaaaa-forkert

-

Khashoggis søn har forladt Saudi-Arabien
kl. 14:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/khashoggis-soen-har-forladt-saudi-arabien

-

Fra ørken til norsk kulde: Danske soldater har indkøbt 1.000 sæt lange
underbukser
26. Okt. 2018 kl. 18:19
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fra-oerken-til-norsk-kulde-danske-soldater-har-indkoebt-1000-saet-lange-underbukser

-

DR S138 lør 27 okt 09:02:18
26.oktober dr.dk/nyheder 19:00

TYRKIET KRÆVER 18 UDLEVERET
Anklagemyndigheden i Istanbul har
anmodet Saudi-Arabien om at få
udleveret 18 personer, som er anholdt i
det arabiske kongerige i forbindelse
med drabet på journalisten Jamal
Khashoggi.

Det siger kilder i det tyrkiske
justitsministerium til AP.

De saudiarabiske myndigheder har sagt,
at 18 personer er anholdt, og at fem
højtstående embedsmænd i den statslige
administration er blevet afskediget,
som led i efterforskningen af sagen.

Embedsmænd i Istanbul siger, at Tyrkiet
er bedre rustet til at stå for en
retfærdig retssag end Saudi-Arabien.

Tyrkiet kræver 18 anholdte i Khashoggi-sag udleveret fra Saudi Arabien
26. Okt. 2018 kl. 19:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-kraever-18-anholdte-i-khashoggi-sag-udleveret-fra-saudi-arabien

-

OECD-topchef: Styrk skattesamarbejde i kamp mod udbyttefusk
26. Okt. 2018 kl. 20:17
https://www.dr.dk/nyheder/penge/oecd-topchef-styrk-skattesamarbejde-i-kamp-mod-udbyttefusk

-

DR S141 lør 27 okt 09:02:18
26.oktober dr.dk/nyheder 23:54

INDISK POLITI ANHOLDER OVER 2000
Politiet i Indien har anholdt over 2000
mennesker, fordi de forsøgte at
forhindre kvinder i at nå frem til et
hindutempel, siger embedsmænd i New
Delhi fredag.

Konservative hinduister har hele ugen
modsat sig med vold, at kvinder i
alderen fra 10 til 50 år skulle nå frem
til tempelkomplekset Sabarimala i
delstaten Kerala.

Det var første gang, at templet var
åbent, efter at domstolen ophævede en
længe gældende lov om, at kvinder, der
kunne have menstruation, ikke havde
adgang til templet.

Indisk politi anholder over 2000 i strid om menstruation
26. Okt. 2018 kl. 23:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-politi-anholder-over-2000-i-strid-om-menstruation

Hospital ramt af strømafbrydelse – folk blev fanget i elevatorer
26. okt. 2018, 14:54
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-26-hospital-ramt-af-stroemafbrydelse-folk-blev-fanget-i-elevatorer

Strømafbrydelsen varede i omkring en time og ti minutter.

En større strømafbrydelse ramte fredag klokken 09.00 dele
hovedstadsområdet og dermed også Hvidovre Hospital.

-

Svensk militær forblev tavs om mulig indtrængen i farvand
27. okt. 2018, 05:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-27-svensk-militaer-forblev-tavs-om-mulig-indtraengen-i-farvand

-

Nye trafiktavler skal fange spøgelsesbilister
27. okt. 2018, 09:33 ...

-

104 SVT Text Lördag 27 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Två omkom i nationalpark i USA.....130

* Migranter uppmanas stanna i Mexiko 131

* Khashoggi-oro inför konsulatbesök..132
* Saudi: Miljardavtal trots bojkott..133

* Trump: Brevbomb en terrorhandling..134
Gripen för koppling till bombpaket 135
Brevbomberna i USA - dag för dag..175-

Jordskalv utanför Greklands kust...136

Fem palestinier ihjälskjutna.......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 27 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Bolsonaro kan behålla Parisavtal...138

Förband öppnas för kvinnor.........139

-

133 SVT Text Lördag 27 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 OKTOBER

Saudi: Miljardavtal trots bojkott

Saudiarabien hävdar att man tecknat
affärsavtal för flera miljarder dollar
under investeringskonferensen i
Riyadh, som många valde att bojkotta
på grund av mordet på journalisten
Jamal Khashoggi.

-Det skrevs på över 25 avtal till ett
värde av 56 miljarder dollar, sade
Saudiarabiens energiminister Khalid
Al-Falih i landets statstelevision.

Saudiarabien uttryckte tidigare oro
för att bojkotten skulle förstöra
relationerna med västländer, men flera
hundra affärsmän kom ändå till mötet,
skriver nyhetsbyrån Reuters.

-

NRK:
26. oktober 2018 kl. 08:04 - 27. oktober 2018 kl. 06:04, error

27. oktober 2018 kl. 09:25

-

IDF: Islamic Jihad Rockets were directed from Iran, Syria

IDF Spokesperson Ronen Manelis said that "clear messages were
given...nobody is immuned, not in the Gaza Strip nor outside
of it."

By Hagay Hacohen
October 27, 2018 10:05
https://www.jpost.com/Israel-News/IDF-Islamic-Jihad-Rockets-were-directed-from-Iran-Syria-570422

-

Hamas fires 30 rockets at Israel's south, IDF strikes 80 targets in Gaza

The sirens were heard in the city of Sedrot and in Sha'ar
HaNegev Regional Council.

By JERUSALEM POST STAFF
October 27, 2018 06:40
https://www.jpost.com/Israel-News/Air-sirens-heard-in-Gaza-border-communities-following-IAF-strikes-570404

-

Islamic Jihad claims Gaza rocket fire; IDF says Iran, Syria responsible

Israeli aircraft carry out fresh strikes in Strip as Iron
Dome intercepts additional salvos launched from Palestinian
enclave

By TOI staff Today, 10:14 am
https://www.timesofisrael.com/islamic-jihad-claims-gaza-rocket-fire-idf-says-iran-syria-responsible/

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Saudi behåller misstänkta mördare

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+18&version=BPH

Ordsprogene 18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+143&version=BPH

Salme 143, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om befrielse
2018-10-27, Monday, CET 11:3x, GMT 09:3x:

For God has not given us a spirit of fear and timidity, but of
power, love, and self-discipline.
2 Timothy 1:7

-

[...]

Søndag 28. oktober. Prædiketekst: Matt. 18,1-14

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+18.1-14&version=BPH

Matthæus 18:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Pas på, at I ikke ringeagter en af disse små, for det siger
jeg jer: De har deres engle i Himlen, og de er altid i min
Fars nærhed.[a]

Footnotes:

18,10 Nogle håndskrifter har et vers 11, sandsynligvis fra
Luk. 19,10: „Menneskesønnen er kommet for at frelse det
fortabte.”

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Oct 2018 14:17:47 +0200, CET 12:17
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Khashoggis forlovede: Trump inviterede mig til USA, men jeg sagde nej
kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/khashoggis-forlovede-trump-inviterede-mig-til-usa-men-jeg-sagde-nej

-

Flere døde efter skyderi ved synagoge i USA
kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-doede-efter-skyderi-ved-synagoge-i-usa

-

DR S152 lør 27 okt 19:52:39
27.oktober dr.dk/nyheder 17:36

41 OPRØRSSOLDATER DRÆBT AF IS
Islamisk Stat (IS) har dræbt 41
soldater fra en syrisk oprørshær, der
har forsøgt at fordrive islamisterne
fra byen Hajin ved grænsen til Irak.

Det oplyser det sædvanligvis
velorienterede Syriske Observatorium
for Menneskerettigheder.

IS benyttede sig sent fredag af blandt
andet selvmordsbomber under et angreb
på Syriens Demokratiske Styrker, som er
en sekulær oprørshær, der støttes af
USA.

/ritzau/AFP

41 oprørssoldater meldes dræbt i Syrien af IS
kl. 17:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/41-oprorssoldater-meldes-draebt-i-syrien-af

-

DR S153 lør 27 okt 19:52:39
27.oktober dr.dk/nyheder 18:38

ØNSKER KLAR EU-LINJE MOD RIYADH
Frankrig og Tysklands ledere siger
lørdag, at de ønsker "en koordineret"
europæisk stillingtagen til sanktioner
mod våbensalg til Saudi-Arabien.
Udtalelsen kommer efter drøftelser
lørdag mellem den franske præsident,
Emmanuel Macron, og den tyske
forbundskansler, Angela Merkel, på
sidelinjerne af et topmøde om Syrien i
Tyrkiet.
Macron antydede fredag, at der er
uenighed mellem Frankrig og Tyskland
omkring Saudi-Arabien. Han sagde, at
det er "demagogi", når adskillige
europæiske lande - deriblandt Tyskland
- opfordrer til en aflysning af aftalte
våbensalg til Saudi-Arabien efter
drabet på Khashoggi.
/ritzau/AFP

Tyskland og Frankrig ønsker klar EU-linje mod Saudi-Arabien
kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-og-frankrig-onsker-klar-eu-linje-mod-saudi-arabien

-

Istanbul-topmøde vil have varig våbenhvile i Syrien
kl. 19:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/istanbul-topmode-vil-have-varig-vabenhvile-i-syrien

-

DR S154 lør 27 okt 19:52:39
27.oktober dr.dk/nyheder 19:52

TRUMP FORESLÅR VAGTER I KIRKER
Præsident Donald Trump siger efter et
skyderi i en synagoge i den amerikanske
storby Pittsburgh, at det helt klart er
en mulighed, at alle kirker og
synagoger får væbnede vagter.

- Frygteligt, frygteligt med dette
skyderi. Hvad sker der med had i vort
land? Noget må gøres, siger Trump, som
talte til journalister lørdag på
luftbasen Andrews, inden han skulle
flyve til Indianapolis.
- Volden skal stoppe, understreger
Trump og tilføjer, at situationen i
Pittsburgh var endt anderledes, hvis
synagogen havde haft en eller anden
form for beskyttelse.

/ritzau/Reuters

Trump foreslår væbnede vagter i kirker efter skudangreb
kl. 19:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-foreslar-vaebnede-vagter-i-kirker-efter-skudangreb

-

11 mennesker er dræbt i skyderi ved amerikansk synagoge
27. Okt. 2018 kl. 21:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/11-mennesker-er-draebt-i-skyderi-ved-amerikansk-synagoge

Leicester-ejers helikopter styrtet ned foran stadion: - Det er meget
alvorligt og meget tragisk
27. okt. 2018, 22:07 Opd. 28. okt. 2018, 06:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-10-27-leicester-ejers-helikopter-styrtet-ned-foran-stadion-det-er-meget-alvorligt-og

-

Tidligere chef: Cesar Sayoc var racist og homofob
28. okt. 2018, 06:59 ...

-

104 SVT Text Söndag 28 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Offren i synagogan i USA hedrades..130
Bolsonaro leder inför Brasilienval 131

Helikopter i svår krasch vid arena 132
Krav på vapenvila efter toppmöte...133

Migranter uppmanas stanna i Mexiko 134

Saudi behåller misstänkta mördare..135
Khashoggi-oro inför konsulatbesök..136
Aktivist: Rädsla hos regimkritiker 137

18 döda i busskrock i Etiopien.....138
Sydafrikas expresident på sjukhus..139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 28 okt 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Eldupphör på Gazaremsan............140
FN-soldater dödade i Mali..........141

Irland: Hädelse på väg försvinna...142

Brevbomberna i USA - dag för dag..175-

-

133 SVT Text Söndag 28 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 OKTOBER

Krav på vapenvila efter toppmöte

Ledarna för Turkiet, Ryssland,
Frankrike och Tyskland kräver i ett
gemensamt uttalande att den sköra
vapenvilan i Syrien permanentas.

De fyra träffades på lördagen i
Istanbul med syftet att försöka nå en
politisk lösning på det syriska
inbördeskriget, som skördat minst
360 000 människors liv sedan det bröt
ut 2011.

De underströk "vikten av en permanent
vapenvila" samtidigt som de betonade
"att kampen mot terrorismen måste
fortsätta.

-

135 SVT Text Söndag 28 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 OKTOBER

Saudi behåller misstänkta mördare

Saudiarabien säger nej till Turkiets
begäran om att lämna ut de personer
som misstänks för mordet på den
saudiske journalisten Jamal Khashoggi,
skriver nyhetsbyrån AFP.

De kommer att ställas inför rätta på
hemmaplan, enligt kungadömets utrikes-
minister.

-Gällande frågan om utlämning så är
individerna saudiska medborgare. De är
gripna i Saudiarabien, utredningen
äger rum i Saudiarabien och de kommer
att åtalas i Saudiarabien, säger
utrikesminister Adel al-Jubeir, nu på
besök i Bahrain.
Mer på nästa sida

-

136 SVT Text Söndag 28 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 OKTOBER

Khashoggi-oro inför konsulatbesök

Den mördade Jamal Khashoggis turkiska
fästmö, Hatice Cengiz, säger nu att
Khashoggi var tveksam till att gå
till det saudiska konsulatet i
Turkiet.

-Han ville egentligen inte besöka
konsulatet, eftersom mängder av hans
vänner och kollegor gripits efter att
han själv lämnat landet och flyttat
till USA, säger hon.

Samtidigt kräver nu Turkiet att de
18 saudiska medborgare som misstänks
för mordet utlämnas till Turkiet för
att ställas inför rätta.

Mer på nästa sida

-

137 SVT Text Söndag 28 okt 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 OKTOBER

Aktivist: Rädsla hos regimkritiker

Journalisten Jamal Khashoggis uppmärk-
sammade död väcker fruktan hos regim-
kritiker både i och utanför
Saudiarabien.

-Folk är skrämda, vissa har tystnat,
säger kvinnorättsaktivisten och it-
specialisten Manal al-Sharif, som blev
världskänd genom sin kamp för kvinnors
bilkörande och som just raderat sitt
Twitterkonto.

Manal al-Sharif uppger att hon utsatts
för trakasserier på mikrobloggen ända
sedan hon började använda den, och att
många saudiska regimkritiker som varit
tongivande på Twitter har fängslats.
Mer på nästa sida

-

NRK:
27. oktober 2018 kl. 09:25 - 28. oktober 2018 kl. 03:41, error

28. oktober 2018 kl. 06:29

-

Why Is Kim Jong Un Afraid of Christianity? Group Points to Clash Between
Jesus and 'Supreme Leader'

By Stoyan Zaimov , Christian Post Reporter |
Oct 25, 2018 9:25 AM
https://www.christianpost.com/news/why-is-kim-jong-un-afraid-of-christianity-group-points-to-clash-between-jesus-and-supreme-leader-228165/

Kommentar:

Set i lyset af the-ET-bible-code, hvor det efterhånden kan
*dokumenteres*, at vi OGSÅ har at gøre med nærkontakt af 3.
grad, forekommer det mig en "anelse" evnesvagt; altså noget kun
en åndsbolle gør, der ikke fatter en skid (men er dumt som et
dyr)!

Det er jo trods alt den STØRSTE nyhed i Menneskehedens historie,
vi her har at gøre med!

Og gør det noget, at disse fremmede er civiliserede?, apropos
Jesu ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+6.31&version=BPH

Lukas 6:31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Gør mod andre, som I ønsker, at de skal gøre mod jer.

?

Sæt nu det IKKE var tilfældet. At de ligefrem higede
dag og nat efter at mishandle deres medskabninger?

Da ville man med god grund bekæmpe dem (og alt, hvad de står
for) med næb og klør!

Det lidt uhyggelige side af sagen er, at ... (input memory
from) ...

[...]

Det kan få ALVORLIGE *konsekvenser*, hvis man vedbliver at
chikanere dem (og deres venner, herunder kristne på jorden)!

Det er muligt, at de er sent til vrede (og altså evner
selvbeherskelse bedre end os mennesker), men tro ikke
fejlagtigt, at de til evig tid vil se igennem fingre med
hvad-som-helst!